Neen hoor, TS is gaan ontbijten bij haar vriend.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:23 schreef Copycat het volgende:
TS heeft haar rugzakje al gepakt en is de wijde wereld ingetrokken?
Vooral schrik, dat hij mij iets gaat afpakken. Dat was het geval bij zijn vorige vriendin. Toch logisch dat je dat niet nog een keer op je geweten wilt hebben, lijkt mij.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:27 schreef Copycat het volgende:
Maar toch dringt hij erop aan dat je voor jezelf en je jeugd gaat, zonder hem. Want hij beknot jou enkel, naar zijn mening.
Wat is dan het doel hiervan?
Wat een onzin! Als z'n ex ervoor kiest om haar oren enkel naar haar vriend te laten hangen, dan doet ze dat toch echt *zelf*. Haar keuze, haar consequenties. Wat heeft dat met jou te maken?quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:30 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Vooral schrik, dat hij mij iets gaat afpakken. Dat was het geval bij zijn vorige vriendin. Toch logisch dat je dat niet nog een keer op je geweten wilt hebben, lijkt mij.
Iemand met een iq van 140 oliedom noemen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:34 schreef kahlie het volgende:
[..]
Wat een onzin! Als z'n ex ervoor kiest om haar oren enkel naar haar vriend te laten hangen, dan doet ze dat toch echt *zelf*. Haar keuze, haar consequenties. Wat heeft dat met jou te maken?Wat heeft dat met hem te maken? Als hij zich daar schuldig over voelt is hij wel oliedom!
![]()
Sheldon Cooperquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:41 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Iemand met een iq van 140 oliedom noemen.
no offence maar het is zo'n klassiek gevalquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:25 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Neen hoor, TS is gaan ontbijten bij haar vriend.![]()
Diegenen die denken dat hij excuses aan het verzinnen is om het gewoon uit te maken, die zitten verkeerd. Ik weet 100% zeker dat dat niet zo is.
Wat die jeugd afpakken betreft, daar ben ik het niet mee eens. Dit kan kloppen als je helemaal afhankelijk bent van je vriend. Maar ik heb buiten hem ook nog mijn eigen leven, dus mijn jeugd zal hij niet afpakken.
hij is idd heel slimquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:41 schreef Emoticons het volgende:
[..]
nee maar het zijn wel klassieke uitvluchtenquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:57 schreef Emoticons het volgende:
Natuurlijk sta ik open voor alle andere reacties in dit topic.
En ik verschiet er wel van dat toch het grootste deel zegt dat het een uitvlucht is en dat ik er mee moet kappen.
En als ik zeg 100% zeker dat het geen uitvlucht is, dan gelooft niemand dat. Precies of dat niet kan.
Ik weet, liefde maakt blind, en misschien hebben jullie gelijk. Maar het is zeker niet de regel dat iedereen liegt en bedriegt.
Hoop voor je dat dat bewezen is met een echte IQ test van een bekwaam instituut en niet een internet IQ testje.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:41 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Zijn iq is echt 140, geen internettestje, maar officeel getest. Over hoogbegaafdheid weet ik zelf niet zo veel. Als jij zegt dat die sneller volwassen enzo zijn, wil ik dat best geloven. Mijn vriend is dat dus helemaal niet, maar dat zal wel aan zijn ADHD liggen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:00 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hoop voor je dat dat bewezen is met een echte IQ test van een bekwaam instituut en niet een internet IQ testje.
Dan mag je je eens gaan inlezen in de problemen die hoogbegaafden (mensen met een IQ over de 130) hebben wat betreft het toelaten van gevoelens, niet enkel reageren op ratio en volwassen emotioneel reageren. Hoge mentale intelligentie zorgt gauw voor het onderdrukken van gevoelens.
Ook leuk te lezen zijn de onderzoeken over hoe vaak mensen met echte hoogbegaafdheid een stoornis in het autistisch spectrum hebben. Interessant om te weten dat de veranderde hersenstructuur van hoogbegaafden vanwege waarschijnlijk hormonen tijdens de zwangerschap ook andere problemen kan veroorzaken.
Als hij echt een IQ heeft van 140... dan wordt het nog moeilijk om een relatie te onderhouden met die gozer. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk, want echte hoogbegaafden staan bekend om het feit dat ze mentaal zeer snel volwassen en verantwoordelijk zijn.. en dat zie je dus echt *niet* bij jouw verhaal.
Of gewoon aan hoe hij is?quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:07 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Zijn iq is echt 140, geen internettestje, maar officeel getest. Over hoogbegaafdheid weet ik zelf niet zo veel. Als jij zegt dat die sneller volwassen enzo zijn, wil ik dat best geloven. Mijn vriend is dat dus helemaal niet, maar dat zal wel aan zijn ADHD liggen.
Lees je dan eens in. Het is heel belangrijk om je partner te begrijpen. Hoogbegaafden hebben nu eenmaal een andere hersenstructuur en reageren meestal anders. Vaak zeer koel, zonder emoties. Je kunt ze het best bereiken met redelijke argumenten (mentaal) en niet met praten over gevoelens.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:07 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Zijn iq is echt 140, geen internettestje, maar officeel getest. Over hoogbegaafdheid weet ik zelf niet zo veel. Als jij zegt dat die sneller volwassen enzo zijn, wil ik dat best geloven. Mijn vriend is dat dus helemaal niet, maar dat zal wel aan zijn ADHD liggen.
Ik was 2 toen ik me dat afvroeg. 6 is laat voor zo'n wezenlijke vraag.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:14 schreef kahlie het volgende:
De meeste hoogbegaafden worden mentaal zeer snel volwassen. Vragen rond 6 jarige leeftijd: "mama, wat is dood gaan?".
Dat is dikke onzin.quote:Worden emotioneel langzamer of niet volwassen. Schakelen vaak het gevoel uit en leren er later pas mee omgaan of niet.
Ook niet 1 op 1, en in alle gevallen... maar lees de onderzoeken eens door. Of ga eens mee bij de Mensa, Pharos of andere hoogbegaafden verenigingen. Praat eens met hoogbegaafden of doe aan zelfreflectiequote:
Dank je voor die goede raad! Ik zal mij eens verdiepen in het hoogbegaafd zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:14 schreef kahlie het volgende:
[..]
Lees je dan eens in. Het is heel belangrijk om je partner te begrijpen. Hoogbegaafden hebben nu eenmaal een andere hersenstructuur en reageren meestal anders. Vaak zeer koel, zonder emoties. Je kunt ze het best bereiken met redelijke argumenten (mentaal) en niet met praten over gevoelens.
De meeste hoogbegaafden worden mentaal zeer snel volwassen. Vragen rond 6 jarige leeftijd: "mama, wat is dood gaan?". Worden emotioneel langzamer of niet volwassen. Schakelen vaak het gevoel uit en leren er later pas mee omgaan of niet.
Of je met je relatie wilt kappen moet je zelf weten. Het blijft echter een kul argument dat hij jouw jeugd kan afpakken.
Mensaquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:39 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ook niet 1 op 1, en in alle gevallen... maar lees de onderzoeken eens door. Of ga eens mee bij de Mensa, Pharos of andere hoogbegaafden verenigingen. Praat eens met hoogbegaafden of doe aan zelfreflectie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |