Ik snap je zin niet, maar ik denk - als hij vertrekt - gewoon volgend seizoen in de eerste de beste competitiewedstrijd.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wanneer is de wordt er afscheid genomen van Maarten? Tegen Olympique thuis?
Wilde eerst wat anders typenquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:21 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik snap je zin niet, maar ik denk - als hij vertrekt - gewoon volgend seizoen in de eerste de beste competitiewedstrijd.
Maar je weet het nooit met Van Basten. Misschien keept Stekelenburg weer tegen De Graafschap en tekent-ie drie jaar bij.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Erg dom. Maar ik had niet anders verwacht van Marco.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:53 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Als vermeer beter keept dan is het toch niet dom?
quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:54 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Dirk, waarom vindt je het dom van Marco?
quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
1. Hij breekt nu zijn aanvoerder
2. Met deze beslissing is Stekelenburg in 1 klap de helft minder waard geworden
3. Stekelenburg gaat nu opzeker vertrekken
Dat de keeper van het Nederlandse elftal bij Ajax op de bank zitquote:
Dat kun je ook omdraaien. De eerste keeper van Ajax zit niet eens bij in Oranjequote:Op donderdag 12 maart 2009 19:30 schreef Luco het volgende:
[..]
Dat de keeper van het Nederlandse elftal bij Ajax op de bank zit
Henk Timmer de nieuwe nummer 1quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:33 schreef SCH het volgende:
Ik vraag me af of de TT nog klopt: ik neem aan dat Van Marwijk hier ook aan consequenties aan verbindt.
Hmz, ik zie dat toch anders. Ik heb het nooit onder stoelen of banken geschoven dat ik hem geen geweldige keeper vind en dat ik het raar vond dat hij zo snel bij Oranje onder de lat stond. Misschien krijg ik nu wel gewoon gelijk, misschien zat hij even in een wat betere periode en is hij nu weer op zijn normale nivo.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:31 schreef Zwansen het volgende:
Stekelenburg zit gewoon ff in een mindere periode. Kan gebeuren toch? Niks aan de hand. Storm in een glas water.
Die schuiven allemaal een stukje op he. Timmer schuift van 2 naar 1, en vorm dan van 3 naar 2. 21 = 5quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zijn nog wel anderen toch? Vorm, Veldhuizen, Boschker, Verhoeven.
Timmer haakt af na dit seizoen lieverd.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Die schuiven allemaal een stukje op he. Timmer schuift van 2 naar 1, en vorm dan van 3 naar 2. 21 = 5
Basisspeler van Zwolle. Als je maar speelt! Dan kan je in aanmerking voor Oranje.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Timmer haakt af na dit seizoen lieverd.
Je moet met de beste elf spelen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
1. Hij breekt nu zijn aanvoerder
2. Met deze beslissing is Stekelenburg in 1 klap de helft minder waard geworden
3. Stekelenburg gaat nu opzeker vertrekken
Ajax wil toch ook graag tweede worden, dan stel je toch je sterkste keeper op?quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:58 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Begrijpelijke beslissing, al zou ik als ik Van Basten was het seizoen, uitzondering voor UEFA-Cup, af maken met Stekelenburg. Nu keldert zijn prijs te snel. Gewoon na dit seizoen afscheid nemen en verder gaan met Vermeer.
Vermeer is hem gewoon voorbij, ook wanneer ze beide op hun normale niveau keepen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:31 schreef Zwansen het volgende:
Stekelenburg zit gewoon ff in een mindere periode. Kan gebeuren toch? Niks aan de hand. Storm in een glas water.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:49 schreef SCH het volgende:
Zou me niet verbazen als hij naar feyenoord gaat.
Blijft het ook vreemd vinden. Hij had stekelenburg gewoon dit seizoen moeten laten keepen. En dan volgend jaar de keuze moeten maken.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik twijfel daar ook wel een beetje over. Denk dat Stekelenburg die goal niet tegen had gekregen, puur doordat hij niet zo ver voor de goal keept.
Maar goed, de keuze van Van Basten is prima te begrijpen, ik had het alleen pas in de zomer gedaan.
Bedankt voor de goede jaren, Maarten.
Beetje zwak dit. Al ben ik benieuwd hoe Van Basten dit precies heeft gehandelt, misschien dat dat hem frustreert.quote:Vertrek Stekelenburg lijkt nabij
Geschreven op vrijdag, 13 maart om 15:39
De beslissing van Marco van Basten om Kenneth Vermeer het vertrouwen te geven onder de lat bij Ajax is als een klap aangekomen bij Maarten Stekelenburg. De doelman zegt niet meer gemotiveerd te zijn en heeft zijn werkgever gevraagd om een oplossing te bedenken voor de ontstane situatie. Zaakwaarnemer Rob Jansen heeft reeds contact gezocht met Ajax’ technisch manager Danny Blind en aangegeven dat zijn cliënt niet van plan is om de keepersstrijd aan te gaan met Vermeer.
Van Basten riep Vermeer en Stekelenburg donderdag bij elkaar en maakte bekend dat hij het seizoen wilde afmaken met Vermeer als eerste doelman. Dit tot verbazing van Stekelenburg. “Ik dacht dat ik eerste keeper zou blijven”, zei de international tegen AD/Sportwereld. “Ik ben zowel boos als teleurgesteld. Of ik nog gemotiveerd ben? Op dit moment niet. Maar je moet verder.”
De keeper heeft via zijn zaakwaarnemer aan Ajax gevraagd of de club een oplossing kan bedenken voor de ontstane situatie. Of de oplossing een vertrek in de zomer is, tegen een lage transfersom, wilde Stekelenburg niet bevestigen. “Maar het lijkt me niet dat ik de concurrentie aan ga met Vermeer. Je moet geen stuivertje wisselen met keepers. Over wat voor mij wel en geen opties zijn, ga ik verder nadenken.”
De 26-jarige Stekelenburg is bezig aan zijn achtste jaar in het vlaggenschip van Ajax en was sinds 2005 eerste keus tussen de palen. Ook dit seizoen begon hij als eerste doelman, maar omdat Vermeer de goalie dit seizoen met het nodige succes verving tijdens diens afwezigheid besloot Van Basten donderdag om de rollen om te draaien. Stekelenburg liet al eerder weten dat hij een transfer in de zomer wel zag zitten en een vertrek lijkt nu nabij. Zijn contract in Amsterdam loopt echter nog tot juli 2012 door.
Het ligt daarom niet in de lijn der verwachting dat Ajax de international, die uit de eigen jeugdopleiding afkomstig is, voor een schijntje zal laten vertrekken. Stekelenburg zit daarom vooral met vraagtekens. De keeper sprak ook nog niet met bondscoach Bert van Marwijk: “Ik weet dus niet of ik wel geselecteerd wordt voor de komende interlands.” Oranje hervat op 28 maart en 1 april de WK-kwalificatiereeks met wedstrijden tegen Schotland en Macedonië. Beide duels zijn in de Amsterdam ArenA.
Mwah nu nog zeker niet, laat maar mooi naar het buitenland gaan.quote:
Hij bedoelt dat Van Basten echt niet nog een keer gaat switchen, zolang Vermeer fit blijft.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:32 schreef PBateman1978 het volgende:
“Maar het lijkt me niet dat ik de concurrentie aan ga met Vermeer.''
Hilarisch, je word ervoor betaald eikel.
Op dit moment is dat ook geen concurrente te noemen, Stekelenburg mag gewoon lekker op de bank zitten.quote:“Maar het lijkt me niet dat ik de concurrentie aan ga met Vermeer.''
Gentenaar toch?quote:
zal wel vreemd zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:49 schreef SCH het volgende:
Zou me niet verbazen als hij naar feyenoord gaat.
Noem een paar (succesvolle) dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Mwoah, er zijn zoveel Ajacieden naar Rotterdam gegaan en andersom. Dat went meestal snel.
Johan Cruijff om maar eens iemand te noemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Noem een paar (succesvolle) dan?
Charisteas?
quote:Achttien voetballers hebben in de loop der jaren zowel bij Ajax als bij Feyenoord gespeeld: Eddy Pieters Graafland, Henk Groot, Theo van Duivenbode, Johan Cruijff, Wim Jansen, Ruud Geels, John Rep, Jan Everse, René Notten, Tscheu La Ling, Simon Tahamata, Martin van Geel, Keje Molenaar, Jan Sřrensen, Arnold Scholten, Rob Witschge, John van Loen en Ronald Koeman ...
Jij wintquote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Johan Cruijff om maar eens iemand te noemen.
Om precies te zijn:
[..]
Sneu, sneu. Het hoort gewoon bij het leven van een topsporter. Er zijn goede perioden en perioden van tegenslag. Zo gaat dat, dat heeft hij ook bij veel anderen kunnen zien. En hij heeft ook kunnen zien dat anderen dan zeggen: ik doe er alles aan om terug te komen, van mij zijn ze nog niet af. Als hij overtuigd is van zijn kwaliteiten dan moet hij dit kunnen handelen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:55 schreef RayMania het volgende:
Het is natuurlijk best sneu voor Stekelenburg. Het ene moment ben je jarenlang de nummer één keeper en international, daarna veroordeelt tot de bank.
Ik hoop dat hij een mooie club vindt. Wel matig dat hij de concurrentiestrijd niet aan wil gaan.
Ja helemaal mee eens. Verspeelt z'n krediet op deze manier.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Sneu, sneu. Het hoort gewoon bij het leven van een topsporter. Er zijn goede perioden en perioden van tegenslag. Zo gaat dat, dat heeft hij ook bij veel anderen kunnen zien. En hij heeft ook kunnen zien dat anderen dan zeggen: ik doe er alles aan om terug te komen, van mij zijn ze nog niet af. Als hij overtuigd is van zijn kwaliteiten dan moet hij dit kunnen handelen.
Dat is natuurlijk wel enorme kapitaalvernietiging.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:45 schreef UltraR het volgende:
Wat een loser, die Stekelenburg zeg. Hij was me al helemaal kwijt op kwalitatief gebied. Maar dit is ook nog eens een sterk staaltje van een slappe instelling.
Vind je het gek dat je voorbij wordt gestreefd door Vermeer als je zo'n instelling hebt?
"Nee, ik wil de concurrentie niet aangaan hoor. Stel je voor dit ik eens m'n best moet gaan doen. Hij had gewoon mij moeten kiezen, ook al presteer ik het hele seizoen al niets."
Beetje zelfkritiek is weer ver te zoeken.
Ik zou hem serieus degraderen tot 3e keeper en op de transferlijst zetten na zo'n kansloze reactie.
Inderdaad, en voor die 2 miljoen per jaar moet hij helemaal niet gaan zeikenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Sneu, sneu. Het hoort gewoon bij het leven van een topsporter. Er zijn goede perioden en perioden van tegenslag. Zo gaat dat, dat heeft hij ook bij veel anderen kunnen zien. En hij heeft ook kunnen zien dat anderen dan zeggen: ik doe er alles aan om terug te komen, van mij zijn ze nog niet af. Als hij overtuigd is van zijn kwaliteiten dan moet hij dit kunnen handelen.
Het zou pas echt sneu zijn voor Vermeer wanneer hij geen kans zou krijgen. Chapeau voor Van Basten!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:55 schreef RayMania het volgende:
Het is natuurlijk best sneu voor Stekelenburg. Het ene moment ben je jarenlang de nummer één keeper en international, daarna veroordeelt tot de bank.
quote:Stekelenburg aangeslagen bij Ajax
Aangeslagen sjokte Maarten Stekelenburg de dag na Olympique Marseille-Ajax (2-1) achter zijn ploeggenoten aan op het trainingsveld. De mededeling van Marco van Basten dat hij tot het einde van het seizoen tweede keeper achter Kenneth Vermeer is, heeft zijn sporen nagelaten, zo bekende de gewezen aanvoerder. "Ik ben boos, teleurgesteld en van slag", zei Stekelenburg.
"Omdat deze beslissing in twee opzichten doorwerkt", doelde hij op de mogelijke toekomstige consequenties bij Oranje. Overigens nam bondscoach Bert van Marwijk hem gisteren wel gewoon op in de voorselectie van Oranje voor de dubbel tegen Schotland en Macedonië terwijl Vermeer genoegen moest nemen met Oranje B.
"Het is nog ontzettend vers", bekende de Haarlemmer. "Ik vind het moeilijk om me te motiveren. Maar ik hoop op een snelle oplossing." En daarmee doelde hij niet op een vertrek uit de Amsterdam ArenA zoals her en der werd gesuggereerd. "Ik ga knokken en laten zien wat ik waard ben." Al verwacht hij niet dat Van Basten snel op zijn beslissing terugkomt. "Het lijkt me niet verstandig om stuivertje te gaan wisselen met keepers", zei de bedroefde doelman, die eerder liet weten na dit seizoen open te staan voor een
quote:Ajax zet Stekelenburg in wachtkamer
Ajax is niet van plan om Maarten Stekelenburg nu al toestemming te geven om in de zomer te vertrekken. De Amsterdamse club wil eerst weten of Kenneth Vermeer, wiens contract in 2010 afloopt, zich langer aan de club wil verbinden. Pas daarna neemt de clubleiding een besluit over de toekomst van Stekelenburg.
Stekelenburg, die sinds kort tweede keeper is, gaf enige tijd geleden aan dat hij met Ajax op zoek wilde naar 'een oplossing' voor zijn situatie. Hiermee doelde hij op een transfer, maar volgens technisch directeur Danny Blind is het geen uitgemaakte zaak dat de keeper na dit seizoen vertrekt. "We snappen dat Stekelenburg teleurgesteld is, hij is tenslotte de doelman van Oranje", zegt Blind in Sportweek. "Maar we willen volgend seizoen over minimaal één goede keeper beschikken."
"Dat Maarten zegt weg te willen, vinden we niet onbegrijpelijk. Maarten heeft nog een driejarig contract, maar de verbintenis met Kenneth loopt volgend jaar zomer af. Met Kenneth hem gaan we pas in mei om de tafel. We kunnen dus niet bij voorbaat al zeggen 'Maarten, jij mag weg'. Laat duidelijk zijn dat we hem nog steeds een prima keeper vinden. Zo iemand verkoop je niet voor een appel en een ei."
quote:Stekelenburg: 'Geen begrip voor beslissing Van Basten'
Bondscoach Bert van Marwijk riep Maarten Stekelenburg op voor het Nederlands elftal, ook al verloor de doelman bij Ajax zijn basisplaats aan Kenneth Vermeer. De zestienvoudig international is nog altijd teleurgesteld in Ajax-trainer Marco van Basten en is blij dat hij bij Oranje de komende week de kans krijgt om weer even eerste doelman te zijn.
'Ik had in het begin van het seizoen ook niet verwacht dat het zo zou lopen. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind Kenneth Vermeer een hele goede doelman. Hij heeft me voor de winterstop ook uitstekend vervangen toen ik geblesseerd was. Maar ik heb geen begrip voor de beslissing van Van Basten om hem eerste doelman te maken. Dat lijkt me ook logisch.'
'Natuurlijk was ik hartstikke boos', vervolgt Stekelenburg tegen het ANP. 'Maar inmiddels heb ik ook tijd gehad om na te denken. Ik ga dus ook niet roepen dat ik weg bij Ajax wil. Ik ga gewoon keihard trainen. Ik wil mijn plaats weer terug. Dat lijkt me de juiste instelling.'
Ondanks zijn situatie bij Ajax is Stekelenburg wel de eerste keus van Van Marwijk. 'Ik snap dat jullie dat raar vinden. Daarom wil nu ook bijna iedere journalist hier met me praten. Ik kan alleen maar zeggen dat ik enorm mijn best ga doen. We staan namelijk voor twee belangrijke duels met Schotland en Macedonië. Het liefst wil ik ook alleen over Oranje praten.'
Dat de bondscoach Edwin van der Sar tevergeefs benaderde vindt Stekelenburg helemaal niet vreemd. 'Ik vind het niet raar dat Van Marwijk met Van der Sar heeft gebeld. Henk Timmer was namelijk toen geblesseerd en ik was nog ziek. Het is dus niet zo dat Van Marwijk met een trein over mij heen is gereden, zoals ik hier en daar heb moeten lezen.'
....quote:'Anderlecht wil Stekelenburg'
Door Mike Boeschoten
Maandag, 13 april 2009, 17:14
Maarten Stekelenburg zou in de belangstelling staan van het Belgische Anderlecht. De 26-jarige doelman van Ajax is in Amsterdam op een zijspoor beland, nadat trainer Marco van Basten onlangs bekend maakte dat Kenneth Vermeer voorlopig zijn eerste keus is.
Volgens Voetbal Belgie wil Anderlecht, momenteel gedeeld koploper met Standard Luik in de Eerste Klasse, Stekelenburg graag aan haar selectie toevoegen met het oog op volgend seizoen.
De geboren Haarlemmer, die op 11 augustus 2002 tegen PSV (3-1) zijn debuut in de hoofdmacht van Ajax maakte, staat nog tot medio 2012 onder contract in Amsterdam-Zuidoost.
Lijkt me voor Stekelenburg geen fantastische stap. Voor Ajax misschien wel, als ze een flink percentage bij doorverkoop kunnen bedingen.quote:
Bron je grote duim zeker?quote:
De Steek is deze zomer gewoon weg en Vermeer de eerste keeper de komende jaren, betwijfel of het de juiste keuze is.quote:Op maandag 20 april 2009 22:42 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Bron je grote duim zeker?
Stekelenburg gaat zich volgend seizoen gewoon terug vechten en Vermeer het doel uit gooien.
Mwah, daar twijfel ik over zoveel interesse is er volgens mij niet voor Stekelenburg. Vorig jaar wilde de Spurs hem geloof ik maar thats it.quote:Op maandag 20 april 2009 22:44 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
De Steek is deze zomer gewoon weg en Vermeer de eerste keeper de komende jaren, betwijfel of het de juiste keuze is.
Op het moment vind ik Steek, in normale doen, duidelijk beter dan Vermeer.
quote:Stekelenburg keeper tegen wil en dank
Zaakwaarnemer: ,,Spelen in Jong Ajax macaber”
AMSTERDAM, dinsdag
Maarten Stekelenburg heeft in de kampioenswedstrijd van Jong Ajax tegen zijn zin het Amsterdamse doel verdedigd. De keeper van Oranje kreeg, nadat hij zich ’s ochtends voor niets bij de training van het eerste meldde, van Marco van Basten te horen dat hij in het duel met Jong Vitesse (2-0, doelpunten Danilo en Javier Martina) zou keepen. Stekelenburg sputterde tegen, maar werd uiteindelijk verplicht. ,,Als je een international bent, is spelen in Jong Ajax macaber”, zei zijn zaakwaarnemer Rob Jansen. ,,Maar Maarten heeft zich professioneel opgesteld en zal dat blijven doen zolang hij onder contract staat bij Ajax.”
Na afloop van het duel liep Stekelenburg er in de feestvreugde verloren bij. Met een fles champagne in zijn hand, sjokte hij samen met Rasmus Lindgren achter zijn ploeggenoten aan. Op het moment dat de elftalfoto werd genomen boog hij ‘per ongeluk’ voorover om een koffertje te pakken en na het douchen mocht hij niet met de pers praten. Uiteindelijk verliet hij de kleedkamers via een zij-ingang.
Stekelenburg probeerde de vaste goalie Sergio Padt nog naar voren te schuiven, pareerde het argument dat de speelminuten ook van pas kwamen met het oog op Oranje door te stellen dat hij dan wel de laatste twee duels van Jong Ajax wilde keepen, maar kreeg nul op het rekest.
quote:Van Basten: ‘Leerzame ervaring voor Stekelenburg’
nieuws Door: Redactie op 22 mei 2009
Van Basten: 'Leerzame ervaring voor Stekelenburg'.Marco van Basten blikt tegenover Ajax TV nog een keer terug op het afgelopen seizoen, waarvan hij zelf het einde niet haalde. Zo evalueert hij zijn keuze voor Kenneth Vermeer als vaste doelman ten koste van Maarten Stekelenburg. Van Basten: "Maarten had te veel een instelling van: ‘komt wel goed'."
'Keuze voor Vermeer was goed'
Stekelenburg begon het seizoen als duidelijke nummer een, maar raakte geblesseerd en speelde de laatste drie maanden voor de winterstop geen minuut meer. Vermeer verving hem en deed dat niet onaardig. Reden voor Van Basten om de keuze voor zijn eerste doelman tot na de winterstop uit te stellen.
Van Basten: "Uit respect voor Kenneth wilden wij de keuze voor de vaste keeper zo ver mogelijk voor ons uitstellen. Kenneth verdiende ons vertrouwen en dat heb ik Maarten ook geprobeerd uit te leggen. Hij vond dat heel vervelend en gek, maar ik heb hem gezegd dat hij zich niet druk moest maken. Maar tot het moment dat hij weer onder de lat stond, heeft hij zich wel druk gemaakt."
Vervolgens keerde Stekelenburg terug, maar kende zowel Ajax als hijzelf een mindere periode. "Maarten maakte gewoon geen sterke indruk," aldus Van Basten. "Intern was er telkens de discussie: wel of geen Kenneth? Vervolgens miste Maarten weer een wedstrijd, toen hebben we voor Kenneth gekozen. We hadden gemengde gevoelens over Maarten en Kenneth viel telkens goed in."
Omdat Vermeer naar voren keept, in tegenstelling tot de meer voorzichtige Stekelenburg. "De keuze was goed, maar Kenneth heeft nog niet de rust van een keeper die weet wanneer je op balbezit moet spelen, wanneer er rust aan de bal wordt gevraagd en wanneer hij precies moet uitkomen. Dat heeft ook met ervaring te maken."
Van Basten vervolgt: "Dat zijn de moeilijkere keuzes, want Maarten heeft wel ervaring, maar hij komt weer minder uit. Hoewel, nu, en dat heb ik Maarten ook gezegd, dit is een leerzaam moment voor hem. Hij is weer wakker, beseft dat het niet altijd van een leien dakje gaat. Hij had altijd de instelling van: ‘komt wel goed'. Tegen FC Twente (1-0 winst) stond hij er getergd en veel meer aanwezig te zijn. Dat zie ik als winstpunt. Dat is niet mijn inzet geweest, maar je bent ook bezig met die jongens individueel. Wat dat betreft is het een leerzame ervaring geweest voor Maarten."
Ben het niet helemaal eens met Van Basten. Hij heeft het over respect naar Vermeer maar ik denk dat je beter naar Stekelenburg kan kijken dan. Die presteerde goed laatste jaren. Vind het nog steeds erg kortzichtig om voor Vermeer te kiezen.quote:
Hij hoeft ook niet naar een buitenlandse club. Laat hem maar bij Ajax blijven.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:34 schreef Fortitudo het volgende:
idd stekelenburg zal nooit hoger rijken dan een buitenlandse subtopper, tenzij hij zich verbetert op een hoop fronten.
Ook bij Ajax kunnen ze wel een betere keeper gebruikenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:25 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Hij hoeft ook niet naar een buitenlandse club. Laat hem maar bij Ajax blijven.
quote:Stekelenburg: 'Een vertrek bij Ajax is niet meer aan de orde'
Datum: 12-jun-2009 08:55
Door Edwin Struis
Maar weinig mensen begrepen de ingrijpende maatregel die toenmalig Ajax-coach Marco van Basten in het voorjaar nam. Maarten Stekelenburg (foto), vice-aanvoerder en jarenlang eerste keeper van Ajax, moest eind februari na een aantal mindere wedstrijden z’n plaats afstaan aan Kenneth Vermeer.
“Ik werd keihard afgerekend op een korte, mindere periode, maar mocht me niet revancheren. Daar kon ik totaal geen begrip voor opbrengen,” zegt Stekelenburg in de nieuwe Sportweek.
De ‘vertrek-optie’ speelde door z’n hoofd, zeker als Van Basten gebleven was. “In dat geval was het moeilijk geweest om te blijven. Volgend jaar is er het WK, als ik daar naar toe wil, moet je spelen.”
Nu wacht hij rustig de eerste ontmoeting af met Martin Jol, de nieuwe trainer. “Hij lijkt me een ander type dan Van Basten, meer een familieman. Van de internationals die onder hem getraind hebben, hoor ik positieve verhalen. Op 29 juni meld ik me weer in Amsterdam, ik heb geen behoefte aan een eerder gesprek. Een vertrek is nu niet meer aan de orde. Ik wil gewoon bij Ajax blijven. Bouwen aan een team dat wel kampioen kan worden. Dat is veel te lang geleden.”
quote:Stekelenburg: 'Ik wil keepen op de eerste speeldag'
09/07/2009 10:45
Vorig seizoen passeerde Marco van Basten international Maarten Stekelenburg ten faveure van Kenneth Vermeer onder de lat bij Ajax, maar onder de nieuwe coach Martin Jol zijn de twee keepers met een schone lei aan het nieuwe seizoen begonnen.
Afgelopen week stonden de doelmannen voor het eerst sinds de bizarre afgelopen jaargang tijdens een grote trainingspartij weer samen op het veld. Jol heeft zich nog niet uitgesproken over zijn eerste keus. 'Het is nog te vroeg om nu al een eerste doelman te kiezen', gaf hij eerder al aan.
'Ik ga er keihard tegenaan en bij de eerste competitiewedstrijd tegen FC Groningen wil ik spelen', zegt Stekelenburg, die rugnummer 1 heeft gekregen, tegen Voetbal International. 'In mijn eerste week bij de groep heb ik nog niet met de nieuwe trainer gesproken over mijn situatie, maar dat zal nog wel komen. Ik heb een flinke tik gehad vorig jaar en moest sterker uit die periode zien te komen, wat volgens mij aardig is gelukt. Mijn hoofd is goed leeg en ik heb er veel zin in.'
Voor Stekelenburg is een basisplaats tijdens het seizoen 2009/10 van levensbelang. Hij wil met Oranje naar het WK in Zuid-Afrika en weet dat bondscoach Bert van Marwijk eist dat zijn internationals regelmatig spelen. Bovendien wil de 26-jarige keeper ooit nog naar het buitenland. Tijdens de 3-2 oefenzege Ajax Cape Town kwam hij door een trainingsachterstand van de aanvankelijk geblesseerde Vermeer negentig minuten in actie.
Ook Vermeer (23), die rugnummer 12 heeft, staat op scherp. 'Aan die rugnummers verbind ik geen conclusies. De trainer heeft gezegd dat we allemaal kansen krijgen en ik moet gewoon zorgen dat ik er sta. Ik vind het logisch dat spelers die bij hun club blijven hetzelfde rugnummer krijgen als het vorige seizoen. En mocht ik op de bank belanden, dan moet ik daar goed mee omgaan. Ik sta positief in het leven, de wereld vergaat niet als je het tijdje niet loopt zoals je had gewenst.'
Zag er idd slecht uit. Beetje zoals soms bij K-1 of MMA iemand KO gaat door een trap met de hiel op de slaap.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:20 schreef Tornadovis het volgende:
Hij is er momenteel niet best aan toe verwacht ik, na die schop van Lucio.
Afwachten wat de diagnose is....
(oud topic, maar kon geen nieuwer Steek-topic vinden.)
quote:footballitalia footballitalia
UPDATE: Stekelenburg needed stitches for that Lucio kick to the head, but tests all clear. #IntRom
20 minuten geleden
Niet groot denk ik. Chivu heeft er ook één he, maar die hadden een schedelbreuk.quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:35 schreef Doublepain het volgende:
Hoe groot is de kans dat hij zo'n chech helm op moet?
quote:filippomricci Filippo Ricci
San Siro doctor on Stekelenburg: "He lost conscience, went to the hospital, did a scan, he's now ok but will stay at Niguarda for 24 hours"
Ik ben een beetje klaar met dat soort 'domme' voetballers.quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:56 schreef Strani het volgende:
Blijkbaar ben ik de enige die Lucio nog het voordeel van de twijfel wil geven. Dom ongeluk, hij wou gewoon te graag scoren. Ik zie hier echt geen opzet in.
Dit kan elke voetballer een keer overkomen. Het instinct om te willen scoren wordt dan gewoon even te sterk.quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:03 schreef Cara het volgende:
[..]
Ik ben een beetje klaar met dat soort 'domme' voetballers.
Levensgevaarlijk en compleet onnodig, klaar.
Stekelenburg is buiten westen en wordt een brancard opgedragen en Lucio staat nog te klagen tegen de scheids dat hij geel kreeg.quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit kan elke voetballer een keer overkomen. Het instinct om te willen scoren wordt dan gewoon even te sterk.
Het instinct om die knuppel vervolgens een gebroken been te trappen wordt dan ook te sterk. Ook maar toelaten dan?quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit kan elke voetballer een keer overkomen. Het instinct om te willen scoren wordt dan gewoon even te sterk.
Ja, dat dat laatste vreemd is ben ik met je eens. Ik trek alleen de opzet van de overtreding zelf in twijfel.quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:21 schreef Paul-89 het volgende:
Zag er verre van prettig uit.
[..]
Stekelenburg is buiten westen en wordt een brancard opgedragen en Lucio staat nog te klagen tegen de scheids dat hij geel kreeg.
Compleet gestoord die gast.
Lucio, Materazzi, Zlatan enz. hebben het er zelf naar gemaakt dat ik het in ieder geval niet meer als onschuldig zie als ze weer eens bij iets ernstigs zijn betrokken.quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, dat dat laatste vreemd is ben ik met je eens. Ik trek alleen de opzet van de overtreding zelf in twijfel.
quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:22 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Het instinct om die knuppel vervolgens een gebroken been te trappen wordt dan ook te sterk. Ook maar toelaten dan?
Tuurlijk niet. Ik heb het over een incident als deze.quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:22 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Het instinct om die knuppel vervolgens een gebroken been te trappen wordt dan ook te sterk. Ook maar toelaten dan?
Helaas heb je geen humorquote:Op zondag 18 september 2011 11:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
Stekelenburg: 'Ik zag Lúcio en toen werd opeens alles zwart'
Wat een racist die Steek
Door zijn verleden kan ik niet meer objectief naar Lucio kijken.quote:Op zondag 18 september 2011 11:39 schreef Steven184 het volgende:
Wat een reacties in dit topic...
Je ziet duidelijk dat Lucio de intentie heeft om de bal te spelen en niet om een overtreding te maken. Daarnaast is het absoluut geen doodschop, maar een trap die heel ongelukkig uitpakt.
Imo mag er alleen geklaagd worden over de reactie van Lucio achteraf.
Had van Basten goed gezien!quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:40 schreef Urquhart het volgende:
Prima keuze van Van Basten. Vermeer heeft in mijn ogen ook meer potentie dan Steek.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:35 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Had van Basten goed gezien!
Vermeer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |