Er lijkt mij een verregaand onderzoek nodig naar jouw rationaliteit en denkwijzen...quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
En daarom lijkt mij verregaand onderzoek zeker nodig:
waar ligt de grens
Feit is dat vermenging kan optreden tussen realiteit en fictie. Dat gevaar heb je nu eenmaal. Ik stel ook niet dat een ieder die een schietspel doet op enig moment in het wilde weg gaat rondschieten.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat dat onzin is.
Het is helemaal niet aangetoond.
Het is aangetoond dat mensen met dit soort problemen ook vaak schiet games spelen.
Het is niet bewezen dat je van schietgames dit soort gedrag gaat vertonen.
Dat is wel weer erg bot over de overige 99.99% van de spelers
Oh DAT is walgelijk, dat jij met je bullshit hier even 1000000 mensen die lekker een spelletje spelen beledigt is natuurlijk bijzaak, want JOUW fucking sprookjesboek is wel waarquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Propageren!
Walgelijke reactie trouwens. Nieuw?![]()
Dus jij wilt zeggen, omdat er een zeer laag percentage zelfmoord pleegd, die tevens gamen spelen, de rest ervan het dupe moeten zijn die wel een sociaal leven hebben?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Realiseer je dat elke individu weer anders kan reageren op gesimuleerde situaties. Vermenging van realiteit en fictie treedt niet bij iedereen op hetzelfde punt op.
En alweer een vergelijking van niets, wie probeer je nou voor de gek te houden?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Feit is dat vermenging kan optreden tussen realiteit en fictie. Dat gevaar heb je nu eenmaal. Ik stel ook niet dat een ieder die een schietspel doet op enig moment in het wilde weg gaat rondschieten.
De grens is echter lastiger aan te geven. En daarom zeg ik liever: verbieden.
Net zoals alcohol in het verkeer. De 1 wordt bij 2 pilsjes al dronken en is een gevaar ; de ander pas bij 10....
En dus spreek je jezelf tegen.... Waarom het grote geheel verbieden omdat er een iemand niet tegen kan?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Realiseer je dat elke individu weer anders kan reageren op gesimuleerde situaties. Vermenging van realiteit en fictie treedt niet bij iedereen op hetzelfde punt op.
Nee, je haalt waarschijnlijk oorzaak > gevolg door elkaar. Sommige mensen blijken te denken dat schietspelletjes psychopathische mensen veroorzaakt. Terwijl het logischer is dat al psychopatische personen het vaker leuk vinden om schietspelletjes te spelen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Feit is dat vermenging kan optreden tussen realiteit en fictie. Dat gevaar heb je nu eenmaal. Ik stel ook niet dat een ieder die een schietspel doet op enig moment in het wilde weg gaat rondschieten.
Net zoals alcohol in het verkeer. De 1 wordt bij 2 pilsjes al dronken en is een gevaar ; de ander pas bij 10....
Je gaat helemaal voorbij aan een stuk realiteitsbesef wat je bij die games wel hebt en bij een stuk gelezen tekst niet. Zie de psychologische factor.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er staat ontzettend veel geweld in dat boek. Dat moet dan minstens zo schadelijk zijn als die games.
tevens betekend dit ook, dat je ook alle webspelletjes, zoals spele.nl moet verbieden, windows games, spellen op je mobiel, alle consoles, want ja, als je 1 ding verbiedt, moet je ook de rest verbieden he? Het valt allemaal onder virtuele simulatiequote:Op donderdag 12 maart 2009 12:27 schreef Hexagon het volgende:
EchtGaaf kan maar op een manier consequent zijn hier om zijn doel te bereiken
Spellen verbieden -> Bijbel verbieden
Zit wat in, volgens mij heb je wel gelijk eigenlijk.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:08 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Omdat de gdachte achter die games daadwerkelijk het uitleven is van verkrachting of racistisch geweld, terwijl het in GTA erom gaat dat je je omhoogwerkt in de misdaad in een stad, en dat het geweld dus niet het doel is, maar een middel.
Kul. Je vergelijkt appels met peren.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:27 schreef Hexagon het volgende:
EchtGaaf kan maar op een manier consequent zijn hier om zijn doel te bereiken
Spellen verbieden -> Bijbel verbieden
Hey Sherlock, volgensmij heb ik vaker de game World of Warcraft of GTA voorbij zien komen, dan een echt FPSquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kul. Je vergelijkt appels met peren.
Erfurt, Dendermode, Cho, en nu dit geval: steeds weer schietspellen maar er wordt geen woord gerept dat die lui de bijbel hebben gelezen!
realiteitsbesef? Je bedoeld dat er allerlei mannen in Brazilie een meisje willen laten sterven en nu maar aanklagen wegens moord omdat er iets in het heilige boek stond? dat is de realiteit meneer.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je gaat helemaal voorbij aan een stuk realiteitsbesef wat je bij die games wel hebt en bij een stuk gelezen tekst niet. Zie de psychologische factor.
En oorlog kan wel degelijk en functie hebben. Of ben je tegen oorlogen in alle gevallen...?
Ik geloof dat jij vele moeite heb om onderscheid te maken tussen oorzaak en gevolg.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef Pien85 het volgende:
Die jongen is begonnen met schieten op een school, scholen verbieden dan maar?
Vermoedelijk naar aanleiding van een verbroken relatie met een meisje, meisjes ook verbieden?
Zo kun je alles wel verbieden
De kruistochten waren idd lekker vredelievende tripjesquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Erfurt, Dendermode, Cho, en nu dit geval: steeds weer schietspellen maar er wordt geen woord gerept dat die lui de bijbel hebben gelezen!
Als een goed christen hoor je de bijbel letterlijk te nemen, al doet geen enkele christen dat behalve als dit argument hun goed uitkomt toch ken ik maar weinig christenen die hun dochter als slaaf verkopen of hun kinderen stenigen omdat het volgens de bijbel in bepaalde gevallen hoort.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je gaat helemaal voorbij aan een stuk realiteitsbesef wat je bij die games wel hebt en bij een stuk gelezen tekst niet. Zie de psychologische factor.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De kruistochten waren idd lekker vredelievende tripjes.
Zet even het aantal doden aan de hand van de bijbel tegenover die door games veroorzaakt.
EN vraag je zelf even het slotje aan?
Jij ookquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij vele moeite heb om onderscheid te maken tussen oorzaak en gevolg.
De laatste is natuurlijk ook niet raar. Als er een vloeistof uit je lichaam spuit uit een plek waar je dat niet verwacht, denk je dan dat mensen het met iets anders associėren dan met bloed?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:31 schreef MrX1982 het volgende:
Daar gaan we weer.
Games verbieden leidt niet tot een minder gewelddadige samenleving of voorkomt dit soort tragische gebeurtenissen.
TS bedient zich van dezelfde goedkope retoriek als politici die een causaal verband denken te zien tussen games en geweld en daardoor games willen verbieden. Moet je ook alchol verbieden omdat er mensen zijn die met alcohol op rare dingen doen. Er zijn miljoenen mensen die gamen en die de scheiding tussen fictie en werkelijkheid perfect kunnen maken en niet komen tot dit soort daden. De oorzaken lijken me veel meer te liggen in de labiele geestestoestand van de daders dan dat games ze tot deze daden drijft.
Daarnaast worden games in Duitsland al gecensureerd met groen bloed in plaats van rood bloed. Blijkbaar werkt dat niet.
De Bijbel pretendeert ook niet dat alle mensen die daarin voorkomen niet zonder zonde waren.....Integendeel.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als een goed christen hoor je de bijbel letterlijk te nemen, al doet geen enkele christen dat behalve als dit argument hun goed uitkomt toch ken ik maar weinig christenen die hun dochter als slaaf verkopen of hun kinderen stenigen omdat het volgens de bijbel in bepaalde gevallen hoort.
Gamers krijgen geen realiteitsbesef van spelletjes en spelletjes pretenderen dit in tegenstelling tot de bijbel dan ook niet.
Maar jij zegt wel dat alle mensen die games spelen waar (veel) geweld in voorkomen een gevaar zijn voor de samenlevingquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De Bijbel pretendeert ook niet dat alle mensen die daarin voorkomen niet zonder zonde waren.....Integendeel.
En dat begon al toen Eva die appel nam...
En Eva was een vrouw, zullen we vrouwen dan maar verbieden?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De Bijbel pretendeert ook niet dat alle mensen die daarin voorkomen niet zonder zonde waren.....Integendeel.
Precies, gewoon iedereen in een dwangbuis zettenquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:39 schreef Pien85 het volgende:
[..]
En Eva was een vrouw, zullen we vrouwen dan maar verbieden?
Nee, alleen vrouwen, die zijn de wortel van alle kwaad, das allang bekendquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:40 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Precies, gewoon iedereen in een dwangbuis zetten
En daardoor gaan mannen rare dingen doen, dus mannen dan ook maar verbiedenquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, alleen vrouwen, die zijn de wortel van alle kwaad, das allang bekend.
Sja, daarom gelooft hij ook. Geloven is zeker weten dat je twijfeltquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:41 schreef B-FliP het volgende:
t Is gewoon een koekwous die ook heel selectief antwoord geeft op dingen waarop hij een antwoord denkt te hebben... Op argumenten die werkelijk hout snijden gaat ie niet eens in... Typisch...
Wie zijn reacties?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die reacties hier....![]()
Triest gewoon.
En jouw eigen reacties zijn natuurlijk allemaal heel logisch enzo.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Triest gewoon.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Triest gewoon.
Ga je dit nog uitleggen?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:38 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Maar jij zegt wel dat alle mensen die games spelen waar (veel) geweld in voorkomen een gevaar zijn voor de samenleving
Nee jouw denkbeelden dan...quote:
Nou, die van jou niet iig. Je hebt klaarblijkelijk moeite met het onderscheid tussen oorzaak en gevolg.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:43 schreef Pien85 het volgende:
[..]
En jouw eigen reacties zijn natuurlijk allemaal heel logisch enzo.
Klopt daarom hoor je de bijbel ook letterlijk te nemen volgens die religie dus waarom geen kinderen meer stenigen maar wel (proberen te) houden aan de regel dat je geen overspel mag plegen?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Idd, mensen die het niet met jou eens zijn zijn triest, of fout, of..... daar zijn hele volksstammen voor uitgemoord, precies diezelfde geloofsovertuigingquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Triest gewoon.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Triest gewoon.
Denk 'tquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:44 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Ach, hij heeft op al mijn reply's ook niet gereageerd, hij kan er gewoon niet tegen op
Ik ga ook nog gamen, ik twijfel, of drummen in Guitar Hero, of even UT3/Css spelen...Ik ga denk ik mensen afknallen, heb ik best zin inquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, mensen die het niet met jou eens zijn zijn triest, of fout, of..... daar zijn hele volksstammen voor uitgemoord, precies diezelfde geloofsovertuiging.
Ik ga zo nog even gamen.
Cod2quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:45 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Denk 't
Krijg wel neigingen om 'm neer te schieten met m'n sniper rifle uit CoD2
Waarom zit je nog onder een dak? Voor je het weet stort het in, ik zeg, ga buiten slapen!quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker ouders hebben daarin een belangrijke rol te vervullen. Het probleem is echter dat die met z'n tweeėn overdag werken en de opvoeding er vaak bij in schiet.....
Ik zeg: voorkomen is veel beter dan blussen. Een ban op die troep en het liefst vandaag nog!
quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
quote:Twee doden door beschieting Noord-Ierse legerbasis
Bij een beschieting van een kazerne in Noord-Ierland zijn zaterdagavond twee Britse soldaten gedood. Vier anderen raakten gewond. Politici stellen IRA-dissidenten verantwoordelijk.
De aanslag vond plaats bij de hoofdingang van de Massereene-kazerne in Antrim, ten westen van Belfast. De schutters sloegen toe vanuit een voorbijrijdende auto toen een groep soldaten en burgerpersoneel pizza's in ontvangst nam van een pizzakoerier. De aanslagplegers hadden kennelijk de pizzakoerier gevolgd.
De daders zijn gevlucht. De aanslag is nog niet opgeėist. Zowel protestantse als katholieke politici gaven IRA-splintergroeperingen de schuld. Zij stelden nadrukkelijk dat de aanslag, de dodelijkste in meer dan tien jaar in Noord-Ierland, het vredesproces niet zal ondermijnen. In 1998 werd na drie decennia bloedvergieten een vredesovereenkomst gesloten, die inmiddels heeft uitgemond in een protestants-katholieke regeringscoalitie.
De protestantse, Noord-Ierse premier Peter Robinson zegde zondag een tiendaags bezoek aan de Verenigde Staten af. Hij zei dat het gaat om 'een zinloze daad' waarvoor absoluut geen steun bij de bevolking bestaat.
In Londen bezwoer premier Gordon Brown alles in het werk te stellen om de daders voor de rechter te brengen. Brown stelde dat IRA-dissidenten de wensen van de overweldigende meerderheid van de bevolking aan hun laars lappen.
De Ierse regering in Dublin zei dat bijna niemand het conflict in Noord-Ierland, dat ruim 3700 mensen het leven kostte, nieuw leven wil inblazen. "Wij hadden allen gehoopt dat dit zinloze geweld een ding van het verleden was geworden", zei de Ierse premier Brian Cowen.
De vier gewonden zijn twee burgers en twee soldaten. De Massereene-kazerne is het hoofdkwartier van de genie. Het regiment verleent technische bijstand aan andere legereenheden.
IRA-dissidenten hebben sinds november 2007 herhaaldelijk geprobeerd Britse militairen of politiepersoneel te doden. Daarbij zijn verscheidene politiemannen gewond geraakt.
Er zijn in Noord-Ierland nog zo'n vierduizend man Britse troepen gelegerd. Sinds juli 2007 worden zij echter zelden in het openbaar in uniform gezien en zij spelen geen enkele rol meer bij veiligheids- en ordehandhaving.
Oke, nou, stuur maar een PM ofzo, of een manier hoe ik contact met je kan opnemen als je een ras wilt gaan uitroeienquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:46 schreef Etcetera het volgende:
Ik wil wel maar ben met school bezigEn dat gaat toch echt even voor het VIRTUEEL neerknallen van mensen
Ik geloof in dit sprookjesboek! En ik in dit!quote:
Volgens de King James bijbel begon al het gesodemieter met een Apple.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, alleen vrouwen, die zijn de wortel van alle kwaad, das allang bekend.
Oh ja, zo'n wijf wou zeker een iPod ofzoquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:48 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Volgens de King James bijbel begon al het gesodemieter met een Apple.
Maar toevallig vinden al deze aanslagen wel plaats in landen met een Christelijke grondslag... ik zie een verband...nu jij weer!quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
QFT. Zal wel weer genegeerd worden door EG.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:50 schreef Ereinion het volgende:
Wel ironisch dat je hier over begint na een schietincident in Duitsland, het land dat van alle westerse landen verreweg het strengste beleid heeft op dit punt. Populaire spellen als Gears of War en Dead Rising zijn daar zelfs verboden. Dat juist in dat land twee van zulke grote schietincidenten zijn geweest zet je hele theorie op losse schroeven.
Dit topic is nu al drie pagina's onderweg, en nog steeds heb je geen enkel bewijs kunnen presenteren dat computerspellen verantwoordelijk zijn voor dit specifieke incident.
Ik geloof best dat het veel spelen van gewelddadige computerspellen in een klein groepje individuen ervoor kan zorgen dat ze agressiever worden, of dat ze efficiėnter worden in het doden, maar het compleet verbieden van alle computerspellen is dan nog steeds een paardenmiddel.
Noem 's 1 oorlog die NIET begonnen is om geloof of aanverwante onderwerpen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
TS heeft tevens niet verteld dat schietspellen ook goed voor je kunnen zijn. Je krijgt door schietspellen wel een (iets) sneller reactievermogen in het algemeen, en bij sommige shooters zit er ook nog een informatief stukje ingebouwd. Kijk bijvoorbeeld naar de Medal of Honor/Call of Duty serie. Daar leer je nog wat over de 2e wereldoorlogquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:51 schreef jogy het volgende:
[..]
QFT. Zal wel weer genegeerd worden door EG.
Pardon?quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:48 schreef Frollo het volgende:
Idd, zo staat het ook vast dat het verbieden van paddo's na een oneindige reeks van incidenten een goed idee was.
Bovendien kunnen gewelddadige computerspellen ook goed voor je zijn wanneer je een kutdag hebt gehad. Dan kun je even al je frustraties kwijt op een paar pixels.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:53 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
TS heeft tevens niet verteld dat schietspellen ook goed voor je kunnen zijn. Je krijgt door schietspellen wel een (iets) sneller reactievermogen in het algemeen, en bij sommige shooters zit er ook nog een informatief stukje ingebouwd. Kijk bijvoorbeeld naar de Medal of Honor/Call of Duty serie. Daar leer je nog wat over de 2e wereldoorlog
Bij Brothers in Arms zitten er hele stukken documentatie bij die je vrij kunt spelen, inclusief met foto's
Vriendin verbiedenquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien kunnen gewelddadige computerspellen ook goed voor je zijn wanneer je een kutdag hebt gehad. Dan kun je even al je frustraties kwijt op een paar pixels.
Heel wat beter dan dat ik alles op ga kroppen of dat ik mijn vriendin in elkaar mep.
Bij de meeste 'paddo-incidenten' waren er niet eens paddo's in het spel. Dat heeft men maar ergens verzonnen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
Pardon?
Dus omdat buitenlandse toeristen niet wisten hoe ze paddo's moesten gebruiken uit het raam springen moet het maar verboden worden?
quote:Verbod op domme mensen ligt dan beter voor de hand.
Geweldadige games verbieden slaat nergens op, je hebt gewoon een gaatje in je hoofd als je de werkelijkheid niet kan scheiden van de fictie.
Ik speel ook wel wat geweldadige games, zoals GTA, maar heb nog niet de neiging gehad om met IRL met m'n auto over de stoep heen te rijden om te zien hoe leuk die mensjes wel niet van m'n dak af stuiteren
Dus omdat er een minieme kans is dat 0,00000001% van de mensen die shooters speelt er geestelijk niet mee om kan gaan, moet het de rest die er gewoon veel plezier aan beleeft maar verboden worden. Binnenkort kunnen we dus leven an sich gewoon beter verbieden, want er blijft dan weinig lol over in het leven.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
TS is boos weg gelopen toen hij er achter kwam dat de meningen hier niet overeen komen met zijn mening.quote:
Of hij is nu zelf mensen gaan doodschieten, of zichzelfquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:01 schreef Pien85 het volgende:
[..]
TS is boos weg gelopen toen hij er achter kwam dat de meningen hier niet overeen komen met zijn mening.
Geen idee. Blijkbaar denkt de Duitse overheid van wel. Het is in ieder geval absurde censuur.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De laatste is natuurlijk ook niet raar. Als er een vloeistof uit je lichaam spuit uit een plek waar je dat niet verwacht, denk je dan dat mensen het met iets anders associėren dan met bloed?
Het was sarcastisch.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
Pardon?
Dus omdat buitenlandse toeristen niet wisten hoe ze paddo's moesten gebruiken uit het raam springen moet het maar verboden worden?
Verbod op domme mensen ligt dan beter voor de hand.
Geweldadige games verbieden slaat nergens op, je hebt gewoon een gaatje in je hoofd als je de werkelijkheid niet kan scheiden van de fictie.
Ik speel ook wel wat geweldadige games, zoals GTA, maar heb nog niet de neiging gehad om met IRL met m'n auto over de stoep heen te rijden om te zien hoe leuk die mensjes wel niet van m'n dak af stuiteren
Dat hij vast ook melk dronk en wit brood at.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
En weer heeft een dader in Duitsland zich tegoed gedaan met schietspellen alvorens hij het geleerde in de praktijk brengt.....
Voor mij is het helder: een verbod op dergelijk tuig. Het beļnvloed de geest bijzonder slecht... Het is meer dan eens aangetoond.
Hoe denkt u daar over?
quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:04 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat hij vast ook melk dronk en wit brood at.
Ik heb zelden iemand gezien die zoveel topics met domme ideeėn opent. Ze zouden jou moeten verbieden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
En weer heeft een dader in Duitsland zich tegoed gedaan met schietspellen alvorens hij het geleerde in de praktijk brengt.....
Voor mij is het helder: een verbod op dergelijk tuig. Het beļnvloed de geest bijzonder slecht... Het is meer dan eens aangetoond.
Hoe denkt u daar over?
Ik vind dat, en andere aspecten zeker een discussie waard. Ik had dat bijvoorbeeld bij Battlefield 1942, waar je toch scenario's naspeelt waarbij écht mensen zijn omgekomen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:06 schreef Frollo het volgende:
Zeg, we zijn het er hier wel over eens (op TS na dus) dat games in feite onschuldig zijn. Maar hoe kijken we aan tegen verkrachtingsspelletjes als Rapelay, of een hypothetische shooter waarbij je bijvoorbeeld alleen negers moet doodschieten? Gevoelsmatig vind ik dįt niet kunnen, maar CS of GTA wel. Hoe kan dat, dat ik zo dubbel denk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |