dat gezeik op binck elke dagquote:Op donderdag 12 maart 2009 15:59 schreef lammegiraf het volgende:
tuurlijk...Binck begint weer de trage beer uit te hangen
Goede vraag. Ik ben ook opzoek naar een snellere ticker.quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:04 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
dat gezeik op binck elke dag
Zijn er geen snellere betere dingetjes op de markt?
al in sbm gestaptquote:Op donderdag 12 maart 2009 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik ben ook opzoek naar een snellere ticker.
De cijfers die morgen komen:quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:16 schreef Lemans24 het volgende:
Blijft de AEX weer gewoon een dagje op 0 staan? Hopelijk dan wel wat actie op WS vanavond, dan kan er morgen weer een richting gekozen worden.
Ik weet niet van welke regio de tijden zijn. De huidige tijd is 11:22.quote:tijd / regio / onderwerp / cijfer / verwachting / vorig cijfer
12:30am JPY Revised Industrial Production m/m -9.9% -10.0%
1:00am JPY Household Confidence 26.4 26.4
3:00am EUR German WPI m/m 0.2% -0.4%
Day 1 ALL G20 Meetings
4:15am CHF PPI m/m -0.2% -0.8%
6:00am EUR Retail Sales m/m 0.2% 0.0%
7:00am CAD Employment Change -50.5K -129.0K
7:00am CAD Unemployment Rate 7.4% 7.2%
8:30am CAD Trade Balance -1.0B -0.5B
8:30am USD Trade Balance -38.3B -39.9B
8:30am USD Import Prices m/m -0.7% -1.1%
9:55am USD Prelim UoM Consumer Sentiment 55.0 56.3
9:55am USD Prelim UoM Inflation Expectations 1.9%
Profeet Koenders!quote:MARKET COMMENT: AEX trekt zich op aan Wall Street
12-03-2009 16:03:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX trekt zich donderdagmiddag op aan de positieve stemming op Wall Street, zegt handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. Hij wijst op de berichten dat er binnen de Amerikaanse politiek steun groeit om wijzigingen aan te brengen aan de mark-to-market boekhoudmethode. Vooral financiele waarden reageren daar positief op. Verder worden de detailhandelsverkopen goed ontvangen en reageert de markt positief op indicaties dat de Amerikaanse minister van Financien Geithner dichtbij de onthulling van het reddingsplan voor banken is, aldus Koenders. Omstreeks 16.00 uur noteert de AEX rond het slot van woensdag op 210,31 punten, tegen een laagste koers van 204,21 in de ochtend. (BTZ)
Dit is dan wel weer grappig:quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:31 schreef pberends het volgende:
Leuk detail:
http://www.dag.nl/enterta(...)ook-niet-leuk-239223
Ze posten op 12 maart nieuws, terwijl de brief van 3 maart is. Wie was er ook alweer een week eerder: Kijkers zijn azijnpisserij RTL Z zat
quote:De RTL Z-presentator sluit die uitleg af met de woorden: ‘Het nieuws zal nog wel een tijdje slecht blijven, daaraan kunnen wij niets veranderen. Wij hopen van harte dat u blijft kijken.’ Koopman: ‘Daar waren kijkers dan weer minder blij mee. Waarom ik nou weer zo af moest sluiten.’
Had een (koop)order voor 9,80 ingelegd. Heeft ie niet gehaald vandaag. Dus nee, nog geen SBM voor mij...quote:
En weer rood groenquote:Op donderdag 12 maart 2009 16:42 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Groen is gras groen is gras....
Dat artikel stond al een week of zo op de site van RTL-Z.quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:31 schreef pberends het volgende:
Leuk detail:
http://www.dag.nl/enterta(...)ook-niet-leuk-239223
Ze posten op 12 maart nieuws, terwijl de brief van 3 maart is. Wie was er ook alweer een week eerder: Kijkers zijn azijnpisserij RTL Z zat
Mooi, hebben we nog goedkopere aandelen.quote:Portefeuilles pensioenfondsen bijna een vijfde kleiner
12-03-2009 16:32:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het beleggingsportefeuilles van Nederlandse pensioenfondsen zijn eind 2008 bijna een vijfde gekrompen ten opzichte van een jaar eerder, omdat de fondsen naast de omvangrijke verliezen op hun beleggingen in het laatste kwartaal een aanzienlijk deel van hun effecten de deur uit hebben gedaan. Dit blijkt donderdag uit een bericht van de Nederlandsche Bank (DNB).
Uit de verkoop van effecten spreekt een koerswijziging in de beleggingsstrategie van de pensioenfondsen, want tot voor kort kochten de fondsen juist meer aandelen en schuldpapier aan. In het vierde kwartaal spreekt DNB van een "omslag" en verkochten de pensioenfondsen in totaal EUR26 miljard effecten, waarvan EUR9 miljard aan aandelen en EUR17 miljard aan schuldpapier, zoals obligaties.
Door deze verkopen, samen met forse koersverliezen op het aandelenbezit, liep de omvang van de aandelen- en schuldpapierportefeuilles van de pensioenfondsen in het vierde kwartaal met EUR86 miljard terug tot EUR529 miljard per eind 2008. Ten opzichte van het vierde kwartaal van 2007 betekent dat een daling van 19%.
Ja en zo gaan ze dus om met je pensioengeld. ik weet dat het vroeger verboden was voor pensioenfondsen om te beleggen in aandelen alleen vastgoed en obligaties deed menquote:Op donderdag 12 maart 2009 16:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Mooi, hebben we nog goedkopere aandelen.
Jij denkt dat papierengeld nog wat waard is over 10 jaar?quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:11 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja en zo gaan ze dus om met je pensioengeld. ik weet dat het vroeger verboden was voor pensioenfondsen om te beleggen in aandelen alleen vastgoed en obligaties deed men
maximaal 5% aandelen en de rest in vastrentende waarden
Zoals het winkelcentrum Hoog Catharijene dat vroeger door het ABP was aangekocht net na de bouw.
En ook Staatsobligaties zijn ook veel veiliger
Ieder jaar betaal je meer premie om de speculatieverliezen te dekken
pensioenen niet, pensioenfondsen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Jij denkt dat papierengeld nog wat waard is over 10 jaar?
Die pensioenen zijn een fantoom.
Heb geduld. Het zal nog wel gaan zakken hoor.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:25 schreef foetre het volgende:
[..]
Nee ik heb nog helemaal niks en als het groen blijft zal dat niet veranderen ook.
Heb je de daggrafiek gezien? Het is idd niet spectaculair, maar rustig wil ik het ook niet noemenquote:Op donderdag 12 maart 2009 17:27 schreef TheRoach het volgende:
Wordt kleine stijging vandaag. Ondanks dat het rustige dagen zijn, zijn het bizarre dagen.
Ik hoop het bij 200 ga ik er wat geld inpompen eerder niet.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heb geduld. Het zal nog wel gaan zakken hoor.
Denk dat je dan 25 tot 50 punten te vroeg instapt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:30 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik hoop het bij 200 ga ik er wat geld inpompen eerder niet.
Ik zeg toch niet dat ik al me investeringen er dan in stop.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:30 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Denk dat je dan 25 tot 50 punten te vroeg instapt.
garanties tot de deur, natuurlijkquote:Op donderdag 12 maart 2009 17:31 schreef foetre het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik al me investeringen er dan in stop.
Er zijn geen garanties dat ze zo laag gaan staan.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:51 schreef pberends het volgende:
Jim Cramer is echt de oppermongool van alle beleggers.
Wel okay tot nu toe. Geen problemen.quote:
quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX sluit hoger
12-03-2009 17:54:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is donderdag met winst gesloten. De AEX vond in de loop van de dag de weg omhoog toen Wall Street positief van start ging.
De AEX-index sloot donderdag 0,5% hoger op 211,31 punten, de Midkap won 0,8% op 277,93 punten en de Smallcap eindigde 0,3% hoger op 285,57 punten.
Handelaar Peter Jurgens van Keijser Capital spreekt van een hoopvolle stemming. "De markt lijkt omhoog te willen", zegt de handelaar.
Verliezen uit de ochtend verdwenen van de borden toen Wall Street positief aan de handelsdag begon. Jurgens wijst daarbij onder meer op meevallende economische cijfers over de detailhandelsverkopen in de VS. De verkopen van de voeding- en detailhandel daalden in de tweede maand van het jaar 0,1%, terwijl economen rekenden op een afname van 0,4%.
Verder wordt in New York gespeculeerd op wijzigingen van de mark-to-market boekhoudmethode, zegt de handelaar. Jurgens zou het positief vinden wanneer de regelgeving wordt geschrapt, maar denkt niet dat het haalbaar is.
Vooral financiele waarden profiteerden van de hoop op wijziging van de boekhoudmethode, zegt Jurgens. ING, die verder een nieuwe obligatie van $2 miljard met staatsgarantie lanceerde, was binnen de hoofdindex de grootste stijger met een plus van 9,4%.
Kwartaalresultaten kwamen donderdag van Aegon. De verzekeraar bevestigde het nettoverlies van EUR1,2 miljard over de laatste drie maanden van 2008. Het belangrijkste nieuwe gegeven in de cijferrapportage betrof de omzet van nieuwe verzekeringen, die boven verwachting van analisten uitviel. Het aandeel steeg 6,9%.
De start van vrijdag hangt af van de ontwikkelingen in New York en Washington, stelt Jurgens verder. Als er meer duidelijk wordt over de toekomst van het mark-to-market, kan dat een groot effect hebben op de beurzen. "Men denkt in ieder geval in de goede richting, en dat geeft vertrouwen."
Voor morgen staan cijfers op de agenda over onder meer de detailhandelsverkopen en de loonkosten in de eurozone. In de VS worden gegevens gepubliceerd over de importprijzen en de handelsbalans, alsmede het consumentenvertrouwen van de University of Michigan.
Staatsobligaties sloten overwegend hoger. De euro noteerde 0,3% lager op $1,2789.
quote:
tja om de lucht uit de bubbel te laten lopen zijn er rally's nodig, nou wil deze rally nog niet van de grond komen maar de kans is rieeel dat de aex 10% + kan gaan stijgen, ik heb gisteren veel calls gekocht, en vanmorgen toen MT en ING in dik het rood stonden heb ik mijn gevoel gevolgd en nog een lading gekocht. Maar jah vanmorgen stond ook ik dik in de min en kan nog steeds beide kanten op.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:33 schreef lammegiraf het volgende:
teringjantje....daar zit ik dan met mijn shortjes overnight....
gisteren pakte dit geweldig uit maar heb het vermoeden morgenvroeg de winst van vandaag weer te moeten inleveren.
Heb eigenlijk geen verklaring voor deze rally...wat mij betreft zijn er nog weinig lichtpunten.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:33 schreef lammegiraf het volgende:
teringjantje....daar zit ik dan met mijn shortjes overnight....
gisteren pakte dit geweldig uit maar heb het vermoeden morgenvroeg de winst van vandaag weer te moeten inleveren.
Heb eigenlijk geen verklaring voor deze rally...wat mij betreft zijn er nog weinig lichtpunten.
220 morgen hopelijk op de bordenquote:Op woensdag 11 maart 2009 19:51 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
0,0heb ook geen enkele verklaring. Puur gevoel....
echter moeten we dan vrijdag wel iets hoger staan, 220 ofzo zou wel mooi zijn
Over welke idioten hebben we het?quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:22 schreef Koen465 het volgende:
Whaha die idioten denken dat de aex z'n dieptepunt wel gehad heeft! Whaha. Wat een stommelingen... Het gaat de komende tijd alleen maar SLECHTER met de beurzen. Banken hebben miljarden gepompt in bedrijven die zand in de Sahara verkopen en ijs in Groenland.... Die bedrijven draaien forse verliezen en daar worden over een tijdje de kwartaalcijfers van gepubliceerd... En we moeten die banken weer gaan redden. Pas in het najaar gaat het weer omhoog. Toen de aex op 200 stond, zei Peter Paul de Vries (expert) bij P&W dat er nog zo'n 10-20% af kom. Oftewel rond de 175 zo. Dat dus in het najaar. Dan is iedereen de crisis zo ZAT dat het geld weer gaat rollen. Goed voor mij. Dan krijg ik m'n spaargeld+rente terug. Niet alleen beleggers trekken de beurs omlaag. Ook bedrijven die verlies lijden zorgen voor harde klappen.
Wat bedoel je precies met "dan krijg ik mijn spaargeld + rente terug"?quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:22 schreef Koen465 het volgende:
[..]Goed voor mij. Dan krijg ik m'n spaargeld+rente terug. Niet alleen beleggers trekken de beurs omlaag. Ook bedrijven die verlies lijden zorgen voor harde klappen.
Precies mijn punt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:33 schreef Mortaxx het volgende:
Mensen die Peter Paul de Vries een expert noemen zijn juist de idioten
Hey, Roelof Jan van den Akker!quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:22 schreef Koen465 het volgende:
Whaha die idioten denken dat de aex z'n dieptepunt wel gehad heeft! Whaha. Wat een stommelingen... Het gaat de komende tijd alleen maar SLECHTER met de beurzen. Banken hebben miljarden gepompt in bedrijven die zand in de Sahara verkopen en ijs in Groenland.... Die bedrijven draaien forse verliezen en daar worden over een tijdje de kwartaalcijfers van gepubliceerd... En we moeten die banken weer gaan redden. Pas in het najaar gaat het weer omhoog. Toen de aex op 200 stond, zei Peter Paul de Vries (expert) bij P&W dat er nog zo'n 10-20% af kom. Oftewel rond de 175 zo. Dat dus in het najaar. Dan is iedereen de crisis zo ZAT dat het geld weer gaat rollen. Goed voor mij. Dan krijg ik m'n spaargeld+rente terug. Niet alleen beleggers trekken de beurs omlaag. Ook bedrijven die verlies lijden zorgen voor harde klappen.
Gaat idd lekker op WS. Hopelijk geen spike naar beneden op et eind zoals gister..quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:46 schreef edwinh het volgende:
Loopt lekker zo, toppen worden steeds hoger 3.5% erbij bij slot?
nee vooral het laatse op de grafiek van trader is te zien dat er geen grote steken meer zijn ik heb het idee dat er veel mensen weer instappen. ING 15% hoger op WS.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Gaat idd lekker op WS. Hopelijk geen spike naar beneden op et eind zoals gister..
aegon omgerekend grootste stijger op WSquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:51 schreef edwinh het volgende:
[..]
nee vooral het laatse op de grafiek van trader is te zien dat er geen grote steken meer zijn ik heb het idee dat er veel mensen weer instappen. ING 15% hoger op WS.
whehequote:Op donderdag 12 maart 2009 21:27 schreef pberends het volgende:
Wall Street feest door
Check het plaatje.
Nope. Ik ga Fokkers leren dat de S&P het belangrijkst is. I'm on a mission baby!quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
whehe, is 't niet handig om sowieso de DJ erbij te noemen. Dat klinkt bekender voor de meeste mensen dan de S&P
.
Het is toch te belachelijk voor woorden dat de media het altijd over de Dow heeft. Je kan je lezers toch ook leren dat het eigenlijk om de S&P gaat. Ze hebben toch wel een leervermogen ofzo?quote:
Mhaow.quote:De S&P 500 steeg sinds het dieptepunt maandag zelfs 12,6 procent. In vier dagen tijd ging de beursindex van 666 naar ruim 750 punten.
WS zal morgenavond rood op de borden laten zien denk ikquote:Op vrijdag 13 maart 2009 00:52 schreef lammegiraf het volgende:
Hoop dat de opening meevalt...
Misschien nog een beetje sprinters bijkopen morgen hoewel het eigenlijk te laat is
Dat zie je inderdaad vaak, de rebound is vaak te sterk dat het maar een dagje of 2 duurt.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 01:01 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
WS zal morgenavond rood op de borden laten zien denk ikS&P: procentje terug richting 740
Oh jawel, maar ik verwacht niet dat de rebound niet lang zal duren.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 02:28 schreef capricia het volgende:
Denk je niet dat als Wall Street doorfeest wij morgen ook een feestje van 2 procent hebben?
De kater komt later...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 02:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oh jawel, maar ik verwacht niet dat de rebound niet lang zal duren.
En daarom moeten we maar even een dutje gaan doen, de beursdag voor mij duurt morgen tot 8.30 in de avond dus moet even wat slaap hebben want die schermen geven je wel vierkante ogen.quote:
AEX volgt de Dow toch altijd? ipv de S&Pquote:Op donderdag 12 maart 2009 21:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is toch te belachelijk voor woorden dat de media het altijd over de Dow heeft. Je kan je lezers toch ook leren dat het eigenlijk om de S&P gaat. Ze hebben toch wel een leervermogen ofzo?
DOW of S&P, het maakt eigenlijk niet zoveel uit. T.o.v. beide indices underperformed de AEX al sinds juli 2008. Qua samenstelling komt de DOW meer in de buurt van de AEX dan de S&P 500. De DOW is samengesteld uit 30 bedrijven, de AEX uit 25. S&P is veel breder.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 06:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
AEX volgt de Dow toch altijd? ipv de S&P
omdat?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:58 schreef foetre het volgende:
Laten we het niet hopen.
Hij goedkoop in wil stappen. Zie een paar pagina's teurgquote:
Dit word weer een dikke baaldag.Gister dacht ik dit gaat de goede kant op met -3% maar uiteindelijk was het weerquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:01 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Hij goedkoop in wil stappen. Zie een paar pagina's teurg
[edit]
Opening van +1,6% & alles groen bij opening. Da's lang geleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |