abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67362454

Kampioen van Nederland

1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004

KNVB Beker

1917, 1943, 1961, 1967, 1970, 1971, 1972, 1979, 1983, 1986, 1987, 1993, 1998, 1999, 2002, 2006, 2007.

Supercup

1993, 1994, 1995, 2002, 2005, 2006, 2007

Champions League

1971, 1972, 1973, 1995.

Europa cup 2

1987

UEFA cup

1992.

Wereldbeker

1972, 1995.

Europese Supercup

1972, 1973, 1995.

• Doel
    Maarten Stekelenburg
    Kenneth Vermeer
    Dennis Gentenaar

• Verdediging
    Bruno Silva
    Oleguer
    Thomas Vermaelen
    Jan Vertonghen * hamstringblessure
    Gregory van der Wiel
    Vurnon Anita
    Toby Alderweireld
    Robbie Wielaert
    Robbert Schilder

• Middenveld
    Daley Blind
    Rasmus Lindgren * hersenschudding
    Kennedy Bakircioglu * liesblessure
    Urby Emanuelson
    Ismaïl Aissati
    Gabri * kuitblessure
    Siem de Jong
    Jan-Arie van der Heijden * knieblessure
    Evander Sno
    Mitchell Donald * zware knieblessure
    Eyong Enoh

• Aanval
    Miralem Sulejmani
    Luis Suarez
    Dennis Rommedahl * verhuurd
    Dario Cvitanich
    Leonardo
    Jeffrey Sarpong
    Javier Martina

Eredivisie
    5 apr '09, 12:30 Roda JC - Ajax
    12 apr '09, 16:30 Ajax - Willem II
    19 apr '09, 16:30 PSV - Ajax
    26 apr '09, 14:30 Ajax - AZ
    3 mei '09, 14:30 Sparta - Ajax
    10 mei '09, 14:30 Ajax - FC Twente

DE OP IS HIER TE VINDEN!

X
    X
    X
  •   dinsdag 24 maart 2009 @ 16:50:38 #2
    131729 jna
    Je lul hangt uit je broek
    pi_67362504
    Had liever nu zoveel mogelijk wedstrijden gehad in deze vorm
    Jawel, je keek.
    pi_67362536
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 16:46 schreef Nashje het volgende:

[..]

Iemand die na het scoren/fluitsignaal het logo op het shirt kust, iemand die de supporters opzoekt, iemand die laat blijken van de club te houden, iemand die voor de club vooraan in de strijd staat.
    Ach, ik vind het altijd maar vergezocht échte Ajacieden. Echte Ajacieden zijn de mensen op de tribunes. Die zullen nooit naar een andere club gaan. Spelers als Jari en Johnny zijn ook beiden voor een andere club gaan spelen.

Doet niets af aan die jongens hoor, want beiden zijn het helden, maar echte Ajacieden zijn het niet wat mij betreft, dan moet je je hele leven lang bij onze club spelen.
    pi_67362549
    Jas, geef me binnenkort maar een biertje. Dan zie ik je wel als echte Ajacied
      dinsdag 24 maart 2009 @ 16:54:03 #5
    17283 Cheiron
    Ho ho ho...
    pi_67362606
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 16:50 schreef jna het volgende:
    Had liever nu zoveel mogelijk wedstrijden gehad in deze vorm
    Precies wat ik dacht. Zul je zien dat er weer een paar man geblesseerd terug komen of dat het ritme weer weg is over een week.. Deze reeks had wel even door mogen gaan zonder onderbreking..
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
    pi_67362646
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 16:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
    Jas, geef me binnenkort maar een biertje. Dan zie ik je wel als echte Ajacied
    Haha
    pi_67362654
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 16:46 schreef Nashje het volgende:

[..]

Iemand die na het scoren/fluitsignaal het logo op het shirt kust, iemand die de supporters opzoekt, iemand die laat blijken van de club te houden, iemand die voor de club vooraan in de strijd staat.
    Op het opzoeken na, weet daar niet zoveel van, vind ik vermaelen op de een of andere manier daar wel inpassen.

als die huurovereenkomst nou was doorgegaan, of dat het gerucht waar was wat een sublieme goal
    Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
      dinsdag 24 maart 2009 @ 16:57:43 #8
    166976 DuvelDuvel
    Altijd heet en altijd hype
    pi_67362722
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 16:51 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ach, ik vind het altijd maar vergezocht échte Ajacieden. Echte Ajacieden zijn de mensen op de tribunes. Die zullen nooit naar een andere club gaan. Spelers als Jari en Johnny zijn ook beiden voor een andere club gaan spelen.

Doet niets af aan die jongens hoor, want beiden zijn het helden, maar echte Ajacieden zijn het niet wat mij betreft, dan moet je je hele leven lang bij onze club spelen.
    Johnny is met pijn in z'n hart weggaan bij Ajax. En komt zeker nog wel terug. Kan het 100% begrijpen dat hij de stap naar Spanje heeft gemaakt. Denk dat een echte Ajacied meer iemand is waarvoor je naar het stadion komt en die het gezicht van een team is. Dit moment dus Suarez en in iets mindere mate Vermaelen en Vertonghen.
    #FreeHat
    pi_67362841
    Emanuelson vind ik ook wel echt een gezicht van Ajax hoor, net als Vermaelen en Vertonghen.

Van der Wiel is dat ook wel in mindere mate, terwijl er nu ook wel een groep jongens bij of tegen het eerste aanzit waar ook de nieuwe gezichten uit gaan komen.

Ik denk dat ik misschien eerder een Huntelaar nog terug naar Ajax zie komen, dan misschien wel Sneijder, om eerlijk te zijn.

Heitinga komt zeker nog een paar jaar in Amsterdam voetballen .
      dinsdag 24 maart 2009 @ 17:02:33 #10
    53851 BoNi
    Politiek correct en tolerant
    pi_67362923
    In het moderne voetbal zal er nooit meer een 'mister Ajax' opstaan.
    "Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
    Schitterend!
      dinsdag 24 maart 2009 @ 17:14:39 #11
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67363294
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 17:02 schreef BoNi het volgende:
    In het moderne voetbal zal er nooit meer een 'mister Ajax' opstaan.
    De jeugd wordt tegenwoordig 'opgevoedt' door MTV dat het grote geld belangrijk is om te hebben, dus de meeste jonge voetballers gaan liever voor het geld tegenwoordig.
    AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
    "Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
      dinsdag 24 maart 2009 @ 17:18:50 #12
    166976 DuvelDuvel
    pi_67363417
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 17:14 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

De jeugd wordt tegenwoordig 'opgevoedt' door MTV dat het grote geld belangrijk is om te hebben, dus de meeste jonge voetballers gaan liever voor het geld tegenwoordig.
    Opa
    #FreeHat
    pi_67364384
    Sno natuurlijk!
      dinsdag 24 maart 2009 @ 17:51:01 #14
    219855 finsdefis
    I.. I got authoritah?
    pi_67364408
    De laatste echte Ajacied was gewoon Blind. Litmanen is een goede tweede in mijn ogen. Heitinga vind ik dan weer een twijfelgeval. Maar daar kunnen de meningen over verschillen.
    The strong do what they can and the weak suffer what they must.
    - Thucydides
      dinsdag 24 maart 2009 @ 17:51:18 #15
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_67364414
    Je moet de 'Echte Ajacieden' niet (meer) op het veld zoeken. Welke recente voetballers zijn er echte Ajacieden? Jari Litmanen is er één. John Heitinga ook.

Wim Schoevaart, dát is pas een echte Ajacied. Heeft alle 29 titels meegemaakt. Zelf in de Ajaxjeugd gespeeld, in de jaren '20. De Meer was er zelfs nog niet! In 1954 kwam hij in de 'elftallencommissie', die destijds bepaalde wie er in Ajax-1 moest spelen en op welke plek. (Een trainer die zoiets deed, dat was toen van de zotte ) Hij weet ALLES van Ajax. Echt alles. Kan je over elke wedstrijd wel wat vertellen, wandelende encyclopedie. Heb 'm een paar keer mogen ontmoeten, erg geestige man ook. Komt nauwelijks meer overeind, doet 10 minuten over de 100 meter, maar is er nog élke thuiswedstrijd. Ik sprak 'm ooit na de zoveelste kutwedstrijd, waarin hij verzuchtte dat het 'allemaal weer zo slecht was. Vooral voor al die kinderen die voor het eerst komen! Voor mij maakt het niks uit, ik kom toch wel, maar die kleine kinderen worden toch niet vrolijk van dit voetbal! En daar liep 'ie dan de trap af, op weg naar de chauffeur die 'm altijd ophaalt en thuisbrengt. Over elk treetje doet 'ie dan een minuut, omdat de beste man anders uit elkaar valt. Ik zal even doorlopen, maak nog even een flinke koprol en ben weer zo beneden, zei 'ie dan.

Geboren op 24 maart 1918, kwam als klein jochie al bij Ajax, toen Ajax nog gewoon een onbeduidend kutclubje was, heeft álle successen, en dieptepunten meegemaakt. Wordt vandaag 91 jaar, grote hulde voor deze Ajacied!

Niet dat ik hiermee iets wil zeggen, of een discussie over wie echt is en wie niet wil aanwakkeren, maar toch...gefeliciteerd meneer Schoevaart!
    Gourmetten of steengrillen?
      dinsdag 24 maart 2009 @ 17:54:06 #16
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_67364484
    Oh, en Ajax moet eens kampioen worden, want ze jagen mensen als Wim Schoevaart en Bobby Haarms regelrecht de dood in met dat belabberde spel van de laatste jaren. Gun ze nog die derde ster! Wij gaan allemaal nog wel een halve eeuw mee, minstens, maar zij verdienen nog minimaal één titel mee te maken.

En wat ik ook mooi vond, een aantal jaar geleden werd tijdens de eerste competitiewedstrijd de oudste en jongste SCC-houder in het zonnetje gezet. Die jongste was uiteraard een blaag van 2, maar die oude man had al sinds 1938 oid een seizoenskaart. Speaking about echte Ajacieden...
    pi_67364788
    Is Gabri al volgende week fit?
    If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
    pi_67364825
    Ach, dat gezeik over geld....
    Als jij geld belangrijker vindt dan je cluppie dan ben je toch geen echte Ajacied? En kom op zeg, bij Ajax verdien je ook zat om rond te komen.

Uiteraard ben ik een fan van Johnny, Jari, Chivu en al die anderen, maar echte Ajacieden kun je het toch niet noemen. De voorbeelden die Silenus geeft, dát zijn echte Ajacieden.
    pi_67364901
    En Wim gefeliciteerd uiteraard.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 18:12:39 #20
    117642 Sethje
    Notoire betweter
    pi_67364984
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 18:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
    Als jij geld belangrijker vindt dan je cluppie dan ben je toch geen echte Ajacied? En kom op zeg, bij Ajax verdien je ook zat om rond te komen.
    Precies, ik snap dat echt niet, als je van kleins af aan gek bent van Ajax en je kunt er uiteindelijk spelen dan is het toch fantastisch om uit te groeien tot een cult-held ala Steven Gerrard bij Liverpool, je verdiend bij Ajax meer dan genoeg om er daarna je hele leven, samen met je gezin, op te teren.
    Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
    27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
    Mijn party reviews
    pi_67365074
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 18:12 schreef Sethje het volgende:

[..]

Precies, ik snap dat echt niet, als je van kleins af aan gek bent van Ajax en je kunt er uiteindelijk spelen dan is het toch fantastisch om uit te groeien tot een cult-held ala Steven Gerrard bij Liverpool, je verdiend bij Ajax meer dan genoeg om er daarna je hele leven, samen met je gezin, op te teren.
    Geld went snel en dan wil je meer hebben, het is ook een teken van ambitie. Voor de meeste echt fans zal het inderdaad moeilijk zijn voor te stellen dat als je bij Ajax speelt en je nog voor een andere club zou willen spelen.
    pi_67365108
    Het is misschien ook niet altijd alleen Ajax. Maar ieder jaar naar Groningen, Enschede, Kerkrade, etc. spreekt op een gegeven moment ook niet meer aan. Een competitieve sporter wil altijd het hoogste lijkt me, dus dan streef je dat na.
    A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
    Klik dan als je durft
      dinsdag 24 maart 2009 @ 18:18:38 #23
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67365126
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 17:54 schreef Silenus het volgende:
    En wat ik ook mooi vond, een aantal jaar geleden werd tijdens de eerste competitiewedstrijd de oudste en jongste SCC-houder in het zonnetje gezet. Die jongste was uiteraard een blaag van 2, maar die oude man had al sinds 1938 oid een seizoenskaart. Speaking about echte Ajacieden...
    Dat was mooi ja!
    "Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
      dinsdag 24 maart 2009 @ 18:37:14 #24
    166976 DuvelDuvel
    pi_67365656
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 18:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:

Uiteraard ben ik een fan van Johnny, Jari, Chivu en al die anderen, maar echte Ajacieden kun je het toch niet noemen. De voorbeelden die Silenus geeft, dát zijn echte Ajacieden.
    Dat is ambitie. Elke grote sportman heeft dat. De wil en drive om het hoogst haalbare te bereiken en niet tevreden te zijn met wat je hebt. En dan heb ik het niet over geld al is dat wel belangrijk maar met het beste uit jezelf te halen. Als je dat kan bij een club en alles lukt en je hebt daarnaast ook de randzaken in Spanje. Dan heb je een goed leven.Wie zou er niet lekker in Spanje in de zon willen trainen, lekker mediterraans leven,flink geld verdienen. Er zijn ontzetend veel broodvoetballers maar ik weet zeker dat er net zoveel zijn die ook echt een gevoel hebben voor de club. Nooit zoveel als de supporters maar toch zeker een hechte band.
    #FreeHat
      dinsdag 24 maart 2009 @ 18:42:02 #25
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67365785
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 18:37 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Dat is ambitie. Elke grote sportman heeft dat. De wil en drive om het hoogst haalbare te bereiken en niet tevreden te zijn met wat je hebt. En dan heb ik het niet over geld al is dat wel belangrijk maar met het beste uit jezelf te halen. Als je dat kan bij een club en alles lukt en je hebt daarnaast ook de randzaken in Spanje. Dan heb je een goed leven.Wie zou er niet lekker in Spanje in de zon willen trainen, lekker mediterraans leven,flink geld verdienen. Er zijn ontzetend veel broodvoetballers maar ik weet zeker dat er net zoveel zijn die ook echt een gevoel hebben voor de club. Nooit zoveel als de supporters maar toch zeker een hechte band.
    Laat Paolo dit maar niet lezen.
    pi_67365803
    Ik vind echt niet dat je Heitinga na 7 seizoenen Ajax het kwalijk neemt om weg te gaan en een andere competitie te proeven. Lekker makkelijk om met Gerard of Raul te vergelijken, maar die gasten spelen wel elk jaar op het allerhoogste niveau. Dat kan je met Roda uit, Volendam uit en ADO uit in een leeg stadion niet zeggen.

Als we net zo aansprekende, grote competitie hadden gehad als in Engeland, Italie of Spanje. Ja, dan hadden ze altijd moeten blijven voetballen bij Ajax, maar nu kan je dat toch niet echt verwachten?

Als Johnny na een jaar of 4 het weer gezien heeft in het buitenland en dan terugkomt, dan is het gewoon een echte Ajacied naar mijn mening.
    pi_67366987
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 18:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Ik vind echt niet dat je Heitinga na 7 seizoenen Ajax het kwalijk neemt om weg te gaan en een andere competitie te proeven. Lekker makkelijk om met Gerard of Raul te vergelijken, maar die gasten spelen wel elk jaar op het allerhoogste niveau. Dat kan je met Roda uit, Volendam uit en ADO uit in een leeg stadion niet zeggen.
    Veul langer nog dan zeven jaar. Verder eens.
    Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
      dinsdag 24 maart 2009 @ 19:45:42 #28
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_67367934
    Toch altijd kut, zo'n interlandweekend.
    I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
      dinsdag 24 maart 2009 @ 20:01:34 #29
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_67368515
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 19:45 schreef M0NTANA het volgende:
    Inderdaad Als ergens niks aan is, is het wel een Nederlands Elftal dat net aan met 1-0 gaat winnen van een voetbaldwerg als Macedonië (geen idee of dat woensdag is of zaterdag).
    pi_67368604
    Nederlands elftal is sowieso kut. Altijd. Vind ik dan.
    Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
      dinsdag 24 maart 2009 @ 20:06:17 #31
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_67368668
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 17:51 schreef Silenus het volgende:
    Je moet de 'Echte Ajacieden' niet (meer) op het veld zoeken. Welke recente voetballers zijn er echte Ajacieden? Jari Litmanen is er één. John Heitinga ook.

Wim Schoevaart, dát is pas een echte Ajacied. Heeft alle 29 titels meegemaakt. Zelf in de Ajaxjeugd gespeeld, in de jaren '20. De Meer was er zelfs nog niet! In 1954 kwam hij in de 'elftallencommissie', die destijds bepaalde wie er in Ajax-1 moest spelen en op welke plek. (Een trainer die zoiets deed, dat was toen van de zotte ) Hij weet ALLES van Ajax. Echt alles. Kan je over elke wedstrijd wel wat vertellen, wandelende encyclopedie. Heb 'm een paar keer mogen ontmoeten, erg geestige man ook. Komt nauwelijks meer overeind, doet 10 minuten over de 100 meter, maar is er nog élke thuiswedstrijd. Ik sprak 'm ooit na de zoveelste kutwedstrijd, waarin hij verzuchtte dat het 'allemaal weer zo slecht was. Vooral voor al die kinderen die voor het eerst komen! Voor mij maakt het niks uit, ik kom toch wel, maar die kleine kinderen worden toch niet vrolijk van dit voetbal! En daar liep 'ie dan de trap af, op weg naar de chauffeur die 'm altijd ophaalt en thuisbrengt. Over elk treetje doet 'ie dan een minuut, omdat de beste man anders uit elkaar valt. Ik zal even doorlopen, maak nog even een flinke koprol en ben weer zo beneden, zei 'ie dan.

Geboren op 24 maart 1918, kwam als klein jochie al bij Ajax, toen Ajax nog gewoon een onbeduidend kutclubje was, heeft álle successen, en dieptepunten meegemaakt. Wordt vandaag 91 jaar, grote hulde voor deze Ajacied!

Niet dat ik hiermee iets wil zeggen, of een discussie over wie echt is en wie niet wil aanwakkeren, maar toch...gefeliciteerd meneer Schoevaart!
    Mooi beeld dat je schetst. Zit me alleen af te vragen of je het uit je duim zuigt. Desalniettemin zijn dat soort mensen inderdaad de echte Ajacieden.
    En wat Johnny betreft. Die houdt echt wel van de club. Die komt ook wel weer terug naar zijn jeugdliefde als hij in Spanje veel heeft bijgeleerd.
    Life is what you make it.
    pi_67368694
    quote:
    Precies, krijg je weer van die 1-0 wedstrijden
      dinsdag 24 maart 2009 @ 20:10:54 #33
    166976 DuvelDuvel
    pi_67368822
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 20:04 schreef kevin6188 het volgende:
    Nederlands elftal is sowieso kut. Altijd. Vind ik dan.
    Ek en Wk zijn geweldig.
    #FreeHat
      dinsdag 24 maart 2009 @ 20:11:06 #34
    175985 Silaz
    drie bier
    pi_67368831
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 20:06 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Mooi beeld dat je schetst. Zit me alleen af te vragen of je het uit je duim zuigt. Desalniettemin zijn dat soort mensen inderdaad de echte Ajacieden.
    En wat Johnny betreft. Die houdt echt wel van de club. Die komt ook wel weer terug naar zijn jeugdliefde als hij in Spanje veel heeft bijgeleerd.

Meneer Schoevaart
    Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
    pi_67368902
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 20:10 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ek en Wk zijn geweldig.
    Europese duels van Ajax die er echt toe doen (Fiorentina, L'OM) beleef ik vele malen intenser. Maargoed, dat is ook persoonlijk natuurlijk.
    pi_67368917
    - Spam -

[ Bericht 93% gewijzigd door RayMania op 24-03-2009 20:17:06 ]
      dinsdag 24 maart 2009 @ 20:17:23 #37
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67369019
    quote:
    week.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 20:21:53 #38
    166976 DuvelDuvel
    pi_67369182
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 20:13 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Europese duels van Ajax die er echt toe doen (Fiorentina, L'OM) beleef ik vele malen intenser. Maargoed, dat is ook persoonlijk natuurlijk.
    ja dat wel.Ik zelf ook. Maar dat zijn maar heel weinig in een jaar. Ek en Wk is ook leuk door dat heel het land meeleeft en het heel de dag 3 weken lang voetbal is.
    #FreeHat
    pi_67369367
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 20:21 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

ja dat wel.Ik zelf ook. Maar dat zijn maar heel weinig in een jaar. Ek en Wk is ook leuk door dat heel het land meeleeft en het heel de dag 3 weken lang voetbal is.
    Daar heb ik zelf minder mee. Zit totaal niet in spanning, juichen doe ik amper tot niet en als ze eruit vliegen zoals tegen Rusland dan is dat maar zo. Kan ik echt geen minuut om treuren.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 20:29:33 #40
    144262 thewishmaster
    Born and Raised in Amsterdam
    pi_67369459
    Ik zal wel de enige zijn hier, maar ik vind de wedstrijden van het Nederlands elftal op een groot toernooi veel belangrijker dan de wedstrijden van Ajax, ook al is het dan in de eindfase van een Europees toernooi.
    pi_67370001
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 20:29 schreef thewishmaster het volgende:
    Ik zal wel de enige zijn hier, maar ik vind de wedstrijden van het Nederlands elftal op een groot toernooi veel belangrijker dan de wedstrijden van Ajax, ook al is het dan in de eindfase van een Europees toernooi.
    Ik denk idd dat je 1 van de weinig bent ja . Ajax wedstrijden zijn voor mij een tikkie belangrijker, Nederlands Elftal boeit me alleen echt op eindtoernooien (want dan is er geen ander voetbal) .
      dinsdag 24 maart 2009 @ 20:49:17 #42
    166976 DuvelDuvel
    pi_67370253
    Vind het Nederlands elftal op een ek of wk echt wel belangrijk. Deze oefenwedstrijden doen me niks maar de sfeer van een Wkwedstrijd en bijvoorbeeld afgelopen zomer zijn echt geweldig. Misschien nog wel beter dan bij Ajax wedstrijden.
    #FreeHat
    pi_67370309
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 20:49 schreef DuvelDuvel het volgende:
    Vind het Nederlands elftal op een ek of wk echt wel belangrijk. Deze oefenwedstrijden doen me niks maar de sfeer van een Wkwedstrijd en bijvoorbeeld afgelopen zomer zijn echt geweldig. Misschien nog wel beter dan bij Ajax wedstrijden.
    Dat laatste kun je wel zeggen ja, maar wat wil je, als je met 150.000 zingende klapjosti's afreist naar Zwitserland, in de Arena is maar een relatief klein gedeelte fanatieke aanhang
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:04:40 #44
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_67370848
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 20:11 schreef Silaz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Meneer Schoevaart
    Des te mooier
    Life is what you make it.
    pi_67370897
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 20:49 schreef DuvelDuvel het volgende:

Machtig mooi.

De enorme invasie van de Nederlandse supporters daar zal me voor altijd bijblijven. Wat een geweldige beelden leverde dat op. Kippenvel!
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:07:33 #46
    166976 DuvelDuvel
    pi_67370967
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:05 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Machtig mooi.

De enorme invasie van de Nederlandse supporters daar zal me voor altijd bijblijven.
    Alleen juich ik voor Huntelaar en Sneijder en Van der Vaart wel iets harder dan voor Kuyt
    #FreeHat
    pi_67371012
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:07 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Alleen juich ik voor Huntelaar en Sneijder en Van der Vaart wel iets harder dan voor Kuyt
    Same here.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:08:56 #48
    13462 BansheeBoy
    Assimilatie = Laxatie = Stront
    pi_67371022
    Clubliefde wordt bepaald door wie het meeste betaald. Dat schijnheilige gedoe van Heitinga en Blind met de kloppende hand op de bast word ik niet goed van.

²
    Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    Bansheeboy: Fok!ker van de week!
    [Without heart we would be mere machines]
    Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:09:44 #49
    144262 thewishmaster
    pi_67371047
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:08 schreef BansheeBoy het volgende:
    Clubliefde wordt bepaald door wie het meeste betaald. Dat schijnheilige gedoe van Heitinga en Blind met de kloppende hand op de bast word ik niet goed van.

²
    En vervolgens als een club met de portemonnee zwaait (in het geval Heitinga) zijn ze zo verdwenen.
    pi_67371098
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:07 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Echt? Ik niet hoor. Ik hoop wel altijd ietsje meer dat een Ajacied scoort, maar voor de goals van Ruud en Kuijt juich ik zeker net zo hard. WK's en EK's zijn altijd fantastisch. Hele land Oranje en iedereen die achter het team staat. Ik ben een absolute Oranje-fan. Ik vind het prachtig. En ook naar zaterdag kijk ik alweer uit

Maar bovenal ben ik Ajacied.
    pi_67371273
    quote:

²
    Blind? Die man is nooit voor het grote geld bezweken. Snap niet waarom je hem als voorbeeld noemt.
    pi_67371379
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Blind? Die man is nooit voor het grote geld bezweken. Snap niet waarom je hem als voorbeeld noemt.
    Je weet op wie je reageert?
    pi_67371433
    quote:

²
    Wat heeft Blind nu weer misdaan qua geld? Die had ook voor het buitenland en het grote geld kunnen kiezen, hoor. Hij komt nota bene terug nadat hij drie jaar terug door het hele bestuur (weliswaar vervangen inmiddels, maar toch) compleet werd uitgekotst.
    pi_67371434
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:18 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo. Maar ik wilde toch even gezegt hebben dat ik Danny Blind een clubman pur sang vindt
    pi_67371443
    quote:
    "Ik had in het begin van het seizoen ook niet verwacht dat het zo zou lopen", vertelde Stekelenburg dinsdagavond. "Begrijp me niet verkeerd, want ik vind Kenneth Vermeer een hele goede doelman. Hij heeft me voor de winterstop ook uitstekend vervangen toen ik geblesseerd was. Maar ik heb geen begrip voor de beslissing van Marco van Basten om hem eerste doelman te maken. Dat lijkt me ook logisch."
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:20:25 #56
    144262 thewishmaster
    pi_67371474
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:19 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Wat heeft Blind nu weer misdaan qua geld? Die had ook voor het buitenland en het grote geld kunnen kiezen, hoor. Hij komt nota bene terug nadat hij drie jaar terug door het hele bestuur (weliswaar vervangen inmiddels, maar toch) compleet werd uitgekotst.
    Het voorbeeld van Blind was misplaatst, maar het voorbeeld van Heitinga was wel toepasselijk.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:20:42 #57
    13462 BansheeBoy
    pi_67371482
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Nee, daar heb je gelijk in. Wellicht ongefundeerd, maar in zijn geval ergerde ik me aan dat slijmerige tederige geklop op de bast.

²
    Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    pi_67371537
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:20 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Het voorbeeld van Blind was misplaatst, maar het voorbeeld van Heitinga was wel toepasselijk.
    Ik vind niet dat je Heitinga richting Ajax gebrek aan clubliefde kunt verwijten.

Iemand die net als Blind ook nog wel een eervolle vermelding verdient is Sonny Silooy. Al was zijn tijd als trainer niet echt een succes.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:23:34 #59
    13462 BansheeBoy
    pi_67371570
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:18 schreef sjimz het volgende:

[..]

Lekker on-topic, en dat voor een moderator. Stemmingmakerij. Blind was een hele goede libero.

²
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:24:17 #60
    144262 thewishmaster
    pi_67371594
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:22 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je Heitinga richting Ajax gebrek aan clubliefde kunt verwijten.

Iemand die net als Blind ook nog wel een eervolle vermelding dient is Sonny Silooy. Al was zijn tijd als trainer niet echt een succes.
    Al dat geslijm bij de fans door altijd maar naar het logo te wijzen. Het ergste is nog dat al dat simpele volk erin trapt.
    pi_67371609
    Heitinga is wel een echte Ajacied hoor, maar je moet eerlijk zijn, voor ons is het heel makkelijk om te zeggen dat je altijd bij Ajax zou blijven.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:26:40 #62
    13462 BansheeBoy
    pi_67371680
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:24 schreef Jasza het volgende:
    Heitinga is wel een echte Ajacied hoor, maar je moet eerlijk zijn, voor ons is het heel makkelijk om te zeggen dat je altijd bij Ajax zou blijven.
    Dat ben ik helemaal met je eens, maar laat dat schijnheilige geklop op de (ietwat vochtige) bast dan liggen. Dat is gewoon ongefundeerd geslijm.

²
    pi_67371697
    In de nieuwerwetse voetballerij is Heitinga gewoon een echte Ajacied.
    Tijden veranderen, contracten en salaris ook.
    pi_67371715
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens, maar laat dat schijnheilige geklop op de (ietwat vochtige) bast dan liggen. Dat is gewoon ongefundeerd geslijm.

²
    Ja leuk maar je plaat blijft nu wel iets te lang hangen.
    pi_67371729
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:26 schreef sjimz het volgende:
    In de nieuwerwetse voetballerij is Heitinga gewoon een echte Ajacied.
    Tijden veranderen, contracten en salaris ook.
    Zeker als hij terugkeert. En daar durf ik mijn geld wel op in te zetten.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:39:04 #66
    13462 BansheeBoy
    pi_67372177
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:27 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ja leuk maar je plaat blijft nu wel iets te lang hangen.
    Ja, je ziet dat inderdaad niet graag. En zeker niet als betreffende speler niet veel later de club verlaat met (krokodillen)tranen en een fijn gespekte portemonnaie .

²
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:40:02 #67
    13462 BansheeBoy
    pi_67372215
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo. Maar ik wilde toch even gezegt hebben dat ik Danny Blind een clubman pur sang vindt
    Laat ik voorop stellen dat ik het hier helemaal met je eens ben.

²
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:41:18 #68
    13462 BansheeBoy
    pi_67372263
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 13:29 schreef toma het volgende:

[..]

Wat lul jij nou? Kom je überhaupt wel eens in de Arena?
    Ja natuurlijk, waar denk je anders dat ik me op baseer?

²
    pi_67372548
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:28 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Zeker als hij terugkeert. En daar durf ik mijn geld wel op in te zetten.
    Ik ook wel ja. Misschien wel leuk om een lijstje te maken met spelers die eventueel terugkeren bij Ajax op het einde van hun carriere. Denk dat je nog een aardig lijstje krijgt.

Chivu - 28 jaar
    Maxwell - 27 jaar - heb ik m'n twijfels bij
    Ibrahimovic - 27 jaar - heb ik ook m'n twijfels bij
    Heitinga - 25 jaar

[ Bericht 3% gewijzigd door Nashje op 24-03-2009 22:05:27 ]
    pi_67372681
    Ibrahimovic kun je wel doorstrepen Die is Ajax volgens mij allang weer vergeten.. Maxwell twijfel ik over.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:52:23 #71
    13462 BansheeBoy
    pi_67372747
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:50 schreef Frankz0rz het volgende:
    Ibrahimovic kun je wel doorstrepen Die is Ajax volgens mij allang weer vergeten.. Maxwell twijfel ik over.
    Die kan én meer verdienen én is te goed voor Ajax. Waarom zou hij het doen?

²
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:53:33 #72
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67372796
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:50 schreef Frankz0rz het volgende:
    Denk dat Ajax nog altijd wel bij Maxwell in het hart zit. Hij heeft tenslotte alle kansen gekregen van Ajax om weer trug op niveau te komen en een mooie transfer te maken.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:54:16 #73
    130094 Robinhoo
    Hasj coke pillen
    pi_67372817
    Wat denken jullie, worden jullie nog 2e?
    Het kan alle kanten nog op.

Iedereen heeft nog een (redelijk) lastig programma.
    Zou wat zijn als het de laatste speeldag nog beslist moet worden. ( Ajax - Twente )

En als jullie van AZ winnen en wij ook, komen we wel erg dichtbij.
    droomt verder
    Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
    pi_67372837
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Denk dat Ajax nog altijd wel bij Maxwell in het hart zit. Hij heeft tenslotte alle kansen gekregen van Ajax om weer trug op niveau te komen en een mooie transfer te maken.
    Maxwell zegt ook altijd wel mooie dingen over Ajax
    pi_67372846
    Toch zie ik Chivu niet zo snel terugkeren. Helaas.

Kiwoe.
    pi_67372859
    Zondag geen wedstrijd.
    AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
    George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:56:12 #77
    13462 BansheeBoy
    pi_67372885
    Ik denk dat jullie supporterhart rationeel denken in de weg staat, het maakt jullie sentimenteel en irreëel. Denk je nou echt dat Maxwell ooit nog eens terugkomt naar Ajax? Naar een club die in Europa niets meer voorstelt en zelfs in eigen land niet meer het gewende respect krijgt? Nee, ik denk het niet.

²
    pi_67372890
    Ik vind het allemaal wel leuk en aardig dat sommige spelers zouden willen terugkeren, maar stel dat Chivu, Heitinga en evt. Maxwell terug zouden keren, waar moeten ze dan in godsnaam staan? Ik vind niet dat je allemaal spelers op de bank moet gaan zetten voor hun. Maar wellicht kunnen ze ook genoegen nemen met een reserve-rol.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:58:38 #79
    13462 BansheeBoy
    pi_67372993
    Ik heb trouwens nog steeds pijn dat Bergkamp nooit "thuis" is gekomen. Ik had hem graag nog in het Ajax shirt bewondert.

²
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:59:21 #80
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67373025
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:56 schreef Frankz0rz het volgende:
    Ik vind het allemaal wel leuk en aardig dat sommige spelers zouden willen terugkeren, maar stel dat Chivu, Heitinga en evt. Maxwell terug zouden keren, waar moeten ze dan in godsnaam staan? Ik vind niet dat je allemaal spelers op de bank moet gaan zetten voor hun. Maar wellicht kunnen ze ook genoegen nemen met een reserve-rol.
    Maxwell mag van mij ieder moment de plek van Vermaelen innemen. En Chivu per direct de plek van Oleguer of Wielaert
    pi_67373057
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:54 schreef Robinhoo het volgende:
    Wat denken jullie, worden jullie nog 2e?
    Het kan alle kanten nog op.

Iedereen heeft nog een (redelijk) lastig programma.
    Zou wat zijn als het de laatste speeldag nog beslist moet worden. ( Ajax - Twente )

En als jullie van AZ winnen en wij ook, komen we wel erg dichtbij.
    droomt verder
    Ik vrees dat het op de laatste dag aankomt. En dan mag Wielaert hem in de 96e minuut in buitenspelpositie binnenkoppen Uiteraard ziet de grensrechter het dan over het hoofd
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:00:44 #82
    130094 Robinhoo
    Hasj coke pillen
    pi_67373078
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:00 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Ik vrees dat het op de laatste dag aankomt. En dan mag Wielaert hem in de 96e minuut in buitenspelpositie binnenkoppen Uiteraard ziet de grensrechter het dan over het hoofd
    Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
    pi_67373166
    ...En Perez die in de 97e minuut 1-1 maakt
    pi_67373253
    Grygera - 28 jaar - denk niet dat ie terugkomt
    Chivu - 28 jaar
    V/d Vaart - 26 jaar
    Heitinga - 25 jaar
    De Jong - 24 jaar - zal wel een Seedorf verhaal worden
    Sneijder - 24 jaar
    pi_67373275
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Maxwell mag van mij ieder moment de plek van Vermaelen innemen. En Chivu per direct de plek van Oleguer of Wielaert
    Dat 1e vind ik echt een twijfelgeval, Vermaelen vind ik echt erg sterk de afgelopen maanden en zet zich altijd vol in

Maxwell op het middenveld dan maar
    pi_67373532
    Maxwell mag van mij lekker weg blijven.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:11:26 #87
    166976 DuvelDuvel
    pi_67373553
    Chivu is veel te goed om terug te komen.
    #FreeHat
    pi_67373572
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:04 schreef Nashje het volgende:...
    Mooi lijstje wel. En nog niet eens compleet.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:12:23 #89
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67373603
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:
    Que?

Vermaelen is goed maar nog lang geen Maxwell. Ik was er gewoon bij toen Maxwell stuk ging tegen Willem II dat geluid hoorde je gewoon op de tribune.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:12:51 #90
    166976 DuvelDuvel
    pi_67373618
    quote:
    Wegblijven??
    Beste linksback sinds vele jaren. Geweldige voetballer met de uitstralling en klasse van een Ajaxspeler. Mag van mij vandaag terug komen.

Niet dat er uberhaupt 1 van van het team 2002 terugkomt.
    #FreeHat
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:14:16 #91
    13462 BansheeBoy
    pi_67373687
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Que?

Vermaelen is goed maar nog lang geen Maxwell. Ik was er gewoon bij toen Maxwell stuk ging tegen Willem II dat geluid hoorde je gewoon op de tribune.
    Dit snap ik dus niet helemaal. Omdat jij zijn blessure hoorde vind je dat hij terug moet naar Ajax.

²
    pi_67373739
    quote:
    Als die terug wil komen staat de deur open. Zet hem maar op het middenveld
    pi_67373750
    Maxwell raakte geblesseerd. Heeft op koste van Ajax kunnen revalideren en weer helemaal fit kunnen worden. Als dank verlengt hij zijn contract niet en loopt transfervrij weg net nadat hij weer fit was. Nee, die vent mag van mij best nog eens geblesseerd raken.
    pi_67373854
    Maxwell mag altijd terugkomen. Maar jongens, toch niet als linkermiddenvelder? De keren dat hij op het middenveld speelde bij Ajax was 'ie echt slecht.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:19:06 #95
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67373915
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
    Maxwell raakte geblesseerd. Heeft op koste van Ajax kunnen revalideren en weer helemaal fit kunnen worden. Als dank verlengt hij zijn contract niet en loopt transfervrij weg net nadat hij weer fit was. Nee, die vent mag van mij best nog eens geblesseerd raken.
    Maxwell was toen al het niveau van Ajax ontstegen, natuurlijk had hij zijn contract kunnen verlengen maar ik gunde hem gewoon na zoveel leed eigenlijk ook wel die topclub. En wat voor een mongool ben je als je een oud speler van Ajax een blessure toewenst.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:19:12 #96
    13462 BansheeBoy
    pi_67373918
    Maxwell is een verbeterde versie van Gio. Ik zie nog veel liever Trabelsi terug, hij was écht goed.

²
    pi_67373925
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:11 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Mooi lijstje wel. En nog niet eens compleet.
    Vul eens aan .
    pi_67373934
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:04 schreef Nashje het volgende:
    Grygera - 28 jaar - denk niet dat ie terugkomt
    Chivu - 28 jaar
    V/d Vaart - 26 jaar
    Heitinga - 25 jaar
    De Jong - 24 jaar - zal wel een Seedorf verhaal worden
    Sneijder - 24 jaar
    Chivu zie ik eigenlijk niet snel meer gebeuren, volgens mij heeft hij dit zelf ook al eens aangegeven. Zlatan zelfde. Rafael zie ik nog wel een keer terugkeren, Heitinga ook. Bij Sneijder betwijfel ik het.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:21:15 #99
    166976 DuvelDuvel
    pi_67374021
    quote:
    Zo zwart wit is het niet. Zijn contract liep al af. Hij is zelfs eerder naar Inter gegaan. Deze blessures kwam op een vervelend moment maar zelf had Maxwell daar geen schuld aan. Hij had moeilijk zijn transfervrije status in kunnen ruilen voor een nieuw contract bij Ajax terwijl hij naar Inter kon.

Dit is trouwens een stukje op Ajax.nl over Inter-Ajax
    quote:
    Nadat Ajax en Maxwell het contract per 1 februari 2006 ontbonden tekende de linkshalf een contract bij Inter. ,,Ik vertrok bij Ajax omdat ik een andere uitdaging zocht. Dat was geen gemakkelijke keuze. Dat meen ik echt. De mensen die me dagelijks bij Ajax meemaakten zullen dat onderstrepen. Ik houd nog steeds van deze club."

'Maxi’, zoals hij liefkozend wordt genoemd, zal tijdens het LG Amsterdam Tournament zelf ook afscheid nemen van de fans. ,,Als ik de kans krijg zal ik dat zeker even doen. Mijn eerste zes maanden had ik het bij Ajax behoorlijk lastig, maar daarna werd onze relatie alleen maar sterker en beter. Ik kreeg tijdens mijn blessure – hij scheurde 21 april 2005 in de bekerwedstrijd tegen Willem II de voorste kruisband van zijn rechterknie – ook ontzettend veel steun van de Ajacieden."

Nog een stukje. Is van 2 jaar geleden.
    quote:
    Maxwell Sherrer Cabelina Andrade, kortweg Maxwell, heeft nooit serieus overwogen om naar het aanbod van PSV-trainer Ronald Koemand te luisteren en naar Eindhoven te vertrekken.

In een interview aan VI heeft de ex-Ajacied dit aangegeven. "Ronald Koeman heeft me een paar keer gevraagd of ik op uitleenbasis naar PSV wilde komen, maar dat heb ik nooit serieus overwogen. In Nederland is er voor mij maar één club en één stad."

Wel geeft de Braziliaan aan nog vaak terug te denken aan Ajax en Amsterdam. "Eigenlijk is het best vreemd dat ik nog zovaak aan Amsterdam moet denken, want Italië heeft veel meer raakvlakken met Brazilië dan Nederland. Als ik hier door een park loop moet ik nog altijd denken aan het Vondelpark waar ik vaak liep", besloot de 26-jarige flankspeler.
    #FreeHat
    pi_67374092
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:19 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Chivu zie ik eigenlijk niet snel meer gebeuren, volgens mij heeft hij dit zelf ook al eens aangegeven. Zlatan zelfde. Rafael zie ik nog wel een keer terugkeren, Heitinga ook. Bij Sneijder betwijfel ik het.
    Riro heeft volgens mij nog ergens een filmpje waarin Chivu zegt dat hij nog wel eens terug wil keren.
    pi_67374144
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:19 schreef Nashje het volgende:

[..]

Vul eens aan .
    Sowieso Babel en Huntelaar nog.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:26:24 #102
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67374246
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Riro heeft volgens mij nog ergens een filmpje waarin Chivu zegt dat hij nog wel eens terug wil keren.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:29:57 #103
    13462 BansheeBoy
    pi_67374418
    Chivu was wel een echte leider zeg! Topspeler! Jammer dat hij zo pokdalig overkomt.

²
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:31:28 #104
    166976 DuvelDuvel
    pi_67374491
    Dit zocht ik. Maxwell heeft zijn contract laten ontbinden door zijn blessure. En dit geeft dus aan dat hij Ajax niet voor de gehele kosten op heeft laten draaien. Hij is op 21 april 2005 geblesseerd geraakt en toen bekend werd dat hij echt weg zou gaan heeft hij zijn contract laten ontbinden.
    quote:
    Amsterdam, 30 januari 2006
    Ajax en Maxwell Scherrer Cabelino Andrade hebben overeenstemming bereikt over het ontbinden van het contract met de Braziliaan. Het contract, dat liep tot en met juni van dit jaar, wordt in goed overleg ontbonden per 1 februari 2006.
    quote:
    'Blessure verandert toekomst Maxwell niet'
    26/04/2005 09:04

Ajax bood Maxwell aan alsnog zijn contract te verlengen, nadat de Braziliaan vorige donderdag een zware knieblessure opliep. De back waardeert het aanbod, maar gaat er niet op in.

Maxwell tekende in januari een nieuw contract bij Ajax, máár weigerde destijds de lengte van de verbintenis te verlengen. In de zomer van 2006 loopt deze overeenkomst af en de 23-jarige Braziliaan vermoedde dan toe te zijn aan een nieuwe uitdaging.

Nadat hij in het bekerduel met Willem II de voorste kruisband van zijn rechterknie afscheurde en minstens een half jaar niet kan voetballen, stelde Ajax-coach Danny Blind voor het contract van Maxwell alsnog te verlengen: 'Op die manier kan hij zich in alle rust op zijn revalidatie richten en hoeft hij zich geen zorgen te maken over zijn toekomst.'

Maxwells adviseur Mino Raiola vindt het een mooi gebaar, zo vertelt hij in de nieuwe Voetbal international. 'Het geeft aan dat de menselijkheid weer terug is bij Ajax.' Raiola zal namens Maxwell met Ajax om tafel gaan zitten, maar hij laat weten dat er ondanks de blessure niets aan de situatie is veranderd.

[ Bericht 26% gewijzigd door DuvelDuvel op 24-03-2009 22:40:46 ]
    #FreeHat
    pi_67375223
    Ach ja, dat terugkeren. Dat zeggen ze allemaal wel. Dat hoort er ook wel een beetje bij. Maar goed, ik heb liever dat ze het wel een keer zeggen dan dat ze het nooit zeggen. Dan hebben ze er iig over nagedacht .

Heitinga komt 100% zeker terug. Van der Vaart zie ik eerder terugkomen dan Sneijder. Babel en de Jong lijken me vrij stug denk ik.

Qua buitenlanders kan je eigenlijk ook niet echt verwachten dat zij hun carriere gaan afsluiten in Amsterdam. Een Chivu of Maxwell zou mooi zijn, maar dat is toch helemaal niet realistisch...
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:49:49 #106
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_67375324
    Goed nieuws van Bodul. Oh en Maarten, kom op zeg.
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
    pi_67375852
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:49 schreef Houniet het volgende:
    Oh en Maarten, kom op zeg.
    Wat heeft hij gezegd dan?
    pi_67376137
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:29 schreef BansheeBoy het volgende:
    Chivu was wel een echte leider zeg! Topspeler! Jammer dat hij zo pokdalig overkomt.

²
    Je weet gewoon niet wat pokdalig betekent, kontknaap.
    pi_67376901
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:49 schreef Houniet het volgende:
    Goed nieuws van Bodul. Oh en Maarten, kom op zeg.
    Ik vind het wel een beetje sneu voor 'm worden. Hij raakt ongelukkig geblesseerd en voor ie het weet is z'n back-up hem voorbij gestreven.
    pi_67377030
    Maar nadat Maarten weer terug is gekomen stond hij gelijk weer in de basis en dat deed hij zeer slecht. Leuk dat hij terug is en graag weer wil keepen maar doe dan eerst weer ritme op bij het tweede. Hij had ook kunnen zien dat Vermeer geweldig speelde en een geduchte concurent is.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 23:31:09 #111
    13462 BansheeBoy
    pi_67377060
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:08 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Je weet gewoon niet wat pokdalig betekent, kontknaap.
    Ik vind het desalniettemin de laatste echte leider van Ajax. Hij was zelfs meer leider dan Stam.

²
    pi_67377087
    quote:
    Nu ga je wel wat ver S
      dinsdag 24 maart 2009 @ 23:33:31 #113
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67377173
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:31 schreef Jasza het volgende:

[..]

Nu ga je wel wat ver S
    Nadat hij notabene zijn contract inleverde toen hij voor Inter had getekend.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 23:43:17 #114
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_67377540
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:27 schreef Nashje het volgende:

[..]

Ik vind het wel een beetje sneu voor 'm worden. Hij raakt ongelukkig geblesseerd en voor ie het weet is z'n back-up hem voorbij gestreven.
    Tsja, dat heb je op het hoogste niveau hé.
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
    pi_67377611
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:01 schreef Radegast het volgende:

[..]

Wat heeft hij gezegd dan?
    quote:
    'Geen begrip voor mijn reserverol'
    Geschreven op dinsdag, 24 maart om 20:41

Met een brede glimlach betrad Maarten Stekelenburg dinsdag het trainingsveld van Quick Boys in Katwijk. Niet goed genoeg voor een basisplaats bij Ajax, maar goed genoeg voor een plaats onder de lat bij het Nederlands elftal. De doelman begrijpt dat zijn nieuwe positie bij zijn Amsterdamse werkgever momenteel veel vragen oproept.

"Ik had in het begin van het seizoen ook niet verwacht dat het zo zou lopen", vertelde Stekelenburg dinsdagavond. "Begrijp me niet verkeerd, want ik vind Kenneth Vermeer een hele goede doelman. Hij heeft me voor de winterstop ook uitstekend vervangen toen ik geblesseerd was. Maar ik heb geen begrip voor de beslissing van Marco van Basten om hem eerste doelman te maken. Dat lijkt me ook logisch."

"Ik kan alleen maar zeggen dat ik enorm mijn best ga doen. We staan namelijk voor twee belangrijke duels met Schotland en Macedonië. Het liefst wil ik ook alleen over Oranje praten. Inmiddels heb ik ook tijd gehad om na te denken. Ik ga dus ook niet roepen dat ik weg bij Ajax wil. Ik ga gewoon keihard trainen. Ik wil mijn plaats weer terug", stelt de doelman die tot de zomer van 2012 bij Ajax onder contract staat.

Even dreigde de positie van eerste doelman bij Oranje eveneens in gevaar te komen. Bondscoach Bert Van Marwijk waagde onlangs nog een telefoontje aan Edwin van der Sar. De afgezwaaide recordinternational wilde echter niet nogmaals op zijn beslissing terugkomen. "Ik vind het niet raar dat Van Marwijk met Van der Sar heeft gebeld. Henk Timmer was namelijk toen geblesseerd en ik was nog ziek. Het is dus absoluut niet zo dat Van Marwijk met een trein over mij heen is gereden."
    ,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
      dinsdag 24 maart 2009 @ 23:49:12 #116
    13462 BansheeBoy
    pi_67377756
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:31 schreef Jasza het volgende:

[..]

Nu ga je wel wat ver S
    Ja, inderdaad. Hij is een leuke knul hoor, maar hier heeft hij het echt mis.

²
      dinsdag 24 maart 2009 @ 23:49:36 #117
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67377767
    . Ik ga gewoon keihard trainen. Ik wil mijn plaats weer terug", stelt de doelman die tot de zomer van 2012 bij Ajax onder contract staat.

Nou Steek als je dit gaat doen heb je zo weer je plekje onder de lat trug. Hij is natuurlijk wel 2 klasses beter dan Vermeer.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 23:52:11 #118
    13462 BansheeBoy
    pi_67377855
    Puur op de lijn is néger Kenneth echt wel beter. Qua overall scoort Jake the Steek wel iets beter me dunkt. Puur qua keepen vind ik Vermeer een stuk sterker.

Legenda:
    Overall = totaalplaatje, alle facetten

²
    pi_67378041
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:44 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

[..]
    Wat is hier nou mis mee?

Ik zou het erger vinden als 'ie zich wel in de beslissing van Marco kon vinden..
      dinsdag 24 maart 2009 @ 23:59:35 #120
    13462 BansheeBoy
    pi_67378146
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:56 schreef Radegast het volgende:

[..]

Wat is hier nou mis mee?

Ik zou het erger vinden als 'ie zich wel in de beslissing van Marco kon vinden..
    Je hebt uiteraard gelijk, maar de opmerkingen van Jake the Steek zijn niet meer dan een lege huls, een keeper die zijn plek krijgt door terugvechten is haast een onmogelijke zaak. Zeker als entiteit Vermeer het goed blijft doen.

²
      woensdag 25 maart 2009 @ 00:00:52 #121
    166976 DuvelDuvel
    pi_67378191
    quote:

[..]

Wat is hier nou mis mee?

ja precies. Wat moet hij dan zeggen "ja het maakt me niks uit eigenlijk" Als je trouwens het interview van Studio Sport ziet komt het wel anders over dat als het uitgeschreven is.
    #FreeHat
    pi_67378249
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:43 schreef Houniet het volgende:

[..]

Tsja, dat heb je op het hoogste niveau hé.
    Hoogste niveau.

Steek op goal binnen 3 weken.
    pi_67378300
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 00:00 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

ja precies. Wat moet hij dan zeggen "ja het maakt me niks uit eigenlijk" Als je trouwens het interview van Studio Sport ziet komt het wel anders over dat als het uitgeschreven is.
    Ik zag eindelijk een beetje het zelfvertrouwen wat ik sinds zijn rentree miste.
    pi_67378421
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:52 schreef BansheeBoy het volgende:
    Jake the Steek
      woensdag 25 maart 2009 @ 00:08:16 #125
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67378460
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 00:07 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Niet op reageren die kerel is koekwaus.
    pi_67378504
    De eerder vrijgegeven uitspraken (dat hij het niet meer kon opbrengen om de strijd met Kenneth aan te gaan) van Steek kwamen niet uit zijn mond trouwens. Weten we dat ook weer.
    pi_67378506
    Gewoon een feit hoor, in het buitenland is zijn bijnaam Jake the Steek.

BS, jij snapt het.
    pi_67378738
    quote:

[..]

Wat is hier nou mis mee?

Niet kunnen vinden in een beslissing is wat anders dan er geen begrip voor hebben, vind ik.
    AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
      woensdag 25 maart 2009 @ 00:19:35 #129
    166976 DuvelDuvel
    pi_67378885
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 00:15 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Niet kunnen vinden in een beslissing is wat anders dan er geen begrip voor hebben, vind ik.

Edit:Hij is een stukje ingekort zie ik. De uitleg over het wel of niet in de beslissing van Van Basten kunnen vinden staat er niet in.

http://www.nos.nl/nosstud(...)eektstilzwijgen.html
    #FreeHat
      woensdag 25 maart 2009 @ 00:19:55 #130
    13462 BansheeBoy
    pi_67378894
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 00:09 schreef Cyberia18 het volgende:
    De eerder vrijgegeven uitspraken (dat hij het niet meer kon opbrengen om de strijd met Kenneth aan te gaan) van Steek kwamen niet uit zijn mond trouwens. Weten we dat ook weer.
    Ja. Dat is lastige van interviews. En als ik iets heb geleerd in mijn leven over voetballers: het zijn net mensen. Vandaag zeggen ze dit, morgen zeggen ze dat, en dan bedoelen ze het weer zo en dan is alles weer koek en ei. Dan is het ei niet vers.

²
      woensdag 25 maart 2009 @ 00:38:32 #131
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_67379517
    Al die kut voetbal sites met hun verhalen. Ik geloof eigenlijk alleen dingen die echt door de voetballer worden gezegd worden.
    pi_67381812
    Ik begrijp zijn boosheid in eerste instantie wel, maar Maarten moet goed beseffen ronduit matig gepresteerd te hebben de keren dat hij keepte na zijn blessure. Misschien had Van Basten hem niet op goal moeten zetten tegen NEC, maar pas tegen Herecles. Dan nog had hij beter moeten presteren, hij is immers al jaren eerste keeper.
    pi_67382092
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:05 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Machtig mooi.

De enorme invasie van de Nederlandse supporters daar zal me voor altijd bijblijven. Wat een geweldige beelden leverde dat op. Kippenvel!
    Ik stond er tussen in Basel. Echt een prachtige ervaring, alleen klote dat we van die Russen hebben verloren.
    pi_67382302
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 08:10 schreef Dvm86 het volgende:
    Ik begrijp zijn boosheid in eerste instantie wel, maar Maarten moet goed beseffen ronduit matig gepresteerd te hebben de keren dat hij keepte na zijn blessure. Misschien had Van Basten hem niet op goal moeten zetten tegen NEC, maar pas tegen Herecles. Dan nog had hij beter moeten presteren, hij is immers al jaren eerste keeper.
    Denk dat hij zich daar wel van bewust is. Nu hopen dat hij dat omzet in hard trainen en laten zien dat hij beter is. Al zie ik van Basten de keepers niet nog een keer omwisselen dit seizoen..
      woensdag 25 maart 2009 @ 10:03:51 #135
    53851 BoNi
    pi_67383977
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 08:50 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Denk dat hij zich daar wel van bewust is. Nu hopen dat hij dat omzet in hard trainen en laten zien dat hij beter is. Al zie ik van Basten de keepers niet nog een keer omwisselen dit seizoen..
    Je gunt niemand een blessure, maar een lichte enkelverstuiking van Kenneth zou de situatie wel wat makkelijker maken.
    Stekelenburg die de laatste wedstrijden van dit seizoen keept, in de zomer een transfer maakt naar een Europese subtopper en Kenneth die vanaf volgend seizoen eerste keeper is.
    Schitterend!
    pi_67384115
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:03 schreef BoNi het volgende:

[..]

Je gunt niemand een blessure, maar een lichte enkelverstuiking van Kenneth zou de situatie wel wat makkelijker maken.
    Stekelenburg die de laatste wedstrijden van dit seizoen keept, in de zomer een transfer maakt naar een Europese subtopper en Kenneth die vanaf volgend seizoen eerste keeper is.
    Dat zou voor alle partijen het beste zijn.
      woensdag 25 maart 2009 @ 10:12:40 #137
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_67384222
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_67384260
    Wat vindt men hier eigenlijk van een BeNe-Liga? Ik weet het eigenlijk niet zo goed...
    Vrees toch wel een beetje dat het die kant opgaat gezien de recente berichtgeving.
    pi_67384604
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
    Nou Steek als je dit gaat doen heb je zo weer je plekje onder de lat trug. Hij is natuurlijk wel 2 klasses beter dan Vermeer.
    Als hij 2 klasses beter is dan Vermeer stond hij nu wel onder de lat . Ook dat overzichtje van statistieken vind ik niet getuigen dat Stekelenburg nou 2 klasses beter is. Zijn de meningen dus over verdeeld. Ik heb nooit echt een hoge pet op gehad van Stekelenburg. Het is een goede keeper, maar hij pakt geen punten, Vermeer wel.
    pi_67384675
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:14 schreef kevin6188 het volgende:
    Wat vindt men hier eigenlijk van een BeNe-Liga? Ik weet het eigenlijk niet zo goed...
    Vrees toch wel een beetje dat het die kant opgaat gezien de recente berichtgeving.
    Waarom eigenlijk niet?

Grotere competitie = meer inkomen
    Meer topploegen = sterkere competitie

Ik zie het eigenlijk best wel zitten 18/20 ploegen in de eredivisie wat louter uit top of subtoppers bestaat
    What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
    pi_67384728
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:28 schreef FireFox1 het volgende:
    We kunnen nu zelfs al geen kampioen worden . Wat een drama wordt dat dan.
    pi_67384748
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:30 schreef Nashje het volgende:

[..]

Kampioenschappen zijn dan wel mooier.
    pi_67384785
    quote:

[..]

We kunnen nu zelfs al niet kampioen worden . Wat een drama wordt dat dan.
    Joh, keep the faith

Nu onze Marokkaanse Jood "the missing link" blijkt te zijn, heb ik weer vertrouwen in het volgend seizoen
    What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
    pi_67384833
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:28 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet?

Grotere competitie = meer inkomen

Ik zie het eigenlijk best wel zitten 18/20 ploegen in de eredivisie wat louter uit top of subtoppers bestaat
    Wat zijn de nadelen? Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen. Liever een sterkere competitie zonder clubjes zoals Roda JC.
    pi_67384875
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:32 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Joh, keep the faith

Nu onze Marokkaanse Jood "the missing link" blijkt te zijn, heb ik weer vertrouwen in het volgend seizoen
    Beetje opportunistisch, hij heeft immers twee keer goed gepresteerd. Laat hem eerst maar eens de rest van het seizoen op minstens hetzelfde niveau presteren. Daarna pas naar het volgend seizoen kijken.
    pi_67384896
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:32 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Joh, keep the faith

Sommige posities zijn nog steeds te dun bezet. Ik zou nog graag een extra aanvallende middenvelder zien voor het geval dat Ismael geblesseerd raakt. En een extra linksback, want Vermaelen is al vaak geblesseerd geweest dit seizoen net als Vertonghen.
    pi_67384943
    quote:
    Thuisgevoel belangrijker dan geld voor Ajacied Vermaelen
    Datum: 25-mrt-2009 10:03

Door Bart Vlietstra

Hij wil geen hypocriet zijn, gaat niet roepen: ik blijf hier nog tien jaar. Maar Thomas Vermaelen (foto, midden) weet hoe het werkt: de voetballerij is onvoorspelbaar, straks is hij ineens weg. “Kan zomaar.”

Al ziet hij het er niet snel van komen. Hij voelt zich thuis bij Ajax, voelt zich goed in deze groep, bij deze trainer. Zijn vriendin is gelukkig in Amsterdam, zijn ouders echte Ajax-fans. Dat is belangrijk voor hem, belangrijker dan geld. Als hij weggaat is het voor de sportieve uitdaging. Wedstrijden als tegen Fiorentina en Olympique Marseille smaken naar meer.

Hij vindt de wedstrijden in Engeland fantastisch, maar kijkt goed naar zichzelf. “Je moet er klaar voor zijn.” Dat is hij nu nog niet helemaal.
    pi_67385069
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:36 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Leuk. Maar dat hoort hij nu eenmaal te zeggen zoals elke andere voetballer. Hij is heus niet anders dan de rest.
    pi_67385079
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:33 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Wat zijn de nadelen? Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen. Liever een sterkere competitie zonder clubjes zoals Roda JC.
    Inderdaad, dit is win-win situatie voor België en Nederland.

Ajax
    Anderlecht
    AZ
    Club Brugge
    PSV
    Feyenoord
    Standerd Luik
    FC Twente
    AA Gent

Ik zie het helemaal zitten
    pi_67385125
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:26 schreef Nashje het volgende:

[..]

Als hij 2 klasses beter is dan Vermeer stond hij nu wel onder de lat . Ook dat overzichtje van statistieken vind ik niet getuigen dat Stekelenburg nou 2 klasses beter is. Zijn de meningen dus over verdeeld. Ik heb nooit echt een hoge pet op gehad van Stekelenburg. Het is een goede keeper, maar hij pakt geen punten, Vermeer wel.
    Hij is natuurlijk wel verder maar of hij dat ook laat zien is een ander verhaal. In potentie denk ik dat Vermeer beter kan worden .
    pi_67385158
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:39 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Inderdaad, dit is win-win situatie voor België en Nederland.

Ajax
    Anderlecht
    AZ
    Club Brugge
    PSV
    Feyenoord
    Standerd Luik
    FC Twente
    AA Gent

Ik zie het helemaal zitten
    Zet daar Heerenveen en Groningen ook maar tussen.
    Vrees dat de onderste 12 clubs uit de Eredivisie er niet zo blij mee gaan zijn.
      woensdag 25 maart 2009 @ 10:49:45 #152
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_67385405
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:52 schreef BansheeBoy het volgende:
    Jake the Steek

²

Ik ben inmiddels overleden
    pi_67385502
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:42 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Zet daar Heerenveen en Groningen ook maar tussen.
    Vrees dat de onderste 12 clubs uit de Eredivisie er niet zo blij mee gaan zijn.
    Dat was zomaar een greep uit de toppers van België en Nederland
      woensdag 25 maart 2009 @ 10:59:57 #154
    143949 Riro
    A.F.C. AJAX
    pi_67385784
    quote:

[..]

Maar wel minder grote kans om het tegen de kleintjes te laten liggen. Laat ze maar wat vaker tegen sterke ploegen spelen, daar zijn ze beter in.

Weet overigens ook niet echt wat ik er van moet vinden.
    pi_67385941
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:59 schreef Riro het volgende:

[..]

Maar wel minder grote kans om het tegen de kleintjes te laten liggen. Laat ze maar wat vaker tegen sterke ploegen spelen, daar zijn ze beter in.

Daar heb je gelijk in ja. Denk alleen niet dat ze een wedstrijd tegen Brugge of Anderlecht benaderen als Europese wedstrijd. Als ze dat bij elke wedstrijd zouden doen...
    pi_67385942
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:59 schreef Riro het volgende:

[..]

Een BeNe-Liga heeft ook een rechterrijtje.
    pi_67385986
    Leuke filmpjes! Of pleeg ik nu een versteegrobje?

http://studiosport50jaar.nos.nl/top10/video/?zoek=ajax&verzenden=Zoeken
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:08:49 #158
    131603 Afwazig
    Serious business
    pi_67386070
    Een BeNe Competitie zou ik echt geweldig vinden. Meer ploegen, sterkere competitie, meer internationale waardering, meer geld, betere spelers. Alleen ook een groter gat tussen de hekkensluiters en Jupiler League.
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:12:35 #159
    164283 Luco
    Buongiorno!
    pi_67386169
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:06 schreef Mr.Mills het volgende:

Toffe filmpjes idd
    Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
    pi_67386547
    quote:

Cool . Ook cool om gewoon te hebben. Even kijken of dat gaat lukken.
    pi_67386664
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Echt? Ik niet hoor. Ik hoop wel altijd ietsje meer dat een Ajacied scoort, maar voor de goals van Ruud en Kuijt juich ik zeker net zo hard. WK's en EK's zijn altijd fantastisch. Hele land Oranje en iedereen die achter het team staat. Ik ben een absolute Oranje-fan. Ik vind het prachtig. En ook naar zaterdag kijk ik alweer uit
    Eens. Ik heb niets tegen interlandvoetbal. Het is altijd wel weer leuk om de beste spelers van je land te zien spelen in een team waar je wel echt affiniteit mee hebt (i.t.t. al die Europese topclubs waar ze spelen).

Sowieso is de reputatie van Oranje iets om als Nederlander (en Ajacied) trots op te zijn.
    "A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
    "Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:30:36 #162
    131603 Afwazig
    Serious business
    pi_67386779
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:27 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Eens. Ik heb niets tegen interlandvoetbal. Het is altijd wel weer leuk om de beste spelers van je land te zien spelen in een team waar je wel echt affiniteit mee hebt (i.t.t. al die Europese topclubs waar ze spelen).

Sowieso is de reputatie van Oranje iets om als Nederlander (en Ajacied) trots op te zijn.
    Dit dus.

Één van de redenen waarom ik een Nederlandse Leeuw op de binnenkant van mn bovenarm heb laten tatoeëren. Het Oranjegevoel
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:30:47 #163
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_67386787
    Volgend jaar worden we zeker kampioen!!
    -
    pi_67386829
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:24 schreef Nashje het volgende:

[..]

Cool . Ook cool om gewoon te hebben. Even kijken of dat gaat lukken.
    Nog meer mensen die een groot archief van zo'n filmpjes zou willen hebben? Dan wil ik er namelijk wel effe voor gaan zitten.
    pi_67386862
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:27 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Zeker, alleen die kwalificatie duels kunnen mij persoonlijk niet zo boeien
    Maar dat komt denk ik door die hele SBS vibe die er omheen hangt.

pi_67387080
    Nu we het toch over het Nederlands elftal hebben:
    Lorenzo Burnet, Lorenzo Ebicilio, Florian Jozefzoon en Ricardo van Rhijn zijn opgeroepen voor Oranje onder 18.
    pi_67387099
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:33 schreef toma het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Daar heb je een punt ja.
    "A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:43:42 #168
    131729 jna
    Je lul hangt uit je broek
    pi_67387218
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:39 schreef toma het volgende:
    Nu we het toch over het Nederlands elftal hebben:
    Lorenzo Burnet, Lorenzo Ebicilio, Florian Jozefzoon en Ricardo van Rhijn zijn opgeroepen voor Oranje onder 18.
    Versteegrobje
    Jawel, je keek.
    pi_67387233
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:33 schreef toma het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Hier ook, een EK/WK vind ik de mooiste tijd die er is maar kwalificatie/vriendschappelijk kijk ik alleen als ik niks te doen heb

Ligt ook niet alleen aan SBS maar de stadions zijn half leeg, voetbal is matig, geen spanning en gewoon saai
    If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
    pi_67387435
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:43 schreef jna het volgende:

[..]

Versteegrobje
    Ow, is dat echt zo ?
    Maar goed, van Rhijn is een rechtsback? En Jozefzoon is een spits? Op welke posities voetballen die anderen?
    pi_67387527
    Zo nu en dan naar belgie voor een wedstrijd.. geweldig

maar tegen wie dan?
    pi_67387566
    Van Rhijn is centrumverdediger en Burnet linksback volgens mij. De rest weet ik niet.
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:57:45 #173
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67387701
    Als ik kijk naar Tsjechie en Slowakije (heel andere situatie, maar toch), die speelde vroeger dus in 1 competitie. Niveau was ook veel hoger en meer leuke goede clubs met meer rivaliteit ook. Nog steeds worden er in de winterstop veel toernooitjes georganiseerd waar in Tsjechie veel deelnemers uit Slowakije en vice versa worden uitgenodigd.

Persoonlijk heb ik het niet zo op Belgen. Ik ben in eerste instantie tegen een BeNe liga want ik heb ook helemaal niks met Belgie.

Ik ben gewoon te oubollig hiervoor denk ik.
    pi_67388042
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:54 schreef koningdavid het volgende:
    Van Rhijn is centrumverdediger en Burnet linksback volgens mij. De rest weet ik niet.
    Jozefzoon rechtsbuiten, meen ik.
    pi_67388206
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:57 schreef Aanvoerder het volgende:
    Als ik kijk naar Tsjechie en Slowakije (heel andere situatie, maar toch), die speelde vroeger dus in 1 competitie. Niveau was ook veel hoger en meer leuke goede clubs met meer rivaliteit ook. Nog steeds worden er in de winterstop veel toernooitjes georganiseerd waar in Tsjechie veel deelnemers uit Slowakije en vice versa worden uitgenodigd.

Persoonlijk heb ik het niet zo op Belgen. Ik ben in eerste instantie tegen een BeNe liga want ik heb ook helemaal niks met Belgie.

Ik ben gewoon te oubollig hiervoor denk ik.
    Ik denk dat de rivaliteit dan groter wordt hoor. Het is immers telkens Nederland- belgie.

Maar hoe ga je het regelen met Uefa cup tickets etc etc....

En welke clubs flikker je in die pot en welke pleur je eruit?
      woensdag 25 maart 2009 @ 12:18:12 #176
    166976 DuvelDuvel
    pi_67388403
    Ik hoef echt niet met Belgie in een competitie. De competitie moet gewoon nationaal blijven.
    #FreeHat
      woensdag 25 maart 2009 @ 12:22:10 #177
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67388511
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:18 schreef DuvelDuvel het volgende:
    Ik hoef echt niet met Belgie in een competitie. De competitie moet gewoon nationaal blijven.
    Kom, we zetten een anti-actie op!
      woensdag 25 maart 2009 @ 12:24:13 #178
    166976 DuvelDuvel
    pi_67388575
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:22 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Kom, we zetten een anti-actie op!
    Dat zal ze leren
    #FreeHat
      woensdag 25 maart 2009 @ 12:31:16 #179
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_67388800
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:18 schreef DuvelDuvel het volgende:
    Vind ik ook. Flikker op met die Belgen, die kunnen echt helemaal niks. Ik wil gewoon lekker naar uit naar VVV, Sparta en De Graafschap kunnen blijven gaan. Wedstrijden die je normaalgesproken lekker met 0-4 kunt winnen. Door de nivellering van de eredivisie zijn er sowieso al veel meer spannende wedstrijden bijgekomen.

Sta je dan in zo'n bouwvallig kutstadion, met de buscombi over die losse blokken beton die ze daar 'snelweg' noemen. Voor mij hoeft het niet. We liggen mijlenver voor op het Belgische voetbal, in alles. Samengaan zou ons juist weer terugwerpen in de geschiedenis in plaats van dat het ons sterker maakt.

Ik ben meer geinteresseerd in Ajax - Willem II dan in Ajax - AA Gent.
    pi_67389071
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:31 schreef Silenus het volgende:

[..]

Vind ik ook. Flikker op met die Belgen, die kunnen echt helemaal niks. Ik wil gewoon lekker naar uit naar VVV, Sparta en De Graafschap kunnen blijven gaan. Wedstrijden die je normaalgesproken lekker met 0-4 kunt winnen. Door de nivellering van de eredivisie zijn er sowieso al veel meer spannende wedstrijden bijgekomen.

Sta je dan in zo'n bouwvallig kutstadion, met de buscombi over die losse blokken beton die ze daar 'snelweg' noemen. Voor mij hoeft het niet. We liggen mijlenver voor op het Belgische voetbal, in alles. Samengaan zou ons juist weer terugwerpen in de geschiedenis in plaats van dat het ons sterker maakt.

Ik ben meer geinteresseerd in Ajax - Willem II dan in Ajax - AA Gent.
    Gent is een veel mooiere stad dan Tilburg
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
      woensdag 25 maart 2009 @ 12:57:33 #181
    166976 DuvelDuvel
    pi_67389621
    Belgie stelt echt niks voor met het nationale voetbal. Alleen Standaard Luik en Anderlecht zijn goede teams. Het zou alleen voor Belgie een vooruitgang zijn.
    #FreeHat
      woensdag 25 maart 2009 @ 12:58:10 #182
    37300 StarGazer
    Anesthetize
    pi_67389640
    quote:

Fantastisch
    'Wish I was old and a little sentimental'
    Porcupine Tee - Normal
    pi_67389687
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:57 schreef DuvelDuvel het volgende:
    Belgie stelt echt niks voor met het nationale voetbal. Alleen Standaard Luik en Anderlecht zijn goede teams. Het zou alleen voor Belgie een vooruitgang zijn.
    als je die 2 erbij pakt en pak m beet Volendam en Graafschap weg doet is het voor ons dus ook een versterking
    Maar laat duidelijk zijn: ik zit ook niet zo te wachten op die Belgische potjes...
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
      woensdag 25 maart 2009 @ 13:02:33 #184
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67389766
    Hehe ik zie het wel zitten lekker naar Luik en Brugge
    pi_67390254
    Denk dat de potjes tussen Nederlandse en Belgische clubs garant staan voor grote rivaliteit. Vele malen groter dan potjes tegen Volendam, Heracles, Graafschap e.d.
      woensdag 25 maart 2009 @ 13:28:29 #186
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_67390573
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:18 schreef TIM-846 het volgende:
    Denk dat de potjes tussen Nederlandse en Belgische clubs garant staan voor grote rivaliteit. Vele malen groter dan potjes tegen Volendam, Heracles, Graafschap e.d.
    Nu noem je net de drie braafste clubjes uit de eredivisie op. Ik voel geen enkele rivaliteit met Belgische clubs, maar dat zal misschien alleen voor mij gelden.
    pi_67390595
    Ach, BeNeLiga of Eredivisie, Ajax wordt kampioen .
      woensdag 25 maart 2009 @ 13:53:35 #188
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_67391456
    quote:

Hoe vaak ik het ook al gezien heb, zelfs zonder geluid krijg ik nog kippenvel bij het tikkie van Patrick
    pi_67391608
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
    Hehe ik zie het wel zitten lekker naar Luik en Brugge
    Lekker 4 uur in de bus.
      woensdag 25 maart 2009 @ 13:59:45 #190
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67391686
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:57 schreef Jasza het volgende:

[..]

Lekker 4 uur in de bus.
    Lekker toch, een beetje dat Europese gevoel.
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:00:11 #191
    243458 LitmanenAFCA
    Gracie Jiu Jitsu
    pi_67391707
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:57 schreef Jasza het volgende:

[..]

Lekker 4 uur in de bus.
    Goed excuus voor bier. En of we nou naar Kerkrade gaan of Luik maakt mij dan ook weer weinig uit.
    pi_67391729
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 13:59 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Lekker toch, een beetje dat Europese gevoel.
    Als het zo doorgaat is dat misschien nog de enige manier waardoor Ajax over een paar jaar Europees kan spelen
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:03:45 #193
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_67391835
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Goed excuus voor bier. En of we nou naar Kerkrade gaan of Luik maakt mij dan ook weer weinig uit.
    Bier is pas op de terugweg, en ik vind één buscombi naar Groningen al een verschrikking. Ik hoef dat echt niet elke twee weken.
    pi_67391945
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:03 schreef Silenus het volgende:

[..]

Bier is pas op de terugweg, en ik vind één buscombi naar Groningen al een verschrikking. Ik hoef dat echt niet elke twee weken.
    Kun je nagaan hoe dat in Frankrijk gaat als Lille tegen Monaco moet ofzo. Dat is gewoon 1200 km.
    pi_67392138
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:03 schreef Silenus het volgende:

[..]

Beter een paar cityhoppers charteren. Of je nu bij de Arena verzamelt of op Schiphol, dat maakt dan ook niet meer uit.
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:15:22 #196
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67392293
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:06 schreef toma het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe dat in Frankrijk gaat als Lille tegen Monaco moet ofzo. Dat is gewoon 1200 km.
    Dat is nog niks. Wat dacht je van Zenit SPb - FC Luch-Energiya. 15.000 km!
    pi_67392355
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:15 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Dat is nog niks. Wat dacht je van Zenit SPb - FC Luch-Energiya. 15.000 km!
    Gekkenwerk
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:18:49 #198
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67392393
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:17 schreef toma het volgende:

[..]

Gekkenwerk
    quote:
    Situated in the far east of the country, their location poses a significant problem for away teams:9 hours by flight from Moscow. When playing FC Zenit Saint Petersburg at home, a trio of Zenit fans (Evgeny Stepanov, Aleksandr Zaraysky and Veronika Davidova) drove 15,000km across the country only for their car to break down when in Vladivostok, leaving them unable to drive home. These fans thus took the Trans-Siberian Railway back to Saint Petersburg, upon which the club rewarded them with a new car on October 1, 2006. In addition to this, Igor Akinfeev, the CSKA Moscow goalkeeper, said that "they should play in the Japanese League", after his team lost 4-0 after a seven hour flight.[1]
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:19:34 #199
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_67392419
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:17 schreef toma het volgende:

[..]

Gekkenwerk
    "Voor deze wedstrijd op 12 april geldt een verplichte buscombi. De instapprocedure begint bij ingang Noord B op 30 maart om 09.40u. Toegang alleen op vertoon van uitkaart + legitimatiebewijs."
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:20:43 #200
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67392452
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Silenus het volgende:

[..]

"Voor deze wedstrijd op 12 april geldt een verplichte buscombi. De instapprocedure begint bij ingang Noord B op 30 maart om 09.40u. Toegang alleen op vertoon van uitkaart + legitimatiebewijs."
    pi_67392526
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 12:31 schreef Silenus het volgende:

[..]

Dat is vrij persoonlijk zoals je aangeeft, en spanning alleen is niet genoeg. Niveau is belangrijk.
    Besef je ook dat zo'n competitie de kans op CL voor Ajax vergroot? Uiteindelijk wil ik Ajax weer in de CL zien schitteren.
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:27:09 #202
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67392567
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:24 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Dat is vrij persoonlijk zoals je aangeeft, en spanning alleen is niet genoeg. Niveau is belangrijk.
    Besef je ook dat zo'n competitie de kans op CL voor Ajax vergroot? Uiteindelijk wil ik Ajax weer in de CL zien schitteren.
    De kans dat je kampioen wordt is kleiner. Uiteindelijk moet het team zelf beter worden. Dat heeft niets met de tegenstanders te maken want tegen Volendam en Willem II hebben we al moeite genoeg. Die Belgische teams erbij verkleinen juist de kansen.
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:27:41 #203
    166976 DuvelDuvel
    pi_67392584
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Silenus het volgende:

[..]

#FreeHat
    pi_67392638
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:27 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

De kans dat je kampioen wordt is kleiner. Uiteindelijk moet het team zelf beter worden. Dat heeft niets met de tegenstanders te maken want tegen Volendam en Willem II hebben we al moeite genoeg. Die Belgische teams erbij verkleinen juist de kansen.
    Met een sterkere competitie krijg je waarschijnlijk wel 2 vaste plaatsen voor CL en 1 voorronde misschien
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:30:31 #205
    166976 DuvelDuvel
    pi_67392689
    'k Heb getwijfeld over België
    Omdat iedereen daar lacht
    'k Heb getwijfeld over België
    Want dat taaltje is zo zacht
    #FreeHat
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:31:58 #206
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67392736
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Met een sterkere competitie krijg je waarschijnlijk wel 2 vaste plaatsen voor CL en 1 voorronde misschien
    Ik vind de NL'se competitie de laatste jaren sterker geworden. Alleen presteren ze Europees gewoon butt. Daar zullen meer plekken niet veel aan veranderen. Bovendien als je NL en Belgie samenvoegt zullen er juist plekken worden ingeleverd want ze kunnen het aantal dat beiden nu hebben niet doodleuk samenvoegen zodat 2/3 van de liga in Europa speelt.
    pi_67392738
    quote:

[..]

Volgens mij heeft Belgie op het moment twee clubs in de voorronde. Anderlecht ging eruit tegen BATE en Standard tegen Liverpool. Maar denk niet dat je vier startbewijzen krijgt.
    pi_67392753
    quote:

[..]

die 2 vaste plaatsen krijg je toch met die uefa punten systeem en niet doorsamenvoeging van de competities. op dit moment heeft belgie niet eens 1 vaste plaats in CL maar slechts voorronde dus we worden er zeker niet beter op.
    "Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:36:56 #209
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_67392886
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:24 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ajax heeft een begroting van 65 miljoen euro, meer dan welke Nederlandse club dan ook. Het is gewoon schandalig dat wij ons vooralsnog niet eens bij de eerste twee kunnen spelen. Ajax moet gewoon kampioen worden, simpel zat.

Alsof de kans dat Ajax de CL wint groter is wanneer Ajax in een BeNeLiga speelt. Ajax kan alleen de CL winnen wanneer er een gouden jeugdlichting opkomt. Niet door topspelers bij elkaar te kopen. Je moet én het geluk hebben dat er wereldtoppers-in-spé in je jeugdopleiding rondlopen én die in ieder geval een paar jaar bij elkaar houden. De jaren '70 zijn niet meer te vergelijken met de tijden van nu, maar het Ajax in '95 moest het ook hebben van de jeugd.

In een BeNeliga schroef je de begroting op met een miljoentje of tien, misschien niet eens, maar de kans dat je de CL ooit wint zal slechts met enkele tiende procentpunten toenemen omdat je íets meer geld te besteden hebt. Ook wanneer we samengaan met Belgie zullen we NOOIT kunnen concurreren met Engeland, Spanje en Italië.

Onze enige kans om ooit weer een grote rol van betekenis te spelen in Europa is de 6+5-regel. Niet de BeNe-liga.
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:37:27 #210
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67392894
    Laten we eerst maar eens met die 6+5 regel komen en zien hoe dat loopt en niet alles tegelijk willen instellen.
    pi_67394520
    http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=75738
    quote:
    Gabri en Vertonghen sluiten aan bij groepstraining
    Geschreven op woensdag, 25 maart om 15:19

Terwijl een groot deel van de selectiespelers juist het trainingscomplex van de club voor enkele dagen verlaat vanwege interlandverplichtingen, mocht Ajax-coach Marco van Basten woensdag weer twee gezichten verwelkomen. Zowel Jan Vertonghen als Gabri, de afgelopen weken afwezig vanwege uiteenlopend blessureleed, keerden terug.

Vertonghen speelde zijn laatste wedstrijd op 1 maart bij FC Utrecht, en stond vervolgens langs de kant met een scheurtje in zijn hamstring. Gabri stond zelfs nog langer buitenspel; de Spanjaard moest op 26 maart jongstleden het UEFA Cup-duel met Fiorentina twaalf minuten voor tijd verlaten met een kuitblessure.

De kans dat de twee spelers er bij de eerstvolgende competitiewedstrijd van hun club weer bij zijn is aanzienlijk, aangezien er komend weekend geen clubvoetbal gepland staat. Het duo heeft nog een kleine twee weken om fit te geraken. Het eerstvolgende competitieduel van Ajax staat namelijk pas gepland op 5 april.
    pi_67394573
    Wat iedereen over europa zegt zou komende jaren wel kunnen veranderen. Als volgend jaar Az en eventueel Ajax / Twente in de CL spelen. Zeg dat PSV, Twente/Ajax + bekerwinnaar dan in de Uefa cup spelen moet het toch te doen zijn om minimaal 1 kwartfinalist te leveren in de Uefa Cup. Mist niet alle teams worden leeggekocht...
    pi_67394642
    En eigenlijk is de kwartfinale dan nog niks

* maakt zich blij met een dooie mus .
    pi_67395255
    quote:
    Jeuhj.
    pi_67395502
    quote:
    Goed nieuws
      woensdag 25 maart 2009 @ 16:07:49 #216
    53851 BoNi
    pi_67396396
    quote:
    Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd wordt op zowel het middenveld als in de verdediging nu Gabri en Vertonghen terug komen.
    Zowel Anita als Oleguer hebben de laatste weken erg goede wedstrijden gespeeld......
    Schitterend!
    pi_67396676
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 16:07 schreef BoNi het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd wordt op zowel het middenveld als in de verdediging nu Gabri en Vertonghen terug komen.
    Zowel Anita als Oleguer hebben de laatste weken erg goede wedstrijden gespeeld......
    Ik denk dat alleen Wielaert uit de basis verdwijnt en Gabri op de bank komt.
    pi_67396698
    quote:

[..]

Ik denk Gabri zelf en Anita.
    pi_67396813
    quote:

[..]

Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd wordt op het middenveld nu Gabri en Vertonghen terug komen.
    Op het middenveld hopelijk niemand. Daar voetballen ze eindelijk eens.
    pi_67396894
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:27 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Spelers worden wel snel veel beter en halen hun potentie sneller van elke week wedstrijden spelen van 'hoog' niveau. Ik denk dat een Ajax niets leert van een wedstrijd tegen Volendam of de Graafschap.
    pi_67396896
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:36 schreef Silenus het volgende:

[..]
    Alsof de kans dat Ajax de CL wint groter is wanneer Ajax in een BeNeLiga speelt. Ajax kan alleen de CL winnen wanneer er een gouden jeugdlichting opkomt. Niet door topspelers bij elkaar te kopen. Je moet én het geluk hebben dat er wereldtoppers-in-spé in je jeugdopleiding rondlopen én die in ieder geval een paar jaar bij elkaar houden. De jaren '70 zijn niet meer te vergelijken met de tijden van nu, maar het Ajax in '95 moest het ook hebben van de jeugd.
    Ik heb het niet over winnen gehad, maar over spelen in de CL. Een hoger niveau in de competitie kan Ajax naar een hoger niveau tillen. Van een wedstrijdje tegen Volendam wordt het niveau van het team echt niet beter en om nou elke week tegen PSV te spelen is ook zo saai. Een hoger niveau betekent dat ze in de CL meer kans hebben om verder te komen, om in ieder geval te overwinteren.

Daarnaast zou het goed mogelijk zijn dat de televisiegelden aanzienlijk stijgen, wat alleen maar gunstig is. En wat betreft een gouden lichting, dat gebeurt een keer in de zoveel decennia. Ajax moet inderdaad op zijn jeugd blijven bouwen, maar daarnaast talent aan blijven kopen. Een groter budget betekent over het algemeen een beter team en betere prestaties internationaal.

In een BeNeliga schroef je de begroting op met een miljoentje of tien, misschien niet eens, maar de kans dat je de CL ooit wint zal slechts met enkele tiende procentpunten toenemen omdat je íets meer geld te besteden hebt. Ook wanneer we samengaan met Belgie zullen we NOOIT kunnen concurreren met Engeland, Spanje en Italië.
    pi_67398302
    quote:
    Kleuren uitshirt 2009-2010 bekend
    Geschreven door: Maurice Heijkoop - Bron: AjaxF-side.nl - Discussieer hierover

Een informant heeft aan AjaxF-side.nl de kleuren bekendgemaakt van het nieuwe uitshirt. In het seizoen 2009-2010 zal Ajax gaan schitteren in de kleuren zwart en rood. Volgens de bron zou het shirt nog het meest lijken op het speciale Champions League-shirt dat jaren geleden ter discussie stond, omdat Bayern München destijds een vergelijkbaar shirt droeg.

Het is de bedoeling dat Ajax het laatste uitduel (op 3 mei tegen Sparta) in het nieuwe uittenue zal spelen.
    pi_67398403
    Afwachten wat ervan waar is.

Toevallig zei ik wel laatst tegen een vriend van me dat ik hoopte op een zwart shirt.
    pi_67398413
    Van Basten zal Gabri wel weer wissel zetten, opzich wel logisch nu met dit sterk ogende middenveld. Maar ik vind dat je Gabri altijd basis moet zetten, één van de beste spelers bij Ajax. Als hij erin komt zal Enoh eruit moeten.
      woensdag 25 maart 2009 @ 16:59:26 #225
    166976 DuvelDuvel
    pi_67398620
    Tegen de tijd dat Gabri en Vertonghen terug zijn zal er wel weer iemand anders geblesseerd zijn. En anders luxeprobleem
    #FreeHat
      woensdag 25 maart 2009 @ 16:59:56 #226
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_67398645
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 16:18 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over winnen gehad, maar over spelen in de CL. Een hoger niveau in de competitie kan Ajax naar een hoger niveau tillen. Van een wedstrijdje tegen Volendam wordt het niveau van het team echt niet beter en om nou elke week tegen PSV te spelen is ook zo saai. Een hoger niveau betekent dat ze in de CL meer kans hebben om verder te komen, om in ieder geval te overwinteren.

Daarnaast zou het goed mogelijk zijn dat de televisiegelden aanzienlijk stijgen, wat alleen maar gunstig is. En wat betreft een gouden lichting, dat gebeurt een keer in de zoveel decennia. Ajax moet inderdaad op zijn jeugd blijven bouwen, maar daarnaast talent aan blijven kopen. Een groter budget betekent over het algemeen een beter team en betere prestaties internationaal.

Ik begrijp wat je wil zeggen en kan er voor een groot deel in meegaan. Een betere concurrentie stuwt je naar grotere hoogten. Als wij nu bij Ajax mee zouden trainen zouden we over een jaar ook veel beter kunnen voetballen dan dat we nu bij FC Bal op 't Dak meetrainen. Maar is dat niet gewoon een kwestie van instelling?

Ajax wist zich prima op te laden voor wedstrijden tegen Fiorentina en Olympique Marseille, en we zagen toen dat we helemaal zo'n slecht elftal nog niet hebben. Echt, als Ajax diezelfde passie/vechtlust op de mat legt in wedstrijden zoals uit bij Vitesse en ADO, thuis tegen Heracles en Heerenveen, en voor mijn part uit bij AZ, dan stonden we nu op nummer één. Dit seizoen is niet verneukt omdat onze concurrentie zo zwak is, maar omdat wij als een stel pismongolen op het veld stonden in Arnhem en Den Haag. En zo kan ik nog wel wat meer wedstrijden/steden opnoemen.

De 'sleutel tot succes' (lees: dat wij eindelijk weer eens CL gaan spelen of kampioen worden) ligt niet in het gebrek aan concurrentie of 'de slappe Nederlandse competitie'. Het ligt enerzijds aan onze belabberde ondergrens en het gebrek aan automatismen die ons het hele seizoen al parten speelt (AZ wint hun kutwedstrijden altijd, ook als ze er eigenlijk niet zo'n zin in hebben om te voetballen...Waarom? Daar weet iedereen precies wat 'ie moet doen. Er is een systeem, iedereen kent z'n taak, de bal doet het werk, de ondergrens ligt hoog. Bij Ajax betekent de ondergrens dat er elf apathische losers op het veld staan, die geen bal over 4 meter kunnen geven, die zich door een Ricky van den Bergh laten aftroeven, die niet weten waar ze moeten staan en die niet weten in welk systeem er eigenlijk wordt gespeeld) en anderzijds aan die instelling van 'Oh shit, dit Volendam is eigenlijk ook geen HSV zeg. Wat een stadion is dit. Moeten we nu alweer voetballen? Geen zin. Op 60% lukt dit ook wel.' Nee, Ajax kan geen wedstrijden op 60% spelen. Dan vlieg je er ook uit bij Volendam af met 1-0, ook al kunnen we nog 10 100%-kansen creëren omdat we nu eenmaal een voorhoede hebben met een waarde van 60 miljoen euro.

Even denken, waar was ik met m'n verhaal. Ohja, ik zie die BeNe-Liga niet zitten. Wat zijn interessante Belgische clubs? Club Brugge, Anderlecht en Standard Luik. Die hebben een stadion wat niet uit elkaar pleurt van ellende en spelers die nog een klein beetje kunnen ballen. De rest is allemaal kut met peren.

De eredivisie bestaat nu uit prima stadions, professionele voetbalclubs en daar flikker je dan dus 40% van weg (die clubs gaan in een of andere kakdivisie spelen, sponsors taaien 'm af en ze gaan naar de mallemoeren) en je krijgt in de plaats Belgische clubs waar geen hond in Nederland feeling mee heeft, een afgetakeld stadion en alle nare gebruiken en gewoonten die dat schijtderdewereldland wat België heet rijk is.

Wat mijn punt is: Ajax heeft al sinds mensenheugenis de grootste begroting en wordt NOOIT kampioen. Nu laat PSV het eindelijk afweten, komt er één of ander provincieclubje met de eer strijken. Dat kan gewoon niet. Ajax moet eens gaan voetballen, beuken, weet ik veel, winnen, dan spelen we gewoon CL, hebben WIJ een begroting van 75 miljoen tegen 57 voor nr.2 PSV en dan kun je pas structureel de allerbeste worden. Daar heeft die eredivisie echt niks mee te maken, wij moeten gewoon maar eens een keer de beste zijn in Nederland.
      woensdag 25 maart 2009 @ 17:00:14 #227
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_67398665
    Samenvatting: Wij moeten kampioen worden.
    pi_67399095
    Conclusie: Dat doen jullie niet, nu niet en volgend jaar ook niet.
      woensdag 25 maart 2009 @ 17:20:04 #229
    219855 finsdefis
    I.. I got authoritah?
    pi_67399460
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 17:10 schreef Rots het volgende:
    en volgend jaar ook niet.
    Jawel
    En anders.. anders..
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    - Thucydides
    pi_67399755
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:36 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ajax heeft een begroting van 65 miljoen euro, meer dan welke Nederlandse club dan ook. Het is gewoon schandalig dat wij ons vooralsnog niet eens bij de eerste twee kunnen spelen. Ajax moet gewoon kampioen worden, simpel zat.

Onze enige kans om ooit weer een grote rol van betekenis te spelen in Europa is de 6+5-regel. Niet de BeNe-liga.
    Je begroting bepaalt niet wat je op het veld hebt staan jammer genoeg.
      woensdag 25 maart 2009 @ 18:14:06 #231
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_67401344
    quote:
    Suarez: 'Het is beter als ik bij Ajax blijf'
    25/03/2009 17:59

Ajax-aanvaller Luis Suarez geeft in de nieuwe Voetbal International aan in Amsterdam te willen blijven. 'Voor mijn ontwikkeling is het beter als ik na dit seizoen in elk geval nog één jaar bij Ajax blijf.'

De 22-jarige Uruguayaan is dit seizoen al veelvuldig bekeken door vertegenwoordigers van buitenlandse topclubs en zijn naam prijkt op de scoutinglijst van Barcelona. Ook Real Madrid en Chelsea volgen de aanvaller op de voet. Voor Ajax is Suarez de grootse goudmijn in de huidige selectie.

De speler zelf heeft nog geen plannen elders te kijken: 'Voor mijn ontwikkeling is het beter als ik na dit seizoen in elk geval nog één jaar bij Ajax blijf’, zegt de 18-voudig international. ‘En misschien nog wel langer. Ieder klein jongetje droomt ervan ooit voor Ajax te spelen. Mij is het gelukt. Dat gooi ik niet zomaar weg. Ik ben blij met de club en met Amsterdam, een mooie stad om in te leven. En ik ben net 22 jaar, dan moet je als voetballer nog een hoop leren.'

'Mijn zaakwaarnemer (Daniel Fonseca, red.) zegt dat ik rustig verder moest gaan zoals ik nu bezig ben en dat ik bij Ajax goed zit, met nog drie jaar contract. Fonseca heeft ook met de clubleiding gesproken, maar volgens mij is daar niet over mijn contract gepraat. Dat hoeft ook niet, ik ben hier niet voor het geld. Ik ben hier om een beter voetballer te worden en om prijzen te winnen met Ajax. Er zit toekomst in deze ploeg.'

Suarez is bijzonder gelukkig dat hij nu kan spelen met Ismail Aissati die hersteld van zijn knieblessure gelijk een stempel drukt op het spel van de Amsterdammers. 'Hij is de schakel tussen de verdediging en de aanval die we nodig hebben. Als de tegenstander even aandringt is Ismail degene die rust in het spel brengt, omdat hij zo balvast is. En als we zélf gaan aanvallen is hij de man die het spel verdeelt en de passes geeft. Voor mij als aanvaller is dat heerlijk. En de héle ploeg kan zich aan een speler als Ismail optrekken, omdat hij veel vertrouwen uitstraalt als hij de bal heeft. In een jong elftal als dat van ons is zoiets heel belangrijk.'
    Vi.nl
      woensdag 25 maart 2009 @ 18:16:10 #232
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_67401428
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:14 schreef Silenus het volgende:

[..]

Vi.nl
    ><(({°>
    pi_67401542
    Ja hoor, Real is weer eens aan het "scouten" in Amsterdam . Ze mogen na Sneijder en Huntelaar wel fftjes een tijdje oprotten en opgerot blijven.
      woensdag 25 maart 2009 @ 18:21:59 #234
    144262 thewishmaster
    pi_67401613
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:19 schreef Frankz0rz het volgende:
    Ja hoor, Real is weer eens aan het "scouten" in Amsterdam . Ze mogen na Sneijder en Huntelaar wel fftjes een tijdje oprotten en opgerot blijven.
    Zolang ze een zak geld meenemen en Ajax daarmee de mogelijkheid bieden om goede vervanging te halen moeten we niet zeuren, anders lijken we net op die jankerds van bijvoorbeeld FC Twente en FC Groningen die zeuren dat grote clubs ze leegroven.
    pi_67401624
    quote:
    Ja hoor, Real is weer eens aan het "scouten" in Amsterdam . Ze mogen na Sneijder wel fftjes een tijdje oprotten en opgerot blijven.
    Dat gaat al sinds jaar en dag zo.
    Wij vissen in de subtop en Real vist weer in de Nederlandse top.
      woensdag 25 maart 2009 @ 18:22:53 #236
    166976 DuvelDuvel
    pi_67401643
    quote:
    Ze betalen er goed voor. Niet dat ik hoop dat Suarez naar Real gaat maar het zijn wel eerlijke prijzen.
    #FreeHat
    pi_67401731
    Ik heb liever Suarez dan een zak met geld, types Suarez/Sneijder/Huntelaar zijn schaars dus die vervang je niet zomaar even..
    pi_67401775
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:25 schreef Frankz0rz het volgende:
    Ik heb liever Suarez dan een zak met geld, types Suarez/Sneijder/Huntelaar zijn schaars dus die vervang je niet zomaar even..
    Maar Ajax heeft nu eenmaal geld uit transfers nodig om te blijven voortbestaan..
    Zonder de verkoop van Huntelaar zou er ook dik veel verlies zijn geleden.
      woensdag 25 maart 2009 @ 18:28:53 #239
    144262 thewishmaster
    pi_67401842
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:25 schreef Frankz0rz het volgende:
    Dat vind ik ook, maar soms ontkom je er niet aan om die spelers te verkopen. Bovendien moet je om de financiele huishouding in orde te houden af en toe zo'n klapper maken.
    pi_67401892
    Spelers van Ajax moeten maar is kijken hoe Real is, want Sneijder mag nu ook weer oprotten waarschijnlijk.

Ik zou daar nooit van mijn leven heengaan als speler amargoed.
      woensdag 25 maart 2009 @ 18:32:05 #241
    144262 thewishmaster
    pi_67401954
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:30 schreef Jasza het volgende:
    Spelers van Ajax moeten maar is kijken hoe Real is, want Sneijder mag nu ook weer oprotten waarschijnlijk.

Als je bij Ajax 1,5 miljoen verdient en daar een miljoentje of vier/vijf is de keuze voor bijna iedereen toch wel snel gemaakt.
    pi_67402362
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:32 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Als je bij Ajax 1,5 miljoen verdient en daar een miljoentje of vier/vijf is de keuze voor bijna iedereen toch wel snel gemaakt.
    Zou ik toch liever bij een andere club dat verdienen, Real noemen Huntelaar enzo de mooiste club ter wereld maar ik snap dat niet.
    pi_67402444
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:44 schreef Jasza het volgende:

[..]

Zou ik toch liever bij een andere club dat verdienen, Real noemen Huntelaar enzo de mooiste club ter wereld maar ik snap dat niet.
    Meest succesvolle club ooit, het "maagdelijke witte" shirt, het stadion, de competitie.
    Real Madrid is niet mijn favoriete club maar ik kan mij wel voorstellen dat ze het de mooiste club vinden, helemaal als je er zelf speelt.
    pi_67402641
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:46 schreef sjimz het volgende:

[..]

Meest succesvolle club ooit, het "maagdelijke witte" shirt, het stadion, de competitie.
    Real Madrid is niet mijn favoriete club maar ik kan mij wel voorstellen dat ze het de mooiste club vinden, helemaal als je er zelf speelt.
    Sfeer op de tribune etc vind ik vrij matig
      woensdag 25 maart 2009 @ 18:52:09 #245
    166976 DuvelDuvel
    pi_67402658
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:30 schreef Jasza het volgende:

Ook jij zou gaan
    #FreeHat
    pi_67402675
    Toch, hoe je het wendt of keert, is het een enorm goed teken dat zoveel jonge basisspelers naar buiten brengen hoe zeer ze het naar hun zin hebben met deze groep, met elkaar, bij de club en ook met de trainer.

Vermaelen, Vertonghen, Cvitanich, Sulejmani, Aissati en Suarez hebben nu allemaal dit al een keer gezegd in de recente weken.
    pi_67403011
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:44 schreef Jasza het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeggen als ik jaarlijks 5 mln kreeg bijgeschreven van mijn werkgever
    pi_67403031
    Maxwell.
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_67403606
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Vermaelen, Vertonghen, Cvitanich, Sulejmani, Aissati en Suarez hebben nu allemaal dit al een keer gezegd in de recente weken.
    De Ajax propaganda machine draait op volle toeren.

Maar ik vind dat je wel gelijk hebt. Het komt iig over alsof het best goed zit in de groep.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      woensdag 25 maart 2009 @ 19:19:30 #250
    52871 Blight
    Supersized.
    pi_67403618
    Interlands.
    I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
      woensdag 25 maart 2009 @ 19:20:18 #251
    166976 DuvelDuvel
    pi_67403647
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 19:01 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeggen als ik jaarlijks 5 mln kreeg bijgeschreven van mijn werkgever
    Real is toch gewoon een van de mooiste clubs ter wereld. Ook als je net zoveel betaald zou krijgen zouden veel alle voetballers de stap maken.
    #FreeHat
    pi_67403936
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 16:51 schreef DJ_Ryow het volgende:

[..]
    Klinkt goed
      woensdag 25 maart 2009 @ 19:32:22 #253
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_67404123
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Toch, hoe je het wendt of keert, is het een enorm goed teken dat zoveel jonge basisspelers naar buiten brengen hoe zeer ze het naar hun zin hebben met deze groep, met elkaar, bij de club en ook met de trainer.

op dat vlak een goed nieuws show deze weken.

Nu Maxwell nog 'even' overhalen , er komen een paar terug van blessures en dan volgens jaar eindelijk geen opbouw/overgangsjaar voor het eerst sinds jaren ?

AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
      woensdag 25 maart 2009 @ 19:32:55 #254
    50936 The_Hives
    pi_67404148
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 19:20 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Real is toch gewoon een van de mooiste clubs ter wereld.
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_67404151
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 16:59 schreef Silenus het volgende:

[..]
    Even denken, waar was ik met m'n verhaal. Ohja, ik zie die BeNe-Liga niet zitten. Wat zijn interessante Belgische clubs? Club Brugge, Anderlecht en Standard Luik. Die hebben een stadion wat niet uit elkaar pleurt van ellende en spelers die nog een klein beetje kunnen ballen. De rest is allemaal kut met peren.

De eredivisie bestaat nu uit prima stadions, professionele voetbalclubs en daar flikker je dan dus 40% van weg (die clubs gaan in een of andere kakdivisie spelen, sponsors taaien 'm af en ze gaan naar de mallemoeren) en je krijgt in de plaats Belgische clubs waar geen hond in Nederland feeling mee heeft, een afgetakeld stadion en alle nare gebruiken en gewoonten die dat schijtderdewereldland wat België heet rijk is.
    Ik denk dat er in zo'n competitie maar weinig van die belgische clubs overblijven. Standard en Anderlecht kunnen mischien subtoppers worden, Brugge een middenmotor en heel mischien een RC Genk dat nog net de nacompetitie kan spelen. De overige belgische clubs zijn gewoon te zwak om te kunnen concureren met de nederlandse subtoppers/middenmotors.
      woensdag 25 maart 2009 @ 19:37:51 #256
    165624 Jodelaar
    Wintersporter! uit ZH 079
    pi_67404352
    Wie zullen we nu weer missen na de interlands? Vermaelen is altijd een zekerheidje, verder?
    Ski, Schnee & Schnaps!
    pi_67404618
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 19:37 schreef Jodelaar het volgende:
    Wie zullen we nu weer missen na de interlands? Vermaelen is altijd een zekerheidje, verder?
    Suarez, Silva, Sulejmani, Vertonghen normaal ook, maar nu niet
      woensdag 25 maart 2009 @ 19:45:03 #258
    166976 DuvelDuvel
    pi_67404636
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 19:32 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Persoonlijke voorkeuren daargelaten is Real samen met Barca,Manchester,Liverpool enz. toch de mooiste club ter wereld.
    #FreeHat
      woensdag 25 maart 2009 @ 19:48:44 #259
    50936 The_Hives
    pi_67404779
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 19:45 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Persoonlijke voorkeuren daargelaten is Real samen met Barca,Manchester,Liverpool enz. toch de mooiste club ter wereld.
    ja okay, op papier wel ja . Maar persoonlijk vind ik het een schijtclub.
    Fok! Federatie
      woensdag 25 maart 2009 @ 20:44:23 #260
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_67406993
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 19:19 schreef zjroentje het volgende:

[..]

De Ajax propaganda machine draait op volle toeren.

Maar ik vind dat je wel gelijk hebt. Het komt iig over alsof het best goed zit in de groep.
    Een groepsgevoel creëren lijkt inderdaad wel iets dat Marco kan. Op het EK was dat ook zo mooi .
    ><(({°>
      woensdag 25 maart 2009 @ 20:48:10 #261
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67407141
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 20:44 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Een groepsgevoel creëren lijkt inderdaad wel iets dat Marco kan. Op het EK was dat ook zo mooi .
    minus die scheet van Raf natuurlijk.
      woensdag 25 maart 2009 @ 20:49:12 #262
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_67407182
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 20:48 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

minus die scheet van Raf natuurlijk.
    ><(({°>
    pi_67407248
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 20:44 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Tja. Hij kan alleen niet goed omgaan met spelers die veel ervaring hebben. Van Bommel, van Nistelrooy, Seedorf....

Gelukkig hebben we bij Ajax geen gerenommeerde vedettes rondlopen.
    pi_67407255
    Weet iemand waar je Ajaxshirts kan kopen uit de jaren '70?
      woensdag 25 maart 2009 @ 20:53:38 #265
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67407373
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 20:51 schreef Radegast het volgende:
    Check het voetbalshirtjestopic.
    pi_67407395
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 20:51 schreef Radegast het volgende:
    Kwam laatst wel een website tegen waar je zo'n TDK - kappa shirt kon kopen uit de tijd van v. Basten. Maar die was echt gruwelijk duur

Mijn opa kwam laatst op zolder een heel oud Ajax petje tegen uit de jaren 70.
      woensdag 25 maart 2009 @ 20:59:28 #267
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_67407657
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 20:50 schreef toma het volgende:

[..]

Tja. Hij kan alleen niet goed omgaan met spelers die veel ervaring hebben. Van Bommel, van Nistelrooy, Seedorf....

Gelukkig hebben we bij Ajax geen gerenommeerde vedettes rondlopen.
    Tegen de tijd dat iemand bij Ajax een gerenommeerde vedette begint te worden is ie toch al voor 25 miljoen verkocht.
    ><(({°>
      woensdag 25 maart 2009 @ 21:01:12 #268
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_67407750
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 20:54 schreef toma het volgende:

[..]

Kwam laatst wel een website tegen waar je zo'n TDK - kappa shirt kon kopen uit de tijd van v. Basten. Maar die was echt gruwelijk duur

Mijn opa kwam laatst op zolder een heel oud Ajax petje tegen uit de jaren 70.
    De vader van mijn schoonpa (een Feyenoorder ) vond laatst een kaartje voor Feyenoord - Ajax uit 1953 ofzo .
    ><(({°>
    pi_67407821
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:01 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

De vader van mijn schoonpa (een Feyenoorder ) vond laatst een kaartje voor Feyenoord - Ajax uit 1953 ofzo .
    ik bewaar ook al mijn voetbalkaartjes
      woensdag 25 maart 2009 @ 21:14:29 #270
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_67408288
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:03 schreef toma het volgende:

[..]

ik bewaar ook al mijn voetbalkaartjes
    Hij alleen die van tegen Ajax .
    ><(({°>
    pi_67409855
    Goed nieuws van Jantje en Gabri.
    pi_67410034
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:52 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ook jij zou gaan
    Als ik kon kiezen tussen Aston Villa of Real zou ik Aston Villa kiezen bijv.

Maargoed
    pi_67410523
    Maar dan kies je op basis van clubliefde i.p.v. sportieve gronden.
      woensdag 25 maart 2009 @ 22:19:53 #274
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_67411141
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 22:07 schreef Rejected het volgende:
    Maar dan kies je op basis van clubliefde i.p.v. sportieve gronden.
    Nouja Real Madrid lijkt mij ook gewoon een nare club om te spelen. Qua clubcultuur, supporters, etc. Trainers die bij wijze van spreken na 4x niet winnen worden ontslagen...

Nee, geef mij dan maar een club als bijvoorbeeld AC Milan. Daar worden spelers veel meer gerespecteerd en zal je zo'n situatie als met Raffie nooit zien. Het zal bij Milan nooit voorkomen dat een speler wordt gehaald en na een half jaar de deur uit wordt geschopt.
    ><(({°>
    pi_67411572
    Kut beleid, kut supporters, de laatste jaren totaal geen rol gespeeld in de CL, kut Madrilenen.

Inderdaad, Real is een kutclub.
      woensdag 25 maart 2009 @ 22:41:39 #276
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_67412155
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:57 schreef Jasza het volgende:

[..]

Als ik kon kiezen tussen Aston Villa of Real zou ik Aston Villa kiezen bijv.

Maargoed
    IK zou na Ajax en Lazio ook nog wel een paar jaartjes afbouwen in Praag.
      woensdag 25 maart 2009 @ 22:41:53 #277
    37300 StarGazer
    Anesthetize
    pi_67412163
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 22:28 schreef Cyberia18 het volgende:
    Kut beleid, kut supporters, de laatste jaren totaal geen rol gespeeld in de CL, kut Madrilenen.

Inderdaad, Real is een kutclub.
    Hoewel ik veel meer met FC Barcelona heb, is er van mijn kant toch veel respect voor de historie van Real Madrid. Daarnaast vind ik het een prachtig shirt en was ik fan van het Real van 1994-1996.

Alkorta, Luis Enrique, Redondo, Raul, Zamorano, Michael Laudrup .

En wat hebben we dat Real gigantisch vernederd hehe .
    'Wish I was old and a little sentimental'
    Porcupine Tee - Normal
      woensdag 25 maart 2009 @ 22:54:27 #278
    166976 DuvelDuvel
    pi_67412811
    En lekker warm in Madrid
    #FreeHat
      woensdag 25 maart 2009 @ 22:55:37 #279
    175985 Silaz
    drie bier
    pi_67412879
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 22:41 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Hoewel ik veel meer met FC Barcelona heb, is er van mijn kant toch veel respect voor de historie van Real Madrid. Daarnaast vind ik het een prachtig shirt en was ik fan van het Real van 1994-1996.

Heeft Luis Enrique nog bij Real gevoetbald Wist ik heul niet. Was toen ik 8 was ofzo, of ouder weet neit eens meer, naar Koninklijke UD - Barcelona geweest Colmschate dacht ik. Kluivert zat er nog bij, Luis enrique. Kluivert is echt een beer van een vent zeg, dat herinner ik me nog goed Met van Gaal als Coach

edit; een nieuwsbericht van die tijd
    In Deventer spelen Frank de Boer, Cocu en Kluivert de eerste, en Hesp, Litmanen, Reiziger, Bogarde, Zenden en Ronald de Boer de tweede helft. Rivaldo ontbreekt. Hij is op vakantie.

Ploeg A scoort tegen UD vijf maal, ploeg B twee keer. Kluivert wordt topscorer (4) en Litmanen benut een strafschop in zijn eerste wedstrijd voor Barcelona.
    pi_67413243
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:53 schreef Cyberia18 het volgende:
    Goed nieuws van Jantje en Gabri.
    Mooi idd. Hoop wel dat van Basten nu een beetje vast blijft houden en niet teveel gaat wisselen
      woensdag 25 maart 2009 @ 23:28:48 #281
    166976 DuvelDuvel
    pi_67414579
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 22:41 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Combinatie Raul-Morientes was ook mooi.
    #FreeHat
    pi_67414690
    Interlandweekend
    Noot noot.
      woensdag 25 maart 2009 @ 23:41:30 #283
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_67415242
    Best een goed nieuws dag vandaag.
      woensdag 25 maart 2009 @ 23:42:04 #284
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_67415282
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:30 schreef Jojoortje het volgende:
    Interlandweekend
    Niks mis mee.
      woensdag 25 maart 2009 @ 23:45:01 #285
    13462 BansheeBoy
    pi_67415401
    Zelden een speler gezien die eigenlijk vanaf het eerste moment al zo belangrijk is voor zijn team. Van Stef Suarez kunnen we alleen maar chapeaux zeggen: absoluut geen miskoop. Hij was het bedrag van Sulejmani wel waard geweest.

²
      donderdag 26 maart 2009 @ 00:00:43 #286
    219855 finsdefis
    I.. I got authoritah?
    pi_67415925
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:
    Zelden een speler gezien die eigenlijk vanaf het eerste moment al zo belangrijk is voor zijn team. Van Stef Suarez kunnen we alleen maar chapeaux zeggen: absoluut geen miskoop. Hij was het bedrag van Sulejmani wel waard geweest.

²
    Inderdaad. Ben benieuwd wat Aissati in de toekomst gaat brengen. Wat hij tot nu toe laat zien is veelbelovend, net zoals bij Suárez. Uiteraard wel op een andere manier.
    - Thucydides
    pi_67417128
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 00:35 schreef Rejected het volgende:
    Onze coach heeft een bijbaan:

http://www.arsenal.com/ne(...)en-gunners-called-up
      Forum Admin donderdag 26 maart 2009 @ 01:47:20 #289
    35723 crew  GGMM
    pi_67417841
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:30 schreef Jojoortje het volgende:
    Interlandweekend
    Alweer zo'n prachtige post van mij.
    Nicki Minaj en ik
    Mijn vissen in actie.
    pi_67419218
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 23:42 schreef damsco het volgende:

[..]

Niks mis mee.
    Het draaide net lekker bij Ajax. Hoop niet dat die interlands nu zorgen voor blessures of andere nare dingen
    pi_67419727
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:14 schreef Silenus het volgende:

[..]

Vi.nl
    Jeuhhh mogen we nog minimaal een jaar van de duikelingen van Suaréz genieten
    pi_67419898
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 08:59 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Jeuhhh mogen we nog minimaal een jaar van de duikelingen van Suaréz genieten
    Laten we het hopen, ik vrees toch dat Suarez niet langer dan nodig is in Nederland wil blijven
    pi_67419966
    Altijd lekker, dat enorme positivisme van Tim op de vroege ochtend.
    pi_67420355
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 09:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Altijd lekker, dat enorme positivisme van Tim op de vroege ochtend.
    Fijn he
    Zo negatief is dat ook weer niet, eerder realisme gebaseerd op gevoel

En een paar posts er boven ben ik best positief toch? Hoop alleen niet dat interlands de goede reeks nu verknallen.
      donderdag 26 maart 2009 @ 09:35:58 #295
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_67420451
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 08:30 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Het draaide net lekker bij Ajax. Hoop niet dat die interlands nu zorgen voor blessures of andere nare dingen
    Alsof Ajax na 1 week niet spelen meteen geen bal meer kan raken. En blessures kunnen net zo goed tijdens de Eredivisie voorkomen.

Nee, ik vind het prima. Lekker naar oranje kijken, ook leuk
    pi_67420762
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 09:35 schreef damsco het volgende:

[..]

Alsof Ajax na 1 week niet spelen meteen geen bal meer kan raken. En blessures kunnen net zo goed tijdens de Eredivisie voorkomen.

Nee, ik vind het prima. Lekker naar oranje kijken, ook leuk
    Alleen als het niet ten koste gaat van Ajax
      donderdag 26 maart 2009 @ 10:04:59 #297
    229935 damsco
    Internetheld sinds 2008
    pi_67421213
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 09:48 schreef Frankz0rz het volgende:

[..]

Alleen als het niet ten koste gaat van Ajax
    Gast, kom op Hoezo zou dit ten koste gaan van Ajax. Daarnaast zie ik liever Oranje het WK winnen dan Ajax de landstitel voor de zoveelste keer (en nee, die pakken ze dit jaar toch niet. Wees realistisch, er zijn toch geen prijzen meer voor Ajax). Ze moeten gewoon even langs Twente en dan op de 2e plaats blijven. Volgend seizoen moet het gebeuren, de derde ster voor Ajax. Maar dit seizoen niet.
    pi_67421313
    quote:
    Op donderdag 26 maart 2009 10:04 schreef damsco het volgende:

[..]

Gast, kom op Hoezo zou dit ten koste gaan van Ajax. Daarnaast zie ik liever Oranje het WK winnen dan Ajax de landstitel voor de zoveelste keer (en nee, die pakken ze dit jaar toch niet. Wees realistisch, er zijn toch geen prijzen meer voor Ajax). Ze moeten gewoon even langs Twente en dan op de 2e plaats blijven. Volgend seizoen moet het gebeuren, de derde ster voor Ajax. Maar dit seizoen niet.
    Ajax interesseert me gewoon meer dan Oranje, ik vind het alleen interessant als er geen ander voetbal is, zoals in de zomer met grote toernooien, maar als dat er wél is en dat moet wijken dan interesseert het me niet
      donderdag 26 maart 2009 @ 10:51:15 #299
    175985 Silaz
    drie bier
    pi_67422409
    quote:
    Thursday, 26 March 2009
    Super Dario knokt terug: 'Ik voel mij super en ben er klaar voor'
    Written by Marc Daemen, Jacques Happe

Wednesday, 25 March 2009
    Na het vertrek van Klaas Jan Huntelaar naar Real Madrid kon Dario Cvitanich zich eindelijk opmaken voor zijn eerste serieuze test in Amsterdam. De eerste wedstrijden waren wat onwenning, maar de Argentijn begon langzaam aan zijn draai te vinden. Blessures gooiden echter roet in het eten, maar ‘Super Dario’ is terug. “Ik voel mij super en ben er klaar voor om te spelen”, vertelt een gretige Cvitanich tegen highlow.nl.

Een week geleden speelde Dario Cvitanich in een bomvolle ArenA een aantal minuten mee in de wedstrijd tegen Olympique Marseille. Maandagavond moest de spits op een bijveld in Waalwijk de beloftes van Ajax aan de zege helpen. Met drie goals bezorgde hij Jong Ajax drie punten, maar belangrijker was het goede gevoel dat de aanvaller overhield aan zijn optreden. “Het is belangrijk dat ik eindelijk weer eens de volle negentig minuten heb kunnen spelen na een periode van blessureleed. Voor mijn zelfvertrouwen is het heel goed dat ik drie keer heb gescoord. De laatste keer dat dit gebeurde was in de competitie tegen Ado den Haag.”

De blessures van de afgelopen maanden hebben ervoor gezorgd dat Cvitanich zijn basisplaats is kwijtgeraakt. Na een gesprek met trainer Marco van Basten is het voor ‘Super Dario’ duidelijk geworden wat zijn rol is. “Het eerste elftal speelt op dit moment erg goed. Ik moet geduld hebben. Ik ben een professional en ik weet hoe de situatie er momenteel voor staat. Ik heb met de trainer gesproken en hij vertelde mij ook dat het belangrijk is om mijn minuten in het tweede elftal te maken.” Eerder dit seizoen was Cvitanich met stomheid geslagen nadat hij een wedstrijd moest spelen met Jong Ajax. In Argentinië betekent dit het einde bij de club, maar inmiddels is Cvitanich erachter gekomen dat dit in Nederland niet het geval is.

In de korte tijd die Cvitanich bij Ajax speelt is hij geaccepteerd door de supporters. De teller staat op zes goals, maar het Amsterdamse publiek kan er nog velen verwachten, mits de blessures wegblijven. De blessures zijn niet nieuw voor Dario. “In Argentinië had ik ook last van blessures, met name aan mijn hamstring. Op dit moment voelt het goed aan. Ik voel mij sterk en nu de pijn weg is kan ik mij weer focussen op het voetballen. Maar ook dit hoort bij het voetbal”, relativeert hij. Omdat Cvitanich minuten moet maken kan het zomaar voorkomen dat hij op 6 april met Jong Ajax aan gaat treden tegen Jong Sparta. “Over twee weken weer in het tweede? Nee, maar als het moet dan sta ik er. Natuurlijk speel ik het liefste in het eerste, maar die beslissing is niet aan mij. Ik voel mij super en ben er klaar voor om te spelen.”

pi_67422480
    Gewoon erin zetten voor Micky.
      donderdag 26 maart 2009 @ 11:02:52 #301
    157922 fathank
    Wie baas is bakt koekjes.
    pi_67422720
    Laat Mickey maar eens een paar wedstrijdjes in het 2e vertrouwen op doen.
    Behulpzaam als een waterkraan.
    Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
    als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')