Wat is daar mis mee? Gewoon lekker geemancipeerd. Wij mannen moeten immers al duizenden jaren precies hetzelfde bij vrouwen doen, zou je ons ook adviseren de vrouwen buiten de deur te zetten?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat weet ik wel en het is ook niet helemaal eerlijk dat 'we' dat er bij betrekken, maar het zegt natuurlijk wel een beetje (boel) over wat voor type het is. Jij stuurt hem aan alle kanten en hij is een beetje een ongeleid projectiel zonder een rugge(n?)graat en zonder eigen mening. Zo komt hij wel over in elk geval
Ik snap niet dat je er ondertussen niet al lang genoeg van hebt eerlijk gezegd, ik zou er doodmoe van worden.
Kom nou, dat topic spreekt boekdelen over het type relatie wat jullie hebben. Dat het probleem 'opgelost' is doet daar niets aan af.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:37 schreef Emoticons het volgende:
Wat mijn vorige topic betreft, dat probleem is nu helemaal weg.
3 dagen nadat het uit was waren we al terug samen, en sindsdien zijn er totaal geen problemen meer geweest. Dus ik denk niet dat jullie zich daar op moeten baseren om te zeggen van kap er mee.
Dat topic is verleden tijd.
5 jaar geleden. Toen was hij 28, en dat meisje was toen 19. Toen hebben zijn ouders letterlijk gezegd dat ze te jong was voor hem.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:47 schreef Furia het volgende:
Hoe lang geleden is die andere ervaring van hem? Je zegt dat daar een leeftijdsverschil van 9 jaar was. Als dat al even geleden is, dan kan het best zijn dat dat meisje destijds nog minderjarig was en dat zijn ouders daarom flipten.
Zijn ouders moeten zich er niet mee bemoeien, hij is volwassen en vult zijn eigen leven in. Het is volgens de wet ook niet illegaal.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:49 schreef Emoticons het volgende:
[..]
5 jaar geleden. Toen was hij 28, en dat meisje was toen 19. Toen hebben zijn ouders letterlijk gezegd dat ze te jong was voor hem.
Ik weet wel dat ik volwassener ben, dan dat meisje op die leeftijd. Toch ook iets belangrijk.
want iets geven om hoe mensen over je denken is zo erg.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:04 schreef ASroma het volgende:
hij maakt zich nog druk om de reacties in zijn omgeving.
Mooi toch? Als ze over je roddelen dan denken ze tenminste nog aan je..quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:11 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Probleem bij zijn vrienden is ook dat die heel veel roddelen. Dus dan zou hij de roddel van de komende maanden worden.
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is..quote:Zelf zijn die allemaal al getrouwd en hebben kinderen. En dat ziet mijn vriend ook als modelvoorbeeld. Alleen is hij daar al te laat voor.
Daar kan je hem niet van overtuigen als hij het zelf niet zo voelt.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:26 schreef Emoticons het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens. Hoe kan ik hem overtuigen dat het zever is om te doen wat anderen zeggen, en zo echte liefde opzij te schuiven?
Niet, daar mag hij lekker zelf achter komen. Jij kunt ook niet voor hem bepalen of het wel of niet zever is, dat is volledig aan hem en voor hem is het duidelijk wel degelijk een groot obstakel, dat mag.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:26 schreef Emoticons het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens. Hoe kan ik hem overtuigen dat het zever is om te doen wat anderen zeggen, en zo echte liefde opzij te schuiven?
zeker als je 33 bentquote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:20 schreef zquing het volgende:
[..]
want iets geven om hoe mensen over je denken is zo erg.
Ok dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:14 schreef Emoticons het volgende:
Dus mensen, overhaal mij niet om te kappen, maar geef mij liever tips hoe ik het moet aanpakken om hem te laten inzien dat hij echt niet zo'n schrik moet hebben van zijn omgeving.
Ik denk eigenlijk dat iemand die zo hypergevoelig is voor kritiek van buitenaf, niet alleen in de liefde met dit probleem kampt. Of is hij in andere opzichten wel een doortastende, zelfverzekerde figuur die opkomt voor zijn eigen geluk? Wat kan hem de buitenwereld schelen? Woont hij nog bij zijn ouders? Zo nee: dan is het misschien tijd dat hij gaat inzien dat hij zelf degene is die zijn ouders de ruimte geeft om zich met zijn leven te bemoeien. En dat daar - op zijn 33e! - een eind aan moet komen. Jij bent nu 20, maar ik denk dat je over 13 jaar heel goed zult begrijpen hoe idioot dat is. Jij hebt eerder opgemerkt dat je 'volwassen' bent voor je leeftijd, maar misschien is dat schijn, en is het eerder zo dat hij onvolwassen is voor zijn leeftijd. Echt, op je 33e ga je niet meer sidderend van angst bij je ouders op bezoek omdat ze wel eens problemen zouden kunnen hebben met zoiets als een leeftijdsverschil.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:26 schreef Emoticons het volgende:
Kijk, ik vind maar 1 ding dat slecht is aan onze relatie, en dat is dat hij heel plots compleet kan omslagen. En dat puur uit schrik. Wat er nu gebeurd is, dat is in mijn ogen onnozel. Misschien kan hij zich er over zetten, en word ik voorgesteld aan zijn familie. Dan is ons probleem dus opgelost en heb ik inderdaad de perfecte vent.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:34 schreef loveli het volgende:
Lees terug wat je over je relatie schrijft en stel jezelf de vraag: wil ik zo'n vent?
Je maakt het inderdaad allemaal zelf uit. Het is misschien krom dat we het andere topic erbij halen, maar wees een beetje kritisch op je beslissing en neem het wél mee, mensen zeggen het niet om een bommetje onder je relatie te leggen en ik vind je jong en naief (nofi).quote:Op zondag 15 maart 2009 11:42 schreef Emoticons het volgende:
Dus ik wil dit nu proberen, als het niet lukt, zal ik mijn conclusies wel trekken.
draai het eens om. zou je je conclusies niet al getrokken moeten hebben en ben je op zoek naar bevestiging of de ijdele hoop dat het niet zo is?quote:Op zondag 15 maart 2009 11:42 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Kijk, ik vind maar 1 ding dat slecht is aan onze relatie, en dat is dat hij heel plots compleet kan omslagen. En dat puur uit schrik. Wat er nu gebeurd is, dat is in mijn ogen onnozel. Misschien kan hij zich er over zetten, en word ik voorgesteld aan zijn familie. Dan is ons probleem dus opgelost en heb ik inderdaad de perfecte vent.
Dus ik wil dit nu proberen, als het niet lukt, zal ik mijn conclusies wel trekken.
Naar eigen inzicht.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:50 schreef Emoticons het volgende:
@mgerben: Ik zou inderdaad zijn standpunt kunnen verdedigen, lijkt mij een goed idee. Maar moet ik het dan subtiel aanpakken, of het sarcasme er vingerdik opleggen? Of wordt het dan te spottend, en denkt hij dan helemaal dat ik er mee aan het lachen ben?
Eens.quote:Zijn ouders onverwacht zelf uitnodigen, is geen uitvoerbare oplossing. Ik wil hem niet dwingen, hij moet mij zelf willen voorstellen. Wil hij dat niet, dan ist gedaan.
Hequote:@Nadine26
Ik zie het probleem niet. Ik ben 32 en mijn vriendin is 22quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:53 schreef Emoticons het volgende:
Ik ben 20, mijn vriend 33.
Maar onze relatie is goed. Iedereen die ons beiden kent vindt dat ook.
Ik weet ook dat hij het er heel moeilijk mee gaat hebben om onze relatie te stoppen.
Verre van zelfs. Als hij zou blaken van zelfvertrouwen, zou de mening van anderen hem niet kunnen deren. Hij laveert er echter op.quote:Op zondag 15 maart 2009 13:08 schreef quirina het volgende:
Ik vind hem dan helemaal niet vol zelfvertrouwen.
quote:Op zondag 15 maart 2009 13:07 schreef mgerben het volgende:
Naar eigen inzicht.
Aangezien het totaal onrealistisch is dat jij het ineens met de buitenwereld eens bent hoef je helemaal niet subtiel te zijn.
Zo vind ik zelf dat er een regel moet komen waarbij ouders de vriendenclub van hun kroost op leeftijd toetst. Omdat het mogelijk is dat ze ooit iets krijgen met een van hun vrienden, mogen ze geen vrienden onderhouden met een leeftijdsverschil van meer dan een maand. Want stel je voor dat iemand iets doet met een iets jongere of oudere partner, omg! Dat is een ramp! Ik weet niet precies waarom, maar het is héél erg. Vooral omdat de buren er wat van zeggen.
Het is een volstrekt belachelijk standpunt, dus het verdient het niet om het serieus te nemen.
quote:Op zondag 15 maart 2009 19:42 schreef Emoticons het volgende:
En wat dat zelfvertrouwen betreft. Daar heeft hij zeker genoeg van in het alledaagse leven. Maar zoals jullie zeggen, is het een broekschijter naar zijn ouders en vrienden toe!
Inderdaad, net alsof je tegen een stenen muur aan lult.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:14 schreef g0dz0r het volgende:
Jong, naief en er nog trots op ook. Kan er niet meer van maken.
Erg vreemd, eerst kwam het over, dat het nog een moederskindje was, door erg bang te zijn voor zijn ouders en omgevingquote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:28 schreef Emoticons het volgende:
Even een update.
We hebben serieus over onze relatie gepraat. En er zit meer achter.
Volgens hem neemt hij mij jeugd af door samen te blijven, omdat hij al de dingen die ik nu hoor te doen al gedaan heeft.
Ik weet niet in hoeverre jullie het hier mee eens zijn.
Volgens mij is er wel een deel van waar. Hoe ouder je wordt, hoe meer je volgens een patroon gaat leven, terwijl als je jong bent alles gewoon besloten wordt op de moment zelf.
Als je jong bent moet je alles nog verkennen, reizen maken, onbezonnen aan dingen beginnen, gewoon de rugzak pakken en vertrekken.
Terwijl hij dit allemaal al gedaan heeft, niet meer zal doen, en weet hoe het afloopt.
Het is de bedoeling dat je gewoon contact houdt met familie en vrienden, ipv jezelf 100% op je partner te richtenquote:Op woensdag 18 maart 2009 05:40 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn ex en ik hadden ook een enorm leeftijdsverschil ( 18 jaar).Ook had hij een serieus alcoholprobleem. Ik verzorgde hem ook. Hij heeft mij ook vaak van deze streken geleverd. Hij dumpte me om een klote reden en ik smeekte dan om samen te blijven. Ook de k*tsmoes van: ik neem je je jeugd af is voorbij gekomen. Wat hij eigenlijk wilde was dat ik ging smeken. Voelde hij zich goed bij. Tot ik doorkreeg in welk patroon we zaten. Maar toen was het al te laat. Ik was mijn familie en vrienden kwijt. En had alleen nog hem. Ik heb het uitgemaakt.Het heeft me veel energie gekost, maar ben uiteindelijk beter geworden van mijn beslissing.
Gelukkig weet ik dat nu ook. Soms is het heel lastig als je partner zoveel invloed op je heeft. Zeker iemand die je wil"verzorgen"quote:Op woensdag 18 maart 2009 06:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je gewoon contact houdt met familie en vrienden, ipv jezelf 100% op je partner te richten
zoals hierboven gezegd, het is een slap kutexcuus, maar niets mis om gewoon te zeggen... ja je hebt gelijk... houdoe!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:28 schreef Emoticons het volgende:
Even een update.
We hebben serieus over onze relatie gepraat. En er zit meer achter.
Volgens hem neemt hij mij jeugd af door samen te blijven, omdat hij al de dingen die ik nu hoor te doen al gedaan heeft.
Ik weet niet in hoeverre jullie het hier mee eens zijn.
Volgens mij is er wel een deel van waar. Hoe ouder je wordt, hoe meer je volgens een patroon gaat leven, terwijl als je jong bent alles gewoon besloten wordt op de moment zelf.
Als je jong bent moet je alles nog verkennen, reizen maken, onbezonnen aan dingen beginnen, gewoon de rugzak pakken en vertrekken.
Terwijl hij dit allemaal al gedaan heeft, niet meer zal doen, en weet hoe het afloopt.
Vinden jullie dat zoiets doorslaggevend kan zijn om niet met iemand verder te gaan, uit schrik dat je zijn of haar jeugd gaat afpakken?
Neen hoor, TS is gaan ontbijten bij haar vriend.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:23 schreef Copycat het volgende:
TS heeft haar rugzakje al gepakt en is de wijde wereld ingetrokken?
Vooral schrik, dat hij mij iets gaat afpakken. Dat was het geval bij zijn vorige vriendin. Toch logisch dat je dat niet nog een keer op je geweten wilt hebben, lijkt mij.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:27 schreef Copycat het volgende:
Maar toch dringt hij erop aan dat je voor jezelf en je jeugd gaat, zonder hem. Want hij beknot jou enkel, naar zijn mening.
Wat is dan het doel hiervan?
Wat een onzin! Als z'n ex ervoor kiest om haar oren enkel naar haar vriend te laten hangen, dan doet ze dat toch echt *zelf*. Haar keuze, haar consequenties. Wat heeft dat met jou te maken?quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:30 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Vooral schrik, dat hij mij iets gaat afpakken. Dat was het geval bij zijn vorige vriendin. Toch logisch dat je dat niet nog een keer op je geweten wilt hebben, lijkt mij.
Iemand met een iq van 140 oliedom noemen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:34 schreef kahlie het volgende:
[..]
Wat een onzin! Als z'n ex ervoor kiest om haar oren enkel naar haar vriend te laten hangen, dan doet ze dat toch echt *zelf*. Haar keuze, haar consequenties. Wat heeft dat met jou te maken?Wat heeft dat met hem te maken? Als hij zich daar schuldig over voelt is hij wel oliedom!
![]()
Sheldon Cooperquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:41 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Iemand met een iq van 140 oliedom noemen.
no offence maar het is zo'n klassiek gevalquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:25 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Neen hoor, TS is gaan ontbijten bij haar vriend.![]()
Diegenen die denken dat hij excuses aan het verzinnen is om het gewoon uit te maken, die zitten verkeerd. Ik weet 100% zeker dat dat niet zo is.
Wat die jeugd afpakken betreft, daar ben ik het niet mee eens. Dit kan kloppen als je helemaal afhankelijk bent van je vriend. Maar ik heb buiten hem ook nog mijn eigen leven, dus mijn jeugd zal hij niet afpakken.
hij is idd heel slimquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:41 schreef Emoticons het volgende:
[..]
nee maar het zijn wel klassieke uitvluchtenquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:57 schreef Emoticons het volgende:
Natuurlijk sta ik open voor alle andere reacties in dit topic.
En ik verschiet er wel van dat toch het grootste deel zegt dat het een uitvlucht is en dat ik er mee moet kappen.
En als ik zeg 100% zeker dat het geen uitvlucht is, dan gelooft niemand dat. Precies of dat niet kan.
Ik weet, liefde maakt blind, en misschien hebben jullie gelijk. Maar het is zeker niet de regel dat iedereen liegt en bedriegt.
Hoop voor je dat dat bewezen is met een echte IQ test van een bekwaam instituut en niet een internet IQ testje.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:41 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Zijn iq is echt 140, geen internettestje, maar officeel getest. Over hoogbegaafdheid weet ik zelf niet zo veel. Als jij zegt dat die sneller volwassen enzo zijn, wil ik dat best geloven. Mijn vriend is dat dus helemaal niet, maar dat zal wel aan zijn ADHD liggen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:00 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hoop voor je dat dat bewezen is met een echte IQ test van een bekwaam instituut en niet een internet IQ testje.
Dan mag je je eens gaan inlezen in de problemen die hoogbegaafden (mensen met een IQ over de 130) hebben wat betreft het toelaten van gevoelens, niet enkel reageren op ratio en volwassen emotioneel reageren. Hoge mentale intelligentie zorgt gauw voor het onderdrukken van gevoelens.
Ook leuk te lezen zijn de onderzoeken over hoe vaak mensen met echte hoogbegaafdheid een stoornis in het autistisch spectrum hebben. Interessant om te weten dat de veranderde hersenstructuur van hoogbegaafden vanwege waarschijnlijk hormonen tijdens de zwangerschap ook andere problemen kan veroorzaken.
Als hij echt een IQ heeft van 140... dan wordt het nog moeilijk om een relatie te onderhouden met die gozer. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk, want echte hoogbegaafden staan bekend om het feit dat ze mentaal zeer snel volwassen en verantwoordelijk zijn.. en dat zie je dus echt *niet* bij jouw verhaal.
Of gewoon aan hoe hij is?quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:07 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Zijn iq is echt 140, geen internettestje, maar officeel getest. Over hoogbegaafdheid weet ik zelf niet zo veel. Als jij zegt dat die sneller volwassen enzo zijn, wil ik dat best geloven. Mijn vriend is dat dus helemaal niet, maar dat zal wel aan zijn ADHD liggen.
Lees je dan eens in. Het is heel belangrijk om je partner te begrijpen. Hoogbegaafden hebben nu eenmaal een andere hersenstructuur en reageren meestal anders. Vaak zeer koel, zonder emoties. Je kunt ze het best bereiken met redelijke argumenten (mentaal) en niet met praten over gevoelens.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:07 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Zijn iq is echt 140, geen internettestje, maar officeel getest. Over hoogbegaafdheid weet ik zelf niet zo veel. Als jij zegt dat die sneller volwassen enzo zijn, wil ik dat best geloven. Mijn vriend is dat dus helemaal niet, maar dat zal wel aan zijn ADHD liggen.
Ik was 2 toen ik me dat afvroeg. 6 is laat voor zo'n wezenlijke vraag.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:14 schreef kahlie het volgende:
De meeste hoogbegaafden worden mentaal zeer snel volwassen. Vragen rond 6 jarige leeftijd: "mama, wat is dood gaan?".
Dat is dikke onzin.quote:Worden emotioneel langzamer of niet volwassen. Schakelen vaak het gevoel uit en leren er later pas mee omgaan of niet.
Ook niet 1 op 1, en in alle gevallen... maar lees de onderzoeken eens door. Of ga eens mee bij de Mensa, Pharos of andere hoogbegaafden verenigingen. Praat eens met hoogbegaafden of doe aan zelfreflectiequote:
Dank je voor die goede raad! Ik zal mij eens verdiepen in het hoogbegaafd zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:14 schreef kahlie het volgende:
[..]
Lees je dan eens in. Het is heel belangrijk om je partner te begrijpen. Hoogbegaafden hebben nu eenmaal een andere hersenstructuur en reageren meestal anders. Vaak zeer koel, zonder emoties. Je kunt ze het best bereiken met redelijke argumenten (mentaal) en niet met praten over gevoelens.
De meeste hoogbegaafden worden mentaal zeer snel volwassen. Vragen rond 6 jarige leeftijd: "mama, wat is dood gaan?". Worden emotioneel langzamer of niet volwassen. Schakelen vaak het gevoel uit en leren er later pas mee omgaan of niet.
Of je met je relatie wilt kappen moet je zelf weten. Het blijft echter een kul argument dat hij jouw jeugd kan afpakken.
Mensaquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:39 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ook niet 1 op 1, en in alle gevallen... maar lees de onderzoeken eens door. Of ga eens mee bij de Mensa, Pharos of andere hoogbegaafden verenigingen. Praat eens met hoogbegaafden of doe aan zelfreflectie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |