Zie ook deel 1 op NWS ---> Schietpartij op school bij Stuttgart: elf dodenquote:Schietpartij in Duitsland
Albertville school
Zeker negen leerlingen en drie leraren zijn doodgeschoten bij een schietpartij op een Duitse middelbare school in het plaatsje Winnenden, in de buurt van Stuttgart.
De schietpartij vond omstreeks 09.30 uur plaats. Een 17-jarige oud-leerling van de school schoot twaalf mensen dood in drie klaslokalen. Hierna rende hij naar buiten en beroofde daar ook iemand van het leven. Dit meldt de Duitse politie. Daarna vluchtte de in zwarte gevechtskleding gehulde jongeman in een auto.
Automobilist
Hij dwong een automobilist hem ergens heen te rijden. In de plaats Wendlingen schoot hij bij een autogarage twee voorbijgangers dood en daarbij raakten twee agenten gewond. Daarna is de dader bij een schotenwisseling om het leven gekomen.
Het Duitse persbureau DPA meldt dat de schutter een bekende was van de politie. Toen de politie nog op zoek was naar de dader, werden de inwoners van Winnenden opgeroepen binnen te blijven. Ook werd opgeroepen geen lifters mee te nemen.
Winnenden telt 27.000 inwoners. De website van de school is onbereikbaar vanwege het grote aantal bezoekers.
Winnenden
Helikopters
De dader zou een 17-jarige oud-leerling van de school zijn. Het Duitse persbureau DPA meldt dat de schutter een bekende was van de politie.
Verder zou de politie bij de ouders van de schutter achttien wapens in beslag genomen hebben
quote:nosheadlinesdader dwong iemand om auto af te geven, hij heeft ook twee voorbijgangers doodgeschoten
quote:totaal 14 doden: 9 leerlingen, 1 lerarares, 1 iemand buiten de school, twee voorbijgangers en de dader zelf.
Maakt nie uit hoor.. jij was net iets eerder, kan deze ook naar de jouwe zetten... maakt me niet uitquote:
quote:*************************************
14 doden in en bij Duitse school
` In Zuid-West-Duitsland zijn bij een
schietpartij in een middelbare school
tien doden gevallen.De dader,een 17-
jarige oud-leerling van de school,
schoot daarna nog drie mensen dood,
waarna hij bij een vuurgevecht met de
politie om het leven kwam.
De jongen drong om 9.30 uur in zwart
gevechtstenue de school in Winnenden
binnen.In drie klaslokalen schoot hij
leerlingen en een lerares dood.Buiten
schoot hij een tuinman dood.
Hij dwong een automobilist hem mee te
nemen.Bij een autodealer doodde hij
twee mensen.In de schotenwisseling met
de politie verwondde hij twee agenten.
Laat deze maar staan. Wel zo makkelijkquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maakt nie uit hoor.. jij was net iets eerder, kan deze ook naar de jouwe zetten... maakt me niet uit
wat is dat? een lerarares?quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/nosheadlines
[..]1 lerarares
[..]
Nee die Mediamarkt reclame; Ich bin doch nicht blöd!quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:25 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik word gestoord van dat typgeluid de hele tijd bij n-tv
kvind de muis-klikjes vooral irritant...quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:25 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik word gestoord van dat typgeluid de hele tijd bij n-tv
Idd. Politie zal wel snel met feitenoverzicht komen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:25 schreef Pwoekie het volgende:
over een uurtje zal alles wel duidelijk zijn mbt de feiten ...
erg verstandig.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:26 schreef Elfletterig het volgende:
Dit topic kan open blijven, want de OP is beter (Nederlandse bron).
Het schijnt dat de website van de school bewust uit de lucht is gehaald, trouwens.
* Elfletterig heeft een deja-vu, maar vindt een prima en terechte opmerking.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:27 schreef RvLaak het volgende:
erg verstandig.
Misschien interessant om een linkje naar het FP-bericht in de OP te zetten?
bomriemquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Op Bild lees ik dat de jongen een gasmasker bij zich had en een Sprenggurtel, wat is dat?
En nogmaals...quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
* Elfletterig heeft een deja-vu, maar vindt een prima en terechte opmerking.
Aanpassing is gedaan.
toch fijn dat ik iemand ertoe kon bewegen betere bronnen te producerenquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:15 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Sensationele bewering?Bang dat ik gelijk heb, he
?
Één
Twee
Drie
Vier
Genoeg voor je?
Crossposten is nu eenmaal leukquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
* Elfletterig heeft een deja-vu, maar vindt een prima en terechte opmerking.
Aanpassing is gedaan.
of een riem (Gürtel) om patronen aan te hangenquote:
volgens N-TV zijn er bij de laatste schotenwisseling 2 omstanders gedood en 2 agenten verwondt. Wellicht waren die nog niet meegeteld.quote:
ex-scholier, volgens N-TVquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:36 schreef AxisForOll het volgende:
Zuid-Duitse vrouw meldt nu dat "he was a schooler at this school"
hou twitter in de gaten, is een hele goeie bron!quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:36 schreef Dzy het volgende:
En zijn er eigenlijk veel gewonden? Al dan niet kritiek?
net zo goed als wikipedia....quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:38 schreef ASroma het volgende:
[..]
hou twitter in de gaten, is een hele goeie bron!
altijd leuk die germanismenquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:38 schreef AxisForOll het volgende:
okay, dat is he politie woordvoerster renate roesch.
"there will be some psychologs who will help the families"
3 leraren, 9 leerlingen, 3 burgers op straat en de dader zelf.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:35 schreef Dzy het volgende:
16 doden... wie allemaal dan?
Ik bleef eigenlijk op de "schooler" hangenquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:39 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
vandaar het gebruik van de verleden tijd. Grammatica, mooi ding.
Voor alle roddels en verhalen jaquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:38 schreef ASroma het volgende:
[..]
hou twitter in de gaten, is een hele goeie bron!
het zuigt helemaaaaaaal als je gewoon je boodschapjes aan het doen bent en in een vuurgevecht belandt en doodgaatquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:40 schreef venomsnake het volgende:
[..]
3 leraren, 9 leerlingen, 3 burgers op straat en de dader zelf.
Dat hebben ze nu wel geleerd, ja.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:42 schreef RvLaak het volgende:
Tis wel goed om te zien dat ze binnen no-time 1000 agenten hadden gemobiliseerd. Dat werkt in Duitsland blijkbaar goed.
Offtopic, maar om dat fabeltje even uit de wereld te helpen:quote:
Dus voor heel feitelijke dingen als wetenschap etc. is Wiki prima als bron te gebruiken.quote:The free online resource Wikipedia is about as accurate on science as the Encyclopedia Britannica, a study shows.
The British journal Nature examined a range of scientific entries on both works of reference and found few differences in accuracy.
Wikipedia is produced by volunteers, who add entries and edit any page.
But it has been criticised for the correctness of entries, most recently over the biography of prominent US journalist John Seigenthaler.
Duitsers zijn goed in het mobiliseren van grote groepen mensen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:42 schreef RvLaak het volgende:
Tis wel goed om te zien dat ze binnen no-time 1000 agenten hadden gemobiliseerd. Dat werkt in Duitsland blijkbaar goed.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Duitsers zijn goed in het mobiliseren van grote groepen mensen.
Rijk land, heeeele goede infrastructuur, en alles is dicht bij elkaar. dus daar is niets sinisters aan. als je dat mocht bedoeld hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
niets sinisters, gewoon goed om te zien.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:45 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Rijk land, heeeele goede infrastructuur, en alles is dicht bij elkaar. dus daar is niets sinisters aan. als je dat mocht bedoeld hebben.
Heel vaak zijn de hulpdiensten niet het probleem, zie turkish airlines.
Tsja, het is dat hij nog voortvluchtig was, maar wat hebben die 1000 agenten nou echt bijgedragen?quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:42 schreef RvLaak het volgende:
Ik doel enkel op het feit dat je op moet passen met de informatie op wiki (en twitter), omdat een ieder dat kan posten/aanpassen. Een groot percentage zal inderdaad wel kloppen, maar niet alles.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Offtopic, maar om dat fabeltje even uit de wereld te helpen:
[..]
Dus voor heel feitelijke dingen als wetenschap etc. is Wiki prima als bron te gebruiken.
Ze hebben hem gepakt. De 1000 is waarschijnlijk vanwege het grote gebied waar hij zich op kon houden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:47 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Tsja, het is dat hij nog voortvluchtig was, maar wat hebben die 1000 agenten nou echt bijgedragen?
Dus voor heel feitelijke dingen als wetenschap etc. is Wiki prima als bron te gebruiken.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
[quote]Offtopic, maar om dat fabeltje even uit de wereld te helpen:
The free online resource Wikipedia is about as accurate on science as the Encyclopedia Britannica, a study shows.
The British journal Nature examined a range of scientific entries on both works of reference and found few differences in accuracy.
Wikipedia is produced by volunteers, who add entries and edit any page.
But it has been criticised for the correctness of entries, most recently over the biography of prominent US journalist John Seigenthaler.
Nou, nee, ze zien me al aankomen op de uni. Het kan je op weg helpen, maar omdat wiki vrij aan te passen is zul je eerst alles moeten bevestigen voor je het als wetenschappelijke bron kunt gebruiken.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Offtopic, maar om dat fabeltje even uit de wereld te helpen:
[..]
Dus voor heel feitelijke dingen als wetenschap etc. is Wiki prima als bron te gebruiken.
[..]
N-tv heeft het over 16 iig.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:52 schreef iCor het volgende:
Vraag me af hoeveel mensen er nou definitief dood zijn..
Uhm, weet je hoe moeilijk het schijnt te zijn om legaal een wapen thuis te krijgen in NL? Ik denk niet dat dit strenger kan/moet.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:52 schreef Wheelgunner het volgende:
Maarja, dit zou wel eens het einde kunnen betekenen van legaal wapenbezit in Duitsland, en dan is het maar hopen dat Nederland niet volgt.
Dankuquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:53 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
N-tv heeft het over 16 iig.
edit: incl. dader.
Inderdaad. Voor altijd in een wit pak steken.. hupquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:54 schreef Maisnon het volgende:
Zonde dat ie dood is, komt ie veel te makkelijk van af zo
Want we hebben hier MEEEER wapens op de straat nodig? Toch raar, ik dacht dat juist mensen zoals jij zouden willen vermijden dat je vijanden méér wapens krijgen ....quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:52 schreef Wheelgunner het volgende:
Maarja, dit zou wel eens het einde kunnen betekenen van legaal wapenbezit in Duitsland, en dan is het maar hopen dat Nederland niet volgt.
sommigen zijn tijdelijk dood?quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:52 schreef iCor het volgende:
Vraag me af hoeveel mensen er nou definitief dood zijn..
hmmm maar ja de slachtoffers hoefen er ook niet meer mee geconfronteerd te worden, dat is winst. elk nadeel ....quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:54 schreef Maisnon het volgende:
Zonde dat ie dood is, komt ie veel te makkelijk van af zo
jij bent zeker zo'n mazzelaar die niet in zo'n kut UPC gemeente woont ...quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:55 schreef RvLaak het volgende:
Kan iemand dat ff vertalen? Kreeg alleen mee dat ze (zeer vrij vertaald) het gevoel had in een film te zitten.
Ik heb het niet over wapens op straatquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:56 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Want we hebben hier MEEEER wapens op de straat nodig? Toch raar, ik dacht dat juist mensen zoals jij zouden willen vermijden dat je vijanden méér wapens krijgen ....
Natuurlijk weet ik dat, en dat valt wel mee hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Uhm, weet je hoe moeilijk het schijnt te zijn om legaal een wapen thuis te krijgen in NL? Ik denk niet dat dit strenger kan/moet.
ooh sorry, want wat jij wilt zal leiden tot minder wapens?? Waar dan ook? Doe niet zo raar Meer wapens leiden niet tot een veiliger maatschappij, typisch rechtse fantasieën. Heinlein was allereerst een romanticus, niet echt een praktisch man.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik heb het niet over wapens op straat
lief spelen...quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:06 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
ooh sorry, want wat jij wilt zal leiden tot minder wapens?? Waar dan ook? Doe niet zo achterlijk, meer wapens leiden niet tot een veiliger maatschappij, typisch rechtse fantasieën. Heinlein was allereerst een romanticus, niet echt een praktisch man.
als dat überhaupt kan voor wat betreft de huidige leerlingenquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
En dan mag je nu op zo'n school weer proberen het 'normale' leven op te pakken........
Idd. Begin daar maar es aan als docent of hulpverlener...quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
als dat überhaupt kan voor wat betreft de huidige leerlingen
Gebruik ze zelf ook... Vind het alleen opmerkelijk dat je ze op TV ziet... Meestal zijn het toch windows machines die ze gebruiken. NOS iig wel.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:07 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Wow, het is dus niet alleen in hollywood films omdat ze zo shiny zijn ...
quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
En dan mag je nu op zo'n school weer proberen het 'normale' leven op te pakken........
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongelofelijk gewoon... ben wel benieuwd waar ie nu zijn wapens vandaan had. Bij zijn ouderlijk huis lijkt dus voor de hand liggend![]()
Daar lagen er wel 18quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:09 schreef Frutsel het volgende:
Ongelofelijk gewoon... ben wel benieuwd waar ie nu zijn wapens vandaan had. Bij zijn ouderlijk huis lijkt dus voor de hand liggend
och de logische eindconclusie van wat ie zegt is dat we iedereen vanaf 12 jaar oud moeten gaan bewapenen, die fysiek een terugslag kan verdragen.quote:
Dat heb je pas geleden gezien in Dendermonde, kom je ook een aardig eind meequote:Op woensdag 11 maart 2009 14:11 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
och de logische eindconclusie van wat ie zegt is dat we iedereen vanaf 12 jaar oud moeten gaan bewapenen, die fysiek een terugslag kan verdragen.
dat soort lui denkt er nooit aan dat mensen nu eenmaal hun hoofd verliezen en dan wild om zich heen gaan slaan. hoever zou onze vriend in winnenden zijn gekomen met een heel groot keukenmes?
quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]Ik hoorde iets dat zijn ouders een wapen collectie hadden of zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongelofelijk gewoon... ben wel benieuwd waar ie nu zijn wapens vandaan had. Bij zijn ouderlijk huis lijkt dus voor de hand liggend
Geen idee of het klopt.
AFC AJAX
Ik vind ze wel heeeel mooi, maar hoe kan je nou een OS vertrouwen dat een éénknoppige muis heeft?quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Gebruik ze zelf ook... Vind het alleen opmerkelijk dat je ze op TV ziet... Meestal zijn het toch windows machines die ze gebruiken. NOS iig wel.
eeeh op welke wikipedia pagina stond dat?quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:48 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Ik denk het niet: de dader is dood.quote:
hoewel extreem off-topic... OSX heeft er maar 1 nodig, daarbij hebben de nieuwe muizen 2 knoppen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:13 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Ik vind ze wel heeeel mooi, maar hoe kan je nou een OS vertrouwen dat een éénknoppige muis heeft?![]()
Ik denk dat hij de quote uit Heinleins werk in mijn onderschrift probeert te betrekken bij de inhoud van mijn posts, vandaar zijn vreemde interpretatie.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik snap jullie discussie, maar ben eerlijk gezegd van mening dat het wat vriendelijker zou kunnen. Schelden heeft geen nut, mijns inziens.
ja, die had ik ook gezienquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
hoewel extreem off-topic... OSX heeft er maar 1 nodig, daarbij hebben de nieuwe muizen 2 knoppen.
Hij is al in de hemel.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:15 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik denk het niet: de dader is dood.
Heel veel stijgen zal het niet meer.
Kijk, als je dat verband zelf niet eens ziet, is er geen hulp voor je mogelijk. zeg dan aub niets over zaken als wapenbezit.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:16 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de quote uit Heinleins werk in mijn onderschrift probeert te betrekken bij de inhoud van mijn posts, vandaar zijn vreemde interpretatie.
kom eens met argumenten voor je "meer wapens/ niet minder wapens is goed" standpunt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:17 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Jij begint met je belachelijke gedrag,
Mijn onderschrift komt uit een werk van FICTIE. Ten tweede is er een verschil tussen wapens bezitten en wapens dragen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:21 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Kijk, als je dat verband zelf niet eens ziet, is er geen hulp voor je mogelijk. zeg dan aub niets over zaken als wapenbezit.
je onderschrift is heel duidelijk pro-wapenbezit, en wat je wenst (geen wapenverbod in NL, ook, dus ... )
Maar ja, als ik DAT al aan je moet uitleggen ...
zucht.
ik kan alleen cnn zien, hebben een internet live feed of zoiets?quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:21 schreef RvLaak het volgende:
De man die net aan het woord was, is erg aangeslagen. Klonk net alsof hij ging huilen.
Ik zal het even heel langzaam voor je proberen uit te leggen. Mijn opmerking, die je hier mooi verdraait, is gebaseerd op mijn hoop dat legale wapenbezitters niet de dupe worden van deze ene idioot. Niet meer, niet minder.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:22 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Jeeezus, man doe niet zo huilie.
kom eens met argumenten voor je "meer wapens/ niet minder wapens is goed" standpunt.
fictie? het is een motto voor veel gun owners in de VS, kijk eens verder dan je neus lang is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:23 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Mijn onderschrift komt uit een werk van FICTIE. Ten tweede is er een verschil tussen wapens bezitten en wapens dragen.
Denk dus eerst even na voor je ergens op vliegt.
En dat is hun goed recht.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:28 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
fictie? het is een motto voor veel gun owners in de VS, kijk eens verder dan je neus lang is.
Nee, dat bedoel ik niet. Maar dat snapte je hoop ik al.quote:En dat verschil tussen bezit, dragen en gebruiken was vanochtend niet merkbaar. Ooooh je bedoelt het verschil dat die ouders nu een dood kind thuiskrijgen ipv een [b]levend [/b]kind?
Het verschil tussen dragen en bezitten is vrij groot. Het eerste is namelijk niet legaal mogelijk in Nederland, het tweede wel.quote:Wat voor verschil dan? Ik kan er naar raden, maar leg je standpunt maar nader uit, kunnen we lachuh
je snapt niet eens wat je zelf zegt. Het gevolg van dat niet de dupe worden is dat gekken als deze jongen, TOEGANG blijven houden tot de legale wapens van hun ouders.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:25 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik zal het even heel langzaam voor je proberen uit te leggen. Mijn opmerking, die je hier mooi verdraait, is gebaseerd op mijn hoop dat legale wapenbezitters niet de dupe worden van deze ene idioot. Niet meer, niet minder.
Hear, hear.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:33 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
je snapt niet eens wat je zelf zegt. Het gevolg van dat niet de dupe worden is dat gekken als deze jongen, TOEGANG blijven houden tot de legale wapens van hun ouders.
Minder wapens in de maatschappij = minder kans op doden bij zoiets.
Alles wat jij hierover hebt gezegd gaat daar recht tegen in.
Een wapenwedloop tussen burgers en criminelen (wat jij wilt, of je het nu beseft of niet) wordt altijd verloren door burgers. Jij hebt blijkbaar de simpele illusie dat de twee altijd strict gescheiden types mensen zijn. zoals vaker bij de fantasten van rechts.
En blijkbaar ben jij al heel handig er in om illegaal wapens te verkrijgen, dus wat zeur je nou?
Ik wil zijn favo bands wel 's zienquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:32 schreef RvLaak het volgende:
Blijkbaar heeft N-TV het myspace profiel van die Tim K gevonden..
[edit]
De N-TV internet-dude liet een "foto" zien van een profiel waarvan hij zei dat die van Tim K. was. Het betreft een plaatje van pistolen...
In hoeverre dat relevant is, is natuurlijk te betwijfelen.
Niet als die ouders zich aan de regels houden en hun wapens goed opslaan.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:33 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
je snapt niet eens wat je zelf zegt. Het gevolg van dat niet de dupe worden is dat gekken als deze jongen, TOEGANG blijven houden tot de legale wapens van hun ouders.
Daar heb ik zo mijn twijfels bij, slechts een fractie van de vuurwapenmisdrijven in landen als Nederland en Duitsland wordt gepleegd door legale wapenbezitters.quote:Minder wapens in de maatschappij = minder kans op doden bij zoiets.
Alles wat jij hierover hebt gezegd gaat daar recht tegen in.
Wat heeft links/rechts hier nou weer mee te maken? Het soort wapenbezit waar ik het over heb, heeft overigens ook helemaal niets te maken met zelfverdediging en criminelen.quote:Een wapenwedloop tussen burgers en criminelen (wat jij wilt, of je het nu beseft of niet) wordt altijd verloren door burgers. Jij hebt blijkbaar de simpele illusie dat de twee altijd strict gescheiden types mensen zijn. zoals vaker bij de fantasten van rechts.
En waar baseer je dit nou weer op? Ze jezelf toch niet zo onsterfelijk voor schutquote:En blijkbaar ben jij al heel handig er in om illegaal wapens te verkrijgen, dus wat zeur je nou?
Zijn de in Duitsland nog zo bekrompen dan? Ik zou dat wel in de VS verwachten, maar niet bij onze buren...quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:35 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik wil zijn favo bands wel 's zien
Die link wordt toch wel gelegd als het metal blijkt te zijn
ONGELOOOOOOOOVELIJK. want omdat dragen in nederland niet kan, komt het ook niet voor? Ik zou willen dat jullie van rechts eens met nieuwe sprookjes kwamen, deze zijn al zo oud.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:31 schreef Wheelgunner het volgende:
Het verschil tussen dragen en bezitten is vrij groot. Het eerste is namelijk niet legaal mogelijk in Nederland, het tweede wel.
Nee (als je doelt op het profiel op de FP), het profiel van N-TV was een andere. Daarbij zullen ze daar waarschijnlijk geen über-domme fouten maken als iemand uit een andere provincie met een dode moeder als deze dader aanwijzen (zijn moeder is vanmorgen aangehouden).quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:38 schreef Terpentin07 het volgende:
Was het niet zo dat degene van het profiel in een andere provincie woont.
De hele westerse media is zo joh. Dat zie ik zelfs Nederland doen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zijn de in Duitsland nog zo bekrompen dan? Ik zou dat wel in de VS verwachten, maar niet bij onze buren...
Want ouders zijn daar feilloos in? Als, als, als, als!quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:38 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Niet als die ouders zich aan de regels houden en hun wapens goed opslaan.
[..]
Daar heb ik zo mijn twijfels bij, slechts een fractie van de vuurwapenmisdrijven in landen als Nederland en Duitsland wordt gepleegd door legale wapenbezitters.
[..]
Wat heeft links/rechts hier nou weer mee te maken? Het soort wapenbezit waar ik het over heb, heeft overigens ook helemaal niets te maken met zelfverdediging en criminelen.
[..]
En waar baseer je dit nou weer op? Ze jezelf toch niet zo onsterfelijk voor schut
Ik stem PvdD, dus houd eens op met je domme gelul over rechts.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:40 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
ONGELOOOOOOOOVELIJK. want omdat dragen in nederland niet kan, komt het ook niet voor? Ik zou willen dat jullie van rechts eens met nieuwe sprookjes kwamen, deze zijn al zo oud.
Denk je echt dat de mensen die hier worden opgepakt voor het dragen van verboden wapens meestal legale wapenbezitters zijn?quote:Als je het mensen zo moeilijk mogelijk maakt om wapens te bezitten, zullen ze ook minder gedragen worden.
Je begint weer over dragen, een hele andere discussie.quote:Zeker scholieren zoals deze jongen hebben dan geen of heeel moeillijk toegang tot het arsenaal van paps en mams. had toch weer 16 mensen gescheeld vanochtend. Maar nee, de rechten van wapenbezitters gaan voor mensen levens, want het zou zo maar kunnen dat je nietsvermoedend over straat loopt, beschoten wordt door iemand, en ook de tegenwoordigheid van geest hebt, de tijd EN het geluk om je wapen effectief te gebruiken, toch?
Situaties waarin legaal wapen dragende mensen criminelen uitschakelen in de VS? Daar zijn honderden voorbeelden van. Deze was laatst nog in het nieuws: http://www.thestate.com/local/story/708475.htmlquote:Hoevaak is dat nou voorgekomen in je wapensparadijs, amerika? Ik denk nul, maar kom maar op met je linkjes van het Chattanooga
Leer eerst typen voor je iemand voor sufferdje uitmaakt.quote:Sufferdje.
Discussie kwam waarschijnlijk op gang doordat de ouders zeker 18 wapens legaal thuis hadden liggenquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:49 schreef Re het volgende:
volgens mij vallen de meeste doden nog steeds door illegale vuur wapens dus waarom die discussie hier is is mij een raadsel
maar goed wat een slachtpartij zeg
Leer eerst eens LEZEN en typen voor dat je uberhaupt iets zegt:quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:47 schreef Wheelgunner het volgende:
Leer eerst typen voor je iemand voor sufferdje uitmaakt.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:51 schreef RvLaak het volgende:
De dode scholieren zijn tussen de 14 & 15 jaar oud, volgens de N-TV ticker. Ook zijn er 3 leraren overleden.
iddquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:56 schreef msnk het volgende:
[..]
Ga dan je pestkoppen te grazen nemen of zo, niet deze onschuldige kinderen
Ah, mijn fout, maar ga eens in op de rest van mijn post dan. Ditmaal zonder mijn woorden te verdraaien en te herinterpreteren aub.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:56 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Leer eerst eens LEZEN en typen voor dat je uberhaupt iets zegt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sufferdje
sorry hoor, maar IK heb mijn universiteit ten minste afgemaakt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:52 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nou, laten we auto's maar verbieden dan, of in ieder geval stevig beperken. Weet je wat? Laten we alle lager-opgeleiden preventief ruimen! Lullig voor jou bijvoorbeeld, maar het zal ons een hoop ellende schelen.![]()
![]()
[..]
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk, je manier van discussie voeren getuigt immers niet echt van een academische instelling; Je verdraait mijn woorden, je negeert de helft van wat er staat en je redeneringsvermogen lijkt vrij simplistisch (met dat links/rechts gelul en compleet gebrek aan nuance).quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:01 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
sorry hoor, maar IK heb mijn universiteit ten minste afgemaakt.
En wat nou als ik mijn auto voornamelijk gebruik voor het omploegen van mensen die staan te wachten bij bushaltes?quote:en hier gaan we weer met de onzin argumenten, AUTO'S! nog een dommer argument dan het gebruikelijke: keukenmessen. Je impliceert dat auto's zijn het zelfde zijn als wapens, maar ik wil jou wil eens op je pistooltje naar je werk zien gaan. en zeg niet carjacking, want dan maak je TOCH gebruik van een auto, hoor.
Sorry maar de discussie over wapen bezit lijkt me heel relevant hier...quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:54 schreef RvLaak het volgende:
misschien een ideetje dat een modje de discussie over het wapenbezit afsplitst?
Nee. We moeten het bij het onderwerp houden, namelijk wat in Duitsland vandaag is gebeurd. De VS en wel of geen legaal wapenbezit erbij halen is een heel ander onderwerp.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:03 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Sorry maar de discussie over wapen bezit lijkt me heel relevant hier...
quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee. We moeten het bij het onderwerp houden, namelijk wat in Duitsland vandaag is gebeurd. De VS en wel of geen legaal wapenbezit erbij halen is een heel ander onderwerp.
Oooh, en dat is hoe auto's overweldigend veel gebruikt worden?quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:03 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En wat nou als ik mijn auto voornamelijk gebruik voor het omploegen van mensen die staan te wachten bij bushaltes?
quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:06 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Oooh, en dat is hoe auto's overweldigend veel gebruikt worden?
Ben je echt zo niet-slim of ben je een troll?
keukenmessen en autos hebben heeeeeele ander functies dan dodelijk wapen. Pistolen/geweren hebben maar EEN functie: DODEN
Ausbildung = opleidingquote:Op woensdag 11 maart 2009 15:05 schreef RvLaak het volgende:
N-TV zegt dat hij klaar was van die school. Hij zou aan zijn "Aufbildung" begonnen zijn. Al weet ik niet wat dat is. De eerste geruchten over de wapens zijn, dat hij ze van de ouders heeft "verkregen".
quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee. We moeten het bij het onderwerp houden, namelijk wat in Duitsland vandaag is gebeurd. De VS en wel of geen legaal wapenbezit erbij halen is een heel ander onderwerp.
Ausbildung is Duits voor Beroepsopleiding.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:05 schreef RvLaak het volgende:
N-TV zegt dat hij klaar was van die school. Hij zou aan zijn "Aufbildung" begonnen zijn. Al weet ik niet wat dat is. De eerste geruchten over de wapens zijn, dat hij ze van de ouders heeft "verkregen".
Is er al een motief bekend dan? Volgens mij niet.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:56 schreef msnk het volgende:
[..]
Ga dan je pestkoppen te grazen nemen of zo, niet deze onschuldige kinderen
Ja, maar de toegankelijkheid naar vuurwapens is in Duitsland niet zo groot als in de VS en de discussie of het zo wel of niet juist is heeft alsnog niet echt te maken met wat er vandaag is gebeurd.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als je schietpartijen op school bespreekt kom je vrij snel op de mate van beschikbaarheid van wapens. Legaal wapenbezit is dan juist erg relevant.
Nee, qua motief is nog niets naar buiten gekomen, maar ik ga er meestal vanuit dat het toch met zijn geschiedenis op dat school te maken heeft gehad. Gezien ook zijn jonge leeftijd, lijkt me vrij recent.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:11 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Is er al een motief bekend dan? Volgens mij niet.
En vaak word gezegd, als het motief 'pesten' word genoemd, 'De zogenaamde onschuldigen waren net zo erg als de pesters --> ze deden er immers niets aan en lieten het gebeuren.' (let wel: dit is niet mijn mening.voordat ik daar op aangevallen word, maar dat is gewoon wat vaak gevonden word in journals etc.)
Dat is alsnog geen reden als een wilde om je heen te schieten. Ook pesten praat dat niet goed.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:11 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
En vaak word gezegd, als het motief 'pesten' word genoemd, 'De zogenaamde onschuldigen waren net zo erg als de pesters --> ze deden er immers niets aan en lieten het gebeuren.' (let wel: dit is niet mijn mening.voordat ik daar op aangevallen word, maar dat is gewoon wat vaak gevonden word in journals etc.)
Allemaal leuk & aardig, maar als je een aantal mensen overhoop schiet, ben je al lang niet meer onschuldig naar mijn idee.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:11 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Als de dader de wapens daadwerkelijk heeft gekregen via zijn ouders, en die ouders een wapenvergunning hadden, kun je je afvragen waarom het eigenlijk aan burgers wordt toegestaan om wapens te bezitten. Dat heeft alles te maken met vandaag.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, maar de toegankelijkheid naar vuurwapens is in Duitsland niet zo groot als in de VS en de discussie of het zo wel of niet juist is heeft alsnog niet echt te maken met wat er vandaag is gebeurd.
Staat tegenover dat de legale eigenaar zijn wapens zo had moeten opbergen dat de schuttere er niet illegaal aan kon komen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:14 schreef iCor het volgende:
De dader heeft de wapens ook zomaar genomen, dus theoretisch waren de wapens in ZIJN bezit niet legaal..
Dat lijkt me wel het minimale, die verdienen ook wel een gevangenisstraf eigenlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ouders van die jongen maar aansprakelijk stellen, en wapenvergunning intrekken, duidelijk te debiel om de wapens goed op te bergen
Volledig mee eens. Ik weet niet hoe het in Duitsland is, maar in Nederland is het toch teveel een ondergeschoven kindje.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:14 schreef Spitstand het volgende:
Ze kunnen beter iets tegen pesten doen dan tegen vuurwapenbezit.
En wat heeft dat te maken met de VS en hoe de wapenwet daar geregeld is in verhouding met hoe het hier is? Want daar is men over aan het discussieren in dit topic, wat ik weinig meer te maken vind hebben met dit onderwerp.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als de dader de wapens daadwerkelijk heeft gekregen via zijn ouders, en die ouders een wapenvergunning hadden, kun je je afvragen waarom het eigenlijk aan burgers wordt toegestaan om wapens te bezitten. Dat heeft alles te maken met vandaag.
Vaders is meegenomen door de plisie. Grote kans dat hij idd het 1 en ander heeft "uit te leggen"...quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ouders van die jongen maar aansprakelijk stellen, en wapenvergunning intrekken, duidelijk te debiel om de wapens goed op te bergen
Helaas is het kalf inmiddels allang verdronkenquote:Op woensdag 11 maart 2009 15:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je loopt nu al vooruit op de feiten, er is nog niks naar buiten gekomen over die jongen en of hij een pispaaltje was of een popiejopie.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:17 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Ik weet niet hoe het in Duitsland is, maar in Nederland is het toch teveel een ondergeschoven kindje.
Er zijn al best wat succesvolle programma's ontwikkeld waarmee scholen pestgedrag kunnen tegengaan. Maar die worden te weinig ingevoerd, omdat het geen prioriteit is of omdat het geld en de tijd ontbreken.
Het gaat gewoon om de vraag hoe je wapenbezit regelt in een land. Amerika is daarin een extreem voorbeeld dat best mag worden meegenomen in die discussie.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met de VS en hoe de wapenwet daar geregeld is in verhouding met hoe het hier is? Want daar is men over aan het discussieren in dit topic, wat ik weinig meer te maken vind hebben met dit onderwerp.
Ja, want iedere ouder denkt er aan dat zijn zoon/dochter de wapens gaat pakken om mensen te vermoorden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zeg toch dat het mijn mening niet is, en ik heb ook al eerder verkondigd dat je sowieso niet 100% bent en dat pesten echt niet dé oorzaak oid is, en het valt heus niet te voorkomen door het pesten te stoppen, als daar uberhaupt al sprake van is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Allemaal leuk & aardig, maar als je een aantal mensen overhoop schiet, ben je al lang niet meer onschuldig naar mijn idee.
Verder is pesten wellicht een oorzaak, maar nooit een excuus. De omgeving om de, dan, daders hadden in kunnen grijpen in het pesten. Mits ze het doorhebben natuurlijk. Vaak valt het de leraren/ouders niet eens op dat hun leerling/kind pest/gepest wordt.
Ruil ze maar in voor een keukenmes.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:08 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik gebruik ze al jaren elke week, en dat hebben ze echt nog nooit gedaan. Misschien zijn ze kapot? Zal ik ze inruilen?
Je zou als ouder die optie toch niet moeten uitsluiten lijkt mij?quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:19 schreef Spitstand het volgende:
[..]
Ja, want iedere ouder denkt er aan dat zijn zoon/dochter de wapens gaat pakken om mensen te vermoorden.
Ik had het dan ook niet over jouw mening, maar over de tekst die jij postte...quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:19 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat het mijn mening niet is, en ik heb ook al eerder verkondigd dat je sowieso niet 100% bent en dat pesten echt niet dé oorzaak oid is, en het valt heus niet te voorkomen door het pesten te stoppen, als daar uberhaupt al sprake van is.
Bovendien snap ik niet waar je vandaan haalt dat ik de schutter onschuldig vind?
Zeg ik ook niet. Sterker nog: ik vind pesten helemaal geen oorzaak. Ik zeg alleen wat vaak als motief word gevonden om duidelijk te maken dat die onschuldigen door de daders juist niet als onschuldig worden gezien mocht het motief 'pesten' zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is alsnog geen reden als een wilde om je heen te schieten. Ook pesten praat dat niet goed.
Nee dat sloeg op de 'onschuldigen die worden neergeschoten' i.p.v 'de pesters' wat genoemd werd in een post.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik had het dan ook niet over jouw mening, maar over de tekst die jij postte...
Het onschuldig kwam door het zinnetje "'De zogenaamde onschuldigen waren net zo erg als de pesters --> ze deden er immers niets aan en lieten het gebeuren.'". Ik meende uit de tekst te halen dat dat sloeg op de daders.
Als hadden komt is hebben te laat.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Staat tegenover dat de legale eigenaar zijn wapens zo had moeten opbergen dat de schuttere er niet illegaal aan kon komen.
Uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt doorgaans bij de dader...quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:21 schreef Wheelgunner het volgende:
Dus wie is het schuld?De ouders De pestkopen Emo's Het wapen Games Film en televisie De school De schutter Vul maar aan...
Ik vind het aanstootgevend dat jij alle wapenbezitters als moordenaars probeert af te schilderen. Er zijn een kleine 40.000 legale wapenbezitters in Nederland, voornamelijk sportschutters en wat jagers. Deze groep is vrijwel nooit betrokken bij geweldsdelicten, ook niet zonder vuurwapens, anders zijn ze immers hun verlof kwijt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:21 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Ruil ze maar in voor een keukenmes.
Het blijft een bizar dom argument. Autos en messen zijn zaken die VOORnamelijk voor andere zaken gebruikt worden en soms dodelijk zijn, bij pistolen geweren is dit precies omgekeerd. Je kan ze ook gebruiken om mee te hameren of als hefboom, maar daar zijn ze niet voor gemaakt. En ook niet voor target practice. Je haalt een doel en een middel tot een doel door elkaar.
Onderzoeken daarover spreken elkaar nogal tegen, dus dat lijkt me een iets te snelle conclusie...quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat wil niet zeggen dat je de kat op het spek moet binden. En dan kom je toch echt tot de conclusie dat wapenbezit en wapengebruik een causaal verband hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |