Treinen rijden bij mij nooit op 2 vakjes van elkaar, alleen bij lage snelheden (stationsgebied betreden/verlaten). Op topsnelheid zit er meer dan 5 tegels tussen, dus dan kunnen ze over en door bruggen en tunnels.quote:Op zondag 29 maart 2009 20:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Precies. En als je treinen dan op 2 vakjes van elkaar rijden, en je krijgt dan opeens een brug van 5 vakjes, dan krijg je files. Vandaar dat ik mijn seinen ook al op 4 zet. Dan is dat in ieder geval op elkaar afgestemd. Als ik dan files bij het station krijg, dan moet ik daar wat gaan aanpassen, niet in de seinafstand
Hoe kan dat nou altijd zo zijn? Als er toch treinen invoegen, kunnen ze prima op 2-3 vakjes achter een reeds op de mainline rijdende trein invoegen. Of heb jij alleen maar sporen die van het ene station naar het andere lopen?quote:Op zondag 29 maart 2009 20:12 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Treinen rijden bij mij nooit op 2 vakjes van elkaar, alleen bij lage snelheden (stationsgebied betreden/verlaten). Op topsnelheid zit er meer dan 5 tegels tussen, dus dan kunnen ze over en door bruggen en tunnels.
Anders maak je er even een groot issue vanquote:Op zondag 29 maart 2009 20:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou altijd zo zijn? Als er toch treinen invoegen, kunnen ze prima op 2-3 vakjes achter een reeds op de mainline rijdende trein invoegen. Of heb jij alleen maar sporen die van het ene station naar het andere lopen?
Niets big issue hoor Vroeg het me gewoon afquote:Op zondag 29 maart 2009 20:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Anders maak je er even een groot issue van
Bij invoegpunten waar twee treinen tegelijkertijd samenkomen, wordt één trein vertraagd (maar nooit tot stilstand), omdat hij slechts 2 hokjes hoeft te wachten. Daarna accellereert de trein direct weer. Als deze trein weer op snelheid is, is de afstand altijd meer dan 5 hokjes, dus geen probleem bij bruggen/tunnels. Zo werkt het bij mij in ieder geval prima.
En natúúrlijk heb ik honderden 'van A naar B'-lijntjes.
Zou je eens een savegame van jou willen posten? Kijken hoe jij dat aanpaktquote:Op zondag 29 maart 2009 22:08 schreef Bart het volgende:
[..]
Niets big issue hoor Vroeg het me gewoon af
Deed ik ook toen ik nog n00b wasquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:51 schreef Proximo het volgende:
Grappig dat jullie de seinen zover uit elkaar hebben, ik heb ze juist op 1 gezet
Maar ik heb dan ook 2500+ treinen rijden
http://www.tt-forums.net/viewforum.php?f=32quote:Op woensdag 1 april 2009 19:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Waar kan je eigenlijk suggesties doen voor nieuwe ontwikkelingen voor openTTD?
Want ik speel graag met wagonsnelheidlimiet aan. Het zou dan alleen fijn zijn als goederentreinen van de ICE's gescheiden kunnen worden. Dat kan nu natuurlijk wel met waypoints, maar dit is nogal omslachtig.
Als ze nu gewoon 'even'(;)) iets maken dat ipv van monorail, er hogesnelheidslijn beschikbaar komt. Dat is gewoon normaal spoor, en kan ook daarop aangesloten worden. Alleen treinen die langzamer zijn dan 200km/h kunnen hier niet overheen.
En zoiets is wel te maken, met programmable signals. Heb ik ooit ergens een keer een patch voor gezien, dan kon je dus iets maken als "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid hoger dan 200 km/h" en daarnaast een spoortje met "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid lager dan 200 km/h". Details ben ik echter allemaal vergetenquote:Op woensdag 1 april 2009 19:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Waar kan je eigenlijk suggesties doen voor nieuwe ontwikkelingen voor openTTD?
Want ik speel graag met wagonsnelheidlimiet aan. Het zou dan alleen fijn zijn als goederentreinen van de ICE's gescheiden kunnen worden. Dat kan nu natuurlijk wel met waypoints, maar dit is nogal omslachtig.
Als ze nu gewoon 'even'(;)) iets maken dat ipv van monorail, er hogesnelheidslijn beschikbaar komt. Dat is gewoon normaal spoor, en kan ook daarop aangesloten worden. Alleen treinen die langzamer zijn dan 200km/h kunnen hier niet overheen.
Zoiets zou ook goed zijnquote:Op woensdag 1 april 2009 20:32 schreef Bart het volgende:
[..]
En zoiets is wel te maken, met programmable signals. Heb ik ooit ergens een keer een patch voor gezien, dan kon je dus iets maken als "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid hoger dan 200 km/h" en daarnaast een spoortje met "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid lager dan 200 km/h". Details ben ik echter allemaal vergeten
Mooi, ga ik vanavond de FOK!server updatenquote:Op woensdag 1 april 2009 23:19 schreef maartena het volgende:
0.7.0 Final/Stable is uit, mijn servers zijn up to date
Grappig, mijn ervaring is juist dat het de doorstroom verbeterd, zeker als ik er meerdere lijnen laat samenkomen.quote:Op woensdag 1 april 2009 08:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Deed ik ook toen ik nog n00b was
Maar serieus, daar ben ik echt van afgestapt, want je krijgt er echt bottlenecks door, treinen halen nooit topspeed, en je kunt ze niet laten keren indien nodig.
Het verbetert in die zin de doorstroom dat treinen minder lang hoeven te wachten, maar meer achter elkaar aan sukkelen als het druk is. Zeker bij drukke mainlines met veel in- en uitvoegend treinverkeer van aftakkingen, krijg je dan echt trage lange files, omdat er bruggen en tunnels gebruikt worden die vaak 4 vakjes lang zijn.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:24 schreef Proximo het volgende:
[..]
Grappig, mijn ervaring is juist dat het de doorstroom verbeterd, zeker als ik er meerdere lijnen laat samenkomen.
Ze lopen overigens allemaal 99% van de tijd netjes op 643 km/u
Klopt, het hangt ook van de treinlengte af. Ik maak mijn treinen meestal 10 vakjes, 18 wagons en dualhead engine.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:05 schreef maartena het volgende:
Ik heb 1 vakje tussen de signalen, dat werkt voor mij het best. Ik ben sowieso de koning van het bouwen zonder opstoppingen - Het ligt er ook een beetje aan wat voor treinen je hebt. Bij lange treinen is meer ruimte tussen de signalen handiger, bij korte treinen is minder ruimte handiger. Het is dus niet zo dat de ene perse beter is dan de ander, het ligt er gewoon aan
Zo denk ik:quote:Op zondag 5 april 2009 21:45 schreef sander-3 het volgende:
Kan iemand mij helpen om dit systeempje goed te laten werken?
[ afbeelding ]
Als 1 brug dus bezet is, is het de bedoeling dat de trein het andere spoor kiest. De PBS heb ik aangegeven, de andere seinen zijn normale 2 richtingsseinen. Ik heb het trouwens op de fok server gemaakt, bij het stadje brindingstone bay.
Edit: ik snap dat dit kan met normale seinen, maar ik wilde kijken of ik dit ook kon bereiken met PBS.
Hmm, niet dus.. want dan is de 'kruising' niet meer begaanbaar.. als ik een normaal entry sign neerzet..
Waarom? zo kun je het toch ook zien?quote:Op zondag 5 april 2009 22:02 schreef Bart het volgende:
[..]
Zo denk ik:
[ afbeelding ]
En maak screenshots volgende keer met ctrl-s, of sla ze op z'n minst op als png
De kleur van de bordjes op pre-signals niet meer. Plus dat png's kleiner zijn en dus beter voor mensen die mobiel internetten. Plus dat je niet van die -compressie-artifacts ziet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |