Kletskoekquote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:18 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik moest bijbetalen. Dus heeft hij geld in kas gekregen om te blijven bestaan, zijn personeel kan betaald worden en aan de verplichtingen kan nog worden voldaan.
Nah, op de nieuwe auto zit wel iets meer marge dan 1.000.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:27 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Kletskoek
(Btw buiten beschouwing gelaten)
Je koopt een nieuwe auto van 40.000, ruilt een barrel voor 20.000 in. Netto inkomende kasstroom bij de dealer 20.000.
Af:
Inkoop nieuwe auto tbv levering: 39.000
Resultaat: negatieve kasstroom van 19.000
Waar gaat hij zijn personeel van betalen dan?![]()
Daarnaast is de ingeruilde auto niet binnen 3 maanden verkocht, wordt hij dus minder waard, afschrijving op bedrijfsvoorraad, stel 3.000.
Dealer heeft 19.000 gefinancierd voor jouw transactie, waarbij het onderpand (de inruiler) inmiddels onvoldoende dekking geeft voor de financiering. De lening gaat default, dealer failliet
Gefeliciteerd, MAW. Door de aankoop van een nieuwe auto heb je een autobedrijf in de vernieling geholpen, een 20 man personeel op straat geschopt en de lokale bank met enorme schuld laten zitten![]()
![]()
Slecht uitonderhandeld door jou danquote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:35 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nah, op de nieuwe auto zit wel iets meer marge dan 1.000.
Ofwel je hebt geen gloednieuwe auto gekocht ofwel je hebt een voorraad-auto gekocht?quote:Daarnaast kan ik het niet helpen dat de dealer mijn inruiler niet om weet te zetten in liquiditeit. Dat is ondernemersrisico. Hij had hem niet hoeven te verkopen. In dat geval was hij met een financiering (in jouw voorbeeld) van 39.000 blijven zitten in plaats van 19.000.
Nee hoor, men moet vooral blijven consumeren. Mijn rekenvoorbeeld was nou niet echt serieus te noemen. Maar de scherts in mijn opmerkingen mis je wel vakerquote:Maar begrijp ik je goed dat het beter is om niet te consumeren? Want dan snap ik niet waarom iedereen roept dat men met blijven investeren en dat banken moeten blijven lenen aan ondernemers.
Vandaag zat het wel mee. De trein kwam aanrijden toen ik het perron op liep, ik kon zitten, krantje mee, muziek aan en een minuutje of 20 later was ik in mijn woonplaats.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vindt ik de trein altijd tegenvallen. Of hij nu op tijd rijdt of niet.
Touché. Ik bedoelde in z'n algemeenheid.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:45 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Slecht uitonderhandeld door jou dan![]()
Een voorraadauto inderdaad.quote:[..]
Ofwel je hebt geen gloednieuwe auto gekocht ofwel je hebt een voorraad-auto gekocht?
Alsof mijn onderwerp serieus te noemen is.quote:[..]
Nee hoor, men moet vooral blijven consumeren. Mijn rekenvoorbeeld was nou niet echt serieus te noemen. Maar de scherts in mijn opmerkingen mis je wel vaker![]()
Eens. Door een samenloop van omstandigheden is het domino-effect opgetreden. Een bobbeltje onderweg is nu verandert ineen diepe kuil.quote:Maar met betrekking tot het blijven lenen aan ondernemers denk ik juist wel dat de banken terughoudender moeten zijn. De afgelopen jaren werd er nauwelijks serieus naar de business gekeken door de banken en werden kredieten veel te makkelijk verstrekt. Gevolg is te zwaar gefinancierde bedrijven die bij de minste tegenwind omvallen, wat je nu dus ook in versneld tempo ziet gebeuren. Dat is deels de schuld van de bank, maar net zo goed van de ondernemers die blind geld leenden.
Maar goed, mijn visie op ondernemen is erg ouderwets en hoewel iedereen tegen me zegt dat het niet meer van deze tijd, blijf ik er wel aan vasthouden, simpelweg omdat ik erin geloof. En bij mij blijkt het goed te werken, ook in deze wat krappere tijden.
Tegen die logica kan ik niet opquote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:39 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
[..]
10 fietsen kan ik niet kwijt. 1 auto wel.
En hoe kwam je in je huisquote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Vandaag zat het wel mee. De trein kwam aanrijden toen ik het perron op liep, ik kon zitten, krantje mee, muziek aan en een minuutje of 20 later was ik in mijn woonplaats.
Nope. Niet bij een klant gekocht. Die had niet het juiste merk.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:12 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik gok dat je bij een klant van je hebt gekocht, dus je zal vast een nette (al dan niet barter) deal gesloten
Ah, die had alleen Nederlands fabrikaatquote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:10 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nope. Niet bij een klant gekocht. Die had niet het juiste merk.
Nee, buitenlands fabricaat. En dat is niet toegestaan volgens FH.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Ah, die had alleen Nederlands fabrikaat
Ach,... je moet toch ergens over SC-en.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Je zult toch maar een auto gekocht hebben en daarover een post met een kwinkslag plaatsen.... komt zo'n blauwe debiel daar een beetje semi-lollig over doen....even later komt een Rolling Stone het nog eens dunnetjes over doen
![]()
Geen idee. Slechte MOD's?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:18 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom heb ik de afgelopen week alweer 4x een OP moeten terugplaatsen?
Hier is het nog steeds vrijdagavond.quote:
Tel daar nog een paar van mij bij op...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:18 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom heb ik de afgelopen week alweer 4x een OP moeten terugplaatsen?
Ik ben vroeg begonnen... beetje mijn gevoel voor tijd kwijtquote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:38 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Hier is het nog steeds vrijdagavond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |