Naar eigen inzicht.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:50 schreef Emoticons het volgende:
@mgerben: Ik zou inderdaad zijn standpunt kunnen verdedigen, lijkt mij een goed idee. Maar moet ik het dan subtiel aanpakken, of het sarcasme er vingerdik opleggen? Of wordt het dan te spottend, en denkt hij dan helemaal dat ik er mee aan het lachen ben?
Eens.quote:Zijn ouders onverwacht zelf uitnodigen, is geen uitvoerbare oplossing. Ik wil hem niet dwingen, hij moet mij zelf willen voorstellen. Wil hij dat niet, dan ist gedaan.
Hequote:@Nadine26
Ik zie het probleem niet. Ik ben 32 en mijn vriendin is 22quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:53 schreef Emoticons het volgende:
Ik ben 20, mijn vriend 33.
Maar onze relatie is goed. Iedereen die ons beiden kent vindt dat ook.
Ik weet ook dat hij het er heel moeilijk mee gaat hebben om onze relatie te stoppen.
Verre van zelfs. Als hij zou blaken van zelfvertrouwen, zou de mening van anderen hem niet kunnen deren. Hij laveert er echter op.quote:Op zondag 15 maart 2009 13:08 schreef quirina het volgende:
Ik vind hem dan helemaal niet vol zelfvertrouwen.
quote:Op zondag 15 maart 2009 13:07 schreef mgerben het volgende:
Naar eigen inzicht.
Aangezien het totaal onrealistisch is dat jij het ineens met de buitenwereld eens bent hoef je helemaal niet subtiel te zijn.
Zo vind ik zelf dat er een regel moet komen waarbij ouders de vriendenclub van hun kroost op leeftijd toetst. Omdat het mogelijk is dat ze ooit iets krijgen met een van hun vrienden, mogen ze geen vrienden onderhouden met een leeftijdsverschil van meer dan een maand. Want stel je voor dat iemand iets doet met een iets jongere of oudere partner, omg! Dat is een ramp! Ik weet niet precies waarom, maar het is héél erg. Vooral omdat de buren er wat van zeggen.
Het is een volstrekt belachelijk standpunt, dus het verdient het niet om het serieus te nemen.
quote:Op zondag 15 maart 2009 19:42 schreef Emoticons het volgende:
En wat dat zelfvertrouwen betreft. Daar heeft hij zeker genoeg van in het alledaagse leven. Maar zoals jullie zeggen, is het een broekschijter naar zijn ouders en vrienden toe!
Inderdaad, net alsof je tegen een stenen muur aan lult.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:14 schreef g0dz0r het volgende:
Jong, naief en er nog trots op ook. Kan er niet meer van maken.
Erg vreemd, eerst kwam het over, dat het nog een moederskindje was, door erg bang te zijn voor zijn ouders en omgevingquote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:28 schreef Emoticons het volgende:
Even een update.
We hebben serieus over onze relatie gepraat. En er zit meer achter.
Volgens hem neemt hij mij jeugd af door samen te blijven, omdat hij al de dingen die ik nu hoor te doen al gedaan heeft.
Ik weet niet in hoeverre jullie het hier mee eens zijn.
Volgens mij is er wel een deel van waar. Hoe ouder je wordt, hoe meer je volgens een patroon gaat leven, terwijl als je jong bent alles gewoon besloten wordt op de moment zelf.
Als je jong bent moet je alles nog verkennen, reizen maken, onbezonnen aan dingen beginnen, gewoon de rugzak pakken en vertrekken.
Terwijl hij dit allemaal al gedaan heeft, niet meer zal doen, en weet hoe het afloopt.
Het is de bedoeling dat je gewoon contact houdt met familie en vrienden, ipv jezelf 100% op je partner te richtenquote:Op woensdag 18 maart 2009 05:40 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn ex en ik hadden ook een enorm leeftijdsverschil ( 18 jaar).Ook had hij een serieus alcoholprobleem. Ik verzorgde hem ook. Hij heeft mij ook vaak van deze streken geleverd. Hij dumpte me om een klote reden en ik smeekte dan om samen te blijven. Ook de k*tsmoes van: ik neem je je jeugd af is voorbij gekomen. Wat hij eigenlijk wilde was dat ik ging smeken. Voelde hij zich goed bij. Tot ik doorkreeg in welk patroon we zaten. Maar toen was het al te laat. Ik was mijn familie en vrienden kwijt. En had alleen nog hem. Ik heb het uitgemaakt.Het heeft me veel energie gekost, maar ben uiteindelijk beter geworden van mijn beslissing.
Gelukkig weet ik dat nu ook. Soms is het heel lastig als je partner zoveel invloed op je heeft. Zeker iemand die je wil"verzorgen"quote:Op woensdag 18 maart 2009 06:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je gewoon contact houdt met familie en vrienden, ipv jezelf 100% op je partner te richten
zoals hierboven gezegd, het is een slap kutexcuus, maar niets mis om gewoon te zeggen... ja je hebt gelijk... houdoe!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:28 schreef Emoticons het volgende:
Even een update.
We hebben serieus over onze relatie gepraat. En er zit meer achter.
Volgens hem neemt hij mij jeugd af door samen te blijven, omdat hij al de dingen die ik nu hoor te doen al gedaan heeft.
Ik weet niet in hoeverre jullie het hier mee eens zijn.
Volgens mij is er wel een deel van waar. Hoe ouder je wordt, hoe meer je volgens een patroon gaat leven, terwijl als je jong bent alles gewoon besloten wordt op de moment zelf.
Als je jong bent moet je alles nog verkennen, reizen maken, onbezonnen aan dingen beginnen, gewoon de rugzak pakken en vertrekken.
Terwijl hij dit allemaal al gedaan heeft, niet meer zal doen, en weet hoe het afloopt.
Vinden jullie dat zoiets doorslaggevend kan zijn om niet met iemand verder te gaan, uit schrik dat je zijn of haar jeugd gaat afpakken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |