Beetje late reactie, maar thanksquote:Op woensdag 11 maart 2009 00:27 schreef MASD het volgende:
[..]
Even offtopic, maar damn. Die search is tof geworden.
Deze discussie verlies je gewoon.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:45 schreef Crane het volgende:
[..]
Heeft Coldplay 3 keer opgetreden in NL vorig jaar? Overigens kan ik nog wel 10 feesten toevoegen aan m'n lijstje.
AMEN! HALLELUJAH!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:54 schreef Relayer het volgende:
Misschien dat de gemiddelde Fok!ker in staat is een eigen mening te vormen qua muzieksmaak en verder kijkt dan hun neus lang is (lees: zich niets aantrekt van wat de radiostations en andere media het volk wil opdringen)
Dance zal altijd blijven bestaan, zij het telkens in andere vormen. En het is nogal arrogant om rock een tijdloze muziekstijl te noemen. Dan zal jazz daar nog eerder onder vallen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:45 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Deze discussie verlies je gewoon.
Hoe lang gaat een dance variant mee? Na een jaar is het niet meer van de tijd en wordt de stijl aangepast.
Hoor je nog wel eens iets van die achterlijke jumpers? Nu lacht iedereen erom.
Kijk eens naar de top 100 / 1000 whatever allertijden. De rock klassiekertjes staan er allemaal nog in. De tijdelijke dance hitjes is iedereen alweer vergeten. En het is misschien geen echte rock waar het dan om gaat, veel te toegankelijk. Maar die dance hits zie je er niet in terug. Waarom niet? Het heeft gewoon geen inhoud. Geen tekst. Rock en klassiek zijn de 2 enige tijdsloze muziekstijlen.
Ik heb trouwens ook helemaal niks met dat Arrow, maar denk je dat er over 20 jaar een radiozender is die complete dagen met jaren 90 dance, of dat van nu gevuld krijgt?
Begrijp me niet verkeerd, ik draai ook Pendulum en Chrystal Method in den auto. Niks mis met techno en drum n bass varianten. Maar er is gewoon verschil.
Tuurlijk jongen, daarom wil ook niemand de jazz-frequenties overnemen van Arrow Jazz. Citaat Erik de Zwart: "Met jazz valt geen droog brood te verdienen". En daarom ook is Behemain Rhapsody zo goed als altijd de populairste plaat aller tijden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dance zal altijd blijven bestaan, zij het telkens in andere vormen. En het is nogal arrogant om rock een tijdloze muziekstijl te noemen. Dan zal jazz daar nog eerder onder vallen.
Nu gaat het opeens om het commerciële aspect? Dan wint dance het in Nederland natuurlijk dik van rock. Klassieke muziek zou zonder subsidies ook niet meer rendabel zijn in Nederland, maar volgens mij ging het er om of de muziek wel of niet tijdloos is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:57 schreef Relayer het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen, daarom wil ook niemand de jazz-frequenties overnemen van Arrow Jazz. Citaat Erik de Zwart: "Met jazz valt geen droog brood te verdienen". En daarom ook is Behemain Rhapsody zo goed als altijd de populairste plaat aller tijden.
Enne....(ik ben nu ff advocaat van de duivel)...wil je eens echt lachen? Zet dan voor de gein eens "Dark side of the moon" van Pink Floyd op, en luister het nummer "On the run". Dance is gewoon uitgevonden door een stel rockers!
Muziek is tijdloos als mensen er ten alle tijden in geïnteresseerd zijn. En blijkbaar zit er dus nauwelijks iemand te wachten op jazz. Anders zouden die frequenties net zo snel overgenomen worden als de classic rock-frequenties omdat er heel wat mensen daar naar zouden gaan luisteren.quote:Op donderdag 12 maart 2009 00:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nu gaat het opeens om het commerciële aspect? Dan wint dance het in Nederland natuurlijk dik van rock. Klassieke muziek zou zonder subsidies ook niet meer rendabel zijn in Nederland, maar volgens mij ging het er om of de muziek wel of niet tijdloos is.
zoals de progressieve rockquote:Op donderdag 12 maart 2009 00:20 schreef kraaksandaal het volgende:
Alsof er niet meerdere muzieksoorten zijn met grote aanhang waar je nooit van hoort.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:27 schreef Relayer het volgende:
[..]
Muziek is tijdloos als mensen er ten alle tijden in geïnteresseerd zijn.
quote:En blijkbaar zit er dus nauwelijks iemand te wachten op jazz.
Het is niet zo dat Arrow Rock wordt beluisterd door een miljoenenpubliek.quote:Anders zouden die frequenties net zo snel overgenomen worden als de classic rock-frequenties omdat er heel wat mensen daar naar zouden gaan luisteren.
Aan de hand van 'top zoveel lijstjes' kun je niet bepalen dat de ene muzieksoort 'tijdlozer' zou zijn dan de andere. Sowieso een rare bewering, want iets is tijdloos of niet. Niet meer of minder tijdloosquote:Rock is beslist tijdlozer dan dance. En kom nu niet aan met het smoesje dat top zoveel lijstjes aller tijden door dertigers worden gemaakt, de mensen die nu dertigers zijn, waren tieners toen de house en dance in opkomst waren met pak 'm beet, 2 Unlimited, DJ Paul Elstak en al die andere 'artiesten'.
Als je het over Nederlandse muziekproducten in Nederland hebt, staat dance eenzaam aan de top, hoorquote:En dance het winnen van de rock op commercieel gebied? Ik weet niet of het je is opgevallen, maar de 'oude lullen' van U2 zijn met hun nieuwe album 'No line on the horizon' wel ff binnengekomen op de eerste plaats van de Album Top 100. Nu jij weer...
Definieer inhoud? "Geen tekst" is geen goed argument aangezien er veel instrumentale rocknummers, en zeker veel instrumentale klassieke stukken zijn, evenals dancenummers met tekst.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:45 schreef Ixnay het volgende:
Maar die dance hits zie je er niet in terug. Waarom niet? Het heeft gewoon geen inhoud. Geen tekst.
Ik weet er nog wel paar meer hoor.quote:
Is nog altijd langer dan dancequote:Op donderdag 12 maart 2009 01:41 schreef cultheld het volgende:
Rock bestaat amper 60 jaar; definieer 'ten alle tijden'.
juistem. Wel, zal ik je dan ff laten zien wat rock met een publiek doet:quote:. In Zuid-Amerika, de Verenigde Staten, Australië en heel Europa wordt dance bijna met de dag populairder; juist omdat dance iets met een publiek kan doen wat geen enkele andere muziekstroming kan.
idd. Dus om nou te zeggen dat dance kan doen wat geen andere muziek kan doen...quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:51 schreef kraaksandaal het volgende:
En Andre Rieu zet Australie op stelten.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:03 schreef Sulejmani het volgende:
Als ik even rondkijk bij mij op school luistert iedereen Hip-hop en R&B, top40, soms hardcore en de nerds luisteren allemaal naar rock.
Sja, als je even het argument of dat noodzakelijk is of muziek goed is of niet achterwege laat, is dat natuurlijk ook zo. Dance muziek is gewoon vrij inhoudsloos er zijn maar weinig genres waarin het belichten van bepaalde aspecten van de muziek zelf vaak het onderwerp is van het nummer.quote:Op donderdag 12 maart 2009 01:58 schreef BULGAAR het volgende:
Wat me vooral opvalt is dat door rockliefhebbers vaak nogal denigrerend wordt gedaan over dance en danceliefhebbers, veel meer dan andersom. Vaak zeggen ze dat dance "inhoudsloos" is, "simpele muziek voor simpele mensen" of zelfs "geen muziek".
Natuurlijk zijn er ook wel danceliefhebbers die rock afzeiken, maar het aandeel daarvan is veel kleiner en de toon veel minder negatief.
Lowlands 55.000 bezoekersquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:56 schreef Crane het volgende:
[..]
Sensation (dit jaar) 100.000 (2 x 50.000)
Dance Valley 50.000
Mysteryland 60.000
En zo kan ik nog wel 10 feesten/festivals noemen.
En dance muziek bestaat nog maar net 19 jaar. dus wat is je puntquote:Op donderdag 12 maart 2009 01:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Rock bestaat amper 60 jaar; definieer 'ten alle tijden'.
[..]
En waar blijkt dat dan uit?
[..]
Dance is wat anders dan top 40 hoor. Tevens is in 95% van dancemuziek helemaal geen tekst te horen. Dat wil je ook niet omdat het dansmuziek is en geen luistermuziek.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, als je even het argument of dat noodzakelijk is of muziek goed is of niet achterwege laat, is dat natuurlijk ook zo. Dance muziek is gewoon vrij inhoudsloos er zijn maar weinig genres waarin het belichten van bepaalde aspecten van de muziek zelf vaak het onderwerp is van het nummer.
Nummers als : "feel the bass!" of" the beat is pumping" "the DJ fills the floor" etc etc kan je nou niet echt van een diepere betekenis betichten lijkt me. En dat soort titels heb je vrijwel alleen in de dance wereld.
Wil niet per definitie zeggen dat het bagger is, maar op dat soort argumenten is weinig weerwoord te verzinnen lijkt me.
Dan is het toch helemaal inhoudsloos? Zonder tekst? Nogmaals, ik verbind er nu even geen waarde oordeel aan of het goeie muziek is of niet, maar inhoudsloos is het dan zeker.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:23 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Dance is wat anders dan top 40 hoor. Tevens is in 95% van dancemuziek helemaal geen tekst te horen. Dat wil je ook niet omdat het dansmuziek is en geen luistermuziek.
Wat definieer jij als inhoud dan? Een pakkende tekst? Of een puicke gitaarsolo?quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan is het toch helemaal inhoudsloos? Zonder tekst? Nogmaals, ik verbind er nu even geen waarde oordeel aan of het goeie muziek is of niet, maar inhoudsloos is het dan zeker.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan is het toch helemaal inhoudsloos? Zonder tekst? Nogmaals, ik verbind er nu even geen waarde oordeel aan of het goeie muziek is of niet, maar inhoudsloos is het dan zeker.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:50 schreef Crane het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nou. Gast kom je deur eens uit.
Precies, alsof je rock bagger vind omdat je u2 en franz ferdinand niet leuk vindt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:51 schreef LostFormat het volgende:
Nutteloze discussie altijd weer. Dance is zo allejezus breed dat er al bijna niet te discussieren valt met mensen die het op een hoop gooien.
Hij doucht maar 1 a 2 keer per week heeft ie al paar keer gezegd.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:28 schreef Crane het volgende:
[..]![]()
![]()
En dan 'hoger opgeleide' nog fout spellen ook. Kneusje![]()
Hoezo stereotype bevestigen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:14 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Hoezo nooit? 1-2x per week, meer voegt echt niets toe aan de hygiëne hoor
Het enige wat dit zegt is dat jij je niet heel erg in de dancewereld hebt verdiept.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:08 schreef HeatWave het volgende:
Nummers als : "feel the bass!" of" the beat is pumping" "the DJ fills the floor" etc etc kan je nou niet echt van een diepere betekenis betichten lijkt me. En dat soort titels heb je vrijwel alleen in de dance wereld.
Lolquote:Op donderdag 12 maart 2009 17:12 schreef Sulejmani het volgende:
[..]
Hij doucht maar 1 a 2 keer per week heeft ie al paar keer gezegd.
[..]
Hoezo stereotype bevestigen.
Gast, dat IS gewoon zo maar dat zien rock-fans/nerds zelf niet.quote:
Nah vind ik dus niet, is vooral veel hip-hop, hardcore en top40 in mijn omgeving. Wat feesten betreft heb je wel gelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:27 schreef Crane het volgende:
[..]
Gast, dat IS gewoon zo maar dat zien rock-fans/nerds zelf niet.
Beter lezen wat ik quote.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:30 schreef Sulejmani het volgende:
[..]
Nah vind ik dus niet, is vooral veel hip-hop, hardcore en top40 in mijn omgeving. Wat feesten betreft heb je wel gelijk.
Oja fuck.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:32 schreef Crane het volgende:
[..]
Beter lezen wat ik quote.Ik geef jou juist gelijk.
Dance-liefhebbers kunnen hiphop/top40 vaak ook wel waarderen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:39 schreef Sulejmani het volgende:
[..]
Oja fuck.Maar omdat je dat in het begin van het topic anders zegt.
"Heb je even voor mij"quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, als je even het argument of dat noodzakelijk is of muziek goed is of niet achterwege laat, is dat natuurlijk ook zo. Dance muziek is gewoon vrij inhoudsloos er zijn maar weinig genres waarin het belichten van bepaalde aspecten van de muziek zelf vaak het onderwerp is van het nummer.
Wil niet per definitie zeggen dat het bagger is, maar op dat soort argumenten is weinig weerwoord te verzinnen lijkt me.
Daar zit een hele filosofie achterquote:Op donderdag 12 maart 2009 18:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Heb je even voor mij"
Daarom open je ook bijna wekelijks een topic over dit onderwerpquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:36 schreef Crane het volgende:
Hoog, nee hoor.
quote:Moet er niet aan denken dat er typische Fok'ers rondlopen op 'mijn' feesten.
Met het dagelijks leven? Ehm nee, dat doet het niet. Misschien moet je eens wat vaker de deur uit gaanquote:Ik vind het alleen een opvallend iets dat Fok zoveel verschilt.
Omdat het me keer op keer opvalt en ik het me nog steeds afvraag.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:42 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Daarom open je ook bijna wekelijks een topic over dit onderwerp![]()
Wat heeft dat ermee te maken?quote:Was jij niet een groot voorstander van open minded zijn?
Dat doet het dus wel, anders had hier niet 90 % op dancemuziek en hip-hop gekotst.quote:Met het dagelijks leven? Ehm nee, dat doet het niet. Misschien moet je eens wat vaker de deur uit gaan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |