abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:31:03 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67365509
Gefeliciteerd!
Jullie mogen werken tot je 67ste. Heel fijn. En waarom mogen we dat? Omdat anders de AOW onbetaalbaar wordt. Gek dat de overheid daar nu pas achterkomt. Iedereen die een beetje kon rekenen kon dat al jaren zien aankomen. Maar wat hebben we de laatste pakweg 20 jaar gedaan? Mensen gingen ruim voor hun 65ste met de VUT, vroegpensioen, etc.
Denk je dat je al jaren heb betaald voor je eigen pensioen? vergeet het maar, je hebt AOW betaald en dat werd direct uitbetaald, het omslag principe. En je pensioenfonds? Die hebben enorme bedragen verloren omdat hun "experts" steeds opnieuw denken dat koersen niet omlaag kunnen.
Maar wie profiteren er nu het meest?
De generatie die na de oorlog het land heeft opgebouwd? Nee, die hebben maar al te vaak zich slagen in de ronde gewerkt, woonden in sociale huurwoningen en wilden dat hun kinderen het beter kregen en hebben maar al te vaak slecht enkel een AOW
De Babyboomers, Juist, de maagdenhuisgeneratie. Die waren niet alleen fout in de koude oorlog, maar gingen pas ergens in de jaren 70 werken en zijn inmiddels met vroegpensioen, vut, etc en gaan de komende 5 jaar met pensioen.
Die gaan natuurlijk niet tot 67 door.
Deze babyboomers hebben daarnaast maximaal geprofiteerd van de hypotheekrente aftrek en de huisprijsboom.
Dit zijn de mensen die altijd hebben lopen vertellen dat wij zo sociaal moesten zijn, maar vertelden daar niet bij dat ze bedoelden dat dit betekende dat we voor hun moeten betalen.

Ben je nu beneden de 50? Gefeliciteerd, je mag betalen voor de AOW, maar zal je zelf niet wat uit krijgen, je mag daarnaast de nu snel stijgende staatsschuld nog eens gaan terug betalen, en je spaargeld? dat is zometeen niets meer waard.
Waarom is je spaargeld straks niets meer waard? Kijk, de meeste Eurolanden hebben pensioenen die volledig zijn gebaseerd op het zelfde idee als de AOW. Er is daar geen spaargeld voor de pensioenen, maar dat moet betaald worden door de mensen die nu werken. Echter, de komende slordige 20 jaar moet daar een enorm bedrag worden uitbetaald aan pensioenen. Ongeveer 350% van het BNP van de eurolanden..
De geldpers zal dus flink worden aangezwengeld omdat de ouderen een enorm blok aan stemmers vertegenwoordigen.

Gefeliciteerd, welkom, we zijn niet de generatie X, niet de generatie niks, we zijn de belogen generatie. De politiek heeft nog veel meer gefaald dan de bankiers. Ze hebben ons allemaal verplicht lid gemaakt van het grootste pyramidespel allertijden.
Kijk, daarom willen die britten niet in de Euro, die hebben nauwelijks een staatsschuld en pensioenen die vrijwel volledig zijn gebaseerd op sparen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 24-03-2009 18:39:48 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:43:35 #2
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_67365827
Goed punt, ik post ook al steeds dat de Babyboomers als generatie veel meer hebben genomen dan gegeven. Zij werkten met velen tegelijk en hoefden maar voor weinig ouderen AOW en andere kosten te financieren. Toch hebben ze een enorme staatsschuld weten te kweken.

Verder hebben ze zelf te weinig kinderen gebaard, maar klagen ze nu dat de volgende generatie niet hun VUT en AOW vanaf 65 wil betalen.

Daarom is het belangrijk dat de opschuiving van de AOW-grens naar 67 per direct wordt ingevoerd en niet pas op een termijn van vijf jaar ofzo. Ik zie de Babyboomers hun stemmeerderheid nog wel misbruiken voor dergelijke strapatsen.

En ook meteen de AOW fiscaliseren als het even kan. Dat schaffen we wel weer af als de babyboomers in hun graf liggen.

Ook typisch trouwens: nu de babyboomers bijna op sterfleeftijd komen, is er inééns meer draagvlak om successierechten te gaan verlagen. Gewoon laten voor wat die is dus, de babyboomers hebben bij hun dood nog wat af te rekenen aan de staat...
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:46:20 #3
45206 Pietverdriet
pi_67365914
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:43 schreef Pool het volgende:

Ook typisch trouwens: nu de babyboomers bijna op sterfleeftijd komen, is er inééns meer draagvlak om successierechten te gaan verlagen. Gewoon laten voor wat die is dus, de babyboomers hebben bij hun dood nog wat af te rekenen aan de staat...
Daar pak je niet hun mee, maar de belogen generatie, die kunnen dan ook nog eens naar een erfenis fluiten.
pi_67365951
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:43 schreef Pool het volgende:
Daarom is het belangrijk dat de opschuiving van de AOW-grens naar 67 per direct wordt ingevoerd en niet pas op een termijn van vijf jaar ofzo. Ik zie de Babyboomers hun stemmeerderheid nog wel misbruiken voor dergelijke strapatsen.
Dat is ook hetgeen waar ik mij dood aan erger. Het liefst stellen ze het zo lang mogelijk uit. Als het kan tot ze zelf met pensioen zijn.
pi_67365957
You're a slave to money then you die..

De meeste mensen leven werkelijk om te werken in plaats van andersom.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:50:42 #6
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_67366060
Zelf sparen voor je pensioen is okay.
Yeasayer - Wait for the Summer
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:51:14 #7
45206 Pietverdriet
pi_67366072
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:47 schreef OldJeller het volgende:
You're a slave to money then you die..

De meeste mensen leven werkelijk om te werken in plaats van andersom.
Nee, de meeste mensen werken om anderen te laten leven.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:52:00 #8
45206 Pietverdriet
pi_67366094
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:50 schreef Burghardt het volgende:
Zelf sparen voor je pensioen is okay.
Als je geld dan straks nog wat waard is.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:53:02 #9
45206 Pietverdriet
pi_67366136
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:47 schreef Picchia het volgende:

[..]

Dat is ook hetgeen waar ik mij dood aan erger. Het liefst stellen ze het zo lang mogelijk uit. Als het kan tot ze zelf met pensioen zijn.
Jup
En met terugwerkende kracht invoeren, mensen die nu met vroegpensioen zijn gewoon weer aan het werk zetten
pi_67366192
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, de meeste mensen werken om anderen te laten leven.
Veel geld gaat verloren. Het zou effectiever zijn dan om een deel van je geld direct aan families te geven die het nodig hebben.

Het is echt niet nodig om met twee personen tot je 65e / 67e het hele jaar van 9 tot 5 te werken, 5 dagen per week en dan met zo'n twee à drie weken vakantie per jaar, om een huis te hebben, te kunnen eten, leuke dingen te kunnen doen en op vakantie te kunnen gaan.
Je zou met twee personen gewoon twee of drie dagen per week kunnen werken.

In dit land wordt van de meeste mensen (vnl. Jan Modaal) het geld zó afgetroggeld door de overheid, zodat je altijd maar moet blijven werken.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:55:57 #11
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_67366230
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je geld dan straks nog wat waard is.
Dan zijn er altijd nog de Roemeense piramidespelen, daar heb ik veel goeds over gehoord.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_67366294
67 hoeveel % van de Ned haalt dat nog dan, tegenwoordig mag je al blij zijn dat je de 50 haalt.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:01:25 #13
45206 Pietverdriet
pi_67366407
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:54 schreef OldJeller het volgende:

In dit land wordt van de meeste mensen (vnl. Jan Modaal) het geld zó afgetroggeld door de overheid, zodat je altijd maar moet blijven werken.
Tja, die slordige miljoen ambtenaren zuigen je droog
pi_67366546
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, die slordige miljoen ambtenaren zuigen je droog
Ja, vandaar dat de meeste mensen loonslaven zijn.
pi_67366576
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:05 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ja, vandaar dat de meeste mensen loonslaven zijn.
Had je maar beter je best moeten doen op school.
pi_67366677
Voor je 65 wordt je al uit het bedrijf gewerkt, tenzij je een bonusplaats hebt natuurlijk. mensen die vroeg zijn gaan werken ( meestal uit noodzaak) zijn dus nogmaals de lul, de gasten die na jaren vakantie ( lees studie ) gaan werken op nou niet echt fysiek inspannende werkplekken houden het makkelijk vol.

Maar wat als je vanaf je 15e zwaar lichamelijk werk doet ????

het zou beter zijn met 40 werkjaren iemand aow te doen, en kantoorbanen met 50 jaar.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_67366754
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:06 schreef Geerd het volgende:

[..]

Had je maar beter je best moeten doen op school.
Door een uitvinding te doen of een eigen bedrijf hebben, dán kan je echt flink geld verdienen. Of topmanager zijn of in het Raad van Bestuur zitten, maar daar kom je niet zomaar.
Maakt niet uit met welke opleiding op het WO, dus wat loop je te lullen, knul.
Kom eens uit die illusie.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:12:46 #18
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_67366811
De gemiddelde Fokker beseft zich wel dat tegen de tijd dat hij 60 + is de hele babyboomgeneratie onder de zoden ligt en we dus lekker op ons 62ste met pensioen kunnen?

Het is volstrekt onnodig om je als 20-35 jarige druk te maken over de pensioensleeftijd. Tegen de tijd dat jij aan de beurt bent is de demografie van NL volledig veranderd.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:15:12 #19
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_67366900
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:08 schreef longinus het volgende:
het zou beter zijn met 40 werkjaren iemand aow te doen, en kantoorbanen met 50 jaar.
De meeste studenten zijn immers op hun 14de wel klaar met de uni?
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_67366961
Wat ook zo kansloos is, is het motto: "Tot je 6xe werken en daarna genieten van je werkzaamheden."

Dan zijn je beste jaren al voorbij, FAIL.
pi_67366967
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:08 schreef longinus het volgende:
Voor je 65 wordt je al uit het bedrijf gewerkt, tenzij je een bonusplaats hebt natuurlijk. mensen die vroeg zijn gaan werken ( meestal uit noodzaak) zijn dus nogmaals de lul, de gasten die na jaren vakantie ( lees studie ) gaan werken op nou niet echt fysiek inspannende werkplekken houden het makkelijk vol.

Maar wat als je vanaf je 15e zwaar lichamelijk werk doet ????

Noodzaak? Piet de stratenmaker ging gewoon werken, omdat 'ie klaar was met leren, hoor.

Verder zie ik niet wat er eerlijk is aan het feit dat iemand die lichamelijk werk doet, na minder jaren gewerkt te hebben, dan 'beloond' zou moeten worden met een vervroegde AOW.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:21:59 #22
45206 Pietverdriet
pi_67367115
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:16 schreef OldJeller het volgende:
Wat ook zo kansloos is, is het motto: "Tot je 6xe werken en daarna genieten van je werkzaamheden."

Dan zijn je beste jaren al voorbij, FAIL.
Dat vonden die Babyboomers die met 58 stopten met werken ook
pi_67367208
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat vonden die Babyboomers die met 58 stopten met werken ook
Zelfde verhaal.

Je moet eigenlijk je hele leven genieten, maar als je moet kiezen, dan kan je toch beter tussen je 20ste en 30/35ste "genieten", ipv vanaf je +- 65e... want dan heb je vaak al beperkingen, als het niet lichamelijk is, is het sociaal (gebonden, familie e.d.) of iets anders.
pi_67367433
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 19:10 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Door een uitvinding te doen of een eigen bedrijf hebben, dán kan je echt flink geld verdienen. Of topmanager zijn of in het Raad van Bestuur zitten, maar daar kom je niet zomaar.
Maakt niet uit met welke opleiding op het WO, dus wat loop je te lullen, knul.
Kom eens uit die illusie.
hap niet zo joh
pi_67367474
Ik voel me dan ook nauwelijks aangesproken als er weer eens gejammerd wordt over 'mensen die te weinig bijdragen'. Ik werk zo min mogelijk, mijn lief ook, en wat we aan geld verdienen zetten we om in land en duurzame stapels stenen.

Oh, vergeet de babyboomgeneratie niet ook nog het opslorpen van de aardgasbel aan te rekenen. Miljarden, waarvan bijvoorbeeld heel leuk de AOW verbouwd had kunnen worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')