quote:Ajax veilig geland in Marseille
De selectie van Ajax is vanmiddag veilig geland in Marseille. Na een vlucht van ongeveer anderhalf uur en een licht turbulente landing zetten de Ajacieden iets voor 13.00 uur voet op Franse bodem.
Spelers en staf van Ajax verblijven in hotel Villa Massalia. Even na 19.00 uur vanavond blikt Marco van Basten in het Stade Vélodrome tijdens een persconferentie vooruit op de UEFA Cupontmoeting met Olympique Marseille. Meteen daarna staat een training in het stadion op het programma. De weersomstandigheden in Marseille zijn in ieder geval prima. De zon laat zich regelmatig zien en de temperatuur is met ongeveer zestien graden zeer aangenaam.
De wedstrijd tussen Olympique Marseille en Ajax begint donderdag om 20.45 uur. Ajax kan tijdens de wedstrijd rekenen op de steun van bijna zevenhonderd eigen supporters. Volgende week woensdag, als Ajax zijn 109de verjaardag viert, staat in de ArenA de return op het programma. Inzet is een plaats in de kwartfinale van de UEFA Cup.
Wat mij betreft mag het seizoen ook over zeven wedstrijden afgelopen zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:15 schreef Aanvoerder het volgende:
Het seizoen kan in 10 wedstrijdjes afgelopen zijn.
Erg netjes hoor. Tof.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:34 schreef kevin6188 het volgende:
Iemand op AN meldt dat Litmanen in Amsterdam is om Bobby Haarms te bezoeken. Geen idee of het klopt, het klinkt wel logisch, maar mits waar:
Gaat Bobby 'm klaarstomen voor volgend seizoen?quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:34 schreef kevin6188 het volgende:
Iemand op AN meldt dat Litmanen in Amsterdam is om Bobby Haarms te bezoeken. Geen idee of het klopt, het klinkt wel logisch, maar mits waar:
Inderdaad, zelf heb/had ik dat met spelers als van Nistelrooij, Cocu, van Bronckhorst en Makaay.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:39 schreef Suijk het volgende:
Litmanen lijkt me zo'n speler waar je geen hekel aan kunt hebben, zelfs niet als Ajax-hater.
Wat een held.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:34 schreef kevin6188 het volgende:
quote:Ziani niet tegen Ajax
Karim Ziani is er donderdag niet bij als Olympique Marseille Ajax ontvangt. De middenvelder van de Fransen heeft te veel last van de lies.
Naast de afwezigheid van Ziani is ook Ronald Zubar niet inzetbaar. De verdediger is geschorst voor de heenwedstrijd in de UEFA Cup. De ploeg van Eric Gerets schakelde in de vorige ronde FC Twente uit. Dit gebeurde pas na penalty's.
quote:Van Basten ziet kansen tegen Olympique Marseille
Voor de camera bij Studio Sport liet Marco van Basten weten vertrouwen te hebben in de achtste finale stegen Olympique Marseille. 'Dat moet wel kunnen', aldus de Ajax coach 'als we op deze manier kunnen strijden. Het is goed dat we dit soort ervaringen nu meemaken. Dit gaat net allemaal een stapje sneller. Dat kan je je op deze manier het beste eigen maken.'
quote:Gerets stookt vuurtje voor UEFA Cup duel alvast op
Eric Gerets heeft het vuurtje voor het UEFA Cup duel tussen Ajax en zijn club Olympique Marseille alvast opgestookt. "Ajax is een club die ik niet in mijn hart draag. Toen ik nog bij PSV was, was Ajax echt de vijand. Ik heb nooit waardering gehad voor die club. En ze hebben nooit veel van me gehouden in Amsterdam. Ik vermoed dat ik er volgende maand eregast zal zijn..... Maar eigenlijk heb ik goeie herinneringen aan Ajax, want ik heb ze al heel vaak in mijn carrière verslagen
Als hersteltrainer. Niemand op de wereld heeft meer ervaring dan hijquote:Op woensdag 11 maart 2009 15:29 schreef Nashje het volgende:
Jari. Die moet echt zo snel mogelijk worden toegevoegd aan de technische staf.
quote je nou jezelf?quote:
of:quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:52 schreef w00h00 het volgende:
ohja Marco, Alstu:
--------------------Stekelenburg-----------------------
vdWiel----------Olegeur-----Vermaelen-----------Schilder
----------------------------Lindgren-------------------------
-----------------------------------------------------------------
--------------Enoh----------------------Emanuelson-------
---------------------------Aisatti----------------------------
----------------------------------------------------------------
------------Suarez--------------Sulejmani---------------
VdWiel in t centrum zie ik niet echt zitten. Volgens mij loopt ie dan de hele wedstrijd Lindgren in de weg.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:55 schreef toma het volgende:
[..]
of:
-------------------------Vermeer-----------------------
Silva--------vd Wiel--------------Olegeur-------Vermaelen
------------Suarez--------------Cvitanich-------------
Ik zie Schilder als linksback ook niet zo zitten tegen een club als Marseille.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:56 schreef lighted het volgende:
[..]
VdWiel in t centrum zie ik niet echt zitten. Volgens mij loopt ie dan de hele wedstrijd Lindgren in de weg.
VD Wiel kan best centraal in de verdediging. Heeft ie zich vorig jaar voor zijn blessure wel bewezen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:56 schreef lighted het volgende:
[..]
VdWiel in t centrum zie ik niet echt zitten. Volgens mij loopt ie dan de hele wedstrijd Lindgren in de weg.
Hij heeft vorig jaar vijf wedstrijden gespeeld ofzo.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:04 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
VD Wiel kan best centraal in de verdediging. Heeft ie zich vorig jaar voor zijn blessure wel bewezen.
Ja Willem 2 uit is bijna hetzelfde als Marseille uit.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:04 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
VD Wiel kan best centraal in de verdediging. Heeft ie zich vorig jaar voor zijn blessure wel bewezen.
Kan me hier wel in vinden. Maar vrees dat MvB toch voor Schilder kiest ipv Silvaquote:Op woensdag 11 maart 2009 15:55 schreef toma het volgende:
[..]
of:
-------------------------Vermeer-----------------------
Silva--------vd Wiel--------------Oleguer-------Vermaelen
------------Suarez--------------Cvitanich-------------
Jaquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:08 schreef Jasza het volgende:
Gerets zal een groot applaus krijgen in de ArenA volgende week denk ik.
That reminds me: Dirk-Kuijt, nog bedankt voor die cijfers van schaatsen!quote:
Het zal mij echt verrotten wat die Belg te melden heeft.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:11 schreef Pieter-utd het volgende:
Ja![]()
Snap niet waar die gozer mee bezig is, hij bereikt hier echt niets mee. Behalve laten zien dat hij zeer onsportief is
Net als Gomes, die beweerde in een Engelse krant dat heel Nederland dol op hem was en dat mensen hem overal gingen toezingenquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:08 schreef Jasza het volgende:
Gerets zal een groot applaus krijgen in de ArenA volgende week denk ik.
Komt Gomes volgende week ook dan?quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:14 schreef denthemen het volgende:
[..]
Net als Gomes, die beweerde in een Engelse krant dat heel Nederland dol op hem was en dat mensen hem overal gingen toezingen
Dan ben je wel heel vol van jezelfquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:14 schreef denthemen het volgende:
[..]
Net als Gomes, die beweerde in een Engelse krant dat heel Nederland dol op hem was en dat mensen hem overal gingen toezingen
Stond ook even vreemd te kijken toen ik dat in de VI las inddquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:14 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar toch vind ik het zeer lomp van Geretsquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:12 schreef Houniet het volgende:
[..]
Het zal mij echt verrotten wat die Belg te melden heeft.
Kan me wel voorstellen dat de VI/Engelse krant die opmerking een beetje uit z'n verband getrokken heeft. Gomes is nou niet echt een type die met z'n ego loopt te pronken.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:17 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Stond ook even vreemd te kijken toen ik dat in de VI las indd
quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:08 schreef lighted het volgende:
[..]
Ja Willem 2 uit is bijna hetzelfde als Marseille uit.
Dat vind ik ook niet gek, Silva is te aanvallend, en al helemaal naast V/d Wiel die ook al redelijk aanvallend denkt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:09 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Kan me hier wel in vinden. Maar vrees dat MvB toch voor Schilder kiest ipv Silva
Als je een voorzitter via een coupe probeert weg te krijgen, ben je ook niet helemaal zuivere koffiequote:Op woensdag 11 maart 2009 16:20 schreef lighted het volgende:
[..]
Kan me wel voorstellen dat de VI/Engelse krant die opmerking een beetje uit z'n verband getrokken heeft. Gomes is nou niet echt een type die met z'n ego loopt te pronken.
Goede opstellingquote:Op woensdag 11 maart 2009 15:52 schreef w00h00 het volgende:
ohja Marco, Alstu:
Oh en dat was wel letterlijk geciteerd natuurlijk? Gelukkig is Jan Reker wel zuivere koffie. Ik verdedig hier niet Gomes, maar iedereen die alleen maar de pers geloofd..quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:47 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Als je een voorzitter via een coupe probeert weg te krijgen, ben je ook niet helemaal zuivere koffie
Precies hier. En denk ook wel datie zo gaat spelen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:53 schreef koningdavid het volgende:
Mijn opstelling:
Stekelenburg
Schilder
Vermaelen
Oleguer
Van der Wiel
Lindgren
Enoh
Emanuelson (op 10)
Sulejmani
Cvitanich
Suarez
Geen Aissatiquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:53 schreef koningdavid het volgende:
Mijn opstelling:
Stekelenburg
Schilder
Vermaelen
Oleguer
Van der Wiel
Lindgren
Enoh
Emanuelson (op 10)
Sulejmani
Cvitanich
Suarez
Waarom wel Aissati? Omdat hij een wedstrijdje gespeeld heeft?quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:58 schreef Rumille het volgende:
[..]
Geen Aissati4-4-3 tegen die Fransen
Ach, zo veel schokkends zegt hij toch niet?quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:19 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar toch vind ik het zeer lomp van Gerets
Omdat hij de nr 1 keeper was en tevens aanvoerder.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:38 schreef ericajax het volgende:
Waarom
willen de meesten opeens Stekelenburg zien keepen?
Absoluut, maar Steek is nog altijd nummer 1. Volgend seizoen denk ik echter dat hij vertrekt, dus kan Vermeer mooi op 1 komenquote:
Omdat volgens mij een van de problemen bij Ajax was dat er geen echte connectie was tussen het middenveld en de aanval. Dus werden er lange ballen gegooid en maar gezegd: doe er wat mee. Met Aissati heb je nog een mogelijkheid, namelijk over de grondquote:Op woensdag 11 maart 2009 17:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Waarom wel Aissati? Omdat hij een wedstrijdje gespeeld heeft?
Twente speelde ook 4-3-3 en dat ging ze redelijk af volgens mij.
Dat is het echt een mongool. Een psg-fan die voor marseille is, is hetzelfde als een Ajacied die voor feyenoord juichtquote:
Dat vind jijquote:Op woensdag 11 maart 2009 17:58 schreef Luco het volgende:
[..]
Absoluut, maar Steek is nog altijd nummer 1. Volgend seizoen denk ik echter dat hij vertrekt, dus kan Vermeer mooi op 1 komen!
Je zet de al 3 jaar onbetwiste nummer 1 en keeper van het Nederlandse elftal niet zomaar op de bank. Vermeer heeft hem goed vervangen, dat absoluut, maar om Stekelenburg direct zo af te schrijven...quote:
Waarom heeft iedereen het toch steeds over "afschrijven" en "aan de kant zetten" als het om Stekelenburg gaat?quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:31 schreef Luco het volgende:
[..]
Je zet de al 3 jaar onbetwiste nummer 1 en keeper van het Nederlandse elftal niet zomaar op de bank. Vermeer heeft hem goed vervangen, dat absoluut, maar om Stekelenburg direct zo af te schrijven...
Ik zou geen Schilder nemen. Ik vind dat hij nooit echt een hele goede wedstrijd heeft gespeeld en niet echt een sterke linksback is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:52 schreef w00h00 het volgende:
ohja Marco, Alstu:
Mee eens, maar succes is momenteel net even belangrijker dan Stekelenburg en ik vind de verdediging sterker en zekerder ogen met Vermeer op goal.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:31 schreef Luco het volgende:
[..]
Je zet de al 3 jaar onbetwiste nummer 1 en keeper van het Nederlandse elftal niet zomaar op de bank. Vermeer heeft hem goed vervangen, dat absoluut, maar om Stekelenburg direct zo af te schrijven...
Jouw aller Ajax is het al helemaal niet.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:34 schreef ATKS het volgende:
Ik ben voor ons aller Ajax.
Dat was een grapje. Om te lachen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat was niet de bedoeling, heren.
Je moest zelf ook wel lachenquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat was niet de bedoeling, heren.
quote:Van Basten geeft donderdag duidelijkheid aan doelmannen
Ajax-trainer Marco van Basten zal donderdag voor de UEFA Cup-wedstrijd met Olympique Marseille beslissen welke doelman voor de rest van het seizoen het doel verdedigt. Dit vertelde de oefenmeester woensdagavond aan het ANP.
Kenneth Vermeer en Maarten Stekelenburg zullen daarom nog een dag geduld moeten hebben voor er duidelijkheid bestaat over de positie van eerste doelman. "Beide doelmannen zijn fit. Ik moet dus kiezen", aldus de trainer van de Amsterdammers vlak voor de laatste training voor het duel met de Fransen.
Het feit dat Stekelenburg keeper is van het Nederlands elftal maakt voor Van Basten niets uit. "Dat speelt niet mee in mijn beslissing. Ik weet nu ook al voor wie ik kies. Maar ik wil het donderdag eerst beide keepers vertellen. Dat lijkt mij wel zo netjes."
Stekelenburg, aanvoerder van Ajax, begon het seizoen als eerste doelman. De international raakte echter langdurig geblesseerd aan zijn schouder maar keerde, ondanks uitstekend keeperswerk van Vermeer, na zijn kwetsuur direct terug onder de lat.
Vermeer speelde de afgelopen drie duels in de hoofdmacht, omdat Stekelenburg met griep op bed lag. De jongeling maakte wederom een goede indruk, en heeft aangetoond klaar te zijn voor de positie van eerste doelman in Amsterdam.
Stieken gniffelen vanuit zijn moderator stoelquote:
Op basis van?quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:22 schreef DuvelDuvel het volgende:
Basisplaats voor Alderweireld hopelijk.
club hoerquote:Op woensdag 11 maart 2009 19:34 schreef ATKS het volgende:
Ik ben voor ons aller Ajax.
428 volgende week!
vi.nlquote:Erik Gerets zegt te hebben geleerd van de vorige Europese duels van Olympique Marseille. De Fransen zullen tegen Ajax aanvallender spelen, beweert de Belgische trainer.
Olympique ontvangt donderdag Ajax in de achtste finale van het UEFA Cup-toernooi. Eerder trof l'OM al PSV in de Champions League en FC Twente in de UEFA Cup. Gerets vergeleek woensdagmiddag desgevraagd Ajax met de twee andere Nederlandse clubs.
'Wat betreft de kwaliteit, die is minder dan die van de twee andere ploegen die we al hebben ontmoet. Maar Ajax zal ook sterk zijn, daaraan hoeven we niet te twijfelen. Ook al hebben ze al lange tijd geen titel meer gepakt, toch blijft het een grote naam in Europa.' De voormalig speler én coach van PSV weet wat hij aan Ajax heeft. 'Ze zullen niet ineens verrassen en anders gaan spelen. Ze zullen voetballen zoals Ajax al decennia doet.'
'Wij moeten noodgedwongen meer risico's nemen, we moeten voordeel halen uit onze recente duels', wees Gerets naar het tweeluik met FC Twente. Tegen de Enschedese ploeg had l'OM het in de heenwedstrijd erg moeilijk omdat het té voorzichtig speelde. Twente won met 0-1. In Nederland durfden de Fransen meer en ging het beter, aldus Gerets, die zijn ploeg via strafschoppen zag zegevieren.
'Ik wil winnen, dat is zeker. En ik wil geen tegendoelpunt krijgen. Dat moet voldoende vertrouwen geven aan mijn ploeg voor de return. Maar een 0-0 is nog geen catastrofe. Ik wil ook geen kamikazevoetbal spelen voor een zege, want we weten dat het wapen van Ajax de snelheid van de counter is. We moeten aanvallen zonder veel ruimte weg te geven.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |