1 |
OP is ondertussen wel een beetje outdated, ik wil hem binnenkort nog updaten met pbs-info enzo. Maar toch bedanktquote:
Het werd ook eens tijd. OpenTTD begint onderhand meer naamsbekendheid te krijgen dan Transport Tycoon, geen reden om nog de naam uit 1994 te blijven hanteren.quote:
Maar dan zou je TTDPatch ook moeten noemen in de TTquote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Het werd ook eens tijd. OpenTTD begint onderhand meer naamsbekendheid te krijgen dan Transport Tycoon, geen reden om nog de naam uit 1994 te blijven hanteren.
Wie van de fokkers gebruikt dat dan ???quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:52 schreef Bart het volgende:
[..]
Maar dan zou je TTDPatch ook moeten noemen in de TT
Oh, er zijn er vast wel twee, drie te vindenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:27 schreef Harrie het volgende:
[..]
Wie van de fokkers gebruikt dat dan ???
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:34 schreef renwan het volgende:
Ben dankzij een vriend ook maar eens begonnen met spelen, m'n progress tot nu toe:
Mjah... volgens mij speelt 90% van dit topic OpenTTD. Als dat anders blijkt te zijn zien we wel weer verderquote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:52 schreef Bart het volgende:
Maar dan zou je TTDPatch ook moeten noemen in de TT
Lelijk is in TTD voor ervaren spelers definieerbaar als: "Bochtjes die te klein zijn".quote:
Ik gok zo dat er niet al te veel mensen zijn die OpenTTD gaan spelen als ze vroeger het origineel niet gespeeld hebben.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Het werd ook eens tijd. OpenTTD begint onderhand meer naamsbekendheid te krijgen dan Transport Tycoon, geen reden om nog de naam uit 1994 te blijven hanteren.
Hier wel een!quote:Op zondag 15 maart 2009 15:05 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik gok zo dat er niet al te veel mensen zijn die OpenTTD gaan spelen als ze vroeger het origineel niet gespeeld hebben.
Dan is dat zeker een van de eerste versies voor de mac?quote:Op zondag 15 maart 2009 15:18 schreef Nobu het volgende:
Over de OP: ik heb hier zelfs nog een versie liggen die onder geen enkele vorm van Windows wenst te draaien.
Ergens in de patches moet je "gebruik verbeterd laadalgoritme" inschakelen, staat onder stations en dan vrachtafhandeling.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:16 schreef BraveDribbel het volgende:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn treinen een voor een volgeladen worden?
Nu gebeurt het vaak dat er 3 treinen op full load staan ingesteld, maardat ze dan alledrie 50% vol zitten bij t station, terwijl er dus al 1 weghad kunnen zijn indien ze per trein inladen.
Welke settings moet ik hiervoor aanpassen en waar staat dat
Nee, een versie van TTDLX die alleen onder DOS draait. Kon het dus altijd wel spelen, maar moest eerst uit Windows.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Dan is dat zeker een van de eerste versies voor de mac?
Dan werkt ie dus prima onder Windows 95...quote:Op zondag 15 maart 2009 17:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, een versie van TTDLX die alleen onder DOS draait. Kon het dus altijd wel spelen, maar moest eerst uit Windows.
Versie 7.2? Je bedoelt 0.7.0 beta 2? Die nieuwe seinen zijn dan PBS. Kijk hier eens voor meer info.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:14 schreef armmoetzaaier het volgende:
ik heb nou versie 7.2 er op staan mar nu zijn er volgens mij 2 stoplichten bij gekomen
maar ik kan niet helemaal achter komen waar die voor zijn.
1 stoplicht met 2 rode lichten
en eentje met 2 rode lichten met een wit rood bord er onder ???
kan iemand me uitlegen waar die voor zijn.
Onder die toetsenbordtoets met de letters D, E en L erop.quote:
PBS zou denk ik al aardig wat oplossen. Maar plaats eens een savegame hierquote:Op zondag 15 maart 2009 17:41 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[ afbeelding ]
Wie kan mji helpen deze kruising te verbeteren? Er is dus een 4baansingang die naar 4 verschillende punten moet.
Nope, ben zojuist een van servers op gegaan met RC1 en OpenGFX draaiende.... geen probleem.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:12 schreef DarconNL het volgende:
Hebben meer mensen last van het volgende?
Ik heb OpenTTD 0.7.0-RC1 er opgezet maar krijg de OpenGFX.Alpha 4.2 er niet werkend mee.
Doe ik iets fout? Heb het .tar bestand gewoon in de data map staan.
Hmm vreemd, ik heb zelf in de singelplayer geen andere grafix meer. Heb ook niks zitten doen met 32 bpp dus dat kan het niet zijn. Heb hem ook al geïnstalleerd op andere PC maar daar heb ik ook zelfde probleem. Snap niet wat ik fout doe. Heeft altijd gewerkt met de voorgaande versies.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Nope, ben zojuist een van servers op gegaan met RC1 en OpenGFX draaiende.... geen probleem.
Ik zit met smart te wachten op een update voor de missende graphics!
Kijk.... dat snap ik nou niet he. Heb je treinen die 643 km/u kunnen, en dan ga je bochtjes maken die je trein afremmen tot 88 km/u..... voorbeeld, links van Wendingstone, net onder Dendingworth, linksboven van Punninghall, eigenlijk te veel om op te noemen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:10 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[ afbeelding ]
Tadaa, mijn Maglev netwerk
Release Candidate.quote:
Dat 88km/pu is iets waar je pas na een potje of 2 achterkomt. In ieder geval, dat was zo bij mij. (Werd uitgelegd door iemand )quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Kijk.... dat snap ik nou niet he. Heb je treinen die 643 km/u kunnen, en dan ga je bochtjes maken die je trein afremmen tot 88 km/u..... voorbeeld, links van Wendingstone, net onder Dendingworth, linksboven van Punninghall, eigenlijk te veel om op te noemen.
Waarom doen mensen dat? Ik zie dat op mijn servers ook wel eens.... heel lang richt stuk, 90 graden bocht (2x 45 graden achter elkaar, dan weer een lang stuk. Komt die trein aan met 643 km/u, moet ie als een zieke stoomtrein met 88 km/u de bocht om.....
Een pluspuntje: Je speelt zoals een echte Transport Tycoon fan het doet in Engelse Ponden.
[..]
Release Candidate.
Euh, die 90-graden bochten zijn langer, dus duurder en minder compact. En waarom zou het makkelijker zijn? Autorail maakt net zo makkelijk schuine rails als rechte rails hoorquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:04 schreef Jamiroquai het volgende:
maar de afweging tussen "makkelijk, goedkoop en compact bouwen" en "snelheid" is snel gemaakt.
quote:Die nieuwe stoplichten zijn trouwens een geschenk uit de hemel, moet daar niet iets over in de OP?
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 09:03 schreef Bart het volgende:
[..]
OP is ondertussen wel een beetje outdated, ik wil hem binnenkort nog updaten met pbs-info enzo.
Niet als je weinig ruimte hebt of niet goed vooruit hebt gedacht(wat volgens mij nogal makkelijk voorkomt bij iemand die net begint). Dan zijn die 90graden bochtjes het meest voor de hand liggendquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Euh, die 90-graden bochten zijn langer, dus duurder en minder compact. En waarom zou het makkelijker zijn? Autorail maakt net zo makkelijk schuine rails als rechte rails hoor
[..]
[..]
Onzin. Een bochtje zoals de onderste in dit plaatje is echt niet goedkoper dan de bocht in het plaatje hieronder. Als het wat scheelt, is het misschien 48 pond of zoiets.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:38 schreef Jamiroquai het volgende:
Niet als je weinig ruimte hebt of niet goed vooruit hebt gedacht(wat volgens mij nogal makkelijk voorkomt bij iemand die net begint). Dan zijn die 90graden bochtjes het meest voor de hand liggend
Verbeter eens Maartenquote:Op donderdag 19 maart 2009 00:39 schreef maartena het volgende:
Onzin. Een bochtje zoals de onderste in dit plaatje is echt niet goedkoper dan de bocht in het onderste plaatje. Als het wat scheelt, is het misschien 48 pond ofzoiets.
Je kan misschien alles dat ik zeg meteen onzin noemen, maar wat ik hier probeer is om uit te vinden waarom mensen in de eerste plaats van die bochtjes maken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Onzin. Een bochtje zoals de onderste in dit plaatje is echt niet goedkoper dan de bocht in het plaatje hieronder. Als het wat scheelt, is het misschien 48 pond of zoiets.
[ afbeelding ]
En een trein kan dus in volledige snelheid door het onderste bochtje razen. Het bovenste bochtje is ook veelal oorzaak dat stations vol met opstoppingen komen te staan, omdat de treinen ipv volledig te accelereren naar bijv. 160 km/u met 88km/u moeten vertrekken.
FOUT:
[ afbeelding ]
GOED:
[ afbeelding ]
Het klopt dat het onderste station iets meer ruimte inneemt dan het bovenste station, en wellicht kost het ook 1000 pond meer omdat er een paar meer rails gebruikt worden..... maar ik word toch kriebelig als ik mensen zie die een ENORM station bouwen zoals in het "foute" voorbeeld, en zich dan afvragen waarom er opstoppingen zijn en zo
Hoe sneller je treinen in en uit een station kunt laten gaan, hoe beter het is, en hoe minder opstoppingen.
En al die bochten aanpassen is gewoon een kutkarwei.quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:39 schreef armmoetzaaier het volgende:
ik denk dat de meesten het doen omdat ze er niet over na denken dat een trein langzamer door een bocht gaan.
en al zijn ze er achter dat een trein langzamer door een bocht gaat.
passen ze het niet toe bij het station omdat ze dat niet als bocht zien maar als station opbouw.
Daarom kun je beter goed beginnen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:15 schreef Jamiroquai het volgende:
En al die bochten aanpassen is gewoon een kutkarwei.
Hoe moet je schuine tracks dan slepen? Lukt mij nietquote:het kan natuurlijk ook komen omdat men nog van de orginele TTDLX gewend is dat je schuine tracks niet kon slepen, en dat is natuurlijk al jaren veranderd.
Probeer het eens met het autorailknopje, dat scheelt je een hele hoop klikken...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:25 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
Hoe moet je schuine tracks dan slepen? Lukt mij niet
Hier.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:25 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
En ik zit nog op versie 0.6.3 maar de fokserver zit nu op een nieuwere versie. Kan iemand ff een link geven waar ik die kan downloaden zodat ik mee kan doen daar?
Dat probleem heb ik nu ook met mijn olietankers. Mijn geïmproviseerde oplossing is ervoor te zorgen dat er treinen met genoeg capaciteit klaarstaan om meteen de boel over te nemen, voordat het schip weer inlaadt.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:11 schreef BraveDribbel het volgende:
Ok, ik heb nu ook openttd 0.7.0
Maar ik heb een probleempje tov versie 0.6.3
Ik wil dat mijn trein op station A full load coal doet, en op station B al het coal uitlaadt (andere kolenmijn). In 0.6.3 was dit de optie transfer and leave empty. Maar in 0.7.0 bestaat deze optie niet meer. Dus nu laadt mijn trein uit op station B, maar wordt hij ook meteen weer volgeladen daar, wat dus niet de bedoeling is
Om dit probleem te verhelpen moet je op het pijltje naast "Alle vracht vol laden" klikken en dan "Niet laden" selecteren op het station waar je wil ontladen en ook op het pijltje naast "Alles lossen" klikken en dan "Transfer" selecteren.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik nu ook met mijn olietankers. Mijn geïmproviseerde oplossing is ervoor te zorgen dat er treinen met genoeg capaciteit klaarstaan om meteen de boel over te nemen, voordat het schip weer inlaadt.
Edit: Oh, en de schepen krijgen de opdracht "Transfer en neem vracht mee".
NPF staat aan?quote:Op maandag 23 maart 2009 07:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb nu ook 0.7.0-RC, maar m'n stations lopen steeds vast. Ik gebruik gewoon exit-signals en pre-signals. Alleen de trein gaat niet altijd naar het stationsspoor toe dat nog vrij is, maar gaat voor het bezette spoor staan waardoor alles geblokkeerd wordt...
Heb ik iets verkeerd ingesteld ofzo?
Dat moet ik thuis even nakijken.quote:
Die moet dus aanstaan, nu heb ik geen problemen meerquote:
Dat dusquote:Op maandag 23 maart 2009 17:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die moet dus aanstaan, nu heb ik geen problemen meer
Geen idee, nog niet gedaan. Zit er geen handleiding bij? Kijk anders even op manual.openttd.org, misschien is daar iets te vinden...quote:Alleen nu een andere vraag, hoe werkt die nieuwe AI??
Je moet iets van een AI profiel downloaden geloof ik, maar waar moet je die dan installeren?
Dit klinkt wel een beetje raar... Zou je misschien een screenshot kunnen plaatsen van het order-venster?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:07 schreef DarconNL het volgende:
Hmm, ik kom net een probleem tegen en weet niet wat de oplossing is.
Heb nu een station waar goederen op aankomen met de monorail maar als de trein op het station is geweest om goederen te lossen gaat de order niet meer over naar het station waar die moet laden.
Weet iemand hier een oplossing voor?? Heb alle route bepalingen geprobeerd maar dat haalt niet uit.
FOK! nog nietquote:Op maandag 23 maart 2009 18:14 schreef maartena het volgende:
RC2 alweer sinds gisteren...... servers zijn uiteraard up to date
Fok nog niet nee. Ik wacht op 0.7.0 final.quote:
Je hebt geen tram .grf geïnstalleerd?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Iemand een idee waarom ik geen tramspoor kan maken?
Er is geen precieze naam, aangezien er meerdere grf's zijn met trams. Je hebt echter een grf met tracks, maar die heb je helemaal niet nodig aangezien tramrailsgraphics standaard al ingebouwd zitten. Maar een voorbeeld van een tram.grf is Generic Tram Set. Best kans dat je die al hebt omdat die dacht ik standaard meegeleverd zat bij OpenTTD. Moet je ff in je data-map kijken.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik kan het vanaf hier niet nakijken, maar ik heb wel iets van Newtramtracks geinstalleerd. Maar moet ik dan misschien eerst de standaard tram.grf installeren?
Ik heb wel ooit trams gehad, maar ik kon in m'n grf-collectie niets vinden van trams....
Wat is de precieze naam van wat ik nodig heb? Dan zal ik als ik thuis ben nog eens zoeken
Met het vinden van de knop om een fatsoenlijke screenshot te maken?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 02:10 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Met het vinden van de knop om een fatsoenlijke screenshot te maken?als je betweterig wil doen, moet je het ook zeker weten hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, over het algemeen heb je maar een manier nodig he...quote:Op zaterdag 28 maart 2009 08:48 schreef murp het volgende:
[..]
als je betweterig wil doen, moet je het ook zeker weten hoor
Ctrl-s Murp Dan is ie ook nog eens PNG (mits je de instelling niet gewijzigd hebt waardoor het veel beter te zien is allemaal en we dus nog beter kunnen genieten van je spaghetti-spoorquote:Op zaterdag 28 maart 2009 08:48 schreef murp het volgende:
[..]
als je betweterig wil doen, moet je het ook zeker weten hoor
waar komt die png dan terrecht?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:08 schreef Bart het volgende:
[..]
Ctrl-s Murp Dan is ie ook nog eens PNG (mits je de instelling niet gewijzigd hebt waardoor het veel beter te zien is allemaal en we dus nog beter kunnen genieten van je spaghetti-spoor
In je OpenTTD mapquote:
PBS. Verder staan de meeste dingen in de changelog van beta 1.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:09 schreef Tijn het volgende:
Wat zijn de grootste verschillen met 0.6x?
Dan zit er ergens een map in je mijn documenten met de naam OpenTTD ofzo. Je kan hem vinden door je hd af te zoeken naar het bestand openttd.cfg, dat bevindt zich namelijk in die map.quote:
Dit is ook al geactiveerd in RC2 van 7.0?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:17 schreef Bart het volgende:
[..]
PBS. Verder staan de meeste dingen in de changelog van beta 1.
beta 1 al, dus ja, ook in rc2quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is ook al geactiveerd in RC2 van 7.0?
* Tijn rusht naar de download sectie
Nog steeds jpg. Je kan ergens in de options het bestandsformaat instellen op png. Probleem met jpg is dat je geen onderscheid meer kan maken tussen pre- en combo-signals doordat door de compressie geen onderscheid meer te maken is tussen de gele en witte vlakjesquote:
Bmpquote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:26 schreef murp het volgende:
maar die andere bmp bestand is bijna 2gig en niet te openen via photoshop of enig ander programma
Dat bestand is veel te groot voor een png... Gaat toch nog iets mis, dit is volgens mij gewoon een bmp.quote:
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat bestand is veel te groot voor een png... Gaat toch nog iets mis, dit is volgens mij gewoon een bmp.
jaquote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:54 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
1680*1050, 94kB.
Die van jou is veel lagere resolutie, maar tien keer zo groot... Heb je echt in de spelopties png aanstaan, zoals op mijn screenshot te zien is?
En dan druk je ctrl-s en dan krijg je een rood venster dat de screenshot is opgeslagen, en dat bestand gooi je dan online? Met als bestandsnaam dus 'bedrijfsnaam, ingamedate.png'?quote:
jaquote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:04 schreef Bart het volgende:
[..]
En dan druk je ctrl-s en dan krijg je een rood venster dat de screenshot is opgeslagen, en dat bestand gooi je dan online? Met als bestandsnaam dus 'bedrijfsnaam, ingamedate.png'?
Dan snap ik er geen kut vanquote:
ach, a;s ik maak lekker aan het spelen ben, net had ik ook een hele lange spoor gemaakt naar een juwelier, mag ik daar geen station bouwenquote:
En als dat niet helpt alle bomen weghaalen en weer opnieuw planten .quote:Op zaterdag 28 maart 2009 23:11 schreef Battlefan het volgende:
Waardering een beetje omhoog halen door wat bomen in en om de stad te planten, en in het vervolg eerst het station bouwen
Dat heeft bij mij echt nooooit zin. Dan staat er niet dat ik ze heb omgekocht, blijft mijn reputatie alsnog even slechtquote:
Hij gaat ook niet in een keer van -1000 naar +1000 Je krijgt er iets van 200 bij ofzo, dus als je maximaal asshole bent, dan moet je echt 6 keer omkopen wil je weer een station kunnen bouwenquote:Op zondag 29 maart 2009 09:56 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Dat heeft bij mij echt nooooit zin. Dan staat er niet dat ik ze heb omgekocht, blijft mijn reputatie alsnog even slecht
Ik gok dat je iets creatiever met signals overweg moet gaan.quote:Op zondag 29 maart 2009 13:52 schreef BraveDribbel het volgende:
Help!!
Ik zit met een probleem met de afvoer van treinen bij mijn station
De treinen kunnen wel makkelijk het station in, maar aan de uitgang staan ze allemaal in de rij, omdat het aantal sporen hier weer vermindert. Is er een andere oplossing mogelijk ipv spoorverdubbeling?
En dit.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:03 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Screenshot en savegame, dan kunnen we je verder helpen!
ja, op je single uitgangsspoor zet je om de 10,15 of 20 vakjes een sein neer, zodat ze sneller achter elkaar het baanvak op kunnen.quote:Op zondag 29 maart 2009 13:52 schreef BraveDribbel het volgende:
Help!!
Ik zit met een probleem met de afvoer van treinen bij mijn station
De treinen kunnen wel makkelijk het station in, maar aan de uitgang staan ze allemaal in de rij, omdat het aantal sporen hier weer vermindert. Is er een andere oplossing mogelijk ipv spoorverdubbeling?
10 is wel al veel. Zelf heb ik ze om de 2 hokjes staan, vooral in Maglev-tijdperk is dat efficiënter.quote:Op zondag 29 maart 2009 16:44 schreef mickeyD het volgende:
[..]
ja, op je single uitgangsspoor zet je om de 10,15 of 20 vakjes een sein neer, zodat ze sneller achter elkaar het baanvak op kunnen.
je moet natuurlijk wel zorgen dat ze vlot door kunnen, en niet verderop weer een fuik creeeren.
Ik om de vier, anders krijg je bij bruggen en tunnels weer files als treinen echt op seinafstand van elkaar rijden.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:05 schreef MaxMark het volgende:
[..]
10 is wel al veel. Zelf heb ik ze om de 2 hokjes staan, vooral in Maglev-tijdperk is dat efficiënter.
Ik probeer bruggen en tunnels altijd max 5, 6 tegels te laten zijn, ook om die reden.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:09 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik om de vier, anders krijg je bij bruggen en tunnels weer files als treinen echt op seinafstand van elkaar rijden.
Ik maak als ik een wat langere bruk of tunnel moet maken altijd een dubbele of soms wel 3 als de afstand langer is.quote:Op zondag 29 maart 2009 18:59 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik probeer bruggen en tunnels altijd max 5, 6 tegels te laten zijn, ook om die reden.
Precies. En als je treinen dan op 2 vakjes van elkaar rijden, en je krijgt dan opeens een brug van 5 vakjes, dan krijg je files. Vandaar dat ik mijn seinen ook al op 4 zet. Dan is dat in ieder geval op elkaar afgestemd. Als ik dan files bij het station krijg, dan moet ik daar wat gaan aanpassen, niet in de seinafstandquote:Op zondag 29 maart 2009 18:59 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik probeer bruggen en tunnels altijd max 5, 6 tegels te laten zijn, ook om die reden.
Treinen rijden bij mij nooit op 2 vakjes van elkaar, alleen bij lage snelheden (stationsgebied betreden/verlaten). Op topsnelheid zit er meer dan 5 tegels tussen, dus dan kunnen ze over en door bruggen en tunnels.quote:Op zondag 29 maart 2009 20:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Precies. En als je treinen dan op 2 vakjes van elkaar rijden, en je krijgt dan opeens een brug van 5 vakjes, dan krijg je files. Vandaar dat ik mijn seinen ook al op 4 zet. Dan is dat in ieder geval op elkaar afgestemd. Als ik dan files bij het station krijg, dan moet ik daar wat gaan aanpassen, niet in de seinafstand
Hoe kan dat nou altijd zo zijn? Als er toch treinen invoegen, kunnen ze prima op 2-3 vakjes achter een reeds op de mainline rijdende trein invoegen. Of heb jij alleen maar sporen die van het ene station naar het andere lopen?quote:Op zondag 29 maart 2009 20:12 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Treinen rijden bij mij nooit op 2 vakjes van elkaar, alleen bij lage snelheden (stationsgebied betreden/verlaten). Op topsnelheid zit er meer dan 5 tegels tussen, dus dan kunnen ze over en door bruggen en tunnels.
Anders maak je er even een groot issue vanquote:Op zondag 29 maart 2009 20:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou altijd zo zijn? Als er toch treinen invoegen, kunnen ze prima op 2-3 vakjes achter een reeds op de mainline rijdende trein invoegen. Of heb jij alleen maar sporen die van het ene station naar het andere lopen?
Niets big issue hoor Vroeg het me gewoon afquote:Op zondag 29 maart 2009 20:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Anders maak je er even een groot issue van
Bij invoegpunten waar twee treinen tegelijkertijd samenkomen, wordt één trein vertraagd (maar nooit tot stilstand), omdat hij slechts 2 hokjes hoeft te wachten. Daarna accellereert de trein direct weer. Als deze trein weer op snelheid is, is de afstand altijd meer dan 5 hokjes, dus geen probleem bij bruggen/tunnels. Zo werkt het bij mij in ieder geval prima.
En natúúrlijk heb ik honderden 'van A naar B'-lijntjes.
Zou je eens een savegame van jou willen posten? Kijken hoe jij dat aanpaktquote:Op zondag 29 maart 2009 22:08 schreef Bart het volgende:
[..]
Niets big issue hoor Vroeg het me gewoon af
Deed ik ook toen ik nog n00b wasquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:51 schreef Proximo het volgende:
Grappig dat jullie de seinen zover uit elkaar hebben, ik heb ze juist op 1 gezet
Maar ik heb dan ook 2500+ treinen rijden
http://www.tt-forums.net/viewforum.php?f=32quote:Op woensdag 1 april 2009 19:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Waar kan je eigenlijk suggesties doen voor nieuwe ontwikkelingen voor openTTD?
Want ik speel graag met wagonsnelheidlimiet aan. Het zou dan alleen fijn zijn als goederentreinen van de ICE's gescheiden kunnen worden. Dat kan nu natuurlijk wel met waypoints, maar dit is nogal omslachtig.
Als ze nu gewoon 'even'(;)) iets maken dat ipv van monorail, er hogesnelheidslijn beschikbaar komt. Dat is gewoon normaal spoor, en kan ook daarop aangesloten worden. Alleen treinen die langzamer zijn dan 200km/h kunnen hier niet overheen.
En zoiets is wel te maken, met programmable signals. Heb ik ooit ergens een keer een patch voor gezien, dan kon je dus iets maken als "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid hoger dan 200 km/h" en daarnaast een spoortje met "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid lager dan 200 km/h". Details ben ik echter allemaal vergetenquote:Op woensdag 1 april 2009 19:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Waar kan je eigenlijk suggesties doen voor nieuwe ontwikkelingen voor openTTD?
Want ik speel graag met wagonsnelheidlimiet aan. Het zou dan alleen fijn zijn als goederentreinen van de ICE's gescheiden kunnen worden. Dat kan nu natuurlijk wel met waypoints, maar dit is nogal omslachtig.
Als ze nu gewoon 'even'(;)) iets maken dat ipv van monorail, er hogesnelheidslijn beschikbaar komt. Dat is gewoon normaal spoor, en kan ook daarop aangesloten worden. Alleen treinen die langzamer zijn dan 200km/h kunnen hier niet overheen.
Zoiets zou ook goed zijnquote:Op woensdag 1 april 2009 20:32 schreef Bart het volgende:
[..]
En zoiets is wel te maken, met programmable signals. Heb ik ooit ergens een keer een patch voor gezien, dan kon je dus iets maken als "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid hoger dan 200 km/h" en daarnaast een spoortje met "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid lager dan 200 km/h". Details ben ik echter allemaal vergeten
Mooi, ga ik vanavond de FOK!server updatenquote:Op woensdag 1 april 2009 23:19 schreef maartena het volgende:
0.7.0 Final/Stable is uit, mijn servers zijn up to date
Grappig, mijn ervaring is juist dat het de doorstroom verbeterd, zeker als ik er meerdere lijnen laat samenkomen.quote:Op woensdag 1 april 2009 08:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Deed ik ook toen ik nog n00b was
Maar serieus, daar ben ik echt van afgestapt, want je krijgt er echt bottlenecks door, treinen halen nooit topspeed, en je kunt ze niet laten keren indien nodig.
Het verbetert in die zin de doorstroom dat treinen minder lang hoeven te wachten, maar meer achter elkaar aan sukkelen als het druk is. Zeker bij drukke mainlines met veel in- en uitvoegend treinverkeer van aftakkingen, krijg je dan echt trage lange files, omdat er bruggen en tunnels gebruikt worden die vaak 4 vakjes lang zijn.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:24 schreef Proximo het volgende:
[..]
Grappig, mijn ervaring is juist dat het de doorstroom verbeterd, zeker als ik er meerdere lijnen laat samenkomen.
Ze lopen overigens allemaal 99% van de tijd netjes op 643 km/u
Klopt, het hangt ook van de treinlengte af. Ik maak mijn treinen meestal 10 vakjes, 18 wagons en dualhead engine.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:05 schreef maartena het volgende:
Ik heb 1 vakje tussen de signalen, dat werkt voor mij het best. Ik ben sowieso de koning van het bouwen zonder opstoppingen - Het ligt er ook een beetje aan wat voor treinen je hebt. Bij lange treinen is meer ruimte tussen de signalen handiger, bij korte treinen is minder ruimte handiger. Het is dus niet zo dat de ene perse beter is dan de ander, het ligt er gewoon aan
Zo denk ik:quote:Op zondag 5 april 2009 21:45 schreef sander-3 het volgende:
Kan iemand mij helpen om dit systeempje goed te laten werken?
[ afbeelding ]
Als 1 brug dus bezet is, is het de bedoeling dat de trein het andere spoor kiest. De PBS heb ik aangegeven, de andere seinen zijn normale 2 richtingsseinen. Ik heb het trouwens op de fok server gemaakt, bij het stadje brindingstone bay.
Edit: ik snap dat dit kan met normale seinen, maar ik wilde kijken of ik dit ook kon bereiken met PBS.
Hmm, niet dus.. want dan is de 'kruising' niet meer begaanbaar.. als ik een normaal entry sign neerzet..
Waarom? zo kun je het toch ook zien?quote:Op zondag 5 april 2009 22:02 schreef Bart het volgende:
[..]
Zo denk ik:
[ afbeelding ]
En maak screenshots volgende keer met ctrl-s, of sla ze op z'n minst op als png
De kleur van de bordjes op pre-signals niet meer. Plus dat png's kleiner zijn en dus beter voor mensen die mobiel internetten. Plus dat je niet van die -compressie-artifacts ziet.quote:
Zijn ook PBS-seinen...quote:Op zondag 5 april 2009 22:19 schreef sander-3 het volgende:
En what the fuck zijn dat voor seinen? Ik heb alleen die PBS met 2 rode lampjes, hier zit nog een oranje lampje onderaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |