De keren dat ik met mijn vriend naar zijn ouders ga zijn per jaar ook op een hand te tellen (afstand en zo) maar dan nog weten ze wel hoe serieus wij zijnquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:43 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat zijn ouders weten over onze relatie. Waarschijnlijk hebben ze het niet echt door hoe serieus onze relatie is, vermits ze er nooit mee geconfronteerd worden. Stel dat ik daar elke week over de vloer kom, dan zullen ze wel beginnen nadenken.
Het hing allemaal samen. Hij begon terug met solliciteren, daarvoor moest hij fit zijn, dus minder drinken, enzovoort.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar is ie zomaar, ineens gestopt met zuipen? Meestal is een alcoholverslaving behoorlijk hardnekkig hoor..
Dat is goed nieuwsquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:57 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Het hing allemaal samen. Hij begon terug met solliciteren, daarvoor moest hij fit zijn, dus minder drinken, enzovoort.
Het heeft een tijdje geduurd, en af en toe 'herviel' hij.
Maar nu heeft hij een goede job, die hij graag en goed doet, en hij heeft controle gekregen over de drank.
(Natuurlijk drinkt hij zich nog zat, maar niet als hij de volgende dag moet werken. Dus gewoon zoals een normale mens)
Wat hij zijn ouders ook verteld, ze gaan hem toch nooit helemaal geloven. Ze hebben volgens mij altijd de mening: 'we zullen wel zien'quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:55 schreef Greys het volgende:
Eerlijk? Ik geloof er geen bal van dat hij bij zijn ouders thuis echt doet alsof jij zijn vriendin bent.
Zoals gezegd, zelfs als we ons zouden verloven geloven zijn ouders nog niet dat het serieus is. Waarom dan moeite doen om hen te overtuigen als het zelfs met een verloving nog niet duidelijk zou zijn?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:47 schreef rhubarbje het volgende:
Dat je er naar moet vragen en hij zegt ze denken dat we wat hebben ipv huh waarom vraag je dat? tuurlijk weten zij dat wij samen zijn! vind ik al maf
en iets kan toch ook heel serieus zijn zonder officiele verloving?
ik snap niet dat hij ook niet de behoefte voelt om aan hen duidelijk te maken dat jullie serieus zijn (als jullie dat zijn)
Ik zou het vervelend vinden als mijn ouders mijn vriend behandelen als weer een in een rijtje van zo velen en ik zou ze dat ook wel vertellen maar oke
Uit je OP.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:48 schreef Emoticons het volgende:
Maar zondag sloeg het ineens om. Ik ging normaal voor de eerste keer langsgaan bij zijn ouders. Een uur voor hij mij ging komen ophalen belt hij af, met de mededeling dat we onze relatie moeten stoppen!!!
Wat er echt achter zit is dat hij nog niet tegen zijn ouders gezegd heeft hou oud ik ben. Hij vreest een negatieve reactie vermits hij dat in het verleden ook al eens heeft meegemaakt met zijn ex die toen 9 jaar jonger was.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:41 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Wat hij zijn ouders ook verteld, ze gaan hem toch nooit helemaal geloven. Ze hebben volgens mij altijd de mening: 'we zullen wel zien'
Dit is wat mijn vriend zei toen ik hem vroeg wat zijn ouders nu écht denken/weten:
'Ouders denken dat we iets hebben tiens'
'Mijn ouders hebben al tientallen meisjes zien komen en gaan, die stellen zich geen vragen meer. En als ik officieel onze verloving aankondig of zo, zullen ze zeggen: 'proficiat' en denken: 'we zullen wel zien'.'
Omdat het verloren moeite is. Zij denken nu eenmaal dat ik écht de zoveelste in rij ben, en hoeveel energie je er ook insteekt om het van het tegendeel te overtuigen, dat gaat niet helpen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:52 schreef rhubarbje het volgende:
ik begrijp misschien wel waarom zij je zo behandelen maar niet waarom je vriend niet voor je "vecht"
ik zou het namelijk heel naar en respectloos vinden als mijn ouders dat zouden doen en ik zou verdomd hard mijn best doen om dat te veranderen
Waarom zou je geen moeite doen? omdat je zelf ook niet zo serieus bent en ook die houding hebt van we zien wel?
Op die tijd kan er toch veel veranderen. Toen had ik zijn ouders nog niet gezien, nu wel. Zij hebben ondertussen al veel meer over mij gehoord én we zijn een half jaar verder! Dus wat valt er tequote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:53 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Uit je OP.
En dit zeg je (zegt hij?) nu:
[..]
het klinken als excuses om te verklaren waarom zijn ouders jou zo behandelen en het zijn verschillendequote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:59 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Op die tijd kan er toch veel veranderen. Toen had ik zijn ouders nog niet gezien, nu wel. Zij hebben ondertussen al veel meer over mij gehoord én we zijn een half jaar verder! Dus wat valt er te?
Vermits de band met zijn moeder niet zo goed is heeft hij ook niet alles verteld, en dat weet ik.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het klinken als excuses om te verklaren waarom zijn ouders jou zo behandelen en het zijn verschillende
terwijl de meest logische verklaring mij lijkt dat hij niets (of zeker niet de waarheid) heeft verteld over jullie
en dit dus smoesjes zijn om dat niet te hoeven zeggen
Ik wist dat daar op gereageerd zou worden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:10 schreef rhubarbje het volgende:
dat je er over moet praten in termen als "wat mij in een sterkere positie zet" vind ik al niet zo passen bij een goede gezonde relatie
maar zoals ik al zei hopelijk zit ik er naast en in het geval dat niet is wacht ik wel op het volgende topic
Omdat er, zoals rhubarbje als zegt, in je verhaal dingen niet kloppen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:59 schreef Emoticons het volgende:
[..]
Op die tijd kan er toch veel veranderen. Toen had ik zijn ouders nog niet gezien, nu wel. Zij hebben ondertussen al veel meer over mij gehoord én we zijn een half jaar verder! Dus wat valt er te?
Dat met zijn ouders is inderdaad niet correct gelopen. En daar heeft hij in het begin veel te lastig over gedaan, veel te lang uitgesteld, niet alles over verteld,...quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus eerst raakt hij zo erg in paniek dat hij het liever uitmaakt dan je voorstelt?
Vervolgens zijn zijn ouders zo onverschillig omdat ze er al zoveel hebben zien komen en gaan..(Volgens hemzelf?)
Ze weten nochtans dat jullie al een half jaar met elkaar omgaan en toch tonen ze nauwelijks belangstelling?
Je zou juist zeggen dat ze zeer geinteresseerd zijn in het wel en wee van hun problematische zoon..
Dat hij iets minder drinkt omdat hij een baan heeft, ok..
Maar dat kan zeker wel tijdelijk zijn. Ik weet niet hoe erg hij verslaafd was. Maar een zware alcoholist stopt niet zomaar, het is zelfs waarschijnlijker dat hij stiekem drinkt.
Ik vind het maar een raar verhaal. Geloof je het, Emoticons? Ik helemaal niet nl.
Ik ben blij voor je dat het nu goed lijkt te gaan. Het blijft alleen een ontzettend vreemd verhaal.
Ik hoop niet dat je voor de gek gehouden wordt of dat het een tijdelijke verbetering is.
Het heeft er alle schijn van dat hij van alles ter plekke verzint en op de mouw speldt en dat jij het maar al te graag wilt geloven.
Zo'n jongen zou overigens veel baat kunnen hebben bij begeleiding door een maatschappelijk werker ofzoiets, zodat hij zijn leven een beetje op de rails krijgt.
Dikke kans dat ie het alleen niet redt.
Sterkte in elk geval
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |