quote:Ajax veilig geland in Marseille
De selectie van Ajax is vanmiddag veilig geland in Marseille. Na een vlucht van ongeveer anderhalf uur en een licht turbulente landing zetten de Ajacieden iets voor 13.00 uur voet op Franse bodem.
Spelers en staf van Ajax verblijven in hotel Villa Massalia. Even na 19.00 uur vanavond blikt Marco van Basten in het Stade Vélodrome tijdens een persconferentie vooruit op de UEFA Cupontmoeting met Olympique Marseille. Meteen daarna staat een training in het stadion op het programma. De weersomstandigheden in Marseille zijn in ieder geval prima. De zon laat zich regelmatig zien en de temperatuur is met ongeveer zestien graden zeer aangenaam.
De wedstrijd tussen Olympique Marseille en Ajax begint donderdag om 20.45 uur. Ajax kan tijdens de wedstrijd rekenen op de steun van bijna zevenhonderd eigen supporters. Volgende week woensdag, als Ajax zijn 109de verjaardag viert, staat in de ArenA de return op het programma. Inzet is een plaats in de kwartfinale van de UEFA Cup.
Wat mij betreft mag het seizoen ook over zeven wedstrijden afgelopen zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:15 schreef Aanvoerder het volgende:
Het seizoen kan in 10 wedstrijdjes afgelopen zijn.
Erg netjes hoor. Tof.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:34 schreef kevin6188 het volgende:
Iemand op AN meldt dat Litmanen in Amsterdam is om Bobby Haarms te bezoeken. Geen idee of het klopt, het klinkt wel logisch, maar mits waar:
Gaat Bobby 'm klaarstomen voor volgend seizoen?quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:34 schreef kevin6188 het volgende:
Iemand op AN meldt dat Litmanen in Amsterdam is om Bobby Haarms te bezoeken. Geen idee of het klopt, het klinkt wel logisch, maar mits waar:
Inderdaad, zelf heb/had ik dat met spelers als van Nistelrooij, Cocu, van Bronckhorst en Makaay.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:39 schreef Suijk het volgende:
Litmanen lijkt me zo'n speler waar je geen hekel aan kunt hebben, zelfs niet als Ajax-hater.
Wat een held.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:34 schreef kevin6188 het volgende:
quote:Ziani niet tegen Ajax
Karim Ziani is er donderdag niet bij als Olympique Marseille Ajax ontvangt. De middenvelder van de Fransen heeft te veel last van de lies.
Naast de afwezigheid van Ziani is ook Ronald Zubar niet inzetbaar. De verdediger is geschorst voor de heenwedstrijd in de UEFA Cup. De ploeg van Eric Gerets schakelde in de vorige ronde FC Twente uit. Dit gebeurde pas na penalty's.
quote:Van Basten ziet kansen tegen Olympique Marseille
Voor de camera bij Studio Sport liet Marco van Basten weten vertrouwen te hebben in de achtste finale stegen Olympique Marseille. 'Dat moet wel kunnen', aldus de Ajax coach 'als we op deze manier kunnen strijden. Het is goed dat we dit soort ervaringen nu meemaken. Dit gaat net allemaal een stapje sneller. Dat kan je je op deze manier het beste eigen maken.'
quote:Gerets stookt vuurtje voor UEFA Cup duel alvast op
Eric Gerets heeft het vuurtje voor het UEFA Cup duel tussen Ajax en zijn club Olympique Marseille alvast opgestookt. "Ajax is een club die ik niet in mijn hart draag. Toen ik nog bij PSV was, was Ajax echt de vijand. Ik heb nooit waardering gehad voor die club. En ze hebben nooit veel van me gehouden in Amsterdam. Ik vermoed dat ik er volgende maand eregast zal zijn..... Maar eigenlijk heb ik goeie herinneringen aan Ajax, want ik heb ze al heel vaak in mijn carrière verslagen
Als hersteltrainer. Niemand op de wereld heeft meer ervaring dan hijquote:Op woensdag 11 maart 2009 15:29 schreef Nashje het volgende:
Jari. Die moet echt zo snel mogelijk worden toegevoegd aan de technische staf.
quote je nou jezelf?quote:
of:quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:52 schreef w00h00 het volgende:
ohja Marco, Alstu:
--------------------Stekelenburg-----------------------
vdWiel----------Olegeur-----Vermaelen-----------Schilder
----------------------------Lindgren-------------------------
-----------------------------------------------------------------
--------------Enoh----------------------Emanuelson-------
---------------------------Aisatti----------------------------
----------------------------------------------------------------
------------Suarez--------------Sulejmani---------------
VdWiel in t centrum zie ik niet echt zitten. Volgens mij loopt ie dan de hele wedstrijd Lindgren in de weg.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:55 schreef toma het volgende:
[..]
of:
-------------------------Vermeer-----------------------
Silva--------vd Wiel--------------Olegeur-------Vermaelen
------------Suarez--------------Cvitanich-------------
Ik zie Schilder als linksback ook niet zo zitten tegen een club als Marseille.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:56 schreef lighted het volgende:
[..]
VdWiel in t centrum zie ik niet echt zitten. Volgens mij loopt ie dan de hele wedstrijd Lindgren in de weg.
VD Wiel kan best centraal in de verdediging. Heeft ie zich vorig jaar voor zijn blessure wel bewezen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:56 schreef lighted het volgende:
[..]
VdWiel in t centrum zie ik niet echt zitten. Volgens mij loopt ie dan de hele wedstrijd Lindgren in de weg.
Hij heeft vorig jaar vijf wedstrijden gespeeld ofzo.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:04 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
VD Wiel kan best centraal in de verdediging. Heeft ie zich vorig jaar voor zijn blessure wel bewezen.
Ja Willem 2 uit is bijna hetzelfde als Marseille uit.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:04 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
VD Wiel kan best centraal in de verdediging. Heeft ie zich vorig jaar voor zijn blessure wel bewezen.
Kan me hier wel in vinden. Maar vrees dat MvB toch voor Schilder kiest ipv Silvaquote:Op woensdag 11 maart 2009 15:55 schreef toma het volgende:
[..]
of:
-------------------------Vermeer-----------------------
Silva--------vd Wiel--------------Oleguer-------Vermaelen
------------Suarez--------------Cvitanich-------------
Jaquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:08 schreef Jasza het volgende:
Gerets zal een groot applaus krijgen in de ArenA volgende week denk ik.
That reminds me: Dirk-Kuijt, nog bedankt voor die cijfers van schaatsen!quote:
Het zal mij echt verrotten wat die Belg te melden heeft.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:11 schreef Pieter-utd het volgende:
Ja![]()
Snap niet waar die gozer mee bezig is, hij bereikt hier echt niets mee. Behalve laten zien dat hij zeer onsportief is
Net als Gomes, die beweerde in een Engelse krant dat heel Nederland dol op hem was en dat mensen hem overal gingen toezingenquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:08 schreef Jasza het volgende:
Gerets zal een groot applaus krijgen in de ArenA volgende week denk ik.
Komt Gomes volgende week ook dan?quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:14 schreef denthemen het volgende:
[..]
Net als Gomes, die beweerde in een Engelse krant dat heel Nederland dol op hem was en dat mensen hem overal gingen toezingen
Dan ben je wel heel vol van jezelfquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:14 schreef denthemen het volgende:
[..]
Net als Gomes, die beweerde in een Engelse krant dat heel Nederland dol op hem was en dat mensen hem overal gingen toezingen
Stond ook even vreemd te kijken toen ik dat in de VI las inddquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:14 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar toch vind ik het zeer lomp van Geretsquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:12 schreef Houniet het volgende:
[..]
Het zal mij echt verrotten wat die Belg te melden heeft.
Kan me wel voorstellen dat de VI/Engelse krant die opmerking een beetje uit z'n verband getrokken heeft. Gomes is nou niet echt een type die met z'n ego loopt te pronken.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:17 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Stond ook even vreemd te kijken toen ik dat in de VI las indd
quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:08 schreef lighted het volgende:
[..]
Ja Willem 2 uit is bijna hetzelfde als Marseille uit.
Dat vind ik ook niet gek, Silva is te aanvallend, en al helemaal naast V/d Wiel die ook al redelijk aanvallend denkt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:09 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Kan me hier wel in vinden. Maar vrees dat MvB toch voor Schilder kiest ipv Silva
Als je een voorzitter via een coupe probeert weg te krijgen, ben je ook niet helemaal zuivere koffiequote:Op woensdag 11 maart 2009 16:20 schreef lighted het volgende:
[..]
Kan me wel voorstellen dat de VI/Engelse krant die opmerking een beetje uit z'n verband getrokken heeft. Gomes is nou niet echt een type die met z'n ego loopt te pronken.
Goede opstellingquote:Op woensdag 11 maart 2009 15:52 schreef w00h00 het volgende:
ohja Marco, Alstu:
Oh en dat was wel letterlijk geciteerd natuurlijk? Gelukkig is Jan Reker wel zuivere koffie. Ik verdedig hier niet Gomes, maar iedereen die alleen maar de pers geloofd..quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:47 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Als je een voorzitter via een coupe probeert weg te krijgen, ben je ook niet helemaal zuivere koffie
Precies hier. En denk ook wel datie zo gaat spelen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:53 schreef koningdavid het volgende:
Mijn opstelling:
Stekelenburg
Schilder
Vermaelen
Oleguer
Van der Wiel
Lindgren
Enoh
Emanuelson (op 10)
Sulejmani
Cvitanich
Suarez
Geen Aissatiquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:53 schreef koningdavid het volgende:
Mijn opstelling:
Stekelenburg
Schilder
Vermaelen
Oleguer
Van der Wiel
Lindgren
Enoh
Emanuelson (op 10)
Sulejmani
Cvitanich
Suarez
Waarom wel Aissati? Omdat hij een wedstrijdje gespeeld heeft?quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:58 schreef Rumille het volgende:
[..]
Geen Aissati4-4-3 tegen die Fransen
Ach, zo veel schokkends zegt hij toch niet?quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:19 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar toch vind ik het zeer lomp van Gerets
Omdat hij de nr 1 keeper was en tevens aanvoerder.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:38 schreef ericajax het volgende:
Waarom
willen de meesten opeens Stekelenburg zien keepen?
Absoluut, maar Steek is nog altijd nummer 1. Volgend seizoen denk ik echter dat hij vertrekt, dus kan Vermeer mooi op 1 komenquote:
Omdat volgens mij een van de problemen bij Ajax was dat er geen echte connectie was tussen het middenveld en de aanval. Dus werden er lange ballen gegooid en maar gezegd: doe er wat mee. Met Aissati heb je nog een mogelijkheid, namelijk over de grondquote:Op woensdag 11 maart 2009 17:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Waarom wel Aissati? Omdat hij een wedstrijdje gespeeld heeft?
Twente speelde ook 4-3-3 en dat ging ze redelijk af volgens mij.
Dat is het echt een mongool. Een psg-fan die voor marseille is, is hetzelfde als een Ajacied die voor feyenoord juichtquote:
Dat vind jijquote:Op woensdag 11 maart 2009 17:58 schreef Luco het volgende:
[..]
Absoluut, maar Steek is nog altijd nummer 1. Volgend seizoen denk ik echter dat hij vertrekt, dus kan Vermeer mooi op 1 komen!
Je zet de al 3 jaar onbetwiste nummer 1 en keeper van het Nederlandse elftal niet zomaar op de bank. Vermeer heeft hem goed vervangen, dat absoluut, maar om Stekelenburg direct zo af te schrijven...quote:
Waarom heeft iedereen het toch steeds over "afschrijven" en "aan de kant zetten" als het om Stekelenburg gaat?quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:31 schreef Luco het volgende:
[..]
Je zet de al 3 jaar onbetwiste nummer 1 en keeper van het Nederlandse elftal niet zomaar op de bank. Vermeer heeft hem goed vervangen, dat absoluut, maar om Stekelenburg direct zo af te schrijven...
Ik zou geen Schilder nemen. Ik vind dat hij nooit echt een hele goede wedstrijd heeft gespeeld en niet echt een sterke linksback is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:52 schreef w00h00 het volgende:
ohja Marco, Alstu:
Mee eens, maar succes is momenteel net even belangrijker dan Stekelenburg en ik vind de verdediging sterker en zekerder ogen met Vermeer op goal.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:31 schreef Luco het volgende:
[..]
Je zet de al 3 jaar onbetwiste nummer 1 en keeper van het Nederlandse elftal niet zomaar op de bank. Vermeer heeft hem goed vervangen, dat absoluut, maar om Stekelenburg direct zo af te schrijven...
Jouw aller Ajax is het al helemaal niet.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:34 schreef ATKS het volgende:
Ik ben voor ons aller Ajax.
Dat was een grapje. Om te lachen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat was niet de bedoeling, heren.
Je moest zelf ook wel lachenquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat was niet de bedoeling, heren.
quote:Van Basten geeft donderdag duidelijkheid aan doelmannen
Ajax-trainer Marco van Basten zal donderdag voor de UEFA Cup-wedstrijd met Olympique Marseille beslissen welke doelman voor de rest van het seizoen het doel verdedigt. Dit vertelde de oefenmeester woensdagavond aan het ANP.
Kenneth Vermeer en Maarten Stekelenburg zullen daarom nog een dag geduld moeten hebben voor er duidelijkheid bestaat over de positie van eerste doelman. "Beide doelmannen zijn fit. Ik moet dus kiezen", aldus de trainer van de Amsterdammers vlak voor de laatste training voor het duel met de Fransen.
Het feit dat Stekelenburg keeper is van het Nederlands elftal maakt voor Van Basten niets uit. "Dat speelt niet mee in mijn beslissing. Ik weet nu ook al voor wie ik kies. Maar ik wil het donderdag eerst beide keepers vertellen. Dat lijkt mij wel zo netjes."
Stekelenburg, aanvoerder van Ajax, begon het seizoen als eerste doelman. De international raakte echter langdurig geblesseerd aan zijn schouder maar keerde, ondanks uitstekend keeperswerk van Vermeer, na zijn kwetsuur direct terug onder de lat.
Vermeer speelde de afgelopen drie duels in de hoofdmacht, omdat Stekelenburg met griep op bed lag. De jongeling maakte wederom een goede indruk, en heeft aangetoond klaar te zijn voor de positie van eerste doelman in Amsterdam.
Stieken gniffelen vanuit zijn moderator stoelquote:
Op basis van?quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:22 schreef DuvelDuvel het volgende:
Basisplaats voor Alderweireld hopelijk.
club hoerquote:Op woensdag 11 maart 2009 19:34 schreef ATKS het volgende:
Ik ben voor ons aller Ajax.
428 volgende week!
vi.nlquote:Erik Gerets zegt te hebben geleerd van de vorige Europese duels van Olympique Marseille. De Fransen zullen tegen Ajax aanvallender spelen, beweert de Belgische trainer.
Olympique ontvangt donderdag Ajax in de achtste finale van het UEFA Cup-toernooi. Eerder trof l'OM al PSV in de Champions League en FC Twente in de UEFA Cup. Gerets vergeleek woensdagmiddag desgevraagd Ajax met de twee andere Nederlandse clubs.
'Wat betreft de kwaliteit, die is minder dan die van de twee andere ploegen die we al hebben ontmoet. Maar Ajax zal ook sterk zijn, daaraan hoeven we niet te twijfelen. Ook al hebben ze al lange tijd geen titel meer gepakt, toch blijft het een grote naam in Europa.' De voormalig speler én coach van PSV weet wat hij aan Ajax heeft. 'Ze zullen niet ineens verrassen en anders gaan spelen. Ze zullen voetballen zoals Ajax al decennia doet.'
'Wij moeten noodgedwongen meer risico's nemen, we moeten voordeel halen uit onze recente duels', wees Gerets naar het tweeluik met FC Twente. Tegen de Enschedese ploeg had l'OM het in de heenwedstrijd erg moeilijk omdat het té voorzichtig speelde. Twente won met 0-1. In Nederland durfden de Fransen meer en ging het beter, aldus Gerets, die zijn ploeg via strafschoppen zag zegevieren.
'Ik wil winnen, dat is zeker. En ik wil geen tegendoelpunt krijgen. Dat moet voldoende vertrouwen geven aan mijn ploeg voor de return. Maar een 0-0 is nog geen catastrofe. Ik wil ook geen kamikazevoetbal spelen voor een zege, want we weten dat het wapen van Ajax de snelheid van de counter is. We moeten aanvallen zonder veel ruimte weg te geven.'
Silva is afgeschreven denk ik. Te weinig wedstrijden de laatste tijd,geen vertrouwen van de trainer. Heb geen idee wat ik kan verwachten van hem. Schilder vind ik een matige linksback ivm Vermaelen. Dus zou ik kiezen voor de oplossing dat iedereen op zijn plek blijft staan en je alleen Wielaert vervangt. Het is wel een redelijk risico maar heb veel vertrouwen in Alderweireld en denk dat hij niet zou misstaan naast Oleguer.quote:
Ik schrijf idd niemand af. Mijn mening is gewoon om de beste keeper op goal neer te zetten, klaar. Dus als de één uit vorm heeft of een griep heeft, gaat de ander gewoon op doel. Simpel zat!quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:31 schreef Luco het volgende:
[..]
JIj moet toch 10 miljoen kosten?quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:54 schreef honda1990 het volgende:
De 18e is honda erbijHeb er nu al zin in
Toen Fiorentina speelde waren we ook al in Amsterdam en de sfeer was echt goed
Nietquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:10 schreef -Jean- het volgende:
Alvast een url voor morgen aangezien de kut NOS zelfs de 2de helft niet helemaal uitzend vanwege het WK schaatsen.
http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=32597&part=sports
Ze zenden alleen de 1e helft niet helemaal uit..quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:11 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Niet![]()
ze zouden toch gedeelte eerste helft en hele tweede helft doen of hebben ze dat nu weer veranderd
godskolere. live verslag, bij mekaar een half uurtje ofzoquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:13 schreef -Jean- het volgende:
Nee hoor ook de 2de helft niet meer http://www.nederland3.nl/gids/2009/03/12
Het word toch ook gestreamd via een NOS stream?quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
godskolere. live verslag, bij mekaar een half uurtje ofzo
Natuurlijk heeft NOS al lang van tevoren aangekondigd naar de reclamepartners dat ze dat WK afstanden gaan uitzenden, en kennelijk is er geen enkele commerciele partij die Ajax wil uitzenden
zal wel zwaar overbelast worden ben ik bang.... hoewel NOS wel aardig wat bandbreedte heeft.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:19 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Het word toch ook gestreamd via een NOS stream?
We zien het morgen wel wat de NOS nou precies doetquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
zal wel zwaar overbelast worden ben ik bang.... hoewel NOS wel aardig wat bandbreedte heeft.
Belachelijk ja. Ajax - Fiorentina had iets van 2 miljoen kijkers, schaatsen gaat dat volgens mij never nooit halen. Sinds wanneer heeft schaatsen voorrang op voetbal en dan ook nog de enige nl ploeg in de uefa.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
godskolere. live verslag, bij mekaar een half uurtje ofzo
Natuurlijk heeft NOS al lang van tevoren aangekondigd naar de reclamepartners dat ze dat WK afstanden gaan uitzenden, en kennelijk is er geen enkele commerciele partij die Ajax wil uitzenden
Ach, het is wel logisch:quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:25 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Belachelijk ja. Ajax - Fiorentina had iets van 2 miljoen kijkers, schaatsen gaat dat volgens mij never nooit halen. Sinds wanneer heeft schaatsen voorrang op voetbal en dan ook nog de enige nl ploeg in de uefa.
edit:
Oke zie de post hierboven. Stream!
Die contracten met de sponsors zijn allang geleden getekend. Als beleidsmaker van de NOS ga je er noet vanuit tegenwoordig dat er nu nog een Nederlandse club in de UEFA Cup zit.quote:maar tot die tijd krijgen de WK afstanden - mede vanwege oude afspraken - voorrang.
Dan pleuren ze uitzendinggemist maar even offline of zo. Of moeten we uiteindelijk daar zijn om de wedstrijd te zien?quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
zal wel zwaar overbelast worden ben ik bang.... hoewel NOS wel aardig wat bandbreedte heeft.
Ging met de OS ook goed.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
iemand?quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:42 schreef Silaz het volgende:
Zou ik trouwens voor AZ en Twente kaarten kunnen halen voor 428? zag het bij Graafschap en willem 2 niet staan.. dus mss dat het allemaal al vol zit met seizoenkaarthouders?
Ik hoop op gewoon een goal. Dat zou ik al heel wat vindenquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:03 schreef DurQ het volgende:
Ik hoop op een goal zoals Zlatan tegen Lyon!!
Joh.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:49 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik hoop op gewoon een goal. Dat zou ik al heel wat vinden
quote:
Ik hoop op een goal als Vd Meyde tegen Romaquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:03 schreef DurQ het volgende:
Ik hoop op een goal zoals Zlatan tegen Lyon!!
dan moeten we wel niet binnen 2 minuten de 1-1 tegen krijgenquote:Op woensdag 11 maart 2009 23:26 schreef kalinho het volgende:
[..]
Ik hoop op een goal als Vd Meyde tegen Roma
Of gewoon zoals Zlatan tegen Valencia. 89 minuten tegenhouden en dan opeens de 0-1 in schieten
quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:02 schreef toma het volgende:
[..]
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=74858
Daar ga je nog wel veel van horen. Één van de beste spelers uit de eerste divisie op dit moment.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:37 schreef honda1990 het volgende:
[..]Van die hele speler nog nooit wat gehoord
Zegt meer wat over jouw voetbalkennis, zou prima meekunnen in onze selectie!quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:37 schreef honda1990 het volgende:
[..]Van die hele speler nog nooit wat gehoord
Inderdaad! Vandaar mijn idee dat de bandbreedte wel goed is, maar kan het ook zo'n wedstrjd aan die niet op TV is...quote:
Niks gezien met een rennende MvB hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:48 schreef _Mike_ het volgende:
Sportjournaal @ Ned 3 nu, zometeen een stukje over Ajax met een rennende Van Basten
In het begin filmpje zag je dat hij mee deed aan een training, in het journaal zelf vinden ze het blijkbaar alleen maar nodig om de pers conferentie te laten zien.quote:Op donderdag 12 maart 2009 00:01 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Niks gezien met een rennende MvB hoor.
Klopt, Marco die mee deed aan een rondotje. Verder weinig informatiequote:Op donderdag 12 maart 2009 00:04 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
In het begin filmpje zag je dat hij mee deed aan een training, in het journaal zelf vinden ze het blijkbaar alleen maar nodig om de pers conferentie te laten zien.
ohh die is wel slecht zeg. Gelukkig kan ik me nieuwe toetsenbord de schuld gevenquote:Op donderdag 12 maart 2009 00:17 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
![]()
AjaxAfrekenen met die Gerets en klere relschoppers.
quote:Van Basten kiest zijn keeper pas vandaag
Door MAARTEN WIJFFELS
De venijnige windvlagen van de mistral geselden gisteravond in het Stade Vélodrome hun gezichten. Maarten Stekelenburg en Kenneth Vermeer trainden met de rest van de Ajax-selectie voor het Europese duel van vanavond. Het was normaal gesproken hun laatste training in onzekerheid.
Vandaag in de loop van de dag roept coach Marco van Basten het duo in het spelershotel bij zich om te melden wie – in principe – zijn eerste keus is voor de rest van het seizoen.
,,Het wordt een keuze waarin Ajax centraal staat,’’ was alles wat Van Basten gisteravond kwijt wilde in het bedompte perskamertje van het stadion. Waarom pas een keuze op de wedstrijddag? Hij wilde er de tijd voor nemen en zijn beslissing nu ook goed toelichten, klonk het.
Je kunt allerlei theorieën op de kwestie loslaten, maar in de kern moet Van Basten maar één ding doen. Hij moet de keuze maken die de meeste rust garandeert in de laatste twee maanden van dit seizoen. Acht weken waarin Ajax wellicht tot het laatst strijd zal leveren om de tweede plaats in de eredivisie. De plek die toegang geeft tot de voorronden van de Champions League.
Nu de coach de spanning bij zijn keepers tot het maximum heeft opgevoerd, is de verliezer in het gesprek van vandaag hoe dan ook teleurgesteld. Die keeper moet je de komende cruciale weken ‘binnenboord’ houden en dat zal bij Stekelenburg veel moeilijker zijn dan bij Vermeer. Die kwam afgelopen zomer als derde keeper in de hiërarchie terug na een huurperiode bij Willem II. Vermeer heeft na het gesprek van vanochtend sowieso een ontwikkelingstraject bij Ajax waarop hij verder kan. De 23-jarige keeper geeft dat dezer dagen ook zelf aan in elk interview.
Als Stekelenburg (26) naar de bank wordt verbannen, dan is zijn traject meteen ten einde bij de club waar hij in 2004 basisspeler werd na een gewonnen concurrentiestrijd met Bogdan Lobont. In de jaren daarna speelde hij in de Champions League en haalde hij als keeper van Ajax het Nederlands elftal, waar hij thans eerste keus is.
Van Basten heeft de afgelopen dagen binnen Ajax de nodige gesprekken gevoerd over de kwestie. Als coach is hij voorlopig nog geen man van ‘de nazorg’ gebleken. Het past niet in zijn beleving van topsport om de consequenties van keuzes met spelers vooraf al in kaart te brengen. Hij huldigt liever het standpunt: als speler van Ajax word je goed betaald. Dus moet je gewoon je werk doen. Als een prof. Onder alle omstandigheden. ,,Ajax 2 is ook betaald voetbal,’’ zei hij afgelopen zomer over het terugzetten van de overbodige Kenneth Perez naar Jong Ajax.
Meer energie stak hij tot nu toe in de voorzorg. Het immer winderige trainingsveld heeft hij laten afschermen met meterslange doeken met bomenprint. De coach creëerde direct na zijn komst speciale slaapzalen voor de spelers en onder de perfectionist Van Basten bespeelt Ajax voor het eerst een uitstekende grasmat in de Arena.
Hij probeert zijn selectie qua faciliteiten zoveel mogelijk het gespreide bedje van Milanello (het trainingscentrum van zijn oude club AC Milan) aan te bieden. In ruil mag hij dan ook wat eisen van spelers, vindt hij.
Maar dit is een situatie die meer subtiliteit vereist. Als Van Basten het heeft over een keuze ‘in het belang van Ajax’ dan verdient ook de contractsituatie van beide keepers aandacht.
Stekelenburg zou komende zomer best de stap naar het buitenland willen overwegen, maar een keeper op de bank valt lastig te verkopen. Vermeer gaat pas in april of mei nadenken of hij zijn huidige contract, dat nog tot 2010, doorloopt wil verlengen.
De succesvolle hockeybondscoach Marc Lammers opperde afgelopen zaterdag bij het radioprogramma Langs de Lijn één andere optie voor een keeperskwestie zoals nu bij Ajax. Een sportcoach die twee doelmannen even capabel vindt voor de positie onder de lat, kan ze ook om en om op doel zetten. Of per tegenstander bekijken van wiens specifieke kwaliteiten hij gebruik wil maken. Lammers is zelf, zoals hij het omschreef, overtuigd aanhanger van de opvatting: ever change a winning team.
Ever zonder n dus. Ook winnende elftallen kun je als coach nog verder doorontwikkelen. In de kern is dat zelfs de taak waarvoor je bent aangenomen. Zonder dat je daarbij gaat wisselen om het wisselen en er geen vastigheden meer zijn. Die lijn zal Van Basten echter niet volgen bij zijn beslissing vandaag. ,,De keuze die we maken is anders dan met veldspelers. Keepers nemen in een elftal toch een andere positie in.’’
Vermoedelijke opstelling Ajax:
Stekelenburg/Vermeer, Van der Wiel, Oleguer, Vermaelen, Schilder, Enoh, Lindgren, Anita/Aissati, Sulejmani, Suarez, Emanuelson.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 00:20 schreef w00h00 het volgende:
[..]
ohh die is wel slecht zeg. Gelukkig kan ik me nieuwe toetsenbord de schuld geven
quote:Kijkend naar bijvoorbeeld het bedrag dat de club voor Danijel Pranjic vraagt, zo’n 16,2 miljoen euro, zal er ook in het geval van Beerens absoluut geen genoegen worden genomen met een fooi. Er doen inmiddels verschillende bedragen de ronde, het is het waarschijnlijkst dat het transferbedrag voor Beerens minimaal rond acht miljoen euro ligt
quote:Van Basten ziet Ajax als underdog tegen Marseille
Marco van Basten vindt dat Ajax tegen Olympique Marseille als de underdog moet worden gezien. De oefenmeester van de Amsterdammers wijst hierbij naar de begroting van beide clubs. "Wie het meeste geld heeft, wint vaak."
Van Basten benadrukt dat, ondanks Ajax knap won van Fiorentina, er in Europees verband steeds minder verassingen te noteren zijn. "Negen van de tien clubs met de hoogste begroting zitten nog in de Champions League. Wat dat betreft is het ook vervelend dat Olympique Marseille bijna het dubbele van Ajax te besteden heeft", aldus de oud-international tegenover het ANP.
Ook de oefenmeester van de huidige nummer drie van de Eredivisie heeft geen verklaring voor het sterke spel van zijn ploeg in Europa, en de wisselvallige optredens in de nationale competitie. "Wist ik maar waarom we in de Eredivisie niet minder kwetsbaar waren. Misschien scheelt het dat we het spel in het buitenland niet altijd hoeven te maken. Daarbij moeten we ook niet overdrijven. We hebben die ploegen niet van het veld geblazen. Zeker bij Fiorentina hebben we mazzel gehad."
De Amsterdammers moeten het in Frankrijk stellen zonder Gabri en Jan Vertonghen. Eyong Enoh en Rasmus Lindgren zullen de middenlinie naar alle waarschijnlijkheid vormen met Vurnon Anita of Ismaïl Aissati. Urby Emanuelson zal vermoedelijk achter het spitsenduo Luis Suarez en Miralem Sulejmani aantreden.
En terecht. Marseille is in principe een grotere club dan Ajax. Zeg ik nu even om ook de underdogpositie aan te nemen. Het geluk van Ajax is ook op na een tijdje. Ze zullen toch weer het allerbeste uit zichzelf moeten halen willen ze een goed resultaat neerzetten.quote:
Hahaquote:Op donderdag 12 maart 2009 00:48 schreef Cyberia18 het volgende:
Suarez vanaf 3:27
Die verontwaardigde blik van Luis ook zo van ''hey ik vroeg je toch om een bolletje!''.
![]()
quote:Op donderdag 12 maart 2009 00:48 schreef Cyberia18 het volgende:
Die verontwaardigde blik van Luis ook zo van ''hey ik vroeg je toch om een bolletje!''.
![]()
Beerens heeft nog niet zo lang geleden zelf aangegeven wel naar Ajax te willen.quote:Niet alleen PSV heeft vergaande interesse in Roy Beerens, ook Ajax volgt de vleugelaanvaller op de voet. Dat meldt het Algemeen Dagblad. De interesse van Ajax is opvallend te noemen. In de zomer van 2007 wilden de Amsterdammers Beerens voor vijf jaar contracteren, maar toen koos de aanvaller voor een geleidelijke opbouw van zijn carrière via subtopper Heerenveen.
Het contract van de pas 21-jarige Beerens loopt medio 2010 af. Heerenveen heeft nog een eenzijdige optie om die verbintenis met één seizoen te verlengen. Die optie zullen de Friezen zeker lichten wanneer potentiële kopers zich concreet melden. De vraagprijs zou rond de acht miljoen euro liggen. Naar verluidt hebben ook Feyenoord, AZ en FC Twente interesse in de oud PSV-er.
Ik heb m'n twijfels bij hem. Leuke spelers, maar misschien typisch een sub-top speler.quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:00 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Beerens heeft nog niet zo lang geleden zelf aangegeven wel naar Ajax te willen.
quote:Van Basten voorspelt 'lastige kluif' in Marseille
Geschreven op donderdag, 12 maart om 08:06
Na PSV en FC Twente treft Olympique Marseille donderdagavond in Ajax de derde Nederlandse tegenstander van dit seizoen. De Amsterdammers zijn inmiddels in Frankrijk aangekomen voor de heenwedstrijd en op de gebruikelijke persconferentie liet Marco van Basten weten dat zijn ploeg ‘alle registers moet opentrekken’. “Het zal ongetwijfeld een lastige kluif worden”, dacht de oefenmeester.
Van Basten weet dat Marseille de nodige kwaliteit in huis heeft, maar vindt het moeilijk om een beeld te schetsen van de aankomende opponent. “Marseille beschikt over een ervaren ploeg”, noteerde de website van Ajax uit de mond van Van Basten. “Het is een ingespeeld team met opkomende backs en veel fysieke kracht. Toch hebben ze thuis moeite om het spel te maken. De laatste twee thuisdueñs eindigden in 0-0 en Twente won hier ook met 0-1. Het is moeilijk om er echt hoogte van te krijgen.”
Hoe Ajax zal gaan spelen is nog niet helemaal duidelijk. De training in het stadion was woensdag maar even toegankelijk voor de pers. “Je moet altijd kijken hoe je het beste resultaat kan halen”, zei Van Basten. “Als je veel beter bent dan de tegenstander, moet je aanvallen. Maar tegen een club als deze mag je misschien iets behoudender spelen.”
Op het middenveld kan Van Basten weer beschikken over Ismaïl Aissati, die na weken van blessureleed weer helemaal fit lijkt. Zondag maakte de van PSV overgekomen spelmaker zijn debuut in de basis tegen ADO Den Haag en maakte hij als een van de weinigen een goede indruk. “We zijn heel blij dat hij er weer bij is. Aissati staat voor voetbal”, zei Van Basten, die aangaf dat de kans aanwezig is dat de aanvallende middenvelder weer in de basis begint.
Eerder op de dag liet de oefenmeester al weten dat hij keepers Kenneth Vermeer en Maarten Stekelenburg donderdag duidelijk zal geven. “Beide doelmannen zijn fit. Ik moet dus kiezen'', zei de coach tegen het ANP. “Ik weet nu ook al wel voor wie ik kies, maar ik wil het donderdag eerst aan beide keepers vertellen. Dat lijkt mij wel zo netjes.'
"Waar zijn Eefje en An, daar weet Nilis Gerets wel wat van. Jalalalalaaalalalaaalalalaaaa"quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:35 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Laat die Belg toch lekker onzin roepen. Het zal mij een rotzorg zijn wat die mislukte Dutroux van ons vindt, zolang hij volgende week woensdag maar huilend de Arena verlaat.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
"Waar zijn Eefje en An, daar weet Nilis Gerets wel wat van. Jalalalalaaalalalaaalalalaaaa"
Daar zat ik dus ook aan te denkenquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:34 schreef TIM-846 het volgende:
Mag hopen dat Gerets Ajax alleen maar extra motiveert met zijn prieproat
quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:01 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik dacht dat die Breach zo'n blije fopperd was, maar hij is blijkbaar toch best dol?
quote:Stekelenburg/Vermeer, Van der Wiel, Oleguer, Vermaelen, Schilder, Enoh, Lindgren, Anita/Aissati, Sulejmani, Suarez, Emanuelson.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk geen versteegrobjequote:Donderdag: Stresstest voor internet
10-3-2009 08:48
De internetproviders en netwerkbeheerders kunnen hun borst natmaken. Donderdagavond hebben we een aardige stresstest voor ze als er tegelijkertijd geschaatst (WK Afstanden) en gevoetbald (Olympique Marseille–Ajax) wordt. Op televisie zijn harde keuzes onvermijdelijk en is vanaf 20.30 uur de 1500 meter van de mannen en daarna (vanaf ongeveer 21.10) Ajax live te volgen. Kijkers die daar niet tevreden mee zijn kunnen terecht op internet. Tenminste …. als het er niet teveel zijn.
De capaciteit van internet is namelijk nog altijd beperkt. Bij plotselinge piekbelasting kan het daardoor gebeuren dat websites compleet onbereikbaar worden. Het maximale aantal gelijktijdige kijkers dat de NOS ooit heeft gehad op een livestream ligt rond de 100.000. Dat was op 21 augustus tijdens de Olympische Spelen: de waterpolo-finale van de vrouwen. Een extreme piek. Maar ik sluit niet uit dat we donderdag ook dit soort aantallen gaan zien en dan hebben we wel een probleem.
Is dat een reden om dit donderdag dan maar niet te doen? Dat lijkt me niet. Het op zeker spelen en vermijden van risico heeft volgens mij nog nooit tot innovatie geleid en we hebben het afgelopen jaar de grenzen van het internet wel vaker verkend. We gaan gewoon aan de slag de komende dagen om te kijken hoe we zoveel mogelijk kijkers zo goed mogelijk kunnen bedienen donderdagavond.
Toch waren de wedstrijden tegen Fiorentina wel vermakelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:50 schreef Nashje het volgende:
Gisteren Man United - Inter gezien. Als je die teams ziet voetballen, wat zijn we dan ver weg zeg. We hebben ook gewoon helemaal niets te zoeken in de CL. Echt zo'n groot verschil. Passes komen daar allemaal perfect aan, iedereen is fysiek sterk, geen balverlies op momenten dat je het niet kan gebruiken. Zlatan is echt beresterk aan de bal. We zijn echt belabberd zeg
.
Als je zo'n wedstrijd vergelijkt met ons zou je bijna zeggen dat we niet eens tot het professionele voetbal behoren.
Had gisteren de eerste helft gemist. De tweede vond ik redelijk goed. Maar Liverpool speelde pas fantastisch op dinsdagquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:50 schreef Nashje het volgende:
Gisteren Man United - Inter gezien. Als je die teams ziet voetballen, wat zijn we dan ver weg zeg. We hebben ook gewoon helemaal niets te zoeken in de CL. Echt zo'n groot verschil. Passes komen daar allemaal perfect aan, iedereen is fysiek sterk, geen balverlies op momenten dat je het niet kan gebruiken. Zlatan is echt beresterk aan de bal. We zijn echt belabberd zeg
.
Als je zo'n wedstrijd vergelijkt met ons zou je bijna zeggen dat we niet eens tot het professionele voetbal behoren.
Maar van de andere kant er zijn ook maar 5 teams ofzo die zo kunnen voetballen. Zo'n gigantisch verschil met de 99% van de teams daaronder inderdaad. Maar oh zo smullen om naar te kijken...quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:50 schreef Nashje het volgende:
.
zie Silva, van hem hoeft het geloof ik niet perséquote:Op donderdag 12 maart 2009 00:48 schreef Cyberia18 het volgende:
![]()
Zou de Arena dan toch een keer neer gaan?quote:AMSTERDAM - Diverse winkels aan de Arenaboulevard in Amsterdam Zuidoost zijn donderdagochtend ontruimd. Ook de Ikea vestiging in Amsterdam Zuidoost en alle toegangswegen zijn afgezet.
De politie van Amsterdam-Amstelland meldt dat er een "serieuze dreiging is met explosieven." Verdere informatie is nog niet bekend.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:03 schreef Riro het volgende:
[..]
Zou de Arena dan toch een keer neer gaan?
Netjes!quote:
Dat klopt opzich wel, maar Inter voetbalde niet eens zo super, en toch komen alle passes aan en is Zlatan nog beresterk aan de bal.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:57 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Maar van de andere kant er zijn ook maar 5 teams ofzo die zo kunnen voetballen. Zo'n gigantisch verschil met de 99% van de teams daaronder inderdaad. Maar oh zo smullen om naar te kijken...
Als je bedenkt dat er gemiddeld 1,2 miljoen kijkers zijn en de helft gaat afstemmen op de stream, hebben we een probleemquote:Op donderdag 12 maart 2009 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Netjes!.
Ach, die 20 min overleven we dan ook wel, kans is idd groot dat je niets van kan zien, of een diashow ofzo.
http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=32597&part=sportsquote:Op donderdag 12 maart 2009 11:26 schreef FireFox1 het volgende:
Ik ga straks alvast op zoek naar een franse stream
Lange voorbeschouwingquote:Op donderdag 12 maart 2009 11:30 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=32597&part=sports
Vanaf +- 1600 uur komen ze erop.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:42 schreef TIM-846 het volgende:
Dit is de vermoedelijke opstelling volgens ajaxnetwerk. Dat zou dus betekenen geen Cvitanich.
[..]Cvitanich speelde juist zo lekker voor zn blessure. Urby doet het goed hoor, maar ik zie hem toch liever links op het middenveld dan links voorin (of zelf achter de spitsen). Hij is net te langzaam voor een flankspeler imoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
Dat gaat nooit meer gebeuren, sterker, ik denk dat we nog maximaal 5 jaar een andere winnaar kunnen verwachtten in de CL dan een Engels team, die league gaat compleet overrulen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:54 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Toch waren de wedstrijden tegen Fiorentina wel vermakelijk.
De mening van Van der Boog dat een Nederlandse club ooit nog de CL wint deel ik ook niet. Denk dat Ajax sowieso weinig te zoeken heeft in de CL. Al zijn het natuurlijk geweldige wedstrijden,is het een goede leerschool en levert het veel geld op. Het niveau van die clubs zullen we nooit meer halen in ieder geval.
Stel STEL he dat we van Marseille winnen dan hebben we toch een mooi rijtje neergezet.
Zolang de FIFA niet ingrijpt zal Ajax geen CL meer gaan winnen daarvan ben ik overtuigd. Maar mocht er ooit een 6+5 regel komen of salaris- en transfer-limieten dan zal Ajax internationaal op een hoger niveau komen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat gaat nooit meer gebeuren, sterker, ik denk dat we nog maximaal 5 jaar een andere winnaar kunnen verwachtten in de CL dan een Engels team, die league gaat compleet overrulen.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:03 schreef Riro het volgende:
[..]
Zou de Arena dan toch een keer neer gaan?
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
Lopende weddenschappen en beloftes:
Nieuw:Aanvoerder op 17-01-2008: Als Ajax in het seizoen 2007-'08 geen kampioen wordt, steekt hij de ArenA in brand. Kan worden uitgevoerd.
Ik dacht me al te kunnen herinneren dat iemand zoiets gezegd had ja.quote:
Welke minuut?quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:24 schreef Voltreffer het volgende:
Bij het begin van de loterij filmpje word Suarez ook nog even vals als er iemand aan z'n muts wil zitten![]()
!
Op 9 sec. Volgens mij zijn ze gewoon aan het geinen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:04 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Welke minuut?
Edit: Zie het al, Sulejmani trekt hem aan zijn muts, maar die reactie
precies, ajax scored altijd in de laatste minutenquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:11 schreef toma het volgende:
Achja, ik mis liever de eerste 20 min. dan de laatste 20 min.
Waarom zou dat slim zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:12 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Stel, ajax staat 0-3 voor, is het dan slim voor Suarez (of iemand anders die op scherp staat) om geel te halen?
Voel je geen schaamte dat je dat als volwassen vent loopt te zingen?quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
"Waar zijn Eefje en An, daar weet Nilis Gerets wel wat van. Jalalalalaaalalalaaalalalaaaa"
vervallen de gele kaarten na de 8e finales? if not, lijkt me beter als Suarez de thuiswedstrijd mist, dan de kwartfinale.quote:
Omdat je dan de volgende ronde niet geschorst word door een gele kaart.quote:
Voel jij geen schaamte dat je als volwassen vent nog steeds geen gevoel voor humor hebt ontwikkeld?quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:14 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Voel je geen schaamte dat je dat als volwassen vent loopt te zingen?
Geintjes maken over twee meisjes die door een pedofiel worden opgesloten en verkrachtquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:18 schreef toma het volgende:
[..]
Voel jij geen schaamte dat je als volwassen vent nog steeds geen gevoel voor humor hebt ontwikkeld?
Moet kunnenquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:19 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Geintjes maken over twee meisjes die door een pedofiel worden opgesloten en verkracht.
Oh ja, natuurlijk. Ja, in dat geval zou dat wel handig zijn. Maargoed, 0-3...quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:16 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Omdat je dan de volgende ronde niet geschorst word door een gele kaart.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:57 schreef lighted het volgende:
nu al aanzetten
Als tie vanavond overbelast is wordt gewoon iedereen er afgepleurd hoor denk ik..
Eensquote:Op donderdag 12 maart 2009 12:14 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Erg onsmakelijk inderdaad.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:19 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Geintjes maken over twee meisjes die door een pedofiel worden opgesloten en verkracht.
Jammer dat je voor die naam hebt gekozenquote:
Hope so...quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:03 schreef Jojoortje het volgende:
Tonight's the night we're gonna make it happen
Jah :/.. en waarom moet dat zo achterlijk laat bekendgemaakt worden. Verrassing voor Marseille?quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:07 schreef NoizEkick het volgende:
Nou, nu is het wachten op de beslissing van MvB m.b.t. de keeper. Ik ben bang dat hij toch voor Stekelenburg kiest.
Ik denk dat ie voor Vermeer gaat kiezen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:07 schreef NoizEkick het volgende:
Nou, nu is het wachten op de beslissing van MvB m.b.t. de keeper. Ik ben bang dat hij toch voor Stekelenburg kiest.
Omdat het een hele moeilijke beslissing is waar hij ook over na moet denken. Ja Marco is soms net een mens.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:24 schreef lighted het volgende:
[..]
Jah :/.. en waarom moet dat zo achterlijk laat bekendgemaakt worden. Verrassing voor Marseille?
Ik denk dat hij toch voor Vermeer gaatquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:07 schreef NoizEkick het volgende:
Ik heb dit seizoen veel wedstrijden van Man U gezien met een maat die er fan van is. En vaak voor of na Ajax en dan was het niveauverschil inderdaad enorm.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:50 schreef Nashje het volgende:
.
Hij weet het zelf al, heeft ie aangegeven. Hij wilde het alleen eerst persoonlijk aan beide keepers vertellen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:24 schreef toma het volgende:
[..]
Omdat het een hele moeilijke beslissing is waar hij ook over na moet denken. Ja Marco is soms net een mens.
Ja anders gaan ze hun hele aanval veranderen enzoquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:24 schreef lighted het volgende:
[..]
Jah :/.. en waarom moet dat zo achterlijk laat bekendgemaakt worden. Verrassing voor Marseille?
Heb je een scc?quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:29 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja anders gaan ze hun hele aanval veranderen enzo
Maar ik hoop op Vermeer!
Ik overwinter liever ieder jaar in de UEFA cup dan dat je ieder jaar vernederd wordt in de CL.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:29 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ik heb dit seizoen veel wedstrijden van Man U gezien met een maat die er fan van is. En vaak voor of na Ajax en dan was het niveauverschil inderdaad enorm.
Joh? En ervoor heeft hij nooit over z'n voorkeur nagedacht (ik weet dat hij zegt van niet in de pers maar je hebt altijd een mening)? En het is ook superfijn voor de voorbereiding van de keeper om het de dag zelf te horen?quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:24 schreef toma het volgende:
[..]
Omdat het een hele moeilijke beslissing is waar hij ook over na moet denken. Ja Marco is soms net een mens.
Ik vind de UEFA Cup ook leuker dan de CL de laatste paar jaar. De ploegen die nu nog in de CL zitten boeien me op Barca na totaal niet.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:30 schreef toma het volgende:
[..]
Ik overwinter liever ieder jaar in de UEFA cup dan dat je ieder jaar vernederd wordt in de CL.
Ik heb toch wel erg genoten van het spel van Liverpoolquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:36 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ik vind de UEFA Cup ook leuker dan de CL de laatste paar jaar. De ploegen die nu nog in de CL boeien me op Barca na totaal niet.
Precies... als Ajax beter gaat voetballen dan zou ik het niet erg vinden om CL te spelen maar met dit team? No thanks die vernedering wil ik bespaard blijven..quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:30 schreef toma het volgende:
[..]
Ik overwinter liever ieder jaar in de UEFA cup dan dat je ieder jaar vernederd wordt in de CL.
Je moet er toch niet aan denken dat wij tegen zo'n team moeten voetballen. Dat worden dan echt Sporting Portugalachtige taferelen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:37 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik heb toch wel erg genoten van het spel van Liverpool
quote:Ajax wacht donderdag de pittige taak zich in de UEFA Cup-uitwedstrijd tegen Olympique Marseille een goede uitgangspositie te verwerven voor de return in Amsterdam. Het verleden heeft uitgewezen dat het voor Nederlandse clubs bijzonder lastig blijkt te scoren in Europa Cup-duels op Franse bodem.
In de Europa Cup-historie kwam het tot dusverre 43 keer voor dat een Nederlandse club in actie kwam in Frankrijk. Die duels leverden in totaal maar 33 doelpunten op, een gemiddelde van slechts 0,77 goals per wedstrijd.
Alleen op Italiaanse bodem ligt het doelpuntenmoyenne van Nederlandse clubs nóg lager dan op Frans grondgebied. In Italië waren 44 Europese wedstrijden tot nu toe goed voor 31 vaderlandse doelpunten, een gemiddelde van 0,70.
De vraag is of Ajax zich zorgen moet maken om die cijfers. De Amsterdammers speelden in het verleden zeven keer op Franse bodem en bleven slechts één keer droog staan (0-0 tegen RC Strasbourg in 1980). De club neemt liefst eenderde van de totale Nederlandse Europese productie in Frankrijk voor haar rekening (elf goals).
In twee van die zeven duels op Franse bodem was Olympique Marseille de tegenstander. De Amsterdammers wonnen het onderlinge Europa Cup I-duel in 1971 met 2-1 en zegevierden zeventien jaar later met 3-0 in de strijd om de Europa Cup II.
Nee, niet echt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:14 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
marseille is een zwakke tegestander en spaart zich voor DE wedstrijd zondag, ajax wint wel.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:12 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Wat denk je dat het vanavond gaat worden Jorientje [ afbeelding ]
Gewoon lekker stunten vanavond, omdat niemand daar op rekent.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik hoop stiekem wel dat we een puntje wegslepen uit Marseille. Dat zou al een knappe prestatie an sich zijn.
Kwartfinale UEFA cup is best een prestatie met zo'n wisselvallig elftal.
Kan iemand dit even vertalen in het nederlands?quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:51 schreef Silaz het volgende:
Hmm net een brief in me bus gekregen van Ajax.. het uitvak wordt groter gemaakt omdat marseille met meer man kwam ofzo. en ze hebben niet genoeg tijd om het na marseille ofzo te plaatsen. Waardoor nu dus aan beide kanten van het vak een schot.Als meevaller kreeg ik 2 consumptiebonnen, maar daar staat alleen maar frisdrank op, en koffie/thee. Kan ik daar heul geen bier mee halen ofzo
![]()
quote:Van Basten kiest voor Vermeer
Geschreven op donderdag, 12 maart om 14:49
Kenneth Vermeer verdedigt donderdagavond het doel van Ajax in de UEFA Cup-wedstrijd tegen Olympique Marseille. De normaliter tweede keus deed het de afgelopen weken uitstekend als vervanger van de zieken Maarten Stekelenburg, en kan om die reden ook tegen de Fransen op het vertrouwen rekenen van coach Marco van Basten.
Stekelenburg verbleef de afgelopen weken met en griepje langs de kant, maar is inmiddels weer helemaal fit. Na blessure, eerder dit seizoen, koos Van Basten direct weer voor de nummer één van het Nederlands elftal, maar de wederom uitstekende optredens van Vermeer hebben de oefenmeester aan het twijfelen gebracht. Vermeer geniet volgens AD/Sportwereld nu de voorkeur.
Of Van Basten ook tijdens het resterende deel van het seizoen een beroep zal doen op Vermeer als eerste keeper is nog niet duidelijk. Stekelenburg maakt overigens wel deel uit van de selectie van de Amsterdammers, die vanavond aan zullen treden in de eerste van de twee wedstrijden in de achtste finales van de UEFA Cup.
Die lui bij de NOS maken er echt een zooitje van.quote:De NOS zal de eerste helft van het UEFA Cup-duel tussen Olympique Marseille en Ajax niet uitzenden. De omroep prefereert het WK-afstanden voor schaatsers in Vancouver boven de voetbalwedstrijd.
Rond de klok van 21.20 uur wordt overgeschakeld naar Marseille waar Ajax de eerste van twee ontmoetingen in de kwartfinales van het UEFA Cup-toernooi met Olympique Marseille afwerkt. De aftrap van dit duel vindt plaats om 20.45 uur.
Dit heeft wel weer consequenties voor schaatsliefhebbers. Zij missen hierdoor de 3000 meter voor vrouwen. Overigens is de eerste helft van het voetbalduel wel live te volgens via de website van de NOS.
Bron: voetbalprimeur.nl
Ja maar op dit moment pakt Vermeer gewoon meer punten dan Stekelenburg. Het is gewoon een te belangrijke fase van het seizoen om over de langere termijn te denkenquote:Op donderdag 12 maart 2009 15:00 schreef RayMania het volgende:
Toch best wel een klap voor Stekelenburg hoor. Je passeert niet zomaar je aanvoerder en de nummer één keeper van Oranje. Toch ben ik er blij mee.
Versteegrobje.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:00 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Die lui bij de NOS maken er echt een zooitje van.
Nee, er staat nu weer wat anders in, weer 5 minuten later wordt overgeschakeld naar de Wedstrijd. Die hele server kan maar 100.000 man aan, dat gaan er echt wel meer worden. Ik ben bang dat we van de eerste minuten maar vrij weinig te zien gaan krijgen. Helaas.. Misschien toch maar wel een Stokbroodstream pakken.quote:
Je hebt gelijk, my bad.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:03 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Nee, er staat nu weer wat anders in, weer 5 minuten later wordt overgeschakeld naar de Wedstrijd. Die hele server kan maar 100.000 man aan, dat gaan er echt wel meer worden. Ik ben bang dat we van de eerste minuten maar vrij weinig te zien gaan krijgen. Helaas.. Misschien toch maar wel een Stokbroodstream pakken.
Je kunt 'm ook gewoon eens bannen Ray. Lijkt me veel makkelijker.quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:59 schreef RayMania het volgende:
Topic opgeschoond.
Kan het weer over Ajax gaan? Dank u.
En als iemand problemen heeft met jorien, reageer dan gewoon helemaal niet op hem. Zonde van dit topic.
Inderdaad, doe maar. Pak ik die NOS stream welquote:Op donderdag 12 maart 2009 15:03 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Nee, er staat nu weer wat anders in, weer 5 minuten later wordt overgeschakeld naar de Wedstrijd. Die hele server kan maar 100.000 man aan, dat gaan er echt wel meer worden. Ik ben bang dat we van de eerste minuten maar vrij weinig te zien gaan krijgen. Helaas.. Misschien toch maar wel een Stokbroodstream pakken.
Inderdaad erg makkelijk. Maar ik zou niet weten wat de FA's gaat overtuigen voor een ban. Zinloos.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:06 schreef Nashje het volgende:
[..]
Je kunt 'm ook gewoon eens bannen Ray. Lijkt me veel makkelijker.
Het lijkt SBS6 rond de duels van de beker wel... Die schakelde ook van de ene naar de andere wedstrijd.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:00 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Die lui bij de NOS maken er echt een zooitje van.
Wat hij zegt, vieze kut stokbrood vretersquote:
Ja of van mij part Eredivise live of een eigen stream van Ajax.. dit is echt kansloosquote:Op donderdag 12 maart 2009 15:17 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik baal er van dat ze niet voor een andere oplossing gekozen hebben... Hadden ze de wedstrijd niet kunnen doorverkopen aan RTL7?
Trollen, flamen?quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:16 schreef RayMania het volgende:
[..]
Inderdaad erg makkelijk. Maar ik zou niet weten wat de FA's gaat overtuigen voor een ban. Zinloos.
Verder graag in Feedback, dan kijken we hier vooruit naar Ajax.
Valse opstelling posten. Bannen die handel!quote:
Dat gaat weer lekker. Ik ken de speler niet, maar heb er veel over gehoord en ManU schijnt ook veel interesse in hem te hebben gehad. Over een paar jaar maar weer voor de jackpot van Heerenveen kopen dan.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:33 schreef M0NTANA het volgende:
Filip Djuricic gaat dus naar SC Heerenveen. Zal wel weer een blunder zijn om hem te laten lopen.
En dan blijkt ie nog zn geld niet waard ook. Flashback.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:52 schreef Dvm86 het volgende:
Dat gaat weer lekker. Ik ken de speler niet, maar heb er veel over gehoord en ManU schijnt ook veel interesse in hem te hebben gehad. Over een paar jaar maar weer voor de jackpot van Heerenveen kopen dan.
quote:Van Basten kiest voor Vermeer
Kenneth Vermeer verdedigt donderdagavond en hoogstwaarschijnlijk ook in de resterende wedstrijden van het huidige seizoen het doel van Ajax. De normaliter tweede keus deed het de afgelopen weken uitstekend als vervanger van de zieke Maarten Stekelenburg, en kan om die reden rekenen op het vertrouwen van coach Marco van Basten. Donderdag begint Vermeer tegen Olympique Marseille.
Stekelenburg verbleef de afgelopen weken met een griepje langs de kant, maar is inmiddels weer helemaal fit. Na een blessure, eerder dit seizoen, koos Van Basten direct weer voor de nummer één van het Nederlands elftal, maar de wederom uitstekende optredens van Vermeer hadden de oefenmeester aan het twijfelen gebracht. AD/Sportwereld meldt dat de keuze inmiddels is gemaakt.
Dat zou betekenen dat Vermeer ook in het restant van het seizoen eerste keeper zal zijn. Van Basten liet woensdag op de persconferentie weten dat de doelman die tegen Marseille keept het jaar ook zal afmaken als eerste keus. Stekelenburg maakt donderdagavond overigens wel deel uit van de selectie van de Amsterdammers, die aan zullen treden in de eerste van de twee wedstrijden in de achtste finales van de UEFA Cup.
en ik een statistiekjequote:Op donderdag 12 maart 2009 16:03 schreef Messenga het volgende:
[..]
Ik doe er iig een toffe foto bij.
Alle Ajacieden lopen toch ook op klompen?quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:05 schreef Wessiej het volgende:
Net of de voetballers van Marseille stokbrood eten
Dat is een feit.quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:05 schreef toma het volgende:
[..]
Alle Ajacieden lopen toch ook op klompen?
Statistieken zeggen weinig - Steek keept sinds 2001 terwijl Kenneth pas sinds 2005 keept (voor het eerste). Vergelijk dan de statistieken van Steek in het seizoen 2001-2004 en van Vermeer in het seizoen 2005-2009. Eigenlijk moet je dan de periode bij WillemII er nog afhalen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |