Dit meen je niet hèquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:06 schreef Emoticons het volgende:
Gisteren bleven we ons gewoon gedragen als anders, en zijn zonder er over te praten terug bij elkaar gekomen. Het ging gewoon vanzelf. (Als dat geen mooi einde is weet ik het ook niet meer)
Samenvatting: jullie steken allebei je kop in het zand en over een dag/week/maand (zolang gaat het nooit goed) open je weer een topic op Fok.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:06 schreef Emoticons het volgende:
Inderdaad, toen we er over gingen praten, wist hij zelf totaal niet wat nu de beste oplossing was.
Ik heb hem zelfs niet moeten overtuigen met harde argumenten, want dat zou mij niet gelukt zijn. Als het op woorden aankomt is hij toch de sterkere van ons twee. (Daarom dat ik dit topic opende om mij daar tegen te weren)
Gisteren bleven we ons gewoon gedragen als anders, en zijn zonder er over te praten terug bij elkaar gekomen. Het ging gewoon vanzelf. (Als dat geen mooi einde is weet ik het ook niet meer)
Kijk, ik ben het er best mee eens dat mensen voornamelijk over problemen in R&P posten, dus dat 2 topics over je relatie hier minder zeggen dan gebruikelijk. Ik heb de tweede ook niet gelezen en het bij deze gehouden.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:57 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Vooral een verwarrend topic geworden.![]()
Maar ik vind wel dat jullie snel (meestal foute) conclusies trekken. Jullie weten inderdaad niet alles over de situatie, en op FOK! worden de problemen sterk uitvergroot. Het is gewoon raar dat jullie ( en echt bijna allemaal) concluderen dat ik voor de slechte dingen mijn ogen sluit. Kunnen jullie eens voor 1 keer een beetje moeite doen, en toch proberen er van uit te gaan dat het een goede jongen is, en we een goed koppel zijn. Ook al denken jullie dat het niet zo is, die kans bestaat wel hoor.
de ouders willen welquote:Op donderdag 19 maart 2009 14:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar wat ís nou het probleem van hem met zijn ouders? Na 7 maanden mag je toch wel verwachten dat je ze ontmoet?
en zo extreem is het leeftijdsverschil tussen jullie toch niet? 13 jaar?
Als jij zegt dat je een goeie relatie hebt dan geloof ik je. Volgens mij wordt er hier een probleem gemaakt waar er geen is.. Dus zijn ouders waren niet blij met zijn vorige vriendin omdat ze ook jonger was?
Nou, jammer dan.. Dat is niet jouw probleem, het is jullie leven en als je serieus met elkaar verder wilt, zullen ze er toch aan moeten geloven..
En misschien mogen ze jou best wel. Dat kun je toch ook niet weten voordat je ze ontmoet?
Als ik in hun schoenen stond zou ik graag willen weten met wie mijn zoon al een tijdlang zijn leven deelt..
Het is niet omdat ik jullie raad niet meteen opvolg, dat ik er niet veel aan heb gehad.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:20 schreef BloodStain het volgende:
Hij heeft je goed te pakken he?
Ik zou niet bij iemand blijven als die persoon zich schaamt voor mijn leeftijd.
Je kan hem verdedigen wat je wilt, maar je vraagt hier om hulp van anderen die jou situatie van buitenaf kunnen bekijken. Kennelijk neem je daar geen genoegen mee en hou je liever zijn naam ''schoon'' dan dat je daadwerkelijk wat aan JOU probleem gaat doen.
Het is niet ons probleem jou leven jou vriendje, het is al bijzonder dat mensen tijd maken voor jou om hier hulpzame berichten te posten. Maar als je er geen reet mee doet, kijk dan niet raar op dat hulpzame berichten veranderen in vervelende berichten.
Laat hem lekker jou probleem van zich af schuiven en vooral niet meer aan jezelf denken.
Je bent nog jong dus wat heb je te verliezen? het is nu al bijna eind maart 2009, voor je het weet ben je alweer een jaar verder en dan? Heb je dan zijn ouders al ontmoet?
Bel gewoon een keer ze ouders op maak een afspraak voor een etentje, als hij gaat tieren en het uitmaakt weet je i.i.g zeker dat je nooit serieus genomen zou worden door hem.
Oh nee, het is een man!quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:43 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Dank je voor die goede raad! Ik zal mij eens verdiepen in het hoogbegaafd zijn.
En nu je het zegt, hij is inderdaad beter te bereiken met goede argumenten, en over gevoelens praten is niet zo zijn ding.
Antwoord geven is geen daad, een daad is bijvb jou voorstellen aan zijn ouders.quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:16 schreef Emoticons het volgende:
Het is niet omdat ik jullie raad niet meteen opvolg, dat ik er niet veel aan heb gehad.
Grootste opmerking van jullie is dat ik oogkleppen opheb. En ik moet zeggen, zo had ik het hiervoor nog niet bekeken. Jullie hebben gelijk dat hij mij op sommige momenten veel te lang aan het lijntje houdt. Dus wees gerust, als ik hem ga vragen over zijn ouders, zal hij deze keer meteen een duidelijk antwoord moeten geven.én ik wil daden zien, geen loze beloften!
ja, elke keer weer, willen niks oplossen alleen mensen die geklaag van hun willen aanhoren, het is niet voor niets, dat ik weleens post: "Dit hoort in de klaagbaak"quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:40 schreef PDOA het volgende:
Toch grappig dat de meeste probleemgevallen die hier hun zielige verhaaltje doen eigenlijk alleen maar bevestiging zoeken van hun eigen verwrongen zelfbeeld, en alles wat daar vanaf wijkt afdoen als onzin.
dat, en ik vraag me af hoe hij verder met (onverwachte) conflictsituaties omgaat? als hij al zo snel zo overtrokken reageert, zit je daar toch niet op te wachten...? maargoed, dat was de vraag nietquote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:33 schreef Copycat het volgende:
Fijn zo'n 'volwassen' vriend die zich meer aantrekt van de mening van de goegemeente dan van zijn gevoel.
Ik vind dat je niet klinkt als iemand met een gezonde relatie. En de constructies die je bedenkt gaan allemaal niet werken.quote:Op zaterdag 11 april 2009 00:54 schreef Emoticons het volgende:
Wat vinden jullie?
Ik begrijp hoe jij er over denkt. Maar ik ben er zeker van dat ik mijn 'plan' niet nodig ga hebben.quote:Op zaterdag 11 april 2009 00:59 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik vind dat je niet klinkt als iemand met een gezonde relatie. En de constructies die je bedenkt gaan allemaal niet werken.
Soms moet je een tijdelijke oncomfortabele situatie tolereren om jezelf op lange termijn een plezier te doen. Word geen conflictvermijder.quote:Op zaterdag 11 april 2009 00:54 schreef Emoticons het volgende:
hem niet meer zien of horen straf ik mezelf ook mee. En dàt is niet de bedoeling.
Dat is Vlaams voor 'niet meer met me laten sollen.'quote:
De hoeveelste deadline, ultimatum, termijn is dit al?quote:Op zaterdag 11 april 2009 00:54 schreef Emoticons het volgende:
Ik heb mezelf voorgenomen om een deadline te stellen.
Als ik binnen de twee weken nadat hij terug is van skiverlof, nog altijd niet bij zijn ouders ben geweest, dan wil ik hem niet meer zien of horen totdat het in orde is.
Dit lijkt mij een redelijke termijn, niet teveel gevraagd en een goede voorwaarde als het niet in orde is.
Wat vinden jullie? Of is dit belachelijk om te doen en moet ik gewoon wachten totdat hij er zelf mee afkomt? Of zijn er andere dingen die ik kan verzinnen als deal, want hem niet meer zien of horen straf ik mezelf ook mee. En dàt is niet de bedoeling.
Hoezo weet je zeker dat je je plan niet nodig gaat hebben? Ervaringen uit het verleden wijzen heel anders uit tot nu toe.quote:Op zaterdag 11 april 2009 01:15 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Ik begrijp hoe jij er over denkt. Maar ik ben er zeker van dat ik mijn 'plan' niet nodig ga hebben.
Je moet het meer zien als verdedigingsmechanisme, zodat àls ik weer lang moet wachten, ik niet meer met mijn voeten laat spelen.
Het feit alleen al dat je het hebt over 'plan' en je verdedigingsmechanisme. Begrijp me goed: van mij mag je, maar het klinkt ongezond.quote:Op zaterdag 11 april 2009 01:15 schreef Emoticons het volgende:
Ik begrijp hoe jij er over denkt. Maar ik ben er zeker van dat ik mijn 'plan' niet nodig ga hebben.
Je moet het meer zien als verdedigingsmechanisme, zodat àls ik weer lang moet wachten, ik niet meer met mijn voeten laat spelen.
Ik zou zeggen.... lees je eigen topic nog eens na.quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:26 schreef Emoticons het volgende:
En wat doe ik dan het beste als hij terug is.
Meteen zeggen dat hij me nog aan zijn ouders moest voorstellen, of wachten en hem zo de kans geven dat hij er zelf over begint?
Dus ik moet hem minder kansen geven en het meteen vragen. (Ik was meer voor het andere omdat ik er echt niet de hele tijd over wil zagen tegen hem. Maar je hebt gelijk, ik ga niet wéér wachten)quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen.... lees je eigen topic nog eens na.
Je blijft naar de bekende weg vragen.
Er is maar een ding vervelender dan zagen en dat is het verzwijgen en frustraties opbouwen zonder dat de ander zich ertegen kan verdedigenquote:Op zaterdag 11 april 2009 11:38 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Dus ik moet hem minder kansen geven en het meteen vragen. (Ik was meer voor het andere omdat ik er echt niet de hele tijd over wil zagen tegen hem. Maar je hebt gelijk, ik ga niet wéér wachten)
kan je jezelf niet voorstellen aan zijn ouders?quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:26 schreef Emoticons het volgende:
En wat doe ik dan het beste als hij terug is.
Meteen zeggen dat hij me nog aan zijn ouders moest voorstellen, of wachten en hem zo de kans geven dat hij er zelf over begint?
quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan je jezelf niet voorstellen aan zijn ouders?
Ja, gewoon langs gaan, hij is tóch op skiverlofquote:Op zaterdag 11 april 2009 15:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan je jezelf niet voorstellen aan zijn ouders?
Het kan wel hoor en aan zijn reactie te zien weet je ook gelijk waar jij staat in de relatie!quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:35 schreef Emoticons het volgende:
Hij is op skiverlof samen met zijn ouders en broer. Dus dat zal moeilijk gaan.
En nee, ik ga mezelf niet uitnodigen, dat moet hij doen.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:48 schreef Emoticons het volgende:
Update: Gisteren gevierd dat we 1 jaar samen zijn!
En communiceren jullie al? en is ie al gestopt met drinken? en en enquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:57 schreef Panthera1984 het volgende:
Bij elkaar én voorgesteld aan zijn ouders? of nog steeds niet?
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
En communiceren jullie al? en is ie al gestopt met drinken? en en en
Het is nochtans waar.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:25 schreef Greys het volgende:
Met zijn auto tegen jullie huis gereden?
Je maakt een grapje toch zeker?
Je weet zeker dat ie niet meer zuipt?
Okequote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:28 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Het is nochtans waar.Maar er was een probleem met de remmen, dus absoluut zijn fout niet. Wel dikke pech natuurlijk.
Maar dan begrijp ik het niet, waarom hield je vriend dan die kennismaking zo tegen? Als die ouders er blijkbaar absoluut geen moeite mee hebben?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:06 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Ik heb ondertussen zijn ouders ontmoet, MAAR ... niet op de manier zoals het hoort (dus niet op de koffie met een koekje)![]()
1ste keer: Om middernacht toegekomen bij zijn ouders (die lagen te slapen). Wij zijn dan ook maar gaan slapen. 's Morgens de trap afgekomen en zijn ouders voor de eerste keer gezien. Korte babbel mee gehad, en na vijf minuten waren we al terug buiten.
2de keer: Toen zijn ouders halsoverkop naar mijn huis gereden zijn, omdat mijn vriend met zijn auto tegen ons huis was gereden. Mijn ouders hebben zijn ouders dus ook al gezien.![]()
Vriendelijke mensen, maar het maakt voor hen precies niet veel uit met wie mijn vriend thuiskomt. Ik had dus wel iets meer interesse verwacht van hun kant, maar ze appreciëren mij precies wel.
Wat mijn vriend betreft, totaal geen drankprobleem meer en goede job ondertussen.
Het is ook gewoon moeilijk om af te spreken. Bij mij thuis is hij ook nog maar 5 keer geweest. We hebben het beiden erg druk, en de tijd die we hebben voor elkaar delen we liever niet nog eens met familie erbij.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar dan begrijp ik het niet, waarom hield je vriend dan die kennismaking zo tegen? Als die ouders er blijkbaar absoluut geen moeite mee hebben?
De keren dat ik met mijn vriend naar zijn ouders ga zijn per jaar ook op een hand te tellen (afstand en zo) maar dan nog weten ze wel hoe serieus wij zijnquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:43 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat zijn ouders weten over onze relatie. Waarschijnlijk hebben ze het niet echt door hoe serieus onze relatie is, vermits ze er nooit mee geconfronteerd worden. Stel dat ik daar elke week over de vloer kom, dan zullen ze wel beginnen nadenken.
Het hing allemaal samen. Hij begon terug met solliciteren, daarvoor moest hij fit zijn, dus minder drinken, enzovoort.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar is ie zomaar, ineens gestopt met zuipen? Meestal is een alcoholverslaving behoorlijk hardnekkig hoor..
Dat is goed nieuwsquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:57 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Het hing allemaal samen. Hij begon terug met solliciteren, daarvoor moest hij fit zijn, dus minder drinken, enzovoort.
Het heeft een tijdje geduurd, en af en toe 'herviel' hij.
Maar nu heeft hij een goede job, die hij graag en goed doet, en hij heeft controle gekregen over de drank.
(Natuurlijk drinkt hij zich nog zat, maar niet als hij de volgende dag moet werken. Dus gewoon zoals een normale mens)
Wat hij zijn ouders ook verteld, ze gaan hem toch nooit helemaal geloven. Ze hebben volgens mij altijd de mening: 'we zullen wel zien'quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:55 schreef Greys het volgende:
Eerlijk? Ik geloof er geen bal van dat hij bij zijn ouders thuis echt doet alsof jij zijn vriendin bent.
Zoals gezegd, zelfs als we ons zouden verloven geloven zijn ouders nog niet dat het serieus is. Waarom dan moeite doen om hen te overtuigen als het zelfs met een verloving nog niet duidelijk zou zijn?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:47 schreef rhubarbje het volgende:
Dat je er naar moet vragen en hij zegt ze denken dat we wat hebben ipv huh waarom vraag je dat? tuurlijk weten zij dat wij samen zijn! vind ik al maf
en iets kan toch ook heel serieus zijn zonder officiele verloving?
ik snap niet dat hij ook niet de behoefte voelt om aan hen duidelijk te maken dat jullie serieus zijn (als jullie dat zijn)
Ik zou het vervelend vinden als mijn ouders mijn vriend behandelen als weer een in een rijtje van zo velen en ik zou ze dat ook wel vertellen maar oke
Uit je OP.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:48 schreef Emoticons het volgende:
Maar zondag sloeg het ineens om. Ik ging normaal voor de eerste keer langsgaan bij zijn ouders. Een uur voor hij mij ging komen ophalen belt hij af, met de mededeling dat we onze relatie moeten stoppen!!!
Wat er echt achter zit is dat hij nog niet tegen zijn ouders gezegd heeft hou oud ik ben. Hij vreest een negatieve reactie vermits hij dat in het verleden ook al eens heeft meegemaakt met zijn ex die toen 9 jaar jonger was.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:41 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Wat hij zijn ouders ook verteld, ze gaan hem toch nooit helemaal geloven. Ze hebben volgens mij altijd de mening: 'we zullen wel zien'
Dit is wat mijn vriend zei toen ik hem vroeg wat zijn ouders nu écht denken/weten:
'Ouders denken dat we iets hebben tiens'
'Mijn ouders hebben al tientallen meisjes zien komen en gaan, die stellen zich geen vragen meer. En als ik officieel onze verloving aankondig of zo, zullen ze zeggen: 'proficiat' en denken: 'we zullen wel zien'.'
Omdat het verloren moeite is. Zij denken nu eenmaal dat ik écht de zoveelste in rij ben, en hoeveel energie je er ook insteekt om het van het tegendeel te overtuigen, dat gaat niet helpen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:52 schreef rhubarbje het volgende:
ik begrijp misschien wel waarom zij je zo behandelen maar niet waarom je vriend niet voor je "vecht"
ik zou het namelijk heel naar en respectloos vinden als mijn ouders dat zouden doen en ik zou verdomd hard mijn best doen om dat te veranderen
Waarom zou je geen moeite doen? omdat je zelf ook niet zo serieus bent en ook die houding hebt van we zien wel?
Op die tijd kan er toch veel veranderen. Toen had ik zijn ouders nog niet gezien, nu wel. Zij hebben ondertussen al veel meer over mij gehoord én we zijn een half jaar verder! Dus wat valt er tequote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:53 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Uit je OP.
En dit zeg je (zegt hij?) nu:
[..]
het klinken als excuses om te verklaren waarom zijn ouders jou zo behandelen en het zijn verschillendequote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:59 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Op die tijd kan er toch veel veranderen. Toen had ik zijn ouders nog niet gezien, nu wel. Zij hebben ondertussen al veel meer over mij gehoord én we zijn een half jaar verder! Dus wat valt er te?
Vermits de band met zijn moeder niet zo goed is heeft hij ook niet alles verteld, en dat weet ik.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het klinken als excuses om te verklaren waarom zijn ouders jou zo behandelen en het zijn verschillende
terwijl de meest logische verklaring mij lijkt dat hij niets (of zeker niet de waarheid) heeft verteld over jullie
en dit dus smoesjes zijn om dat niet te hoeven zeggen
Ik wist dat daar op gereageerd zou worden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:10 schreef rhubarbje het volgende:
dat je er over moet praten in termen als "wat mij in een sterkere positie zet" vind ik al niet zo passen bij een goede gezonde relatie
maar zoals ik al zei hopelijk zit ik er naast en in het geval dat niet is wacht ik wel op het volgende topic
Omdat er, zoals rhubarbje als zegt, in je verhaal dingen niet kloppen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:59 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Op die tijd kan er toch veel veranderen. Toen had ik zijn ouders nog niet gezien, nu wel. Zij hebben ondertussen al veel meer over mij gehoord én we zijn een half jaar verder! Dus wat valt er te?
Dat met zijn ouders is inderdaad niet correct gelopen. En daar heeft hij in het begin veel te lastig over gedaan, veel te lang uitgesteld, niet alles over verteld,...quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus eerst raakt hij zo erg in paniek dat hij het liever uitmaakt dan je voorstelt?
Vervolgens zijn zijn ouders zo onverschillig omdat ze er al zoveel hebben zien komen en gaan..(Volgens hemzelf?)
Ze weten nochtans dat jullie al een half jaar met elkaar omgaan en toch tonen ze nauwelijks belangstelling?
Je zou juist zeggen dat ze zeer geinteresseerd zijn in het wel en wee van hun problematische zoon..
Dat hij iets minder drinkt omdat hij een baan heeft, ok..
Maar dat kan zeker wel tijdelijk zijn. Ik weet niet hoe erg hij verslaafd was. Maar een zware alcoholist stopt niet zomaar, het is zelfs waarschijnlijker dat hij stiekem drinkt.
Ik vind het maar een raar verhaal. Geloof je het, Emoticons? Ik helemaal niet nl.
Ik ben blij voor je dat het nu goed lijkt te gaan. Het blijft alleen een ontzettend vreemd verhaal.
Ik hoop niet dat je voor de gek gehouden wordt of dat het een tijdelijke verbetering is.
Het heeft er alle schijn van dat hij van alles ter plekke verzint en op de mouw speldt en dat jij het maar al te graag wilt geloven.
Zo'n jongen zou overigens veel baat kunnen hebben bij begeleiding door een maatschappelijk werker ofzoiets, zodat hij zijn leven een beetje op de rails krijgt.
Dikke kans dat ie het alleen niet redt.
Sterkte in elk geval
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |