abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:50:05 #201
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_67196333
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:06 schreef Emoticons het volgende:
Gisteren bleven we ons gewoon gedragen als anders, en zijn zonder er over te praten terug bij elkaar gekomen. Het ging gewoon vanzelf. (Als dat geen mooi einde is weet ik het ook niet meer )
Dit meen je niet hè
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_67196529
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:06 schreef Emoticons het volgende:
Inderdaad, toen we er over gingen praten, wist hij zelf totaal niet wat nu de beste oplossing was.
Ik heb hem zelfs niet moeten overtuigen met harde argumenten, want dat zou mij niet gelukt zijn. Als het op woorden aankomt is hij toch de sterkere van ons twee. (Daarom dat ik dit topic opende om mij daar tegen te weren)
Gisteren bleven we ons gewoon gedragen als anders, en zijn zonder er over te praten terug bij elkaar gekomen. Het ging gewoon vanzelf. (Als dat geen mooi einde is weet ik het ook niet meer )
Samenvatting: jullie steken allebei je kop in het zand en over een dag/week/maand (zolang gaat het nooit goed) open je weer een topic op Fok.

Iemand hier verwoordde het mooi: als jij kritisch op iets reageert zet hij de relatie op scherp, waarop jij meteen toegeeft en hij weer lekker op zijn eigen manier kan doorgaan. Ja, tis echt een mooi einde....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67197104
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:57 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Vooral een verwarrend topic geworden.

Maar ik vind wel dat jullie snel (meestal foute) conclusies trekken. Jullie weten inderdaad niet alles over de situatie, en op FOK! worden de problemen sterk uitvergroot. Het is gewoon raar dat jullie ( en echt bijna allemaal) concluderen dat ik voor de slechte dingen mijn ogen sluit. Kunnen jullie eens voor 1 keer een beetje moeite doen, en toch proberen er van uit te gaan dat het een goede jongen is, en we een goed koppel zijn. Ook al denken jullie dat het niet zo is, die kans bestaat wel hoor.
Kijk, ik ben het er best mee eens dat mensen voornamelijk over problemen in R&P posten, dus dat 2 topics over je relatie hier minder zeggen dan gebruikelijk. Ik heb de tweede ook niet gelezen en het bij deze gehouden.

Maar, veel mensen hier denken na over wat een gezonde relatie is. Ik kan voor niemand beslissen of het fijn is om een relatie te hebben met een hoogbegaafde ADHD-er, dat moet je zelf weten. Mensen zijn in heel veel verschillende relaties gelukkig... waar ik het persoonlijk nooit mee zou uithouden.

Gezonde succesvolle relatie betekend meestal:
- Partners luisteren naar elkaar
- Problemen en/of meningsverschillen worden opgelost
- Partners houden rekening met elkaar
en dus is je partner een waardevolle aanwinst in je leven die veel positieve energie geeft

Het lijkt erop, dat het daar wel aan schort. Dan krijg je dus gezellige dagen met daar tussen periodes van ongemak, nare emoties, boosheid en andere shit. Die worden dan steeds groter en langer, want als er niets opgelost wordt, komen er steeds meer problemen bij.

Als jij vindt dat de gezellige dagen overheersen en dat die gozer een aanwinst in je leven is, zelf weten. Meeste fok-users denken dan inderdaad

Het zou anders zijn als je het gezegd dat hij tegen jou zegt: "Ja, schat, je hebt gelijk op het laatste moment afblazen is niet eerlijk. Ik maak nu de afspraak dat je hen op dag X ook echt ontmoet".Dan was er echt een grote verandering geweest.
pi_67202786
Hij heeft je goed te pakken he?

Ik zou niet bij iemand blijven als die persoon zich schaamt voor mijn leeftijd.
Je kan hem verdedigen wat je wilt, maar je vraagt hier om hulp van anderen die jou situatie van buitenaf kunnen bekijken. Kennelijk neem je daar geen genoegen mee en hou je liever zijn naam ''schoon'' dan dat je daadwerkelijk wat aan JOU probleem gaat doen.

Het is niet ons probleem jou leven jou vriendje, het is al bijzonder dat mensen tijd maken voor jou om hier hulpzame berichten te posten. Maar als je er geen reet mee doet, kijk dan niet raar op dat hulpzame berichten veranderen in vervelende berichten.

Laat hem lekker jou probleem van zich af schuiven en vooral niet meer aan jezelf denken.
Je bent nog jong dus wat heb je te verliezen? het is nu al bijna eind maart 2009, voor je het weet ben je alweer een jaar verder en dan? Heb je dan zijn ouders al ontmoet?

Bel gewoon een keer ze ouders op maak een afspraak voor een etentje, als hij gaat tieren en het uitmaakt weet je i.i.g zeker dat je nooit serieus genomen zou worden door hem.
pi_67207764
Maar wat ís nou het probleem van hem met zijn ouders? Na 7 maanden mag je toch wel verwachten dat je ze ontmoet?
en zo extreem is het leeftijdsverschil tussen jullie toch niet? 13 jaar?
Als jij zegt dat je een goeie relatie hebt dan geloof ik je. Volgens mij wordt er hier een probleem gemaakt waar er geen is.. Dus zijn ouders waren niet blij met zijn vorige vriendin omdat ze ook jonger was?
Nou, jammer dan.. Dat is niet jouw probleem, het is jullie leven en als je serieus met elkaar verder wilt, zullen ze er toch aan moeten geloven..
En misschien mogen ze jou best wel. Dat kun je toch ook niet weten voordat je ze ontmoet?

Als ik in hun schoenen stond zou ik graag willen weten met wie mijn zoon al een tijdlang zijn leven deelt..
pi_67207925
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar wat ís nou het probleem van hem met zijn ouders? Na 7 maanden mag je toch wel verwachten dat je ze ontmoet?
en zo extreem is het leeftijdsverschil tussen jullie toch niet? 13 jaar?
Als jij zegt dat je een goeie relatie hebt dan geloof ik je. Volgens mij wordt er hier een probleem gemaakt waar er geen is.. Dus zijn ouders waren niet blij met zijn vorige vriendin omdat ze ook jonger was?
Nou, jammer dan.. Dat is niet jouw probleem, het is jullie leven en als je serieus met elkaar verder wilt, zullen ze er toch aan moeten geloven..
En misschien mogen ze jou best wel. Dat kun je toch ook niet weten voordat je ze ontmoet?

Als ik in hun schoenen stond zou ik graag willen weten met wie mijn zoon al een tijdlang zijn leven deelt..
de ouders willen wel
hij wil niet
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_67208258
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:20 schreef BloodStain het volgende:
Hij heeft je goed te pakken he?

Ik zou niet bij iemand blijven als die persoon zich schaamt voor mijn leeftijd.
Je kan hem verdedigen wat je wilt, maar je vraagt hier om hulp van anderen die jou situatie van buitenaf kunnen bekijken. Kennelijk neem je daar geen genoegen mee en hou je liever zijn naam ''schoon'' dan dat je daadwerkelijk wat aan JOU probleem gaat doen.

Het is niet ons probleem jou leven jou vriendje, het is al bijzonder dat mensen tijd maken voor jou om hier hulpzame berichten te posten. Maar als je er geen reet mee doet, kijk dan niet raar op dat hulpzame berichten veranderen in vervelende berichten.

Laat hem lekker jou probleem van zich af schuiven en vooral niet meer aan jezelf denken.
Je bent nog jong dus wat heb je te verliezen? het is nu al bijna eind maart 2009, voor je het weet ben je alweer een jaar verder en dan? Heb je dan zijn ouders al ontmoet?

Bel gewoon een keer ze ouders op maak een afspraak voor een etentje, als hij gaat tieren en het uitmaakt weet je i.i.g zeker dat je nooit serieus genomen zou worden door hem.
Het is niet omdat ik jullie raad niet meteen opvolg, dat ik er niet veel aan heb gehad.
Grootste opmerking van jullie is dat ik oogkleppen opheb. En ik moet zeggen, zo had ik het hiervoor nog niet bekeken. Jullie hebben gelijk dat hij mij op sommige momenten veel te lang aan het lijntje houdt. Dus wees gerust, als ik hem ga vragen over zijn ouders, zal hij deze keer meteen een duidelijk antwoord moeten geven. én ik wil daden zien, geen loze beloften!
pi_67209773
that's the spirit laat je niet afschepen dit keer
  donderdag 19 maart 2009 @ 16:34:26 #209
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_67210618
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:43 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Dank je voor die goede raad! Ik zal mij eens verdiepen in het hoogbegaafd zijn.
En nu je het zegt, hij is inderdaad beter te bereiken met goede argumenten, en over gevoelens praten is niet zo zijn ding.
Oh nee, het is een man!
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:27:49 #210
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67224477
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:16 schreef Emoticons het volgende:
Het is niet omdat ik jullie raad niet meteen opvolg, dat ik er niet veel aan heb gehad.
Grootste opmerking van jullie is dat ik oogkleppen opheb. En ik moet zeggen, zo had ik het hiervoor nog niet bekeken. Jullie hebben gelijk dat hij mij op sommige momenten veel te lang aan het lijntje houdt. Dus wees gerust, als ik hem ga vragen over zijn ouders, zal hij deze keer meteen een duidelijk antwoord moeten geven. én ik wil daden zien, geen loze beloften!
Antwoord geven is geen daad, een daad is bijvb jou voorstellen aan zijn ouders.
Hij heeft gewoon een geheime relatie met je, want jij kent niemand van zijn vrienden/familie.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:37:32 #211
248821 Rauw.
op je bord.
pi_67229397
Ik zit eigenlijk een beetje te wachten tot haar "vriend" dit topic vind.
Het klinkt namelijk als een echte Fokker
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_67230663
Toch grappig dat de meeste probleemgevallen die hier hun zielige verhaaltje doen eigenlijk alleen maar bevestiging zoeken van hun eigen verwrongen zelfbeeld, en alles wat daar vanaf wijkt afdoen als onzin.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:30:13 #213
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67250334
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:40 schreef PDOA het volgende:
Toch grappig dat de meeste probleemgevallen die hier hun zielige verhaaltje doen eigenlijk alleen maar bevestiging zoeken van hun eigen verwrongen zelfbeeld, en alles wat daar vanaf wijkt afdoen als onzin.
ja, elke keer weer, willen niks oplossen alleen mensen die geklaag van hun willen aanhoren, het is niet voor niets, dat ik weleens post: "Dit hoort in de klaagbaak"
pi_67326435
Je bent net als mijn schoonzus. Als er problemen zijn moet iedereen luisteren, raad geven, je helpen etc. en je neemt je voor ermee aan de slag te gaan. Maar zodra je gaat praten met je vriend is het opeens goed, vergeet je gewoon voor het gemak alle problemen en ga je verder totdat je er weer tegenaan loopt.

Als je het niet oplost komt het als een boemerang weer terug. Wacht maar af.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67398210
Mooi einde? Dat is de boel in de doofpot stoppen.

Meid ga lekker de hort op! Er passen meer deksels op je potje hoor!
Iemand die zich zo laat beinvloeden door zijn omgeving is mij nieteens waard!!!!!
  donderdag 2 april 2009 @ 03:01:32 #216
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67634626
TS heeft nog updates?
pi_67642240
Alles nog in orde. Niets speciaal meer gebeurd.
Hij heeft met zijn broer gepraat, en die zei dat ik dringend kennis moest maken met iedereen daar. Dus dat is wel goed.
Het enige jammere is, dat ze over twee dagen op skiverlof vertrekken voor drie weken. Dus zal het voor daarachter zijn. En daar zit ik wel een beetje mee.
  donderdag 2 april 2009 @ 13:07:29 #218
247632 Waag-hals
Op het randje
pi_67642755
Komt wel erg slecht uit, dat skiverlof.

Persoonlijk ben ik van mening dat een leeftijdsverschil van 20 en 33 wel degelijk uitmaakt voor de verstandhouding in de relatie. Dat kan ik ook opmaken uit jouw posts. Belangrijk is het voor jou erop te letten dat hij jouw grenzen respecteert, maar vooral dat jij je eigen grenzen kent én respecteert.

Tot nu toe lijkt het erop dat hij zich schaamt naar zijn vrienden en familie toe, omdat hij niet gewaagd genoeg is aan iemand van zijn eigen leeftijd. Voordat je in de verdediging schiet, realiseer je even dat je PAS 20 bent en daarom veel ervaring mist, ook op het gebied van volwassen relaties. Dit kan jou het gevoel geven dat hij de autoriteit is op dat gebied in jullie relatie, omdat hij die ervaring (wellicht) wel heeft. Besef echter goed, geen relatie is gelijk, ze kunnen echter wel gelijkwaardig zijn. Net als jij en hij.
Kamina, manlier than you could ever hope to be
pi_67915651
Ik heb mezelf voorgenomen om een deadline te stellen.
Als ik binnen de twee weken nadat hij terug is van skiverlof, nog altijd niet bij zijn ouders ben geweest, dan wil ik hem niet meer zien of horen totdat het in orde is.

Dit lijkt mij een redelijke termijn, niet teveel gevraagd en een goede voorwaarde als het niet in orde is.
Wat vinden jullie? Of is dit belachelijk om te doen en moet ik gewoon wachten totdat hij er zelf mee afkomt? Of zijn er andere dingen die ik kan verzinnen als deal, want hem niet meer zien of horen straf ik mezelf ook mee. En dàt is niet de bedoeling.
  zaterdag 11 april 2009 @ 00:58:44 #220
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67915731
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 10:33 schreef Copycat het volgende:
Fijn zo'n 'volwassen' vriend die zich meer aantrekt van de mening van de goegemeente dan van zijn gevoel.
dat, en ik vraag me af hoe hij verder met (onverwachte) conflictsituaties omgaat? als hij al zo snel zo overtrokken reageert, zit je daar toch niet op te wachten...? maargoed, dat was de vraag niet

kijk, misschien heeft hij wel bagage, maar 20-33 is helemaal niks mis mee, niks om bang voor te zijn.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 11 april 2009 @ 00:59:49 #221
33954 ElisaB
pi_67915749
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 00:54 schreef Emoticons het volgende:
Wat vinden jullie?
Ik vind dat je niet klinkt als iemand met een gezonde relatie. En de constructies die je bedenkt gaan allemaal niet werken.
pi_67915988
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 00:59 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik vind dat je niet klinkt als iemand met een gezonde relatie. En de constructies die je bedenkt gaan allemaal niet werken.
Ik begrijp hoe jij er over denkt. Maar ik ben er zeker van dat ik mijn 'plan' niet nodig ga hebben.
Je moet het meer zien als verdedigingsmechanisme, zodat àls ik weer lang moet wachten, ik niet meer met mijn voeten laat spelen.
  zaterdag 11 april 2009 @ 02:03:44 #223
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67916690
quote:
hem niet meer zien of horen straf ik mezelf ook mee. En dàt is niet de bedoeling.
Soms moet je een tijdelijke oncomfortabele situatie tolereren om jezelf op lange termijn een plezier te doen. Word geen conflictvermijder.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 11 april 2009 @ 02:06:22 #224
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67916716
voeten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 11 april 2009 @ 09:49:32 #225
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67918402
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 02:06 schreef Mirjam het volgende:
voeten
Dat is Vlaams voor 'niet meer met me laten sollen.'
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_67918517
Je laat wel met je sollen want hij heeft de ontmoeting toch weer door dat skiverlof weer voor zich uit weten te schuiven. Heb je dat al eens bij hem aangegeven?
Best ziek dat je een "verdegingsmechanisme" nodig hebt voor de nukken en grillen van je vriend.
Ik was er allang klaar mee geweest. Een relatie hoort geen gevecht te zijn.
pi_67919169
quote:
Ik heb mezelf voorgenomen om een deadline te stellen.
Als ik binnen de twee weken nadat hij terug is van skiverlof, nog altijd niet bij zijn ouders ben geweest, dan wil ik hem niet meer zien of horen totdat het in orde is.

Dit lijkt mij een redelijke termijn, niet teveel gevraagd en een goede voorwaarde als het niet in orde is.
Wat vinden jullie? Of is dit belachelijk om te doen en moet ik gewoon wachten totdat hij er zelf mee afkomt? Of zijn er andere dingen die ik kan verzinnen als deal, want hem niet meer zien of horen straf ik mezelf ook mee. En dàt is niet de bedoeling.
De hoeveelste deadline, ultimatum, termijn is dit al?

Ik voorspel dat je over twee weken weer een andere reden heb gevonden om de confrontatie toch weer uit te stellen, of dat je vriend je weer heeft weten te overtuigen dat wachten met de kennismaking echt beter is.
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 01:15 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Ik begrijp hoe jij er over denkt. Maar ik ben er zeker van dat ik mijn 'plan' niet nodig ga hebben.
Je moet het meer zien als verdedigingsmechanisme, zodat àls ik weer lang moet wachten, ik niet meer met mijn voeten laat spelen.
Hoezo weet je zeker dat je je plan niet nodig gaat hebben? Ervaringen uit het verleden wijzen heel anders uit tot nu toe.
Je zegt dat je niet met je voeten gaat laten spelen (prachtige uitdrukking vind ik dat trouwens!), maar je vriend doet dat al een hele tijd, zonder dat je het zelf in de gaten hebt (wil hebben?) blijkbaar.

Go on, proove me wrong......
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 11 april 2009 @ 10:59:00 #228
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67919259
skiverlof in april? dit klinkt ook niet helemaal plausibel......
  zaterdag 11 april 2009 @ 11:18:31 #229
33954 ElisaB
pi_67919620
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 01:15 schreef Emoticons het volgende:
Het feit alleen al dat je het hebt over 'plan' en je verdedigingsmechanisme. Begrijp me goed: van mij mag je, maar het klinkt ongezond.
pi_67919772
En wat doe ik dan het beste als hij terug is.
Meteen zeggen dat hij me nog aan zijn ouders moest voorstellen, of wachten en hem zo de kans geven dat hij er zelf over begint?
pi_67919906
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:26 schreef Emoticons het volgende:
Meteen zeggen dat hij me nog aan zijn ouders moest voorstellen, of wachten en hem zo de kans geven dat hij er zelf over begint?
Ik zou zeggen.... lees je eigen topic nog eens na.

Je blijft naar de bekende weg vragen.
pi_67920076
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:31 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen.... lees je eigen topic nog eens na.

Je blijft naar de bekende weg vragen.
Dus ik moet hem minder kansen geven en het meteen vragen. (Ik was meer voor het andere omdat ik er echt niet de hele tijd over wil zagen tegen hem. Maar je hebt gelijk, ik ga niet wéér wachten)
  zaterdag 11 april 2009 @ 11:41:40 #233
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67920151
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:38 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Dus ik moet hem minder kansen geven en het meteen vragen. (Ik was meer voor het andere omdat ik er echt niet de hele tijd over wil zagen tegen hem. Maar je hebt gelijk, ik ga niet wéér wachten)
Er is maar een ding vervelender dan zagen en dat is het verzwijgen en frustraties opbouwen zonder dat de ander zich ertegen kan verdedigen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 11 april 2009 @ 15:34:44 #234
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67924989
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:26 schreef Emoticons het volgende:
kan je jezelf niet voorstellen aan zijn ouders?
pi_67925530
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Kijk dat kan natuurlijk ook, gewoon even koffiedrinken ofzo
  Moderator zaterdag 11 april 2009 @ 16:15:43 #236
249559 crew  Lavenderr
pi_67925838
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ja, gewoon langs gaan, hij is tóch op skiverlof
pi_67926345
Hij is op skiverlof samen met zijn ouders en broer. Dus dat zal moeilijk gaan.
En nee, ik ga mezelf niet uitnodigen, dat moet hij doen.
  zaterdag 11 april 2009 @ 20:03:39 #238
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67932201
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 16:35 schreef Emoticons het volgende:
Hij is op skiverlof samen met zijn ouders en broer. Dus dat zal moeilijk gaan.
En nee, ik ga mezelf niet uitnodigen, dat moet hij doen.
Het kan wel hoor en aan zijn reactie te zien weet je ook gelijk waar jij staat in de relatie!
Heb je gelijk de duidelijkheid waar jij zo erg naar verlangt.
pi_71906779
Update: Gisteren gevierd dat we 1 jaar samen zijn!
pi_71906941
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 19:48 schreef Emoticons het volgende:
Update: Gisteren gevierd dat we 1 jaar samen zijn!
Gefeliciteerd!
En dan nu de hamvraag: heb je kennisgemaakt met zijn ouders?
pi_71906947
Bij elkaar én voorgesteld aan zijn ouders? of nog steeds niet?
And the druids turn to stone...
pi_71907021
en is er ook wat veranderd of niet?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_71907047
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 19:57 schreef Panthera1984 het volgende:
Bij elkaar én voorgesteld aan zijn ouders? of nog steeds niet?
En communiceren jullie al? en is ie al gestopt met drinken? en en en
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_71907143
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:02 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

En communiceren jullie al? en is ie al gestopt met drinken? en en en

Ik heb ondertussen zijn ouders ontmoet, MAAR ... niet op de manier zoals het hoort (dus niet op de koffie met een koekje)

1ste keer: Om middernacht toegekomen bij zijn ouders (die lagen te slapen). Wij zijn dan ook maar gaan slapen. 's Morgens de trap afgekomen en zijn ouders voor de eerste keer gezien. Korte babbel mee gehad, en na vijf minuten waren we al terug buiten.

2de keer: Toen zijn ouders halsoverkop naar mijn huis gereden zijn, omdat mijn vriend met zijn auto tegen ons huis was gereden. Mijn ouders hebben zijn ouders dus ook al gezien.

Vriendelijke mensen, maar het maakt voor hen precies niet veel uit met wie mijn vriend thuiskomt. Ik had dus wel iets meer interesse verwacht van hun kant, maar ze appreciëren mij precies wel.

Wat mijn vriend betreft, totaal geen drankprobleem meer en goede job ondertussen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:25:27 #245
163650 Greys
pi_71907530
Met zijn auto tegen jullie huis gereden?
Je maakt een grapje toch zeker?
Je weet zeker dat ie niet meer zuipt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71907586
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:25 schreef Greys het volgende:
Met zijn auto tegen jullie huis gereden?
Je maakt een grapje toch zeker?
Je weet zeker dat ie niet meer zuipt?
Het is nochtans waar. Maar er was een probleem met de remmen, dus absoluut zijn fout niet. Wel dikke pech natuurlijk.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:30:32 #247
163650 Greys
pi_71907623
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:28 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Het is nochtans waar. Maar er was een probleem met de remmen, dus absoluut zijn fout niet. Wel dikke pech natuurlijk.
Oke
Maar het is toch best raar dat het in dat hele jaar nooit van een 'normale' ontmoeting met zijn ouders is gekomen? Bij elkaar een bakje koffie doen op verjaardagen ofzo?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71907677
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:06 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Ik heb ondertussen zijn ouders ontmoet, MAAR ... niet op de manier zoals het hoort (dus niet op de koffie met een koekje)

1ste keer: Om middernacht toegekomen bij zijn ouders (die lagen te slapen). Wij zijn dan ook maar gaan slapen. 's Morgens de trap afgekomen en zijn ouders voor de eerste keer gezien. Korte babbel mee gehad, en na vijf minuten waren we al terug buiten.

2de keer: Toen zijn ouders halsoverkop naar mijn huis gereden zijn, omdat mijn vriend met zijn auto tegen ons huis was gereden. Mijn ouders hebben zijn ouders dus ook al gezien.

Vriendelijke mensen, maar het maakt voor hen precies niet veel uit met wie mijn vriend thuiskomt. Ik had dus wel iets meer interesse verwacht van hun kant, maar ze appreciëren mij precies wel.

Wat mijn vriend betreft, totaal geen drankprobleem meer en goede job ondertussen.
Maar dan begrijp ik het niet, waarom hield je vriend dan die kennismaking zo tegen? Als die ouders er blijkbaar absoluut geen moeite mee hebben?
pi_71907857
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar dan begrijp ik het niet, waarom hield je vriend dan die kennismaking zo tegen? Als die ouders er blijkbaar absoluut geen moeite mee hebben?
Het is ook gewoon moeilijk om af te spreken. Bij mij thuis is hij ook nog maar 5 keer geweest. We hebben het beiden erg druk, en de tijd die we hebben voor elkaar delen we liever niet nog eens met familie erbij.
(Uiteraard moet je wel contacten met familie onderhouden, dat weet ik ook, en zoals we nu bezig zijn zitten we toch wel een beetje onder het minimum)

Ik weet ook niet wat zijn ouders weten over onze relatie. Waarschijnlijk hebben ze het niet echt door hoe serieus onze relatie is, vermits ze er nooit mee geconfronteerd worden. Stel dat ik daar elke week over de vloer kom, dan zullen ze wel beginnen nadenken.

En een 'normale' ontmoeting met zijn ouders moet er nog wel eens van komen. Dat zal wel voor september zijn, na mijn herexamens. En ik verwacht eerlijk gezegd geen problemen. Zijn broer ken ik ondertussen ook al behoorlijk goed en zijn ouders hebben mij al ontmoet, dus het zou raar zijn als mijn vriend nu nog twijfelt om mij voor te stellen!
pi_71907894
Maar is ie zomaar, ineens gestopt met zuipen? Meestal is een alcoholverslaving behoorlijk hardnekkig hoor..
pi_71908006
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:43 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Ik weet ook niet wat zijn ouders weten over onze relatie. Waarschijnlijk hebben ze het niet echt door hoe serieus onze relatie is, vermits ze er nooit mee geconfronteerd worden. Stel dat ik daar elke week over de vloer kom, dan zullen ze wel beginnen nadenken.

De keren dat ik met mijn vriend naar zijn ouders ga zijn per jaar ook op een hand te tellen (afstand en zo) maar dan nog weten ze wel hoe serieus wij zijn
dat verteld je vriend toch ook?

Sorry ik vind het al met al nog steeds een vreemd verhaal
vooral aangezien je al eerder aantoonde erg goed te zijn in de struisvogel tactiek...

Maar ja hopelijk zit ik er naast hoor daar niet van
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:55:30 #252
163650 Greys
pi_71908097
Eerlijk? Ik geloof er geen bal van dat hij bij zijn ouders thuis echt doet alsof jij zijn vriendin bent.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71908135
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar is ie zomaar, ineens gestopt met zuipen? Meestal is een alcoholverslaving behoorlijk hardnekkig hoor..
Het hing allemaal samen. Hij begon terug met solliciteren, daarvoor moest hij fit zijn, dus minder drinken, enzovoort.
Het heeft een tijdje geduurd, en af en toe 'herviel' hij.
Maar nu heeft hij een goede job, die hij graag en goed doet, en hij heeft controle gekregen over de drank.
(Natuurlijk drinkt hij zich nog zat, maar niet als hij de volgende dag moet werken. Dus gewoon zoals een normale mens)
pi_71908479
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:57 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Het hing allemaal samen. Hij begon terug met solliciteren, daarvoor moest hij fit zijn, dus minder drinken, enzovoort.
Het heeft een tijdje geduurd, en af en toe 'herviel' hij.
Maar nu heeft hij een goede job, die hij graag en goed doet, en hij heeft controle gekregen over de drank.
(Natuurlijk drinkt hij zich nog zat, maar niet als hij de volgende dag moet werken. Dus gewoon zoals een normale mens)
Dat is goed nieuws
Ik hoop van harte dat ie het volhoudt.. Dat zou wel van karakter getuigen
pi_71909086
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:55 schreef Greys het volgende:
Eerlijk? Ik geloof er geen bal van dat hij bij zijn ouders thuis echt doet alsof jij zijn vriendin bent.
Wat hij zijn ouders ook verteld, ze gaan hem toch nooit helemaal geloven. Ze hebben volgens mij altijd de mening: 'we zullen wel zien'

Dit is wat mijn vriend zei toen ik hem vroeg wat zijn ouders nu écht denken/weten:
'Ouders denken dat we iets hebben tiens'
'Mijn ouders hebben al tientallen meisjes zien komen en gaan, die stellen zich geen vragen meer. En als ik officieel onze verloving aankondig of zo, zullen ze zeggen: 'proficiat' en denken: 'we zullen wel zien'.'
pi_71909231
Dat je er naar moet vragen en hij zegt ze denken dat we wat hebben ipv huh waarom vraag je dat? tuurlijk weten zij dat wij samen zijn! vind ik al maf
en iets kan toch ook heel serieus zijn zonder officiele verloving?
ik snap niet dat hij ook niet de behoefte voelt om aan hen duidelijk te maken dat jullie serieus zijn (als jullie dat zijn)
Ik zou het vervelend vinden als mijn ouders mijn vriend behandelen als weer een in een rijtje van zo velen en ik zou ze dat ook wel vertellen maar oke
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_71909324
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:47 schreef rhubarbje het volgende:
Dat je er naar moet vragen en hij zegt ze denken dat we wat hebben ipv huh waarom vraag je dat? tuurlijk weten zij dat wij samen zijn! vind ik al maf
en iets kan toch ook heel serieus zijn zonder officiele verloving?
ik snap niet dat hij ook niet de behoefte voelt om aan hen duidelijk te maken dat jullie serieus zijn (als jullie dat zijn)
Ik zou het vervelend vinden als mijn ouders mijn vriend behandelen als weer een in een rijtje van zo velen en ik zou ze dat ook wel vertellen maar oke
Zoals gezegd, zelfs als we ons zouden verloven geloven zijn ouders nog niet dat het serieus is. Waarom dan moeite doen om hen te overtuigen als het zelfs met een verloving nog niet duidelijk zou zijn?

En inderdaad, dat zijn ouders mij behandelen als de zoveelste in rij, dat is waar. (Ze zijn vriendelijk etc., maar niet extreem geïnteresseerd,...) Dit is te begrijpen om bovenstaande reden, en uiteindelijk maakt het niet veel uit want we komen er toch bijna nooit.
pi_71909360
ik begrijp misschien wel waarom zij je zo behandelen maar niet waarom je vriend niet voor je "vecht"
ik zou het namelijk heel naar en respectloos vinden als mijn ouders dat zouden doen en ik zou verdomd hard mijn best doen om dat te veranderen

Waarom zou je geen moeite doen? omdat je zelf ook niet zo serieus bent en ook die houding hebt van we zien wel?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_71909380
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 00:48 schreef Emoticons het volgende:
Maar zondag sloeg het ineens om. Ik ging normaal voor de eerste keer langsgaan bij zijn ouders. Een uur voor hij mij ging komen ophalen belt hij af, met de mededeling dat we onze relatie moeten stoppen!!!

Wat er echt achter zit is dat hij nog niet tegen zijn ouders gezegd heeft hou oud ik ben. Hij vreest een negatieve reactie vermits hij dat in het verleden ook al eens heeft meegemaakt met zijn ex die toen 9 jaar jonger was.
Uit je OP.

En dit zeg je (zegt hij?) nu:
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:41 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Wat hij zijn ouders ook verteld, ze gaan hem toch nooit helemaal geloven. Ze hebben volgens mij altijd de mening: 'we zullen wel zien'

Dit is wat mijn vriend zei toen ik hem vroeg wat zijn ouders nu écht denken/weten:
'Ouders denken dat we iets hebben tiens'
'Mijn ouders hebben al tientallen meisjes zien komen en gaan, die stellen zich geen vragen meer. En als ik officieel onze verloving aankondig of zo, zullen ze zeggen: 'proficiat' en denken: 'we zullen wel zien'.'
pi_71909464
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:52 schreef rhubarbje het volgende:
ik begrijp misschien wel waarom zij je zo behandelen maar niet waarom je vriend niet voor je "vecht"
ik zou het namelijk heel naar en respectloos vinden als mijn ouders dat zouden doen en ik zou verdomd hard mijn best doen om dat te veranderen

Waarom zou je geen moeite doen? omdat je zelf ook niet zo serieus bent en ook die houding hebt van we zien wel?
Omdat het verloren moeite is. Zij denken nu eenmaal dat ik écht de zoveelste in rij ben, en hoeveel energie je er ook insteekt om het van het tegendeel te overtuigen, dat gaat niet helpen.
Zolang ik welkom ben bij zijn ouders en ze normaal doen tegen mij vind ik dat geen vreselijk groot probleem hoor. (dus respectloos is het hier niet hoor) Na verloop van tijd zullen ze wel los komen. Het is van hun kant trouwens een logische reactie. Al die vorige meisjes, die ook 'serieus' waren, maar waar het toch fout bij afliep. Waarom nu investeren als ze van mij hetzelfde denken.
pi_71909502
ik vind het geen verloren moeite omdat het aan geeft dat jij je vriendin wel voorop stelt en respecteerd
het gaat er niet om of hij zijn ouders anders kan laten denken maar dat hij jou wel een poging verschuldigd is in mijn ogen

en wat cat22 zegt ook nog eens

ach ik wacht wel op het volgende topic waarin weer meer stukjes op hun plaats zullen vallen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_71909515
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:53 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Uit je OP.

En dit zeg je (zegt hij?) nu:
[..]

Op die tijd kan er toch veel veranderen. Toen had ik zijn ouders nog niet gezien, nu wel. Zij hebben ondertussen al veel meer over mij gehoord én we zijn een half jaar verder! Dus wat valt er te ?
pi_71909544
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:59 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Op die tijd kan er toch veel veranderen. Toen had ik zijn ouders nog niet gezien, nu wel. Zij hebben ondertussen al veel meer over mij gehoord én we zijn een half jaar verder! Dus wat valt er te ?
het klinken als excuses om te verklaren waarom zijn ouders jou zo behandelen en het zijn verschillende
terwijl de meest logische verklaring mij lijkt dat hij niets (of zeker niet de waarheid) heeft verteld over jullie
en dit dus smoesjes zijn om dat niet te hoeven zeggen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_71909641
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het klinken als excuses om te verklaren waarom zijn ouders jou zo behandelen en het zijn verschillende
terwijl de meest logische verklaring mij lijkt dat hij niets (of zeker niet de waarheid) heeft verteld over jullie
en dit dus smoesjes zijn om dat niet te hoeven zeggen
Vermits de band met zijn moeder niet zo goed is heeft hij ook niet alles verteld, en dat weet ik.
Wat ze weten is dat we al een hele tijd samen zijn en onze relatie serieus is. Of ze dat ook geloven ligt bij hen.
Er wordt bij hen thuis ook gewoon over mij gepraat. (Ze weten dus wél hoe oud ik ben, wat ik studeer, ..).
En wat mij in een sterkere positie zet is zijn broer. Die weet alles, daar kom ik goed mee overeen, heb ik al veel meer gezien en gaat mee uit.
pi_71909693
dat je er over moet praten in termen als "wat mij in een sterkere positie zet" vind ik al niet zo passen bij een goede gezonde relatie

maar zoals ik al zei hopelijk zit ik er naast en in het geval dat niet is wacht ik wel op het volgende topic
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_71909722
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:10 schreef rhubarbje het volgende:
dat je er over moet praten in termen als "wat mij in een sterkere positie zet" vind ik al niet zo passen bij een goede gezonde relatie

maar zoals ik al zei hopelijk zit ik er naast en in het geval dat niet is wacht ik wel op het volgende topic
Ik wist dat daar op gereageerd zou worden.
Ik wil daarmee gewoon aantonen, dat als zijn broer mij accepteert en ons serieus neemt, dat zijn ouders dat ook gemakkelijker gaan doen.
Stel dat je die broer tegen je hebt, dan kun je het bij de ouders ook vergeten. Dat was mijn punt.
pi_71909791
Dan nog klinkt het allemaal verdomd strategisch en doordacht
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_71909953
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:59 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Omdat er, zoals rhubarbje als zegt, in je verhaal dingen niet kloppen.

Eerst zeg je dat hij al tijden bang was voor de reactie van zijn ouders op basis van hun reacties in het verleden en nu zeg je dat hij wel dacht dat ze zo onverschillig zouden reageren, op basis van hun reacties uit het verleden.

Je laat je zo ontzettend gebruiken en voorliegen. Dat bleek al lang uit het eerste deel van deze soap.
Maarre... proficiat met je eerste jaar samen vol leugens en bedrog hoor!

pi_71909992
Ik begrijp nog steeds niet waarom je vriend zo spastisch deed over dat voorstellen.
Zijn ouders vinden het allemaal best, maar híj maakt er een halszaak van.
pi_71910211
Waarom worden er hier nog zo'n problemen van gemaakt?
- Hij heeft zijn leven op orde (drank/job)
- Hij doet zijn best om bij mijn familie langs te gaan
- Ik heb zijn ouders gezien (ja in het begin had hij er (te veel) schrik voor, want achteraf gezien valt het dus mee. )
- En tussen ons loopt het goed

Ik zie toch niet wat er nu nog fout is hoor
pi_71911566
Hou je van hem? Houdt hij van jou? Dan zie ik het probleem niet. Ik ben waarschijnlijk kinderlijk naïef, maar dit valt toch op te lossen met een goed gesprek?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_71913540
wat zou het hem moeten schelen wat de omgeving ervan vind?
dan is er in elk geval wel wat mis ja. vind het maar raar. lekker belangrijk. mensen die zich druk maken om de omgeving. en hij is 33? ik neem aan dat hij achter zijn keuzes staat?
succes in ieder geval.
pi_71916070
Dus eerst raakt hij zo erg in paniek dat hij het liever uitmaakt dan je voorstelt?
Vervolgens zijn zijn ouders zo onverschillig omdat ze er al zoveel hebben zien komen en gaan..(Volgens hemzelf?)
Ze weten nochtans dat jullie al een half jaar met elkaar omgaan en toch tonen ze nauwelijks belangstelling?
Je zou juist zeggen dat ze zeer geinteresseerd zijn in het wel en wee van hun problematische zoon..

Dat hij iets minder drinkt omdat hij een baan heeft, ok..
Maar dat kan zeker wel tijdelijk zijn. Ik weet niet hoe erg hij verslaafd was. Maar een zware alcoholist stopt niet zomaar, het is zelfs waarschijnlijker dat hij stiekem drinkt.

Ik vind het maar een raar verhaal. Geloof je het, Emoticons? Ik helemaal niet nl.

Ik ben blij voor je dat het nu goed lijkt te gaan.
Ik hoop niet dat je voor de gek gehouden wordt of dat het een tijdelijke verbetering is.
Het heeft er alle schijn van dat hij van alles ter plekke verzint en op de mouw speldt en dat jij het maar al te graag wilt geloven.

Zo'n jongen zou overigens veel baat kunnen hebben bij begeleiding door een maatschappelijk werker ofzoiets, zodat hij zijn leven een beetje op de rails krijgt.
Dikke kans dat ie het alleen niet redt.

Sterkte in elk geval

[ Bericht 1% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 16-08-2009 11:36:25 ]
pi_71916413
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus eerst raakt hij zo erg in paniek dat hij het liever uitmaakt dan je voorstelt?
Vervolgens zijn zijn ouders zo onverschillig omdat ze er al zoveel hebben zien komen en gaan..(Volgens hemzelf?)
Ze weten nochtans dat jullie al een half jaar met elkaar omgaan en toch tonen ze nauwelijks belangstelling?
Je zou juist zeggen dat ze zeer geinteresseerd zijn in het wel en wee van hun problematische zoon..

Dat hij iets minder drinkt omdat hij een baan heeft, ok..
Maar dat kan zeker wel tijdelijk zijn. Ik weet niet hoe erg hij verslaafd was. Maar een zware alcoholist stopt niet zomaar, het is zelfs waarschijnlijker dat hij stiekem drinkt.

Ik vind het maar een raar verhaal. Geloof je het, Emoticons? Ik helemaal niet nl.

Ik ben blij voor je dat het nu goed lijkt te gaan. Het blijft alleen een ontzettend vreemd verhaal.
Ik hoop niet dat je voor de gek gehouden wordt of dat het een tijdelijke verbetering is.
Het heeft er alle schijn van dat hij van alles ter plekke verzint en op de mouw speldt en dat jij het maar al te graag wilt geloven.

Zo'n jongen zou overigens veel baat kunnen hebben bij begeleiding door een maatschappelijk werker ofzoiets, zodat hij zijn leven een beetje op de rails krijgt.
Dikke kans dat ie het alleen niet redt.

Sterkte in elk geval
Dat met zijn ouders is inderdaad niet correct gelopen. En daar heeft hij in het begin veel te lastig over gedaan, veel te lang uitgesteld, niet alles over verteld,...

Zijn ouders weten wel dat ik een goede invloed heb op hem. Ik heb hem eens geholpen uit een heel benarde situatie, waarbij hij door stomme pech zijn job kon verliezen. Toen hebben zijn ouders nog gezegd: 'die moet je houden' (ze hadden toen al van mij gehoord, maar nog niet gezien)

Dat hij stiekem nog zou drinken is niet zo. Dat weet ik. Ik ken hem heel goed, hoor hem zoveel, en merk het meteen als hij gedronken zou hebben. Hij heeft er trouwens geen tijd voor. Dus daar maak ik mij absoluut geen zorgen meer om. Hij is nu drie maanden supergoed bezig. In die drie maanden heeft hij twee keer een gigantische tegenslag gehad, maar is toch niet hervallen in het patroon van vroeger. Het kàn natuurlijk nog altijd gebeuren.

Hoe ik de toekomst zie:
We beginnen nu al meer en meer geïntegreerd te geraken in elkaars vriendengroepen, waar we ook elk geaccepteerd worden.
Met zijn ouders verwacht ik geen grote problemen meer. Mijn vriend gaat mij allesbehalve tegenhouden om met hen in contact te komen.
Voor alles een beetje normaal loopt zal het wel al terug winter zijn denk ik, want het is druk druk druk.
pi_71916534
Nou dat klinkt erg positief

Maar het enthousiasme van zijn ouders was alleen niet te merken toen je ze ontmoette.. Dat blijft toch wel vreemd, vind je niet?

Als hij al drie maanden niet meer, of veel gecontroleerder, drinkt dan is dat idd. geweldig

Over de meningen van anderen over het leeftijdsverschil zou ik me niet al te druk maken.. 13 jaar valt best mee. Ik heb 2 jaar samengewoond met een vrouw die 14 jaar jonger was dan ik. Niemand deed daar moeilijk over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')