Mooi dat het CPB eindelijk toegeeft wat meerdere mensen in BBB en hier al een hele tijd roepenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:45 schreef capricia het volgende:
Samenvatting:
- Het is zeer ernstig.
- Deze crisis los je niet in NL op.
- NL moet een grotere rol in Europa spelen om het samen aan te pakken.
- Voorkom protectionisme.
- Automatische stabilisatoren doen hun werk.
- Er moet beleid komen voor de onderkant van de arbeidsmarkt
- De crisis is te vergelijken met de jaren 30.
- Grote structurele risico's voor de overheidsfinancien.
- Geen forse pogingen doen om de lonen verder naar beneden te krijgen (deflatie risico)
Whut?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:45 schreef capricia het volgende:
Niets doen vanuit de overheid is ook actie. Is gistermiddag op BNR uitgelegd. Komt er op neer dat de overheid automatisch meer geld uit gaat geven doordat mensen werkloos worden. Zodoende zal de overheid de economie automatisch een beetje stimuleren.quote:
Netto effect is dus dat de stijging enkel op conto van de supermarkten komt. Zorgelijke ontwikkeling.quote:De Nederlandse detailhandel heeft in januari van dit jaar 2,3% meer omzet geboekt dan in dezelfde maand van 2008.
De prijzen stegen met 2,2% terwijl het volume nagenoeg hetzelfde bleef, blijkt dinsdag uit cijfers van het Centraal Bureau van de Statistiek (CBS).
De stijging komt voornamelijk doordat de omzetontwikkeling positief is beinvloed door de samenstelling van koopdagen. Na een correctie hiervoor bedroeg de omzetgroei ongeveer 1,0% volgens het CBS.
Binnen de detailhandel boekten supermarkten de hoogste omzetgroei. De omzet nam ruim 12% toe in vergelijking met januari 2008. De prijzen waren bijna 6% hoger. Het volume nam bijna 7% toe. Na een correctie voor het koopdageneffect resteert volgens het CBS een volumegroei van enkele procenten.
De omzet van non-foodwinkels nam ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder met 3,0% af. Dit komt vooral door een krimp van het volume. Van de branches in de non-foodsector hadden alleen drogisterijen en kledingwinkels iets meer omzet dan een jaar eerder.
Vroeger veel mee gedaan.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:54 schreef capricia het volgende:
Ik probeer de laatste tijd bezig te zijn met candlesticks. In dit geval op de DJ t/m afgelopen vrijdag.
[ afbeelding ]
Het laatste figuur wat je ziet interpreteer ik als een zgn. "hanging man". Dat zou kunnen duiden op een omkeerpatroon. Dus dat we naar beneden zouden gaan...
Vandaag helemaal een klassieke candlestick gemaakt (rechterplaatje - Shooting Star):
[ afbeelding ]
[..]
DJ slot van vandaag:
[ afbeelding ]
Op basis van de candlesticks gaat de DJ morgen naar beneden.
Wie is hier nog meer mee bezig?
Je zult idd meerdere indicatoren moeten gebruiken. Plus het sentiment, en dat is vaak moeilijk te peilen, vind ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Vroeger veel mee gedaan.
Maar als je het gaat backtesten dan blijkt de voorspellende waarde nihil.
in 2001 iets van 0,96 euro...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:00 schreef edikt het volgende:
[..]
voor 2004 was hij nog lager toch als ik de grafiek bekijk
Vooral dat is een conclusie die tot nu toe angstvallig werd gemeden.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:45 schreef capricia het volgende:
Samenvatting:
- Het is zeer ernstig.
- Geen forse pogingen doen om de lonen verder naar beneden te krijgen (deflatie risico)
- Pensioenfondsen zijn dramatisch. Zeker de komende jaren geen indexatie.
- Deze crisis gaat jaren duren. We komen niet op het originele groeipad meer terug.
Dank je!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:45 schreef capricia het volgende:
Samenvatting:
- Het is zeer ernstig.
- Pensioenfondsen zijn dramatisch. Zeker de komende jaren geen indexatie.
- Deze crisis gaat jaren duren. We komen niet op het originele groeipad meer terug.
Check!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:04 schreef Provinciaal het volgende:
TT mag ook wel aangepast worden overigens.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:48 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
en vandaag cijfers van de dochterondernemingb Timminco .
http://www.timminco.com/Default.aspx
[..]
quote:TORONTO, ONTARIO--(Marketwire - Feb. 27, 2009) - Timminco Limited ("Timminco") (TSX:TIM) announced today it will host a conference call on Tuesday, March 17, 2009 at 5:00 pm ET to discuss its financial results for the fourth quarter and year ended December 31, 2008. Timminco will report its fourth quarter and year end financial results via news release on Tuesday, March 17, at approximately 4:30 pm ET.
Het is wel zo dat belangrijke draaipunten inderdaad vaak de vorm aannemen van een hamer, morningstar, eveningstar, engulfing bear, etc etc, maar helaas kun je het niet omdraaien in de zin dat een dergelijk partroon met grote zekerheid een omkeerpatroon is. Van dag tot dag je positie bepalen op grond hiervan gaat dus niet werken, is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zult idd meerdere indicatoren moeten gebruiken. Plus het sentiment, en dat is vaak moeilijk te peilen, vind ik.
Net zo erg qua terugval in de groei (forse afname), toename van de werkloosheid en daling van de beurskoersen. Tenminste dat KAN het worden. Nu is het nog niet zo erg en het welvaartsniveau waar we vandaan komen is inderdaad veel hoger dan in de jaren '30. Toch is het einde van de crisis nog niet in zicht, niemand weet precies hoe erg het gaat worden. Wie hoog staat kan hard vallen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:25 schreef Sloggi het volgende:
Deze crisis net zo erg als die van de jaren dertig.
Halllooooo, in de jaren dertig aten mensen hondenvoer, was er massawerkloosheid en hadden de mensen bijna niets. We hebben nog steeds (bijna) allemaal een dak boven ons hoofd, een auto, een tv en een pc en iedereen is in paniek.
Oh help, onze decadente levensstijl is in gevaar!
Dat zei het CPB niet. Ze zeiden niet dat de crisis net zo erg als de jaren 30 was.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:25 schreef Sloggi het volgende:
Deze crisis net zo erg als die van de jaren dertig.
Halllooooo, in de jaren dertig aten mensen hondenvoer, was er massawerkloosheid en hadden de mensen bijna niets. We hebben nog steeds (bijna) allemaal een dak boven ons hoofd, een auto, een tv en een pc en iedereen is in paniek.
Oh help, onze decadente levensstijl is in gevaar!
Je moet er ook rekening mee houden dat het allemaal nog in de kinderschoenen staat. We zijn nog niet eens op de helft van alle effecten op de reële economie. Begin jaren 20 was de welvaart wereldwijd ook hoger dan ooit.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:32 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb de persconferentie dan ook niet gezien, ik heb alleen de reacties hier gelezen.
De welvaart was toen wel een stuk minder breedgedragen waarschijnlijk. Er was inderdaad rijkdom en er wordt gesproken over de "roaring twenties". Maar ik vermoed dat de ongelijkheid (in het Westen) toen wel groter was, dus nog steeds veel mensen in bittere armoede.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:44 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Je moet er ook rekening mee houden dat het allemaal nog in de kinderschoenen staat. We zijn nog niet eens op de helft van alle effecten op de reële economie. Begin jaren 20 was de welvaart wereldwijd ook hoger dan ooit.
Wat niet is, kan nog komen.
Zie je, deflatie is een 100% fabel.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:52 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Omzet detailhandel januari +2,3% jaarbasis
[..]
Netto effect is dus dat de stijging enkel op conto van de supermarkten komt. Zorgelijke ontwikkeling.
Mittalquote:ArcelorMittal: geen banken aangesteld voor claim emissie
17-3-2009 11:45:00
ArcelorMittal
13,72 ( 12:17 ) -0,6300 / -4,39%%
AMSTERDAM (Dow Jones)--ArcelorMittal zegt dat het niet van plan is nieuw kapitaal op te halen. Het bedrijf heeft niemand in de arm genomen om een dergelijke transactie te begeleiden, aldus het grootste staalconcern ter wereld.
"ArcelorMittal hoeft op dit moment geen extra kapitaal op te halen, aangezien er een succesvol programma loopt om de schuld te verlagen", zegt een woordvoerder van het concern. "We hebben geen banken aangesteld om een claim emissie te begeleiden."
Het aandeel is de afgelopen dagen onderuit gegaan op speculatie dat het staalbedrijf EUR5 miljard aan kapitaal wil ophalen om de balans te versterken. Deze week ging tot nu toe bijna 8% verloren.
Arcelor sloot stappen verder in de toekomst overigens niet uit. Het bedrijf blijft alle mogelijkheden bestuderen om de toekomst van het bedrijf veilig te stellen tijdens deze uitdagende economische tijden, aldus de woordvoerder.
Om 11.40 uur noteert het aandeel 3,3% lager op EUR13,87, bij een AEX die 1% verliest. De laagste koers van vandaag was EUR13,16.
Ga daar maar van uit ja, maar de huidige terugval van vraag is dan ook ongekend in de geschiedenis. Inclusief de depressie.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:09 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
De welvaart was toen wel een stuk minder breedgedragen waarschijnlijk. Er was inderdaad rijkdom en er wordt gesproken over de "roaring twenties". Maar ik vermoed dat de ongelijkheid (in het Westen) toen wel groter was, dus nog steeds veel mensen in bittere armoede.
Begin jaren '20 leefden de mensen maar net boven subsistentie-niveau hoor. Nu leeft iedereen er ver maar dan ook echt ver boven.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:44 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Je moet er ook rekening mee houden dat het allemaal nog in de kinderschoenen staat. We zijn nog niet eens op de helft van alle effecten op de reële economie. Begin jaren 20 was de welvaart wereldwijd ook hoger dan ooit.
Wat niet is, kan nog komen.
En vandaar deze crisisquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Begin jaren '20 leefden de mensen maar net boven subsistentie-niveau hoor. Nu leeft iedereen er ver maar dan ook echt ver boven.
Het is dan ook de vraag in hoeverre dat naar beneden kan zakken. Als je bijv hyperinflatie krijgt zit je zo weer terug op puur de 1e levensbehoeftes (als in voedsel, water, alleen hoognodige kleding). Dan zit je wel met een huis propvol blitse 20e eeuwse meuk, maar verandert de situatie niet maar heel marginaal? Spullen zijn spullen, van een Full HD-tv komt er geen brood op de plank (behalve als je 'm verkoopt).quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Begin jaren '20 leefden de mensen maar net boven subsistentie-niveau hoor. Nu leeft iedereen er ver maar dan ook echt ver boven.
Om hierop aan te sluiten: Mijn vader is particulier belegger en doet dit om zijn inkomen bij elkaar te verdienen. Ook nu lukt hem dat voldoende. De beste man is echter sinds september 2008 naast het beleggen een volkstuin begonnen om zijn eigen groente te verbouwen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:06 schreef superworm het volgende:
[..]
Het is dan ook de vraag in hoeverre dat naar beneden kan zakken. Als je bijv hyperinflatie krijgt zit je zo weer terug op puur de 1e levensbehoeftes (als in voedsel, water, alleen hoognodige kleding). Dan zit je wel met een huis propvol blitse 20e eeuwse meuk, maar verandert de situatie niet maar heel marginaal? Spullen zijn spullen, van een Full HD-tv komt er geen brood op de plank (behalve als je 'm verkoopt).
Ik heb vandaag een mail ontvangen van Alex dat ie over 4 dagen actief is.Hoop dat de daling zich nog even doortrekt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:30 schreef Sloggi het volgende:
Mijn account bij Binck is inmiddels set to go.
Wat betekenen die adviezen precies? Buy en Sell begrijp ik nog wel (doh), maar wat betekenen In-Line, Outperform, Overweight, Equal Weight en Hold (aandelen vasthouden)?
Heb je al meegedaan met de actie 50,- gratis aandelen erbij?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:42 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een mail ontvangen van Alex dat ie over 4 dagen actief is.Hoop dat de daling zich nog even doortrekt.
Je bedoelt bij het aanmelden als je 500 stort?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Heb je al meegedaan met de actie 50,- gratis aandelen erbij?
Ja. vroeg me af wat je nou precies kreeg...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:11 schreef foetre het volgende:
[..]
Je bedoelt bij het aanmelden als je 500 stort?
Ik denk gewoon 50 e gratis transactiekosten bij de aankoop van aandelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja. vroeg me af wat je nou precies kreeg...
Staan wel goed momenteel ja . 13,39quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Mittal.
Ik geef een koopadvies voor het aandeel.
Dat lijkt me niet... er staat duidelijkquote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:18 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik denk gewoon 50 e gratis transactiekosten bij de aankoop van aandelen.
quote:Opent uw introducé een Alex beleggingsrekening én stort hij of zij ¤ 500, dan ontvangt u allebei een portefeuille ter waarde van ¤ 50.
Dus rekening openen storten opheffen ben je 50 e rijkerquote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet... er staat duidelijk
[..]
Gekocht voor 13,32...nu maar afwachten...quote:
Nee, er moet eerst 500,- gestort zijn. Om die 50,- aandelen te verkopen heb je natuurlijk wel transactiekosten....quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:24 schreef foetre het volgende:
[..]
Dus rekening openen storten opheffen ben je 50 e rijker
Ach was het toch ni van plan maar er zal wel ergens een addertje zitten idd.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, er moet eerst 500,- gestort zijn. Om die 50,- aandelen te verkopen heb je natuurlijk wel transactiekosten....
Dat zal wel het addertje onder het gras zijn.
Zakt verder....quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Gekocht voor 13,32...nu maar afwachten...
Ja, die kan nog wel ff zakken...is onder de euro geweest in 2001.quote:
Netjes!quote:
van 1 naar 67 euro in 7 jaar, wat een aandeel...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, die kan nog wel ff zakken...is onder de euro geweest in 2001.![]()
Maar ik heb besloten om langzaam wat meer positie te nemen...niet te veel in 1 keer...maar langzaam aan...
De Waalstraat achterna. Maargoed die schrikken natuurlijk ook van de CPB-cijfersquote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:40 schreef foetre het volgende:
De AEX gaat wel erg hard naar beneden opeens.
Als we maar nog niet onder de 200 punten kruipen vandaag want ik moet nog 4 dagen wachtenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:40 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
De Waalstraat achterna. Maargoed die schrikken natuurlijk ook van de CPB-cijfers
Ja. 12,96quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:41 schreef capricia het volgende:
Arcelor blijft hard naar beneden gaan:13.08 net...
Die duikt zo onder de 13 euro.
12.95 daylow....quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:41 schreef capricia het volgende:
Arcelor blijft hard naar beneden gaan:13.08 net...
Die duikt zo onder de 13 euro.
12.94 zegt ie bij mij..quote:
12.92 hierquote:
het is een zichzelf ontwikkelende ramp.quote:
Ondertussen gaat ie nog lager...quote:
12.76... Het is echt een vrije val....quote:
Niet luisteren...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Mittal.
Ik geef een koopadvies voor het aandeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |