Dit bedoel ik nou. Gast kom je deur eens uit.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:49 schreef GGMM het volgende:
Omdat dance over het algemaal niet populair is.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:50 schreef Crane het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nou. Gast kom je deur eens uit.
ah dus het is je om deze reacties te doen... slotjequote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:50 schreef Crane het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nou. Gast kom je deur eens uit.
Naja toch nog 55000 mensen op 2 grote dancefeesten (TE, MOH) aanwezig geweest die volledig uit waren verkocht dus daar ben ik niet niet echt mee eens.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:49 schreef GGMM het volgende:
Dat is met al zijn topics.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:52 schreef Homdeck het volgende:
[..]
ah dus het is je om deze reacties te doen... slotje
Het is uitgaansmuziek ja, ik kan me niet voorstellen dat iemand dit soort muziek op z'n ipod oid zet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:52 schreef Counterattack het volgende:
[..]
Naja toch nog 55000 mensen op 2 grote dancefeesten (TE, MOH) aanwezig geweest die volledig uit waren verkocht dus daar ben ik niet niet echt mee eens.
Nee, om die reacties is het mij niet te doen. Anders stond ie wel in KLBquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:52 schreef Homdeck het volgende:
[..]
ah dus het is je om deze reacties te doen... slotje
UVT.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:45 schreef Crane het volgende:
Onder jongeren is dance (house, techno, trance, hardstyle etc.) verreweg de populairste muziekstroming, dat zie je overal terug. Op Fok is deze muziek echter totaal niet populair. Je hebt een paar trance-topics lopen in MUZ maar dat was het dan wel.
Hoe is dit te verklaren? Ligt de leeftijd hier toch meer in de 30 dan in de 20? Of heeft deze site banden met rock-sites/zenders?
Sensation (dit jaar) 100.000 (2 x 50.000)quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:52 schreef Counterattack het volgende:
[..]
Naja toch nog 55000 mensen op 2 grote dancefeesten (TE, MOH) aanwezig geweest die volledig uit waren verkocht dus daar ben ik niet niet echt mee eens.
Een topic dat ik vanmiddag geopend heb staat nog vrijwel bovenaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:00 schreef Homdeck het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/rde/list_forumfilter/30
kijk nog eens zou ik zeggen
Moet er elk uur een topic over geopend worden?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:01 schreef Crane het volgende:
[..]
Een topic dat ik vanmiddag geopend heb staat nog vrijwel bovenaan.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:01 schreef -skippybal- het volgende:
Omdat Dance zuigt.
Minimal, Electro en IDM
Over rock wordt ook wel elk uur een topic geopend in MUZ ofzo.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Moet er elk uur een topic over geopend worden?
Dat is dan ook goede muziek.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:06 schreef Crane het volgende:
[..]
Over rock wordt ook wel elk uur een topic geopend in MUZ ofzo.
Ja, dus? Omdat er ook over rock elk uur een topic wordt geöpend, moet er dan automatisch elk uur een trance-topic worden geöpend? Dat is een reactie van een kind dat aandacht tekort komt.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:06 schreef Crane het volgende:
[..]
Over rock wordt ook wel elk uur een topic geopend in MUZ ofzo.
Nee, dat moet niet (nou ja, wel graagquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:16 schreef Relayer het volgende:
[..]
Ja, dus? Omdat er ook over rock elk uur een topic wordt geöpend, moet er dan automatisch elk uur een trance-topic worden geöpend? Dat is een reactie van een kind dat aandacht tekort komt.
Klopt, je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:20 schreef Rosbief het volgende:
Omdat hier alleen hoger opgeleiden users zitten die geen interesse hebben in dat soort misselijke kampgedreun.
Lowlands en Pinkpop worden in de media verslagen als heuse culturele evenementen terwijl er bij een dance-event alleen een berichtje staat over het aantal (drugs)arrestatiesquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:49 schreef GGMM het volgende:
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:20 schreef Rosbief het volgende:
Omdat hier alleen hoger opgeleiden users zitten die geen interesse hebben in dat soort misselijke kampgedreun.
Beste reactie tot nu toe.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:20 schreef Rosbief het volgende:
Op Lowlands is anders ook veel dance aanwezig.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:25 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Lowlands en Pinkpop worden in de media verslagen als heuse culturele evenementen terwijl er bij een dance-event alleen een berichtje staat over het aantal (drugs)arrestaties
'Rampvolk'quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:34 schreef emokid het volgende:
Dat soort rampvolk komt op Partyflock en dergelijke.
Oh fuck, serieus, mijn eerste grove spellingsfout op fokquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:28 schreef Crane het volgende:
[..]![]()
![]()
En dan 'hoger opgeleide' nog fout spellen ook. Kneusje![]()
Mensen die geen Dance luisteren hebben/doen al die shit inderdaad niet!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:38 schreef Crane het volgende:
[..]
'Rampvolk'Nee vriend, dat zijn normale mensen. Mensen met vrienden, mensen die uitgaan, sporten met vrienden op vakantie gaan en een leven hebben.
Dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:40 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Mensen die geen Dance luisteren hebben/doen al die shit inderdaad niet!
Waarom dan dat zinnetje onderaan die post?quote:
Over z'n zolderkamertje? Omdat types die op Fok "dance is voor paupers" roepen per definitie van die kneuzen zijn met een zeer afwijkend levendje, en dan in negatieve zin. Mensen die rock luisteren vind ik niet per definitie kneuzen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:41 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Waarom dan dat zinnetje onderaan die post?
Kerel! Jij generaliseert altijd als de pest in KLB mbt tot mensen die Rock of Matal luisterenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:44 schreef Crane het volgende:
[..]
Over z'n zolderkamertje? Omdat types die op Fok "dance is voor paupers" roepen per definitie van die kneuzen zijn met een zeer afwijkend levendje, en dan in negatieve zin. Mensen die rock luisteren vind ik niet per definitie kneuzen.
Beetje jammer dat je iemand die niet aan jouw smaak voldoet meteen een rol zou spelen. Wat te denken van die gast boven me die alle dance muziek voor paupers/PF-volk noemt? Waarom zou die wél slim zijn volgens jou?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:44 schreef Homdeck het volgende:
ik mag hopen dat TS een rol speelt op Fok!
Mwoah, meer als een soort tegenwicht.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:46 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Kerel! Jij generaliseert altijd als de pest in KLB mbt tot mensen die Rock of Matal luisteren
Mwoah, meer als een bepaalde potquote:
ik zeg dat niet omdat je een andere smaak hebt, het zal mij aan mijn reet roesten wat je luistert. ik vind je gewoon een mongoolquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:46 schreef Crane het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je iemand die niet aan jouw smaak voldoet meteen een rol zou spelen. Wat te denken van die gast boven me die alle dance muziek voor paupers/PF-volk noemt? Waarom zou die wél slim zijn volgens jou?
Dat zegt wel weer genoeg over Fok en dat is ook tevens m'n punt.
Wat is dat jammer? Ik begrijp de zin niet zo goed.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:46 schreef Crane het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je iemand die niet aan jouw smaak voldoet meteen een rol zou spelen.
Van welk muziekgenre houd je?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:48 schreef Homdeck het volgende:
[..]
ik zeg dat niet omdat je een andere smaak hebt, het zal mij aan mijn reet roesten wat je luistert. ik vind je gewoon een mongool
heel breed. ik geniet van het door jou vervloekte pink floyd, maar ook dance kan ik waarderen in de auto op de snelweg.quote:
Geloof ik eigenlijk niet zo.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:45 schreef Crane het volgende:
Onder jongeren is dance (house, techno, trance, hardstyle etc.) verreweg de populairste muziekstroming,
ach kom op, je zou de broer van calimero kunnen zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:53 schreef Crane het volgende:
Dan is het goed. Jammer dat je me een mongool vindt.
Ja echt waar..!!!!! jij hebt zooooooooooooo gelijk...........mag ik je aanraken , jij bent toch hoogopgeleid !!!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:20 schreef Rosbief het volgende:
Omdat hier alleen hoger opgeleide users zitten die geen interesse hebben in dat soort misselijke kampgedreun.
Toch is het zo.quote:
Hier ben ik het totaal niet mee eens. 100.000 mensen betalen 70 euro voor een kaartje voor Sensation om daar urenlang helemaal los te gaan, en dat is nog maar 1 van de tientallen dance-evenementen per jaar. Waarom is dat anders dan mensen die op Pinkpop of Rock Whechter staan?quote:Ik denk dat de dance liefhebbers minder intensief met muziek bezig zijn en dat het grootste deel eigenlijk niet eens muziekliefhebber is, en maar gewoon een veilige "middle-of-the-road" keuze maakt om toch nog een identiteit te hebben.
Jij zult misschien meer tussen de alternatievere mensen zitten? Mijn waarnemingen zijn toch heel anders. En ik ga eigenlijk met allerlei soorten mensen om, behalve dus de alternatievelingen.quote:Maar ik heb er geen onderzoek naar gedaan. Dit is puur gebaseerd op eigen waarnemingen.
Dat lijkt me wel waar; de 'mannetjesmakerij' in de dance lijkt een stuk minder belangrijk dan in pop-rock (ik zeg niet onbelangrijk; zie DJMAG 100). Tiesto in Concert en Armin Only zijn uitzonderingen die deze regel bevestigen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:54 schreef Bravebart het volgende:
Misschien omdat er over dance veel minder gepraat wordt dan over rock en pop? Misschien gaat het bij dance meer om het gevoel dan dat je er topics mee vol moet spammen zoals de meeste bandtopics?
Volgens mij is het minimal/techno (niet voor niks vaak 'intelligente muziek' genoemd) publiek een van de hoogst opgeleide van alle muziekgenresquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:56 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Ja echt waar..!!!!! jij hebt zooooooooooooo gelijk...........mag ik je aanraken , jij bent toch hoogopgeleid !!!
Lachwekkend!
PS...er zijn zo vresselijk veel soorten dance.
De Rockertjes nemen niet eens de moeite om eens wat echte dance te luisteren
Ze vormen hun oordeel op basis van radiozenders en tv stations waar ze NOOOOOOOOOOOOOOIT maar dan ook NOOOOOOOOOIT naar kijken.
Want dat past immers niet bij hoogopgeleiden
Nee die hoogopgeleiden lezen deprimerende boeken en luisteren naar deprimerende oh wat is de wereld toch slecht muziek!
HAHAHAHA......................
generaliseren is niet moeilijk hoor .....doe jij het dan aub ook niet!!
Zoiets denk ik ook, dance lijkt me een soort achtergrond muziek die lekker klinkt en ritmisch is. Luister zelf ook wel eens naar electronische muziek (Leftield bijvoorbeeld), maar dat vind ik dan weer luistermuziek geen idee of dat dance isquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Geloof ik eigenlijk niet zo.
Ik denk dat de dance liefhebbers minder intensief met muziek bezig zijn en dat het grootste deel eigenlijk niet eens muziekliefhebber is, en maar gewoon een veilige "middle-of-the-road" keuze maakt om toch nog een identiteit te hebben.
Dat is inderdaad het vooroordeel wat altijd bij dance wordt genoemdquote:Op woensdag 11 maart 2009 00:00 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zoiets denk ik ook, dance lijkt me een soort achtergrond muziek die lekker klinkt en ritmisch is. Luister zelf ook wel eens naar electronische muziek (Leftield bijvoorbeeld), maar dat vind ik dan weer luistermuziek geen idee of dat dance is
Voordat ik een avondje de kroeg in ga om live muziek te horen, dan gaat er bijvoorbeeld een plaatje van Finntroll of Monster Magnet in de cd speler om in de stemming te komen.
de hele discussie 'hoogopgeleid'-muzieksmaak is echt totaal nutteloos. Open minded zijn heeft daar echt geen ruk mee te maken. Trance-liefhebbers die kotsen op rock/metal etc gebaseerd op vooroordelen zijn net zo zielig als van die emo's die trance vervloeken omdat je daar niet zo goed je polsen op kan doorsnijden als op My Dying Bride.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:59 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Volgens mij is het minimal/techno (niet voor niks vaak 'intelligente muziek' genoemd) publiek een van de hoogst opgeleide van alle muziekgenres
Een DJ is ook 'live-muziek' ondanks dat niet iedereen dat met me eens zal zijn.Voordat ik uitga/naar een dancefeest ga en zet vantevoren nog even hard een dance-CD op. Ik zie geen verschil eigenlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:00 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zoiets denk ik ook, dance lijkt me een soort achtergrond muziek die lekker klinkt en ritmisch is. Luister zelf ook wel eens naar electronische muziek (Leftield bijvoorbeeld), maar dat vind ik dan weer luistermuziek geen idee of dat dance is
Voordat ik een avondje de kroeg in ga om live muziek te horen, dan gaat er bijvoorbeeld een plaatje van Finntroll of Monster Magnet in de cd speler om in de stemming te komen.
Dance is zo verschrikkelijk breed, dat is onmogelijkquote:Op woensdag 11 maart 2009 00:02 schreef Rosbief het volgende:
Kan iemand hier een linkje neerplempen met een voorbeeld mp3'tje van wat nou echte dance is?
Niemand. Want 'echte dance' bestaat niet. Dance is een stroming, met heeeeel veel sub-stromingen. 1 nummer pakken en dan zeggen dat dat 'echte dance' is, is hetzelfde als iemand van de straat pakken en die presenteren als de 'echte mens'quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:02 schreef Rosbief het volgende:
Kan iemand hier een linkje neerplempen met een voorbeeld mp3'tje van wat nou echte dance is?
Denk dat het voornamelijk te maken heeft met in welke kringen je vertoefd. Dat is The Real Life.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:00 schreef Crane het volgende:
Overigens wil ik hier geen 'wat is het beste muziekgenre'-topic van maken want die vraag is toch niet te beantwoorden. Het gaat mij meer om het grote verschil tussen 'the real life' en Fok.
Mijn vermoeden blijft toch uitgaan naar de leeftijd hier.
Want iedereen die niet van dance houdt, doet zoals hierboven beschreven. Komop zeg, je opent altijd dit soort topics om vervolgens met dit soort reacties te komen en mensen tegen het zere been te schoppen. Om vervolgens te melden dat ze het andersom ook doen. Het is geeneens het woord discussie waardigquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:38 schreef Crane het volgende:
[..]
'Rampvolk'Nee vriend, dat zijn normale mensen. Mensen met vrienden, mensen die uitgaan, sporten met vrienden op vakantie gaan en een leven hebben. Dance is niet alleen populair bij pillenslikkers op Partyflock, integendeel: die gaan eerder voor hardcore en vinden de meeste andere stijlen maar commerciele meuk.
Jij bent degene die afwijkt, dus doe niet alsof jij superieur bent aan anderen. Zeker lekker eenzaam Pink Floyed of hoe die herrie ook heet luisteren op je zolderkamertje?
Dat is dezelfde vraag als 'kan iemand hier even een mp3'tje neerplempen met echte rock'?quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:02 schreef Rosbief het volgende:
In deze religieus-fascistische wereld is het behoorlijk openmindend om wat betreft drugs je eigen beslissingen te nemen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:54 schreef Malebolgia het volgende:
ik ben blij dat er zoveel narrow-minded mensen op allerlei dance-stromingen kotsen.
blijven die tenminste over voor de open-minded; ik zal ze dan ook geen moment missen.
verwacht: grappen over drugs icm open-minded. Kom maarrrrrr
Kolere.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:56 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Ja echt waar..!!!!! jij hebt zooooooooooooo gelijk...........mag ik je aanraken , jij bent toch hoogopgeleid !!!
Lachwekkend!
PS...er zijn zo vresselijk veel soorten dance.
De Rockertjes nemen niet eens de moeite om eens wat echte dance te luisteren
Ze vormen hun oordeel op basis van radiozenders en tv stations waar ze NOOOOOOOOOOOOOOIT maar dan ook NOOOOOOOOOIT naar kijken.
Want dat past immers niet bij hoogopgeleiden
Nee die hoogopgeleiden lezen deprimerende boeken en luisteren naar deprimerende oh wat is de wereld toch slecht muziek!
HAHAHAHA......................
generaliseren is niet moeilijk hoor .....doe jij het dan aub ook niet!! hoogopgeleide !!!
Al was het alleen al omdat je geen 40E hoeft te betalen om de kroeg in te mogen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:03 schreef Hukkie het volgende:
Denk dat als je de bezoekers aantallen van alle kroegen Nederland vergelijkt met de bezoekers aantallen van al die Dance festivals, het in Real Life ook wel mee valt.
MASD - Martinovibes: 1 - 0quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:06 schreef MASD het volgende:
[..]
Kolere.Als het je bedoeling was hem te laten zien dat het dance-publiek intelligent is heb je gefaald.
Zoals ik al zei: ik ga eigenlijk met veel soorten mensen om, behalve de 'alto's'. Voor de rest kom ik in m'n voetbalteam, m'n Hbo-opleiding en m'n vriendenkring (waar ook WO-studenten inzitten) eigenlijk 9 van de 10 keer alleen maar mensen tegen die van dance in de breedste betekenis van het woord houden. Een deel daarvan zou overigens ook wel naar een U2-concert gaan.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:03 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Denk dat het voornamelijk te maken heeft met in welke kringen je vertoefd. Dat is The Real Life.
Dat denken rock-fans en oudere mensen vaak valt me op. Die zien echt totaal niet hoe enorm de dance-scene is.quote:Denk dat als je de bezoekers aantallen van alle kroegen Nederland vergelijkt met de bezoekers aantallen van al die Dance festivals, het in Real Life ook wel mee valt.
en dat komt dus omdat The Prodigy geen schijters zijn die alleen in hun eigen straatje blijven, maar ook zo open-minded zijn om totaal verschillende muziekstromingen te combineren en te kijken wat er gebeurd.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:04 schreef MrManiak het volgende:
Ik ben een echte rocker, maar zelfs ik vind de nieuwe cd van the Prodigy zeer goed!
Dat was het ook niet. Je kon zijn post samenvatten dmv de laatste zin, en die snijdt best houtquote:Op woensdag 11 maart 2009 00:06 schreef MASD het volgende:
[..]
Kolere.Als het je bedoeling was hem te laten zien dat het dance-publiek intelligent is heb je gefaald.
Kom eens met cijfers, bronnen of iets anders meetbaars.quote:
Ik denk dat echte liefhebbers van het genre weinig hebben met middle-of-the-road festivals. Dat geldt voor Sensation, Rock Werchter maar zeker voor Pinkpop. Want dat is niet eens een rock festival de naam zegt het al.quote:Hier ben ik het totaal niet mee eens. 100.000 mensen betalen 70 euro voor een kaartje voor Sensation om daar urenlang helemaal los te gaan, en dat is nog maar 1 van de tientallen dance-evenementen per jaar. Waarom is dat anders dan mensen die op Pinkpop of Rock Whechter staan?
Ik luister alternatieve muziek. Dat kunnen techno, drum 'n bass varaianten zijn maar ook punk.quote:Jij zult misschien meer tussen de alternatievere mensen zitten?
Mja. raar.quote:Mijn waarnemingen zijn toch heel anders. En ik ga eigenlijk met allerlei soorten mensen om, behalve dus de alternatievelingen.Maar dat is een minderheid. Als je meer met eind twintigers/begin dertigers omgaat dan kan het anders zijn trouwens.
Uit welke van de volgende genres wil je wat horen?quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:02 schreef Rosbief het volgende:
Oke maar vinden ze dance dan 'wel leuk', of staan ze ieder weekend in een discotheek?quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:08 schreef Crane het volgende:
Zoals ik al zei: ik ga eigenlijk met veel soorten mensen om, behalve de 'alto's'. Voor de rest kom ik in m'n voetbalteam, m'n Hbo-opleiding en m'n vriendenkring (waar ook WO-studenten inzitten) eigenlijk 9 van de 10 keer alleen maar mensen tegen die van dance in de breedste betekenis van het woord houden. Een deel daarvan zou overigens ook wel naar een U2-concert gaan.
Die mensen zijn er niet zo mee bezig denk ik. Ben zelf 36 en het interesseert me eigenlijk ook geen flikker, maar vind dit wel een grappig topic.quote:Dat denken rock-fans en oudere mensen vaak valt me op. Die zien echt totaal niet hoe enorm de dance-scene is.![]()
4x4 klinkt wel kek, doe mij die maar!quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:18 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Uit welke van de volgende genres wil je wat horen?
Ambient house
Ambient industrial
Ambient techno
Black ambient
Dark ambient
Drone music
Psybient
Space music
Italo house
Breakbeat
Baltimore Club
Big beat
Broken beat
Florida breaks
Nu skool breaks
Progressive breaks
Disco
Cosmic disco
Eurobeat
Eurodance
Euro disco
Hi-NRG
Italo dance
Italo disco
Nu-disco
Spacesynth
Downtempo
Acid jazz
Balearic Beat
Chill out
Ethnic electronica
Glitch
Illbient
Minimal Electronica
New Age music
Nu jazz
Trip hop
Electronic music
Berlin School
Electroacoustic
Electro
Electro-hop
Electro backbeat
Freestyle music
Techno bass
Electronica
Electropop
Folktronica
Glitch
IDM
Nu Jazz
Trip hop
(UK) Garage (UKG)
2-step
4x4
Bassline
Breakstep
Dubstep
Funky
Grime
Speed garage
Hardcore/Hard dance
Bouncy techno
Breakbeat Hardcore
Breakcore
Darkcore
Digital hardcore
Doomcore
Freeform
Gabber
Happy hardcore
Hardstyle
Jumpstyle
Makina
Noisecore
Speedcore
Terrorcore
UK Hardcore
House
Acid house
Bubblegum dance
Chicago house
Dark house
Deep house
Disco house
Electro house
Fidget house
French house
Freestyle house
US garage
Ghetto house
Grind house
Hi-NRG
UK Hard house
Hip house
Italo house
Kwaito
Latin house
Merenhouse
Minimal house/Microhouse
Progressive house
Scouse house
Electronica
Skacid
Tribal house
Tech house
Industrial
Aggrotech
Ambient industrial
Cybergrind
Dark ambient
Dark electro
Death industrial
Electronic body music
Electro-industrial
Futurepop
Industrial DnB
Industrial metal
Industrial rock
Industrial techno
Japanoise
Martial industrial
Neofolk
Noise
Power noise
Jungle/Drum and bass
Clownstep
Darkstep
Drumfunk
Hardstep
Intelligent drum and bass
Jump-Up
Liquid funk
Neurofunk
Raggacore
Sambass
Techstep
Trancestep
Rock/Punk influenced electronic music
Alternative dance
Cyber metal
Dance-punk
Dark Wave
Digital hardcore
Electroclash
Electro rock
Electropunk
Ethereal Wave
Industrial rock
Industrial metal
New Rave
New Wave
Synthpop
Progressive rock
Synthpunk
Techno
Acid techno
Detroit techno
Free tekno
Ghettotech
Jtek
Minimal
New beat
Nortec
Schranz
Wonky techno
Trance
Acid trance
Ambient trance
Classic trance
Dream trance
Euro-trance
Hard trance
Hardstyle
Nu-NRG
Progressive trance
Tech trance
Uplifting trance
Vocal trance
Hard Trance
Psychedelic trance/Goa trance
Dark psy
Full on
Nitzhonot
Uplifting
Psyprog
Psybient
Psybreaks
South African psytrance
Suomisaundi
Nu rave
Hardcore breaks
Rave breaks
Jungle techno
Chiptune
8-bit
Bitpop
Demoscene music
Nintendocore
Picopop
Game Boy music
Gamewave
Oldschool jungle
Ragga-jungle
Intelligent jungle
Darkside jungle
Europop
Eurobeat
Eurodance
Dance-pop
Euro-Trance
Happy Hardcore
Bubblegum Dance
Even offtopic, maar damn. Die search is tof geworden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:25 schreef The_Terminator het volgende:
Populair genoeg lijkt mij: klik
En nee, dat zijn niet allemaal negatieve topics.
Nee, maar ik kan het niet laten om dit nummer te plaatsenquote:Op woensdag 11 maart 2009 00:02 schreef Rosbief het volgende:
2008:quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:16 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Kom eens met cijfers, bronnen of iets anders meetbaars.
Op Dance Valley staan echte dance-liefhebbers, op [insert jouw festival] staan echte [insert jouw genre]-liefhebbers.quote:Ik denk dat echte liefhebbers van het genre weinig hebben met middle-of-the-road festivals. Dat geldt voor Sensation, Rock Werchter maar zeker voor Pinkpop. Want dat is niet eens een rock festival de naam zegt het al.
En dat zijn pas een paar stijlen. Als je minimal, hardcore en hardstyle er bij rekent, worden het er alweer een hoop meer.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:25 schreef The_Terminator het volgende:
Ja, iemand die nooit uitgaat is sowieso al niet snel een vriend van me.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:21 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Oke maar vinden ze dance dan 'wel leuk', of staan ze ieder weekend in een discotheek?
Dance-liefhebbers dus.quote:Ik ken ook zat mensen die van Bauer of RHCP houden maar ook naar een dance festival gaan.
Ik bedoel dat je als het over Arrow Classic Rock gaat je direct 50 reacties : Arrowquote:Als je dat onder 'populariteit' van dance verstaat dan is het idd misschien vreemd hier op fok.
Dat bedoel ik dus.quote:Die mensen zijn er niet zo mee bezig denk ik. Ben zelf 36 en het interesseert me eigenlijk ook geen flikker, maar vind dit wel een grappig topic.
Wel allemaal gesloten topics.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:25 schreef The_Terminator het volgende:
Nee dat zei ik niet, ik zei dat het me geen flikker interesseert of dance populair is of niet. Daarvoor zei ik namelijk dat ik ook wel naar electronische muziek luister (en dan bedoel ik geen Conquest of Paradise).quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:31 schreef Crane het volgende:
Dat bedoel ik dus.Je doet de uitspraak dat je twijfelt of dance wel populair is, maar daarna zeg je dat je er niet mee bezig houdt.
Wat kún je er ook over lullen?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet niet lullen over dance, je moet er op dansen.
Er is wel degelijk verschil tussen een liveset en een dj setquote:Op woensdag 11 maart 2009 00:02 schreef Crane het volgende:
[..]
Een DJ is ook 'live-muziek' ondanks dat niet iedereen dat met me eens zal zijn.Voordat ik uitga/naar een dancefeest ga en zet vantevoren nog even hard een dance-CD op. Ik zie geen verschil eigenlijk.
Het klinkt lomp, maar zo is het wel. Bij rock (of andere vocale muziek) kun je het nog eens over de teksten hebben of hoe vet de solo van een gitarist is maar bij house/techno/minimal gaat het veel meer om het gevoel. (Wat al eerder is aangehaald in dit topic). Ik denk dat dat iets is wat 'de rockers' niet begrijpen en er daarom geneigd zijn er tegenaan te schoppen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:45 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Wat kún je er ook over lullen?
- "Ow lekkere beat."
- "Ja, vorige nummer ook al."
- "Hopelijke het volgende nummer ook!"
En live muziek is rammen op gitaren en drumstellen (imho dan).quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:52 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Er is wel degelijk verschil tussen een liveset en een dj set![]()
dj set = plaatjes draaien
liveset = ter plekke plaatjes maken op een laptop
Maar ik heb ook vaak zat combinaties van bovenstaande meegemaakt.
Komt denk ik ook wel door de mensen die het nieuws "maken". Generatiekloof.... mensen die nu het nieuws "maken" hebben gewoon veel minder met dance in het algemeen. Persoonlijk denk ik dat over 30 jaar ofzo er meer aandacht is voor elektronische muziek dan nu.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:59 schreef BULGAAR het volgende:
Ik snap wel wat Crane bedoelt, ik merk het niet alleen op Fok maar in de media in het algemeen. Naar verhouding is er gewoon erg weinig aandacht voor dance. In de meeste media zie en hoor je enorm veel over (rock)festivals. Bijvoorbeeld Pinkpop, tot aan het festival zelf zul je elke week berichten krijgen over de line-up, voorbereidingen etc. en elk klein nieuwtje zal worden gemeld. Van het festival zelf wordt bijna alles uitgezonden op radio en tv. Zelfs kranten en nieuwsuitzendingen zullen er weer bol van staan.
Vergelijk dit eens met de verschillende dance-evenementen. Bijvoorbeeld Trance Energy, afgelopen weekend. Wat hebben we daarover gehoord? Alleen achteraf wat kleine berichtjes, zoals op Fok, maar het landelijke nieuws haalt het niet...
Rockmuziek is iets waar je veel bewuster naar luistert. Dance is voor mij terug naar je oer instinct.. Terug naar waar muziek ooit begonnen is: uren dansen om een vuur terwijl er enkel op trommels gespeeld wordt.. Helemaal opgaan in de muziek.. één worden met het geluid..quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:57 schreef Robertv het volgende:
[..]
Het klinkt lomp, maar zo is het wel. Bij rock (of andere vocale muziek) kun je het nog eens over de teksten hebben of hoe vet de solo van een gitarist is maar bij house/techno/minimal gaat het veel meer om het gevoel. (Wat al eerder is aangehaald in dit topic). Ik denk dat dat iets is wat 'de rockers' niet begrijpen en er daarom geneigd zijn er tegenaan te schoppen.
Dude.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:06 schreef TC03 het volgende:
Fok is geen afspiegeling van Nederland, 'de Fokker' is gemiddeld hoger opgeleid.
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:13 schreef boskameel het volgende:
Dude. Ooit wel eens op Partyflock gekeken?
Niet iedereen die niet van hip-hop/dance houdt is meteen een alto die naar Slipknot luistert en zijn kledingstijl erop aanpast hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:20 schreef aaipod het volgende:
Voor de verklaring van dit fenomeen moet je terug naar de middelbare school. Hier had je altijd een groepje 'mafketels' die niemand erbij wou hebben. Ongeveer halverwege de brugklas vonden ze elkaar, ze trokken dezelfde rare wijde kleren aan, stonken, droegen hondenkettingen om hun nek, zaten op de grond en luisterden naar verschrikkelijke rockmuziek zoals 'korn' en 'slipknot', gewoon, omdat het anders was dan de mensen die hun zo verachtten. Ze noemden zichzelf alternatievelingen, of, alto's.
Deze mensen bleven ook de volledige 4, 5 of 6 jaar met elkaar omgaan. Vervolgens haalden zij hun examens en werden gescheiden van elkaar, volledig vervreemd van de normale mensen en volstrekt incapabel in het maken van vrienden.
Door de weinige collegeuren en gebrek aan stinkende vriendjes om mee om te gaan hadden zij ineens tijd over.
Zij ontdekten fok!, een hele online gemeenschap met mensen met tijd teveel die hun niet veroordeelden om hun uiterlijk.
Dusquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:16 schreef boskameel het volgende:
Vergelijk de algemene schrijfstijl, spelling en zinsopbouw hier eens, en daar. Of de fotoboeken.
Partyflock is ook een schandequote:Of dat dance liefhebbers mongolen zijn?
Wat is jouw verwachting?quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:23 schreef aaipod het volgende:
Ps. Wacht maar tot die stinkerds klaar zijn met hun studie en zich echt niet meer kunnen verstoppen voor de echte wereld.
Ik wil de zelfmoordcijfers in percentages van Fok! forum en Sugababes.nl wel eens naast elkaar zien over 10 jaar. Kijken wie er dan het hardst lacht
[ afbeelding ]
En ondertussen zit jij xtc te slikken met de hersendode anorexia-patiëntjes die houden van honden, frituur, feestuh, msn-uh en bonkbonkbonk. Of ze bij bewustzijn zijn of niet.quote:
Ik stond anderhalve week geleden nog te stampen op indicator dus ik zit redelijk safe.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat is jouw verwachting?
P.S.: Je zit zelf ook op Fok hè?![]()
Snap je de vraag wel?quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:27 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ik stond anderhalve week geleden nog te stampen op indicator dus ik zit redelijk safe.
http://www.indi-cator.nl/index2.html
Wildgroei van dance dj's is inderdaad vele malen groter dan bv bij rock. Ben het ook met je eens dat er minder "highly anticipated" albums zijn in het dance genre, niet dat ik dat erg vind want ik vind dat een artiest zijn geld moet verdienen met optredens en niet met albums.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:25 schreef Merkie het volgende:
Volgens mij is de wildgroei onder artiesten en DJ's in het genre vele malen groter. In het rockgenre is er veel meer aandacht voor de artiesten en bands zelf, mensen zijn fan van een bepaalde artiest. Bij dance heb je dat volgens mij toch een stuk minder, en wordt de muziek en de sample onthouden en de artiest zelf veel minder. Dat zorgt er automatisch voor dat er ook nauwelijks wat over te vertellen valt, ik denk niet dat er veel "highly anticipated" albums in het dancegenre zijn.
Laat niet veel te raden over hoe jij er een paar jaar geleden bij liepquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:26 schreef cerror het volgende:
[..]
En voordat je aankomt met die leren halsbanden enzo.... dat is het prettige met muziek.
Men kan evolueren met echte muziek. Bandjes, stijlen etc. vinden.
Heuh1!! STAMPEUH!!!quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:27 schreef aaipod het volgende:
[..]
Ik stond anderhalve week geleden nog te stampen op indicator dus ik zit redelijk safe.
http://www.indi-cator.nl/index2.html
Toevallig keek ik vanavond daar nog even op het forum en moest ik wel even zachtjes wenen na het zien van de volgende reactie van een 15 jarig meisje onder de nickname 'terrordwerg aka sneeuwwitjuh':quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:16 schreef boskameel het volgende:
Vergelijk de algemene schrijfstijl, spelling en zinsopbouw hier eens, en daar. Of de fotoboeken.
Dan is dat de reden denk ikquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:29 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Wildgroei van dance dj's is inderdaad vele malen groter dan bv bij rock. Ben het ook met je eens dat er minder "highly anticipated" albums zijn in het dance genre, niet dat ik dat erg vind want ik vind dat een artiest zijn geld moet verdienen met optredens en niet met albums.
Ik maak electro sufkut.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:29 schreef aaipod het volgende:
[..]
Laat niet veel te raden over hoe jij er een paar jaar geleden bij liep![]()
Ps. Kutalto kutalto kutalto
quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:31 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Toevallig keek ik vanavond daar nog even op het forum en moest ik wel even zachtjes wenen na het zien van de volgende reactie van een 15 jarig meisje onder de nickname 'terrordwerg aka sneeuwwitjuh':
"hoeso da slat gewoon nerges op, hep egt fette probleme gehad met pep
is gewoon egt KUTROTSOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Meh coke hek gewoon een stuk minder probleme hek ni iedere dag nodig, maar so om de dag"
Ze heb wel gelijk. Fuck pep. Fucking troep.
JA KANKERZVETT!!quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:31 schreef aaipod het volgende:
[..]
Jij snapt t!Was je er ook?? Was vet hé????
Fokkin druk bij de wcs alleen steeds.
![]()
Je zit wel snel op de kast héquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:32 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik maak electro sufkut.
En ik ben drummer.
En ik kan uren luisteren naar Soulwax (pre-electro), John Mayer maar ook met Thermostatic, Rectal Smegma, Nirvana, MSTRKRFT en Dr.Lektroluv.
Dus houd je bek met je eenzijdige getroll achterlijke grafgladiool.
Goede muziek is subjectiefquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:32 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dan is dat de reden denk ik. Er valt weinig over te praten als je niet makkelijk een goede inschatting kan maken over waar goede muziek vandaan komt.
Eens.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:32 schreef msnk het volgende:
Als je van metal houdt, kun je niet van dance houden? Als je een social outcast bent, houd je per definitie niet van dance? Dance is alleen voor mensen die rap luisteren en denken mainstream te moeten te zijn?
Dance kan ook gewoon goede muziek zijn dat best wel geluisterd kan worden door iemand die van Slayer houdt hoor. Of door iemand met een beugel en puistjes.
Ik zat er net nog even rond te kijken. Ik moest huilen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:31 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Toevallig keek ik vanavond daar nog even op het forum en moest ik wel even zachtjes wenen na het zien van de volgende reactie van een 15 jarig meisje onder de nickname 'terrordwerg aka sneeuwwitjuh':
"hoeso da slat gewoon nerges op, hep egt fette probleme gehad met pep
is gewoon egt KUTROTSOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Meh coke hek gewoon een stuk minder probleme hek ni iedere dag nodig, maar so om de dag"
Ja, snap ik, ik heb het ook over genreliefhebbers onderlingquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:37 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Goede muziek is subjectiefEn ik luister niet alleen naar techno zoals mij username misschien doet vermoeden.
Ach. Van die bloempotkapsels met geschoren zijkanten uitlachen zoals jij vroeger was wel erg entertaining ja.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:35 schreef aaipod het volgende:
[..]
Je zit wel snel op de kast héBrengt herinneringen terug he, kutalto?
Het zit diep he? Die frustratie......quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:42 schreef cerror het volgende:
[..]
Ach. Van die bloempotkapsels met geschoren zijkanten uitlachen zoals jij vroeger was wel erg entertaining ja.
Het jammere is alleen dat hardcore, net als jullie harten, nooit echt 100% stopte met bonken.
Ik had graag willen headbangen op je graf. En vervolgens een slipknot vlag over je kist willen leggen voordat het zand erover ging zodat je zou sterven met kut metal op je graf.
Je alto-frustratie zit diep huh?quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:43 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Het zit diep he? Die frustratie......
Mijn alto frustratiequote:
Jij kunt ècht niet discussiëren gastquote:Op woensdag 11 maart 2009 01:42 schreef cerror het volgende:
[..]
Ach. Van die bloempotkapsels met geschoren zijkanten uitlachen zoals jij vroeger was wel erg entertaining ja.
Het jammere is alleen dat hardcore, net als jullie harten, nooit echt 100% stopte met bonken.
Ik had graag willen headbangen op je graf. En vervolgens een slipknot vlag over je kist willen leggen voordat het zand erover ging zodat je zou sterven met kut metal op je graf.
Komop dancemongooltje, dat zijn wel een boel smiley's voor weinig frustratie.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:47 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Mijn alto frustratieGast je kent me niet eens
Ik ga met genoeg "alternatieve" mensen om. Verder veel plezier met je hokjesgeest
Ah. Nog zo'n liefhebber van repetieve hersenloze beatloops. Wie gehtst?quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:48 schreef Robertv het volgende:
[..]
Jij kunt ècht niet discussiëren gast.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:42 schreef cerror het volgende:
[..]
Hier nog een smiley voor je:quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:49 schreef cerror het volgende:
[..]
Komop dancemongooltje, dat zijn wel een boel smiley's voor weinig frustratie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |