Die geloof ik ook.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:19 schreef Stefstuntpiloot het volgende:
Tuurlijk geloof ik
[ afbeelding ]
Niemand beweert dat hij nieuwe dingen zegt, maar hij articuleert het wel op een leuke manier, en hij heeft fijne humor.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:57 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Mensen die Richard Dawkins bewonderen
Ik heb Dawkins nog nooit op een argument kunnen betrappen dat niet reeds door de militante atheïsten van de negentiende eeuw naar voren gebracht is.
Lees Comte-Sponville.
Says who?quote:Op woensdag 1 april 2009 13:53 schreef Scaurus het volgende:
niet alleen omdat geloof in de menselijke natuur zit (atheïsme is een soort afwijking), maar ook omdat religie een wezenlijk onderdeel is van de sociale orde.
De menselijke ontwikkeling stopt niet bij nu. Ik ben ongelovig geboren en immuun voor religieuze propaganda, dat lukt meer mensen in de toekomst.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:53 schreef Scaurus het volgende:
Dat jullie gediscrimineerd worden is logisch. De wereld kotst namelijk op anti-religieuze bemoeizucht en betweterigheid. Daar hebben we in de afgelopen negentig jaar meer dan genoeg van gehad.
Sowieso zal atheïsme nooit wereldwijd geaccepteerd worden, niet alleen omdat geloof in de menselijke natuur zit (atheïsme is een soort afwijking), maar ook omdat religie een wezenlijk onderdeel is van de sociale orde.
Vooruitgang is een mythe. De geschiedenis is niet een lineair proces van vooruitgang naar een prachtig einddoel (een wereld zonder geloof, of zonder armoede), maar een serie cycli.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De menselijke ontwikkeling stopt niet bij nu. Ik ben ongelovig geboren en immuun voor religieuze propaganda, dat lukt meer mensen in de toekomst.
We hebben de afgelopen 2000 jaar nog veel meer religieuze bemoeizucht gehad... En ten tweede is er geen enkel bewijs dat geloven in onze natuur zit. Of wou je zeggen dat er een religie gen is, of vastgelegd in de werking van onze hersenen.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:53 schreef Scaurus het volgende:
Dat jullie gediscrimineerd worden is logisch. De wereld kotst namelijk op anti-religieuze bemoeizucht en betweterigheid. Daar hebben we in de afgelopen negentig jaar meer dan genoeg van gehad.
Sowieso zal atheïsme nooit wereldwijd geaccepteerd worden, niet alleen omdat geloof in de menselijke natuur zit (atheïsme is een soort afwijking), maar ook omdat religie een wezenlijk onderdeel is van de sociale orde.
Dat wil nog niet zeggen dat er geen tijd kan zijn waarin een atheistische wereld mogelijk is.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:02 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Vooruitgang is een mythe. De geschiedenis is niet een lineair proces van vooruitgang naar een prachtig einddoel (een wereld zonder geloof, of zonder armoede), maar een serie cycli.
De gedachte dat de geschiedenis een verhaal is van vooruitgang is christelijk. Dat relativeert jouw ongeloof wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PatatFriet
quote:Op woensdag 1 april 2009 14:31 schreef ganzenherder het volgende:
Ik vraag me wel eens af of er in de toekomst ook verschillende Atheïstische groeperingen zullen ontstaan door verschillende opvattingen over het ontstaan van alles. En of die groeperingen elkaar dan ook zo massaal zullen uitmoorden zoals religieuze groeperingen elkaar al meer dan 2000 jaar uitmoorden.Er zijn al verschillende atheistische groeperingen, en ze moorden elkaar vooralsnog niet uit. Elkaar uitmoorden vanwege religieuze overtuiging is lastiger zolang God er geen bevel toegeeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je ook maar met een half oog de recente ontwikkelingen in de cognitieve wetenschappen bijhoudt, weet je dat dit onmogelijk is. Een atheïstische wereld bestaat alleen in ideologische dromen en utopieën.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:25 schreef Matthiasvz het volgende:
Dat wil nog niet zeggen dat er geen tijd kan zijn waarin een atheistische wereld mogelijk is.
Ik heb het niet over vooruitgang. Maar jij vind atheisme vooruitgang?quote:
http://www.nu.nl/wetensch(...)menselijk-brein.htmlquote:Op woensdag 1 april 2009 14:22 schreef Matthiasvz het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen 2000 jaar nog veel meer religieuze bemoeizucht gehad... En ten tweede is er geen enkel bewijs dat geloven in onze natuur zit. Of wou je zeggen dat er een religie gen is, of vastgelegd in de werking van onze hersenen.
Ten derde is de sociale orde veranderlijk. Vroeger was de adel een belangrijk onderdeel van die orde etc etc
Nogal kortzichtig allemaal, en nogal beledigend om een hele bevolkingsgroep weg te zetten als een afwijking, zonder enig zinnig argument.
Jij hebt toch ook communie gedaan ofzo?quote:Op woensdag 1 april 2009 11:18 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
me bekeren tot katholiek zal dan niet nodig zijn heik ben al gedoopt toen ik een kleuter was en er zelf nog niet over na kon denken dus
en verder vroeg ik het me gewoon af. uiteraard ben ik de afgelopen jaren niet in een kerk geweest. maar voor mij zou het geen waarde hebben om het ongedaan te maken.
verder is het een mooi 1 april verhaal aangezien het water uit je scalpel laten halen grote onzin is
hoe het echt moet is : "Actus formalis defectionis ab Ecclesia catholica is een formele daad die iemand stelt waardoor hij de katholieke Kerk verlaat. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren wanneer iemand een brief stuurt aan de bevoegde ordinarius waarin hij vraagt zich uit het doopregister te laten uitschrijven."
en de doop zelf schijnt niet ongedaan te kunnen maken zijn, het word als een vaste verbintenis gezien.
ja iemand zei me dat je daar kado's voor kreeg dus toen deed ik datquote:Op woensdag 1 april 2009 15:35 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook communie gedaan ofzo?
Heb zelf ook vormsel gedaan dat maakt mij wel baas..![]()
quote:Op woensdag 1 april 2009 15:17 schreef Jovatov het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/wetensch(...)menselijk-brein.html
Oftewel net als de structuur van ons lichaam ons in staat stelt om honkbal te spelen, stelt de structuur van de hersenen ons in staat om religieuze opvattingen te hebben.quote:Moreover, the process of adopting religious beliefs depends on cognitive-emotional interactions within the anterior insulae, particularly among religious subjects. The findings support the view that religiosity is integrated in cognitive processes and brain networks used in social cognition, rather than being sui generis (2–4).
Geld, veel geld. Heel veel geld.quote:Op woensdag 1 april 2009 15:39 schreef piekartz87 het volgende:
ja iemand zei me dat je daar kado's voor kreeg dus toen deed ik dat
Omdat mensen angsten hebben laten ze zich hierdoor leiden. Vroeger wist men helemaal niks en had men 10talle goden.quote:"Dit onderzoek vertelt ons niets over het bestaan van een hogere macht zoals god", verklaart hij. "Het laat alleen zien hoe onze hersenen en geest samenwerken om ons te voorzien van een bepaald geloof waardoor we ons laten leiden bij dagelijkse bezigheden."
Die dvd-speler die 3x kapot is gegaan..quote:Op woensdag 1 april 2009 15:39 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
ja iemand zei me dat je daar kado's voor kreeg dus toen deed ik dat
Ga ik wel op stemmen.quote:Op woensdag 1 april 2009 09:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
mompelt wat over het oprichten van een orthodoxe partij voor de volgende verkiezingen...
Domingo de Ramos,quote:Op maandag 6 april 2009 00:37 schreef Paul het volgende:
Waarom hebben we geen palmpasen gevierd hier mannen?
Ben een aantal keer bij een orthodoxe mis in Rusland geweest, maar dat is heel interessant. Iedereen blijft staan, er zijn verschillende zingende voorgangers, verschillende iconen worden aangeraakt en gekust (daarnaast staat iemand met een doekje om de plaat af en toe schoon te vegenquote:Op maandag 6 april 2009 09:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Voor wie een orthodoxe dienst wil meemaken![]()
http://www.orthodox.nl/index.php?lang=nl&content=topic&topic=doc/schedule&close=begin
Ongeveerquote:Op maandag 6 april 2009 16:30 schreef Susi het volgende:
[..]
Ben een aantal keer bij een orthodoxe mis in Rusland geweest, maar dat is heel interessant. Iedereen blijft staan, er zijn verschillende zingende voorgangers, verschillende iconen worden aangeraakt en gekust (daarnaast staat iemand met een doekje om de plaat af en toe schoon te vegen)
Bij ons in de kerk had je die nooit hoor.quote:Op maandag 6 april 2009 16:30 schreef Susi het volgende:
[..]
Ben een aantal keer bij een orthodoxe mis in Rusland geweest, maar dat is heel interessant. Iedereen blijft staan, er zijn verschillende zingende voorgangers, verschillende iconen worden aangeraakt en gekust (daarnaast staat iemand met een doekje om de plaat af en toe schoon te vegen)
Is Kerk niet met hoofdletter K?quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:30 schreef Paul het volgende:
[..]
Naar de kerk natuurlijken paasontbijten
God is toch juist wel van de reeksen?quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:41 schreef Adelante het volgende:
Dit is geen reeks, want dat wil Hij niet.
Ik kijk morgen vroeg wel.quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:29 schreef Adelante het volgende:
Jullie kijken wel de Paaswake nu op NED1 he?!?
Hour of power all the way! Vanuit de Cristal Cathedral!quote:Op zaterdag 11 april 2009 23:29 schreef Adelante het volgende:
Jullie kijken wel de Paaswake nu op NED1 he?!?
Zeg ik ook altijd op Pasen.quote:
Dr. Shadrach Lockridge. Dit was vlak voor z'n dood geloof ik. Indrukwekkend.quote:
Is dit KLB?quote:Op zondag 12 april 2009 12:38 schreef Zotheid het volgende:
Mag ik hier klagen over de herrie die de plaatselijke kerk maakte?
Ik als ongelovige wil niks met deze dagen te maken hebben. Leven en laten leven, zadel me dus niet op met je herrie, dat doe ik bij jullie ook niet.
(En ja, ik zou het prima vinden als christelijke (en andere theïstische) feestdagen zouden worden afgeschaft.)
Mijn vader zegt het tegen iedereen met pasen die die tegenkomt/belt etcquote:
quote:Op zondag 12 april 2009 09:05 schreef freecell het volgende:
De Heer is waarlijk opgestaan!
quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:05 schreef Paul het volgende:
[..]
Mijn vader zegt het tegen iedereen met pasen die die tegenkomt/belt etc![]()
Nee het gaat zo, belt mn tante op: hoi , hoi, de heer is waarlijk opgestaaaaaanquote:Op woensdag 15 april 2009 16:26 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
[..]
'goede morgen, de heer is waarlijk opgestaan, hoi goedemiddag...de heer is waarlijk opgestaan... goede avond....de heer is waarlijk opgestaan. Hallo? 'goedeavond meneer ik bel u namens kpn'' goedeavond....de heer is waarlijk opgestaan
you're joking right?
Ik ben satanist en dus gelovig, ik kom gezellig meekletsen in je topic.quote:
OKquote:Op woensdag 15 april 2009 19:41 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Ik ben satanist en dus gelovig, ik kom gezellig meekletsen in je topic.
Kzou echtquote:Op woensdag 15 april 2009 19:14 schreef Paul het volgende:
[..]
Nee het gaat zo, belt mn tante op: hoi , hoi, de heer is waarlijk opgestaaaaaan, tante: ja [ insert naam ]
Snap je een btje van wie ik het heb he
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |