abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71908006
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:43 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Ik weet ook niet wat zijn ouders weten over onze relatie. Waarschijnlijk hebben ze het niet echt door hoe serieus onze relatie is, vermits ze er nooit mee geconfronteerd worden. Stel dat ik daar elke week over de vloer kom, dan zullen ze wel beginnen nadenken.

De keren dat ik met mijn vriend naar zijn ouders ga zijn per jaar ook op een hand te tellen (afstand en zo) maar dan nog weten ze wel hoe serieus wij zijn
dat verteld je vriend toch ook?

Sorry ik vind het al met al nog steeds een vreemd verhaal
vooral aangezien je al eerder aantoonde erg goed te zijn in de struisvogel tactiek...

Maar ja hopelijk zit ik er naast hoor daar niet van
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:55:30 #252
163650 Greys
pi_71908097
Eerlijk? Ik geloof er geen bal van dat hij bij zijn ouders thuis echt doet alsof jij zijn vriendin bent.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71908135
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar is ie zomaar, ineens gestopt met zuipen? Meestal is een alcoholverslaving behoorlijk hardnekkig hoor..
Het hing allemaal samen. Hij begon terug met solliciteren, daarvoor moest hij fit zijn, dus minder drinken, enzovoort.
Het heeft een tijdje geduurd, en af en toe 'herviel' hij.
Maar nu heeft hij een goede job, die hij graag en goed doet, en hij heeft controle gekregen over de drank.
(Natuurlijk drinkt hij zich nog zat, maar niet als hij de volgende dag moet werken. Dus gewoon zoals een normale mens)
pi_71908479
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:57 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Het hing allemaal samen. Hij begon terug met solliciteren, daarvoor moest hij fit zijn, dus minder drinken, enzovoort.
Het heeft een tijdje geduurd, en af en toe 'herviel' hij.
Maar nu heeft hij een goede job, die hij graag en goed doet, en hij heeft controle gekregen over de drank.
(Natuurlijk drinkt hij zich nog zat, maar niet als hij de volgende dag moet werken. Dus gewoon zoals een normale mens)
Dat is goed nieuws
Ik hoop van harte dat ie het volhoudt.. Dat zou wel van karakter getuigen
pi_71909086
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:55 schreef Greys het volgende:
Eerlijk? Ik geloof er geen bal van dat hij bij zijn ouders thuis echt doet alsof jij zijn vriendin bent.
Wat hij zijn ouders ook verteld, ze gaan hem toch nooit helemaal geloven. Ze hebben volgens mij altijd de mening: 'we zullen wel zien'

Dit is wat mijn vriend zei toen ik hem vroeg wat zijn ouders nu écht denken/weten:
'Ouders denken dat we iets hebben tiens'
'Mijn ouders hebben al tientallen meisjes zien komen en gaan, die stellen zich geen vragen meer. En als ik officieel onze verloving aankondig of zo, zullen ze zeggen: 'proficiat' en denken: 'we zullen wel zien'.'
pi_71909231
Dat je er naar moet vragen en hij zegt ze denken dat we wat hebben ipv huh waarom vraag je dat? tuurlijk weten zij dat wij samen zijn! vind ik al maf
en iets kan toch ook heel serieus zijn zonder officiele verloving?
ik snap niet dat hij ook niet de behoefte voelt om aan hen duidelijk te maken dat jullie serieus zijn (als jullie dat zijn)
Ik zou het vervelend vinden als mijn ouders mijn vriend behandelen als weer een in een rijtje van zo velen en ik zou ze dat ook wel vertellen maar oke
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_71909324
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:47 schreef rhubarbje het volgende:
Dat je er naar moet vragen en hij zegt ze denken dat we wat hebben ipv huh waarom vraag je dat? tuurlijk weten zij dat wij samen zijn! vind ik al maf
en iets kan toch ook heel serieus zijn zonder officiele verloving?
ik snap niet dat hij ook niet de behoefte voelt om aan hen duidelijk te maken dat jullie serieus zijn (als jullie dat zijn)
Ik zou het vervelend vinden als mijn ouders mijn vriend behandelen als weer een in een rijtje van zo velen en ik zou ze dat ook wel vertellen maar oke
Zoals gezegd, zelfs als we ons zouden verloven geloven zijn ouders nog niet dat het serieus is. Waarom dan moeite doen om hen te overtuigen als het zelfs met een verloving nog niet duidelijk zou zijn?

En inderdaad, dat zijn ouders mij behandelen als de zoveelste in rij, dat is waar. (Ze zijn vriendelijk etc., maar niet extreem geïnteresseerd,...) Dit is te begrijpen om bovenstaande reden, en uiteindelijk maakt het niet veel uit want we komen er toch bijna nooit.
pi_71909360
ik begrijp misschien wel waarom zij je zo behandelen maar niet waarom je vriend niet voor je "vecht"
ik zou het namelijk heel naar en respectloos vinden als mijn ouders dat zouden doen en ik zou verdomd hard mijn best doen om dat te veranderen

Waarom zou je geen moeite doen? omdat je zelf ook niet zo serieus bent en ook die houding hebt van we zien wel?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_71909380
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 00:48 schreef Emoticons het volgende:
Maar zondag sloeg het ineens om. Ik ging normaal voor de eerste keer langsgaan bij zijn ouders. Een uur voor hij mij ging komen ophalen belt hij af, met de mededeling dat we onze relatie moeten stoppen!!!

Wat er echt achter zit is dat hij nog niet tegen zijn ouders gezegd heeft hou oud ik ben. Hij vreest een negatieve reactie vermits hij dat in het verleden ook al eens heeft meegemaakt met zijn ex die toen 9 jaar jonger was.
Uit je OP.

En dit zeg je (zegt hij?) nu:
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:41 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Wat hij zijn ouders ook verteld, ze gaan hem toch nooit helemaal geloven. Ze hebben volgens mij altijd de mening: 'we zullen wel zien'

Dit is wat mijn vriend zei toen ik hem vroeg wat zijn ouders nu écht denken/weten:
'Ouders denken dat we iets hebben tiens'
'Mijn ouders hebben al tientallen meisjes zien komen en gaan, die stellen zich geen vragen meer. En als ik officieel onze verloving aankondig of zo, zullen ze zeggen: 'proficiat' en denken: 'we zullen wel zien'.'
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_71909464
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:52 schreef rhubarbje het volgende:
ik begrijp misschien wel waarom zij je zo behandelen maar niet waarom je vriend niet voor je "vecht"
ik zou het namelijk heel naar en respectloos vinden als mijn ouders dat zouden doen en ik zou verdomd hard mijn best doen om dat te veranderen

Waarom zou je geen moeite doen? omdat je zelf ook niet zo serieus bent en ook die houding hebt van we zien wel?
Omdat het verloren moeite is. Zij denken nu eenmaal dat ik écht de zoveelste in rij ben, en hoeveel energie je er ook insteekt om het van het tegendeel te overtuigen, dat gaat niet helpen.
Zolang ik welkom ben bij zijn ouders en ze normaal doen tegen mij vind ik dat geen vreselijk groot probleem hoor. (dus respectloos is het hier niet hoor) Na verloop van tijd zullen ze wel los komen. Het is van hun kant trouwens een logische reactie. Al die vorige meisjes, die ook 'serieus' waren, maar waar het toch fout bij afliep. Waarom nu investeren als ze van mij hetzelfde denken.
pi_71909502
ik vind het geen verloren moeite omdat het aan geeft dat jij je vriendin wel voorop stelt en respecteerd
het gaat er niet om of hij zijn ouders anders kan laten denken maar dat hij jou wel een poging verschuldigd is in mijn ogen

en wat cat22 zegt ook nog eens

ach ik wacht wel op het volgende topic waarin weer meer stukjes op hun plaats zullen vallen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_71909515
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:53 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Uit je OP.

En dit zeg je (zegt hij?) nu:
[..]

Op die tijd kan er toch veel veranderen. Toen had ik zijn ouders nog niet gezien, nu wel. Zij hebben ondertussen al veel meer over mij gehoord én we zijn een half jaar verder! Dus wat valt er te ?
pi_71909544
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:59 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Op die tijd kan er toch veel veranderen. Toen had ik zijn ouders nog niet gezien, nu wel. Zij hebben ondertussen al veel meer over mij gehoord én we zijn een half jaar verder! Dus wat valt er te ?
het klinken als excuses om te verklaren waarom zijn ouders jou zo behandelen en het zijn verschillende
terwijl de meest logische verklaring mij lijkt dat hij niets (of zeker niet de waarheid) heeft verteld over jullie
en dit dus smoesjes zijn om dat niet te hoeven zeggen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_71909641
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

het klinken als excuses om te verklaren waarom zijn ouders jou zo behandelen en het zijn verschillende
terwijl de meest logische verklaring mij lijkt dat hij niets (of zeker niet de waarheid) heeft verteld over jullie
en dit dus smoesjes zijn om dat niet te hoeven zeggen
Vermits de band met zijn moeder niet zo goed is heeft hij ook niet alles verteld, en dat weet ik.
Wat ze weten is dat we al een hele tijd samen zijn en onze relatie serieus is. Of ze dat ook geloven ligt bij hen.
Er wordt bij hen thuis ook gewoon over mij gepraat. (Ze weten dus wél hoe oud ik ben, wat ik studeer, ..).
En wat mij in een sterkere positie zet is zijn broer. Die weet alles, daar kom ik goed mee overeen, heb ik al veel meer gezien en gaat mee uit.
pi_71909693
dat je er over moet praten in termen als "wat mij in een sterkere positie zet" vind ik al niet zo passen bij een goede gezonde relatie

maar zoals ik al zei hopelijk zit ik er naast en in het geval dat niet is wacht ik wel op het volgende topic
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_71909722
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:10 schreef rhubarbje het volgende:
dat je er over moet praten in termen als "wat mij in een sterkere positie zet" vind ik al niet zo passen bij een goede gezonde relatie

maar zoals ik al zei hopelijk zit ik er naast en in het geval dat niet is wacht ik wel op het volgende topic
Ik wist dat daar op gereageerd zou worden.
Ik wil daarmee gewoon aantonen, dat als zijn broer mij accepteert en ons serieus neemt, dat zijn ouders dat ook gemakkelijker gaan doen.
Stel dat je die broer tegen je hebt, dan kun je het bij de ouders ook vergeten. Dat was mijn punt.
pi_71909791
Dan nog klinkt het allemaal verdomd strategisch en doordacht
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_71909953
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:59 schreef Emoticons het volgende:

[..]

Omdat er, zoals rhubarbje als zegt, in je verhaal dingen niet kloppen.

Eerst zeg je dat hij al tijden bang was voor de reactie van zijn ouders op basis van hun reacties in het verleden en nu zeg je dat hij wel dacht dat ze zo onverschillig zouden reageren, op basis van hun reacties uit het verleden.

Je laat je zo ontzettend gebruiken en voorliegen. Dat bleek al lang uit het eerste deel van deze soap.
Maarre... proficiat met je eerste jaar samen vol leugens en bedrog hoor!

Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_71909992
Ik begrijp nog steeds niet waarom je vriend zo spastisch deed over dat voorstellen.
Zijn ouders vinden het allemaal best, maar híj maakt er een halszaak van.
pi_71910211
Waarom worden er hier nog zo'n problemen van gemaakt?
- Hij heeft zijn leven op orde (drank/job)
- Hij doet zijn best om bij mijn familie langs te gaan
- Ik heb zijn ouders gezien (ja in het begin had hij er (te veel) schrik voor, want achteraf gezien valt het dus mee. )
- En tussen ons loopt het goed

Ik zie toch niet wat er nu nog fout is hoor
pi_71911566
Hou je van hem? Houdt hij van jou? Dan zie ik het probleem niet. Ik ben waarschijnlijk kinderlijk naïef, maar dit valt toch op te lossen met een goed gesprek?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_71913540
wat zou het hem moeten schelen wat de omgeving ervan vind?
dan is er in elk geval wel wat mis ja. vind het maar raar. lekker belangrijk. mensen die zich druk maken om de omgeving. en hij is 33? ik neem aan dat hij achter zijn keuzes staat?
succes in ieder geval.
pi_71916070
Dus eerst raakt hij zo erg in paniek dat hij het liever uitmaakt dan je voorstelt?
Vervolgens zijn zijn ouders zo onverschillig omdat ze er al zoveel hebben zien komen en gaan..(Volgens hemzelf?)
Ze weten nochtans dat jullie al een half jaar met elkaar omgaan en toch tonen ze nauwelijks belangstelling?
Je zou juist zeggen dat ze zeer geinteresseerd zijn in het wel en wee van hun problematische zoon..

Dat hij iets minder drinkt omdat hij een baan heeft, ok..
Maar dat kan zeker wel tijdelijk zijn. Ik weet niet hoe erg hij verslaafd was. Maar een zware alcoholist stopt niet zomaar, het is zelfs waarschijnlijker dat hij stiekem drinkt.

Ik vind het maar een raar verhaal. Geloof je het, Emoticons? Ik helemaal niet nl.

Ik ben blij voor je dat het nu goed lijkt te gaan.
Ik hoop niet dat je voor de gek gehouden wordt of dat het een tijdelijke verbetering is.
Het heeft er alle schijn van dat hij van alles ter plekke verzint en op de mouw speldt en dat jij het maar al te graag wilt geloven.

Zo'n jongen zou overigens veel baat kunnen hebben bij begeleiding door een maatschappelijk werker ofzoiets, zodat hij zijn leven een beetje op de rails krijgt.
Dikke kans dat ie het alleen niet redt.

Sterkte in elk geval

[ Bericht 1% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 16-08-2009 11:36:25 ]
pi_71916413
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus eerst raakt hij zo erg in paniek dat hij het liever uitmaakt dan je voorstelt?
Vervolgens zijn zijn ouders zo onverschillig omdat ze er al zoveel hebben zien komen en gaan..(Volgens hemzelf?)
Ze weten nochtans dat jullie al een half jaar met elkaar omgaan en toch tonen ze nauwelijks belangstelling?
Je zou juist zeggen dat ze zeer geinteresseerd zijn in het wel en wee van hun problematische zoon..

Dat hij iets minder drinkt omdat hij een baan heeft, ok..
Maar dat kan zeker wel tijdelijk zijn. Ik weet niet hoe erg hij verslaafd was. Maar een zware alcoholist stopt niet zomaar, het is zelfs waarschijnlijker dat hij stiekem drinkt.

Ik vind het maar een raar verhaal. Geloof je het, Emoticons? Ik helemaal niet nl.

Ik ben blij voor je dat het nu goed lijkt te gaan. Het blijft alleen een ontzettend vreemd verhaal.
Ik hoop niet dat je voor de gek gehouden wordt of dat het een tijdelijke verbetering is.
Het heeft er alle schijn van dat hij van alles ter plekke verzint en op de mouw speldt en dat jij het maar al te graag wilt geloven.

Zo'n jongen zou overigens veel baat kunnen hebben bij begeleiding door een maatschappelijk werker ofzoiets, zodat hij zijn leven een beetje op de rails krijgt.
Dikke kans dat ie het alleen niet redt.

Sterkte in elk geval
Dat met zijn ouders is inderdaad niet correct gelopen. En daar heeft hij in het begin veel te lastig over gedaan, veel te lang uitgesteld, niet alles over verteld,...

Zijn ouders weten wel dat ik een goede invloed heb op hem. Ik heb hem eens geholpen uit een heel benarde situatie, waarbij hij door stomme pech zijn job kon verliezen. Toen hebben zijn ouders nog gezegd: 'die moet je houden' (ze hadden toen al van mij gehoord, maar nog niet gezien)

Dat hij stiekem nog zou drinken is niet zo. Dat weet ik. Ik ken hem heel goed, hoor hem zoveel, en merk het meteen als hij gedronken zou hebben. Hij heeft er trouwens geen tijd voor. Dus daar maak ik mij absoluut geen zorgen meer om. Hij is nu drie maanden supergoed bezig. In die drie maanden heeft hij twee keer een gigantische tegenslag gehad, maar is toch niet hervallen in het patroon van vroeger. Het kàn natuurlijk nog altijd gebeuren.

Hoe ik de toekomst zie:
We beginnen nu al meer en meer geïntegreerd te geraken in elkaars vriendengroepen, waar we ook elk geaccepteerd worden.
Met zijn ouders verwacht ik geen grote problemen meer. Mijn vriend gaat mij allesbehalve tegenhouden om met hen in contact te komen.
Voor alles een beetje normaal loopt zal het wel al terug winter zijn denk ik, want het is druk druk druk.
pi_71916534
Nou dat klinkt erg positief

Maar het enthousiasme van zijn ouders was alleen niet te merken toen je ze ontmoette.. Dat blijft toch wel vreemd, vind je niet?

Als hij al drie maanden niet meer, of veel gecontroleerder, drinkt dan is dat idd. geweldig

Over de meningen van anderen over het leeftijdsverschil zou ik me niet al te druk maken.. 13 jaar valt best mee. Ik heb 2 jaar samengewoond met een vrouw die 14 jaar jonger was dan ik. Niemand deed daar moeilijk over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')