Daar pak je niet hun mee, maar de belogen generatie, die kunnen dan ook nog eens naar een erfenis fluiten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:43 schreef Pool het volgende:
Ook typisch trouwens: nu de babyboomers bijna op sterfleeftijd komen, is er inééns meer draagvlak om successierechten te gaan verlagen.Gewoon laten voor wat die is dus, de babyboomers hebben bij hun dood nog wat af te rekenen aan de staat...
Dat is ook hetgeen waar ik mij dood aan erger. Het liefst stellen ze het zo lang mogelijk uit. Als het kan tot ze zelf met pensioen zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:43 schreef Pool het volgende:
Daarom is het belangrijk dat de opschuiving van de AOW-grens naar 67 per direct wordt ingevoerd en niet pas op een termijn van vijf jaar ofzo. Ik zie de Babyboomers hun stemmeerderheid nog wel misbruiken voor dergelijke strapatsen.
Nee, de meeste mensen werken om anderen te laten leven.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:47 schreef OldJeller het volgende:
You're a slave to money then you die..
De meeste mensen leven werkelijk om te werken in plaats van andersom.
Als je geld dan straks nog wat waard is.quote:
Jupquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:47 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat is ook hetgeen waar ik mij dood aan erger. Het liefst stellen ze het zo lang mogelijk uit. Als het kan tot ze zelf met pensioen zijn.
Veel geld gaat verloren. Het zou effectiever zijn dan om een deel van je geld direct aan families te geven die het nodig hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de meeste mensen werken om anderen te laten leven.
Dan zijn er altijd nog de Roemeense piramidespelen, daar heb ik veel goeds over gehoord.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je geld dan straks nog wat waard is.
Tja, die slordige miljoen ambtenaren zuigen je droogquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:54 schreef OldJeller het volgende:
In dit land wordt van de meeste mensen (vnl. Jan Modaal) het geld zó afgetroggeld door de overheid, zodat je altijd maar moet blijven werken.
Ja, vandaar dat de meeste mensen loonslaven zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, die slordige miljoen ambtenaren zuigen je droog
Had je maar beter je best moeten doen op school.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:05 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, vandaar dat de meeste mensen loonslaven zijn.
Door een uitvinding te doen of een eigen bedrijf hebben, dán kan je echt flink geld verdienen. Of topmanager zijn of in het Raad van Bestuur zitten, maar daar kom je niet zomaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:06 schreef Geerd het volgende:
[..]
Had je maar beter je best moeten doen op school.
De meeste studenten zijn immers op hun 14de wel klaar met de uni?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:08 schreef longinus het volgende:
het zou beter zijn met 40 werkjaren iemand aow te doen, en kantoorbanen met 50 jaar.
Noodzaak? Piet de stratenmaker ging gewoon werken, omdat 'ie klaar was met leren, hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:08 schreef longinus het volgende:
Voor je 65 wordt je al uit het bedrijf gewerkt, tenzij je een bonusplaats hebt natuurlijk. mensen die vroeg zijn gaan werken ( meestal uit noodzaak) zijn dus nogmaals de lul, de gasten die na jaren vakantie ( lees studie ) gaan werken op nou niet echt fysiek inspannende werkplekken houden het makkelijk vol.
Maar wat als je vanaf je 15e zwaar lichamelijk werk doet ????
het zou beter zijn met 40 werkjaren iemand aow te doen, en kantoorbanen met 50 jaar.
Dat vonden die Babyboomers die met 58 stopten met werken ookquote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:16 schreef OldJeller het volgende:
Wat ook zo kansloos is, is het motto: "Tot je 6xe werken en daarna genieten van je werkzaamheden."
Dan zijn je beste jaren al voorbij, FAIL.
Zelfde verhaal.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat vonden die Babyboomers die met 58 stopten met werken ook
hap niet zo johquote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Door een uitvinding te doen of een eigen bedrijf hebben, dán kan je echt flink geld verdienen. Of topmanager zijn of in het Raad van Bestuur zitten, maar daar kom je niet zomaar.
Maakt niet uit met welke opleiding op het WO, dus wat loop je te lullen, knul.
Kom eens uit die illusie.
Dan doe je ze allebei pensioengerechtigd na 40 arbeidsjaren. Ik zie niet wat er eerlijk is aan allebei pensioengerechtigd op 65-jarige leeftijd als de een op z'n 14e begon met werken en de ander op z'n 24ste.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Noodzaak? Piet de stratenmaker ging gewoon werken, omdat 'ie klaar was met leren, hoor.
Verder zie ik niet wat er eerlijk is aan het feit dat iemand die lichamelijk werk doet, na minder jaren gewerkt te hebben, dan 'beloond' zou moeten worden met een vervroegde AOW.
En dat bedoel ik, elke dag genieten die je hebtquote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:24 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zelfde verhaal.
Je moet eigenlijk je hele leven genieten, maar als je moet kiezen, dan kan je toch beter tussen je 20ste en 30/35ste "genieten", ipv vanaf je +- 65e... want dan heb je vaak al beperkingen, als het niet lichamelijk is, is het sociaal (gebonden, familie e.d.) of iets anders.
Wat zijn dan arbeidsjaren? Tellen de jaren in de bijbaantjes ook mee?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan doe je ze allebei pensioengerechtigd na 40 arbeidsjaren. Ik zie niet wat er eerlijk is aan allebei pensioengerechtigd op 65-jarige leeftijd als de een op z'n 14e begon met werken en de ander op z'n 24ste.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |