Die kunnen er ook 6 miljoen laten verdwijnen....quote:
Hij was toch leider van het propagandablad? Kon eeuwig onzin schrijven op zo een domme repeterende manier dat mensen erin trapten?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die kunnen er ook 6 miljoen laten verdwijnen....
"Was there any form of filth [...] without at least one Jew involved in it? If you cut even cautiously into such an abcess, you found, like a maggot in a rotting body, often dazzled by the sudden light - a kike!"quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:28 schreef hero99 het volgende:
Het is links om relatief veel rekening te houden met minderheden en om cultuurvreemde elementen ook hun bestaansrecht te gunnen in jouw lichaam.
[/i]quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
"Was there any form of filth [...] without at least one Jew involved in it? If you cut even cautiously into such an abcess, you found, like a maggot in a rotting body, often dazzled by the sudden light - a kike!"
A. Hitler, [i]Mein Kampf (Amerikaanse uitgave, Boston 1943), pp 56-57.
Nuff said.
Wilders veroodeelt mensen niet om wat ze geloven.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:23 schreef hero99 het volgende:
[..]
Zulke taal heb ik Wilders niet horen bezigen. Overigens veroordeelde Hitler mensen om wat ze waren, niet om wat ze geloofden. Jood, homoseksueel of zigeuner is immers niet iets waar mensen voor kiezen, zo worden ze geboren. Dat lijkt me toch wel een belangrijk verschil.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:36 schreef JoaC het volgende:
hero99, kan je naast mijn eerdere post waarin ik jou citeerde, ook links en rechts definiëren?
Nee, wellicht niet zo direct. Maar om even een greep te doen uit Wilders uitspraken van de afgelopen paar jaar:quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:23 schreef hero99 het volgende:
Zulke taal heb ik Wilders niet horen bezigen.
Maar niet belangrijk genoeg om andere methoden toe te passen. Wat ze waren, wat ze geloofden..... als er opeens verboden worden opgelegd waar groep 1 WEL religieuze bouwwerken, scholen, verenigingen etc mogen stichten, WEL twee paspoorten mogen dragen (zoals ik met mijn NL/US), en WEL de eigen taal mogen spreken op straat (noem hier Engels, Duits, etc)..... en groep 2 mag dat allemaal NIET, en het is ook zo wettelijk vastgelegd..... dan is de vergelijking met wetten die in de eerste 3 jaar van Nazi-duitsland zijn ingevoerd niet geheel onterecht. En mocht dat in Nederland gaan gebeuren - een dergelijke wettelijke scheiding waar een bepaalde groep minder rechten zou krijgen dan anderen mbt tot bijv. het stichten van religieuze entiteiten, dan zou dat voor het eerst zijn in West-Europa.... sinds 1935. Dus de vergelijking die soms gemaakt wordt met het verleden is niet geheel onterecht.quote:Overigens veroordeelde Hitler mensen om wat ze waren, niet om wat ze geloofden. Jood, homoseksueel of zigeuner is immers niet iets waar mensen voor kiezen, zo worden ze geboren. Dat lijkt me toch wel een belangrijk verschil.
Ze geven blijk dat ze met jouw moraal niet eens zijn, dat is wat anders dan niet de geschiedens kennen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:07 schreef hero99 het volgende:
[Dat kan wel zo zijn, maar ik merk aan de keuzes die linkse politici maken niet dat ze het zich werkelijk realiseren.
Dan ben je in weze een anti-democraat.. Je gelooft dan in discriminerende behandeling van mensen... je kent de een minder rechten toe op grond van zijn ethnische afkomst of visies.. die afwijken van jouw meningen en dominante afkomst.quote:Ik denk inderdaad dat er geen keuze is en dat het in de wereld nou eenmaal zo werkt. En als dat klopt en het is een kwestie van heersen of overheersd worden, ja dan vind ik zelf heersen positief en overheersd worden negatief.
dat impliceer je wel door "links" te verwijten en "rechts" nietquote:Ik dicht niets toe aan mensen in het algemeen, maar aan ideeën.
So what als "het resultaat ongelijk" is...of zou kunnen zijn ? Het gaat om vrijheden van meningsuiting en andere democratische rechten Die is in principe hetzelfde.... en moet hetzelfde zijn in een volwassen democratie.quote:Hoe Hitler zijn cultuurvreemden behandelde, is zeker niet iets waar ik waardering voor heb. Wat mij betreft gaat het te ver als het gewelddadig wordt. Het probleem met gelijke rechten voor alle burgers is dat er geen onderscheid gemaakt kan worden tussen de persoon zelf en zijn overtuigingen. De Islamitische ideologie is niet gelijk aan onze op het Christendom gebaseerde leefwijze. Het is evident dat er talrijke verschillen zijn. Of niet? Dingen die niet gelijk aan elkaar zijn moeten in dit geval zeer zeker niet gelijk worden behandeld. Je kunt ze wel allebei evenveel vrijheid geven, maar het resultaat zal niet gelijk zijn.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ze geven blijk dat ze met jouw moraal niet eens zijn, dat is wat anders dan niet de geschiedens kennen.
[..]
Dan ben je in weze een anti-democraat.. Je gelooft dan in discriminerende behandeling van mensen... je kent de een minder rechten toe op grond van zijn ethnische afkomst of visies.. die afwijken van jouw meningen en dominante afkomst.
[..]
dat impliceer je wel door "links" te verwijten en "rechts" niet
[..]
So what als "het resultaat ongelijk" is...of zou kunnen zijn ? Het gaat om vrijheden van meningsuiting en andere democratische rechten Die is in principe hetzelfde.... en moet hetzelfde zijn in een volwassen democratie.
Een regering die de eigen levensbeschouwing /ethniciteit meer burgerrechten geeft dan anderen .. dat is een anti-democratische regering.
Ik neem aan dat je je ook distantieert van alle andere onderdrukkende maatregelen van Hitler tov cultuurvreemden die niet direct gewelddadig waren ?
Ik maak ook een onderscheid tussen een fiets en een trein... dat zijn DINGEN.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:25 schreef hero99 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad geen moderne democraat en ik geloof in discriminatie, onderscheid maken tussen dingen die ook werkelijk van elkaar verschillen. Dat noem ik waarachtig, en het gelijkheidsidee is misschien mooi, maar strookt niet met de werkelijkheid.
Oke, dan ben je geen racist, maar een fascist. Maakt dat veel verschil? Nederland is gebouwd op individuele vrijheid. We zijn eeuwenlang het voorbeeld voor Europa en de wereld geweest. De Amerikaanse Declaration of Independence is gebaseerd op onze Acte van Verlatinghe. Mensen minder rechten toekennen om wat ze denken of geloven is net zo verwerpelijk als mensen minder rechten toekennen omdat ze zwart zijn, blauwe ogen hebben of met rode haren door het leven gaan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 04:06 schreef hero99 het volgende:
Ik impliceer niet dat bepaalde etniciteiten minder rechten zouden moeten hebben, als je dat zegt ben je net als degenen die Wilders een rascist noemen. Het gaat niet om ras, oftewel etniciteit, maar om ideeën.
Hiermee keur je dus in theorie een Nederland waar de Sharia heerst, waar de Islam de voorkeursgodsdienst is, en waar de Nederlander gediscrimineerd word bij Kerstmis en Sinterklaas..... in principe goed. Of is de discriminatie alleen positief als jij bij de groep hoort die discrimineert, maar niet gediscrimineerd wordt?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:25 schreef hero99 het volgende:
Ik ben inderdaad geen moderne democraat en ik geloof in discriminatie, onderscheid maken tussen dingen die ook werkelijk van elkaar verschillen. Dat noem ik waarachtig, en het gelijkheidsidee is misschien mooi, maar strookt niet met de werkelijkheid.
Wilders impliceert wel dat aanhangers van bepaalde religies minder rechten zouden moeten hebben.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 04:06 schreef hero99 het volgende: Ik maak (zie) onderscheid tussen religies, ideologieen, levensbeschouwingen omdat die verschillen er ook echt zijn. Ik verzin ze niet. Ik impliceer niet dat bepaalde etniciteiten minder rechten zouden moeten hebben, als je dat zegt ben je net als degenen die Wilders een rascist noemen. Het gaat niet om ras, oftewel etniciteit, maar om ideeën.
Dat zijn er welgeteld 2quote:Op zondag 22 maart 2009 17:57 schreef Scaurus het volgende:
Tussen het Nederland van 2009 en het Duitsland van de vroege jaren '30 zie ik veel overeenkomsten. Zo is er economische crisis en voelt het volk zich niet meer vertegenwoordigt door de 'oude' politiek.
Ik zou in theorie ook kunnen kiezen om met een bivakmuts een bank binnen te lopen om een glaasje water te vragen. Ik zou ook een schaap zn keel door kunnen snijden. Ik zou ook kunnen kiezen om naakt over straat te lopen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 06:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Wilders impliceert wel dat aanhangers van bepaalde religies minder rechten zouden moeten hebben.
Dat die verschillen er zijn, is ook logisch. Er zijn immers ook verschillen tussen Katholieken, Joden, Protestanten, en Jehova's getuigen die aan de deur kloppen.
Maar waarom zou er geen ruimte kunnen zijn voor EN een kerk, EN een boedhistische tempel, EN een synagoge, EN een moskee?
Met andere woorden: Jij keurt alleen een godsdienst goed, die voldoet aan jouw normen en waarden? We hebben 80 jaar tegen de Spanjaarden gevochten die ons wilden dwingen hun religie te volgen. Haec religionis ergo.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:36 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Die 'keuzes' zouden alleen vrijwel altijd leiden tot gevangenschap. Mensen maar alle keuzes geven leidt niet altijd tot een vrijere samenleving. Moslims zeiken steen en been over 'maar waarom wij wel en zij niet' wijzende naar andere religies. Het antwoord is nogal simpel. Andere religies zijn met hun tijd meegegaan en zijn niet zo walgelijk intolerant naar vrouwen/ongelovige/homo's.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 06:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oke, dan ben je geen racist, maar een fascist. Maakt dat veel verschil? Nederland is gebouwd op individuele vrijheid. We zijn eeuwenlang het voorbeeld voor Europa en de wereld geweest. De Amerikaanse Declaration of Independence is gebaseerd op onze Acte van Verlatinghe. Mensen minder rechten toekennen om wat ze denken of geloven is net zo verwerpelijk als mensen minder rechten toekennen omdat ze zwart zijn, blauwe ogen hebben of met rode haren door het leven gaan.
Overigens wel aardig, dat je door jouw verdediging, jouw welhaast krampachtige verdediging van Wilders, feitelijk toegeeft dat de man op zijn minst een xenofoob en op meer waarschijnlijk een fascist is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |