Bekeerd?quote:
quote:en Honda's ex-teammanager Nick Frey Fry legden zich er niet bij neer
Nee, maar als iemand Lewis een loer kan draaien ben ik altijd voorquote:
Zou wel een meesterlijke actie zijn.. JB als WDCquote:Op zondag 15 maart 2009 12:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, maar als iemand Lewis een loer kan draaien ben ik altijd voor
Weer goede tijden!quote:Op zondag 15 maart 2009 17:56 schreef HPoi het volgende:
Testtijden van vandaag:
Pos Driver Team Time Laps
1. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:19.236 102
2. Alonso Renault (B) 1:19.895 33
3. Hulkenberg Williams-Toyota (B) 1:20.013 69
Zal wel komen omdat ze geen KERS gaan gebruiken dit seizoen. Scheelt weer een component dat je moet koelen.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:13 schreef sanger het volgende:
Extreem kleine sidepods trouwensMooie voorvleugel en verder weinig poespas
Mooie bak
Eens, nu nog een hoofdsponsor met een mooie huisstijl vinden en het kan een mooie auto worden.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:13 schreef sanger het volgende:
Extreem kleine sidepods trouwensMooie voorvleugel en verder weinig poespas
Mooie bak
Inderdaad, dat is ook wat autosport.com in de technische analyse noemt. Maar ik heb het idee dat ze ook kleiner zijn dan de sidepods van McLaren van vorig seizoen.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:44 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zal wel komen omdat ze geen KERS gaan gebruiken dit seizoen. Scheelt weer een component dat je moet koelen.
Of geen hoofdsponsor en wel een mooi kleurenschemaquote:Op zondag 15 maart 2009 20:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eens, nu nog een hoofdsponsor met een mooie huisstijl vinden en het kan een mooie auto worden.
Motor maakt nu maar 18.000 rpm in plaats van de 19.000 rpm van vorig seizoen. Dus de motor zal ook wel wat minder warm worden. Dus dat is op zich ook nog wel verklaarbaar als dat zo is.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is ook wat autosport.com in de technische analyse noemt. Maar ik heb het idee dat ze ook kleiner zijn dan de sidepods van McLaren van vorig seizoen.
Hmmm true, daar heb ik overheen gekeken/gedachtquote:Op maandag 16 maart 2009 18:45 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Motor maakt nu maar 18.000 rpm in plaats van de 19.000 rpm van vorig seizoen. Dus de motor zal ook wel wat minder warm worden. Dus dat is op zich ook nog wel verklaarbaar als dat zo is.
quote:Brawn: “Dit is onze echte snelheid”
Door Mario Manhaeghe, 1 uur en 2 minuten geleden
De opvolger van Honda, Brawn GP maakt na pas twee weken testen een geweldige indruk. Critici zijn van mening dat het team met weinig brandstof rijdt, om op deze manier snelle rondetijden te kunnen rijden om zo sponsors aan te trekken. Teameignenaar Ross Brawn ontkent dit en zegt dat de snelheid van de BGP001 de echte snelheid is.
Buiten het lage brandstofpeil zou het team ook onder het minimumgewicht van 605 kg. rijden. Het team zou op deze manier hopen om nieuwe sponsors aan te trekken. Brawn doet deze theorie af als onzin.
We zoeken naar langdurige partners en niet naar sponsors die zich goedkoop bij een team willen inkopen, die snel een plaatsje op de wagen willen vanwege de snelle rondetijden. zei Brawn in Auto Motor und Sport.
Volgens Rubens Barrichello haalt de wagen vooral veel voordeel uit de Mercedes-motor: Deze motor is een droom. Als ik nu het gaspedaal indruk en accelereer, weet ik eindelijk wat ik kan verwachten. Het
Misschien gaat ie nu eindelijk eens werken voor zijn geld, dan doelloos 2de rijder zijn bij Ferrari.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:51 schreef -Jean- het volgende:
Zo is Barrichello bijna weg uit de F1... zo rijdt barri toptijden
beetje pot verwijt de ketel ideequote:Op maandag 16 maart 2009 20:06 schreef HPoi het volgende:
Ferrari vraagt FIA om duidelijkheid over regels
De BGP001 van Brawn GP is uitgerust met een aparte diffuser. Ook Williams en Toyota verkenden de regels met hun diffusers, die al goedgekeurd werden. Ferrari-teambaas Stefano Domenicali vraagt de internationale autosportbond FIA om opheldering over de regels.
[ afbeelding ]
“Wij hebben de aangepaste reglementen echt helemaal letterlijk aangehouden. Andere teams hebben voor een andere aanpak gekozen. De FIA moet nu alle twijfels over wat wel en niet mag wegnemen, hopelijk doen ze dat snel en duidelijk”, besluit Domenicali.
Bron: http://www.f1today.nl/nie(...)ijkheid-over-regels/
Rubinho doet geen poging BrawnGP in een underdog positie te plaatsen.quote:Barrichello: "Brawn is honderd procent legaal"
19 maart 2009
Rubens Barrichello is over een ding duidelijk: de Brawn BGP 001 waarmee hij en teamgenoot Jenson Button de afgelopen twee weken snelle tijden mee lieten noteren, is volledig legaal. Er zouden vraagtekens zijn gezet bij de vleugels van de auto, die volgens sommige mensen niet aan de regels zou voldoen. Hier is niets van waar, volgens Barrichello.
"Toen ik in de achterhoede rondreed, leek het me ook logischer dat onze rivalen buiten het reglement om werkten, in plaats van dat wij ons werk niet goed hadden gedaan. Maar wij zijn volledig legaal", vertelde de Braziliaanse coureur aan de Spaanse krant Marca. Volgens hem zijn de tijden van Brawn geen spelletje, en zal het nieuwe team om de prijzen strijden. "In Australië zie ik ons vooraan meedoen, samen met Ferrari, Toyota en BMW. Misschien dat Fernando Alonso ook nog voor een verrassing kan zorgen."
Barrichello is dit jaar opnieuw teamgenoot van Jenson Button.
quote:"The WMSC accepted this request on the basis that the team is, in effect, a new entry in the FIA Formula One World Championship. The contract the team had with the FIA was to run as 'Honda', which they are no longer in a position to do. However, the standard fee required for a new entry has been waived."
Ik dacht dat die entry fee iets van USD 35.000.000 is. Maar echt zeker weten doe ik het niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:08 schreef vosss het volgende:
Hoe hoog is die entry fee eigenlijk? Als die heel hoog is kan ik me voorstellen dat ze het er over eens waren dat het een goed idee zou zijn om BrawnGP die fee kwijt te schelden in verband met anders niet genoeg geld om het seizoen af te maken.
Ik hoop.in ieder geval dat ze flink wat punten pakken dit jaar zodat ze ook zeker voor volgend jaar voldoende budget hebben
Ja okay, ook omdat ik ze in mn manager heb
quote:Kritiek op bolides Brawn GP
MELBOURNE - Red Bull Racing bereidt een officieel protest voor tegen Brawn GP. De bolides van het oude Honda-team, die nu eigendom zijn van teambaas Ross Brawn, zijn volgens Red Bull voorzien van een illegaal onderdeel. De zogeheten diffuseur zou er de oorzaak van zijn dat Brawn GP tijdens de afgelopen testseries vaak de snelste was van alle teams in de Formule 1.
„Dat scheelt een halve seconde per ronde. Zeven teams, onder wie Red Bull, zijn het met elkaar eens. Dit is illegaal”, aldus teammanager van Red Bull Helmut Marko. „Als blijkt dat dit onderdeel tegen de regels is, dienen we donderdag in Melbourne een officieel protest in bij de internationale autosportfederatie FIA.”
Komende zondag opent het wereldkampioenschap Formule 1 met de Grote Prijs van Australië.
Ook teambaas Stefano Domenicali van Ferrari hekelde de diffuseur. „Wij zijn er zeker van dat dit onderdeel niet conform de regels is en dat de FIA het moet verbieden.” Volgens Marko van Red Bull is de zaak duidelijk. „Renault heeft vorig jaar maart al eens gevraagd of deze oplossing mocht en kreeg toen een negatief antwoord.”
Het ging toch niet alleen om Brawn. Toyoto en Williams hebben toch ook een soortgelijk diffuser?quote:
Over Brawn enzo? Dat speelt al een paar weken hoor.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:38 schreef Sally het volgende:
Wat is de bron van de nieuwsberichten zoals die hier geplakt worden?
quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Financiële tegenvaller voor Brawn GP
[Brawn GP heeft een financiële tegenvaller moeten incasseren. Omdat Brawn GP door de World Motor Sport Council van de FIA wordt gezien als een nieuw team loopt de renstal meer dan twintig miljoen euro aan inkomsten mis.
Veto
Volgens het Zwitserse tijdschrift Motorsport Aktuell is Formule 1-baas Bernie Ecclestone de grote boosdoener. Teambaas Ross Brawn kon ondanks de unanieme toestemming van de andere teams niet simpelweg de naam van Honda in Brawn GP veranderen omdat Ecclestone zijn veto uitsprak.
Inkomsten
Hierdoor loopt Brawn GP miljoenen euro's mis uit de Formule 1-pot. Uit de pot werd begin 2008 255 miljoen euro verdeeld onder de teams. Honda kreeg toen meer dan twintig miljoen euro.
Aanbod
De oorzaak van de veto van Ecclestone ligt waarschijnlijk in het feit dat Brawn en Nick Fry het aanbod van de Brit om te helpen met de overname van de renstal hebben afgeslagen.
Accepteren
"Ze hadden moeten accepteren wat ik ze had aangeboden. Het was een zeer goed bod voor iedere betrokkene. Maar ze wilden het op eigen houtje doen. Nu kunnen we alleen maar hopen en bidden", liet Ecclestone weten na het afketsen van de deal.
Verdelen
Het geld dat Brawn GP misloopt, belandt niet in de achterzak van Ecclestone maar wordt via een geheime verdeelsleutel onder de andere teams verdeeld.]
...
In navolging van dit bericht: http://www.autosport.com/news/report.php/id/73915quote:
De diffusers zijn inmiddels door de stewards goedgekeurd!quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:49 schreef HPoi het volgende:
Protesten tegen Williams, Toyota, Brawn ingediend
26 maart 2009
Ferrari, Renault en Red Bull Racing hebben donderdag officieel protest aangetekend tegen de legaliteit van de wagens van Williams, Toyota en Brawn GP. Zo blijkt uit een verklaring van de internationale autosportbond FIA. Ook het team van BMW wilde protesteren, maar dat bezwaar voldeed niet aan de formele eisen.
De teams die een protest hebben ingediend, zijn van mening dat de diffusers, het stuk beplating onder de achtervleugel, van deze teams groter zijn dan volgens de regels is toegestaan. Het is nu aan de wedstrijdleiding om een beslissing te nemen over de legaliteit van deze auto's. Mochten de stewards in Melbourne besluiten dat deze drie auto's toch niet conform de regels zijn, dan is het echter zeer waarschijnlijk dat er in beroep zal worden gegaan tegen deze beslissing, waardoor het International Court of Appeal op een latere datum opnieuw naar deze zaak zal moeten kijken, mogelijk pas na de Grand Prix van Maleisië, die volgende week wordt verreden.
Een uitspraak van de stewards wordt later vandaag (donderdag) verwacht.
...
Rubens verloor al bij de start (foutje van hem dat die zo lang bleef staan iets met anti-stole-button) zijn diffuser dus Ferrari jammer helaas 0 punten en geen zaak. Sowieso waren Vettel en Kubica ook snel zonder KERS en zo'n Diffuser.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De diffusers zijn inmiddels door de stewards goedgekeurd!
Een uitleg over de diffusers staat hier.
Bron?quote:Op zondag 29 maart 2009 10:14 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Rubens verloor al bij de start (foutje van hem dat die zo lang bleef staan iets met anti-stole-button) zijn diffuser dus Ferrari jammer helaas 0 punten en geen zaak. Sowieso waren Vettel en Kubica ook snel zonder KERS en zo'n Diffuser.
Brawn
Volgens een bron was de diffuser alleen beschadigd. Dus niet eraf!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:01 schreef sanger het volgende:
Ik vraag me af hoe je bij de start een diffuser kutn verliezen zonder schade bij andere partijen
quote:In the melee at turn one, with Webber, Fisichella and Heidfeld involved, his car was hit hard from behind, which broke a chunk of the diffuser off.
Dat is het denk ik idd. Mosley had gezegd dat zo'n difuser tot 0,5 seconde per ronde scheeld. Als je bij de tijden van Brawn 0,6 seconde er af haald dan horen ze nog steeds bij de top van afgelopen weekendquote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:53 schreef sasquatsch het volgende:
Brawn een factor zijn om rekening mee te houden. Respect!
quote:Op donderdag 9 april 2009 16:51 schreef sasquatsch het volgende:
Blijkbaar was Brawns auto in Melbourne, afgezien van de diffuser ook niet helemaal legaal. Er stak een stuk van de uitlaat uit, wat officieel afgeschermd zou moeten worden door bodywork. Iets wat ze voor de GP van Maleisië snel hebben aangepast.
Klopt niet. Beide Brawns startten met een 3-stopper (omdat dat sneller zou zijn), maar halverwege besloten ze Jenson op een 2-stopper te zetten om de kansen te spreiden niet vast te komen achter Rosberg. Rubens reed echter een slechte derde stint en kwam na zijn laatste stop achter Jenson terecht, daar waar hij ervoor uit zou moeten komen.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En weer een één-twee voor Brawn GP.
Alleen lijkt Rubinho zwaar benadeeld te zijn deze wedstrijd. Hij lag eerste, had de zwaardere auto en werd op een onmogelijke strategie gezet.
Rubens had moeten winnen vandaag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |