abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 maart 2009 @ 00:38:11 #51
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_67344923
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:38 schreef Sally het volgende:
Wat is de bron van de nieuwsberichten zoals die hier geplakt worden?
Over Brawn enzo? Dat speelt al een paar weken hoor.

Maar hier bijvoorbeeld: http://f1.gpupdate.net/nl(...)sers-kan-lang-duren/
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 08:00:10 #52
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_67346440
ben benieuwd wat de kleurstelling in Melbourne wordt.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_67409385
Achtergrond: Het geheim van Brawn GP
Brawn GP oogste veel lof deze winter. Het team testte slechts twee weken, terwijl andere teams hun wagens al maanden op de baan testten. De grote verrassing: de nieuwe bolide van het team van Ross Brawn bleek vrijwel elke dag het snelst tijdens de laatste twee testweken in Spanje. Boze tongen beweren nu dat het team een illegale diffuser heeft die door de FIA verboden moet worden. F1Today.nl analyseert; is BGP 001 een geniale interpretatie van de nieuwe regels?

Drie weken geleden werd bekend dat Honda haar Formule 1-team verkocht aan Ross Brawn. Zo werd het nieuwe privéteam Brawn GP geboren. Het team kende een onzekere winter en kreeg pas drie weken voor de seizoensopener in Melbourne groen licht; hun werk was niet voor niets; de nieuwe wagen kon de baan op.

Eerste testresultaten
Na de eerste testdagen in Barcelona, twee weken geleden, fronsten velen in het paddock van het Circuit de Catalunya de wenkbrauwen door de getoonde snelheid van het Britse team. Button en Barrichello voerden de tijdenlijsten aan en waren vrijwel de gehele testweek vooraan het veld te vinden.

Het gesprek van de dag werd al snel de diffuser van de witte bolide. Dit onderdeel, dat de luchtstroom aan de achterkant van de wagen regelt, baarde opzien door het ontwerp, dat totaal anders is ten opzichte van alle andere teams. Het is echter niet alleen de diffuser die opvalt aan de BGP 001; ook de voorkant krijgt sinds vorige week de nodige aandacht.

Onder de cockpit van de coureurs begint namelijk de splitter van de wagen, het begin van de bodemplaat. Aangezien barge boards niet meer zijn toegestaan moet op een andere manier de luchtstroom richting de zijkant van de auto.

Sneeuwploeg - tunnel in de bodemplaat
Hierop is een paneel ontworpen, ook wel gekscherend de ‘sneeuwploeg’ genoemd. Deze vangt de lucht op aan de voorkant en verdeelt deze naar de zijkant. Williams was het eerste team dat een dergelijke interpretatie van de nieuwe reglementen begin maart testte.

Brawn GP volgde snel, maar lijkt opvallend genoeg een luchtinlaat te hebben gebouwd bij de sneewploeg. Een tunnel door de bodemplaat brengt de lucht direct naar de revolutionaire diffuser aan de achterkant, waar ook de rest van de luchtstroom onder de auto samenkomt en wegvloeit. De diffuser en de bodemplaat zorgen voor een aanzienlijk grote hoeveelheid neerwaartse druk door de onderdruk die ontstaat aan de onderkant van de wagen.

Deze geniale luchtinlaat verklaart de enorme voorsprong die Brawn GP heeft op de andere teams. Het team bracht als laatste team hun wagen op de baan tijdens de wintertests, maar lijkt maanden voorsprong te hebben op de concurrentie. Overige teams zijn echter van mening dat er sprake is van een dubbele diffuser onder de Brawn GP. Zij dreigen dan ook in beroep te gaan en hopen dat de FIA deze diffuser illegaal verklaart.

Ontwikkeling Brawn GP loopt maanden voor op concurrentie
Dat de andere teams met jaloezie en argusogen naar het Britse team kijken is duidelijk. Ze zijn verbaasd over de briljante wagen die het team op het circuit heeft neergezet. Het duurt zelfs enkele maanden om de inhaalslag te voltooien. Diverse bronnen bij verschillende teams melden aan F1Today.nl: “Dit is echt waanzinnig. Bizar. De BGP 001 heeft onderdelen op de auto, die ons team pas in de planning heeft na 5 races! De diffuser, de splitter, ze lopen maanden voor op de concurrentie qua ontwikkeling, ongekend.”

Bij Brawn GP zijn de monteurs trots. “Collega’s feliciteren ons met de mooie auto. Ja, er worden al wedjes gelegd binnen het paddock over wie de eerste Grand Prix gaat winnen; Barrichello of Button. Na een rampzalig 2008, wordt 2009 voorlopig een mooi jaar. De concurrentie loopt momenteel letterlijk achter de feiten aan, dat zal ook nog wel even zo blijven”, aldus een bron binnen het team tegenover F1Today.nl.

Bron: http://www.f1today.nl/nie(...)geheim-van-brawn-gp/





  woensdag 25 maart 2009 @ 21:54:15 #54
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67409900
Ik denk dat men in de boardroom van Honda in toenemende mate last van buikpijn heeft.
Lijkt het erop dat ze een keer hadden kunnen oogsten...
pi_67416913
Crosspost uit het F1-nieuwtjestopic:
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:07 schreef Sinister-D- het volgende:

Financiële tegenvaller voor Brawn GP

[Brawn GP heeft een financiële tegenvaller moeten incasseren. Omdat Brawn GP door de World Motor Sport Council van de FIA wordt gezien als een nieuw team loopt de renstal meer dan twintig miljoen euro aan inkomsten mis.
Veto
Volgens het Zwitserse tijdschrift Motorsport Aktuell is Formule 1-baas Bernie Ecclestone de grote boosdoener. Teambaas Ross Brawn kon ondanks de unanieme toestemming van de andere teams niet simpelweg de naam van Honda in Brawn GP veranderen omdat Ecclestone zijn veto uitsprak.

Inkomsten
Hierdoor loopt Brawn GP miljoenen euro's mis uit de Formule 1-pot. Uit de pot werd begin 2008 255 miljoen euro verdeeld onder de teams. Honda kreeg toen meer dan twintig miljoen euro.

Aanbod
De oorzaak van de veto van Ecclestone ligt waarschijnlijk in het feit dat Brawn en Nick Fry het aanbod van de Brit om te helpen met de overname van de renstal hebben afgeslagen.

Accepteren
"Ze hadden moeten accepteren wat ik ze had aangeboden. Het was een zeer goed bod voor iedere betrokkene. Maar ze wilden het op eigen houtje doen. Nu kunnen we alleen maar hopen en bidden", liet Ecclestone weten na het afketsen van de deal.

Verdelen
Het geld dat Brawn GP misloopt, belandt niet in de achterzak van Ecclestone maar wordt via een geheime verdeelsleutel onder de andere teams verdeeld.]

...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 26 maart 2009 @ 07:29:48 #56
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_67418663
beetje jammer van Bernie
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:40:21 #57
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_67420568
triest van Bernie. het wordt de hoogste tijd dat die plaats maakt. De andere teams zouden die inkomsten van honda eigenlijk moeten door sluizen naar brawnGP
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_67433133
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:12 schreef -Jean- het volgende:

[..]
In navolging van dit bericht: http://www.autosport.com/news/report.php/id/73915
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_67443107
Protesten tegen Williams, Toyota, Brawn ingediend
26 maart 2009

Ferrari, Renault en Red Bull Racing hebben donderdag officieel protest aangetekend tegen de legaliteit van de wagens van Williams, Toyota en Brawn GP. Zo blijkt uit een verklaring van de internationale autosportbond FIA. Ook het team van BMW wilde protesteren, maar dat bezwaar voldeed niet aan de formele eisen.

De teams die een protest hebben ingediend, zijn van mening dat de diffusers, het stuk beplating onder de achtervleugel, van deze teams groter zijn dan volgens de regels is toegestaan. Het is nu aan de wedstrijdleiding om een beslissing te nemen over de legaliteit van deze auto's. Mochten de stewards in Melbourne besluiten dat deze drie auto's toch niet conform de regels zijn, dan is het echter zeer waarschijnlijk dat er in beroep zal worden gegaan tegen deze beslissing, waardoor het International Court of Appeal op een latere datum opnieuw naar deze zaak zal moeten kijken, mogelijk pas na de Grand Prix van Maleisië, die volgende week wordt verreden.

Een uitspraak van de stewards wordt later vandaag (donderdag) verwacht.


Williams FW31

Auto's Williams, Toyota en Brawn GP legaal
26 maart 2009

De wagens van Williams, Toyota en Brawn GP voldoen gewoon aan de regels. Zo heeft de wedstrijdleiding in het Australische Melbourne donderdagavond besloten, nadat er door Renault, Ferrari en Red Bull protesten waren ingediend.

Ook BMW-Sauber had bezwaar aangetekend tegen de legaliteit van de auto's van Williams, Toyota en Brawn GP, maar dat protest werd direct al afgewezen omdat deze niet aan enkele formele eisen voldeed. De vier protesterende teams zijn van mening dat de diffusers, het stuk beplating dat zich tussen de achterwielen bevindt, van Williams, Toyota en Brawn GP groter zijn dan is toegestaan. Na lang beraad hebben de stewards echter beslist dat deze drie wagens wel reglementair zijn.

De verwachting is dat er in beroep zal worden gegaan tegen de beslissing van de wedstrijdleiding, waardoor het International Court of Appeal van de FIA zich ook over deze zaak zal moeten buigen. Dat beroep zal echter pas na de Grand Prix van Maleisië, die volgende week plaatsheeft in Sepang, kunnen plaatsvinden.

'Virgin Group wordt sponsor van Brawn GP'
26 maart 2009

De Virgin Group wordt een grote sponsor van Brawn GP. Zo bericht The Times. Aanvankelijk was het bedrijf van de excentrieke Britse zakenman Richard Branson nog in beeld als mogelijke overnamekandidaat voor het oude Honda-team.

Volgens de Britse krant zal de Virgin Group waarschijnlijk vrijdag officieel worden gepresenteerd als sponsor van het team uit Brackley en gaat het om een deal met een waarde van meerdere miljoen euro's. Daarmee zou de Virgin Group, onder meer actief in de muziekindustrie en de luchtvaart, de eerste grote sponsor zijn van het Brawn GP-team, dat tijdens de tests nog zonder sponsorlogo's op de auto reed.

Eerder vandaag (donderdag) werd Henri Lloyd nog als kledingpartner van Brawn GP gepresenteerd. Henri Lloyd is vooral een bekend merk in de zeilwereld.



Brawn GP gaat samenwerken met Henri Lloyd
26 maart 2009

Brawn GP heeft haar allereerste partner binnengehaald. Het Britse kledingmerk Henri Lloyd is komend seizoen de officiële kleding- en schoenenpartner van het team uit Brackley. Zo heeft de Britse renstal donderdag bekendgemaakt.

Om die reden zal het logo van Henri Lloyd dit jaar ook op de BGP 001-bolide te zien zijn. Bij Henri Lloyd, vooral bekend in de zeilwereld, kijkt men erg uit naar het Formule 1-avontuur. "We zijn erg opgetogen dat we kunnen gaan samenwerken met Brawn GP, een team dat net als wij trots is op zijn Britse afkomst en synoniem staat aan innovatie en technologie. We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking en wensen het team veel succes toe in 2009", aldus Paul Strzelecki van Henri Lloyd.

Nieuwe startnummers Force India en Brawn GP
26 maart 2009

De FIA heeft de startnummers van Force India en Brawn GP opnieuw veranderd. Force India had na vorig seizoen recht op nummers 20 en 21, maar omdat Brawn een nieuw team is, kreeg Force India de nummers van het voormalige Honda: 18 en 19. Het Indiase team wilde liever vasthouden aan de originele nummers, omdat al het promotiemateriaal hierop was gebaseerd.

Force India zal nu dus met nummers 20 en 21 rijden. Brawn GP zal echter niet de nummers van Force India overnemen en rijdt juist met startnummers 22 en 23. De nummers 18 en 19, waar Honda recht op had, voor het team werd verkocht aan Ross Brawn, zullen dit seizoen niet worden gebruikt.

Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/
pi_67445887
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:49 schreef HPoi het volgende:
Protesten tegen Williams, Toyota, Brawn ingediend
26 maart 2009

Ferrari, Renault en Red Bull Racing hebben donderdag officieel protest aangetekend tegen de legaliteit van de wagens van Williams, Toyota en Brawn GP. Zo blijkt uit een verklaring van de internationale autosportbond FIA. Ook het team van BMW wilde protesteren, maar dat bezwaar voldeed niet aan de formele eisen.

De teams die een protest hebben ingediend, zijn van mening dat de diffusers, het stuk beplating onder de achtervleugel, van deze teams groter zijn dan volgens de regels is toegestaan. Het is nu aan de wedstrijdleiding om een beslissing te nemen over de legaliteit van deze auto's. Mochten de stewards in Melbourne besluiten dat deze drie auto's toch niet conform de regels zijn, dan is het echter zeer waarschijnlijk dat er in beroep zal worden gegaan tegen deze beslissing, waardoor het International Court of Appeal op een latere datum opnieuw naar deze zaak zal moeten kijken, mogelijk pas na de Grand Prix van Maleisië, die volgende week wordt verreden.

Een uitspraak van de stewards wordt later vandaag (donderdag) verwacht.

...
De diffusers zijn inmiddels door de stewards goedgekeurd!

Een uitleg over de diffusers staat hier.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67494125
Kwalificatie
Pos. Rijder Team Banden Tijd

1 J. Button Brawn GP 1:26.202
2 R. Barrichello Brawn GP 1:26.505

3 S. Vettel Red Bull 1:26.830
4 R. Kubica BMW 1:26.914
5 N. Rosberg Williams 1:26.973
6 T. Glock Toyota 1:26.975
7 F. Massa Ferrari 1:27.033
8 J. Trulli Toyota 1:27.127
9 K. Räikkönen Ferrari 1:27.163
10 M. Webber Red Bull 1:27.246

De gewichten van alle auto's:

1. Jenson Button - 664,5 kg
2. Rubens Barrichello - 666,5 kg

3. Sebastien Vettel - 657 kg
4. Robert Kubica - 650 kg
5. Nico Rosberg - 657 kg
6. Felipe Massa - 654 kg
7. Kimi Raikkonen - 655,5 kg
8. Mark Webber - 662 kg
9. Nick Heidfeld - 691,5 kg
10. Fernando Alonso - 680,7 kg
11. Kazuki Nakajima - 680,5 kg
12. Heikki Kovalainen - 690,6 kg
13. Sebastien Buemi - 675,5 kg
14. Nelson Piquet - 694,1 kg
15. Giancarlo Fisichella - 689 kg
16. Adrian Sutil - 684,5 kg
17. Sebastien Bourdais - 662,5 kg
18. Lewis Hamilton - 655 kg
19. Jarno Trulli - 660 kg
20. Timo Glock - 670 kg
pi_67494406

Barrichello & Button


Virgin Boss




Virgin
  zondag 29 maart 2009 @ 09:47:53 #63
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67513032
En de buit is binnen!
Wat een begin van het seizoen voor Brawn!
  zondag 29 maart 2009 @ 10:06:28 #64
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_67513154
Button!!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 29 maart 2009 @ 10:12:29 #65
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
  zondag 29 maart 2009 @ 10:14:10 #66
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_67513207
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De diffusers zijn inmiddels door de stewards goedgekeurd!

Een uitleg over de diffusers staat hier.
Rubens verloor al bij de start (foutje van hem dat die zo lang bleef staan iets met anti-stole-button) zijn diffuser dus Ferrari jammer helaas 0 punten en geen zaak. Sowieso waren Vettel en Kubica ook snel zonder KERS en zo'n Diffuser.

Brawn
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:31:07 #67
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67568752
Wat een race van Button. Zonder safety cars was de voorsprong echt enorm geweest
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67569441
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:14 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Rubens verloor al bij de start (foutje van hem dat die zo lang bleef staan iets met anti-stole-button) zijn diffuser dus Ferrari jammer helaas 0 punten en geen zaak. Sowieso waren Vettel en Kubica ook snel zonder KERS en zo'n Diffuser.

Brawn
Bron?

Als dat zo is, is die auto zelfs zonder die diffuser snel en zal ook als die diffuser wordt afgekeurd (wat ik niet hoop ) Brawn een factor zijn om rekening mee te houden. Respect!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 31 maart 2009 @ 10:01:48 #69
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67569719
Ik vraag me af hoe je bij de start een diffuser kutn verliezen zonder schade bij andere partijen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67576202
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 10:01 schreef sanger het volgende:
Ik vraag me af hoe je bij de start een diffuser kutn verliezen zonder schade bij andere partijen
Volgens een bron was de diffuser alleen beschadigd. Dus niet eraf!
quote:
In the melee at turn one, with Webber, Fisichella and Heidfeld involved, his car was hit hard from behind, which broke a chunk of the diffuser off.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:38:13 #71
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_67578796
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:53 schreef sasquatsch het volgende:
Brawn een factor zijn om rekening mee te houden. Respect!
Dat is het denk ik idd. Mosley had gezegd dat zo'n difuser tot 0,5 seconde per ronde scheeld. Als je bij de tijden van Brawn 0,6 seconde er af haald dan horen ze nog steeds bij de top van afgelopen weekend

Nu hopen dat het dit weekend weer zo goed gaat
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 5 april 2009 @ 12:11:58 #72
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67723885
Ze vegen weer met iedereen de vloer aan. Ook de regen veruit superieur
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_67868786
Blijkbaar was Brawns auto in Melbourne, afgezien van de diffuser ook niet helemaal legaal. Er stak een stuk van de uitlaat uit, wat officieel afgeschermd zou moeten worden door bodywork. Iets wat ze voor de GP van Maleisië snel hebben aangepast.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 9 april 2009 @ 18:29:33 #74
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67871798
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:51 schreef sasquatsch het volgende:
Blijkbaar was Brawns auto in Melbourne, afgezien van de diffuser ook niet helemaal legaal. Er stak een stuk van de uitlaat uit, wat officieel afgeschermd zou moeten worden door bodywork. Iets wat ze voor de GP van Maleisië snel hebben aangepast.

WOW, volgens dat stuk heeft Brawn nog een evolutie/revolutie bedacht. A double deck exhaust

Hij is door de keuring gekomen, dus als hij al niet legaal was is dat Brawn niet aan te rekenen dat ze ermee gereden hebben. Dat is de stewards aan te rekenen, omdat zij het niet gezien hebben bij de scrutineering.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67900590
En hij is nog een goed onderhandelaar ook; de hele renstal is gekocht voor 1 Engels Pond.
  zaterdag 11 april 2009 @ 12:55:08 #76
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67921774
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67922883
1 pond!
  zondag 10 mei 2009 @ 15:53:22 #78
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68873877
En weer een één-twee voor Brawn GP.
Alleen lijkt Rubinho zwaar benadeeld te zijn deze wedstrijd. Hij lag eerste, had de zwaardere auto en werd op een onmogelijke strategie gezet.

Rubens had moeten winnen vandaag.
pi_68875008
Waarom? Rubens is gewoon eeuwig 2de.
pi_68880766
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En weer een één-twee voor Brawn GP.
Alleen lijkt Rubinho zwaar benadeeld te zijn deze wedstrijd. Hij lag eerste, had de zwaardere auto en werd op een onmogelijke strategie gezet.

Rubens had moeten winnen vandaag.
Klopt niet. Beide Brawns startten met een 3-stopper (omdat dat sneller zou zijn), maar halverwege besloten ze Jenson op een 2-stopper te zetten om de kansen te spreiden niet vast te komen achter Rosberg. Rubens reed echter een slechte derde stint en kwam na zijn laatste stop achter Jenson terecht, daar waar hij ervoor uit zou moeten komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 11-05-2009 08:59:14 (Brawn's uitleg over 2-stopper Button) ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 10 mei 2009 @ 20:15:26 #81
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68882180
Je hebt gelijk, in de persconferentie hoorde ik Rubinho ook vaag iets zeggen over problemen met zijn wagen tijdens die 3e stint.
pi_68891089
Brawn GP

Toch had ik het wel tof gevonden als Rubinho had gewonnen vandaag

Ondanks dat, mooie een twee en Webber ook mooi; ongezien zomaar massa en vettel voorbij gegaan. Hem gun ik het ook zeker. Vettel zijn tijd komt zekers nog wel
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')