Ach, ik vind het altijd maar vergezocht échte Ajacieden. Echte Ajacieden zijn de mensen op de tribunes. Die zullen nooit naar een andere club gaan. Spelers als Jari en Johnny zijn ook beiden voor een andere club gaan spelen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:46 schreef Nashje het volgende:
[..]
Iemand die na het scoren/fluitsignaal het logo op het shirt kust, iemand die de supporters opzoekt, iemand die laat blijken van de club te houden, iemand die voor de club vooraan in de strijd staat.
Precies wat ik dacht. Zul je zien dat er weer een paar man geblesseerd terug komen of dat het ritme weer weg is over een week.. Deze reeks had wel even door mogen gaan zonder onderbreking..quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:50 schreef jna het volgende:
Had liever nu zoveel mogelijk wedstrijden gehad in deze vorm
Hahaquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Jas, geef me binnenkort maar een biertje. Dan zie ik je wel als echte Ajacied
Op het opzoeken na, weet daar niet zoveel van, vind ik vermaelen op de een of andere manier daar wel inpassen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:46 schreef Nashje het volgende:
[..]
Iemand die na het scoren/fluitsignaal het logo op het shirt kust, iemand die de supporters opzoekt, iemand die laat blijken van de club te houden, iemand die voor de club vooraan in de strijd staat.
Johnny is met pijn in z'n hart weggaan bij Ajax. En komt zeker nog wel terug. Kan het 100% begrijpen dat hij de stap naar Spanje heeft gemaakt. Denk dat een echte Ajacied meer iemand is waarvoor je naar het stadion komt en die het gezicht van een team is. Dit moment dus Suarez en in iets mindere mate Vermaelen en Vertonghen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:51 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ach, ik vind het altijd maar vergezocht échte Ajacieden. Echte Ajacieden zijn de mensen op de tribunes. Die zullen nooit naar een andere club gaan. Spelers als Jari en Johnny zijn ook beiden voor een andere club gaan spelen.
Doet niets af aan die jongens hoor, want beiden zijn het helden, maar echte Ajacieden zijn het niet wat mij betreft, dan moet je je hele leven lang bij onze club spelen.
De jeugd wordt tegenwoordig 'opgevoedt' door MTV dat het grote geld belangrijk is om te hebben, dus de meeste jonge voetballers gaan liever voor het geld tegenwoordig.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:02 schreef BoNi het volgende:
In het moderne voetbal zal er nooit meer een 'mister Ajax' opstaan.
Opaquote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:14 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
De jeugd wordt tegenwoordig 'opgevoedt' door MTV dat het grote geld belangrijk is om te hebben, dus de meeste jonge voetballers gaan liever voor het geld tegenwoordig.
Precies, ik snap dat echt niet, als je van kleins af aan gek bent van Ajax en je kunt er uiteindelijk spelen dan is het toch fantastisch om uit te groeien tot een cult-held ala Steven Gerrard bij Liverpool, je verdiend bij Ajax meer dan genoeg om er daarna je hele leven, samen met je gezin, op te teren.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ach, dat gezeik over geld....
Als jij geld belangrijker vindt dan je cluppie dan ben je toch geen echte Ajacied? En kom op zeg, bij Ajax verdien je ook zat om rond te komen.
Geld went snel en dan wil je meer hebben, het is ook een teken van ambitie. Voor de meeste echt fans zal het inderdaad moeilijk zijn voor te stellen dat als je bij Ajax speelt en je nog voor een andere club zou willen spelen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:12 schreef Sethje het volgende:
[..]
Precies, ik snap dat echt niet, als je van kleins af aan gek bent van Ajax en je kunt er uiteindelijk spelen dan is het toch fantastisch om uit te groeien tot een cult-held ala Steven Gerrard bij Liverpool, je verdiend bij Ajax meer dan genoeg om er daarna je hele leven, samen met je gezin, op te teren.
Dat was mooi ja!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:54 schreef Silenus het volgende:
En wat ik ook mooi vond, een aantal jaar geleden werd tijdens de eerste competitiewedstrijd de oudste en jongste SCC-houder in het zonnetje gezet. Die jongste was uiteraard een blaag van 2, maar die oude man had al sinds 1938 oid een seizoenskaart. Speaking about echte Ajacieden...
Dat is ambitie. Elke grote sportman heeft dat. De wil en drive om het hoogst haalbare te bereiken en niet tevreden te zijn met wat je hebt. En dan heb ik het niet over geld al is dat wel belangrijk maar met het beste uit jezelf te halen. Als je dat kan bij een club en alles lukt en je hebt daarnaast ook de randzaken in Spanje. Dan heb je een goed leven.Wie zou er niet lekker in Spanje in de zon willen trainen, lekker mediterraans leven,flink geld verdienen. Er zijn ontzetend veel broodvoetballers maar ik weet zeker dat er net zoveel zijn die ook echt een gevoel hebben voor de club. Nooit zoveel als de supporters maar toch zeker een hechte band.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ach, dat gezeik over geld....
Als jij geld belangrijker vindt dan je cluppie dan ben je toch geen echte Ajacied? En kom op zeg, bij Ajax verdien je ook zat om rond te komen.
Uiteraard ben ik een fan van Johnny, Jari, Chivu en al die anderen, maar echte Ajacieden kun je het toch niet noemen. De voorbeelden die Silenus geeft, dát zijn echte Ajacieden.
Laat Paolo dit maar niet lezen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:37 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Dat is ambitie. Elke grote sportman heeft dat. De wil en drive om het hoogst haalbare te bereiken en niet tevreden te zijn met wat je hebt. En dan heb ik het niet over geld al is dat wel belangrijk maar met het beste uit jezelf te halen. Als je dat kan bij een club en alles lukt en je hebt daarnaast ook de randzaken in Spanje. Dan heb je een goed leven.Wie zou er niet lekker in Spanje in de zon willen trainen, lekker mediterraans leven,flink geld verdienen. Er zijn ontzetend veel broodvoetballers maar ik weet zeker dat er net zoveel zijn die ook echt een gevoel hebben voor de club. Nooit zoveel als de supporters maar toch zeker een hechte band.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |