abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66964699
En weer heeft een dader in Duitsland zich tegoed gedaan met schietspellen alvorens hij het geleerde in de praktijk brengt.....

Voor mij is het helder: een verbod op dergelijk tuig. Het beïnvloed de geest bijzonder slecht... Het is meer dan eens aangetoond.

Hoe denkt u daar over?
pi_66964713
Blame the player, not the game.
pi_66964720
Not this crap again.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:46:58 #4
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66964742
Het is niet aangetoond. Sterker nog, de wetenschap zegt precies het tegenovergestelde.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:48:13 #5
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_66964788
Idd, zo staat het ook vast dat het verbieden van paddo's na een oneindige reeks van incidenten een goed idee was.
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:48:15 #6
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_66964789
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is meer dan eens aangetoond.
Que?
And now for something completely different, I'm on a horse.
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:49:16 #7
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66964828
quote:
En weer heeft een dader in Duitsland zich tegoed gedaan met schietspellen alvorens hij het geleerde in de praktijk brengt.....

Voor mij is het helder: een verbod op dergelijk tuig. Het beïnvloed de geest bijzonder slecht... Het is meer dan eens aangetoond.

Hoe denkt u daar over?
IK heb geen idee aan wat voor "materiaal" jij bent blootgesteld, maar wat het ook is het moet per direct verboden worden!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:49:53 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_66964851
Als dat zo zou zijn dan zouden we honderden, zoniet duizenden schietende gekken rond hebben lopen. Pure onzin dus.
pi_66964888
quote:
Het is meer dan eens aangetoond.
doe eens linken naar iets minstens enigzins wetenschappelijk
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:50:54 #10
15967 Frollo
pi_66964894
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

IK heb geen idee aan wat voor "materiaal" jij bent blootgesteld
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:50:54 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66964895
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:48 schreef Frollo het volgende:
Idd, zo staat het ook vast dat het verbieden van paddo's na een oneindige reeks van incidenten een goed idee was.
Ja, want ik hoorde van de buurman dat iemand in een busje een hond gevild had, en mensen dachten dat het paddo's waren, en ik dacht, het zou ook net zo goed een baby kunnen zijn. Dus moesten paddo's maar verboden worden!
Groetjes, Klink, minister van Volksgezondheid.

p.s. bij dat incident waren geen paddo's in het spel, wel een psychose. Maar wie geeft er een biet om dat verbod, op wat linkse pro-vrijheid hippies na dan.
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:51:26 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_66964913
Tegen!

Die verknipte idioot uit Duitsland was zonder schietspellen ook wel doorgedraaid. Geen reden dus om dan maar games te verbieden. Typisch gevalletje van simpel denken en maar iets makkelijks te schuld geven van een complex probleem.

Verder kunnen gezonde volwassen mensen prima het verschil tussen de echte wereld en een computerspel. Niet nodig om een betuttelende overheid het te laten verbieden en zelfs ronduit vervelend voor gameliefhebbers.
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:52:40 #13
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_66964964
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:49 schreef Snakey het volgende:
Als dat zo zou zijn dan zouden we honderden, zoniet duizenden schietende gekken rond hebben lopen. Pure onzin dus.

Speel gemiddeld 3 uur per dag ET ( verwachte reactie: ) en ik loop toch echt niet met een geweer/pistool/revolver/mes/zwaard over straat.
Heb trouwens ook niet de drang die te gebruiken.
pi_66964990
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

p.s. bij dat incident waren geen paddo's in het spel, wel een psychose.
verbieden!!!
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_66964996
Ik speel elk weekend halo 3 waar ik verschrikkelijk mooie headshots maak, met een shotgun mensen doodschiet en regelmatig mensen "stick" met granaten. en hier komt het rare, ik heb nog NOOIT een moord gepleegd. JA het is natuurlijk wachten want ik ben een tikkende tijdbom en dat komt allemaal door games.

Laat ouders hun kinderen opvoeden! Het is erg makkelijk om andere dingen de schuld te geven.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_66965001
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:51 schreef Hexagon het volgende:
Tegen!

Die verknipte idioot uit Duitsland was zonder schietspellen ook wel doorgedraaid. Geen reden dus om dan maar games te verbieden. Typisch gevalletje van simpel denken en maar iets makkelijks te schuld geven van een complex probleem.

Verder kunnen gezonde volwassen mensen prima het verschil tussen de echte wereld en een computerspel. Niet nodig om een betuttelende overheid het te laten verbieden en zelfs ronduit vervelend voor gameliefhebbers.
Het is wel erg opvallend dat die lui stuk voor stuk te goed hebben gedaan aan dat tuig.

Het is toch niet gezond om je toch te verheerlijken aan geweld? Eerlijk?
pi_66965027
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

IK heb geen idee aan wat voor "materiaal" jij bent blootgesteld, maar wat het ook is het moet per direct verboden worden!
Inderdaad, welk spul heb je gesnofen

Volgende keer mischien je argument wat beter onderbouwen met wetenschapelijk bewijs oid
No Guts, No Glory
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:54:29 #18
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_66965033
Als je het verschil ziet tussen mensen die daadwerkelijk zoiets doen door een spel en de mensen die het gewoon als spel zien en verder niks.

Wie denk je dan dat de schuldige is? Het spel of de personen?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:54:56 #19
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_66965054
Ze moeten rockmuziek ook verbieden, er zijn in de jaren 60 en 70 ook moorden gepleegd door mensen die naar rockmuziek luisterden !

Oh, en als blijkt dat de dader ook een liefhebber van melk was moet melk ook verboden worden !
zzz
pi_66965058
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:52 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Speel gemiddeld 3 uur per dag ET ( verwachte reactie: ) en ik loop toch echt niet met een geweer/pistool/revolver/mes/zwaard over straat.
Heb trouwens ook niet de drang die te gebruiken.
En toch beïnvloedt het gaandeweg wel degelijk je geest. Je grenzen worden in het onderbewustzijn verlegd. Het erge is dat je dat zelf waarschijnlijk niet eens doorhebt.
  FOK!fotograaf donderdag 12 maart 2009 @ 11:55:15 #21
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_66965064
Meneer Echtgaaf.. ik heb ooit eens iemand heel hard geschopt. Dat heb ik geleerd toen ik aan het voetballen was.. kunnen we dat ook meteen verbieden?
pi_66965081
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En toch beïnvloedt het gaandeweg wel degelijk je geest. Je grenzen worden in het onderbewustzijn verlegd. Het erge is dat je dat zelf waarschijnlijk niet eens doorhebt.
en nu met wetenschappelijke onderbouwing?
pi_66965093
quote:

Hoe denkt u daar over?
Helemaal mee eens, maar dan wel gelijk goed beginnen en hard optreden tegen de jeugd die na schooltijd een beetje cowboy en indiaantje lopen te spelen of nog erger doctortje wat voor een verdorven geesten je daar wel niet van krijgt
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:56:14 #24
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_66965101
En altijd moeten mensen weer redenen zoeken waar mensen zelf geen schuld zijn aan de situatie... Deze dingen gebeurden al lang voordat er computer-games waren en er is geen enkel verband te leggen...

Mensen die geweldadige games als reden/inspiratie zien zijn vaak ook mensen die totaal geen games spelen en er geen enkele ervaring mee hebben... Een potje FPS-en is niets anders dan een potje paintballen... Het gaat om de competitie en dat het er vet uitziet, niet om mensen doodmaken (hoe kan je uberhaupt een virtueel karakter een mens noemen) , dan is een personage uit een boek, of een pion met schaken zeker ook een mens? Flikker toch op en doe je huiswerk...

Er zijn altijd zieke/gestoorde geesten die om welke reden dan ook iets dergelijks zullen doen en dat is moeilijk te accepteren, maar is meestal net zo onvermijdelijk als veel dingen die in het normale dagelijkse leven voorkomen...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:56:24 #25
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_66965109
quote:

Hoe denkt u daar over?
Ik denk inderdaad dat het samenhangt met het spelen van spellen, want alle gamers schieten 15 mensen dood om daarna zelfmoord te plegen.

En verder heeft het vooral niets te maken met 16 vuurwapens die voorhanden waren in het ouderlijk huis van die mafketen.

Hij at ook weleens bij McDonalds, schijnt het. Ik zeg: sluiten die hap.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_66965121
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:55 schreef Ronhui het volgende:
Meneer Echtgaaf.. ik heb ooit eens iemand heel hard geschopt. Dat heb ik geleerd toen ik aan het voetballen was.. kunnen we dat ook meteen verbieden?
Neen. In beginsel is voetbal geen agressieve sport met als doel je naaste te bezeren.

Met schietspellen is dat doel wel degelijk erg duidelijk.
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:57:31 #27
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_66965155
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Neen. In beginsel is voetbal geen agressieve sport met als doel je naaste te bezeren.

Het doel is om plezier te hebben en het te beleven in een virtuele wereld.

Het spelen van een spel heeft dus ook niet als doel je naaste te bezeren.
pi_66965159
quote:

[..]

Bewijs? Oh ja te lange blootstelling aan jou brengt irritaties en agressie met zich mee. Mijn bewijs? De overige posts
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
  FOK!fotograaf donderdag 12 maart 2009 @ 11:57:50 #29
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_66965169
quote:

[..]

Hoax... hoe kan jij dat beweren over iemand die je niet kent?

Je kan dan wel alles gaan verbieden.
Geen natuurfilms meer omdat je daar ziet hoe een Leeuw een zebra doodmaakt en opeet het volgende?
pi_66965173
quote:

[..]

Een schietspel is darten maar dan anders, het draait niet om het bezeren van iemand anders maar om het beter zijn dan de andere
  donderdag 12 maart 2009 @ 11:59:16 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_66965233
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is wel erg opvallend dat die lui stuk voor stuk te goed hebben gedaan aan dat tuig.

Een gewelddadige gefrustreerde geest trekt dingen aar zich toe waarin hij zijn emoties kwijt kan. Die zzal hij in dat soort spellen zeker vinden. Dat zegt echter niet dat die spellen iemand zo maken.

Verder vind 99.9% die spelletjes gewoon leuk omdat er dingen in kunnen die niet realistisch zijn.

En we gaan sprookjes toch ook niet verbieden?
  FOK!fotograaf donderdag 12 maart 2009 @ 12:00:08 #32
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_66965263
quote:

[..]

Met schietspellen heb ik dat gevoel ook niet hoor.. ik heb het gevoel dati k een paar pixels uit elkaar laat spatten.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:01:14 #33
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66965306
De dader deed ook aan tafeltennis en fitness geloof ik. Ook maar afschaffen dan. Ow, en hij zat vaak in zijn uppie alleen achterin de bus: achterkant van de bus ook maar verbieden, en iedereen voortaan verplicht laten socializen.

Ow... hij werd gepest en had ene minderwaardigheidscomplex? Ow.... ehm... nee, we kunnen andere mensen natuurlijk niet de schuld van geven.... ehm ehm.... BLAME VIDEOGAMES!!!

donderdag 12 maart 2009 @ 12:01:57 #34
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_66965328
quote:

[..]

Ik ben tegen oorlog en geweld, en toch speel ik schietspelletjes (en ik kijk films, OH MY GOD!!!).

Da's geen verheerlijken van geweld, dat is FICTIEIEIEIEIEIEIE! Niet echt!. Virtueel! NIRL!!!

Grow a brain, please.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!fotograaf donderdag 12 maart 2009 @ 12:03:44 #35
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_66965377
Er zullen altijd rotte appels tussen zitten die bepaalde dingen doen. Een school binennstormen en iedereen vermoorden.. dat komt niet door spelletjes hoor, dat idee is in zijn hoofd gekomen door andere mensen die het al eerder hebben gedaan, dankzij de media die er verhalen over maken enzovoort.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:04:52 #36
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_66965426
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:59 schreef Hexagon het volgende:
Een gewelddadige gefrustreerde geest trekt dingen aar zich toe waarin hij zijn emoties kwijt kan. Die zzal hij in dat soort spellen zeker vinden. Dat zegt echter niet dat die spellen iemand zo maken.

Verder vind 99.9% die spelletjes gewoon leuk omdat er dingen in kunnen die niet realistisch zijn.

En we gaan sprookjes toch ook niet verbieden?
Precies, helemaal mee eens!

Maar t is zoveel makkelijker om andere dingen de schuld te geven dan de mensen, ergens een vinger naar te wijzen en zeggen: dat is de oorzaak! Als we alle geweldadige stripboeken, films, en spelletjes weg zouden doen zou de wereld een utopia zijn toch?

Echt wat een simpele zielen...
B-FliP Youtube Channel
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:05:04 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_66965432
quote:

[..]

Of zou zoiets als pesten van kinderen niet misschien een wat destructievere invloed hebben op de geestelijke gezondheid van mensen?
pi_66965456
Lijstje van verboden middelen

Drugs
Tabak
Rock muziek
Geweldadige films
Games
Melk
tafeltennis

Kortom BS. Vooral in Nederland wil men dingen verbieden die eventueel onwenselijk, geweld of crimineel gedrag tot gevolg hebben. Verbied reclames voor vetmakers enz. Ipv dat je mensen leert om wilskracht te ontwikkelen om niet naar dergelijke impulsen te gedragen maak je mensen zwak waardoor er alleen maar een grote kans op ongewest gedrag bestaat. Maar gelukkig is het dan ook weer de schuld van iets anders en kan er meer worden verboden.
pi_66965477
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:57 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Het doel is om plezier te hebben en het te beleven in een virtuele wereld.

Het spelen van een spel heeft dus ook niet als doel je naaste te bezeren.
Weet je, die spellen ogen vandaag de dag zo realistisch. Mensen zullen in het onderbewustzijn steeds minder het verschil met de realiteit gaan zien. Denken alsof het "normaal" is.

Het is niet normaal om op leven wezens te schieten om ze te doden.
pi_66965478
quote:

[..]

Ik heb al (pak-hem-beet) 5000 uur aan shooters erop zitten. Denk je nou echt dat ik hierdoor meer mensen wil gaan vermoord in het echt? Nee
  FOK!fotograaf donderdag 12 maart 2009 @ 12:06:36 #41
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_66965487
quote:

[..]

Hoeveel van de jongeren spelen geweldadige videogames? is het dan niet meer dan normaal dat deze moordenaars deze spellen ook spelen? Statistisch gezien lijkt het mij dat echt logisch.

Nog meer statistiek. Hoeveel procent van de personen die dit soort spellen spelen vermoorden echt iemand?
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:06:44 #42
15967 Frollo
pi_66965493
Zeg, we zijn het er hier wel over eens (op TS na dus) dat games in feite onschuldig zijn. Maar hoe kijken we aan tegen verkrachtingsspelletjes als Rapelay, of een hypothetische shooter waarbij je bijvoorbeeld alleen negers moet doodschieten? Gevoelsmatig vind ik dát niet kunnen, maar CS of GTA wel. Hoe kan dat, dat ik zo dubbel denk?
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:07:01 #43
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66965504
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Weet je, die spellen ogen vandaag de dag zo realistisch. Mensen zullen in het onderbewustzijn steeds minder het verschil met de realiteit gaan zien. Denken alsof het "normaal" is.

Dus omdat jij een idioot bent denk je maar meteen dat iedereen het is!?
  FOK!fotograaf donderdag 12 maart 2009 @ 12:07:06 #44
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_66965506
quote:

[..]

En zo kom je dus bij de ouders, die kinderen moeten begleiden maar dat niet doen!
pi_66965534
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar dan wel gelijk goed beginnen en hard optreden tegen de jeugd die na schooltijd een beetje cowboy en indiaantje lopen te spelen of nog erger doctortje wat voor een verdorven geesten je daar wel niet van krijgt
Weet, er is natuurlijk een glijdende schaal. Wanneer een schietspelletje onschuldig en wanneer is er daadwerkelijk sprake van schadelijke beïnvloeding?

Leuk voor voor psychologen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:08:32 #46
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66965555
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:06 schreef Frollo het volgende:
Zeg, we zijn het er hier wel over eens (op TS na dus) dat games in feite onschuldig zijn. Maar hoe kijken we aan tegen verkrachtingsspelletjes als Rapelay, of een hypothetische shooter waarbij je bijvoorbeeld alleen negers moet doodschieten? Gevoelsmatig vind ik dat niet kunnen, maar CS of GTA wel. Hoe kan dat, dat ik zo dubbel denk?
Omdat de gdachte achter die games daadwerkelijk het uitleven is van verkrachting of racistisch geweld, terwijl het in GTA erom gaat dat je je omhoogwerkt in de misdaad in een stad, en dat het geweld dus niet het doel is, maar een middel.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:08:36 #47
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66965559
Je hebt gelijk! Alles wat riekt naar geweldadigheid/buitenzinnigheid moet per direcht gestopt worden. Nieuws moet ook alleen maar leuke dingen brengen, muziek mag alleen maar over onschuldige romantiek gaan of de liefde van God. Hard rock, Punk rock, gabber, hardhouse en andere opruiende muziek ook verbieden. De enige boeken die verkocht mogen worden moeten een strikt positieve insteek hebben zonder onnodige spanning. Alles wat meer actie bevat dan de Donald duck moet worden gecensureerd. Spelletjes die geweldadiger zijn dan tetris (ook al vind ik exploderende stenen ook dubieus, maar ok.) moeten zodanig worden afgezwakt dat de geweldadige elementen eruit zijn gehaald. Counterstrike wordt dan een soort tikkertje. Geen wapens maar als je getikt wordt door je tegenstander ben jij hem en moet de rest zich verbergen.

Het negeren van een menselijk emotie lijkt me een strak plan, kan niet fout gaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:08:36 #48
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_66965560
Dit type tragedies worden misbruikt om uitingen en bezigheden te verbieden. De spelletjes en ook de wapens hebben geen schuld aan dit drama.

Het is altijd een complex aan factoren, waarom die shit altijd zo vereenvoudigen?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:09:08 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_66965579
quote:

[..]

Nee hoor

op een gegeven moment heb je honger en moet je naar een echte supermarkt om eten te kopen waar je geen aliens neer hoeft te knallen
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:09:46 #50
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66965596
Ik word altijd ongelooflijk AGRESSIEF van Nederlandstalige muziek!!! Afschaffen die bende!!!
pi_66965599
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:07 schreef Ronhui het volgende:

[..]

En zo kom je dus bij de ouders, die kinderen moeten begeleiden maar dat niet doen!
Zeker ouders hebben daarin een belangrijke rol te vervullen. Het probleem is echter dat die met z'n tweeën overdag werken en de opvoeding er vaak bij in schiet.....

Ik zeg: voorkomen is veel beter dan blussen. Een ban op die troep en het liefst vandaag nog!
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:09:59 #52
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_66965602
quote:

[..]

Dan ligt het dus aan 'die' mensen en niet aan het spel. Als je geen verschil ziet tussen Call of Duty en in het echt rondlopen en random wat mensen kapot knallen moet je misschien wat hulp zoeken.
pi_66965642
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:09 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Dan ligt het dus aan 'die' mensen en niet aan het spel. Als je geen verschil ziet tussen Call of Duty en in het echt rondlopen en random wat mensen kapot knallen moet je misschien wat hulp zoeken.
Nee, ik stel dat die spellen zo realistisch ogen dat het gevaar bestaat dat mensen steeds moeilijker het onderscheid gaan zien. Het onderbewustzijn gaat zaken dan vermengen.

Dat is het gevaar.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:12:51 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_66965696
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zeker ouders hebben daarin een belangrijke rol te vervullen. Het probleem is echter dat die met z'n tweeën overdag werken en de opvoeding er vaak bij in schiet.....

Ik zeg: voorkomen is veel beter dan blussen. Een ban op die troep en het liefst vandaag nog!
Wat pestgedrag aanpakken is inderdaad veel ingewikkelder dus moet iedereen maar gebukt gaan onder zinloze verboden waarmee niets bereikt word
pi_66965712
quote:

[..]

Ze zouden beter jou kunnen bannen van Fok! met je spam.

Ik vind dat iemand in staat moet zijn om een spel te kopen. Mocht het fout gaan met dat persoon, dan zullen de ouders moeten optreden. Maar vaak doen ouders dit niet. Op een gegeven moment gaat het zo slecht met die jongen, en die ouders vragen dan niet hoe en wat.

Na enige tijd hangt de jongen zichzelf op, het spel krijgt de schuld, omdat hij dat, toevallig speelde, en van de ouders/hun opvoeding van het kind hoor je niets...
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:13:38 #56
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_66965715
quote:

Het zijn geen levende wezens, het zijn pixels op een scherm!!! Een fantasie... Damn, ben je zelf zo simpel of lijkt t maar zo? Ik speel al sinds mijn kindertijd geweldadige spellen en beschouw mezelf als humanist...

En als we er iets IRL erbij halen is in jouw ogen is jagen ook onnatuurlijk zeker... Jagen (ben ik zelf geen fan van trouwens) en spelletjes als paintball zijn niet bedoelt om andere mensen dood te maken, en dat zijn computerspelletjes ook niet (welke dan ook nog virtueel zijn)...
B-FliP Youtube Channel
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:13:49 #57
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_66965722
...om het maar even simpel te stellen. Waarom had deze gast uberhaupt toegang tot wapens? Die waren van zijn ouders.

Ouders maar verbieden dan?
Siamo Tutti Antifascisti!
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:14:23 #58
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66965745
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, ik stel dat die spellen zo realistisch ogen dat het gevaar bestaat dat mensen steeds moeilijker het onderscheid gaan zien. Het onderbewustzijn gaat zaken dan vermengen.

Dat is het gevaar.
Dat dacht men vroeger ook over comicbooks.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:15:59 #59
31101 _Led_
pi_66965786
quote:

[..]

En ook op de muziek van Ozzy Osbourne en Marilyn Manson dan maar..?
zzz
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:16:48 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_66965811
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is het gevaar.
Verbieden dus die bijbel

Want als er iets grote hoeveelheden geweld propageert
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:17:28 #61
31101 _Led_
pi_66965833
Schaken is trouwens ook extreem gewelddadig !
zzz
  FOK!fotograaf donderdag 12 maart 2009 @ 12:17:56 #62
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_66965860
quote:

[..]

ja.. symptoonbestreiding.... mag dit niet.. dan komt er wel wat anders. Waarom niet beginnen met sigaretten te verbieden en daarna de fast food restaurants.. daardoor vallen vele malen meer doden dan door kogels. Misschien kan je dan ook meteen alle godsdiensten verbieden (mijn steun heb je dan alvast) want je kan zelf zien hoeveel mensen gebrainwashed zijn door de bijbel of de koran? Waar wil je stoppen met verbieden en beginnen met accepteren?

Denk je niet dan in dit specifieke geval in Duitsland het veel meer meeweegt dat zijn vader een wapenliefhebber is, dat hij is opgegroeid met wapens? Dat heeft vele malen meer invloed gehad op zijn gedrag dan een spelletje hoor. En als we toch inzoomen op
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:19:30 #63
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66965925
Laten we gewoon de mensheid uitroeien, weten we zeker dat dit soort dingen niet meer gebeuren.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_66965937
Als je een schietspel speelt waarbij je je tegenstanders niet dood hoeft te maken word het er niet minder leuk om. Waarom? Omdat het gaat om de competitie en niet om het moorden.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_66965957
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Verbieden dus die bijbel

Want als er iets grote hoeveelheden geweld propageert
Propageren !

Walgelijke reactie trouwens. Nieuw?
pi_66965967
Het lijkt me eerder dat het door films en zelfs dingen die soms in het nieuws komen.

Omdat je daar soms echt een beeld van de dader krijgt en sommige mensen zich daarmee verbonden voelen etc aangezien dat meestal veel dieper gaat psychologisch dan een spel kan gaan.

Maar als iemand al niet gestoord van zichzelf is zal het allemaal best wel meevallen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:21:30 #67
15967 Frollo
pi_66965998
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Propageren !
Propageren ja.
De manier waarop Jozua en zijn makkers het Beloofde Land in bezit namen wordt niet bepaald afgekeurd.
pi_66966008
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:14 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat dacht men vroeger ook over comicbooks.
En daarom lijkt mij verregaand onderzoek zeker nodig:
waar ligt de grens
pi_66966043
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:13 schreef wijsneus het volgende:
...om het maar even simpel te stellen. Waarom had deze gast uberhaupt toegang tot wapens? Die waren van zijn ouders.

Ouders maar verbieden dan?
Nee wapens verbieden.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:23:38 #70
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_66966078
quote:

Hoe denkt u daar over?
Dat dat onzin is.
Het is helemaal niet aangetoond.
Het is aangetoond dat mensen met dit soort problemen ook vaak schiet games spelen.

Het is niet bewezen dat je van schietgames dit soort gedrag gaat vertonen.
Dat is wel weer erg bot over de overige 99.99% van de spelers
pi_66966093
Ik denk dat de ouders meer verantwoordelijk zijn voor die daad dan een computer spel. Als ze die jongen goed hadden opgevoed was zoiets echt niet gebeurd!

dus: ouders die niet kunnen opvoeden verbieden.
pi_66966103
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:13 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Het zijn geen levende wezens, het zijn pixels op een scherm!!! Een fantasie... Damn, ben je zelf zo simpel of lijkt t maar zo? Ik speel al sinds mijn kindertijd geweldadige spellen en beschouw mezelf als humanist...

En als we er iets IRL erbij halen is in jouw ogen is jagen ook onnatuurlijk zeker... Jagen (ben ik zelf geen fan van trouwens) en spelletjes als paintball zijn niet bedoelt om andere mensen dood te maken, en dat zijn computerspelletjes ook niet (welke dan ook nog virtueel zijn)...
Realiseer je dat elke individu weer anders kan reageren op gesimuleerde situaties. Vermenging van realiteit en fictie treedt niet bij iedereen op hetzelfde punt op.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:24:52 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_66966119
quote:

[..]

Propageren !

Er staat ontzettend veel geweld in dat boek. Dat moet dan minstens zo schadelijk zijn als die games.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:25:43 #74
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66966143
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:17 schreef _Led_ het volgende:
Schaken is trouwens ook extreem gewelddadig !
En die paarden die in dat spel doodgemaakt worden dan?! Dus dáár komt het geweld tegen dieren vandaan! Dion Graus, ik verwacht kamervragen!1!!

Even een opzetje:
1: Heeft u ooit kennis genomen van het spel 'Schaak' en zo neen waarom niet?
2: Weet u dat spelers van Schaak onder andere elkaars -fictieve- paarden proberen dood te maken en zo neen waarom niet?
3: Bent u het met me eens dat dit aanzet tot geweld naar dieren toe, en zo neen waarom niet?
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:25:46 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66966146
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:23 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dat dat onzin is.
Het is aangetoond dat mensen met dit soort problemen ook vaak schiet games spelen.

Dat dus ja. Anders kan je ook gaan zeggen dat priester worden pedofilie veroorzaakt.
Vrijheid
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:26:09 #76
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_66966162
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
En daarom lijkt mij verregaand onderzoek zeker nodig:
waar ligt de grens
Er lijkt mij een verregaand onderzoek nodig naar jouw rationaliteit en denkwijzen...

De geschiedenis is een groot bloedbad, zelfs in deze tijd van relatieve vrede zijn er op veel plekken bloedige oorlogen en worden mensen voor allerlei redenen op de gruwelijkste manieren afgemaakt, en jij gaat in deze tijden de schuld leggen bij entertainment... En jij hebt als ondertitel latent liberaal? Wat een grap!
B-FliP Youtube Channel
pi_66966189
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:23 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dat dat onzin is.

Feit is dat vermenging kan optreden tussen realiteit en fictie. Dat gevaar heb je nu eenmaal. Ik stel ook niet dat een ieder die een schietspel doet op enig moment in het wilde weg gaat rondschieten.

De grens is echter lastiger aan te geven. En daarom zeg ik liever: verbieden.

Net zoals alcohol in het verkeer. De 1 wordt bij 2 pilsjes al dronken en is een gevaar ; de ander pas bij 10....
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:27:18 #78
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66966199
quote:

[..]

Propageren !

Oh DAT is walgelijk, dat jij met je bullshit hier even 1000000 mensen die lekker een spelletje spelen beledigt is natuurlijk bijzaak, want JOUW fucking sprookjesboek is wel waar .
Get woke, go broke!
pi_66966207
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Realiseer je dat elke individu weer anders kan reageren op gesimuleerde situaties. Vermenging van realiteit en fictie treedt niet bij iedereen op hetzelfde punt op.
Dus jij wilt zeggen, omdat er een zeer laag percentage zelfmoord pleegd, die tevens gamen spelen, de rest ervan het dupe moeten zijn die wel een sociaal leven hebben?

Dan kan je net zo goed roken in het totaal ook verbieden, dat komt op hetzelfde neer...
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:27:40 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_66966212
EchtGaaf kan maar op een manier consequent zijn hier om zijn doel te bereiken

Spellen verbieden -> Bijbel verbieden
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:28:46 #81
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_66966245
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Feit is dat vermenging kan optreden tussen realiteit en fictie. Dat gevaar heb je nu eenmaal. Ik stel ook niet dat een ieder die een schietspel doet op enig moment in het wilde weg gaat rondschieten.

Net zoals alcohol in het verkeer. De 1 wordt bij 2 pilsjes al dronken en is een gevaar ; de ander pas bij 10....
En alweer een vergelijking van niets, wie probeer je nou voor de gek te houden?

Kijk anders ff dit filmpje om te zien waar mensen toe in staat zijn:
Inhumane idioten.

Wellicht ben je direct genezen...
B-FliP Youtube Channel
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:28:52 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66966249
Miljoenen mensen spelen die games. Slechts 10 van hen gaan over de schreef. Erg makkelijk om een verband te leggen met games . Het is zo'n complex samenspel van factoren. Ik denk niet dat we ooit een eenvoudige verklaring kunnen geven voor het waarom van zo'n shooting.
Niet meer actief op Fok!
  FOK!fotograaf donderdag 12 maart 2009 @ 12:29:00 #83
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_66966255
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En dus spreek je jezelf tegen.... Waarom het grote geheel verbieden omdat er een iemand niet tegen kan?
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:29:28 #84
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66966267
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, je haalt waarschijnlijk oorzaak > gevolg door elkaar. Sommige mensen blijken te denken dat schietspelletjes psychopathische mensen veroorzaakt. Terwijl het logischer is dat al psychopatische personen het vaker leuk vinden om schietspelletjes te spelen.
Vrijheid
pi_66966268
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er staat ontzettend veel geweld in dat boek. Dat moet dan minstens zo schadelijk zijn als die games.
Je gaat helemaal voorbij aan een stuk realiteitsbesef wat je bij die games wel hebt en bij een stuk gelezen tekst niet. Zie de psychologische factor.

En oorlog kan wel degelijk en functie hebben. Of ben je tegen oorlogen in alle gevallen...?
pi_66966279
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:27 schreef Hexagon het volgende:

tevens betekend dit ook, dat je ook alle webspelletjes, zoals spele.nl moet verbieden, windows games, spellen op je mobiel, alle consoles, want ja, als je 1 ding verbiedt, moet je ook de rest verbieden he? Het valt allemaal onder virtuele simulatie
pi_66966331
Daar gaan we weer .

Games verbieden leidt niet tot een minder gewelddadige samenleving of voorkomt dit soort tragische gebeurtenissen.

TS bedient zich van dezelfde goedkope retoriek als politici die een causaal verband denken te zien tussen games en geweld en daardoor games willen verbieden. Moet je ook alchol verbieden omdat er mensen zijn die met alcohol op rare dingen doen. Er zijn miljoenen mensen die gamen en die de scheiding tussen fictie en werkelijkheid perfect kunnen maken en niet komen tot dit soort daden. De oorzaken lijken me veel meer te liggen in de labiele geestestoestand van de daders dan dat games ze tot deze daden drijft.

Daarnaast worden games in Duitsland al gecensureerd met groen bloed in plaats van rood bloed. Blijkbaar werkt dat niet.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:31:27 #88
15967 Frollo
pi_66966337
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:08 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Omdat de gdachte achter die games daadwerkelijk het uitleven is van verkrachting of racistisch geweld, terwijl het in GTA erom gaat dat je je omhoogwerkt in de misdaad in een stad, en dat het geweld dus niet het doel is, maar een middel.
Zit wat in, volgens mij heb je wel gelijk eigenlijk.
Whehe, ik dacht dat het ingewikkelder was.
pi_66966358
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:27 schreef Hexagon het volgende:

Kul. Je vergelijkt appels met peren.

Erfurt, Dendermode, Cho, en nu dit geval: steeds weer schietspellen maar er wordt geen woord gerept dat die lui de bijbel hebben gelezen!
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:32:47 #90
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66966377
Die jongen is begonnen met schieten op een school, scholen verbieden dan maar?
Vermoedelijk naar aanleiding van een verbroken relatie met een meisje, meisjes ook verbieden?

Zo kun je alles wel verbieden
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_66966388
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Erfurt, Dendermode, Cho, en nu dit geval: steeds weer schietspellen maar er wordt geen woord gerept dat die lui de bijbel hebben gelezen!
Hey Sherlock, volgensmij heb ik vaker de game World of Warcraft of GTA voorbij zien komen, dan een echt FPS
  FOK!fotograaf donderdag 12 maart 2009 @ 12:33:25 #92
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_66966392
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je gaat helemaal voorbij aan een stuk realiteitsbesef wat je bij die games wel hebt en bij een stuk gelezen tekst niet. Zie de psychologische factor.

En oorlog kan wel degelijk en functie hebben. Of ben je tegen oorlogen in alle gevallen...?
realiteitsbesef? Je bedoeld dat er allerlei mannen in Brazilie een meisje willen laten sterven en nu maar aanklagen wegens moord omdat er iets in het heilige boek stond? dat is de realiteit meneer.

De realiteit is dat veel meer mensen zich dagelijks laten beïnvloeden en leiden door wat er ooit eens in een boek is geschreven over iemand die ergens bovenop een wolk zou zitten dan ooit door computerspelletjes zal gaan gebeuren..

Zoek hulpt man
pi_66966394
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef Pien85 het volgende:
Die jongen is begonnen met schieten op een school, scholen verbieden dan maar?
Vermoedelijk naar aanleiding van een verbroken relatie met een meisje, meisjes ook verbieden?

Zo kun je alles wel verbieden
Ik geloof dat jij vele moeite heb om onderscheid te maken tussen oorzaak en gevolg.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:34:02 #94
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66966413
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De kruistochten waren idd lekker vredelievende tripjes .

Zet even het aantal doden aan de hand van de bijbel tegenover die door games veroorzaakt.

EN vraag je zelf even het slotje aan?
Get woke, go broke!
pi_66966428
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als een goed christen hoor je de bijbel letterlijk te nemen, al doet geen enkele christen dat behalve als dit argument hun goed uitkomt toch ken ik maar weinig christenen die hun dochter als slaaf verkopen of hun kinderen stenigen omdat het volgens de bijbel in bepaalde gevallen hoort.

Gamers krijgen geen realiteitsbesef van spelletjes en spelletjes pretenderen dit in tegenstelling tot de bijbel dan ook niet.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:34:44 #96
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66966435
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De kruistochten waren idd lekker vredelievende tripjes .

Zet even het aantal doden aan de hand van de bijbel tegenover die door games veroorzaakt.

EN vraag je zelf even het slotje aan?
.
Vrijheid
  Redactie Frontpage donderdag 12 maart 2009 @ 12:35:42 #97
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_66966462
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik geloof dat jij vele moeite heb om onderscheid te maken tussen oorzaak en gevolg.
Jij ook
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_66966463
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:31 schreef MrX1982 het volgende:
Daar gaan we weer .

Games verbieden leidt niet tot een minder gewelddadige samenleving of voorkomt dit soort tragische gebeurtenissen.

TS bedient zich van dezelfde goedkope retoriek als politici die een causaal verband denken te zien tussen games en geweld en daardoor games willen verbieden. Moet je ook alchol verbieden omdat er mensen zijn die met alcohol op rare dingen doen. Er zijn miljoenen mensen die gamen en die de scheiding tussen fictie en werkelijkheid perfect kunnen maken en niet komen tot dit soort daden. De oorzaken lijken me veel meer te liggen in de labiele geestestoestand van de daders dan dat games ze tot deze daden drijft.

Daarnaast worden games in Duitsland al gecensureerd met groen bloed in plaats van rood bloed. Blijkbaar werkt dat niet.
De laatste is natuurlijk ook niet raar. Als er een vloeistof uit je lichaam spuit uit een plek waar je dat niet verwacht, denk je dan dat mensen het met iets anders associëren dan met bloed?
pi_66966521
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als een goed christen hoor je de bijbel letterlijk te nemen, al doet geen enkele christen dat behalve als dit argument hun goed uitkomt toch ken ik maar weinig christenen die hun dochter als slaaf verkopen of hun kinderen stenigen omdat het volgens de bijbel in bepaalde gevallen hoort.

Gamers krijgen geen realiteitsbesef van spelletjes en spelletjes pretenderen dit in tegenstelling tot de bijbel dan ook niet.
De Bijbel pretendeert ook niet dat alle mensen die daarin voorkomen niet zonder zonde waren.....Integendeel.

En dat begon al toen Eva die appel nam...
  Redactie Frontpage donderdag 12 maart 2009 @ 12:38:58 #100
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_66966556
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De Bijbel pretendeert ook niet dat alle mensen die daarin voorkomen niet zonder zonde waren.....Integendeel.

En dat begon al toen Eva die appel nam...
Maar jij zegt wel dat alle mensen die games spelen waar (veel) geweld in voorkomen een gevaar zijn voor de samenleving
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')