Zet daar Heerenveen en Groningen ook maar tussen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:39 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Inderdaad, dit is win-win situatie voor België en Nederland.
Ajax
Anderlecht
AZ
Club Brugge
PSV
Feyenoord
Standerd Luik
FC Twente
AA Gent
Ik zie het helemaal zitten
Dat was zomaar een greep uit de toppers van België en Nederlandquote:Op woensdag 25 maart 2009 10:42 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Zet daar Heerenveen en Groningen ook maar tussen.
Vrees dat de onderste 12 clubs uit de Eredivisie er niet zo blij mee gaan zijn.
Maar wel minder grote kans om het tegen de kleintjes te laten liggen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:30 schreef Nashje het volgende:
[..]
We kunnen nu zelfs al geen kampioen worden. Wat een drama wordt dat dan.
Daar heb je gelijk in ja. Denk alleen niet dat ze een wedstrijd tegen Brugge of Anderlecht benaderen als Europese wedstrijd. Als ze dat bij elke wedstrijd zouden doen...quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:59 schreef Riro het volgende:
[..]
Maar wel minder grote kans om het tegen de kleintjes te laten liggen.Laat ze maar wat vaker tegen sterke ploegen spelen, daar zijn ze beter in.
Weet overigens ook niet echt wat ik er van moet vinden.
Een BeNe-Liga heeft ook een rechterrijtje.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:59 schreef Riro het volgende:
[..]
Maar wel minder grote kans om het tegen de kleintjes te laten liggen.Laat ze maar wat vaker tegen sterke ploegen spelen, daar zijn ze beter in.
Weet overigens ook niet echt wat ik er van moet vinden.
Toffe filmpjes iddquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:06 schreef Mr.Mills het volgende:
Leuke filmpjes! Of pleeg ik nu een versteegrobje?
http://studiosport50jaar.nos.nl/top10/video/?zoek=ajax&verzenden=Zoeken
Coolquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:06 schreef Mr.Mills het volgende:
Eens. Ik heb niets tegen interlandvoetbal. Het is altijd wel weer leuk om de beste spelers van je land te zien spelen in een team waar je wel echt affiniteit mee hebt (i.t.t. al die Europese topclubs waar ze spelen).quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Echt? Ik niet hoor. Ik hoop wel altijd ietsje meer dat een Ajacied scoort, maar voor de goals van Ruud en Kuijt juich ik zeker net zo hard. WK's en EK's zijn altijd fantastisch. Hele land Oranje en iedereen die achter het team staat. Ik ben een absolute Oranje-fan. Ik vind het prachtig. En ook naar zaterdag kijk ik alweer uit
Dit dus.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Eens. Ik heb niets tegen interlandvoetbal. Het is altijd wel weer leuk om de beste spelers van je land te zien spelen in een team waar je wel echt affiniteit mee hebt (i.t.t. al die Europese topclubs waar ze spelen).
Sowieso is de reputatie van Oranje iets om als Nederlander (en Ajacied) trots op te zijn.
Nog meer mensen die een groot archief van zo'n filmpjes zou willen hebben? Dan wil ik er namelijk wel effe voor gaan zitten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:24 schreef Nashje het volgende:
[..]
Cool. Ook cool om gewoon te hebben. Even kijken of dat gaat lukken.
Zeker, alleen die kwalificatie duels kunnen mij persoonlijk niet zo boeienquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Eens. Ik heb niets tegen interlandvoetbal. Het is altijd wel weer leuk om de beste spelers van je land te zien spelen in een team waar je wel echt affiniteit mee hebt (i.t.t. al die Europese topclubs waar ze spelen).
Sowieso is de reputatie van Oranje iets om als Nederlander (en Ajacied) trots op te zijn.
Daar heb je een punt ja.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:33 schreef toma het volgende:
[..]
Zeker, alleen die kwalificatie duels kunnen mij persoonlijk niet zo boeien
Maar dat komt denk ik door die hele SBS vibe die er omheen hangt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Versteegrobjequote:Op woensdag 25 maart 2009 11:39 schreef toma het volgende:
Nu we het toch over het Nederlands elftal hebben:
Lorenzo Burnet, Lorenzo Ebicilio, Florian Jozefzoon en Ricardo van Rhijn zijn opgeroepen voor Oranje onder 18.
Hier ook, een EK/WK vind ik de mooiste tijd die er is maar kwalificatie/vriendschappelijk kijk ik alleen als ik niks te doen hebquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:33 schreef toma het volgende:
[..]
Zeker, alleen die kwalificatie duels kunnen mij persoonlijk niet zo boeien
Maar dat komt denk ik door die hele SBS vibe die er omheen hangt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ow, is dat echt zoquote:
Jozefzoon rechtsbuiten, meen ik.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:54 schreef koningdavid het volgende:
Van Rhijn is centrumverdediger en Burnet linksback volgens mij. De rest weet ik niet.
Ik denk dat de rivaliteit dan groter wordt hoor. Het is immers telkens Nederland- belgie.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:57 schreef Aanvoerder het volgende:
Als ik kijk naar Tsjechie en Slowakije (heel andere situatie, maar toch), die speelde vroeger dus in 1 competitie. Niveau was ook veel hoger en meer leuke goede clubs met meer rivaliteit ook. Nog steeds worden er in de winterstop veel toernooitjes georganiseerd waar in Tsjechie veel deelnemers uit Slowakije en vice versa worden uitgenodigd.
Persoonlijk heb ik het niet zo op Belgen. Ik ben in eerste instantie tegen een BeNe liga want ik heb ook helemaal niks met Belgie.
Ik ben gewoon te oubollig hiervoor denk ik.
Kom, we zetten een anti-actie op!quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:18 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik hoef echt niet met Belgie in een competitie. De competitie moet gewoon nationaal blijven.
Dat zal ze lerenquote:Op woensdag 25 maart 2009 12:22 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Kom, we zetten een anti-actie op!
Vind ik ook. Flikker op met die Belgen, die kunnen echt helemaal niks. Ik wil gewoon lekker naar uit naar VVV, Sparta en De Graafschap kunnen blijven gaan. Wedstrijden die je normaalgesproken lekker met 0-4 kunt winnen. Door de nivellering van de eredivisie zijn er sowieso al veel meer spannende wedstrijden bijgekomen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:18 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik hoef echt niet met Belgie in een competitie. De competitie moet gewoon nationaal blijven.
Gent is een veel mooiere stad dan Tilburgquote:Op woensdag 25 maart 2009 12:31 schreef Silenus het volgende:
[..]
Vind ik ook. Flikker op met die Belgen, die kunnen echt helemaal niks. Ik wil gewoon lekker naar uit naar VVV, Sparta en De Graafschap kunnen blijven gaan. Wedstrijden die je normaalgesproken lekker met 0-4 kunt winnen. Door de nivellering van de eredivisie zijn er sowieso al veel meer spannende wedstrijden bijgekomen.
Sta je dan in zo'n bouwvallig kutstadion, met de buscombi over die losse blokken beton die ze daar 'snelweg' noemen. Voor mij hoeft het niet. We liggen mijlenver voor op het Belgische voetbal, in alles. Samengaan zou ons juist weer terugwerpen in de geschiedenis in plaats van dat het ons sterker maakt.
Ik ben meer geinteresseerd in Ajax - Willem II dan in Ajax - AA Gent.
Fantastischquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:06 schreef Mr.Mills het volgende:
als je die 2 erbij pakt en pak m beet Volendam en Graafschap weg doet is het voor ons dus ook een versterkingquote:Op woensdag 25 maart 2009 12:57 schreef DuvelDuvel het volgende:
Belgie stelt echt niks voor met het nationale voetbal. Alleen Standaard Luik en Anderlecht zijn goede teams. Het zou alleen voor Belgie een vooruitgang zijn.
Nu noem je net de drie braafste clubjes uit de eredivisie op. Ik voel geen enkele rivaliteit met Belgische clubs, maar dat zal misschien alleen voor mij gelden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:18 schreef TIM-846 het volgende:
Denk dat de potjes tussen Nederlandse en Belgische clubs garant staan voor grote rivaliteit. Vele malen groter dan potjes tegen Volendam, Heracles, Graafschap e.d.
Hoe vaak ik het ook al gezien heb, zelfs zonder geluid krijg ik nog kippenvel bij het tikkie van Patrickquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:06 schreef Mr.Mills het volgende:
Lekker 4 uur in de bus.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Hehe ik zie het wel zitten lekker naar Luik en Brugge
Lekker toch, een beetje dat Europese gevoel.quote:
Goed excuus voor bier. En of we nou naar Kerkrade gaan of Luik maakt mij dan ook weer weinig uit.quote:
Als het zo doorgaat is dat misschien nog de enige manier waardoor Ajax over een paar jaar Europees kan spelenquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:59 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Lekker toch, een beetje dat Europese gevoel.
Bier is pas op de terugweg, en ik vind één buscombi naar Groningen al een verschrikking. Ik hoef dat echt niet elke twee weken.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Goed excuus voor bier. En of we nou naar Kerkrade gaan of Luik maakt mij dan ook weer weinig uit.
Kun je nagaan hoe dat in Frankrijk gaat als Lille tegen Monaco moet ofzo. Dat is gewoon 1200 km.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:03 schreef Silenus het volgende:
[..]
Bier is pas op de terugweg, en ik vind één buscombi naar Groningen al een verschrikking. Ik hoef dat echt niet elke twee weken.
Beter een paar cityhoppers charteren. Of je nu bij de Arena verzamelt of op Schiphol, dat maakt dan ook niet meer uit.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:03 schreef Silenus het volgende:
[..]
Bier is pas op de terugweg, en ik vind één buscombi naar Groningen al een verschrikking. Ik hoef dat echt niet elke twee weken.
Dat is nog niks. Wat dacht je van Zenit SPb - FC Luch-Energiya. 15.000 km!quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:06 schreef toma het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe dat in Frankrijk gaat als Lille tegen Monaco moet ofzo. Dat is gewoon 1200 km.
Gekkenwerkquote:Op woensdag 25 maart 2009 14:15 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Dat is nog niks. Wat dacht je van Zenit SPb - FC Luch-Energiya. 15.000 km!
quote:
quote:Situated in the far east of the country, their location poses a significant problem for away teams:9 hours by flight from Moscow. When playing FC Zenit Saint Petersburg at home, a trio of Zenit fans (Evgeny Stepanov, Aleksandr Zaraysky and Veronika Davidova) drove 15,000km across the country only for their car to break down when in Vladivostok, leaving them unable to drive home. These fans thus took the Trans-Siberian Railway back to Saint Petersburg, upon which the club rewarded them with a new car on October 1, 2006. In addition to this, Igor Akinfeev, the CSKA Moscow goalkeeper, said that "they should play in the Japanese League", after his team lost 4-0 after a seven hour flight.[1]
"Voor deze wedstrijd op 12 april geldt een verplichte buscombi. De instapprocedure begint bij ingang Noord B op 30 maart om 09.40u. Toegang alleen op vertoon van uitkaart + legitimatiebewijs."quote:
quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Silenus het volgende:
[..]
"Voor deze wedstrijd op 12 april geldt een verplichte buscombi. De instapprocedure begint bij ingang Noord B op 30 maart om 09.40u. Toegang alleen op vertoon van uitkaart + legitimatiebewijs."
Dat is vrij persoonlijk zoals je aangeeft, en spanning alleen is niet genoeg. Niveau is belangrijk.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:31 schreef Silenus het volgende:
[..]
Vind ik ook. Flikker op met die Belgen, die kunnen echt helemaal niks. Ik wil gewoon lekker naar uit naar VVV, Sparta en De Graafschap kunnen blijven gaan. Wedstrijden die je normaalgesproken lekker met 0-4 kunt winnen. Door de nivellering van de eredivisie zijn er sowieso al veel meer spannende wedstrijden bijgekomen.
De kans dat je kampioen wordt is kleiner. Uiteindelijk moet het team zelf beter worden. Dat heeft niets met de tegenstanders te maken want tegen Volendam en Willem II hebben we al moeite genoeg. Die Belgische teams erbij verkleinen juist de kansen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:24 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dat is vrij persoonlijk zoals je aangeeft, en spanning alleen is niet genoeg. Niveau is belangrijk.
Besef je ook dat zo'n competitie de kans op CL voor Ajax vergroot? Uiteindelijk wil ik Ajax weer in de CL zien schitteren.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Silenus het volgende:
[..]
"Voor deze wedstrijd op 12 april geldt een verplichte buscombi. De instapprocedure begint bij ingang Noord B op 30 maart om 09.40u. Toegang alleen op vertoon van uitkaart + legitimatiebewijs."
Met een sterkere competitie krijg je waarschijnlijk wel 2 vaste plaatsen voor CL en 1 voorronde misschienquote:Op woensdag 25 maart 2009 14:27 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
De kans dat je kampioen wordt is kleiner. Uiteindelijk moet het team zelf beter worden. Dat heeft niets met de tegenstanders te maken want tegen Volendam en Willem II hebben we al moeite genoeg. Die Belgische teams erbij verkleinen juist de kansen.
Ik vind de NL'se competitie de laatste jaren sterker geworden. Alleen presteren ze Europees gewoon butt. Daar zullen meer plekken niet veel aan veranderen. Bovendien als je NL en Belgie samenvoegt zullen er juist plekken worden ingeleverd want ze kunnen het aantal dat beiden nu hebben niet doodleuk samenvoegen zodat 2/3 van de liga in Europa speelt.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Met een sterkere competitie krijg je waarschijnlijk wel 2 vaste plaatsen voor CL en 1 voorronde misschien
Volgens mij heeft Belgie op het moment twee clubs in de voorronde. Anderlecht ging eruit tegen BATE en Standard tegen Liverpool. Maar denk niet dat je vier startbewijzen krijgt.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Met een sterkere competitie krijg je waarschijnlijk wel 2 vaste plaatsen voor CL en 1 voorronde misschien
die 2 vaste plaatsen krijg je toch met die uefa punten systeem en niet doorsamenvoeging van de competities. op dit moment heeft belgie niet eens 1 vaste plaats in CL maar slechts voorronde dus we worden er zeker niet beter op.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Ajax heeft een begroting van 65 miljoen euro, meer dan welke Nederlandse club dan ook. Het is gewoon schandalig dat wij ons vooralsnog niet eens bij de eerste twee kunnen spelen. Ajax moet gewoon kampioen worden, simpel zat.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:24 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dat is vrij persoonlijk zoals je aangeeft, en spanning alleen is niet genoeg. Niveau is belangrijk.
Besef je ook dat zo'n competitie de kans op CL voor Ajax vergroot? Uiteindelijk wil ik Ajax weer in de CL zien schitteren.
quote:Gabri en Vertonghen sluiten aan bij groepstraining
Geschreven op woensdag, 25 maart om 15:19
Terwijl een groot deel van de selectiespelers juist het trainingscomplex van de club voor enkele dagen verlaat vanwege interlandverplichtingen, mocht Ajax-coach Marco van Basten woensdag weer twee gezichten verwelkomen. Zowel Jan Vertonghen als Gabri, de afgelopen weken afwezig vanwege uiteenlopend blessureleed, keerden terug.
Vertonghen speelde zijn laatste wedstrijd op 1 maart bij FC Utrecht, en stond vervolgens langs de kant met een scheurtje in zijn hamstring. Gabri stond zelfs nog langer buitenspel; de Spanjaard moest op 26 maart jongstleden het UEFA Cup-duel met Fiorentina twaalf minuten voor tijd verlaten met een kuitblessure.
De kans dat de twee spelers er bij de eerstvolgende competitiewedstrijd van hun club weer bij zijn is aanzienlijk, aangezien er komend weekend geen clubvoetbal gepland staat. Het duo heeft nog een kleine twee weken om fit te geraken. Het eerstvolgende competitieduel van Ajax staat namelijk pas gepland op 5 april.
Jeuhj.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:20 schreef toma het volgende:
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=75738
[..]
Goed nieuwsquote:Op woensdag 25 maart 2009 15:20 schreef toma het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd wordt op zowel het middenveld als in de verdediging nu Gabri en Vertonghen terug komen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:20 schreef toma het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen Wielaert uit de basis verdwijnt en Gabri op de bank komt.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:07 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd wordt op zowel het middenveld als in de verdediging nu Gabri en Vertonghen terug komen.
Zowel Anita als Oleguer hebben de laatste weken erg goede wedstrijden gespeeld......
Ik denk Gabri zelf en Anita.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:07 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd wordt op zowel het middenveld als in de verdediging nu Gabri en Vertonghen terug komen.
Zowel Anita als Oleguer hebben de laatste weken erg goede wedstrijden gespeeld......
Op het middenveld hopelijk niemand. Daar voetballen ze eindelijk eens.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:07 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd wordt op het middenveld nu Gabri en Vertonghen terug komen.
Spelers worden wel snel veel beter en halen hun potentie sneller van elke week wedstrijden spelen van 'hoog' niveau. Ik denk dat een Ajax niets leert van een wedstrijd tegen Volendam of de Graafschap.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:27 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
De kans dat je kampioen wordt is kleiner. Uiteindelijk moet het team zelf beter worden. Dat heeft niets met de tegenstanders te maken want tegen Volendam en Willem II hebben we al moeite genoeg. Die Belgische teams erbij verkleinen juist de kansen.
Ik heb het niet over winnen gehad, maar over spelen in de CL. Een hoger niveau in de competitie kan Ajax naar een hoger niveau tillen. Van een wedstrijdje tegen Volendam wordt het niveau van het team echt niet beter en om nou elke week tegen PSV te spelen is ook zo saai. Een hoger niveau betekent dat ze in de CL meer kans hebben om verder te komen, om in ieder geval te overwinteren.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:36 schreef Silenus het volgende:
[..]
Alsof de kans dat Ajax de CL wint groter is wanneer Ajax in een BeNeLiga speelt. Ajax kan alleen de CL winnen wanneer er een gouden jeugdlichting opkomt. Niet door topspelers bij elkaar te kopen. Je moet én het geluk hebben dat er wereldtoppers-in-spé in je jeugdopleiding rondlopen én die in ieder geval een paar jaar bij elkaar houden. De jaren '70 zijn niet meer te vergelijken met de tijden van nu, maar het Ajax in '95 moest het ook hebben van de jeugd.
quote:Kleuren uitshirt 2009-2010 bekend
Geschreven door: Maurice Heijkoop - Bron: AjaxF-side.nl - Discussieer hierover
Een informant heeft aan AjaxF-side.nl de kleuren bekendgemaakt van het nieuwe uitshirt. In het seizoen 2009-2010 zal Ajax gaan schitteren in de kleuren zwart en rood. Volgens de bron zou het shirt nog het meest lijken op het speciale Champions League-shirt dat jaren geleden ter discussie stond, omdat Bayern München destijds een vergelijkbaar shirt droeg.
Het is de bedoeling dat Ajax het laatste uitduel (op 3 mei tegen Sparta) in het nieuwe uittenue zal spelen.
Ik begrijp wat je wil zeggen en kan er voor een groot deel in meegaan. Een betere concurrentie stuwt je naar grotere hoogten. Als wij nu bij Ajax mee zouden trainen zouden we over een jaar ook veel beter kunnen voetballen dan dat we nu bij FC Bal op 't Dak meetrainen. Maar is dat niet gewoon een kwestie van instelling?quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:18 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over winnen gehad, maar over spelen in de CL. Een hoger niveau in de competitie kan Ajax naar een hoger niveau tillen. Van een wedstrijdje tegen Volendam wordt het niveau van het team echt niet beter en om nou elke week tegen PSV te spelen is ook zo saai. Een hoger niveau betekent dat ze in de CL meer kans hebben om verder te komen, om in ieder geval te overwinteren.
Daarnaast zou het goed mogelijk zijn dat de televisiegelden aanzienlijk stijgen, wat alleen maar gunstig is. En wat betreft een gouden lichting, dat gebeurt een keer in de zoveel decennia. Ajax moet inderdaad op zijn jeugd blijven bouwen, maar daarnaast talent aan blijven kopen. Een groter budget betekent over het algemeen een beter team en betere prestaties internationaal.
In een BeNeliga schroef je de begroting op met een miljoentje of tien, misschien niet eens, maar de kans dat je de CL ooit wint zal slechts met enkele tiende procentpunten toenemen omdat je íets meer geld te besteden hebt. Ook wanneer we samengaan met Belgie zullen we NOOIT kunnen concurreren met Engeland, Spanje en Italië.
Jawelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
Je begroting bepaalt niet wat je op het veld hebt staan jammer genoeg.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:36 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ajax heeft een begroting van 65 miljoen euro, meer dan welke Nederlandse club dan ook. Het is gewoon schandalig dat wij ons vooralsnog niet eens bij de eerste twee kunnen spelen. Ajax moet gewoon kampioen worden, simpel zat.
Alsof de kans dat Ajax de CL wint groter is wanneer Ajax in een BeNeLiga speelt. Ajax kan alleen de CL winnen wanneer er een gouden jeugdlichting opkomt. Niet door topspelers bij elkaar te kopen. Je moet én het geluk hebben dat er wereldtoppers-in-spé in je jeugdopleiding rondlopen én die in ieder geval een paar jaar bij elkaar houden. De jaren '70 zijn niet meer te vergelijken met de tijden van nu, maar het Ajax in '95 moest het ook hebben van de jeugd.
In een BeNeliga schroef je de begroting op met een miljoentje of tien, misschien niet eens, maar de kans dat je de CL ooit wint zal slechts met enkele tiende procentpunten toenemen omdat je íets meer geld te besteden hebt. Ook wanneer we samengaan met Belgie zullen we NOOIT kunnen concurreren met Engeland, Spanje en Italië.
Onze enige kans om ooit weer een grote rol van betekenis te spelen in Europa is de 6+5-regel. Niet de BeNe-liga.
Vi.nlquote:Suarez: 'Het is beter als ik bij Ajax blijf'
25/03/2009 17:59
Ajax-aanvaller Luis Suarez geeft in de nieuwe Voetbal International aan in Amsterdam te willen blijven. 'Voor mijn ontwikkeling is het beter als ik na dit seizoen in elk geval nog één jaar bij Ajax blijf.'
De 22-jarige Uruguayaan is dit seizoen al veelvuldig bekeken door vertegenwoordigers van buitenlandse topclubs en zijn naam prijkt op de scoutinglijst van Barcelona. Ook Real Madrid en Chelsea volgen de aanvaller op de voet. Voor Ajax is Suarez de grootse goudmijn in de huidige selectie.
De speler zelf heeft nog geen plannen elders te kijken: 'Voor mijn ontwikkeling is het beter als ik na dit seizoen in elk geval nog één jaar bij Ajax blijf’, zegt de 18-voudig international. ‘En misschien nog wel langer. Ieder klein jongetje droomt ervan ooit voor Ajax te spelen. Mij is het gelukt. Dat gooi ik niet zomaar weg. Ik ben blij met de club en met Amsterdam, een mooie stad om in te leven. En ik ben net 22 jaar, dan moet je als voetballer nog een hoop leren.'
'Mijn zaakwaarnemer (Daniel Fonseca, red.) zegt dat ik rustig verder moest gaan zoals ik nu bezig ben en dat ik bij Ajax goed zit, met nog drie jaar contract. Fonseca heeft ook met de clubleiding gesproken, maar volgens mij is daar niet over mijn contract gepraat. Dat hoeft ook niet, ik ben hier niet voor het geld. Ik ben hier om een beter voetballer te worden en om prijzen te winnen met Ajax. Er zit toekomst in deze ploeg.'
Suarez is bijzonder gelukkig dat hij nu kan spelen met Ismail Aissati die hersteld van zijn knieblessure gelijk een stempel drukt op het spel van de Amsterdammers. 'Hij is de schakel tussen de verdediging en de aanval die we nodig hebben. Als de tegenstander even aandringt is Ismail degene die rust in het spel brengt, omdat hij zo balvast is. En als we zélf gaan aanvallen is hij de man die het spel verdeelt en de passes geeft. Voor mij als aanvaller is dat heerlijk. En de héle ploeg kan zich aan een speler als Ismail optrekken, omdat hij veel vertrouwen uitstraalt als hij de bal heeft. In een jong elftal als dat van ons is zoiets heel belangrijk.'
Zolang ze een zak geld meenemen en Ajax daarmee de mogelijkheid bieden om goede vervanging te halen moeten we niet zeuren, anders lijken we net op die jankerds van bijvoorbeeld FC Twente en FC Groningen die zeuren dat grote clubs ze leegroven.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:19 schreef Frankz0rz het volgende:
Ja hoor, Real is weer eens aan het "scouten" in Amsterdam. Ze mogen na Sneijder en Huntelaar wel fftjes een tijdje oprotten en opgerot blijven.
Dat gaat al sinds jaar en dag zo.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:19 schreef Frankz0rz het volgende:
Ja hoor, Real is weer eens aan het "scouten" in Amsterdam. Ze mogen na Sneijder wel fftjes een tijdje oprotten en opgerot blijven.
Ze betalen er goed voor. Niet dat ik hoop dat Suarez naar Real gaat maar het zijn wel eerlijke prijzen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:19 schreef Frankz0rz het volgende:
Ja hoor, Real is weer eens aan het "scouten" in Amsterdam. Ze mogen na Sneijder en Huntelaar wel fftjes een tijdje oprotten en opgerot blijven.
Maar Ajax heeft nu eenmaal geld uit transfers nodig om te blijven voortbestaan..quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:25 schreef Frankz0rz het volgende:
Ik heb liever Suarez dan een zak met geld, types Suarez/Sneijder/Huntelaar zijn schaars dus die vervang je niet zomaar even..
Dat vind ik ook, maar soms ontkom je er niet aan om die spelers te verkopen. Bovendien moet je om de financiele huishouding in orde te houden af en toe zo'n klapper maken.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:25 schreef Frankz0rz het volgende:
Ik heb liever Suarez dan een zak met geld, types Suarez/Sneijder/Huntelaar zijn schaars dus die vervang je niet zomaar even..
Als je bij Ajax 1,5 miljoen verdient en daar een miljoentje of vier/vijf is de keuze voor bijna iedereen toch wel snel gemaakt.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:30 schreef Jasza het volgende:
Spelers van Ajax moeten maar is kijken hoe Real is, want Sneijder mag nu ook weer oprotten waarschijnlijk.
Ik zou daar nooit van mijn leven heengaan als speler amargoed.
Zou ik toch liever bij een andere club dat verdienen, Real noemen Huntelaar enzo de mooiste club ter wereld maar ik snap dat niet.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:32 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Als je bij Ajax 1,5 miljoen verdient en daar een miljoentje of vier/vijf is de keuze voor bijna iedereen toch wel snel gemaakt.
Meest succesvolle club ooit, het "maagdelijke witte" shirt, het stadion, de competitie.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:44 schreef Jasza het volgende:
[..]
Zou ik toch liever bij een andere club dat verdienen, Real noemen Huntelaar enzo de mooiste club ter wereld maar ik snap dat niet.
Sfeer op de tribune etc vind ik vrij matigquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Meest succesvolle club ooit, het "maagdelijke witte" shirt, het stadion, de competitie.
Real Madrid is niet mijn favoriete club maar ik kan mij wel voorstellen dat ze het de mooiste club vinden, helemaal als je er zelf speelt.
Ook jij zou gaanquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:30 schreef Jasza het volgende:
Spelers van Ajax moeten maar is kijken hoe Real is, want Sneijder mag nu ook weer oprotten waarschijnlijk.
Ik zou daar nooit van mijn leven heengaan als speler amargoed.
Dat zou ik ook zeggen als ik jaarlijks 5 mln kreeg bijgeschreven van mijn werkgeverquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:44 schreef Jasza het volgende:
[..]
Zou ik toch liever bij een andere club dat verdienen, Real noemen Huntelaar enzo de mooiste club ter wereld maar ik snap dat niet.
De Ajax propaganda machine draait op volle toeren.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vermaelen, Vertonghen, Cvitanich, Sulejmani, Aissati en Suarez hebben nu allemaal dit al een keer gezegd in de recente weken.
Real is toch gewoon een van de mooiste clubs ter wereld. Ook als je net zoveel betaald zou krijgen zouden veel alle voetballers de stap maken.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:01 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen als ik jaarlijks 5 mln kreeg bijgeschreven van mijn werkgever
quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Toch, hoe je het wendt of keert, is het een enorm goed teken dat zoveel jonge basisspelers naar buiten brengen hoe zeer ze het naar hun zin hebben met deze groep, met elkaar, bij de club en ook met de trainer.
Vermaelen, Vertonghen, Cvitanich, Sulejmani, Aissati en Suarez hebben nu allemaal dit al een keer gezegd in de recente weken.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:20 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Real is toch gewoon een van de mooiste clubs ter wereld.
Ik denk dat er in zo'n competitie maar weinig van die belgische clubs overblijven. Standard en Anderlecht kunnen mischien subtoppers worden, Brugge een middenmotor en heel mischien een RC Genk dat nog net de nacompetitie kan spelen. De overige belgische clubs zijn gewoon te zwak om te kunnen concureren met de nederlandse subtoppers/middenmotors.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:59 schreef Silenus het volgende:
[..]
Even denken, waar was ik met m'n verhaal. Ohja, ik zie die BeNe-Liga niet zitten. Wat zijn interessante Belgische clubs? Club Brugge, Anderlecht en Standard Luik. Die hebben een stadion wat niet uit elkaar pleurt van ellende en spelers die nog een klein beetje kunnen ballen. De rest is allemaal kut met peren.
De eredivisie bestaat nu uit prima stadions, professionele voetbalclubs en daar flikker je dan dus 40% van weg (die clubs gaan in een of andere kakdivisie spelen, sponsors taaien 'm af en ze gaan naar de mallemoeren) en je krijgt in de plaats Belgische clubs waar geen hond in Nederland feeling mee heeft, een afgetakeld stadion en alle nare gebruiken en gewoonten die dat schijtderdewereldland wat België heet rijk is.
Suarez, Silva, Sulejmani, Vertonghen normaal ook, maar nu nietquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:37 schreef Jodelaar het volgende:
Wie zullen we nu weer missen na de interlands? Vermaelen is altijd een zekerheidje, verder?
Persoonlijke voorkeuren daargelaten is Real samen met Barca,Manchester,Liverpool enz. toch de mooiste club ter wereld.quote:
ja okay, op papier wel jaquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:45 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Persoonlijke voorkeuren daargelaten is Real samen met Barca,Manchester,Liverpool enz. toch de mooiste club ter wereld.
Een groepsgevoel creëren lijkt inderdaad wel iets dat Marco kan. Op het EK was dat ook zo mooiquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:19 schreef zjroentje het volgende:
[..]
De Ajax propaganda machine draait op volle toeren.
Maar ik vind dat je wel gelijk hebt. Het komt iig over alsof het best goed zit in de groep.
minus die scheet van Raf natuurlijk.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:44 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Een groepsgevoel creëren lijkt inderdaad wel iets dat Marco kan. Op het EK was dat ook zo mooi.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:48 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
minus die scheet van Raf natuurlijk.
Tja. Hij kan alleen niet goed omgaan met spelers die veel ervaring hebben. Van Bommel, van Nistelrooy, Seedorf....quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:44 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Een groepsgevoel creëren lijkt inderdaad wel iets dat Marco kan. Op het EK was dat ook zo mooi.
Check het voetbalshirtjestopic.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:51 schreef Radegast het volgende:
Weet iemand waar je Ajaxshirts kan kopen uit de jaren '70?
Kwam laatst wel een website tegen waar je zo'n TDK - kappa shirt kon kopen uit de tijd van v. Basten. Maar die was echt gruwelijk duurquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:51 schreef Radegast het volgende:
Weet iemand waar je Ajaxshirts kan kopen uit de jaren '70?
Tegen de tijd dat iemand bij Ajax een gerenommeerde vedette begint te worden is ie toch al voor 25 miljoen verkocht.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:50 schreef toma het volgende:
[..]
Tja. Hij kan alleen niet goed omgaan met spelers die veel ervaring hebben. Van Bommel, van Nistelrooy, Seedorf....
Gelukkig hebben we bij Ajax geen gerenommeerde vedettes rondlopen.
De vader van mijn schoonpa (een Feyenoorderquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:54 schreef toma het volgende:
[..]
Kwam laatst wel een website tegen waar je zo'n TDK - kappa shirt kon kopen uit de tijd van v. Basten. Maar die was echt gruwelijk duur
Mijn opa kwam laatst op zolder een heel oud Ajax petje tegen uit de jaren 70.
ik bewaar ook al mijn voetbalkaartjesquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:01 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
De vader van mijn schoonpa (een Feyenoorder) vond laatst een kaartje voor Feyenoord - Ajax uit 1953 ofzo
.
Nouja Real Madrid lijkt mij ook gewoon een nare club om te spelen. Qua clubcultuur, supporters, etc. Trainers die bij wijze van spreken na 4x niet winnen worden ontslagen...quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:07 schreef Rejected het volgende:
Maar dan kies je op basis van clubliefde i.p.v. sportieve gronden.
IK zou na Ajax en Lazio ook nog wel een paar jaartjes afbouwen in Praag.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:57 schreef Jasza het volgende:
[..]
Als ik kon kiezen tussen Aston Villa of Real zou ik Aston Villa kiezen bijv.
Maargoed
Hoewel ik veel meer met FC Barcelona heb, is er van mijn kant toch veel respect voor de historie van Real Madrid. Daarnaast vind ik het een prachtig shirt en was ik fan van het Real van 1994-1996.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:28 schreef Cyberia18 het volgende:
Kut beleid, kut supporters, de laatste jaren totaal geen rol gespeeld in de CL, kut Madrilenen.
Inderdaad, Real is een kutclub.
Heeft Luis Enrique nog bij Real gevoetbaldquote:Op woensdag 25 maart 2009 22:41 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Hoewel ik veel meer met FC Barcelona heb, is er van mijn kant toch veel respect voor de historie van Real Madrid. Daarnaast vind ik het een prachtig shirt en was ik fan van het Real van 1994-1996.
Alkorta, Luis Enrique, Redondo, Raul, Zamorano, Michael Laudrup.
En wat hebben we dat Real gigantisch vernederd hehe.
Mooi idd. Hoop wel dat van Basten nu een beetje vast blijft houden en niet teveel gaat wisselenquote:
Combinatie Raul-Morientes was ook mooi.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:41 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Hoewel ik veel meer met FC Barcelona heb, is er van mijn kant toch veel respect voor de historie van Real Madrid. Daarnaast vind ik het een prachtig shirt en was ik fan van het Real van 1994-1996.
Alkorta, Luis Enrique, Redondo, Raul, Zamorano, Michael Laudrup.
En wat hebben we dat Real gigantisch vernederd hehe.
Inderdaad. Ben benieuwd wat Aissati in de toekomst gaat brengen. Wat hij tot nu toe laat zien is veelbelovend, net zoals bij Suárez. Uiteraard wel op een andere manier.quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Zelden een speler gezien die eigenlijk vanaf het eerste moment al zo belangrijk is voor zijn team. Van Stef Suarez kunnen we alleen maar chapeaux zeggen: absoluut geen miskoop. Hij was het bedrag van Sulejmani wel waard geweest.²
quote:Op donderdag 26 maart 2009 00:35 schreef Rejected het volgende:
Onze coach heeft een bijbaan:
http://www.arsenal.com/ne(...)en-gunners-called-up
Het draaide net lekker bij Ajax. Hoop niet dat die interlands nu zorgen voor blessures of andere nare dingenquote:
Jeuhhh mogen we nog minimaal een jaar van de duikelingen van Suaréz genietenquote:
Laten we het hopen, ik vrees toch dat Suarez niet langer dan nodig is in Nederland wil blijvenquote:Op donderdag 26 maart 2009 08:59 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Jeuhhh mogen we nog minimaal een jaar van de duikelingen van Suaréz genieten
Fijn hequote:Op donderdag 26 maart 2009 09:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Altijd lekker, dat enorme positivisme van Tim op de vroege ochtend.
Alsof Ajax na 1 week niet spelen meteen geen bal meer kan raken. En blessures kunnen net zo goed tijdens de Eredivisie voorkomen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 08:30 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Het draaide net lekker bij Ajax. Hoop niet dat die interlands nu zorgen voor blessures of andere nare dingen
Alleen als het niet ten koste gaat van Ajaxquote:Op donderdag 26 maart 2009 09:35 schreef damsco het volgende:
[..]
Alsof Ajax na 1 week niet spelen meteen geen bal meer kan raken. En blessures kunnen net zo goed tijdens de Eredivisie voorkomen.
Nee, ik vind het prima. Lekker naar oranje kijken, ook leuk
Gast, kom opquote:Op donderdag 26 maart 2009 09:48 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Alleen als het niet ten koste gaat van Ajax
Ajax interesseert me gewoon meer dan Oranje, ik vind het alleen interessant als er geen ander voetbal is, zoals in de zomer met grote toernooien, maar als dat er wél is en dat moet wijken dan interesseert het me nietquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:04 schreef damsco het volgende:
[..]
Gast, kom opHoezo zou dit ten koste gaan van Ajax. Daarnaast zie ik liever Oranje het WK winnen dan Ajax de landstitel voor de zoveelste keer (en nee, die pakken ze dit jaar toch niet. Wees realistisch, er zijn toch geen prijzen meer voor Ajax). Ze moeten gewoon even langs Twente en dan op de 2e plaats blijven. Volgend seizoen moet het gebeuren, de derde ster voor Ajax. Maar dit seizoen niet.
quote:Thursday, 26 March 2009
Super Dario knokt terug: 'Ik voel mij super en ben er klaar voor'
Written by Marc Daemen, Jacques Happe
Wednesday, 25 March 2009
Na het vertrek van Klaas Jan Huntelaar naar Real Madrid kon Dario Cvitanich zich eindelijk opmaken voor zijn eerste serieuze test in Amsterdam. De eerste wedstrijden waren wat onwenning, maar de Argentijn begon langzaam aan zijn draai te vinden. Blessures gooiden echter roet in het eten, maar ‘Super Dario’ is terug. “Ik voel mij super en ben er klaar voor om te spelen”, vertelt een gretige Cvitanich tegen highlow.nl.
Een week geleden speelde Dario Cvitanich in een bomvolle ArenA een aantal minuten mee in de wedstrijd tegen Olympique Marseille. Maandagavond moest de spits op een bijveld in Waalwijk de beloftes van Ajax aan de zege helpen. Met drie goals bezorgde hij Jong Ajax drie punten, maar belangrijker was het goede gevoel dat de aanvaller overhield aan zijn optreden. “Het is belangrijk dat ik eindelijk weer eens de volle negentig minuten heb kunnen spelen na een periode van blessureleed. Voor mijn zelfvertrouwen is het heel goed dat ik drie keer heb gescoord. De laatste keer dat dit gebeurde was in de competitie tegen Ado den Haag.”
De blessures van de afgelopen maanden hebben ervoor gezorgd dat Cvitanich zijn basisplaats is kwijtgeraakt. Na een gesprek met trainer Marco van Basten is het voor ‘Super Dario’ duidelijk geworden wat zijn rol is. “Het eerste elftal speelt op dit moment erg goed. Ik moet geduld hebben. Ik ben een professional en ik weet hoe de situatie er momenteel voor staat. Ik heb met de trainer gesproken en hij vertelde mij ook dat het belangrijk is om mijn minuten in het tweede elftal te maken.” Eerder dit seizoen was Cvitanich met stomheid geslagen nadat hij een wedstrijd moest spelen met Jong Ajax. In Argentinië betekent dit het einde bij de club, maar inmiddels is Cvitanich erachter gekomen dat dit in Nederland niet het geval is.
In de korte tijd die Cvitanich bij Ajax speelt is hij geaccepteerd door de supporters. De teller staat op zes goals, maar het Amsterdamse publiek kan er nog velen verwachten, mits de blessures wegblijven. De blessures zijn niet nieuw voor Dario. “In Argentinië had ik ook last van blessures, met name aan mijn hamstring. Op dit moment voelt het goed aan. Ik voel mij sterk en nu de pijn weg is kan ik mij weer focussen op het voetballen. Maar ook dit hoort bij het voetbal”, relativeert hij. Omdat Cvitanich minuten moet maken kan het zomaar voorkomen dat hij op 6 april met Jong Ajax aan gaat treden tegen Jong Sparta. “Over twee weken weer in het tweede? Nee, maar als het moet dan sta ik er. Natuurlijk speel ik het liefste in het eerste, maar die beslissing is niet aan mij. Ik voel mij super en ben er klaar voor om te spelen.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |