ben ik heul niet meer!quote:
mij een 'ambtenaar' noemen is tegen mn zere rechterknie schoppenquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:13 schreef ManAtWork het volgende:
D'r staan toch van de '-dingen.
Maar je hapt wel lekker.
Jij probeert te voorkomen dat mensen als ambtenaar gaan werken?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:29 schreef JumpingJacky het volgende:
Eens een ambtenaar, altijd een ambtenaar![]()
Ow nee, zeker niet. Sterker nog, ik wil iedereen die zich aangetrokken voelt tot die werkomgeving aanmoedigen om ook vooral daar te gaan werken in plaats van in het bedrijfsleven.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:38 schreef sanger het volgende:
[..]
Jij probeert te voorkomen dat mensen als ambtenaar gaan werken?
ontzettendquote:
Treinen rijden volgens mij gewoon nog volgens boekje.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:53 schreef DonJames het volgende:
Hopelijk is de tereurdreiging bij de ArenA snel voorbij, ik moet vanmiddag nog met de trein langs station Bijlmer.
Oei, sorry. Kussie?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
mij een 'ambtenaar' noemen is tegen mn zere rechterknie schoppen
Sow, jij durft.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:29 schreef JumpingJacky het volgende:
Eens een ambtenaar, altijd een ambtenaar![]()
Hamas staat bij de Toekomst te demonstreren?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:53 schreef DonJames het volgende:
Hopelijk is de tereurdreiging bij de ArenA snel voorbij, ik moet vanmiddag nog met de trein langs station Bijlmer.
Nee, dat is heel normaal in de Bijlmer. Nu is er écht wat aan de handquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hamas staat bij de Toekomst te demonstreren?
Die Zweden hebben ook een naam hoog te houden als uitvinder van het dynamietquote:
Officieel is het een Nederlands bedrijf.... lang leve de VPBquote:Op donderdag 12 maart 2009 15:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Die Zweden hebben ook een naam hoog te houden als uitvinder van het dynamiet
Geen bronbelasting op rente, de deelnemingsvrijstelling, en verdragen met alle zo ongeveer elk denkbaar land ter wereld!quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Officieel is het een Nederlands bedrijf.... lang leve de VPB
net als de Rolling Stones
Deden ze dat maar. Mijn trein zou op tijd zijn, volgens de 'actuele vertrektijden' op de site, maar toen ik een kleine 10 minuten later op het station was, was de trein blijkbaar niks opgeschoten, die had toen 10 minuten vertraging.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:58 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Treinen rijden volgens mij gewoon nog volgens boekje.
Treinen rijden op rails.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Deden ze dat maar. Mijn trein zou op tijd zijn, volgens de 'actuele vertrektijden' op de site, maar toen ik een kleine 10 minuten later op het station was, was de trein blijkbaar niks opgeschoten, die had toen 10 minuten vertraging.
Op het traject waar ik reis kom je niet vaak file tegen, al zal het er ongetwijfeld druk zijn. Parkeren is wel lastiger. Maar zonder auto en rijbewijs hoef ik me daar niet druk om te maken.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:42 schreef JumpingJacky het volgende:
Toch nog beter als het alternatief, gezellig in de file je neus leeg roven
Eerlijk gezegd vindt ik de trein altijd tegenvallen. Of hij nu op tijd rijdt of niet.quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Op het traject waar ik reis kom je niet vaak file tegen, al zal het er ongetwijfeld druk zijn. Parkeren is wel lastiger. Maar zonder auto en rijbewijs hoef ik me daar niet druk om te maken.
Nou ja, ik hoef maar een kleine 20 minuten met de trein. was nu een kwartiertje later dan verwacht, maar het valt toch altijd wel tegen als de trein weer eens niet rijdt zoals je verwacht.
Ben ik niet helemaal met je eens... De trein is geweldig! Mits je nergens op een bepaalde tijd hoeft te zijn. Ik vind het heerlijk om met dochterlief en een kruidvatkaartje in de trein te stappen, hoe laat we ergens aankomen, dat boeit dan echt niet. De trein als vervoersmiddel naar werk, dat vind ik dan weer minder. Zelfs van Meerssen naar Maastricht had ik heel regelmatig last van vertragingen, uitvallende treinen of treinen die langsreden wegens 'te vol'quote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vindt ik de trein altijd tegenvallen. Of hij nu op tijd rijdt of niet.
Je kunt zo een carriere beginnen als PR-medewerkster voor de NSquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens... De trein is geweldig! Mits je nergens op een bepaalde tijd hoeft te zijn. Ik vind het heerlijk om met dochterlief en een kruidvatkaartje in de trein te stappen, hoe laat we ergens aankomen, dat boeit dan echt niet. De trein als vervoersmiddel naar werk, dat vind ik dan weer minder. Zelfs van Meerssen naar Maastricht had ik heel regelmatig last van vertragingen, uitvallende treinen of treinen die langsreden wegens 'te vol'
Waar ik nu werk, komt helemaal geen trein
Dat ligt aan het merk auto... om te beginnenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:37 schreef ManAtWork het volgende:
Ik heb een nieuwe auto gekocht.
Is dit nu fiscaal aftrekbaar als gift? Ik doe hier immers de maatschappij een dienst mee. Ik stimuleer de economie en zorg ervoor dat de staatskas gespekt wordt met belastingen. Zonder dat ik een tegenprestatie verlang.
Maakt toch niet uit welk merk. Op (bijna) iedere auto zit een klap BPM -> hoppa, in de staatskas. Dan nog de BTW -> hoppa in de staatskas. De winst van de dealer, belast met VPB -> ook in de staatskas. De provisie voor de verkoper -> loonheffing/IB, eveneens naar de staatskas.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:54 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat ligt aan het merk auto... om te beginnen
Auto gefabriekt in het buitenland? Dan zie ik niet welk deel van de Nederlandse economie gespekt wordt...
Erm... beste MAW...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:02 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit welk merk. Op (bijna) iedere auto zit een klap BPM -> hoppa, in de staatskas. Dan nog de BTW -> hoppa in de staatskas. De winst van de dealer, belast met VPB -> ook in de staatskas. De provisie voor de verkoper -> loonheffing/IB, eveneens naar de staatskas.
En dan heb ik het nog niet over de transporteur, de toeleveranciers en de monteurs.
Eigenlijk zorg ik er dus op die manier voor dat er minder maatregelen moeten worden genomen in Den Haag om het begrotingstekort terug te dringen. Met als gevolg dat de gemiddelde NL-er dit niet aan z'n banksaldo merkt en zo het vertrouwen in de economie gaat groeien. Ondanks alle doemscenario's vanuit de politiek.
Volgens mij is dat toch wel een aftrekpost waard. Enne, het duurt nog een jaar voor ik het kan ga aangeven dus heeft ome Bos ook nog een rente/liquiditeitsvoordeel.
Maar je kunt er wel 10 locale ondernemers blij mee maken. Met een auto maar 1quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:26 schreef ManAtWork het volgende:
Ohh, BTW,... op 10 fietsen zit nog niet eens zoveel belasting als op 1 auto.
De meeste kaas die ze kopen maken ze zelfquote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:25 schreef ManAtWork het volgende:
Geachte heer Five_Horizons,
Na alle opsommingen, waaronder het steunen van de lokale (OK, de dealer zit iets verderop) ondernemer, is het toch duidelijk dat hier sprake is van een stimulerende werking ten opzichte van de economie.
Denk je eens in als alle Duitsers geen kaas meer zouden kopen.
Die 'Made in China'-klompen?quote:Of alle Japanners geen klompen als souvenir zouden mee zouden nemen. Dat zou ook rampzalig zijn voor ons kleine landje.
Geen hek, maar eigen ondernemers eerstquote:Ik hoop niet dat je voorstelt om een hek om ons land te zetten en het protectionisme in te voeren. Dan gaan wij ten onder. We verzuipen omdat we geen dijken kunnen bouwen. De grote multinationals zullen uit ons belastingparadijs verdwijnen. De staatskas stroomt leeg. Arbeiders komen op straat te staan. Banken zullen vallen als domino-steentjes.
Ik heb in de TT al aangegeven dat er gewerkt moet worden, ik geef nú aan dat er geld moet rollen (maar wel eigen product eerst!!!)quote:Best FH, vriendelijk, doch dringend wil ik je verzoeken of je je standpunt toch niet iets wilt nuanceren. We hebben op dit moment al genoeg mensen met last van kortzichtigheid. Als gewaardeerde moderator bij WGR vragen wij om leiderschap te tonen ten aanzien van het [W] dat er gedaan moet worden, het [G] dat moet blijven rollen en het [R] dat iedere NL-er heeft om zijn/haar steentje bij te dragen.
Geen bpm op fietsen nee. Maar als je 10 fietsen koopt, kun je best meer btw moeten betalen dan wanneer je 1 auto koopt. Ligt een beetje aan de prijs van die dingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:26 schreef ManAtWork het volgende:
Ohh, BTW,... op 10 fietsen zit nog niet eens zoveel belasting als op 1 auto.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar je kunt er wel 10 locale ondernemers blij mee maken. Met een auto maar 1
10 fietsen kan ik niet kwijt. 1 auto wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:36 schreef Light het volgende:
[..]
Geen bpm op fietsen nee. Maar als je 10 fietsen koopt, kun je best meer btw moeten betalen dan wanneer je 1 auto koopt. Ligt een beetje aan de prijs van die dingen.
Maar da's geen NL-se kaas.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De meeste kaas die ze kopen maken ze zelf
What's in the name.quote:[..]
Die 'Made in China'-klompen?
Ik heb hem niet in het buitenland gekocht. Dus het blijft een NL-se ondernemer welke ik economisch heb gestimuleerd.quote:[..]
Geen hek, maar eigen ondernemers eerstEn die multinationals gaan niet weg, daarvoor hebben we een veel te aantrekkelijk fiscaal systeem.
Ik rol toch?quote:[..]
Ik heb in de TT al aangegeven dat er gewerkt moet worden, ik geef nú aan dat er geld moet rollen (maar wel eigen product eerst!!!)
Tank you.quote:Gefeliciteerd met je auto!![]()
Vooropgesteld dat je een auto hebt ingeruild, zit de dealer nu met een groter probleem dan voor jouw aanschaf.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:37 schreef ManAtWork het volgende:
Ik heb een nieuwe auto gekocht.
Is dit nu fiscaal aftrekbaar als gift? Ik doe hier immers de maatschappij een dienst mee. Ik stimuleer de economie en zorg ervoor dat de staatskas gespekt wordt met belastingen. Zonder dat ik een tegenprestatie verlang.
Je hebt hem niet zakelijk aangeschaft?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:02 schreef ManAtWork het volgende:
...Dan nog de BTW -> hoppa in de staatskas......
Klinkt als nabije toekomst muziekquote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:25 schreef ManAtWork het volgende:
.... De staatskas stroomt leeg. Arbeiders komen op straat te staan. Banken zullen vallen als domino-steentjes.....
Sssst,...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:12 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Je hebt hem niet zakelijk aangeschaft?
Ik moest bijbetalen. Dus heeft hij geld in kas gekregen om te blijven bestaan, zijn personeel kan betaald worden en aan de verplichtingen kan nog worden voldaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:10 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Vooropgesteld dat je een auto hebt ingeruild, zit de dealer nu met een groter probleem dan voor jouw aanschaf.
Files? Die kennen wij niet. Hier kun je nog gewoon doorrijden.quote:Daarnaast zorgt autobezit voor files, dus door een nieuwe auto aan te schaffen zal je naar verwachting langer gaan deelnemen aan het verkeer wat files tot gevolg heeft (ja, kort door de bocht, ik weet;))
Kunnen ze nu een deel aflossen zodat de rentedruk verminderd.quote:De betreffende BPM was al aan ING uitgegeven door de staat.
Nog steeds niet?quote:Dus ik zie de stimulering van de economie nog niet.
't Is niet te hopen. En met de investering hoop ik mijn steentje aan het voorkomen daarvan te hebben bijgedragen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:14 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Klinkt als nabije toekomst muziek
Kletskoekquote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:18 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik moest bijbetalen. Dus heeft hij geld in kas gekregen om te blijven bestaan, zijn personeel kan betaald worden en aan de verplichtingen kan nog worden voldaan.
Nah, op de nieuwe auto zit wel iets meer marge dan 1.000.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:27 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Kletskoek
(Btw buiten beschouwing gelaten)
Je koopt een nieuwe auto van 40.000, ruilt een barrel voor 20.000 in. Netto inkomende kasstroom bij de dealer 20.000.
Af:
Inkoop nieuwe auto tbv levering: 39.000
Resultaat: negatieve kasstroom van 19.000
Waar gaat hij zijn personeel van betalen dan?![]()
Daarnaast is de ingeruilde auto niet binnen 3 maanden verkocht, wordt hij dus minder waard, afschrijving op bedrijfsvoorraad, stel 3.000.
Dealer heeft 19.000 gefinancierd voor jouw transactie, waarbij het onderpand (de inruiler) inmiddels onvoldoende dekking geeft voor de financiering. De lening gaat default, dealer failliet
Gefeliciteerd, MAW. Door de aankoop van een nieuwe auto heb je een autobedrijf in de vernieling geholpen, een 20 man personeel op straat geschopt en de lokale bank met enorme schuld laten zitten![]()
![]()
Slecht uitonderhandeld door jou danquote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:35 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nah, op de nieuwe auto zit wel iets meer marge dan 1.000.
Ofwel je hebt geen gloednieuwe auto gekocht ofwel je hebt een voorraad-auto gekocht?quote:Daarnaast kan ik het niet helpen dat de dealer mijn inruiler niet om weet te zetten in liquiditeit. Dat is ondernemersrisico. Hij had hem niet hoeven te verkopen. In dat geval was hij met een financiering (in jouw voorbeeld) van 39.000 blijven zitten in plaats van 19.000.
Nee hoor, men moet vooral blijven consumeren. Mijn rekenvoorbeeld was nou niet echt serieus te noemen. Maar de scherts in mijn opmerkingen mis je wel vakerquote:Maar begrijp ik je goed dat het beter is om niet te consumeren? Want dan snap ik niet waarom iedereen roept dat men met blijven investeren en dat banken moeten blijven lenen aan ondernemers.
Vandaag zat het wel mee. De trein kwam aanrijden toen ik het perron op liep, ik kon zitten, krantje mee, muziek aan en een minuutje of 20 later was ik in mijn woonplaats.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vindt ik de trein altijd tegenvallen. Of hij nu op tijd rijdt of niet.
Touché. Ik bedoelde in z'n algemeenheid.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:45 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Slecht uitonderhandeld door jou dan![]()
Een voorraadauto inderdaad.quote:[..]
Ofwel je hebt geen gloednieuwe auto gekocht ofwel je hebt een voorraad-auto gekocht?
Alsof mijn onderwerp serieus te noemen is.quote:[..]
Nee hoor, men moet vooral blijven consumeren. Mijn rekenvoorbeeld was nou niet echt serieus te noemen. Maar de scherts in mijn opmerkingen mis je wel vaker![]()
Eens. Door een samenloop van omstandigheden is het domino-effect opgetreden. Een bobbeltje onderweg is nu verandert ineen diepe kuil.quote:Maar met betrekking tot het blijven lenen aan ondernemers denk ik juist wel dat de banken terughoudender moeten zijn. De afgelopen jaren werd er nauwelijks serieus naar de business gekeken door de banken en werden kredieten veel te makkelijk verstrekt. Gevolg is te zwaar gefinancierde bedrijven die bij de minste tegenwind omvallen, wat je nu dus ook in versneld tempo ziet gebeuren. Dat is deels de schuld van de bank, maar net zo goed van de ondernemers die blind geld leenden.
Maar goed, mijn visie op ondernemen is erg ouderwets en hoewel iedereen tegen me zegt dat het niet meer van deze tijd, blijf ik er wel aan vasthouden, simpelweg omdat ik erin geloof. En bij mij blijkt het goed te werken, ook in deze wat krappere tijden.
Tegen die logica kan ik niet opquote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:39 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
[..]
10 fietsen kan ik niet kwijt. 1 auto wel.
En hoe kwam je in je huisquote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Vandaag zat het wel mee. De trein kwam aanrijden toen ik het perron op liep, ik kon zitten, krantje mee, muziek aan en een minuutje of 20 later was ik in mijn woonplaats.
Nope. Niet bij een klant gekocht. Die had niet het juiste merk.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:12 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik gok dat je bij een klant van je hebt gekocht, dus je zal vast een nette (al dan niet barter) deal gesloten
Ah, die had alleen Nederlands fabrikaatquote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:10 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nope. Niet bij een klant gekocht. Die had niet het juiste merk.
Nee, buitenlands fabricaat. En dat is niet toegestaan volgens FH.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Ah, die had alleen Nederlands fabrikaat
Ach,... je moet toch ergens over SC-en.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Je zult toch maar een auto gekocht hebben en daarover een post met een kwinkslag plaatsen.... komt zo'n blauwe debiel daar een beetje semi-lollig over doen....even later komt een Rolling Stone het nog eens dunnetjes over doen
![]()
Geen idee. Slechte MOD's?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:18 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom heb ik de afgelopen week alweer 4x een OP moeten terugplaatsen?
Hier is het nog steeds vrijdagavond.quote:
Tel daar nog een paar van mij bij op...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:18 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben vroeg begonnen... beetje mijn gevoel voor tijd kwijtquote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:38 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Hier is het nog steeds vrijdagavond.
Mja... wat is aanpassen? Men past gewoon de OP voor 100% aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:48 schreef Nizno het volgende:
Gewoon zorgen dat de OP alleen aangepast kan worden.. Niet meer verwijderd.
Ben je van veel gezeur af.
ze zetten er andere text neer?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja... wat is aanpassen? Men past gewoon de OP voor 100% aan.
Ze wissen alle text of er blijft een punt staan. Er is gewoon geen oplossing voor, behalve hem dan terugplaatsen. Dat is namelijk voor hen het meest irritant. Die post kunnen ze dan ook niet meer aanpassen (althans: ik laat dergelijke posts altijd vergrendeld staan).quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:40 schreef Nizno het volgende:
[..]
ze zetten er andere text neer?
Of wissen ze alle text?
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:00 schreef Sjeen het volgende:je moet wel iets verwijderen zodat ik het kan terugzetten...
Oh, daarom ben je mod geworden. Kun je tenminste wel je posts aanpassenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:57 schreef Sjeen het volgende:
Van die types zoals ik... eerst doen en dan pas denkenTsja en dan moet je af en toe dus gewoon de consequenties van je acties accepteren...
Dat was natuurlijk wel een van de doorslaggevende redenenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:09 schreef Light het volgende:
[..]
Oh, daarom ben je mod geworden. Kun je tenminste wel je posts aanpassen
Met een sleutel, en een stukje lopen, maar dat was geen straf met het weer van vandaag.quote:
Hier niet meerquote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:38 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Hier is het nog steeds vrijdagavond.
Verdikkie, je hebt gelijk! Hier ook niet meer!quote:
En dat is voor jou minder erg dan voor mij, want ik moet nu weer gaan werkenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 09:04 schreef ManAtWork het volgende:
Inderdaad. Dit soort onbedachte acties hebben een grote impact op het welzijn van een Fok!ker.
Nu moet ik omschakelen naar de weekend-modus.
Waarom verwijder jij een hele OP?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:18 schreef Five_Horizons het volgende:
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:38 schreef BogSvarog het volgende:
nee
[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 14-03-2009 00:44 ]
Volgens mij staat dat in de sluitpost uitgelegd.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:50 schreef Nizno het volgende:
[..]
Waarom verwijder jij een hele OP?
[..]
dat zal het zijn...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:00 schreef JumpingJacky het volgende:
Omdat hij er al 4 moest terugplaatsen en wilde compenseren
let op mijn eerste quote enne.. doe niet zo zereneusquote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:58 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij staat dat in de sluitpost uitgelegd.
Heftig, een badkuip die 4x zo zwaar is als je vaderquote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:18 schreef Five_Horizons het volgende:
...da's minimaal 4x zo zwaar, namelijk
Nog niet. Investeer al op voorhand.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:24 schreef JumpingJacky het volgende:
Staatsloterij gewonnen, MAW? NIeuwe auto, nieuwe telefoon...
mn bankrekeningnummer heb je al he?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:32 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nog niet. Investeer al op voorhand.
Ga ervan uit dat ik in april de jackpot win.
je zal maar een lichte vader hebben.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:25 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Heftig, een badkuip die 4x zo zwaar is als je vader
quote:De Belgische prins Laurent vindt de kritiek op zijn snelle rijgedrag overdreven. "Ik vind de tijd die je op de weg bent tijdverspilling. Hoe minder tijd ik op de weg spendeer, hoe minder tijd er verloren gaat. Daarom houd ik van snelle wagens. En als je minder lang onderweg bent is de kans op ongelukken kleiner."
Ik had het kunnen bedenken jaquote:
Via internet. en een gebruiksvoorwerp.quote:Op zondag 15 maart 2009 10:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Nizno: hoe heb je het besteld en om wat voor soort product ging het?
zereneus terug.quote:Op zondag 15 maart 2009 09:48 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik had het kunnen bedenken jaThanks
Even zereneus dan, het is blijkbaar een nederlands bedrijf, dus ik zou ze een aangetekende brief sturen waarin je afziet van de bestelling vanwege het ruimschoots overschrijden van de levertijd.
Voor de juiste argumenten zou ik even hun AV erop nalezen, want daar staat ongetwijfeld het juiste aanknopingspunt in.
* ManAtWork laat deze voorzet aan zich voorbij gaan.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
Via internet. en een gebruiksvoorwerp.
Niet speciaal voor mij gemaakt oid.
Ik zou ze inderdaad nog één brief/mail sturen dat ze de bestelling in het donkere gat kunnen stoppen. Dat je zo coulant bent geweest om bijna een half jaar te wachten en correspondentie hebt, is volgens mij ruim voldoende. Ik had in ieder geval niet zolang gewacht. Maar ja, ik ben dan ook erg ongeduldig.quote:[..]
zereneus terug.
dus dat ze de mail hebben beantwiird waarin ik stel dat ik de bestelling niet meer wil ontvangen en in die beantwoorde mail ze ook de mail van mij hebben staan als beantwoord product is niet voldoende?
a dirty mind is a joy forever.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:34 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
* ManAtWork laat deze voorzet aan zich voorbij gaan.
Ik zit er eigenlijk niet op te wachten dat ik er ook nog kosten van een aangetekende brief tegen aan moet gooien.quote:[..]
Ik zou ze inderdaad nog één brief/mail sturen dat ze de bestelling in het donkere gat kunnen stoppen. Dat je zo coulant bent geweest om bijna een half jaar te wachten en correspondentie hebt, is volgens mij ruim voldoende. Ik had in ieder geval niet zolang gewacht. Maar ja, ik ben dan ook erg ongeduldig.
Nou ja, zeg!!quote:
Juist. Sla ze daar mee om de oren en laat ze maar komen met een incasso. Volgens mij kun je niet sterker staan in dit geval.quote:[..]
Ik zit er eigenlijk niet op te wachten dat ik er ook nog kosten van een aangetekende brief tegen aan moet gooien.
Dat ik bijna een half jaar gewacht heb snap ik zelf ook niet. Alle verzonden berichten nog netjes in de verzonden items. En uiteraard ook het ontvangen bericht met het beantwoorde bericht er in in de postvak in
Ik stuur ze nog wel een email.
Waar zijn de mod's als je ze nodig hebt.quote:Ow en om op jouw dirty mind terug te komen..... rectaal kunnen laten verdwijnen van het ding dat jij denkt is lang niet zo leuk als een ovaal ding met een dikte van ongeveer 20 cm.
quote:
Nizno had dus gelijkquote:Op zondag 15 maart 2009 11:48 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nou ja, zeg!!
Wilde weer beginnen over de aftrekbaarheid ervan.
Ik zit nog te dubben of je met 'dikte' nou de diameter of de omtrek bedoeltquote:Op zondag 15 maart 2009 11:43 schreef Nizno het volgende:
Ow en om op jouw dirty mind terug te komen..... rectaal kunnen laten verdwijnen van het ding dat jij denkt is lang niet zo leuk als een ovaal ding met een dikte van ongeveer 20 cm.
Jaja, jij helpt er goed bij door alleen dat te quoten wat goed uit komt.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:30 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
[..]
Nizno had dus gelijk![]()
Nog even, en de SC van WGR wordt verplaatst naar SEX
Efficiency heet dat. Waarom zou je zinloze zaken quoten?quote:Op zondag 15 maart 2009 12:42 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Jaja, jij helpt er goed bij door alleen dat te quoten wat goed uit komt.
diameterquote:Op zondag 15 maart 2009 12:32 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik zit nog te dubben of je met 'dikte' nou de diameter of de omtrek bedoelt![]()
Zie sigquote:Op zondag 15 maart 2009 11:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
a dirty mind is a joy forever.
[..]
-knip-
Weet Nizno jou met 20 cm de mond te snoeren?quote:Op zondag 15 maart 2009 13:10 schreef JumpingJacky het volgende:
* JumpingJacky laat dit onderwerp verder maar rusten...
Via internet, dan is het toch prima. Als ze het versturen, stuur je het binnen 8 dagen terug en de koop is ontbonden.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
Via internet. en een gebruiksvoorwerp.
Niet speciaal voor mij gemaakt oid.
[..]
zereneus terug.
dus dat ze de mail hebben beantwiird waarin ik stel dat ik de bestelling niet meer wil ontvangen en in die beantwoorde mail ze ook de mail van mij hebben staan als beantwoord product is niet voldoende?
ze versturen niet want ik vertik het om die AG te gebruiken natuurlijk.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Via internet, dan is het toch prima. Als ze het versturen, stuur je het binnen 8 dagen terug en de koop is ontbonden.
wordt tijd dat jij ook 20 cm krijgt dusquote:Op zondag 15 maart 2009 16:22 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Weet Nizno jou met 20 cm de mond te snoeren?
Wauw,...!
Dus er is helemaal geen probleem?quote:Op zondag 15 maart 2009 16:30 schreef Nizno het volgende:
[..]
ze versturen niet want ik vertik het om die AG te gebruiken natuurlijk.
Die ligt zelfs al in de grijze container na in de fik gestaan te hebben
[..]
Mijn vraag was min of meer of ik problemen kon krijgen met het niet betalen van die AG en of ik nog een extra brief/email moest versturen dat ik de bestelling echt niet meer wil na een kleine 6 maand.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dus er is helemaal geen probleem?
Nou, nee dus.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
Mijn vraag was min of meer of ik problemen kon krijgen met het niet betalen van die AG en of ik nog een extra brief/email moest versturen dat ik de bestelling echt niet meer wil na een kleine 6 maand.
AG nooit ontvangen dus.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:30 schreef Nizno het volgende:
[..]
ze versturen niet want ik vertik het om die AG te gebruiken natuurlijk.
Die ligt zelfs al in de grijze container na in de fik gestaan te hebben
Alsof jij weet wat ik wel heb.quote:[..]
wordt tijd dat jij ook 20 cm krijgt dus
quote:Op zondag 15 maart 2009 16:22 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Weet Nizno jou met 20 cm de mond te snoeren?
Wauw,...!
Ja hoor, ik hou mjin mond als zij aangeeft dat het leuk is om een ovaal ding met een doorsnee van 20 cm rectaal te laten verdwijnenquote:Op zondag 15 maart 2009 11:43 schreef Nizno het volgende:
rectaal kunnen laten verdwijnen van het ding dat jij denkt is lang niet zo leuk als een ovaal ding met een dikte van ongeveer 20 cm.
Interessant. Bron?quote:Op zondag 15 maart 2009 16:37 schreef Five_Horizons het volgende:
Verder is het niet toegestaan om 100% vooruitbetaling te eisen.
BW 7:26 , tweede lidquote:
quote:2. De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.
Grappig, wist ik niet. Ik heb zojuist geleerd dat ik notiore wetsovertreder ben.quote:
Maar met regen en sneeuw welquote:Op zaterdag 14 maart 2009 03:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Met een sleutel, en een stukje lopen, maar dat was geen straf met het weer van vandaag.
Je mag bijna weer terugschakelenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 09:04 schreef ManAtWork het volgende:
Nu moet ik omschakelen naar de weekend-modus.
Dat staat niet expliciet in de eerste zin van BW 7:26 , tweede lid. Het staat wel expliciet in de tweede zin, waaruit je zou kunnen concluderen dat de eerste zin niet (of niet alleen) op consumentenkoop van toepassing is.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:03 schreef sanger het volgende:
In de wet wordt gesproken van een consumentenkoop. En dus niet van business to business.
Zo las ik het ook (gelukkig, dacht dat ik de enige was), maar volgens Sangers is dat dus niet zo. Maar ik kan nergens vinden dat artikel 26 of titel 1 uitsluitend over consumentenkoop gaat.quote:Op maandag 16 maart 2009 00:30 schreef Light het volgende:
[..]
Dat staat niet expliciet in de eerste zin van BW 7:26 , tweede lid. Het staat wel expliciet in de tweede zin, waaruit je zou kunnen concluderen dat de eerste zin niet (of niet alleen) op consumentenkoop van toepassing is.
quote:Op zondag 15 maart 2009 22:46 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Je mag bijna weer terugschakelen
quote:Op maandag 16 maart 2009 00:30 schreef Light het volgende:
[..]
Dat staat niet expliciet in de eerste zin van BW 7:26 , tweede lid. Het staat wel expliciet in de tweede zin, waaruit je zou kunnen concluderen dat de eerste zin niet (of niet alleen) op consumentenkoop van toepassing is.
Hmm, is inderdaad net hoe je het leest.quote:Op maandag 16 maart 2009 07:13 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Zo las ik het ook (gelukkig, dacht dat ik de enige was), maar volgens Sangers is dat dus niet zo. Maar ik kan nergens vinden dat artikel 26 of titel 1 uitsluitend over consumentenkoop gaat.
quote:
Awwwwwquote:Op maandag 16 maart 2009 10:32 schreef Sjeen het volgende:
Zo ongeveer inderdaad... Maar dan ook recht tegen mijn neus aan. Doet nog steeds pijn
Kinderen met harde hoofdenquote:
Pistache-wenkbrauwenquote:
Jajaja, lach maarquote:
Bij de kinderen wel ja, ik hoop bij mij ookquote:Op maandag 16 maart 2009 10:59 schreef Sjeen het volgende:
Die heb ik ook... het werkt wel he, dat spul
Keukenkastjequote:Op maandag 16 maart 2009 11:12 schreef Sjeen het volgende:
JaMaar ik heb goede hoop dat die gel werkt! 't is wel wat dikker en pijnlijk, maar niet echt blauw. Dus met een beetje geluk hoef ik niemand iets uit te leggen
Wat heb jij gedaan?
Ik heb tegenwoordig zo'n coldpack voor het grijpen liggen. Ik haal wel vaker van zulke stomme dingen uit en ben daarmee niet de enige in huisquote:Op maandag 16 maart 2009 11:24 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Keukenkastje![]()
Nee, eh wij waren gisteren aan het stoeien en ik kon het niet winnen van Five, dus dan roep ik mijn judoka's er altijd even bij...ik buk en de middelste springt... *au* gauw doorgelopen naar de vriezer, maar de diepvriesdoperwtjes waren op, heb dus een half uur met een zak frieten tegen mijn oog op de bank gezeten
Nu begrijp ik het pas, je bent de fiscaal partner van Five_Horizonsquote:Op maandag 16 maart 2009 11:24 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Keukenkastje![]()
Nee, eh wij waren gisteren aan het stoeien en ik kon het niet winnen van Five,
...
quote:Op maandag 16 maart 2009 13:12 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nu begrijp ik het pas, je bent de fiscaal partner van Five_Horizons![]()
het duurde even
Gelukkig! Wel schattig, van die bezorgde kinderenquote:Op maandag 16 maart 2009 11:44 schreef Loena-tik- het volgende:
Die heeft gelukkig niets, was bij hem bovenop zijn bolletje. Hij was vooral heel erg geschrokken, heeft een uur lang aan mij vastgeplakt gezeten, kusje hier kroeltje daar
quote:Op maandag 16 maart 2009 13:12 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nu begrijp ik het pas, je bent de fiscaal partner van Five_Horizons![]()
het duurde even
Die hebben we gehad. Nu de rest van de week nog.quote:
En? Kwam je de dag een beetje door?quote:Op maandag 16 maart 2009 22:28 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Die hebben we gehad. Nu de rest van de week nog.
Noem het maar langquote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:27 schreef Nizno het volgende:
Vandaag weer een lange werkdag voor de boeg. Van 19.00 tut 22.00.
Morgen vrij... En dan nog 3 daagjes werken...
Daar kan ik niet aan tippen, was er pas om half negen, ging weg om half zes en mocht tot negen uur naar cursusquote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Noem het maar lang![]()
Ik was om 07.00 op de zaak. Ga door tot 17.00 en daarna door naar school tot 22.30
Met moeite. En de dag van vandaag is nog niet voorbij.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:35 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
En? Kwam je de dag een beetje door?
Ik heb wel een vrij nuttige dag gehad. In ieder geval nuttig overleg en even wat documenten aangepast die naar school moeten ergens in de loop van deze of volgende week. De rest van de week even wat dingen voorbereiden voor een presentatie/bijeenkomst van dinsdag. En dan is het vrijwel weekend.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:40 schreef JumpingJacky het volgende:
Uitgezonderd een paar mailtjes beantwoorden, doe ik vandaag helemaal niks
Ja, dit zijn de goedkoopste kilometers die je nog kan maken met je autoquote:
En ben jij hierin leidend of lijdend?quote:Op woensdag 18 maart 2009 07:57 schreef ManAtWork het volgende:
Woensdag: met de W van evaluWatiegesprek.
Zonder dat je het gezegd had, wist ik dat alquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Had ik al gezegd dat Moffen niet te vertrouwen zijn? Bij deze
quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:09 schreef Five_Horizons het volgende:
quote:mof de; v(m) -fen
soort gewatteerde koker waarin men de handen steekt als middel tegen de kou
Moet je de fiets van de zaak inleveren?quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Ow, maar dat kunnen Polen ook hoorquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik kan er nog niet teveel over zeggen, maar gatverdamme; wat een achterbaks gebeuren hier.
Die zijn niet zo heel vaak werkgever, hierquote:
Hier ook niet, maar wel collega'squote:Op woensdag 18 maart 2009 14:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die zijn niet zo heel vaak werkgever, hier
Die heb ik gelukkig niet....quote:
En vergeet de Nederlanders nietquote:
Collega's of Poolse collega's?quote:
Het laatste sowieso niet en dat eerste binnenkort gelukkig ook niet meerquote:
quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het laatste sowieso niet en dat eerste binnenkort gelukkig ook niet meer
gefeliciteerd!! ook voor je fiscale partner en je minimedebewonerquote:Op woensdag 18 maart 2009 16:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Nu op weg naar belangrijker dingen: onze oudste is 9 geworden
Van harte gefelicitaart!quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Van Harte Gefeliciteerdquote:Op woensdag 18 maart 2009 16:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Krijgt hij het was toch een hij? een Fok!-account voor z'n verjaardag?quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik maakte alleen maar jongensquote:
quote:een Fok!-account voor z'n verjaardag?
Ja hier ookquote:Op donderdag 19 maart 2009 09:52 schreef JumpingJacky het volgende:
Pfff, hier zwaar bewolkt grijs weer... Hoezo lente?
Binnen neem ik aan?quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Hier is een grote donderwolk.....
Hier nu ookquote:Op donderdag 19 maart 2009 12:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Binnen neem ik aan?
Hier is het blauw met wat schaapjeswolken en zonnig
Paar keer reiskosten, eens een lunch en/of een broodje...quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Overige werkzaamheden, lijkt me, maar hoe zit je met je onkosten, dan?
Het moet redelijk en billijk zijn in het maatschappelijk verkeer. Althans zo is het in het handboek Loonheffingen opgenomen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:26 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Paar keer reiskosten, eens een lunch en/of een broodje...
Zijn er geen beperkingen of vrijstellingen op het gebied van netto onkosten vergoedingen?
Ja het neigt misschien zelfs nog eerder naar een vrijwilligersbaantje. Het is voor een landelijke belangenvereniging.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Het moet redelijk en billijk zijn in het maatschappelijk verkeer. Althans zo is het in het handboek Loonheffingen opgenomen.
Ik zie dat het secretarieel werk is. Is dat een soort van vrijwilligerswerk?
er is dan ook nog een maximum van ¤150 per maand en ¤1500 per jaarquote:Op donderdag 19 maart 2009 14:56 schreef sanger het volgende:
Het is voor de LH vrijgesteld tot ¤ 4,50 per uur als het vrijwilligerswerk is. Ik durf echter niet te beweren of het dan ook voor de IB zo is. Als het meer is dan ¤ 4,50 dan is het gewoon belast.
Dus volledig progressief belast in box 1?quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:16 schreef dndiek het volgende:
[..]
er is dan ook nog een maximum van ¤150 per maand en ¤1500 per jaar
dus dan is de vrijwilligersregeling niet van toepassing, omdat het jaarmaximum wordt overschreden
Jep, je hebt gelijk. Daar heb ik niet aan gedachtquote:Op donderdag 19 maart 2009 17:16 schreef dndiek het volgende:
[..]
er is dan ook nog een maximum van ¤150 per maand en ¤1500 per jaar
dus dan is de vrijwilligersregeling niet van toepassing, omdat het jaarmaximum wordt overschreden
Ik kon vanochtend alweer voor de derde keer deze week krabben...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 07:58 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik heb de ijskrabber maar weer uit de winterslaap gehaald, het was precies 0 graden vanmorgen.
troost je, je bent niet de enige.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:26 schreef sanger het volgende:
Leuk dat de TT ook in het weekend opgaat![]()
Doet me goed dat ik niet alleen benquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
troost je, je bent niet de enige.
Ik mag vandaag ook tot 9 uur.
Denk je dat dat voor mij dan anders is?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Doet me goed dat ik niet alleen benMaar misschien niet vergeten dat ik een kantoorbaan heb
Nou, lachuhquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:26 schreef sanger het volgende:
Leuk dat de TT ook in het weekend opgaat![]()
Als je al tot 9 uur moet (was 's avonds toch?)...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:52 schreef Nizno het volgende:
[..]
Denk je dat dat voor mij dan anders is?
Ben net even wezen lunchen en is inderdaad wel erg lekker buiten.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 12:23 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Nou, lachuhDaar sta je dan om 7 uur smorgens je auto te krabben.... Maar ik heb geluk, ik mag auto rijden en buiten werken, dus lekker in het zonnetje
Dat is 's avonds inderdaad. Maar het is een semikantoorbaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je al tot 9 uur moet (was 's avonds toch?)...
Ah, oke. Wat een rottijd op zaterdagquote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:57 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat is 's avonds inderdaad. Maar het is een semikantoorbaan.
Winterslaap? Ik zou eerder een zomerslaap verwachten bij een ijskrabberquote:Op vrijdag 20 maart 2009 07:58 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik heb de ijskrabber maar weer uit de winterslaap gehaald, het was precies 0 graden vanmorgen.
Zo he, jij hebt lekker uitgeslapen vandaag zeker?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:21 schreef Light het volgende:
[..]
Winterslaap? Ik zou eerder een zomerslaap verwachten bij een ijskrabber
Gefeliciteerd.quote:Op zondag 22 maart 2009 12:26 schreef DonJames het volgende:
Regel maar vast een plekje in het bejaardentehuis, vanaf vandaag ben ik officiëel oud
heppie birsdee!!!quote:Op zondag 22 maart 2009 12:26 schreef DonJames het volgende:
Regel maar vast een plekje in het bejaardentehuis, vanaf vandaag ben ik officiëel oud
En? Al een beetje gewend aan het nieuwe begincijfer?quote:Op zondag 22 maart 2009 12:26 schreef DonJames het volgende:
Whehehe.....quote:Op zondag 22 maart 2009 12:26 schreef DonJames het volgende:
Ahhhh... neem nou van een ervaringsdeskundige aan dat het best mee valt allemaalquote:Op zondag 22 maart 2009 12:26 schreef DonJames het volgende:
Tienentwintig!quote:Op maandag 23 maart 2009 09:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
Goed plan! Ik ben gewoon voor de vijfde keer 26 geworden
Tof manquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb zojuist m'n motorrijbewijs gehaald
why thequote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:46 schreef Five_Horizons het volgende:
En ik mag achter-o-hopquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:46 schreef Five_Horizons het volgende:
op de step is ze ook wel tevredenquote:
Yeehaw!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Waar heb je hem gehaald? Heb ik de aanbieding gemist?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:46 schreef Five_Horizons het volgende:
In de regen rijden is niet leukquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Mooi-weerrijders....![]()
Motorrijden is áltijd leuk
Met een goed pak is het toch prima te doen? Snelwegrijden is een ander verhaal, maar gewoon in de stad/polder vond ik wel lekker. Uiteraard is gewoon droog weer het lekkerst.quote:
quote:En in de zomer is het ook niet altijd een pretje. Sta je daar voor het stoplicht te wachten, dik ingepakt, met zo'n heet apparaat tussen je benen.. Als je dan ook nog op de motor zit is het helemaal hels!
Een Honda Transalp met noppenbanden (ook geen succes op nat wegdek..). Lekker baggerenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:35 schreef Five_Horizons het volgende:
Een tijdje terug kreeg ik een beschikking dat ik ¤400 euro zou terugkrijgen....Ik moet het nóg krijgen
DJ: wat rij jij qua motor, eigenlijk?
Ik moet het voor 16 mei gestort hebben. Morgen maar eens bellen, ik ben wel benieuwd waar dit opeens vandaan komt. Ik zal met mijn beetje inkomen toch niet opeens meer toeslag gekregen hebben dan waar ik recht op had, me dunkt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:35 schreef Five_Horizons het volgende:
Een tijdje terug kreeg ik een beschikking dat ik ¤400 euro zou terugkrijgen....Ik moet het nóg krijgen
Is het wel echt zorgtoeslag?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vandaag een brief van de Belastingdienst ontvangen, of ik even 55 euro naar ze wil overmaken. Ik zou een beschikking ontvangen hebben, iets met zorgtoeslag, maar kan me niet herinneren dat ik de afgelopen maanden een dergelijke envelop heb mogen ontvangen.
Welke letter staat er in het aanslagnummer en wat komt daarna?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vandaag een brief van de Belastingdienst ontvangen, of ik even 55 euro naar ze wil overmaken. Ik zou een beschikking ontvangen hebben, iets met zorgtoeslag, maar kan me niet herinneren dat ik de afgelopen maanden een dergelijke envelop heb mogen ontvangen.
Da's op droog wegdek ook geen echt succes, gok ikquote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Een Honda Transalp met noppenbanden (ook geen succes op nat wegdek..). Lekker baggeren
Ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
Is het wel echt zorgtoeslag?
Geen ZVW toevallig?
Je hebt het gestopt per 1 maart. Dan krijg je dus ook een voorschot tot 1 maart. Het totale jaarbedrag is berekend en gedeeld door 12. Blijkbaar heb jij gedeeld door 2 recht op een paar euro meer.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja.
Inmiddels is duidelijk wat het is. Ik heb per 01/03 de zorgtoeslag gestopt. Omdat ze die blijkbaar vooruit betalen (ik ging er voor het gemak van uit dat het niet zo was), heb ik rond 20/02 dus wel al zorgtoeslag voor maart ontvangen (op de 24e de wijziging doorgegeven). Dat willen ze nu graag terug.
Ik zou 58 per maand moeten krijgen (maximaal dus), krijg 57 en moet nu 55 terugbetalen. Oftewel ik heb 3 keer een euro te weinig ontvangen, dat verrekenen ze nu.
Overigens had ik wel verwacht dat ze dit gewoon na 2009 zouden verrekenen, als duidelijk is hoeveel ik in totaal ontvangen heb en waar ik recht op heb. Maar dat was blijkbaar ook onjuist.
Doordat de bedragen op de beschikking me niks zeggen, kon ik dit dus ook niet zo snel plaatsen. Totdat ik zag wat er gestort is, toen kwam ik vrij snel op 55 euro.
Even om te zien of ik je goed begrijp:quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
Je hebt het gestopt per 1 maart. Dan krijg je dus ook een voorschot tot 1 maart. Het totale jaarbedrag is berekend en gedeeld door 12. Blijkbaar heb jij gedeeld door 2 recht op een paar euro meer.
Aan het eind van 2009 kun je ook nog een herberekening krijgen over de eerste 2 maand als je inkomen te hoog is geweest tov het bedrag wat er voor je berekend is.
Dus mocht je het wegens inkomensverhoging gestopt hebben reken er dan maar op dat je nog een herberekening krijgt. Je had dan beter een wijziging van inkomen in kunnen dienen.
(kan namelijk geen andere reden bedenken om per 1 maart te stoppen met de ZT)
En na vandaag?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Bijna weekend! Nog één dagje en ze kunnen hier allemaal de spreekwoordelijke tering krijgen!
Dat moest ik toch welquote:
uiteraard kan opnieuw toeslag aanvragen vanaf 1 maart altijd nog.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Even om te zien of ik je goed begrijp:
Ik krijg dus geen herberekening in 2010 over tijdvak 2009? Ik neem aan dat ik dan gewoon wel zelf alsnog mijn toeslag kan aanvragen over 2009? Momenteel betaal ik de verzekering niet zelf, en ontvang ik de toeslag niet zelf. Degene die 'm ontvangt heeft mij gevraagd het stop te zetten, dus heb ik dat gedaan.
Ik ga achter je aan. Al sla ik voor Maastricht wel rechtsaf.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:30 schreef dndiek het volgende:
Ik ga dadelijk naar Zuid-Limburg voor een weekendje weg
Ik weet de exacte locatie nog nietquote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:52 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik ga achter je aan. Al sla ik voor Maastricht wel rechtsaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |