IK heb geen idee aan wat voor "materiaal" jij bent blootgesteld, maar wat het ook is het moet per direct verboden worden!quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
En weer heeft een dader in Duitsland zich tegoed gedaan met schietspellen alvorens hij het geleerde in de praktijk brengt.....
Voor mij is het helder: een verbod op dergelijk tuig. Het beïnvloed de geest bijzonder slecht... Het is meer dan eens aangetoond.
Hoe denkt u daar over?
doe eens linken naar iets minstens enigzins wetenschappelijkquote:Op donderdag 12 maart 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is meer dan eens aangetoond.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
IK heb geen idee aan wat voor "materiaal" jij bent blootgesteld
Ja, want ik hoorde van de buurman dat iemand in een busje een hond gevild had, en mensen dachten dat het paddo's waren, en ik dacht, het zou ook net zo goed een baby kunnen zijn. Dus moesten paddo's maar verboden worden!quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:48 schreef Frollo het volgende:
Idd, zo staat het ook vast dat het verbieden van paddo's na een oneindige reeks van incidenten een goed idee was.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:49 schreef Snakey het volgende:
Als dat zo zou zijn dan zouden we honderden, zoniet duizenden schietende gekken rond hebben lopen. Pure onzin dus.
verbieden!!!quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
p.s. bij dat incident waren geen paddo's in het spel, wel een psychose.
Het is wel erg opvallend dat die lui stuk voor stuk te goed hebben gedaan aan dat tuig.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:51 schreef Hexagon het volgende:
Tegen!
Die verknipte idioot uit Duitsland was zonder schietspellen ook wel doorgedraaid. Geen reden dus om dan maar games te verbieden. Typisch gevalletje van simpel denken en maar iets makkelijks te schuld geven van een complex probleem.
Verder kunnen gezonde volwassen mensen prima het verschil tussen de echte wereld en een computerspel. Niet nodig om een betuttelende overheid het te laten verbieden en zelfs ronduit vervelend voor gameliefhebbers.
Inderdaad, welk spul heb je gesnofenquote:Op donderdag 12 maart 2009 11:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
IK heb geen idee aan wat voor "materiaal" jij bent blootgesteld, maar wat het ook is het moet per direct verboden worden!
En toch beïnvloedt het gaandeweg wel degelijk je geest. Je grenzen worden in het onderbewustzijn verlegd. Het erge is dat je dat zelf waarschijnlijk niet eens doorhebt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:52 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Speel gemiddeld 3 uur per dag ET ( verwachte reactie:) en ik loop toch echt niet met een geweer/pistool/revolver/mes/zwaard over straat.
Heb trouwens ook niet de drang die te gebruiken.
en nu met wetenschappelijke onderbouwing?quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En toch beïnvloedt het gaandeweg wel degelijk je geest. Je grenzen worden in het onderbewustzijn verlegd. Het erge is dat je dat zelf waarschijnlijk niet eens doorhebt.
Helemaal mee eens, maar dan wel gelijk goed beginnen en hard optreden tegen de jeugd die na schooltijd een beetje cowboy en indiaantje lopen te spelen of nog erger doctortje wat voor een verdorven geesten je daar wel niet van krijgtquote:
Ik denk inderdaad dat het samenhangt met het spelen van spellen, want alle gamers schieten 15 mensen dood om daarna zelfmoord te plegen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
En weer heeft een dader in Duitsland zich tegoed gedaan met schietspellen alvorens hij het geleerde in de praktijk brengt.....
Voor mij is het helder: een verbod op dergelijk tuig. Het beïnvloed de geest bijzonder slecht... Het is meer dan eens aangetoond.
Hoe denkt u daar over?
Neen. In beginsel is voetbal geen agressieve sport met als doel je naaste te bezeren.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:55 schreef Ronhui het volgende:
Meneer Echtgaaf.. ik heb ooit eens iemand heel hard geschopt. Dat heb ik geleerd toen ik aan het voetballen was.. kunnen we dat ook meteen verbieden?
Het doel is om plezier te hebben en het te beleven in een virtuele wereld.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Neen. In beginsel is voetbal geen agressieve sport met als doel je naaste te bezeren.
Met schietspellen is dat doel wel degelijk erg duidelijk.
Bewijs? Oh ja te lange blootstelling aan jou brengt irritaties en agressie met zich mee. Mijn bewijs? De overige postsquote:Op donderdag 12 maart 2009 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En toch beïnvloedt het gaandeweg wel degelijk je geest. Je grenzen worden in het onderbewustzijn verlegd. Het erge is dat je dat zelf waarschijnlijk niet eens doorhebt.
Hoax... hoe kan jij dat beweren over iemand die je niet kent?quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een schietspel is darten maar dan anders, het draait niet om het bezeren van iemand anders maar om het beter zijn dan de anderequote:Op donderdag 12 maart 2009 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Neen. In beginsel is voetbal geen agressieve sport met als doel je naaste te bezeren.
Een gewelddadige gefrustreerde geest trekt dingen aar zich toe waarin hij zijn emoties kwijt kan. Die zzal hij in dat soort spellen zeker vinden. Dat zegt echter niet dat die spellen iemand zo maken.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is wel erg opvallend dat die lui stuk voor stuk te goed hebben gedaan aan dat tuig.
Het is toch niet gezond om je toch te verheerlijken aan geweld? Eerlijk?
Met schietspellen heb ik dat gevoel ook niet hoor.. ik heb het gevoel dati k een paar pixels uit elkaar laat spatten.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben tegen oorlog en geweld, en toch speel ik schietspelletjes (en ik kijk films, OH MY GOD!!!).quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is wel erg opvallend dat die lui stuk voor stuk te goed hebben gedaan aan dat tuig.
Precies, helemaal mee eens!quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:59 schreef Hexagon het volgende:
Een gewelddadige gefrustreerde geest trekt dingen aar zich toe waarin hij zijn emoties kwijt kan. Die zzal hij in dat soort spellen zeker vinden. Dat zegt echter niet dat die spellen iemand zo maken.
Verder vind 99.9% die spelletjes gewoon leuk omdat er dingen in kunnen die niet realistisch zijn.
En we gaan sprookjes toch ook niet verbieden?
Of zou zoiets als pesten van kinderen niet misschien een wat destructievere invloed hebben op de geestelijke gezondheid van mensen?quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Weet je, die spellen ogen vandaag de dag zo realistisch. Mensen zullen in het onderbewustzijn steeds minder het verschil met de realiteit gaan zien. Denken alsof het "normaal" is.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:57 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Het doel is om plezier te hebben en het te beleven in een virtuele wereld.
Het spelen van een spel heeft dus ook niet als doel je naaste te bezeren.
Ik heb al (pak-hem-beet) 5000 uur aan shooters erop zitten. Denk je nou echt dat ik hierdoor meer mensen wil gaan vermoord in het echt? Neequote:Op donderdag 12 maart 2009 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoeveel van de jongeren spelen geweldadige videogames? is het dan niet meer dan normaal dat deze moordenaars deze spellen ook spelen? Statistisch gezien lijkt het mij dat echt logisch.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dus omdat jij een idioot bent denk je maar meteen dat iedereen het is!?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Weet je, die spellen ogen vandaag de dag zo realistisch. Mensen zullen in het onderbewustzijn steeds minder het verschil met de realiteit gaan zien. Denken alsof het "normaal" is.
Het is niet normaal om op leven wezens te schieten om ze te doden.
En zo kom je dus bij de ouders, die kinderen moeten begleiden maar dat niet doen!quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Weet je, die spellen ogen vandaag de dag zo realistisch. Mensen zullen in het onderbewustzijn steeds minder het verschil met de realiteit gaan zien. Denken alsof het "normaal" is.
Weet, er is natuurlijk een glijdende schaal. Wanneer een schietspelletje onschuldig en wanneer is er daadwerkelijk sprake van schadelijke beïnvloeding?quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar dan wel gelijk goed beginnen en hard optreden tegen de jeugd die na schooltijd een beetje cowboy en indiaantje lopen te spelen of nog erger doctortje wat voor een verdorven geesten je daar wel niet van krijgt
Omdat de gdachte achter die games daadwerkelijk het uitleven is van verkrachting of racistisch geweld, terwijl het in GTA erom gaat dat je je omhoogwerkt in de misdaad in een stad, en dat het geweld dus niet het doel is, maar een middel.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:06 schreef Frollo het volgende:
Zeg, we zijn het er hier wel over eens (op TS na dus) dat games in feite onschuldig zijn. Maar hoe kijken we aan tegen verkrachtingsspelletjes als Rapelay, of een hypothetische shooter waarbij je bijvoorbeeld alleen negers moet doodschieten? Gevoelsmatig vind ik dat niet kunnen, maar CS of GTA wel. Hoe kan dat, dat ik zo dubbel denk?
Nee hoorquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker ouders hebben daarin een belangrijke rol te vervullen. Het probleem is echter dat die met z'n tweeën overdag werken en de opvoeding er vaak bij in schiet.....quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:07 schreef Ronhui het volgende:
[..]
En zo kom je dus bij de ouders, die kinderen moeten begeleiden maar dat niet doen!
Dan ligt het dus aan 'die' mensen en niet aan het spel. Als je geen verschil ziet tussen Call of Duty en in het echt rondlopen en random wat mensen kapot knallen moet je misschien wat hulp zoeken.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, ik stel dat die spellen zo realistisch ogen dat het gevaar bestaat dat mensen steeds moeilijker het onderscheid gaan zien. Het onderbewustzijn gaat zaken dan vermengen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:09 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dan ligt het dus aan 'die' mensen en niet aan het spel. Als je geen verschil ziet tussen Call of Duty en in het echt rondlopen en random wat mensen kapot knallen moet je misschien wat hulp zoeken.
Wat pestgedrag aanpakken is inderdaad veel ingewikkelder dus moet iedereen maar gebukt gaan onder zinloze verboden waarmee niets bereikt wordquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker ouders hebben daarin een belangrijke rol te vervullen. Het probleem is echter dat die met z'n tweeën overdag werken en de opvoeding er vaak bij in schiet.....
Ik zeg: voorkomen is veel beter dan blussen. Een ban op die troep en het liefst vandaag nog!
Ze zouden beter jou kunnen bannen van Fok! met je spam.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker ouders hebben daarin een belangrijke rol te vervullen. Het probleem is echter dat die met z'n tweeën overdag werken en de opvoeding er vaak bij in schiet.....
Ik zeg: voorkomen is veel beter dan blussen. Een ban op die troep en het liefst vandaag nog!
Het zijn geen levende wezens, het zijn pixels op een scherm!!! Een fantasie... Damn, ben je zelf zo simpel of lijkt t maar zo? Ik speel al sinds mijn kindertijd geweldadige spellen en beschouw mezelf als humanist...quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat dacht men vroeger ook over comicbooks.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, ik stel dat die spellen zo realistisch ogen dat het gevaar bestaat dat mensen steeds moeilijker het onderscheid gaan zien. Het onderbewustzijn gaat zaken dan vermengen.
Dat is het gevaar.
En ook op de muziek van Ozzy Osbourne en Marilyn Manson dan maar..?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Verbieden dus die bijbelquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, ik stel dat die spellen zo realistisch ogen dat het gevaar bestaat dat mensen steeds moeilijker het onderscheid gaan zien. Het onderbewustzijn gaat zaken dan vermengen.
Dat is het gevaar.
ja.. symptoonbestreiding.... mag dit niet.. dan komt er wel wat anders. Waarom niet beginnen met sigaretten te verbieden en daarna de fast food restaurants.. daardoor vallen vele malen meer doden dan door kogels. Misschien kan je dan ook meteen alle godsdiensten verbieden (mijn steun heb je dan alvast) want je kan zelf zien hoeveel mensen gebrainwashed zijn door de bijbel of de koran? Waar wil je stoppen met verbieden en beginnen met accepteren?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Propagerenquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verbieden dus die bijbel
Want als er iets grote hoeveelheden geweld propageert
Propageren ja.quote:
En daarom lijkt mij verregaand onderzoek zeker nodig:quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat dacht men vroeger ook over comicbooks.
Nee wapens verbieden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:13 schreef wijsneus het volgende:
...om het maar even simpel te stellen. Waarom had deze gast uberhaupt toegang tot wapens? Die waren van zijn ouders.
Ouders maar verbieden dan?
Dat dat onzin is.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe denkt u daar over?
Realiseer je dat elke individu weer anders kan reageren op gesimuleerde situaties. Vermenging van realiteit en fictie treedt niet bij iedereen op hetzelfde punt op.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:13 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Het zijn geen levende wezens, het zijn pixels op een scherm!!! Een fantasie... Damn, ben je zelf zo simpel of lijkt t maar zo? Ik speel al sinds mijn kindertijd geweldadige spellen en beschouw mezelf als humanist...
En als we er iets IRL erbij halen is in jouw ogen is jagen ook onnatuurlijk zeker... Jagen (ben ik zelf geen fan van trouwens) en spelletjes als paintball zijn niet bedoelt om andere mensen dood te maken, en dat zijn computerspelletjes ook niet (welke dan ook nog virtueel zijn)...
Er staat ontzettend veel geweld in dat boek. Dat moet dan minstens zo schadelijk zijn als die games.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Propageren!
Walgelijke reactie trouwens. Nieuw?![]()
En die paarden die in dat spel doodgemaakt worden dan?! Dus dáár komt het geweld tegen dieren vandaan! Dion Graus, ik verwacht kamervragen!1!!quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:17 schreef _Led_ het volgende:
Schaken is trouwens ook extreem gewelddadig !
Dat dus ja. Anders kan je ook gaan zeggen dat priester worden pedofilie veroorzaakt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat dat onzin is.
Het is helemaal niet aangetoond.
Het is aangetoond dat mensen met dit soort problemen ook vaak schiet games spelen.
Het is niet bewezen dat je van schietgames dit soort gedrag gaat vertonen.
Dat is wel weer erg bot over de overige 99.99% van de spelers
Er lijkt mij een verregaand onderzoek nodig naar jouw rationaliteit en denkwijzen...quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
En daarom lijkt mij verregaand onderzoek zeker nodig:
waar ligt de grens
Feit is dat vermenging kan optreden tussen realiteit en fictie. Dat gevaar heb je nu eenmaal. Ik stel ook niet dat een ieder die een schietspel doet op enig moment in het wilde weg gaat rondschieten.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat dat onzin is.
Het is helemaal niet aangetoond.
Het is aangetoond dat mensen met dit soort problemen ook vaak schiet games spelen.
Het is niet bewezen dat je van schietgames dit soort gedrag gaat vertonen.
Dat is wel weer erg bot over de overige 99.99% van de spelers
Oh DAT is walgelijk, dat jij met je bullshit hier even 1000000 mensen die lekker een spelletje spelen beledigt is natuurlijk bijzaak, want JOUW fucking sprookjesboek is wel waarquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Propageren!
Walgelijke reactie trouwens. Nieuw?![]()
Dus jij wilt zeggen, omdat er een zeer laag percentage zelfmoord pleegd, die tevens gamen spelen, de rest ervan het dupe moeten zijn die wel een sociaal leven hebben?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Realiseer je dat elke individu weer anders kan reageren op gesimuleerde situaties. Vermenging van realiteit en fictie treedt niet bij iedereen op hetzelfde punt op.
En alweer een vergelijking van niets, wie probeer je nou voor de gek te houden?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Feit is dat vermenging kan optreden tussen realiteit en fictie. Dat gevaar heb je nu eenmaal. Ik stel ook niet dat een ieder die een schietspel doet op enig moment in het wilde weg gaat rondschieten.
De grens is echter lastiger aan te geven. En daarom zeg ik liever: verbieden.
Net zoals alcohol in het verkeer. De 1 wordt bij 2 pilsjes al dronken en is een gevaar ; de ander pas bij 10....
En dus spreek je jezelf tegen.... Waarom het grote geheel verbieden omdat er een iemand niet tegen kan?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Realiseer je dat elke individu weer anders kan reageren op gesimuleerde situaties. Vermenging van realiteit en fictie treedt niet bij iedereen op hetzelfde punt op.
Nee, je haalt waarschijnlijk oorzaak > gevolg door elkaar. Sommige mensen blijken te denken dat schietspelletjes psychopathische mensen veroorzaakt. Terwijl het logischer is dat al psychopatische personen het vaker leuk vinden om schietspelletjes te spelen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Feit is dat vermenging kan optreden tussen realiteit en fictie. Dat gevaar heb je nu eenmaal. Ik stel ook niet dat een ieder die een schietspel doet op enig moment in het wilde weg gaat rondschieten.
De grens is echter lastiger aan te geven. En daarom zeg ik liever: verbieden.
Net zoals alcohol in het verkeer. De 1 wordt bij 2 pilsjes al dronken en is een gevaar ; de ander pas bij 10....
Je gaat helemaal voorbij aan een stuk realiteitsbesef wat je bij die games wel hebt en bij een stuk gelezen tekst niet. Zie de psychologische factor.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er staat ontzettend veel geweld in dat boek. Dat moet dan minstens zo schadelijk zijn als die games.
tevens betekend dit ook, dat je ook alle webspelletjes, zoals spele.nl moet verbieden, windows games, spellen op je mobiel, alle consoles, want ja, als je 1 ding verbiedt, moet je ook de rest verbieden he? Het valt allemaal onder virtuele simulatiequote:Op donderdag 12 maart 2009 12:27 schreef Hexagon het volgende:
EchtGaaf kan maar op een manier consequent zijn hier om zijn doel te bereiken
Spellen verbieden -> Bijbel verbieden
Zit wat in, volgens mij heb je wel gelijk eigenlijk.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:08 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Omdat de gdachte achter die games daadwerkelijk het uitleven is van verkrachting of racistisch geweld, terwijl het in GTA erom gaat dat je je omhoogwerkt in de misdaad in een stad, en dat het geweld dus niet het doel is, maar een middel.
Kul. Je vergelijkt appels met peren.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:27 schreef Hexagon het volgende:
EchtGaaf kan maar op een manier consequent zijn hier om zijn doel te bereiken
Spellen verbieden -> Bijbel verbieden
Hey Sherlock, volgensmij heb ik vaker de game World of Warcraft of GTA voorbij zien komen, dan een echt FPSquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kul. Je vergelijkt appels met peren.
Erfurt, Dendermode, Cho, en nu dit geval: steeds weer schietspellen maar er wordt geen woord gerept dat die lui de bijbel hebben gelezen!
realiteitsbesef? Je bedoeld dat er allerlei mannen in Brazilie een meisje willen laten sterven en nu maar aanklagen wegens moord omdat er iets in het heilige boek stond? dat is de realiteit meneer.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je gaat helemaal voorbij aan een stuk realiteitsbesef wat je bij die games wel hebt en bij een stuk gelezen tekst niet. Zie de psychologische factor.
En oorlog kan wel degelijk en functie hebben. Of ben je tegen oorlogen in alle gevallen...?
Ik geloof dat jij vele moeite heb om onderscheid te maken tussen oorzaak en gevolg.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef Pien85 het volgende:
Die jongen is begonnen met schieten op een school, scholen verbieden dan maar?
Vermoedelijk naar aanleiding van een verbroken relatie met een meisje, meisjes ook verbieden?
Zo kun je alles wel verbieden
De kruistochten waren idd lekker vredelievende tripjesquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kul. Je vergelijkt appels met peren.
Erfurt, Dendermode, Cho, en nu dit geval: steeds weer schietspellen maar er wordt geen woord gerept dat die lui de bijbel hebben gelezen!
Als een goed christen hoor je de bijbel letterlijk te nemen, al doet geen enkele christen dat behalve als dit argument hun goed uitkomt toch ken ik maar weinig christenen die hun dochter als slaaf verkopen of hun kinderen stenigen omdat het volgens de bijbel in bepaalde gevallen hoort.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je gaat helemaal voorbij aan een stuk realiteitsbesef wat je bij die games wel hebt en bij een stuk gelezen tekst niet. Zie de psychologische factor.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De kruistochten waren idd lekker vredelievende tripjes.
Zet even het aantal doden aan de hand van de bijbel tegenover die door games veroorzaakt.
EN vraag je zelf even het slotje aan?
Jij ookquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij vele moeite heb om onderscheid te maken tussen oorzaak en gevolg.
De laatste is natuurlijk ook niet raar. Als er een vloeistof uit je lichaam spuit uit een plek waar je dat niet verwacht, denk je dan dat mensen het met iets anders associëren dan met bloed?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:31 schreef MrX1982 het volgende:
Daar gaan we weer.
Games verbieden leidt niet tot een minder gewelddadige samenleving of voorkomt dit soort tragische gebeurtenissen.
TS bedient zich van dezelfde goedkope retoriek als politici die een causaal verband denken te zien tussen games en geweld en daardoor games willen verbieden. Moet je ook alchol verbieden omdat er mensen zijn die met alcohol op rare dingen doen. Er zijn miljoenen mensen die gamen en die de scheiding tussen fictie en werkelijkheid perfect kunnen maken en niet komen tot dit soort daden. De oorzaken lijken me veel meer te liggen in de labiele geestestoestand van de daders dan dat games ze tot deze daden drijft.
Daarnaast worden games in Duitsland al gecensureerd met groen bloed in plaats van rood bloed. Blijkbaar werkt dat niet.
De Bijbel pretendeert ook niet dat alle mensen die daarin voorkomen niet zonder zonde waren.....Integendeel.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als een goed christen hoor je de bijbel letterlijk te nemen, al doet geen enkele christen dat behalve als dit argument hun goed uitkomt toch ken ik maar weinig christenen die hun dochter als slaaf verkopen of hun kinderen stenigen omdat het volgens de bijbel in bepaalde gevallen hoort.
Gamers krijgen geen realiteitsbesef van spelletjes en spelletjes pretenderen dit in tegenstelling tot de bijbel dan ook niet.
Maar jij zegt wel dat alle mensen die games spelen waar (veel) geweld in voorkomen een gevaar zijn voor de samenlevingquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De Bijbel pretendeert ook niet dat alle mensen die daarin voorkomen niet zonder zonde waren.....Integendeel.
En dat begon al toen Eva die appel nam...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |