quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat bestand is veel te groot voor een png... Gaat toch nog iets mis, dit is volgens mij gewoon een bmp.
jaquote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:54 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
1680*1050, 94kB.
Die van jou is veel lagere resolutie, maar tien keer zo groot... Heb je echt in de spelopties png aanstaan, zoals op mijn screenshot te zien is?
En dan druk je ctrl-s en dan krijg je een rood venster dat de screenshot is opgeslagen, en dat bestand gooi je dan online? Met als bestandsnaam dus 'bedrijfsnaam, ingamedate.png'?quote:
jaquote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:04 schreef Bart het volgende:
[..]
En dan druk je ctrl-s en dan krijg je een rood venster dat de screenshot is opgeslagen, en dat bestand gooi je dan online? Met als bestandsnaam dus 'bedrijfsnaam, ingamedate.png'?
Dan snap ik er geen kut vanquote:
ach, a;s ik maak lekker aan het spelen ben, net had ik ook een hele lange spoor gemaakt naar een juwelier, mag ik daar geen station bouwenquote:
En als dat niet helpt alle bomen weghaalen en weer opnieuw plantenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 23:11 schreef Battlefan het volgende:
Waardering een beetje omhoog halen door wat bomen in en om de stad te planten, en in het vervolg eerst het station bouwen
Dat heeft bij mij echt nooooit zin. Dan staat er niet dat ik ze heb omgekocht, blijft mijn reputatie alsnog even slechtquote:
Hij gaat ook niet in een keer van -1000 naar +1000quote:Op zondag 29 maart 2009 09:56 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Dat heeft bij mij echt nooooit zin. Dan staat er niet dat ik ze heb omgekocht, blijft mijn reputatie alsnog even slecht
Ik gok dat je iets creatiever met signals overweg moet gaan.quote:Op zondag 29 maart 2009 13:52 schreef BraveDribbel het volgende:
Help!!
Ik zit met een probleem met de afvoer van treinen bij mijn station
De treinen kunnen wel makkelijk het station in, maar aan de uitgang staan ze allemaal in de rij, omdat het aantal sporen hier weer vermindert. Is er een andere oplossing mogelijk ipv spoorverdubbeling?
En dit.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:03 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Screenshot en savegame, dan kunnen we je verder helpen!
ja, op je single uitgangsspoor zet je om de 10,15 of 20 vakjes een sein neer, zodat ze sneller achter elkaar het baanvak op kunnen.quote:Op zondag 29 maart 2009 13:52 schreef BraveDribbel het volgende:
Help!!
Ik zit met een probleem met de afvoer van treinen bij mijn station
De treinen kunnen wel makkelijk het station in, maar aan de uitgang staan ze allemaal in de rij, omdat het aantal sporen hier weer vermindert. Is er een andere oplossing mogelijk ipv spoorverdubbeling?
10 is wel al veel. Zelf heb ik ze om de 2 hokjes staan, vooral in Maglev-tijdperk is dat efficiënter.quote:Op zondag 29 maart 2009 16:44 schreef mickeyD het volgende:
[..]
ja, op je single uitgangsspoor zet je om de 10,15 of 20 vakjes een sein neer, zodat ze sneller achter elkaar het baanvak op kunnen.
je moet natuurlijk wel zorgen dat ze vlot door kunnen, en niet verderop weer een fuik creeeren.
Ik om de vier, anders krijg je bij bruggen en tunnels weer files als treinen echt op seinafstand van elkaar rijden.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:05 schreef MaxMark het volgende:
[..]
10 is wel al veel. Zelf heb ik ze om de 2 hokjes staan, vooral in Maglev-tijdperk is dat efficiënter.
Ik probeer bruggen en tunnels altijd max 5, 6 tegels te laten zijn, ook om die reden.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:09 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik om de vier, anders krijg je bij bruggen en tunnels weer files als treinen echt op seinafstand van elkaar rijden.
Ik maak als ik een wat langere bruk of tunnel moet maken altijd een dubbele of soms wel 3 als de afstand langer is.quote:Op zondag 29 maart 2009 18:59 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik probeer bruggen en tunnels altijd max 5, 6 tegels te laten zijn, ook om die reden.
Precies. En als je treinen dan op 2 vakjes van elkaar rijden, en je krijgt dan opeens een brug van 5 vakjes, dan krijg je files. Vandaar dat ik mijn seinen ook al op 4 zet. Dan is dat in ieder geval op elkaar afgestemd. Als ik dan files bij het station krijg, dan moet ik daar wat gaan aanpassen, niet in de seinafstandquote:Op zondag 29 maart 2009 18:59 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik probeer bruggen en tunnels altijd max 5, 6 tegels te laten zijn, ook om die reden.
Treinen rijden bij mij nooit op 2 vakjes van elkaar, alleen bij lage snelheden (stationsgebied betreden/verlaten). Op topsnelheid zit er meer dan 5 tegels tussen, dus dan kunnen ze over en door bruggen en tunnels.quote:Op zondag 29 maart 2009 20:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Precies. En als je treinen dan op 2 vakjes van elkaar rijden, en je krijgt dan opeens een brug van 5 vakjes, dan krijg je files. Vandaar dat ik mijn seinen ook al op 4 zet. Dan is dat in ieder geval op elkaar afgestemd. Als ik dan files bij het station krijg, dan moet ik daar wat gaan aanpassen, niet in de seinafstand
Hoe kan dat nou altijd zo zijn? Als er toch treinen invoegen, kunnen ze prima op 2-3 vakjes achter een reeds op de mainline rijdende trein invoegen. Of heb jij alleen maar sporen die van het ene station naar het andere lopen?quote:Op zondag 29 maart 2009 20:12 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Treinen rijden bij mij nooit op 2 vakjes van elkaar, alleen bij lage snelheden (stationsgebied betreden/verlaten). Op topsnelheid zit er meer dan 5 tegels tussen, dus dan kunnen ze over en door bruggen en tunnels.
Anders maak je er even een groot issue vanquote:Op zondag 29 maart 2009 20:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou altijd zo zijn? Als er toch treinen invoegen, kunnen ze prima op 2-3 vakjes achter een reeds op de mainline rijdende trein invoegen. Of heb jij alleen maar sporen die van het ene station naar het andere lopen?
Niets big issue hoorquote:Op zondag 29 maart 2009 20:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Anders maak je er even een groot issue van
Bij invoegpunten waar twee treinen tegelijkertijd samenkomen, wordt één trein vertraagd (maar nooit tot stilstand), omdat hij slechts 2 hokjes hoeft te wachten. Daarna accellereert de trein direct weer. Als deze trein weer op snelheid is, is de afstand altijd meer dan 5 hokjes, dus geen probleem bij bruggen/tunnels. Zo werkt het bij mij in ieder geval prima.
En natúúrlijk heb ik honderden 'van A naar B'-lijntjes.
Zou je eens een savegame van jou willen posten? Kijken hoe jij dat aanpaktquote:Op zondag 29 maart 2009 22:08 schreef Bart het volgende:
[..]
Niets big issue hoorVroeg het me gewoon af
Deed ik ook toen ik nog n00b wasquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:51 schreef Proximo het volgende:
Grappig dat jullie de seinen zover uit elkaar hebben, ik heb ze juist op 1 gezet
Maar ik heb dan ook 2500+ treinen rijden
http://www.tt-forums.net/viewforum.php?f=32quote:Op woensdag 1 april 2009 19:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Waar kan je eigenlijk suggesties doen voor nieuwe ontwikkelingen voor openTTD?
Want ik speel graag met wagonsnelheidlimiet aan. Het zou dan alleen fijn zijn als goederentreinen van de ICE's gescheiden kunnen worden. Dat kan nu natuurlijk wel met waypoints, maar dit is nogal omslachtig.
Als ze nu gewoon 'even'(;)) iets maken dat ipv van monorail, er hogesnelheidslijn beschikbaar komt. Dat is gewoon normaal spoor, en kan ook daarop aangesloten worden. Alleen treinen die langzamer zijn dan 200km/h kunnen hier niet overheen.
En zoiets is wel te maken, met programmable signals. Heb ik ooit ergens een keer een patch voor gezien, dan kon je dus iets maken als "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid hoger dan 200 km/h" en daarnaast een spoortje met "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid lager dan 200 km/h". Details ben ik echter allemaal vergetenquote:Op woensdag 1 april 2009 19:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Waar kan je eigenlijk suggesties doen voor nieuwe ontwikkelingen voor openTTD?
Want ik speel graag met wagonsnelheidlimiet aan. Het zou dan alleen fijn zijn als goederentreinen van de ICE's gescheiden kunnen worden. Dat kan nu natuurlijk wel met waypoints, maar dit is nogal omslachtig.
Als ze nu gewoon 'even'(;)) iets maken dat ipv van monorail, er hogesnelheidslijn beschikbaar komt. Dat is gewoon normaal spoor, en kan ook daarop aangesloten worden. Alleen treinen die langzamer zijn dan 200km/h kunnen hier niet overheen.
Zoiets zou ook goed zijnquote:Op woensdag 1 april 2009 20:32 schreef Bart het volgende:
[..]
En zoiets is wel te maken, met programmable signals. Heb ik ooit ergens een keer een patch voor gezien, dan kon je dus iets maken als "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid hoger dan 200 km/h" en daarnaast een spoortje met "doorgang enkel voor treinen met topsnelheid lager dan 200 km/h". Details ben ik echter allemaal vergeten
Mooi, ga ik vanavond de FOK!server updatenquote:Op woensdag 1 april 2009 23:19 schreef maartena het volgende:
0.7.0 Final/Stable is uit, mijn servers zijn up to date
Grappig, mijn ervaring is juist dat het de doorstroom verbeterd, zeker als ik er meerdere lijnen laat samenkomen.quote:Op woensdag 1 april 2009 08:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Deed ik ook toen ik nog n00b was![]()
Maar serieus, daar ben ik echt van afgestapt, want je krijgt er echt bottlenecks door, treinen halen nooit topspeed, en je kunt ze niet laten keren indien nodig.
Het verbetert in die zin de doorstroom dat treinen minder lang hoeven te wachten, maar meer achter elkaar aan sukkelen als het druk is. Zeker bij drukke mainlines met veel in- en uitvoegend treinverkeer van aftakkingen, krijg je dan echt trage lange files, omdat er bruggen en tunnels gebruikt worden die vaak 4 vakjes lang zijn.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:24 schreef Proximo het volgende:
[..]
Grappig, mijn ervaring is juist dat het de doorstroom verbeterd, zeker als ik er meerdere lijnen laat samenkomen.
Ze lopen overigens allemaal 99% van de tijd netjes op 643 km/u
Klopt, het hangt ook van de treinlengte af. Ik maak mijn treinen meestal 10 vakjes, 18 wagons en dualhead engine.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:05 schreef maartena het volgende:
Ik heb 1 vakje tussen de signalen, dat werkt voor mij het best. Ik ben sowieso de koning van het bouwen zonder opstoppingen- Het ligt er ook een beetje aan wat voor treinen je hebt. Bij lange treinen is meer ruimte tussen de signalen handiger, bij korte treinen is minder ruimte handiger. Het is dus niet zo dat de ene perse beter is dan de ander, het ligt er gewoon aan
Zo denk ik:quote:Op zondag 5 april 2009 21:45 schreef sander-3 het volgende:
Kan iemand mij helpen om dit systeempje goed te laten werken?
[ afbeelding ]
Als 1 brug dus bezet is, is het de bedoeling dat de trein het andere spoor kiest. De PBS heb ik aangegeven, de andere seinen zijn normale 2 richtingsseinen. Ik heb het trouwens op de fok server gemaakt, bij het stadje brindingstone bay.
Edit: ik snap dat dit kan met normale seinen, maar ik wilde kijken of ik dit ook kon bereiken met PBS.
Hmm, niet dus.. want dan is de 'kruising' niet meer begaanbaar.. als ik een normaal entry sign neerzet..
Waarom?quote:Op zondag 5 april 2009 22:02 schreef Bart het volgende:
[..]
Zo denk ik:
[ afbeelding ]
En maak screenshots volgende keer met ctrl-s, of sla ze op z'n minst op als png
De kleur van de bordjes op pre-signals niet meer. Plus dat png's kleiner zijn en dus beter voor mensen die mobiel internetten. Plus dat je niet van diequote:
Zijn ook PBS-seinen...quote:Op zondag 5 april 2009 22:19 schreef sander-3 het volgende:
En what the fuck zijn dat voor seinen? Ik heb alleen die PBS met 2 rode lampjes, hier zit nog een oranje lampje onderaan...
Nee, die trein die nu op het onderste spoor op de rode brug staat, zou ook al verder moeten rijden, maar blijft gewoon stilstaan...quote:Op maandag 6 april 2009 10:43 schreef Racemol het volgende:
De trein op de onderste rails blijft wachten omdat er nog een trein voor zit die het spoor bezet houdt. Pas als die trein (die nu op de rode brug rijdt) voorbij het signal is (op het eilandje) zal je andere trein gaan rijden.
Dit kan je natuurlijk oplossen door net voor de rode brug een signal te plaatsen.
Nee. Je kan wel redelijk makkelijk met drie klikken al je tracks converteren, maar je treinen niet.quote:Op maandag 6 april 2009 12:47 schreef 1517 het volgende:
Ik begin het door te krijgen, alleen een ding nog.
Je kan automatisch je treinen upgraden, maar kun je ook van elektrisch naar maglev upgraden?
Als ik dit handmatig moet doen ben ik een halve dag bezig, er moet toch een snellere weg zijn?
Weet ikquote:Op maandag 6 april 2009 12:04 schreef maartena het volgende:
Je hebt 150 miljoen. Indammen die handel, weg met die bruggen.
Nu weer onlinequote:Op maandag 6 april 2009 16:49 schreef maartena het volgende:
FOK!Server lijkt inderdaad pleite te zijn...... Bart's andere server ook trouwens, misschien heeft ie internet probleempjes.
Ik snap je niet helemaal. De trein op de rode brug kan niet door rijden, op de volgende brug staat namelijk weer een trein.quote:Op maandag 6 april 2009 12:32 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, die trein die nu op het onderste spoor op de rode brug staat, zou ook al verder moeten rijden, maar blijft gewoon stilstaan...
Het idee is dus dat trein 2, die op de eerste brug staat, om trein 3 op de tweede brug heenrijdt door de bovenste brug te nemen. Die is immers gewoon vrij. Dit gebeurt echter niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:28 schreef Racemol het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal. De trein op de rode brug kan niet door rijden, op de volgende brug staat namelijk weer een trein.
PBS reserveert een stukje spoor (je kan dit ook zichtbaar maken door dit in de opties aan te zetten), als die geen conflict geeft met een andere trein die dat stuk spoor ook heeft gereserveerd zal de trein gaan rijden. In dit voorbeeld echter zie ik 3 treinen. 1 voor de brug (waar de vraag over gaat) 1 op de eerste brug en 1 op de tweede brug. Er is geen spoor meer vrij om de treinen door te laten rijden. Trein 1 kan ook niet de bovenste brug nemen, het kruispunt daar naar toe wordt namelijk ook door een trein geblokkeerd. Uitkomst, de trein blijft stil staan.
Ik snap hem!quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Het idee is dus dat trein 2, die op de eerste brug staat, om trein 3 op de tweede brug heenrijdt door de bovenste brug te nemen. Die is immers gewoon vrij. Dit gebeurt echter niet.
Die seinen met die oranje lampjes zijn identiek aan jouw pbs-seinen. Alleen zijn het de oude graphics.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:01 schreef sander-3 het volgende:
Nouja, ik had de trein helemaal stil gezet, dus het kon wel uren duren... Ik blijf het vreemd vinden dat het niet werkte, want dit lijkt me een van de hoofd doeleinden van het pbs. (het inhalen van een trein). En ik weet nog steeds niet hoe ik zo'n sein met een oranje lampje maak en wat die doet?
Ik zie niets? Wie loopt wat te verneuken?quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:01 schreef BasOne het volgende:
Need mod in server, loopt iemand vanalles te verneuken
Cheaten kan niet in multiplayer. En wat verneukt ie dan? Ik kan zo niets verneukts zien hoor... Daarbij is ie nu ook niet online...quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:08 schreef BasOne het volgende:
Maarten 4
Parasitas, cheats en loopt de boel te verneuken voor alle andere spelers
mijn documenten ergens, of anders in je openttd mapquote:
Iets meer ruimte laten tussen de signals bij dat soort knelpunten. Zodat de treinen die omdraaien ver genoeg terug kunnen om niet meer dat knelpunt te bezetten.quote:Op zaterdag 11 april 2009 21:18 schreef sander-3 het volgende:
Ik word echt helemaal gestoord van die treinen die omkeren als er een file is.. Als het ze dan te lang duurt, dan blijven zo zo staan.. en staat heel je net vast
De boel verneuken is inderdaad niet al te moeilijk met OpenTTD....... maar ben benieuwd wat voor cheats je hebt waargenomen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:08 schreef BasOne het volgende:
Maarten 4
Parasitas, cheats en loopt de boel te verneuken voor alle andere spelers
Het verbaasde me dat iemand met geen inkomsten dorpjes wist te omkopen om wegen, huizen en wat al niet meer af te breken, spoor neer te leggen om bushaltes te isoleren en land aan te kopen rond dorpjes zoat ze niet kunnen uitbreiden.quote:Op zondag 12 april 2009 19:30 schreef maartena het volgende:
[..]
De boel verneuken is inderdaad niet al te moeilijk met OpenTTD....... maar ben benieuwd wat voor cheats je hebt waargenomen.
Je dacht hopelijk toch niet dat je zo'n .grf bestand uit kon pakken, het kan openen met 3d max, een vliegveld veranderen, en dan weer laden in openttd, waarbij het op magische wijze je gedachten leest en uitvind hoe de vliegtuigen kunnen rijden?quote:Op zondag 12 april 2009 17:50 schreef BasOne het volgende:
Vraagje want ik word uit het ottd forum niet wijs.
Hoe kan ik zelf sprites maken?
Ottd forum loopt te nuilen over .grf uitpakken met progjes, die voor mij dus niet werken, .pcx en .nfo files....
Ik weet niet veel van programmeren, maar als iemand een file heeft die ik kan openen met 3d max kan ik wat leuks maken
Liefst een file van de 'Intercontinental airport', wil een grotere maken
Ik heb er ook eens een dag aan verspild om een trein te ontwerpen, zonde van mijn tijd, zoals je al zegt, het is allemaal veel moeilijker dan alleen een model.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:51 schreef yorP het volgende:
[..]
Je dacht hopelijk toch niet dat je zo'n .grf bestand uit kon pakken, het kan openen met 3d max, een vliegveld veranderen, en dan weer laden in openttd, waarbij het op magische wijze je gedachten leest en uitvind hoe de vliegtuigen kunnen rijden?![]()
Als je een .grf uitpakt krijg je een .pcx en een .nfo. Daarmee kun je (behalve uitzonderingen) alleen graphics mee aanpassen. Je kunt geen vliegvelden veranderen. En het is ook geen 3d bestand
Dat is geen AI maar pathfinding. AI is computerspeler. Maar geen idee, AR.quote:
Gewoon, in multiplayer menu klikken op start server. Sorry, maar als je de zes stappen op http://wiki.openttd.org/Server niet kan volgen, dan zou ik ook niet weten hoe ik het je verder moet uitleggenquote:Op dinsdag 14 april 2009 23:04 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Ik wil graag een multiplayer game starten om tegen een vriend van mij te kunnen spelen, hoe werkt dit? Ik word niet veel wijzer van de OPenttd wiki.
Kan iemand mij dit uitleggen?
Portforwarding...quote:Op woensdag 15 april 2009 11:24 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Nou ja, hij kan mij niet vinden zeg maar. Ik geef hem mijn ip dat op IPchicken.com staat, en dan zegt dat spel server offline
1 screenshot zegt meer dan 1000 postsquote:Op woensdag 15 april 2009 21:14 schreef Crazy-M het volgende:
pff, die seinen is toch nog best lastig :x
krijg het maar niet voor elkaar.
had nu als probeersel:
1 station, spoorlijn dat vertakt in 2 sporen.
1 ging naar een station links ander rechts.
nu had ik 2 way signals bij elke station en bij de splitsing 1 op elke aftakking
nu deed hij het 1 keer goed maar stopte de wagon midden op de kruising. Daardoor had het station een rood sein.
dus beetje zitten knoeien en nu krijgt de splitsing een groen sein moment dat de trein het station binnen rijdt wat dus tot gevolg heeft dat die dan voor het station staat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |