abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 maart 2009 @ 01:52:16 #151
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_66922393
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:49 schreef cerror het volgende:

[..]

Komop dancemongooltje, dat zijn wel een boel smiley's voor weinig frustratie.
Hier nog een smiley voor je:
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 01:52:19 #152
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_66922395
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:50 schreef aaipod het volgende:

[..]

Wat laat jij je kennen zeg. Ongelooflijk. Zoals al gezegd, het zit blijkbaar erg diep. Overweeg eens professionele hulp te zoeken, dit soort jeugdtrauma's kunnen je later nog eens flink opbreken.

Weltrusten
Jeugdtrauma's? Ben je gek. Ik heb me dolvermaakt.
Jullie waren mijn Laurel & Hardy.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  woensdag 11 maart 2009 @ 01:52:51 #153
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_66922398
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:52 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Hier nog een smiley voor je:
Ohja. Misschien is partyflock een betere site voor je.
  woensdag 11 maart 2009 @ 01:54:05 #154
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66922401
Tijd voor je pilletje cerror .
2000 light years from home
  woensdag 11 maart 2009 @ 01:55:42 #155
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_66922410
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:52 schreef cerror het volgende:

[..]

Speciaal voor cerror
En verder
Hulp voor cerror
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 01:55:51 #156
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_66922413
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:54 schreef Merkie het volgende:
Tijd voor je pilletje cerror .
Waarom?
  woensdag 11 maart 2009 @ 01:57:52 #157
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_66922426
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:55 schreef -Techno- het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 11 maart 2009 01:52 schreef cerror het volgende:

[..]

Speciaal voor cerror
En verder
Hulp voor cerror
Pfrt. Ik heb een hokjesgeest en jij stopt me gelijk in het hokje rijnmond.
pi_66922427
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:50 schreef cerror het volgende:

[..]

Ah. Nog zo'n liefhebber van repetieve hersenloze beatloops. Wie gehtst?
Haha, ik wilde in mijn vorige post nog neerzetten dat ik van beide muzieksoorten kan genieten (eerlijk is eerlijk, de een wat meer dan de ander), maar ik was benieuwd of je zou happen. Je hebt me niet kunnen verrassen.

Oh, en als je -en ik citeer- 'uren kunt luisteren naar Dr.Lektroluv' , dan ben je net zo schuldig als ik. Welkom bij de club!
  woensdag 11 maart 2009 @ 01:59:57 #159
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_66922438
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:58 schreef Robertv het volgende:

[..]

Haha, ik wilde in mijn vorige post nog neerzetten dat ik van beide muzieksoorten kan genieten (eerlijk is eerlijk, de een wat meer dan de ander), maar ik was benieuwd of je zou happen. Je hebt me niet kunnen verrassen.

Oh, en als je -en ik citeer- 'uren kunt luisteren naar Dr.Lektroluv' , dan ben je net zo schuldig als ik. Welkom bij de club!
Kijk. Daar kunnen we wat mee.
pi_66922520
dnb ftw
  woensdag 11 maart 2009 @ 07:42:35 #161
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66923464
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:56 schreef Martinovibes het volgende:
De Rockertjes nemen niet eens de moeite om eens wat echte dance te luisteren
Anderen nemen ook niet de moeite om naar echte rock/metal te luisteren, dus wat dat aan gaat...
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_66928467
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:20 schreef aaipod het volgende:
Voor de verklaring van dit fenomeen moet je terug naar de middelbare school. Hier had je altijd een groepje 'mafketels' die niemand erbij wou hebben. Ongeveer halverwege de brugklas vonden ze elkaar, ze trokken dezelfde rare wijde kleren aan, stonken, droegen hondenkettingen om hun nek, zaten op de grond en luisterden naar verschrikkelijke rockmuziek zoals 'korn' en 'slipknot', gewoon, omdat het anders was dan de mensen die hun zo verachtten. Ze noemden zichzelf alternatievelingen, of, alto's.

Deze mensen bleven ook de volledige 4, 5 of 6 jaar met elkaar omgaan. Vervolgens haalden zij hun examens en werden gescheiden van elkaar, volledig vervreemd van de normale mensen en volstrekt incapabel in het maken van vrienden.

Door de weinige collegeuren en gebrek aan stinkende vriendjes om mee om te gaan hadden zij ineens tijd over.

Zij ontdekten fok!, een hele online gemeenschap met mensen met tijd teveel die hun niet veroordeelden om hun uiterlijk.

Dit is wat overdreven maar ik denk dat hier nog best een kern van waarheid in zit.
Cause nobody likes rock anymore!
  woensdag 11 maart 2009 @ 11:19:51 #163
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66928523
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:17 schreef Crane het volgende:

[..]

Dit is wat overdreven maar ik denk dat hier nog best een kern van waarheid in zit.
Weten we ook weer hoe jij Fok gevonden hebt .
pi_66928591
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:19 schreef Merkie het volgende:

[..]

Weten we ook weer hoe jij Fok gevonden hebt .

Uh, nee want dan had ik hier wel meegepraat over band X.
  woensdag 11 maart 2009 @ 11:41:19 #165
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66929238
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:21 schreef Crane het volgende:

[..]

Uh, nee want dan had ik hier wel meegepraat over band X.

Zo typisch dat je altijd weer overgaat in generaliseren, zelfs in je eigen topic kom je niet verder dan tot "alle mensen die niet naar dance luisteren zijn alto!!111!1!1eins". Als iemand zegt dat dance over het algemeen helemaal niet populair is (wil ik wel toelichten, maar alsof jij serieus een discussie zou aangaan als het niet over lelijke alto's gaat ) denk ik dat daar meer een kern van waarheid in zit dan in het bovenstaande grappige verhaaltje van aaipod.

Maarja, dat voegt weinig toe aan jouw denkbeeld waarin iedereen die niet naar dance luistert en wel naar rock luistert een lelijke alto is . Open je dit topic om een antwoord op je vraag te krijgen of om muziekliefhebbers van andere genres te bashen en je eigen bekrompen wereldbeeld te bevestigen? Volgens mij dat laatste.

Grow up zeg, leer eens normaal discussieren. Hoeft echt niet in stereotypes. Ik zou haast zeggen dat jij eens buiten moet komen, zodat je kan zien dat de wereld niet in hokjes werkt .
pi_66929442
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:41 schreef Merkie het volgende:
Als iemand zegt dat dance over het algemeen helemaal niet populair is (wil ik wel toelichten
Licht maar toe, ben heel benieuwd waarom je dat denkt, aangezien ik in mijn omgeving het tegenovergestelde zie...
pi_66929598
Mag niet.

[ Bericht 96% gewijzigd door HeatWave op 11-03-2009 11:58:13 ]
pi_66929599
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:41 schreef Merkie het volgende:

[..]

Zo typisch dat je altijd weer overgaat in generaliseren, zelfs in je eigen topic kom je niet verder dan tot "alle mensen die niet naar dance luisteren zijn alto!!111!1!1eins".
Uh nee?
quote:
Als iemand zegt dat dance over het algemeen helemaal niet populair is (wil ik wel toelichten, maar alsof jij serieus een discussie zou aangaan als het niet over lelijke alto's gaat ) denk ik dat daar meer een kern van waarheid in zit dan in het bovenstaande grappige verhaaltje van aaipod.
Kom maar op. Als je dat gaat ontkennen ben je wel érg wereldvreemd. Dat is net zoiets als roepen dat U2 geen populaire band is of dat Michael Jackson geen fans meer heeft. Maar ik ben benieuwd.
quote:
Maarja, dat voegt weinig toe aan jouw denkbeeld waarin iedereen die niet naar dance luistert en wel naar rock luistert een lelijke alto is . Open je dit topic om een antwoord op je vraag te krijgen of om muziekliefhebbers van andere genres te bashen en je eigen bekrompen wereldbeeld te bevestigen? Volgens mij dat laatste.
Dat is mijn denkbeeld niet. Ik krijg echter gewoon hele vreemde beelden van de gemiddelde Fok'er met "dance is voor laagopgeleide paupers en PF-kneuzen" die vervolgens over de meest vreemde metalbands gaan praten. Jij hoort daar overigens niet bij, jou heb ik dan ook nooit aan willen vallen.
quote:
Grow up zeg, leer eens normaal discussieren. Hoeft echt niet in stereotypes. Ik zou haast zeggen dat jij eens buiten moet komen, zodat je kan zien dat de wereld niet in hokjes werkt .
Waarom zeg je dat wel tegen mij, maar niet tegen de rock-fans hier?
pi_66929616
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:52 schreef boskameel het volgende:
--
Tot over een week of 2.
pi_66929628
Wat een ontzettende zielige discussie is hier gaande zeg.
pi_66929657
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:53 schreef Crane het volgende:

[..]

Tot over een week of 2.
Maar nu weet ik wel al dat dit soort topics nog triester zijn dan ik al dacht.
  woensdag 11 maart 2009 @ 11:55:31 #172
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_66929692
Discussies over muziek zijn per definitie zinloos. Iedereen heeft zijn eigen smaak en loopt andere muzieksoorten te bashen. Over smaak valt niet te discussieren wordt wel eens gezegd en dat gaat hier ook voor op. Het meest trieste is nog dat niemand hier het respect kan opbrengen voor mensen met een andere muzieksmaak.
pi_66929744
- edit - Ik zat op de verkeerde pagina ofzo .
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:09:58 #174
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66930170
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:52 schreef Crane het volgende:

[..]

Uh nee?
Je slaat anders een boel constructieve posts over om te reageren met ":D " op iemand die mensen die naar rock luisteren mafketels noemt en de rest normaal.
quote:
Kom maar op. Als je dat gaat ontkennen ben je wel érg wereldvreemd. Dat is net zoiets als roepen dat U2 geen populaire band is of dat Michael Jackson geen fans meer heeft. Maar ik ben benieuwd.
De populariteit van dance is denk ik voor een deel schijnpopulariteit. Iemand zei hier dat het uitgaansmuziek is, dat klopt denk ik wel. Daarom zijn de dancefeesten ook zo snel uitverkocht, omdat dance perfect is voor een feest. Mensen gaan niet voor de muziek, maar voor het feest. Het percentage mensen wat echter thuis achter de computer bezig is met dance en muzieksites afstruint voor tips over nieuwe acts is denk ik echter extreem laag. Het is eigenlijk net als met voetbal, dance is meer Ajax dat wel een grote groep trouwe fans heeft, maar ook een boel gloryhunters (vroeger dan) en sympathisanten, terwijl rock bijv. meer Feyenoord is met een trouwere (en fanatiekere) schare fans. Daarom denk ik dat jij de populariteit van dance enigzins overschat.
quote:
Dat is mijn denkbeeld niet. Ik krijg echter gewoon hele vreemde beelden van de gemiddelde Fok'er met "dance is voor laagopgeleide paupers en PF-kneuzen" die vervolgens over de meest vreemde metalbands gaan praten. Jij hoort daar overigens niet bij, jou heb ik dan ook nooit aan willen vallen.
Sja, dat vind ik eigenlijk helemaal niet. Het enige waar ik zulk soort verhalen lees is in jouw posts, maar goed.
quote:
Waarom zeg je dat wel tegen mij, maar niet tegen de rock-fans hier?
Omdat die geen topics erover openen.
pi_66930399
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:09 schreef Merkie het volgende:

[..]

Je slaat anders een boel constructieve posts over om te reageren met ":D " op iemand die mensen die naar rock luisteren mafketels noemt en de rest normaal.
Ik vond het een scherpe opmerking ja. Zoals ik zei zou er best waarheid in kunnen zitten. Het is ook niet voor niets dat buiten R&P eigenlijk vrijwel nooit users iets melden over hun vrienden of vriendin. Niet dat je daar in elk topic over moet lullen, maar als je de gemiddelde post hier leest kun je wel constateren dat er hier veel mensen zijn met weinig sociale activiteiten in hun leven.
quote:
De populariteit van dance is schijn. Iemand zei hier dat het uitgaansmuziek is, dat klopt denk ik wel. Daarom zijn de dancefeesten ook zo snel uitverkocht, omdat dance perfect is voor een feest. Het percentage mensen wat echter thuis achter de computer bezig is met dance en muzieksites afstruint voor tips over nieuwe acts is denk ik echter extreem laag.
Onzin. Waarom denk je dat je op 538, SlamFM en nog 100 andere zenders de hele dag dance hoort? Mensen die op Sensation staan, zullen echt niet thuis een of ander stoffig rockbandje luisteren.
quote:
Het is eigenlijk net als met voetbal, dance is meer Ajax dat wel een grote groep trouwe fans heeft, maar ook een boel gloryhunters (vroeger dan), terwijl rock bijv. meer Feyenoord is met een trouwere (en fanatiekere) schare fans. Daarom denk ik dat jij de populariteit van dance enigzins overschat.
Ik snap waar je heen wilt, maar ook de arena is nog elke week uitgekocht terwijl ze in Amsterdam al jaren geen prijs hebben gewonnen, de 'harde kern' daar is intussen helaas wel even groot als die van Feyenoord, waar veel mensen afgehaakt zijn. (godver, nu laat je me ajax verdedigen ).
quote:
Sja, dat vind ik eigenlijk helemaal niet. Het enige waar ik zulk soort verhalen lees is in jouw posts, maar goed.
Vriend lees dit topic alleen als eens door. En dan heb ik het nog niet over de FP.
quote:
Omdat die geen topics erover openen.
Maar er wel over posten bij nieuwsberichten en in KLB.
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:20:03 #176
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_66930460
Misschien wel omdat de meeste FOK! ers van andere muzieksoorten houden?
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_66930502
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:17 schreef Crane het volgende:

Maar er wel over posten bij nieuwsberichten en in KLB.
Dat wordt andersom net zo goed gedaan. Hell, bij elk onderwerp zijn er altijd wel een paar eikels die het topic omtoveren tot een bash-hier-het-onderwerp-topic.

Welkom op FOK!
pi_66930536
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:20 schreef Heatseeker het volgende:
Misschien wel omdat de meeste FOK! ers van andere muzieksoorten houden?
Ja, dat is een feit. Maar waarom staat dat haaks op de 'echte wereld'?
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:23:01 #179
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66930564
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:17 schreef Crane het volgende:
Ik vond het een scherpe opmerking ja. Zoals ik zei zou er best waarheid in kunnen zitten. Het is ook niet voor niets dat buiten R&P eigenlijk vrijwel nooit users iets melden over hun vrienden of vriendin. Niet dat je daar in elk topic over moet lullen, maar als je de gemiddelde post hier leest kun je wel constateren dat er hier veel mensen zijn met weinig sociale activiteiten in hun leven.
Ik vind het amateurpsychologie dat nergens op slaat en alleen maar grappig is om te lezen. Geldt ook overigens voor wat jij post, ik heb er een hekel aan als mensen jouw hele leven proberen te halen uit een paar posts op een internetforum. Het is zo gemakkelijk om je anders voor te doen dan dat je bent en bepaalde aspecten uit je leven achterwege te laten. Dat doen veel mensen dan ook. Een paar posts op een internetforum zeggen helemaal niets over het leven van iemand.
quote:
Onzin. Waarom denk je dat je op 538, SlamFM en nog 100 andere zenders de hele dag dance hoort? Mensen die op Sensation staan, zullen echt niet thuis een of ander stoffig rockbandje luisteren.
Radio = achtergrondmuziek, en daar past dance kennelijk perfect bij. Bedankt voor het versterken van mijn punt . Ik zeg niet dat mensen die op Sensation staan thuis ineens rock luisteren, ik denk alleen dat ze thuis niet zo bezig zijn ben met muziek en ze niet echt actief op zoek gaan.
quote:
Ik snap waar je heen wilt, maar ook de arena is nog elke week uitgekocht terwijl ze in Amsterdam al jaren geen prijs hebben gewonnen, de 'harde kern' daar is intussen helaas wel even groot als die van Feyenoord, waar veel mensen afgehaakt zijn. (godver, nu laat je me ajax verdedigen ).
Het is dan ook geen helemaal kloppende vergelijking, maar dance is een gemakkelijke muziekstroming om in te haken omdat je het best veel hoort. Heel veel mensen hebben geen muzieksmaak en luisteren alleen naar muziek die ze "wel leuk" vinden. Vaak zijn dit ook mensen die zeggen een "brede" muzieksmaak te hebben. Dat betekent meestal dat ze niet weten wat ze leuk vinden.
quote:
Vriend lees dit topic alleen als eens door. En dan heb ik het nog niet over de FP.
In dit topic lok je het ook een beetje uit.
pi_66930621
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:21 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat wordt andersom net zo goed gedaan. Hell, bij elk onderwerp zijn er altijd wel een paar eikels die het topic omtoveren tot een bash-hier-het-onderwerp-topic.
Mwoah dat is normaal het geval ja, maar als je hier een klaagtopic opent over het feit dat Arrow gestopt is, heb je vrijwel alleen maar steun. Als je een topic zou openen over Sensation dat afgelast zou worden, zullen 9 van de 10 reacties zijn: "Mooi voor die paupers " oid zijn.
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:25:15 #181
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_66930635
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:22 schreef Crane het volgende:

[..]

Ja, dat is een feit. Maar waarom staat dat haaks op de 'echte wereld'?
Dit heeft denk ik te maken met het soort publiek dat FOK! trekt. Als je kijkt naar andere fora/site's die trekken weer een ander soort publiek.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:32:49 #182
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_66930833
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:23 schreef Merkie het volgende:

Radio = achtergrondmuziek, en daar past dance kennelijk perfect bij. Bedankt voor het versterken van mijn punt . Ik zeg niet dat mensen die op Sensation staan thuis ineens rock luisteren, ik denk alleen dat ze thuis niet zo bezig zijn ben met muziek en ze niet echt actief op zoek gaan.
[..]

Sorry hoor maar je hebt geen idee waar je over praat. Kijk gewoon eens op partyflock hoeveel dancefeesten er elke week zijn in vergelijking met optredens van bandjes. Zorg dat je wat mensen leert kennen die naar zulke feesten gaan zodat je dan echt kunt zeggen of ze wel of niet 'actief met muziek bezig zijn'. Er zijn meer sites dan fok om actief over muziek te praten.
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_66930843
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:23 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik vind het amateurpsychologie dat nergens op slaat en alleen maar grappig is om te lezen. Geldt ook overigens voor wat jij post, ik heb er een hekel aan als mensen jouw hele leven proberen te halen uit een paar posts op een internetforum. Het is zo gemakkelijk om je anders voor te doen dan dat je bent en bepaalde aspecten uit je leven achterwege te laten. Dat doen veel mensen dan ook. Een paar posts op een internetforum zeggen helemaal niets over het leven van iemand.
Het zegt wel degelijk iets over iemand als je op langere termijn meeleest. Heeft niets met psychologie te maken, maar gewoon een beetje tussen de regels doorlezen.
quote:
Er zijn ook weer genoeg zenders waar veel rock gedraait wordt. Dat zou dan dus ook achtergrondmuziek zijn? Wat ik wel met je eens ben is dat er over dance misschien iets minder te bepraten valt. Mensen zijn niet geinteresseert in het leven van de meeste DJ's maar wel in dat van de zanger van een populaire band. Die komen menselijker over, omdat ze teksten schrijven en zich in videoclips en op het podium laten zien.

Je zou ook kunnen stellen dat mensen die vooral van dance houden er een drukker sociaal leven op na houden en niet uren tijd/zin hebben om over muziek te praten met anderen. Maar dat is een aanname van mij.
quote:
Het is dan ook geen helemaal kloppende vergelijking, maar dance is een gemakkelijke muziekstroming om in te haken omdat je het best veel hoort. Heel veel mensen hebben geen muzieksmaak en luisteren alleen naar muziek die ze "wel leuk" vinden. Vaak zijn dit ook mensen die zeggen een "brede" muzieksmaak te hebben. Dat betekent meestal dat ze niet weten wat ze leuk vinden.
Nu doe je zelf waar je mij van beschuldigt. Gissen over iets.
quote:
Nadat er een paar achterlijke reacties kwamen. De OP was gewoon normaal en ook op jouw posts reageer ik normaal.
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:36:22 #184
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_66930964
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 00:28 schreef Crane het volgende:

[..]

2008:

Trance Energy 30.000 bezoekers
Sensation White 50.000 bezoekers
Sensation Black 50.000 bezoekers
Dance Valley 50.000 bezoekers
Xclusive 50.000 bezoekers

En dit zijn even 5 random festivals.

Op de FP vandaag staat overigens dat er in Nederland 2,5 miljoen dance-liefhebbers zijn. Geen idee hoe ze aan dat cijfer komen maar dat zou betekenen dat zo'n 90 % van de huidige 'jeugd' van dance houdt, aangezien dat aantal boven onder de 15 en boven de 30 jaar enorm klein zal zijn.
[..]

Op Dance Valley staan echte dance-liefhebbers, op [insert jouw festival] staan echte [insert jouw genre]-liefhebbers.
En nu een lijstje met alle rockconcerten graag.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_66931009
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:36 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

En nu een lijstje met alle rockconcerten graag.
Als je die hebt.
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:38:06 #186
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66931030
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:32 schreef Crane het volgende:

Het zegt wel degelijk iets over iemand als je op langere termijn meeleest. Heeft niets met psychologie te maken, maar gewoon een beetje tussen de regels doorlezen.
Nou, volgens mij doe jij meestal na 1 of 2 posts wel uitspraken over iemands sociale leven en de daarbij behorende muzieksmaak.
quote:
Er zijn ook weer genoeg zenders waar veel rock gedraait wordt. Dat zou dan dus ook achtergrondmuziek zijn? Wat ik wel met je eens ben is dat er over dance misschien iets minder te bepraten valt. Mensen zijn niet geinteresseert in het leven van de meeste DJ's maar wel in dat van de zanger van een populaire band. Die komen menselijker over, omdat ze teksten schrijven en zich in videoclips en op het podium laten zien.
Er zijn nauwelijks radiozender waar rock gedraaid wordt, jij weet er zo 3 te noemen waar dance gedraaid wordt. Voor rock weet ik er 0, op 3FM misschien na.
quote:
Je zou ook kunnen stellen dat mensen die vooral van dance houden er een drukker sociaal leven op na houden en niet uren tijd/zin hebben om over muziek te praten met anderen. Maar dat is een aanname van mij.
quote:
Nu doe je zelf waar je mij van beschuldigt. Gissen over iets.
Is het ook, maar veel mensen hebben niet echt een eigen muzieksmaak en vinden leuk wat hun vrienden leuk vinden. Daarom zal je niet zo snel een afwijkende muzieksmaak binnen een vriendengroep vinden, dat probeer ik ermee te zeggen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:39:34 #187
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_66931080
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:37 schreef Crane het volgende:

[..]

Als je die hebt.
Ik wil best een poging wagen, maar dan moet je me een paar dagen geven.
Laten we eens beginnen bij 2x U2 met 50.000 , 2x Coldplay met 14.000 en 2x Coldplay met 35.000
De HMH is wekelijks uitverkocht bij venue's, dus grofweg 50x 6.500..
....
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:42:45 #188
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66931187
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:52 schreef boskameel het volgende:
Mag niet.
Wat stond er wat stond er !!
AFC AJAX
pi_66931215
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:38 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nou, volgens mij doe jij meestal na 1 of 2 posts wel uitspraken over iemands sociale leven en de daarbij behorende muzieksmaak.
Meestal zit ik dan ook goed wat dat betreft.
quote:
Er zijn nauwelijks radiozender waar rock gedraaid wordt, jij weet er zo 3 te noemen waar dance gedraaid wordt. Voor rock weet ik er 0, op 3FM misschien na.
3FM, wijlen Arrow Classic Rock, Kink FM. En die ken zelfs ik allemaal. Maar we hebben het nu alleen over rock. Een dance-hater is niet per definitie een rock-liefhebber zoals je geloof ik zelf al aangaf. Er zijn ook klassieke radiozenders. Overigens bedenk ik me nu dat je klassiek ook als achtergrondmuziek zou kunnen bestempelen. Letterlijk zelfs, in elk reclameblok en in de helft van de films kom je wel klassieke muziek tegen. Wil dat zeggen dat die muziek ook 'minderwaardig' zou zijn?
quote:
Is het ook, maar veel mensen hebben niet echt een eigen muzieksmaak en vinden leuk wat hun vrienden leuk vinden. Daarom zal je niet zo snel een afwijkende muzieksmaak binnen een vriendengroep vinden, dat probeer ik ermee te zeggen.
Dat kun je toch ook andersom stellen? Mensen die wat minder bij 'de grote groep' horen zoeken elkaar op en gaan samen naar andere genres luisteren.
pi_66931310
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:39 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Ik wil best een poging wagen, maar dan moet je me een paar dagen geven.
Laten we eens beginnen bij 2x U2 met 50.000 , 2x Coldplay met 14.000 en 2x Coldplay met 35.000
De HMH is wekelijks uitverkocht bij venue's, dus grofweg 50x 6.500..
....
Heeft Coldplay 3 keer opgetreden in NL vorig jaar? Overigens kan ik nog wel 10 feesten toevoegen aan m'n lijstje.
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:45:57 #191
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66931311
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:43 schreef Crane het volgende:

[..]

Meestal zit ik dan ook goed wat dat betreft.
[..]

3FM, wijlen Arrow Classic Rock, Kink FM. En die ken zelfs ik allemaal. Maar we hebben het nu alleen over rock. Een dance-hater is niet per definitie een rock-liefhebber zoals je geloof ik zelf al aangaf. Er zijn ook klassieke radiozenders. Overigens bedenk ik me nu dat je klassiek ook als achtergrondmuziek zou kunnen bestempelen.
Die zenders draaien vaak meer rock uit de jaren '60 en '70. Beetje oude mensen zenders. Rock van nu wordt bijna nergens gedraaid.
quote:
Dat kun je toch ook andersom stellen? Mensen die wat minder bij 'de grote groep' horen zoeken elkaar op en gaan samen naar andere genres luisteren.
Denk ik niet, waarom zou je elkaar opzoeken? Ik neem aan dat mensen met een afwijkende muzieksmaak niet meteen verstoten worden uit hun vriendengroep. Ik heb mijn vrienden nog nooit "uitgekozen" op basis van muziek.
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:11:16 #192
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_66932203
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:56 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

Ja echt waar..!!!!! jij hebt zooooooooooooo gelijk...........mag ik je aanraken , jij bent toch hoogopgeleid !!!

Lachwekkend!

PS...er zijn zo vresselijk veel soorten dance.
De Rockertjes nemen niet eens de moeite om eens wat echte dance te luisteren
Ze vormen hun oordeel op basis van radiozenders en tv stations waar ze NOOOOOOOOOOOOOOIT maar dan ook NOOOOOOOOOIT naar kijken.
Want dat past immers niet bij hoogopgeleiden

Nee die hoogopgeleiden lezen deprimerende boeken en luisteren naar deprimerende oh wat is de wereld toch slecht muziek!

HAHAHAHA......................

generaliseren is niet moeilijk hoor .....doe jij het dan aub ook niet!! hoogopgeleide !!!
Grappig altijd, zo'n posts die precies bevestigen wat ze proberen tegen te spreken

Wat er overigens ook anders is aan dance is dat het grootste gedeelte ervan enorm vergankelijk is. Een plaat van 2 jaar geleden draaien is over het algemeen not-done (tenzij het bepaalde klassiekers zijn, maar dat is het merendeel niet) Dat zal bij rock niet gauw gebeuren, bands spelen nog net zo goed hun nummers van het debuutalbum als van hun nieuwste werk. Ook zie ik veel DJ's van de ene naar de andere stijl hoppen omdat het bijvoorbeeld meer bij het publiek leeft, zo zie je bijvoorbeeld Dj's die eerst Techno draaiden, dat afzwakken naar Minimal en misschien nog wel naar Deephouse. Nu is ontwikkeling in muziek zeker niet altijd een slechte zaak, maar ik denk dat er daardoor ook minder binding met de "fans" is. Als ik kijk naar vrienden die echte dance-liefhebbers zijn, die laten een favoriete DJ net zo hard weer vallen als dat hij in populariteit opkwam als hij een keertje een minder DJ-setje draait. Ik ga trouwens zelf ook wel eens naar dancefeestjes, onlangs nog naar Awakenings
Don't let my username fool you...
pi_66932498
Het valt mij op dat om mij heen dance/trance enz. helemaal niet zo populair is (bij mij wel ) Zelfs bij de mensen die graag uitgaan, in gewone tenten.
pi_66932990
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

Die zenders draaien vaak meer rock uit de jaren '60 en '70. Beetje oude mensen zenders. Rock van nu wordt bijna nergens gedraaid.
Dan zal de doelgroep dus wel enorm klein zijn in Nederland. Of die doelgroep houdt niet van radio.
quote:
Denk ik niet, waarom zou je elkaar opzoeken? Ik neem aan dat mensen met een afwijkende muzieksmaak niet meteen verstoten worden uit hun vriendengroep. Ik heb mijn vrienden nog nooit "uitgekozen" op basis van muziek.
Ik indirect wel denk ik. Dat heeft te maken met het feit dat mensen die echt een hekel aan dance zullen hebben, in het weekend minder snel/helemaal niet naar een uitgaan (behalve naar een kroeg b.v.) in de zomer niet op vakantie meewillen naar b.v. Siofok of Albufeira of een andere plek waar de meeste vakantievierende jongeren heen gaan.

Oppervlakkig dingen maar dat neemt wel al een aardige hap uit je eventuele vriendschap. Dan 'investeer' ik liever in mensen waar je mee op vakantie of naar Sensation kunt etc.
pi_66933495
Op een piratenfeest komen ook 10 000 mensen op af. En op Fok schijnt ook niemand het leuk te vinden.

Bizar
  woensdag 11 maart 2009 @ 13:56:47 #196
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_66933909
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:45 schreef Urquhart het volgende:
Op een piratenfeest komen ook 10 000 mensen op af. En op Fok schijnt ook niemand het leuk te vinden.

Bizar
Jawel, de_boswachter, die had daar toen een topic over geopend
Don't let my username fool you...
pi_66934552
-banaanvraag voro anderen is doorgaans voor jezelf een ban Blijf dan gewoon weg uit zijn topics -

[ Bericht 76% gewijzigd door BrandX op 12-03-2009 10:30:17 ]
pi_66934782
-doe normaal, en blijf anders gweoon lekker weg uit het topic. -

[ Bericht 75% gewijzigd door BrandX op 12-03-2009 10:30:51 ]
pi_66939134
Clubland
  woensdag 11 maart 2009 @ 18:44:00 #200
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_66944163
Je kan best een muziekstijl niet leuk vinden (ik vind NL talig echt verschrikkelijk als ik niet genoeg alcohol op heb. ) maar mensen bashen omdat ze van een bepaalde muzieksoort houden is nog het allertriest. Ik zag iemand schrijven dat muziek een bepaald gevoel op moet roepen, emotie.
Dat doet voornamelijk "dance" bij mij. Maar ik zet ook net zo lief een cdtje op met Indie, Jazz of Rock. Alleen ken ik daarvan voornamelijk de gangbaardere artiesten. Beetje zoals een rockliefhebber qua dance-artiesten niet verder komen dan Tiesto of Paul Elstak.

Mijn ervaring met "dance"-haters is dat ze zich altijd beklagen over het commerciele (alsof jullie artiest geen cd's verkoopt) en dat het top 40 bagger is.
Tja, in de top 40 staan over het algemeen nou niet de genre-pareltjes, datzelfde geldt vaak voor de andere stijlen. Kijk eens wat verder, achter het algemeen zichtbare zit zoveel beters/mooiers.

Bovendien, de artiesten zijn ook niet zo bekrompen, getuige de verschillende cross-over/samenwerkingsnummers. Ferry Corsten die New Years Day van U2 mocht overdoen, Sander Kleinenberg die persoonlijk door Justin Timberlake voor een remix gevraagd werd of Junkie XL die gevraagd werd om Elvis te remixen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')