1 |
OP is ondertussen wel een beetje outdated, ik wil hem binnenkort nog updaten met pbs-info enzo. Maar toch bedanktquote:
Het werd ook eens tijd. OpenTTD begint onderhand meer naamsbekendheid te krijgen dan Transport Tycoon, geen reden om nog de naam uit 1994 te blijven hanteren.quote:
Maar dan zou je TTDPatch ook moeten noemen in de TTquote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Het werd ook eens tijd. OpenTTD begint onderhand meer naamsbekendheid te krijgen dan Transport Tycoon, geen reden om nog de naam uit 1994 te blijven hanteren.
Wie van de fokkers gebruikt dat dan ???quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:52 schreef Bart het volgende:
[..]
Maar dan zou je TTDPatch ook moeten noemen in de TT
Oh, er zijn er vast wel twee, drie te vindenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:27 schreef Harrie het volgende:
[..]
Wie van de fokkers gebruikt dat dan ???
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:34 schreef renwan het volgende:
Ben dankzij een vriend ook maar eens begonnen met spelen, m'n progress tot nu toe:
Mjah... volgens mij speelt 90% van dit topic OpenTTD. Als dat anders blijkt te zijn zien we wel weer verderquote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:52 schreef Bart het volgende:
Maar dan zou je TTDPatch ook moeten noemen in de TT
Lelijk is in TTD voor ervaren spelers definieerbaar als: "Bochtjes die te klein zijn".quote:
Ik gok zo dat er niet al te veel mensen zijn die OpenTTD gaan spelen als ze vroeger het origineel niet gespeeld hebben.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Het werd ook eens tijd. OpenTTD begint onderhand meer naamsbekendheid te krijgen dan Transport Tycoon, geen reden om nog de naam uit 1994 te blijven hanteren.
Hier wel een!quote:Op zondag 15 maart 2009 15:05 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik gok zo dat er niet al te veel mensen zijn die OpenTTD gaan spelen als ze vroeger het origineel niet gespeeld hebben.
Dan is dat zeker een van de eerste versies voor de mac?quote:Op zondag 15 maart 2009 15:18 schreef Nobu het volgende:
Over de OP: ik heb hier zelfs nog een versie liggen die onder geen enkele vorm van Windows wenst te draaien.
Ergens in de patches moet je "gebruik verbeterd laadalgoritme" inschakelen, staat onder stations en dan vrachtafhandeling.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:16 schreef BraveDribbel het volgende:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn treinen een voor een volgeladen worden?
Nu gebeurt het vaak dat er 3 treinen op full load staan ingesteld, maardat ze dan alledrie 50% vol zitten bij t station, terwijl er dus al 1 weghad kunnen zijn indien ze per trein inladen.
Welke settings moet ik hiervoor aanpassen en waar staat dat
Nee, een versie van TTDLX die alleen onder DOS draait. Kon het dus altijd wel spelen, maar moest eerst uit Windows.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Dan is dat zeker een van de eerste versies voor de mac?
Dan werkt ie dus prima onder Windows 95...quote:Op zondag 15 maart 2009 17:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, een versie van TTDLX die alleen onder DOS draait. Kon het dus altijd wel spelen, maar moest eerst uit Windows.
Versie 7.2? Je bedoelt 0.7.0 beta 2? Die nieuwe seinen zijn dan PBS. Kijk hier eens voor meer info.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:14 schreef armmoetzaaier het volgende:
ik heb nou versie 7.2 er op staan mar nu zijn er volgens mij 2 stoplichten bij gekomen
maar ik kan niet helemaal achter komen waar die voor zijn.
1 stoplicht met 2 rode lichten
en eentje met 2 rode lichten met een wit rood bord er onder ???
kan iemand me uitlegen waar die voor zijn.
Onder die toetsenbordtoets met de letters D, E en L erop.quote:
PBS zou denk ik al aardig wat oplossen. Maar plaats eens een savegame hierquote:Op zondag 15 maart 2009 17:41 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[ afbeelding ]
Wie kan mji helpen deze kruising te verbeteren? Er is dus een 4baansingang die naar 4 verschillende punten moet.
Nope, ben zojuist een van servers op gegaan met RC1 en OpenGFX draaiende.... geen probleem.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:12 schreef DarconNL het volgende:
Hebben meer mensen last van het volgende?
Ik heb OpenTTD 0.7.0-RC1 er opgezet maar krijg de OpenGFX.Alpha 4.2 er niet werkend mee.
Doe ik iets fout? Heb het .tar bestand gewoon in de data map staan.
Hmm vreemd, ik heb zelf in de singelplayer geen andere grafix meer. Heb ook niks zitten doen met 32 bpp dus dat kan het niet zijn. Heb hem ook al geïnstalleerd op andere PC maar daar heb ik ook zelfde probleem. Snap niet wat ik fout doe. Heeft altijd gewerkt met de voorgaande versies.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Nope, ben zojuist een van servers op gegaan met RC1 en OpenGFX draaiende.... geen probleem.
Ik zit met smart te wachten op een update voor de missende graphics!
Kijk.... dat snap ik nou niet he. Heb je treinen die 643 km/u kunnen, en dan ga je bochtjes maken die je trein afremmen tot 88 km/u..... voorbeeld, links van Wendingstone, net onder Dendingworth, linksboven van Punninghall, eigenlijk te veel om op te noemen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:10 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[ afbeelding ]
Tadaa, mijn Maglev netwerk
Release Candidate.quote:
Dat 88km/pu is iets waar je pas na een potje of 2 achterkomt. In ieder geval, dat was zo bij mij. (Werd uitgelegd door iemand )quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Kijk.... dat snap ik nou niet he. Heb je treinen die 643 km/u kunnen, en dan ga je bochtjes maken die je trein afremmen tot 88 km/u..... voorbeeld, links van Wendingstone, net onder Dendingworth, linksboven van Punninghall, eigenlijk te veel om op te noemen.
Waarom doen mensen dat? Ik zie dat op mijn servers ook wel eens.... heel lang richt stuk, 90 graden bocht (2x 45 graden achter elkaar, dan weer een lang stuk. Komt die trein aan met 643 km/u, moet ie als een zieke stoomtrein met 88 km/u de bocht om.....
Een pluspuntje: Je speelt zoals een echte Transport Tycoon fan het doet in Engelse Ponden.
[..]
Release Candidate.
Euh, die 90-graden bochten zijn langer, dus duurder en minder compact. En waarom zou het makkelijker zijn? Autorail maakt net zo makkelijk schuine rails als rechte rails hoorquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:04 schreef Jamiroquai het volgende:
maar de afweging tussen "makkelijk, goedkoop en compact bouwen" en "snelheid" is snel gemaakt.
quote:Die nieuwe stoplichten zijn trouwens een geschenk uit de hemel, moet daar niet iets over in de OP?
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 09:03 schreef Bart het volgende:
[..]
OP is ondertussen wel een beetje outdated, ik wil hem binnenkort nog updaten met pbs-info enzo.
Niet als je weinig ruimte hebt of niet goed vooruit hebt gedacht(wat volgens mij nogal makkelijk voorkomt bij iemand die net begint). Dan zijn die 90graden bochtjes het meest voor de hand liggendquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Euh, die 90-graden bochten zijn langer, dus duurder en minder compact. En waarom zou het makkelijker zijn? Autorail maakt net zo makkelijk schuine rails als rechte rails hoor
[..]
[..]
Onzin. Een bochtje zoals de onderste in dit plaatje is echt niet goedkoper dan de bocht in het plaatje hieronder. Als het wat scheelt, is het misschien 48 pond of zoiets.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:38 schreef Jamiroquai het volgende:
Niet als je weinig ruimte hebt of niet goed vooruit hebt gedacht(wat volgens mij nogal makkelijk voorkomt bij iemand die net begint). Dan zijn die 90graden bochtjes het meest voor de hand liggend
Verbeter eens Maartenquote:Op donderdag 19 maart 2009 00:39 schreef maartena het volgende:
Onzin. Een bochtje zoals de onderste in dit plaatje is echt niet goedkoper dan de bocht in het onderste plaatje. Als het wat scheelt, is het misschien 48 pond ofzoiets.
Je kan misschien alles dat ik zeg meteen onzin noemen, maar wat ik hier probeer is om uit te vinden waarom mensen in de eerste plaats van die bochtjes maken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Onzin. Een bochtje zoals de onderste in dit plaatje is echt niet goedkoper dan de bocht in het plaatje hieronder. Als het wat scheelt, is het misschien 48 pond of zoiets.
[ afbeelding ]
En een trein kan dus in volledige snelheid door het onderste bochtje razen. Het bovenste bochtje is ook veelal oorzaak dat stations vol met opstoppingen komen te staan, omdat de treinen ipv volledig te accelereren naar bijv. 160 km/u met 88km/u moeten vertrekken.
FOUT:
[ afbeelding ]
GOED:
[ afbeelding ]
Het klopt dat het onderste station iets meer ruimte inneemt dan het bovenste station, en wellicht kost het ook 1000 pond meer omdat er een paar meer rails gebruikt worden..... maar ik word toch kriebelig als ik mensen zie die een ENORM station bouwen zoals in het "foute" voorbeeld, en zich dan afvragen waarom er opstoppingen zijn en zo
Hoe sneller je treinen in en uit een station kunt laten gaan, hoe beter het is, en hoe minder opstoppingen.
En al die bochten aanpassen is gewoon een kutkarwei.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:39 schreef armmoetzaaier het volgende:
ik denk dat de meesten het doen omdat ze er niet over na denken dat een trein langzamer door een bocht gaan.
en al zijn ze er achter dat een trein langzamer door een bocht gaat.
passen ze het niet toe bij het station omdat ze dat niet als bocht zien maar als station opbouw.
Daarom kun je beter goed beginnen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:15 schreef Jamiroquai het volgende:
En al die bochten aanpassen is gewoon een kutkarwei.
Hoe moet je schuine tracks dan slepen? Lukt mij nietquote:het kan natuurlijk ook komen omdat men nog van de orginele TTDLX gewend is dat je schuine tracks niet kon slepen, en dat is natuurlijk al jaren veranderd.
Probeer het eens met het autorailknopje, dat scheelt je een hele hoop klikken...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:25 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
Hoe moet je schuine tracks dan slepen? Lukt mij niet
Hier.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:25 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
En ik zit nog op versie 0.6.3 maar de fokserver zit nu op een nieuwere versie. Kan iemand ff een link geven waar ik die kan downloaden zodat ik mee kan doen daar?
Dat probleem heb ik nu ook met mijn olietankers. Mijn geïmproviseerde oplossing is ervoor te zorgen dat er treinen met genoeg capaciteit klaarstaan om meteen de boel over te nemen, voordat het schip weer inlaadt.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:11 schreef BraveDribbel het volgende:
Ok, ik heb nu ook openttd 0.7.0
Maar ik heb een probleempje tov versie 0.6.3
Ik wil dat mijn trein op station A full load coal doet, en op station B al het coal uitlaadt (andere kolenmijn). In 0.6.3 was dit de optie transfer and leave empty. Maar in 0.7.0 bestaat deze optie niet meer. Dus nu laadt mijn trein uit op station B, maar wordt hij ook meteen weer volgeladen daar, wat dus niet de bedoeling is
Om dit probleem te verhelpen moet je op het pijltje naast "Alle vracht vol laden" klikken en dan "Niet laden" selecteren op het station waar je wil ontladen en ook op het pijltje naast "Alles lossen" klikken en dan "Transfer" selecteren.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik nu ook met mijn olietankers. Mijn geïmproviseerde oplossing is ervoor te zorgen dat er treinen met genoeg capaciteit klaarstaan om meteen de boel over te nemen, voordat het schip weer inlaadt.
Edit: Oh, en de schepen krijgen de opdracht "Transfer en neem vracht mee".
NPF staat aan?quote:Op maandag 23 maart 2009 07:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb nu ook 0.7.0-RC, maar m'n stations lopen steeds vast. Ik gebruik gewoon exit-signals en pre-signals. Alleen de trein gaat niet altijd naar het stationsspoor toe dat nog vrij is, maar gaat voor het bezette spoor staan waardoor alles geblokkeerd wordt...
Heb ik iets verkeerd ingesteld ofzo?
Dat moet ik thuis even nakijken.quote:
Die moet dus aanstaan, nu heb ik geen problemen meerquote:
Dat dusquote:Op maandag 23 maart 2009 17:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die moet dus aanstaan, nu heb ik geen problemen meer
Geen idee, nog niet gedaan. Zit er geen handleiding bij? Kijk anders even op manual.openttd.org, misschien is daar iets te vinden...quote:Alleen nu een andere vraag, hoe werkt die nieuwe AI??
Je moet iets van een AI profiel downloaden geloof ik, maar waar moet je die dan installeren?
Dit klinkt wel een beetje raar... Zou je misschien een screenshot kunnen plaatsen van het order-venster?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:07 schreef DarconNL het volgende:
Hmm, ik kom net een probleem tegen en weet niet wat de oplossing is.
Heb nu een station waar goederen op aankomen met de monorail maar als de trein op het station is geweest om goederen te lossen gaat de order niet meer over naar het station waar die moet laden.
Weet iemand hier een oplossing voor?? Heb alle route bepalingen geprobeerd maar dat haalt niet uit.
FOK! nog nietquote:Op maandag 23 maart 2009 18:14 schreef maartena het volgende:
RC2 alweer sinds gisteren...... servers zijn uiteraard up to date
Fok nog niet nee. Ik wacht op 0.7.0 final.quote:
Je hebt geen tram .grf geïnstalleerd?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Iemand een idee waarom ik geen tramspoor kan maken?
Er is geen precieze naam, aangezien er meerdere grf's zijn met trams. Je hebt echter een grf met tracks, maar die heb je helemaal niet nodig aangezien tramrailsgraphics standaard al ingebouwd zitten. Maar een voorbeeld van een tram.grf is Generic Tram Set. Best kans dat je die al hebt omdat die dacht ik standaard meegeleverd zat bij OpenTTD. Moet je ff in je data-map kijken.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik kan het vanaf hier niet nakijken, maar ik heb wel iets van Newtramtracks geinstalleerd. Maar moet ik dan misschien eerst de standaard tram.grf installeren?
Ik heb wel ooit trams gehad, maar ik kon in m'n grf-collectie niets vinden van trams....
Wat is de precieze naam van wat ik nodig heb? Dan zal ik als ik thuis ben nog eens zoeken
Met het vinden van de knop om een fatsoenlijke screenshot te maken?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 02:10 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Met het vinden van de knop om een fatsoenlijke screenshot te maken?als je betweterig wil doen, moet je het ook zeker weten hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, over het algemeen heb je maar een manier nodig he...quote:Op zaterdag 28 maart 2009 08:48 schreef murp het volgende:
[..]
als je betweterig wil doen, moet je het ook zeker weten hoor
Ctrl-s Murp Dan is ie ook nog eens PNG (mits je de instelling niet gewijzigd hebt waardoor het veel beter te zien is allemaal en we dus nog beter kunnen genieten van je spaghetti-spoorquote:Op zaterdag 28 maart 2009 08:48 schreef murp het volgende:
[..]
als je betweterig wil doen, moet je het ook zeker weten hoor
waar komt die png dan terrecht?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:08 schreef Bart het volgende:
[..]
Ctrl-s Murp Dan is ie ook nog eens PNG (mits je de instelling niet gewijzigd hebt waardoor het veel beter te zien is allemaal en we dus nog beter kunnen genieten van je spaghetti-spoor
In je OpenTTD mapquote:
PBS. Verder staan de meeste dingen in de changelog van beta 1.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:09 schreef Tijn het volgende:
Wat zijn de grootste verschillen met 0.6x?
Dan zit er ergens een map in je mijn documenten met de naam OpenTTD ofzo. Je kan hem vinden door je hd af te zoeken naar het bestand openttd.cfg, dat bevindt zich namelijk in die map.quote:
Dit is ook al geactiveerd in RC2 van 7.0?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:17 schreef Bart het volgende:
[..]
PBS. Verder staan de meeste dingen in de changelog van beta 1.
beta 1 al, dus ja, ook in rc2quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is ook al geactiveerd in RC2 van 7.0?
* Tijn rusht naar de download sectie
Nog steeds jpg. Je kan ergens in de options het bestandsformaat instellen op png. Probleem met jpg is dat je geen onderscheid meer kan maken tussen pre- en combo-signals doordat door de compressie geen onderscheid meer te maken is tussen de gele en witte vlakjesquote:
Bmpquote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:26 schreef murp het volgende:
maar die andere bmp bestand is bijna 2gig en niet te openen via photoshop of enig ander programma
Dat bestand is veel te groot voor een png... Gaat toch nog iets mis, dit is volgens mij gewoon een bmp.quote:
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat bestand is veel te groot voor een png... Gaat toch nog iets mis, dit is volgens mij gewoon een bmp.
jaquote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:54 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
1680*1050, 94kB.
Die van jou is veel lagere resolutie, maar tien keer zo groot... Heb je echt in de spelopties png aanstaan, zoals op mijn screenshot te zien is?
En dan druk je ctrl-s en dan krijg je een rood venster dat de screenshot is opgeslagen, en dat bestand gooi je dan online? Met als bestandsnaam dus 'bedrijfsnaam, ingamedate.png'?quote:
jaquote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:04 schreef Bart het volgende:
[..]
En dan druk je ctrl-s en dan krijg je een rood venster dat de screenshot is opgeslagen, en dat bestand gooi je dan online? Met als bestandsnaam dus 'bedrijfsnaam, ingamedate.png'?
Dan snap ik er geen kut vanquote:
ach, a;s ik maak lekker aan het spelen ben, net had ik ook een hele lange spoor gemaakt naar een juwelier, mag ik daar geen station bouwenquote:
En als dat niet helpt alle bomen weghaalen en weer opnieuw planten .quote:Op zaterdag 28 maart 2009 23:11 schreef Battlefan het volgende:
Waardering een beetje omhoog halen door wat bomen in en om de stad te planten, en in het vervolg eerst het station bouwen
Dat heeft bij mij echt nooooit zin. Dan staat er niet dat ik ze heb omgekocht, blijft mijn reputatie alsnog even slechtquote:
Hij gaat ook niet in een keer van -1000 naar +1000 Je krijgt er iets van 200 bij ofzo, dus als je maximaal asshole bent, dan moet je echt 6 keer omkopen wil je weer een station kunnen bouwenquote:Op zondag 29 maart 2009 09:56 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Dat heeft bij mij echt nooooit zin. Dan staat er niet dat ik ze heb omgekocht, blijft mijn reputatie alsnog even slecht
Ik gok dat je iets creatiever met signals overweg moet gaan.quote:Op zondag 29 maart 2009 13:52 schreef BraveDribbel het volgende:
Help!!
Ik zit met een probleem met de afvoer van treinen bij mijn station
De treinen kunnen wel makkelijk het station in, maar aan de uitgang staan ze allemaal in de rij, omdat het aantal sporen hier weer vermindert. Is er een andere oplossing mogelijk ipv spoorverdubbeling?
En dit.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:03 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Screenshot en savegame, dan kunnen we je verder helpen!
ja, op je single uitgangsspoor zet je om de 10,15 of 20 vakjes een sein neer, zodat ze sneller achter elkaar het baanvak op kunnen.quote:Op zondag 29 maart 2009 13:52 schreef BraveDribbel het volgende:
Help!!
Ik zit met een probleem met de afvoer van treinen bij mijn station
De treinen kunnen wel makkelijk het station in, maar aan de uitgang staan ze allemaal in de rij, omdat het aantal sporen hier weer vermindert. Is er een andere oplossing mogelijk ipv spoorverdubbeling?
10 is wel al veel. Zelf heb ik ze om de 2 hokjes staan, vooral in Maglev-tijdperk is dat efficiënter.quote:Op zondag 29 maart 2009 16:44 schreef mickeyD het volgende:
[..]
ja, op je single uitgangsspoor zet je om de 10,15 of 20 vakjes een sein neer, zodat ze sneller achter elkaar het baanvak op kunnen.
je moet natuurlijk wel zorgen dat ze vlot door kunnen, en niet verderop weer een fuik creeeren.
Ik om de vier, anders krijg je bij bruggen en tunnels weer files als treinen echt op seinafstand van elkaar rijden.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:05 schreef MaxMark het volgende:
[..]
10 is wel al veel. Zelf heb ik ze om de 2 hokjes staan, vooral in Maglev-tijdperk is dat efficiënter.
Ik probeer bruggen en tunnels altijd max 5, 6 tegels te laten zijn, ook om die reden.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:09 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik om de vier, anders krijg je bij bruggen en tunnels weer files als treinen echt op seinafstand van elkaar rijden.
Ik maak als ik een wat langere bruk of tunnel moet maken altijd een dubbele of soms wel 3 als de afstand langer is.quote:Op zondag 29 maart 2009 18:59 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik probeer bruggen en tunnels altijd max 5, 6 tegels te laten zijn, ook om die reden.
Precies. En als je treinen dan op 2 vakjes van elkaar rijden, en je krijgt dan opeens een brug van 5 vakjes, dan krijg je files. Vandaar dat ik mijn seinen ook al op 4 zet. Dan is dat in ieder geval op elkaar afgestemd. Als ik dan files bij het station krijg, dan moet ik daar wat gaan aanpassen, niet in de seinafstandquote:Op zondag 29 maart 2009 18:59 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik probeer bruggen en tunnels altijd max 5, 6 tegels te laten zijn, ook om die reden.
Treinen rijden bij mij nooit op 2 vakjes van elkaar, alleen bij lage snelheden (stationsgebied betreden/verlaten). Op topsnelheid zit er meer dan 5 tegels tussen, dus dan kunnen ze over en door bruggen en tunnels.quote:Op zondag 29 maart 2009 20:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Precies. En als je treinen dan op 2 vakjes van elkaar rijden, en je krijgt dan opeens een brug van 5 vakjes, dan krijg je files. Vandaar dat ik mijn seinen ook al op 4 zet. Dan is dat in ieder geval op elkaar afgestemd. Als ik dan files bij het station krijg, dan moet ik daar wat gaan aanpassen, niet in de seinafstand
Hoe kan dat nou altijd zo zijn? Als er toch treinen invoegen, kunnen ze prima op 2-3 vakjes achter een reeds op de mainline rijdende trein invoegen. Of heb jij alleen maar sporen die van het ene station naar het andere lopen?quote:Op zondag 29 maart 2009 20:12 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Treinen rijden bij mij nooit op 2 vakjes van elkaar, alleen bij lage snelheden (stationsgebied betreden/verlaten). Op topsnelheid zit er meer dan 5 tegels tussen, dus dan kunnen ze over en door bruggen en tunnels.
Anders maak je er even een groot issue vanquote:Op zondag 29 maart 2009 20:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou altijd zo zijn? Als er toch treinen invoegen, kunnen ze prima op 2-3 vakjes achter een reeds op de mainline rijdende trein invoegen. Of heb jij alleen maar sporen die van het ene station naar het andere lopen?
Niets big issue hoor Vroeg het me gewoon afquote:Op zondag 29 maart 2009 20:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Anders maak je er even een groot issue van
Bij invoegpunten waar twee treinen tegelijkertijd samenkomen, wordt één trein vertraagd (maar nooit tot stilstand), omdat hij slechts 2 hokjes hoeft te wachten. Daarna accellereert de trein direct weer. Als deze trein weer op snelheid is, is de afstand altijd meer dan 5 hokjes, dus geen probleem bij bruggen/tunnels. Zo werkt het bij mij in ieder geval prima.
En natúúrlijk heb ik honderden 'van A naar B'-lijntjes.
Zou je eens een savegame van jou willen posten? Kijken hoe jij dat aanpaktquote:Op zondag 29 maart 2009 22:08 schreef Bart het volgende:
[..]
Niets big issue hoor Vroeg het me gewoon af
Deed ik ook toen ik nog n00b wasquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:51 schreef Proximo het volgende:
Grappig dat jullie de seinen zover uit elkaar hebben, ik heb ze juist op 1 gezet
Maar ik heb dan ook 2500+ treinen rijden
http://www.tt-forums.net/viewforum.php?f=32quote:Op woensdag 1 april 2009 19:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Waar kan je eigenlijk suggesties doen voor nieuwe ontwikkelingen voor openTTD?
Want ik speel graag met wagonsnelheidlimiet aan. Het zou dan alleen fijn zijn als goederentreinen van de ICE's gescheiden kunnen worden. Dat kan nu natuurlijk wel met waypoints, maar dit is nogal omslachtig.
Als ze nu gewoon 'even'(;)) iets maken dat ipv van monorail, er hogesnelheidslijn beschikbaar komt. Dat is gewoon normaal spoor, en kan ook daarop aangesloten worden. Alleen treinen die langzamer zijn dan 200km/h kunnen hier niet overheen.
En zoiets is wel te maken, met programmable signals. Heb ik ooit ergens een keer een patch voor gezien, dan kon je dus iets maken als "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid hoger dan 200 km/h" en daarnaast een spoortje met "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid lager dan 200 km/h". Details ben ik echter allemaal vergetenquote:Op woensdag 1 april 2009 19:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Waar kan je eigenlijk suggesties doen voor nieuwe ontwikkelingen voor openTTD?
Want ik speel graag met wagonsnelheidlimiet aan. Het zou dan alleen fijn zijn als goederentreinen van de ICE's gescheiden kunnen worden. Dat kan nu natuurlijk wel met waypoints, maar dit is nogal omslachtig.
Als ze nu gewoon 'even'(;)) iets maken dat ipv van monorail, er hogesnelheidslijn beschikbaar komt. Dat is gewoon normaal spoor, en kan ook daarop aangesloten worden. Alleen treinen die langzamer zijn dan 200km/h kunnen hier niet overheen.
Zoiets zou ook goed zijnquote:Op woensdag 1 april 2009 20:32 schreef Bart het volgende:
[..]
En zoiets is wel te maken, met programmable signals. Heb ik ooit ergens een keer een patch voor gezien, dan kon je dus iets maken als "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid hoger dan 200 km/h" en daarnaast een spoortje met "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid lager dan 200 km/h". Details ben ik echter allemaal vergeten
Mooi, ga ik vanavond de FOK!server updatenquote:Op woensdag 1 april 2009 23:19 schreef maartena het volgende:
0.7.0 Final/Stable is uit, mijn servers zijn up to date
Grappig, mijn ervaring is juist dat het de doorstroom verbeterd, zeker als ik er meerdere lijnen laat samenkomen.quote:Op woensdag 1 april 2009 08:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Deed ik ook toen ik nog n00b was
Maar serieus, daar ben ik echt van afgestapt, want je krijgt er echt bottlenecks door, treinen halen nooit topspeed, en je kunt ze niet laten keren indien nodig.
Het verbetert in die zin de doorstroom dat treinen minder lang hoeven te wachten, maar meer achter elkaar aan sukkelen als het druk is. Zeker bij drukke mainlines met veel in- en uitvoegend treinverkeer van aftakkingen, krijg je dan echt trage lange files, omdat er bruggen en tunnels gebruikt worden die vaak 4 vakjes lang zijn.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:24 schreef Proximo het volgende:
[..]
Grappig, mijn ervaring is juist dat het de doorstroom verbeterd, zeker als ik er meerdere lijnen laat samenkomen.
Ze lopen overigens allemaal 99% van de tijd netjes op 643 km/u
Klopt, het hangt ook van de treinlengte af. Ik maak mijn treinen meestal 10 vakjes, 18 wagons en dualhead engine.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:05 schreef maartena het volgende:
Ik heb 1 vakje tussen de signalen, dat werkt voor mij het best. Ik ben sowieso de koning van het bouwen zonder opstoppingen - Het ligt er ook een beetje aan wat voor treinen je hebt. Bij lange treinen is meer ruimte tussen de signalen handiger, bij korte treinen is minder ruimte handiger. Het is dus niet zo dat de ene perse beter is dan de ander, het ligt er gewoon aan
Zo denk ik:quote:Op zondag 5 april 2009 21:45 schreef sander-3 het volgende:
Kan iemand mij helpen om dit systeempje goed te laten werken?
[ afbeelding ]
Als 1 brug dus bezet is, is het de bedoeling dat de trein het andere spoor kiest. De PBS heb ik aangegeven, de andere seinen zijn normale 2 richtingsseinen. Ik heb het trouwens op de fok server gemaakt, bij het stadje brindingstone bay.
Edit: ik snap dat dit kan met normale seinen, maar ik wilde kijken of ik dit ook kon bereiken met PBS.
Hmm, niet dus.. want dan is de 'kruising' niet meer begaanbaar.. als ik een normaal entry sign neerzet..
Waarom? zo kun je het toch ook zien?quote:Op zondag 5 april 2009 22:02 schreef Bart het volgende:
[..]
Zo denk ik:
[ afbeelding ]
En maak screenshots volgende keer met ctrl-s, of sla ze op z'n minst op als png
De kleur van de bordjes op pre-signals niet meer. Plus dat png's kleiner zijn en dus beter voor mensen die mobiel internetten. Plus dat je niet van die -compressie-artifacts ziet.quote:
Zijn ook PBS-seinen...quote:Op zondag 5 april 2009 22:19 schreef sander-3 het volgende:
En what the fuck zijn dat voor seinen? Ik heb alleen die PBS met 2 rode lampjes, hier zit nog een oranje lampje onderaan...
Nee, die trein die nu op het onderste spoor op de rode brug staat, zou ook al verder moeten rijden, maar blijft gewoon stilstaan...quote:Op maandag 6 april 2009 10:43 schreef Racemol het volgende:
De trein op de onderste rails blijft wachten omdat er nog een trein voor zit die het spoor bezet houdt. Pas als die trein (die nu op de rode brug rijdt) voorbij het signal is (op het eilandje) zal je andere trein gaan rijden.
Dit kan je natuurlijk oplossen door net voor de rode brug een signal te plaatsen.
Nee. Je kan wel redelijk makkelijk met drie klikken al je tracks converteren, maar je treinen niet.quote:Op maandag 6 april 2009 12:47 schreef 1517 het volgende:
Ik begin het door te krijgen, alleen een ding nog.
Je kan automatisch je treinen upgraden, maar kun je ook van elektrisch naar maglev upgraden?
Als ik dit handmatig moet doen ben ik een halve dag bezig, er moet toch een snellere weg zijn?
Weet ik maar ik wil gewoon effe kijken of het werkt. Dat zou het geheel ook wat realistischer makenquote:Op maandag 6 april 2009 12:04 schreef maartena het volgende:
Je hebt 150 miljoen. Indammen die handel, weg met die bruggen.
Nu weer onlinequote:Op maandag 6 april 2009 16:49 schreef maartena het volgende:
FOK!Server lijkt inderdaad pleite te zijn...... Bart's andere server ook trouwens, misschien heeft ie internet probleempjes.
Ik snap je niet helemaal. De trein op de rode brug kan niet door rijden, op de volgende brug staat namelijk weer een trein.quote:Op maandag 6 april 2009 12:32 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, die trein die nu op het onderste spoor op de rode brug staat, zou ook al verder moeten rijden, maar blijft gewoon stilstaan...
Het idee is dus dat trein 2, die op de eerste brug staat, om trein 3 op de tweede brug heenrijdt door de bovenste brug te nemen. Die is immers gewoon vrij. Dit gebeurt echter niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:28 schreef Racemol het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal. De trein op de rode brug kan niet door rijden, op de volgende brug staat namelijk weer een trein.
PBS reserveert een stukje spoor (je kan dit ook zichtbaar maken door dit in de opties aan te zetten), als die geen conflict geeft met een andere trein die dat stuk spoor ook heeft gereserveerd zal de trein gaan rijden. In dit voorbeeld echter zie ik 3 treinen. 1 voor de brug (waar de vraag over gaat) 1 op de eerste brug en 1 op de tweede brug. Er is geen spoor meer vrij om de treinen door te laten rijden. Trein 1 kan ook niet de bovenste brug nemen, het kruispunt daar naar toe wordt namelijk ook door een trein geblokkeerd. Uitkomst, de trein blijft stil staan.
Ik snap hem!quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Het idee is dus dat trein 2, die op de eerste brug staat, om trein 3 op de tweede brug heenrijdt door de bovenste brug te nemen. Die is immers gewoon vrij. Dit gebeurt echter niet.
Die seinen met die oranje lampjes zijn identiek aan jouw pbs-seinen. Alleen zijn het de oude graphics.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:01 schreef sander-3 het volgende:
Nouja, ik had de trein helemaal stil gezet, dus het kon wel uren duren... Ik blijf het vreemd vinden dat het niet werkte, want dit lijkt me een van de hoofd doeleinden van het pbs. (het inhalen van een trein). En ik weet nog steeds niet hoe ik zo'n sein met een oranje lampje maak en wat die doet?
Ik zie niets? Wie loopt wat te verneuken?quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:01 schreef BasOne het volgende:
Need mod in server, loopt iemand vanalles te verneuken
Cheaten kan niet in multiplayer. En wat verneukt ie dan? Ik kan zo niets verneukts zien hoor... Daarbij is ie nu ook niet online...quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:08 schreef BasOne het volgende:
Maarten 4
Parasitas, cheats en loopt de boel te verneuken voor alle andere spelers
mijn documenten ergens, of anders in je openttd mapquote:
Iets meer ruimte laten tussen de signals bij dat soort knelpunten. Zodat de treinen die omdraaien ver genoeg terug kunnen om niet meer dat knelpunt te bezetten.quote:Op zaterdag 11 april 2009 21:18 schreef sander-3 het volgende:
Ik word echt helemaal gestoord van die treinen die omkeren als er een file is.. Als het ze dan te lang duurt, dan blijven zo zo staan.. en staat heel je net vast
De boel verneuken is inderdaad niet al te moeilijk met OpenTTD....... maar ben benieuwd wat voor cheats je hebt waargenomen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:08 schreef BasOne het volgende:
Maarten 4
Parasitas, cheats en loopt de boel te verneuken voor alle andere spelers
Het verbaasde me dat iemand met geen inkomsten dorpjes wist te omkopen om wegen, huizen en wat al niet meer af te breken, spoor neer te leggen om bushaltes te isoleren en land aan te kopen rond dorpjes zoat ze niet kunnen uitbreiden.quote:Op zondag 12 april 2009 19:30 schreef maartena het volgende:
[..]
De boel verneuken is inderdaad niet al te moeilijk met OpenTTD....... maar ben benieuwd wat voor cheats je hebt waargenomen.
Je dacht hopelijk toch niet dat je zo'n .grf bestand uit kon pakken, het kan openen met 3d max, een vliegveld veranderen, en dan weer laden in openttd, waarbij het op magische wijze je gedachten leest en uitvind hoe de vliegtuigen kunnen rijden?quote:Op zondag 12 april 2009 17:50 schreef BasOne het volgende:
Vraagje want ik word uit het ottd forum niet wijs.
Hoe kan ik zelf sprites maken?
Ottd forum loopt te nuilen over .grf uitpakken met progjes, die voor mij dus niet werken, .pcx en .nfo files....
Ik weet niet veel van programmeren, maar als iemand een file heeft die ik kan openen met 3d max kan ik wat leuks maken
Liefst een file van de 'Intercontinental airport', wil een grotere maken
Ik heb er ook eens een dag aan verspild om een trein te ontwerpen, zonde van mijn tijd, zoals je al zegt, het is allemaal veel moeilijker dan alleen een model.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:51 schreef yorP het volgende:
[..]
Je dacht hopelijk toch niet dat je zo'n .grf bestand uit kon pakken, het kan openen met 3d max, een vliegveld veranderen, en dan weer laden in openttd, waarbij het op magische wijze je gedachten leest en uitvind hoe de vliegtuigen kunnen rijden?
Als je een .grf uitpakt krijg je een .pcx en een .nfo. Daarmee kun je (behalve uitzonderingen) alleen graphics mee aanpassen. Je kunt geen vliegvelden veranderen. En het is ook geen 3d bestand
Dat is geen AI maar pathfinding. AI is computerspeler. Maar geen idee, AR.quote:
Gewoon, in multiplayer menu klikken op start server. Sorry, maar als je de zes stappen op http://wiki.openttd.org/Server niet kan volgen, dan zou ik ook niet weten hoe ik het je verder moet uitleggenquote:Op dinsdag 14 april 2009 23:04 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Ik wil graag een multiplayer game starten om tegen een vriend van mij te kunnen spelen, hoe werkt dit? Ik word niet veel wijzer van de OPenttd wiki.
Kan iemand mij dit uitleggen?
Portforwarding...quote:Op woensdag 15 april 2009 11:24 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Nou ja, hij kan mij niet vinden zeg maar. Ik geef hem mijn ip dat op IPchicken.com staat, en dan zegt dat spel server offline
1 screenshot zegt meer dan 1000 postsquote:Op woensdag 15 april 2009 21:14 schreef Crazy-M het volgende:
pff, die seinen is toch nog best lastig :x
krijg het maar niet voor elkaar.
had nu als probeersel:
1 station, spoorlijn dat vertakt in 2 sporen.
1 ging naar een station links ander rechts.
nu had ik 2 way signals bij elke station en bij de splitsing 1 op elke aftakking
nu deed hij het 1 keer goed maar stopte de wagon midden op de kruising. Daardoor had het station een rood sein.
dus beetje zitten knoeien en nu krijgt de splitsing een groen sein moment dat de trein het station binnen rijdt wat dus tot gevolg heeft dat die dan voor het station staat
ok, zal het ff rebuilden (A)quote:
post je save eens? + versie zodat ik hem kan bekijken.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:39 schreef Crazy-M het volgende:
nu rijdt trein vanaf station niet door naar eindstation (draait om )
Oh ja, vergeten te meldenquote:
Gewoon, station uitbreiden en overbodig station verwijderen.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Op de Fok! Server heeft iemand dit gedaan:
[ afbeelding ]
hoe werkt dit? hoe zorg je er voor dat je een "centraal" station hebt voor meerdere bossen, zoals hier te zien is?
Zal even kijken of dit weekend tijd heb om er naar te kijken.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:23 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
post je save eens? + versie zodat ik hem kan bekijken.
zit er al een trein in het station?
vind het een rare constructie
Nice, die Signals set is mooiquote:Op maandag 20 april 2009 07:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heb je ook de Dutch Signals set? Is ook mooi
En Dutch trams natuurlijk
1. -edit- heb je zelf al gevondenquote:Op maandag 20 april 2009 19:55 schreef lezut het volgende:
[..]
Nice, die Signals set is mooi
Vandaag weer mijn hele dag aan OTTD opgeofferd ( ), maar ik zit nog steeds met wat dingen die me storen / die ik wil veranderen:
1. Kun je niet alle treinen in een groep dezelfde order geven / orders aan laten passen? Dan gooi je gewoon een aantal treinen in die groep en hoef je niet alles handmatig aan te passen als er wat in je netwerk veranderd (lama, al gevonden. Share order + ctrl)
2. Hoe werkt dat ECS eigenlijk? Ik heb de Chemical-ECS geinstalleerd, nu maakt mijn olieraffinaderij Petrol, maar hoe moet ik dat weer vervoeren??
3. Ik vind het een beetje achterlijk dat een passagierstrein bij elk station volledig ontlaad en weer volledig laad. Was er niet ergens een mod die dit wat realistischer maakte? (meende dat ik dat ergens gelezen had, maar ben vergeten waar )
Gewoon een hele zooi boompjes in de buurt van hun dorpje planten sta je bij de ratings gelijk weer op good .quote:Op maandag 20 april 2009 21:03 schreef lezut het volgende:
Thnx, ben nu wat aan het klooien met ECS
Enneh, kun je die gemeenteraad niet monddood maken met een trucje ofzo? Ik word er echt strontziek van dat ik de hele tijd moet wachten op het moment dat ik weer een beetje in hun aanzien gestegen ben
Als je geld teveel hebt is briben ook altijd een optie natuurlijk. als je dan wordt gesnapt kun je het met boompjes alsnog goedmaken Een rating van "poor" is al genoeg om een nieuw station te mogen aanleggen.quote:Op maandag 20 april 2009 21:37 schreef First het volgende:
[..]
Gewoon een hele zooi boompjes in de buurt van hun dorpje planten sta je bij de ratings gelijk weer op good .
'Voertuigen verlopen nooit' inschakelenquote:Op woensdag 22 april 2009 17:32 schreef Zero2Nine het volgende:
Kom er net achter dat de AsiaStar in 2055 niet meer beschikbaar is, alleen nog maar die enkele elektrische locomotief die maar 170 km/u gaat.
Eigenlijk wist ik dat wel maar ik had er totaal niet op gelet bij het starten van het spel. Heb de optie nu alsnog aangezet maar het werkt helaas niet met terugwerkende krachtquote:Op woensdag 22 april 2009 17:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
'Voertuigen verlopen nooit' inschakelen
Eventjes "resetengines" in de console tikken en je hebt als het goed is weer alle voertuigen.quote:Op donderdag 23 april 2009 18:41 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Eigenlijk wist ik dat wel maar ik had er totaal niet op gelet bij het starten van het spel. Heb de optie nu alsnog aangezet maar het werkt helaas niet met terugwerkende kracht
Geniaalquote:Op donderdag 23 april 2009 18:54 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Eventjes "resetengines" in de console tikken en je hebt als het goed is weer alle voertuigen.
Als ik tijd en zin hebquote:Op vrijdag 24 april 2009 13:25 schreef Nebeorx het volgende:
Wanneer wordt de tutorial bijgewerkt?
Wat is het doel van de nieuwe seinen in v.7?
Ziet er wel grappig uitquote:Op donderdag 23 april 2009 19:03 schreef Bart het volgende:
Check de nieuwe Comic Style graphics waar nu door een paar lui aan gewerkt wordt:
[ afbeelding ]
De trein rijdt alleen door als hij weet dat er geen trein op de track zit die hij wil gaan gebruiken, hij kijkt dus zeg maar vooruit en reserveert de baan die hij wil betreden. Maar dat zorgt er wel voor dat je nu gewoon kruisingen kunt maken zonder overpasses enzo, want als er geen trein in op z'n baan zit rijdt de trein gewoon door. Werkt perfect imo :-)quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:25 schreef Nebeorx het volgende:
Wanneer wordt de tutorial bijgewerkt?
Wat is het doel van de nieuwe seinen in v.7?
Je kunt de gemeenteraad soepeler maken in de opties. Verder kan je ze omkopen. Tot slot kan je in het cheatmenu superbulldozer aanzetten, dan kun je gewoon altijd alles verwijderen (wel weer uitzetten want steden kunnen dan ook industrieën slopen). En volgens mij is 1 het laagst met de groeisnelheid. Maar je kunt ook in de patches wegpatroon instellen op 'geen wegen' ofzo, dan groeien steden helemaal niet meer.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:55 schreef lezut het volgende:
[..]
De trein rijdt alleen door als hij weet dat er geen trein op de track zit die hij wil gaan gebruiken, hij kijkt dus zeg maar vooruit en reserveert de baan die hij wil betreden. Maar dat zorgt er wel voor dat je nu gewoon kruisingen kunt maken zonder overpasses enzo, want als er geen trein in op z'n baan zit rijdt de trein gewoon door. Werkt perfect imo :-)
Trouwens, de steden groeien mij veel te hard.. Hoe kun je dat goed instellen? Je hebt daar een optie voor, met keuze 1-10 (groeisnelheid). Welke is het laagst?
En is er echt geen patch ofzo waarmee je nooit last hebt van de gemeenteraad? Wordt er helemaal gek van, zit de helft van de tijd te wachten op de gemeenteraad (wil graag tracks door de stad heen leggen )
Jammer, ik vind greppelsom de rails in te leggen er altijd mooi uitzien.quote:Op zondag 26 april 2009 23:12 schreef Tijn het volgende:
Ik ben net van een server gekicked omdat ik bezig was met "large terraforming" en dat was blijkbaar tegen de regels. Allemaal omdat ik een greppel had gegraven om m'n tunnel doorheen te routen.
Bah, het was een hartstikke leuk potje nog ook
Mwah. Vijf vakjes diep ofzo. Het stelde niet zoveel voor, de admin was gewoon aan het zeuren.quote:Op maandag 27 april 2009 20:31 schreef maartena het volgende:
Moet een FLINKE greppel geweest zijn dan.....
Nou ja, het staat wel in de serverrules... En realistic acceleration staat aan, dus waarom zou je überhaupt zo'n sloot bouwen?quote:Op maandag 27 april 2009 20:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mwah. Vijf vakjes diep ofzo. Het stelde niet zoveel voor, de admin was gewoon aan het zeuren.
Sowieso dat je gaat zitten controleren hoe iedereen speelt, wtf
5 vakjes is dan wel wat veel van het goede in mijn huidige map heb ik wel een omgekeerde greppel maar dat is singleplayer, daar mag ik zelf weten wat ik met het landschap doe gelukkig.quote:Op maandag 27 april 2009 20:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mwah. Vijf vakjes diep ofzo. Het stelde niet zoveel voor, de admin was gewoon aan het zeuren.
Sowieso dat je gaat zitten controleren hoe iedereen speelt, wtf
Met realistic worden heuvels juist minder afgestraft, tenminste kleine heuvels als je al een hoge snelheid hebt.quote:Op maandag 27 april 2009 20:41 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou ja, het staat wel in de serverrules... En realistic acceleration staat aan, dus waarom zou je überhaupt zo'n sloot bouwen?
Omdat ik m'n spoor gewoon op 1 hoogte wil hebben.quote:Op maandag 27 april 2009 20:41 schreef Bart het volgende:
[..]
En realistic acceleration staat aan, dus waarom zou je überhaupt zo'n sloot bouwen?
Dat weet ik, vandaar ook mijn vraag waarom je een sloot zou bouwen.quote:Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Met realistic worden heuvels juist minder afgestraft, tenminste kleine heuvels als je al een hoge snelheid hebt.
Waarom in hemelsnaam?quote:Op maandag 27 april 2009 20:56 schreef Tijn het volgende:
Omdat ik m'n spoor gewoon op 1 hoogte wil hebben.
Ik doe dat ook altijd vind ik er mooier uitzien .quote:Op maandag 27 april 2009 21:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom in hemelsnaam?
Zoals gezegd, met "realistic acceleration" aan, maakt het nauwelijks/niet uit als je zo af en toe een klein heuveltje op of een klein heuveltje af moet. Met maglevs maakt het helemaal niet meer uit, die gaan net zo hard de heuvel op als af.
Verder kun je ook links of rechts om een heuvel heen natuurlijk.
Nee, het was geen heuveltje waar ik omheen moest. Het ene station lag een leveltje of 10 hoger dan het andere station.quote:Op maandag 27 april 2009 21:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Verder kun je ook links of rechts om een heuvel heen natuurlijk.
Train acceleration: realistic staat in de opties....quote:Op maandag 27 april 2009 22:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het was geen heuveltje waar ik omheen moest. Het ene station lag een leveltje of 10 hoger dan het andere station.
Realistic acceleration stond trouwens niet aan.
Het was niet op de Fok! server. Het was op een nieuwe server die een Earth-map had. Ze waren nog aan het bediscussiëren of ze wel of geen realistic accel aan gingen zetten terwijl ik zat te spelen, maar toen ik aan het bouwen was, stond het nog uit.quote:Op maandag 27 april 2009 22:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Train acceleration: realistic staat in de opties....
Oh! Ik dacht alquote:Op maandag 27 april 2009 22:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was niet op de Fok! server. Het was op een nieuwe server die een Earth-map had. Ze waren nog aan het bediscussiëren of ze wel of geen realistic accel aan gingen zetten terwijl ik zat te spelen, maar toen ik aan het bouwen was, stond het nog uit.
Die dienstregeling kun je daar wel voor gebruiken. Je zult je treinen dan een tijdje moeten laten wachten op ieder station. Als je eenmaal 1 trein goed hebt ingesteld, moet je de andere treinen kopieren en handmatig op de juiste afstand van elkaar laten rijden. Eenmaal ingesteld, zou het goed moeten gaan mits je treinen niet langer op een station moeten blijven wachten dan de tijd die jij hebt ingesteld in de dienstregeling. Andere optie is maar 1 sein tussen 2 stations maken, dan zit er altijd een ruimte tussen 2 treinen. Of zelfs maar 1 sein per 2 stations, dan heb je altijd 1 station ertussen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:41 schreef lezut het volgende:
Iemand enig idee hoe je een soort dienstregeling kan maken? Mijn passagiers-treinen rijden namelijk altijd achter elkaar aan, terwijl de baan waar ze op zitten vrij lang is (met veel stations). De dienstregeling-optie die in OTTD zit snap ik niet echt en schijnt ook niet echt voor treinen bedoelt te zijn. Ik weet niet of dat ook geld met de Passenger Destinations mod (die ik gebruik)
Lees nou ff de handleiding die ik je net gafquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:03 schreef lezut het volgende:
Ik had al wat geprobeerd met auto aanvullen, maar dat werkte niet echt.. Maar ik heb dus 10 treinen op dat traject lopen, moet ik die allemaal handmatig gaan instellen?
[ afbeelding ]
Die 2 hondekoppen die op dat station staan die zouden bijvoorbeeld een eindje verder van elkaar moeten rijden..
Er staat dat je treinen beter full load kan laten doen, maar dan staan er nog steeds 2 treinen te wachten. Dus toch timetables dan. Die moet je dus handmatig instellen.quote:* Timetabling is tuned to a particular route and vehicle speed. Use it for things like buses; trains are better served by being instructed to wait for a full load. Use shared orders.
* Use Autofill to get an initial measurement to base your timetable upon.
* Manually spread out your vehicles. Reset any late time once in position.
* Add and tune a little slack time to allow them to catch up after delays.
* Set all the vehicles going at once.
* Repeat the tuning when upgrading to faster vehicles.
Die had ik al gevonden, maar ik snap er geen hout vanquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:11 schreef Bart het volgende:
[..]
Lees nou ff de handleiding die ik je net gaf
Ja, alleen als ie vertraging heeft klopt het dus niet meer. Stel dat je hebt ingesteld dat een trein 100 dagen over doet van A naar B, en dan 10 dagen blijft staan op B voordat ie verdergaat naar C, maar hij doet er 115 dagen over om bij B te komen, dan vertrekt ie gelijk naar C, met een achterstand waardoor de volgende trein al weer inloopt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:20 schreef lezut het volgende:
[..]
Die had ik al gevonden, maar ik snap er geen hout van
Dat je de tijd in kan stellen hoe lang een trein op een station moet staan begrijp ik nog, maar met reis kun je dus instellen hoe lang dat apparaat er over moet doen om van A naar B te komen?
Nee, om bovenstaande reden. Je moet dus de treinen met auto-invullen doen, en dan handmatig nog de waardes verhogen zodat je 'safe' zit. Als met auto-invullen een trein op een leeg station komt, dan is ie snel weer weg, en staat in autoaanvullen 2 dagen ofzo. Maar als het dan druk is, en de trein is langer bezig met laden, dan is je hele schema weer kut. Dus je moet aan de hand van een autoinvulling zelf een dienstregeling maken, waar treinen altijd aan kunnen voldoen. Dus als ze 100 dagen rijden, 10 dagen stoppen, dan maak je daar dus bijvoorbeeld 110 dagen rijden, 20 dagen stoppen van, om maar wat te noemen. Je past het aan op een worst case scenario. Dan staan je treinen dus vaak voor niets te wachten op een station, zodat ze er zeker van zijn dat ze niet in- of uitlopen op de andere treinen. Dat doen dan alle treinen, dus geen enkele loopt in of uit.quote:Maar als je dan alle treinen van de baan haalt, dan één trein met Auto-aanvullen de reistijd laat bepalen en vervolgens alle andere treinen een tijdje achter elkaar loslaat, dat zou dan toch ook moeten werken?
Niet dat ik weet. Maar je zou je netwerk ook zo kunnen bouwen dat het niet vastlooptquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:38 schreef lezut het volgende:
Oké (sorry voor de dubbelpost), maar ik begin het een beetje te begrijpen.
Enige probleem wat ik heb is dat ik nog wel eens alle treinen in m'n depot wil stoppen omdat alles vastloopt. Maar als ik ze dan weer uit het depot haal staat de vertraging op 300 dagen, en dat halen ze nooit meer in. Is er niet een manier om alle treinen in een groep in 1x te resetten?
Door te zorgen dat je dezelfde newgrf's geladen hebt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:39 schreef First het volgende:
Ik zou graag de Fok!server willen joinen alleen hij blijft maar het bericht geven : "NEWGRF NIET GELIJK " Hoe los ik dit op ?
Welke moet je dan wel gebruiken? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Door te zorgen dat je dezelfde newgrf's geladen hebt.
Staat gewoon in het multiplayerscherm als je de server aanklikt. Maar je kan ook hier kijken: http://www.openttd.org/en/server/146quote:Op woensdag 29 april 2009 09:58 schreef SimonBalk het volgende:
[..]
Welke moet je dan wel gebruiken? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik kreeg die melding ook, dus toen klikte ik op het knopje waar hetzelfde woord op stond.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Staat gewoon in het multiplayerscherm als je de server aanklikt. Maar je kan ook hier kijken: http://www.openttd.org/en/server/146
Goederen kun je naar de stad brengen idd, de eisen zijn wel wat strenger dwz minder gebouwen accepteren goederen dan post en passagiers. Dus die moet je doorgaans wel ergens naar het "centrum" van de stad brengen. Je ziet vanzelf bij het neerleggen van een stadion of het ook goederen accepteert.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:18 schreef classpc het volgende:
Wat kun je eigenlijk met goederen doen?
Is dat net ziets als post wat je gewoon van stad naar stad kunt brengen?
Omdat je wel spoor met bovenleiding moet bouwen om elektrische treinen te kunnen laten rijdenquote:Op woensdag 29 april 2009 14:22 schreef classpc het volgende:
En hoe komt het dat rener transport al elektrische treinen met bovenleiding heeft terwijl ik alleen nog maar dieseeltreinen kan kopen?
Dan bouw je toch ff je spoor omquote:Op woensdag 29 april 2009 15:17 schreef classpc het volgende:
Godverdekankerkachel
Heb ik eindelijk m'n spoorweg af, zijn die diesllocs uitgefaseerd
Maar ik ben er nu wel achter hoe ik spoor met bovenleiding moet bouwen
Ja das wel jammer, ik kan je er helaas ook niet bij helpen. YorP heeft wel wat ervaring ermee geloof ik, misschien dat hij kan helpen?quote:Op woensdag 29 april 2009 18:37 schreef lezut het volgende:
Damn, ik probeer nu een soort cargo dest te patchen (??) voor OTTD 0.7.0, maar ik vat er echt geen reet van Ik heb op tt-forums wat gevraagd, maar die reageren ook alsof iedereen weet wat al die bende met compilen enzo inhoud
Ik ga weer 0.6.3 spelen..
Naar de fabriek, waar ook graan en vee ingaan. En daar komen "goederen" uit. Vraag me niet wat ze daar precies producerenquote:Op donderdag 30 april 2009 19:30 schreef classpc het volgende:
Waar moet het staal eigenlijk heen?
Als ik ijzererts naar de hoogovens breng, dan produceren ze staal. Maar ik heb geen idee waar ik het staal heen kan brengen.
Ingeblikte hotdogsquote:Op donderdag 30 april 2009 19:42 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Naar de fabriek, waar ook graan en vee ingaan. En daar komen "goederen" uit. Vraag me niet wat ze daar precies produceren
Dat verklaart het vee, het staal, maar waar gebruiken ze het graan dan voor? De hotdog broodjes?quote:
Cruesliquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:12 schreef classpc het volgende:
[..]
Dat verklaart het vee, het staal, maar waar gebruiken ze het graan dan voor? De hotdog broodjes?
Ja server had per ongeluk een reset gekregenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:21 schreef classpc het volgende:
Volgens mij moeten jullie wat meer gaan spelen, anders is mijn bedrijf straks het grootste
Stilstand is achteruitgang
[edit]
Toch niet, want alle bedrijven zijn nu weg. Nouja, hebben we een kans om opnieuw te beginnen.
Met wat ik geleerd heb kan ik nu vast een nóg beter bedrijf starten
Net als frikandellen en leverworst.... weet alleen God wat er in de hotdogs gaat. Beetje meel mixen met vee-afval, en je hebt een aardige hotdog.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:12 schreef classpc het volgende:
Dat verklaart het vee, het staal, maar waar gebruiken ze het graan dan voor? De hotdog broodjes?
Ja mijn spoornet was een klein beetje verneukt en had geen zin om te fixen heb toen maar gewoon al mijn geld gebruikt om al mijn rails + een hele boel bomen te verwijderen .quote:Op zondag 3 mei 2009 13:29 schreef classpc het volgende:
Hee er zijn opeens een hoop bomen weg
Mijn spoorlijn liep dwars door een bos, maar er staan nu helemaal geen bomen meer in die omgeving
Klopt, klopt. Er was opeens een hoogoven verdwenen, maar die heb ik even weer aangeplant.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:06 schreef Zero2Nine het volgende:
Zit nu ook op de server. Leuk deadlockje bij Nondtown lezut. Ook een lekkere file bij Gaston East.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |