Hij flipt er anders behoorlijk van; lijkt me probleem genoegquote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:48 schreef Emoticons het volgende:
Mijn vraag is nu, hoe kan ik hem er toch van overtuigen dat 13 jaar leeftijdsverschil echt geen probleem is.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:49 schreef Quir het volgende:
Jullie leeftijden?
Jij bent 14 en hij is 27?
Iedereen die jullie beiden kent terwijl hij er nauwelijks voor uit durft te komen?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:53 schreef Emoticons het volgende:
Ik ben 20, mijn vriend 33.
Maar onze relatie is goed. Iedereen die ons beiden kent vindt dat ook.
Ik weet ook dat hij het er heel moeilijk mee gaat hebben om onze relatie te stoppen.
stop er maar mee, ik ben 21quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:53 schreef Emoticons het volgende:
Ik ben 20, mijn vriend 33.
Maar onze relatie is goed. Iedereen die ons beiden kent vindt dat ook.
Ik weet ook dat hij het er heel moeilijk mee gaat hebben om onze relatie te stoppen.
Verwacht geen zinnige reactie om dit tijdstip.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:56 schreef Emoticons het volgende:
Mijn vrienden, mijn familie, mijn omgeving, die hebben er geen probleem mee.
Zijn omgeving, tja, waarschijnlijk gaan die dit ook wel goedkeuren, hij moet het hen alleen vertellen!!!!
Zijn wel eerlijker!quote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:01 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Verwacht geen zinnige reactie om dit tijdstip.
Ik heb hem ook pas na nieuwjaar voorgesteld aan mijn ouders. Dus dat kan ik hem niet verwijten.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:05 schreef Wupppie het volgende:
20 en 33 moet kunnen.
Als jij je er happy bij voelt, dan moet je vooral doorgaan ermee.
Je bent al 7 maanden samen, dus met kerst en oud en nieuw ook, op het moment dat je dan al 4 maand samen bent en nog niet voorgesteld bent aan zijn ouders hadden je al wat alarmbellen moeten gaan rinkelen....
Deze vind ik een goeie!quote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:02 schreef quirina het volgende:
33 jaar en dan bang zijn voor zijn pappie en mammie
Waarom zou je hem willen overhalen? Verdien je niet iemand die blij en gelukkig met je is en zich niet schaamt voor je?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:40 schreef Emoticons het volgende:
Sjongejonge, moest hij het alleen voor de seks doen, dan zou hij allesbehalve met de relatie willen kappen. Want de seks is super.
Ik begrijp wel dat jullie gefrustreerd en jaloers zijn, omdat hij wel een jong meisje kan krijgen én seks. En jullie geen van beiden.
Maar ik zoek dus tips om hem te overtuigen!!!
Want dat ik wil doorgaan met deze relatie is zeker.
zover is duidelijk, wat moet gebeuren is dat hij: of zijn vrienden familie overtuigd (kleine kans) of dat hij 'boos' wordt op hun reacties en duidelijk maakt dat het hem niet kan schelen wat zij denken. Kan hij dat niet? dan is het misschien wel beter dat je met hem uitmaakt, want dan heeft hij wel meer problemen dan zijn familie.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:55 schreef Emoticons het volgende:
Hij schaamt zich niet voor mij. Anders zou hij mij nooit uitnodigen bij hem thuis. Of zijn beste vriend vertellen over mij. Het is door die slechte reacties daarop dat hij tilt slaagt.
Daardoor ziet hij deze situatie als iets dat niet mag. Terwijl hij toch heel veel van mij houdt.
nu de frikandel de benen wil nemen snap ik dat je deze patat kwestie voor je houdt !quote:Op zaterdag 14 maart 2009 02:42 schreef Emoticons het volgende:
Inderdaad, TS is van België. Maar laten we het hier nu niet over de friet-patat kwestie hebben.
Probleem bij zijn vrienden is ook dat die heel veel roddelen. Dus dan zou hij de roddel van de komende maanden worden.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 08:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Tip 4: Dat hij zich door zijn vriend en familie zo laat beinvloeden, op zijn leeftijd.. Dat komt ergens door. Heeft hij een mateloos gebrek aan zelfvertrouwen ofzoiets? Of zit er iets anders achter, omdat zijn vorige gade ook al veel jonger was? Lijkt me goed om het daar eens met hem over te hebben.
Tip 5: Zeg hem dat je dit niet zonder meer accepteert.. Het uitmaken om de mening van zijn familie.. En dat zo plotseling, hij moet zich diep schamen alleen al om het feit dat hij dat zolang verzwegen heeft.
Tip 6: Zeg hem dat je, als hij je niet wil voorstellen, jij daar zelf wel langsgaat, zodat het niet uitmaakt of hij het uitmaakt.
Dat was ook de bedoeling toen ik zondag ging kennismaken met zijn ouders. Ik zou er naartoe gaan, en tijdens de gesprekken zullen ze er dan wel achter komen hoe oud ik ben.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:33 schreef ChipsZak. het volgende:
Waarom neemt hij je niet gewoon mee zonder vooraf te vertellen oid hoe oud je bent?
Laat zn ouders gewoon eerst kennis met je maken en als ze er naar vragen in een gesprek dan zeg je het gewoon eerlijk, klaar.
Dat ben ik wel met je eens, maar - gezien ook de pedo reactie's in dit topic - de talloze afwijzingen die hij in het verleden al heeft gehad over het feit dat hij met een 'te' jonge meid heeft, heeft die gozer een complex gegeven, dat kan op iedere leeftijd. Zoals je hebt kunnen lezen gaat het niet alleen om de ouders, maar heeft hij ook de angst op afkeuring van zijn vrienden.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:33 schreef Copycat het volgende:
Fijn zo'n 'volwassen' vriend die zich meer aantrekt van de mening van de goegemeente dan van zijn gevoel.
Totdat Re ze weghaaldequote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:01 schreef elcastel het volgende:
- gezien ook de pedo reactie's in dit topic -
't is toch vaak anders heurquote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:33 schreef Copycat het volgende:
Fijn zo'n 'volwassen' vriend die zich meer aantrekt van de mening van de goegemeente dan van zijn gevoel.
Daar hebben wij geen last van. We hebben dezelfde interesses, laten elkaar vrij waar nodig. Het leeftijdsverschil is daar ook niet te merken. Het enige duidelijke verschil is dat ik nog student ben, en hij al een hele tijd werkt. Plus dat ik nog thuis woon, hij op zichzelf.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
't is toch vaak anders heur. Het is gewoon heel lastig als je vriendin niet in je leven 'past' en je die dingen dus gescheiden moet houden. Zo had een vriend van mij (toen 23) ook een vriendinnetje van 15. Dat was echt dramatisch als je samen iets wilde gaan doen, kwamen we telkens in van die kinderdisco's terecht
. En verder is een meiske van 15 natuurlijk met heel andere dingen bezig dan iemand van in de 20.. Dus dat 'paste' gewoon niet, en dna heeft zo'n jong meiske al snel een grote achterstand op iemand van je eigen leeftijd. Dus dan is het de keus of je dat er voor over hebt!
Inderdaad, hij zou zijn omgeving voor de keuze moeten zetten. Maar dat heeft hij dus al 1 keer geprobeerd, bij zijn beste vriend.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:01 schreef elcastel het volgende:
Eigenlijk zou hij tegen zijn omgeving moeten zeggen : Dít is mijn keuze, take it or leave it !. Maar ik vind het heel menselijk dat hij daar enorme moeite mee heeft en het uiteindelijk zelfs niet kan. Ik heb eigenlijk gewoon medelijden met die gozer en dat meen ik ook nog, maar verwijten kan ik het hem niet.
Dat maakt hij zelf wel uit, jij vindt dat omdat jij je relatie wilt laten overleven, uiteindelijk is het ZIJN keuze.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:12 schreef Emoticons het volgende:
Inderdaad, hij zou zijn omgeving voor de keuze moeten zetten. Maar dat heeft hij dus al 1 keer geprobeerd, bij zijn beste vriend.
Maar naar mijn mening moet hij gewoon doorzetten.
Dat hangt van hun vriendschap af. Als die sterk genoeg is, dan accepteert die vriend zijn keuze en steunt hem erin. Maar misschien denkt jouw vriend wel zoals jij hierboven doet en is hij bang dat zijn vriendschap het niet overleeft.quote:Het is logisch dat iemand zo reageert de eerste keer dat die dit hoort. Maar als je het blijft zeggen gaat die vriend het uiteindelijk toch als normaal beschouwen?
Ook vaak niet hoor, maar ik vind het een goed vergelijk, maar je weet dat er veel mannen (en vrouwen) die liever in die kast blijven ? Check maar eens op parkeerplaatsen en in bossen.quote:Ik zie veel gelijkenissen met mensen die aan hun omgeving toegeven dat ze homo of lesbi zijn. Volgens mij hebben die het nog veel moeilijker dan mijn vriend. En uiteindelijk aanvaard iedereen hun keuze omdat ze gelukkig zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |