ok, zal het ff rebuilden (A)quote:
post je save eens? + versie zodat ik hem kan bekijken.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:39 schreef Crazy-M het volgende:
nu rijdt trein vanaf station niet door naar eindstation (draait om )
Oh ja, vergeten te meldenquote:
Gewoon, station uitbreiden en overbodig station verwijderen.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Op de Fok! Server heeft iemand dit gedaan:
[ afbeelding ]
hoe werkt dit? hoe zorg je er voor dat je een "centraal" station hebt voor meerdere bossen, zoals hier te zien is?
Zal even kijken of dit weekend tijd heb om er naar te kijken.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:23 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
post je save eens? + versie zodat ik hem kan bekijken.
zit er al een trein in het station?
vind het een rare constructie
Nice, die Signals set is mooiquote:Op maandag 20 april 2009 07:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heb je ook de Dutch Signals set? Is ook mooi
En Dutch trams natuurlijk
1. -edit- heb je zelf al gevondenquote:Op maandag 20 april 2009 19:55 schreef lezut het volgende:
[..]
Nice, die Signals set is mooi
Vandaag weer mijn hele dag aan OTTD opgeofferd ( ), maar ik zit nog steeds met wat dingen die me storen / die ik wil veranderen:
1. Kun je niet alle treinen in een groep dezelfde order geven / orders aan laten passen? Dan gooi je gewoon een aantal treinen in die groep en hoef je niet alles handmatig aan te passen als er wat in je netwerk veranderd (lama, al gevonden. Share order + ctrl)
2. Hoe werkt dat ECS eigenlijk? Ik heb de Chemical-ECS geinstalleerd, nu maakt mijn olieraffinaderij Petrol, maar hoe moet ik dat weer vervoeren??
3. Ik vind het een beetje achterlijk dat een passagierstrein bij elk station volledig ontlaad en weer volledig laad. Was er niet ergens een mod die dit wat realistischer maakte? (meende dat ik dat ergens gelezen had, maar ben vergeten waar )
Gewoon een hele zooi boompjes in de buurt van hun dorpje planten sta je bij de ratings gelijk weer op good .quote:Op maandag 20 april 2009 21:03 schreef lezut het volgende:
Thnx, ben nu wat aan het klooien met ECS
Enneh, kun je die gemeenteraad niet monddood maken met een trucje ofzo? Ik word er echt strontziek van dat ik de hele tijd moet wachten op het moment dat ik weer een beetje in hun aanzien gestegen ben
Als je geld teveel hebt is briben ook altijd een optie natuurlijk. als je dan wordt gesnapt kun je het met boompjes alsnog goedmaken Een rating van "poor" is al genoeg om een nieuw station te mogen aanleggen.quote:Op maandag 20 april 2009 21:37 schreef First het volgende:
[..]
Gewoon een hele zooi boompjes in de buurt van hun dorpje planten sta je bij de ratings gelijk weer op good .
'Voertuigen verlopen nooit' inschakelenquote:Op woensdag 22 april 2009 17:32 schreef Zero2Nine het volgende:
Kom er net achter dat de AsiaStar in 2055 niet meer beschikbaar is, alleen nog maar die enkele elektrische locomotief die maar 170 km/u gaat.
Eigenlijk wist ik dat wel maar ik had er totaal niet op gelet bij het starten van het spel. Heb de optie nu alsnog aangezet maar het werkt helaas niet met terugwerkende krachtquote:Op woensdag 22 april 2009 17:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
'Voertuigen verlopen nooit' inschakelen
Eventjes "resetengines" in de console tikken en je hebt als het goed is weer alle voertuigen.quote:Op donderdag 23 april 2009 18:41 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Eigenlijk wist ik dat wel maar ik had er totaal niet op gelet bij het starten van het spel. Heb de optie nu alsnog aangezet maar het werkt helaas niet met terugwerkende kracht
Geniaalquote:Op donderdag 23 april 2009 18:54 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Eventjes "resetengines" in de console tikken en je hebt als het goed is weer alle voertuigen.
Als ik tijd en zin hebquote:Op vrijdag 24 april 2009 13:25 schreef Nebeorx het volgende:
Wanneer wordt de tutorial bijgewerkt?
Wat is het doel van de nieuwe seinen in v.7?
Ziet er wel grappig uitquote:Op donderdag 23 april 2009 19:03 schreef Bart het volgende:
Check de nieuwe Comic Style graphics waar nu door een paar lui aan gewerkt wordt:
[ afbeelding ]
De trein rijdt alleen door als hij weet dat er geen trein op de track zit die hij wil gaan gebruiken, hij kijkt dus zeg maar vooruit en reserveert de baan die hij wil betreden. Maar dat zorgt er wel voor dat je nu gewoon kruisingen kunt maken zonder overpasses enzo, want als er geen trein in op z'n baan zit rijdt de trein gewoon door. Werkt perfect imo :-)quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:25 schreef Nebeorx het volgende:
Wanneer wordt de tutorial bijgewerkt?
Wat is het doel van de nieuwe seinen in v.7?
Je kunt de gemeenteraad soepeler maken in de opties. Verder kan je ze omkopen. Tot slot kan je in het cheatmenu superbulldozer aanzetten, dan kun je gewoon altijd alles verwijderen (wel weer uitzetten want steden kunnen dan ook industrieën slopen). En volgens mij is 1 het laagst met de groeisnelheid. Maar je kunt ook in de patches wegpatroon instellen op 'geen wegen' ofzo, dan groeien steden helemaal niet meer.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:55 schreef lezut het volgende:
[..]
De trein rijdt alleen door als hij weet dat er geen trein op de track zit die hij wil gaan gebruiken, hij kijkt dus zeg maar vooruit en reserveert de baan die hij wil betreden. Maar dat zorgt er wel voor dat je nu gewoon kruisingen kunt maken zonder overpasses enzo, want als er geen trein in op z'n baan zit rijdt de trein gewoon door. Werkt perfect imo :-)
Trouwens, de steden groeien mij veel te hard.. Hoe kun je dat goed instellen? Je hebt daar een optie voor, met keuze 1-10 (groeisnelheid). Welke is het laagst?
En is er echt geen patch ofzo waarmee je nooit last hebt van de gemeenteraad? Wordt er helemaal gek van, zit de helft van de tijd te wachten op de gemeenteraad (wil graag tracks door de stad heen leggen )
Jammer, ik vind greppelsom de rails in te leggen er altijd mooi uitzien.quote:Op zondag 26 april 2009 23:12 schreef Tijn het volgende:
Ik ben net van een server gekicked omdat ik bezig was met "large terraforming" en dat was blijkbaar tegen de regels. Allemaal omdat ik een greppel had gegraven om m'n tunnel doorheen te routen.
Bah, het was een hartstikke leuk potje nog ook
Mwah. Vijf vakjes diep ofzo. Het stelde niet zoveel voor, de admin was gewoon aan het zeuren.quote:Op maandag 27 april 2009 20:31 schreef maartena het volgende:
Moet een FLINKE greppel geweest zijn dan.....
Nou ja, het staat wel in de serverrules... En realistic acceleration staat aan, dus waarom zou je überhaupt zo'n sloot bouwen?quote:Op maandag 27 april 2009 20:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mwah. Vijf vakjes diep ofzo. Het stelde niet zoveel voor, de admin was gewoon aan het zeuren.
Sowieso dat je gaat zitten controleren hoe iedereen speelt, wtf
5 vakjes is dan wel wat veel van het goede in mijn huidige map heb ik wel een omgekeerde greppel maar dat is singleplayer, daar mag ik zelf weten wat ik met het landschap doe gelukkig.quote:Op maandag 27 april 2009 20:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mwah. Vijf vakjes diep ofzo. Het stelde niet zoveel voor, de admin was gewoon aan het zeuren.
Sowieso dat je gaat zitten controleren hoe iedereen speelt, wtf
Met realistic worden heuvels juist minder afgestraft, tenminste kleine heuvels als je al een hoge snelheid hebt.quote:Op maandag 27 april 2009 20:41 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou ja, het staat wel in de serverrules... En realistic acceleration staat aan, dus waarom zou je überhaupt zo'n sloot bouwen?
Omdat ik m'n spoor gewoon op 1 hoogte wil hebben.quote:Op maandag 27 april 2009 20:41 schreef Bart het volgende:
[..]
En realistic acceleration staat aan, dus waarom zou je überhaupt zo'n sloot bouwen?
Dat weet ik, vandaar ook mijn vraag waarom je een sloot zou bouwen.quote:Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Met realistic worden heuvels juist minder afgestraft, tenminste kleine heuvels als je al een hoge snelheid hebt.
Waarom in hemelsnaam?quote:Op maandag 27 april 2009 20:56 schreef Tijn het volgende:
Omdat ik m'n spoor gewoon op 1 hoogte wil hebben.
Ik doe dat ook altijd vind ik er mooier uitzien .quote:Op maandag 27 april 2009 21:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom in hemelsnaam?
Zoals gezegd, met "realistic acceleration" aan, maakt het nauwelijks/niet uit als je zo af en toe een klein heuveltje op of een klein heuveltje af moet. Met maglevs maakt het helemaal niet meer uit, die gaan net zo hard de heuvel op als af.
Verder kun je ook links of rechts om een heuvel heen natuurlijk.
Nee, het was geen heuveltje waar ik omheen moest. Het ene station lag een leveltje of 10 hoger dan het andere station.quote:Op maandag 27 april 2009 21:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Verder kun je ook links of rechts om een heuvel heen natuurlijk.
Train acceleration: realistic staat in de opties....quote:Op maandag 27 april 2009 22:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het was geen heuveltje waar ik omheen moest. Het ene station lag een leveltje of 10 hoger dan het andere station.
Realistic acceleration stond trouwens niet aan.
Het was niet op de Fok! server. Het was op een nieuwe server die een Earth-map had. Ze waren nog aan het bediscussiëren of ze wel of geen realistic accel aan gingen zetten terwijl ik zat te spelen, maar toen ik aan het bouwen was, stond het nog uit.quote:Op maandag 27 april 2009 22:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Train acceleration: realistic staat in de opties....
Oh! Ik dacht alquote:Op maandag 27 april 2009 22:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was niet op de Fok! server. Het was op een nieuwe server die een Earth-map had. Ze waren nog aan het bediscussiëren of ze wel of geen realistic accel aan gingen zetten terwijl ik zat te spelen, maar toen ik aan het bouwen was, stond het nog uit.
Die dienstregeling kun je daar wel voor gebruiken. Je zult je treinen dan een tijdje moeten laten wachten op ieder station. Als je eenmaal 1 trein goed hebt ingesteld, moet je de andere treinen kopieren en handmatig op de juiste afstand van elkaar laten rijden. Eenmaal ingesteld, zou het goed moeten gaan mits je treinen niet langer op een station moeten blijven wachten dan de tijd die jij hebt ingesteld in de dienstregeling. Andere optie is maar 1 sein tussen 2 stations maken, dan zit er altijd een ruimte tussen 2 treinen. Of zelfs maar 1 sein per 2 stations, dan heb je altijd 1 station ertussen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:41 schreef lezut het volgende:
Iemand enig idee hoe je een soort dienstregeling kan maken? Mijn passagiers-treinen rijden namelijk altijd achter elkaar aan, terwijl de baan waar ze op zitten vrij lang is (met veel stations). De dienstregeling-optie die in OTTD zit snap ik niet echt en schijnt ook niet echt voor treinen bedoelt te zijn. Ik weet niet of dat ook geld met de Passenger Destinations mod (die ik gebruik)
Lees nou ff de handleiding die ik je net gafquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:03 schreef lezut het volgende:
Ik had al wat geprobeerd met auto aanvullen, maar dat werkte niet echt.. Maar ik heb dus 10 treinen op dat traject lopen, moet ik die allemaal handmatig gaan instellen?
[ afbeelding ]
Die 2 hondekoppen die op dat station staan die zouden bijvoorbeeld een eindje verder van elkaar moeten rijden..
Er staat dat je treinen beter full load kan laten doen, maar dan staan er nog steeds 2 treinen te wachten. Dus toch timetables dan. Die moet je dus handmatig instellen.quote:* Timetabling is tuned to a particular route and vehicle speed. Use it for things like buses; trains are better served by being instructed to wait for a full load. Use shared orders.
* Use Autofill to get an initial measurement to base your timetable upon.
* Manually spread out your vehicles. Reset any late time once in position.
* Add and tune a little slack time to allow them to catch up after delays.
* Set all the vehicles going at once.
* Repeat the tuning when upgrading to faster vehicles.
Die had ik al gevonden, maar ik snap er geen hout vanquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:11 schreef Bart het volgende:
[..]
Lees nou ff de handleiding die ik je net gaf
Ja, alleen als ie vertraging heeft klopt het dus niet meer. Stel dat je hebt ingesteld dat een trein 100 dagen over doet van A naar B, en dan 10 dagen blijft staan op B voordat ie verdergaat naar C, maar hij doet er 115 dagen over om bij B te komen, dan vertrekt ie gelijk naar C, met een achterstand waardoor de volgende trein al weer inloopt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:20 schreef lezut het volgende:
[..]
Die had ik al gevonden, maar ik snap er geen hout van
Dat je de tijd in kan stellen hoe lang een trein op een station moet staan begrijp ik nog, maar met reis kun je dus instellen hoe lang dat apparaat er over moet doen om van A naar B te komen?
Nee, om bovenstaande reden. Je moet dus de treinen met auto-invullen doen, en dan handmatig nog de waardes verhogen zodat je 'safe' zit. Als met auto-invullen een trein op een leeg station komt, dan is ie snel weer weg, en staat in autoaanvullen 2 dagen ofzo. Maar als het dan druk is, en de trein is langer bezig met laden, dan is je hele schema weer kut. Dus je moet aan de hand van een autoinvulling zelf een dienstregeling maken, waar treinen altijd aan kunnen voldoen. Dus als ze 100 dagen rijden, 10 dagen stoppen, dan maak je daar dus bijvoorbeeld 110 dagen rijden, 20 dagen stoppen van, om maar wat te noemen. Je past het aan op een worst case scenario. Dan staan je treinen dus vaak voor niets te wachten op een station, zodat ze er zeker van zijn dat ze niet in- of uitlopen op de andere treinen. Dat doen dan alle treinen, dus geen enkele loopt in of uit.quote:Maar als je dan alle treinen van de baan haalt, dan één trein met Auto-aanvullen de reistijd laat bepalen en vervolgens alle andere treinen een tijdje achter elkaar loslaat, dat zou dan toch ook moeten werken?
Niet dat ik weet. Maar je zou je netwerk ook zo kunnen bouwen dat het niet vastlooptquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:38 schreef lezut het volgende:
Oké (sorry voor de dubbelpost), maar ik begin het een beetje te begrijpen.
Enige probleem wat ik heb is dat ik nog wel eens alle treinen in m'n depot wil stoppen omdat alles vastloopt. Maar als ik ze dan weer uit het depot haal staat de vertraging op 300 dagen, en dat halen ze nooit meer in. Is er niet een manier om alle treinen in een groep in 1x te resetten?
Door te zorgen dat je dezelfde newgrf's geladen hebt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:39 schreef First het volgende:
Ik zou graag de Fok!server willen joinen alleen hij blijft maar het bericht geven : "NEWGRF NIET GELIJK " Hoe los ik dit op ?
Welke moet je dan wel gebruiken? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Door te zorgen dat je dezelfde newgrf's geladen hebt.
Staat gewoon in het multiplayerscherm als je de server aanklikt. Maar je kan ook hier kijken: http://www.openttd.org/en/server/146quote:Op woensdag 29 april 2009 09:58 schreef SimonBalk het volgende:
[..]
Welke moet je dan wel gebruiken? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik kreeg die melding ook, dus toen klikte ik op het knopje waar hetzelfde woord op stond.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Staat gewoon in het multiplayerscherm als je de server aanklikt. Maar je kan ook hier kijken: http://www.openttd.org/en/server/146
Goederen kun je naar de stad brengen idd, de eisen zijn wel wat strenger dwz minder gebouwen accepteren goederen dan post en passagiers. Dus die moet je doorgaans wel ergens naar het "centrum" van de stad brengen. Je ziet vanzelf bij het neerleggen van een stadion of het ook goederen accepteert.quote:Op woensdag 29 april 2009 14:18 schreef classpc het volgende:
Wat kun je eigenlijk met goederen doen?
Is dat net ziets als post wat je gewoon van stad naar stad kunt brengen?
Omdat je wel spoor met bovenleiding moet bouwen om elektrische treinen te kunnen laten rijdenquote:Op woensdag 29 april 2009 14:22 schreef classpc het volgende:
En hoe komt het dat rener transport al elektrische treinen met bovenleiding heeft terwijl ik alleen nog maar dieseeltreinen kan kopen?
Dan bouw je toch ff je spoor omquote:Op woensdag 29 april 2009 15:17 schreef classpc het volgende:
Godverdekankerkachel
Heb ik eindelijk m'n spoorweg af, zijn die diesllocs uitgefaseerd
Maar ik ben er nu wel achter hoe ik spoor met bovenleiding moet bouwen
Ja das wel jammer, ik kan je er helaas ook niet bij helpen. YorP heeft wel wat ervaring ermee geloof ik, misschien dat hij kan helpen?quote:Op woensdag 29 april 2009 18:37 schreef lezut het volgende:
Damn, ik probeer nu een soort cargo dest te patchen (??) voor OTTD 0.7.0, maar ik vat er echt geen reet van Ik heb op tt-forums wat gevraagd, maar die reageren ook alsof iedereen weet wat al die bende met compilen enzo inhoud
Ik ga weer 0.6.3 spelen..
Naar de fabriek, waar ook graan en vee ingaan. En daar komen "goederen" uit. Vraag me niet wat ze daar precies producerenquote:Op donderdag 30 april 2009 19:30 schreef classpc het volgende:
Waar moet het staal eigenlijk heen?
Als ik ijzererts naar de hoogovens breng, dan produceren ze staal. Maar ik heb geen idee waar ik het staal heen kan brengen.
Ingeblikte hotdogsquote:Op donderdag 30 april 2009 19:42 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Naar de fabriek, waar ook graan en vee ingaan. En daar komen "goederen" uit. Vraag me niet wat ze daar precies produceren
Dat verklaart het vee, het staal, maar waar gebruiken ze het graan dan voor? De hotdog broodjes?quote:
Cruesliquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:12 schreef classpc het volgende:
[..]
Dat verklaart het vee, het staal, maar waar gebruiken ze het graan dan voor? De hotdog broodjes?
Ja server had per ongeluk een reset gekregenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:21 schreef classpc het volgende:
Volgens mij moeten jullie wat meer gaan spelen, anders is mijn bedrijf straks het grootste
Stilstand is achteruitgang
[edit]
Toch niet, want alle bedrijven zijn nu weg. Nouja, hebben we een kans om opnieuw te beginnen.
Met wat ik geleerd heb kan ik nu vast een nóg beter bedrijf starten
Net als frikandellen en leverworst.... weet alleen God wat er in de hotdogs gaat. Beetje meel mixen met vee-afval, en je hebt een aardige hotdog.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:12 schreef classpc het volgende:
Dat verklaart het vee, het staal, maar waar gebruiken ze het graan dan voor? De hotdog broodjes?
Ja mijn spoornet was een klein beetje verneukt en had geen zin om te fixen heb toen maar gewoon al mijn geld gebruikt om al mijn rails + een hele boel bomen te verwijderen .quote:Op zondag 3 mei 2009 13:29 schreef classpc het volgende:
Hee er zijn opeens een hoop bomen weg
Mijn spoorlijn liep dwars door een bos, maar er staan nu helemaal geen bomen meer in die omgeving
Klopt, klopt. Er was opeens een hoogoven verdwenen, maar die heb ik even weer aangeplant.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:06 schreef Zero2Nine het volgende:
Zit nu ook op de server. Leuk deadlockje bij Nondtown lezut. Ook een lekkere file bij Gaston East.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |