Wat kún je er ook over lullen?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet niet lullen over dance, je moet er op dansen.
Er is wel degelijk verschil tussen een liveset en een dj setquote:Op woensdag 11 maart 2009 00:02 schreef Crane het volgende:
[..]
Een DJ is ook 'live-muziek' ondanks dat niet iedereen dat met me eens zal zijn.Voordat ik uitga/naar een dancefeest ga en zet vantevoren nog even hard een dance-CD op. Ik zie geen verschil eigenlijk.
Het klinkt lomp, maar zo is het wel. Bij rock (of andere vocale muziek) kun je het nog eens over de teksten hebben of hoe vet de solo van een gitarist is maar bij house/techno/minimal gaat het veel meer om het gevoel. (Wat al eerder is aangehaald in dit topic). Ik denk dat dat iets is wat 'de rockers' niet begrijpen en er daarom geneigd zijn er tegenaan te schoppen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:45 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Wat kún je er ook over lullen?
- "Ow lekkere beat."
- "Ja, vorige nummer ook al."
- "Hopelijke het volgende nummer ook!"
En live muziek is rammen op gitaren en drumstellen (imho dan).quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:52 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Er is wel degelijk verschil tussen een liveset en een dj set![]()
dj set = plaatjes draaien
liveset = ter plekke plaatjes maken op een laptop
Maar ik heb ook vaak zat combinaties van bovenstaande meegemaakt.
Komt denk ik ook wel door de mensen die het nieuws "maken". Generatiekloof.... mensen die nu het nieuws "maken" hebben gewoon veel minder met dance in het algemeen. Persoonlijk denk ik dat over 30 jaar ofzo er meer aandacht is voor elektronische muziek dan nu.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:59 schreef BULGAAR het volgende:
Ik snap wel wat Crane bedoelt, ik merk het niet alleen op Fok maar in de media in het algemeen. Naar verhouding is er gewoon erg weinig aandacht voor dance. In de meeste media zie en hoor je enorm veel over (rock)festivals. Bijvoorbeeld Pinkpop, tot aan het festival zelf zul je elke week berichten krijgen over de line-up, voorbereidingen etc. en elk klein nieuwtje zal worden gemeld. Van het festival zelf wordt bijna alles uitgezonden op radio en tv. Zelfs kranten en nieuwsuitzendingen zullen er weer bol van staan.
Vergelijk dit eens met de verschillende dance-evenementen. Bijvoorbeeld Trance Energy, afgelopen weekend. Wat hebben we daarover gehoord? Alleen achteraf wat kleine berichtjes, zoals op Fok, maar het landelijke nieuws haalt het niet...
Rockmuziek is iets waar je veel bewuster naar luistert. Dance is voor mij terug naar je oer instinct.. Terug naar waar muziek ooit begonnen is: uren dansen om een vuur terwijl er enkel op trommels gespeeld wordt.. Helemaal opgaan in de muziek.. één worden met het geluid..quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:57 schreef Robertv het volgende:
[..]
Het klinkt lomp, maar zo is het wel. Bij rock (of andere vocale muziek) kun je het nog eens over de teksten hebben of hoe vet de solo van een gitarist is maar bij house/techno/minimal gaat het veel meer om het gevoel. (Wat al eerder is aangehaald in dit topic). Ik denk dat dat iets is wat 'de rockers' niet begrijpen en er daarom geneigd zijn er tegenaan te schoppen.
Dude.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:06 schreef TC03 het volgende:
Fok is geen afspiegeling van Nederland, 'de Fokker' is gemiddeld hoger opgeleid.
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:13 schreef boskameel het volgende:
Dude. Ooit wel eens op Partyflock gekeken?
Niet iedereen die niet van hip-hop/dance houdt is meteen een alto die naar Slipknot luistert en zijn kledingstijl erop aanpast hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:20 schreef aaipod het volgende:
Voor de verklaring van dit fenomeen moet je terug naar de middelbare school. Hier had je altijd een groepje 'mafketels' die niemand erbij wou hebben. Ongeveer halverwege de brugklas vonden ze elkaar, ze trokken dezelfde rare wijde kleren aan, stonken, droegen hondenkettingen om hun nek, zaten op de grond en luisterden naar verschrikkelijke rockmuziek zoals 'korn' en 'slipknot', gewoon, omdat het anders was dan de mensen die hun zo verachtten. Ze noemden zichzelf alternatievelingen, of, alto's.
Deze mensen bleven ook de volledige 4, 5 of 6 jaar met elkaar omgaan. Vervolgens haalden zij hun examens en werden gescheiden van elkaar, volledig vervreemd van de normale mensen en volstrekt incapabel in het maken van vrienden.
Door de weinige collegeuren en gebrek aan stinkende vriendjes om mee om te gaan hadden zij ineens tijd over.
Zij ontdekten fok!, een hele online gemeenschap met mensen met tijd teveel die hun niet veroordeelden om hun uiterlijk.
Dusquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:16 schreef boskameel het volgende:
Vergelijk de algemene schrijfstijl, spelling en zinsopbouw hier eens, en daar. Of de fotoboeken.
Partyflock is ook een schandequote:Of dat dance liefhebbers mongolen zijn?
Wat is jouw verwachting?quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:23 schreef aaipod het volgende:
Ps. Wacht maar tot die stinkerds klaar zijn met hun studie en zich echt niet meer kunnen verstoppen voor de echte wereld.
Ik wil de zelfmoordcijfers in percentages van Fok! forum en Sugababes.nl wel eens naast elkaar zien over 10 jaar. Kijken wie er dan het hardst lacht
[ afbeelding ]
En ondertussen zit jij xtc te slikken met de hersendode anorexia-patiëntjes die houden van honden, frituur, feestuh, msn-uh en bonkbonkbonk. Of ze bij bewustzijn zijn of niet.quote:
Ik stond anderhalve week geleden nog te stampen op indicator dus ik zit redelijk safe.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat is jouw verwachting?
P.S.: Je zit zelf ook op Fok hè?![]()
Snap je de vraag wel?quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:27 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ik stond anderhalve week geleden nog te stampen op indicator dus ik zit redelijk safe.
http://www.indi-cator.nl/index2.html
Wildgroei van dance dj's is inderdaad vele malen groter dan bv bij rock. Ben het ook met je eens dat er minder "highly anticipated" albums zijn in het dance genre, niet dat ik dat erg vind want ik vind dat een artiest zijn geld moet verdienen met optredens en niet met albums.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:25 schreef Merkie het volgende:
Volgens mij is de wildgroei onder artiesten en DJ's in het genre vele malen groter. In het rockgenre is er veel meer aandacht voor de artiesten en bands zelf, mensen zijn fan van een bepaalde artiest. Bij dance heb je dat volgens mij toch een stuk minder, en wordt de muziek en de sample onthouden en de artiest zelf veel minder. Dat zorgt er automatisch voor dat er ook nauwelijks wat over te vertellen valt, ik denk niet dat er veel "highly anticipated" albums in het dancegenre zijn.
Laat niet veel te raden over hoe jij er een paar jaar geleden bij liepquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:26 schreef cerror het volgende:
[..]
En voordat je aankomt met die leren halsbanden enzo.... dat is het prettige met muziek.
Men kan evolueren met echte muziek. Bandjes, stijlen etc. vinden.
Heuh1!! STAMPEUH!!!quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:27 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ik stond anderhalve week geleden nog te stampen op indicator dus ik zit redelijk safe.
http://www.indi-cator.nl/index2.html
Toevallig keek ik vanavond daar nog even op het forum en moest ik wel even zachtjes wenen na het zien van de volgende reactie van een 15 jarig meisje onder de nickname 'terrordwerg aka sneeuwwitjuh':quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:16 schreef boskameel het volgende:
Vergelijk de algemene schrijfstijl, spelling en zinsopbouw hier eens, en daar. Of de fotoboeken.
Dan is dat de reden denk ikquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:29 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Wildgroei van dance dj's is inderdaad vele malen groter dan bv bij rock. Ben het ook met je eens dat er minder "highly anticipated" albums zijn in het dance genre, niet dat ik dat erg vind want ik vind dat een artiest zijn geld moet verdienen met optredens en niet met albums.
Ik maak electro sufkut.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:29 schreef aaipod het volgende:
[..]
Laat niet veel te raden over hoe jij er een paar jaar geleden bij liep![]()
Ps. Kutalto kutalto kutalto
quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:31 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Toevallig keek ik vanavond daar nog even op het forum en moest ik wel even zachtjes wenen na het zien van de volgende reactie van een 15 jarig meisje onder de nickname 'terrordwerg aka sneeuwwitjuh':
"hoeso da slat gewoon nerges op, hep egt fette probleme gehad met pep
is gewoon egt KUTROTSOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Meh coke hek gewoon een stuk minder probleme hek ni iedere dag nodig, maar so om de dag"
Ze heb wel gelijk. Fuck pep. Fucking troep.
JA KANKERZVETT!!quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:31 schreef aaipod het volgende:
[..]
Jij snapt t!Was je er ook?? Was vet hé????
Fokkin druk bij de wcs alleen steeds.
![]()
Je zit wel snel op de kast héquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:32 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik maak electro sufkut.
En ik ben drummer.
En ik kan uren luisteren naar Soulwax (pre-electro), John Mayer maar ook met Thermostatic, Rectal Smegma, Nirvana, MSTRKRFT en Dr.Lektroluv.
Dus houd je bek met je eenzijdige getroll achterlijke grafgladiool.
Goede muziek is subjectiefquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:32 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dan is dat de reden denk ik. Er valt weinig over te praten als je niet makkelijk een goede inschatting kan maken over waar goede muziek vandaan komt.
Eens.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:32 schreef msnk het volgende:
Als je van metal houdt, kun je niet van dance houden? Als je een social outcast bent, houd je per definitie niet van dance? Dance is alleen voor mensen die rap luisteren en denken mainstream te moeten te zijn?
Dance kan ook gewoon goede muziek zijn dat best wel geluisterd kan worden door iemand die van Slayer houdt hoor. Of door iemand met een beugel en puistjes.
Ik zat er net nog even rond te kijken. Ik moest huilen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:31 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Toevallig keek ik vanavond daar nog even op het forum en moest ik wel even zachtjes wenen na het zien van de volgende reactie van een 15 jarig meisje onder de nickname 'terrordwerg aka sneeuwwitjuh':
"hoeso da slat gewoon nerges op, hep egt fette probleme gehad met pep
is gewoon egt KUTROTSOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Meh coke hek gewoon een stuk minder probleme hek ni iedere dag nodig, maar so om de dag"
Ja, snap ik, ik heb het ook over genreliefhebbers onderlingquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:37 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Goede muziek is subjectiefEn ik luister niet alleen naar techno zoals mij username misschien doet vermoeden.
Ach. Van die bloempotkapsels met geschoren zijkanten uitlachen zoals jij vroeger was wel erg entertaining ja.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:35 schreef aaipod het volgende:
[..]
Je zit wel snel op de kast héBrengt herinneringen terug he, kutalto?
Het zit diep he? Die frustratie......quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:42 schreef cerror het volgende:
[..]
Ach. Van die bloempotkapsels met geschoren zijkanten uitlachen zoals jij vroeger was wel erg entertaining ja.
Het jammere is alleen dat hardcore, net als jullie harten, nooit echt 100% stopte met bonken.
Ik had graag willen headbangen op je graf. En vervolgens een slipknot vlag over je kist willen leggen voordat het zand erover ging zodat je zou sterven met kut metal op je graf.
Je alto-frustratie zit diep huh?quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:43 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Het zit diep he? Die frustratie......
Mijn alto frustratiequote:
Jij kunt ècht niet discussiëren gastquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:42 schreef cerror het volgende:
[..]
Ach. Van die bloempotkapsels met geschoren zijkanten uitlachen zoals jij vroeger was wel erg entertaining ja.
Het jammere is alleen dat hardcore, net als jullie harten, nooit echt 100% stopte met bonken.
Ik had graag willen headbangen op je graf. En vervolgens een slipknot vlag over je kist willen leggen voordat het zand erover ging zodat je zou sterven met kut metal op je graf.
Komop dancemongooltje, dat zijn wel een boel smiley's voor weinig frustratie.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:47 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Mijn alto frustratieGast je kent me niet eens
Ik ga met genoeg "alternatieve" mensen om. Verder veel plezier met je hokjesgeest
Ah. Nog zo'n liefhebber van repetieve hersenloze beatloops. Wie gehtst?quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:48 schreef Robertv het volgende:
[..]
Jij kunt ècht niet discussiëren gast.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:42 schreef cerror het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |