abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66907216
Fok! Dieetclub #277 Een bad vol hartjes

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je 1keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal 1 update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
pi_66907264
Net zo'n TT wanneer ik een topje aan heb die te klein is voor mijn borsten
pi_66907403
Hoi
Hier een te grote spijkerbroek. Al mijn passende broeken (2 ) zitten in de was
pi_66907537
Ik ben nog niet wezen hardlopen, we hadden net iets teveel trek net...
En ik ben me toch een partij moe!! Morgen gaat het bijles geven niet door, dus ik kan lekker uitslapen, en dan maar even lopen denk ik...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_66907637
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:21 schreef freecell het volgende:
Hoi
Hier een te grote spijkerbroek. Al mijn passende broeken (2 ) zitten in de was
Ik moest maar eens een riem gaan kopen...
En me realiseren dat spijkerbroeken die ik met de knoopjes vast van m'n kont kan trekken beter in de zak van Max kunnen
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 19:30:18 #6
43556 miss_dynastie
pi_66907726
Ik heb gewoon niet gegeten vandaag, omdat ik het ben vergeten
Tevens tvp
pi_66909089
even een saaie tvp. gewicht is nog steeds niet echt geweldig, maar we gaan dapper door.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_66910001
Nog maar een keer mijn jamvraag
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 13:51 schreef heaven7 het volgende:
Vraagje over lightjam (jam zonder suiker), hoeveel kcal bevat zulke jam in NL? Ik heb vandaag een frambozenjam gehaald zonder suiker met slecht 40 kcal per 100 gram! Kan dat wel? Volgens voedingscentrum heeft halva jam zonder suiker nog 132 kcal per 100
pi_66910377
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:24 schreef heaven7 het volgende:
Nog maar een keer mijn jamvraag
[..]

oja, jouw hamvraag jamvraag! Ik loop nu naar de keuken!
Die van AlbertHeijn (Halvajam viervruchten) is 120kcal per 100gram. 30gr suikers en 2 gram vezels.
40kcal is dus wel heel weinig! Zitten er misschien veel zoetstoffen ipv (de oorspronkelijke fruit)suikers in?
***Levi was here***
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:26:42 #10
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66912956
Inmiddels al gegeten miss_d?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 maart 2009 @ 21:34:32 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66913341
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:28 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik moest maar eens een riem gaan kopen...
En me realiseren dat spijkerbroeken die ik met de knoopjes vast van m'n kont kan trekken beter in de zak van Max kunnen
Die heb ik ook maar gekocht, Isa gaat steeds aan mijn broekzakken hangen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:44:35 #12
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_66913793
Zo daar ben ik dan Een jaar geleden gestopt met roken en nu te zwaar (vind ik) Dus niet meer snoepen netjes 3 maaltijden per dag eten en gezonde tussendoortjes. En ik probeer 3 x per week iets aan sport te doen. En veel drinken.

Ik ga ervan uit dat ik me niet hoef te schamen deze zomer
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_66913808
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:33 schreef Levitation het volgende:

[..]

oja, jouw hamvraag jamvraag! Ik loop nu naar de keuken!
Die van AlbertHeijn (Halvajam viervruchten) is 120kcal per 100gram. 30gr suikers en 2 gram vezels.
40kcal is dus wel heel weinig! Zitten er misschien veel zoetstoffen ipv (de oorspronkelijke fruit)suikers in?
Bedankt voor de moeite!
In die van mij zit in:
9 gram koolhydraten waarvan 7 gram van 'suiker aard' (vertaald van zweeds), 0,5 gram vet en verder vezels, natrium en proteïne..
Per 100 gram jam is 50 gram vrucht waarvan 9 gram dus suiker, zowel van het fruit als toegevoegd.. En hij is lekker! Echt niet te onderscheiden bijna van normale jam. Alleen iets zuurder maar dat vind ik wel lekker

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2009 21:46:36 ]
pi_66914106
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:44 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Bedankt voor de moeite!
In die van mij zit in:
9 gram koolhydraten waarvan 7 gram van 'suiker aard' (vertaald van zweeds), 0,5 gram vet en verder vezels, natrium en proteïne..
Per 100 gram jam is 50 gram vrucht waarvan 9 gram dus suiker, zowel van het fruit als toegevoegd.. En hij is lekker! Echt niet te onderscheiden bijna van normale jam. Alleen iets zuurder maar dat vind ik wel lekker
Klinkt eigenlijk wel goed.
Staat er iets over zoetstoffen bij de ingredienten (aspartaam, cyclamaat, sacharine oid).?
***Levi was here***
pi_66914315
Yes, aspartam en acesulfam Ik weet nu al wat ik in grote getalen mee naar huis ga nemen Op een crackertje a 15 kcal echt het ideale tussendoortje waar geen reet inzit

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2009 21:54:29 ]
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:37:31 #16
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66916433
Ik heb gisteren en vandaag alles wat ik heb gegeten bijgehouden op valtaf.nl en was best geschokt door hoe hoog ik uitkwam. En dat terwijl ik nog niet eens heel gek heb gedaan. Voorlopig dus maar weer even blijven bijhouden dus. Ik ga geen al te lage grens stellen, maar het bijhouden alleen al is een goede stok achter de deur.
pi_66919490
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:37 schreef Jojogirl het volgende:
Ik heb gisteren en vandaag alles wat ik heb gegeten bijgehouden op valtaf.nl en was best geschokt door hoe hoog ik uitkwam. En dat terwijl ik nog niet eens heel gek heb gedaan. Voorlopig dus maar weer even blijven bijhouden dus. Ik ga geen al te lage grens stellen, maar het bijhouden alleen al is een goede stok achter de deur.
Goed idee, Jojo! Ik vind eigenlijk dat ik dat ook maar weer eens een tijdje moet doen, want zoals je al zegt helpt het domweg ook gewoon om minder (vet) te eten. Je wilt geen 200 gram chocolade in hoeven voeren, dus eet je het ook niet op (heerlijke logica )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 11 maart 2009 @ 08:13:04 #18
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_66923745
Zo werkt het bij mij wel
pi_66923863
Ik zou het dan gewoon niet invullen, maar ik word ook altijd dwars van eetlijstjes invullen, ik heb nooit zin om alles na te wegen, en het gewicht van hun boterhammen en beleg en dergelijke geloof ik nooit...

Gisteravond niet meer wezen hardlopen, in plaats daarvan lekker gecatand.
Ik denk dat het vandaag wel moet lukken, ik weet toch nog niet wat ik met mijn dag aanmoet...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_66924015
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 08:21 schreef teigan het volgende:
Ik zou het dan gewoon niet invullen, maar ik word ook altijd dwars van eetlijstjes invullen, ik heb nooit zin om alles na te wegen, en het gewicht van hun boterhammen en beleg en dergelijke geloof ik nooit...

Gisteravond niet meer wezen hardlopen, in plaats daarvan lekker gecatand.
Ik denk dat het vandaag wel moet lukken, ik weet toch nog niet wat ik met mijn dag aanmoet...
Ik weet vooral nooit wat ik met mijn avondeten aanmoet met zo'n lijstje... en dan heb ik er al heel snel geen zin meer in.

Gisteravond niet gefietst, vanmorgen niet gefietst. Vanavond niet fietsen. Haalde gisteren mijn fiets uit de fietsenstalling op mijn werk, heb ik een klapband! Die is dus geklapt in het fietsenhok. Snap er niets van. Al met al was ik gisteren te laat om nog een binnenband te kunnen kopen, dus ga ik dat straks maar even doen. En dan vanavond na school mijn fiets fixen. Kan ik morgen weer fietsen.
***Levi was here***
pi_66924173
Het is vandaag geweldig fietsweer!
En volgens mij ook geweldig loopweer.

Owja, bij de AH verkopen ze tegenwoordig doosjes met bevroren fruit. Naast de bakken frambozen en bosvruchten die ze al hadden.
Ze hebben bramen, aardbeien, bosbessen en mango. In prijs varieeren ze van 99 cent (aardbeien) tot 1,79 (bosbessen) voor 250 gram. Ik heb vandaag dus zelfgemaakte bosvruchten yoghurt bij me.
pi_66924498
Levitation, dat is balen zeg. Ik heb ook nog nooit van een klapband in een fietsenhok gehoord..

Ik ga straks denk ik even lopend naar de supermarkt, en dan kijk ik gelijk even naar dat fruit! Maar eerst maar even wat huishoudelijke dingen en lessen voorbereiden...

Ik vind het echt een raar idee, morgen 4 uurtjes, en dan gewoon al weekend

O ja, en onze hypotheek is rond, alleen nog even een keertje de offerte verlengen en dan afwachten tot de overdracht.
pi_66924512
Voor de dames die mee waren afgelopen weekend (en voor iedereen die van stand-up comedy houdt):
Put it in your Zakje (Over de AH)

* omearos wil ook een albert heijn XL met veel fruit enzo
pi_66924531
lekker teigan

Sterkte met je band plakken Levi
pi_66924570
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 08:53 schreef teigan het volgende:
Levitation, dat is balen zeg. Ik heb ook nog nooit van een klapband in een fietsenhok gehoord..

Ik ga straks denk ik even lopend naar de supermarkt, en dan kijk ik gelijk even naar dat fruit! Maar eerst maar even wat huishoudelijke dingen en lessen voorbereiden...

Ik vind het echt een raar idee, morgen 4 uurtjes, en dan gewoon al weekend

O ja, en onze hypotheek is rond, alleen nog even een keertje de offerte verlengen en dan afwachten tot de overdracht.
Ik heb ook met grote verbazing naar mijn fiets staan kijken, het gat in mijn binnenband is enorm, 2 bij 5cm ofzo. Een stuk van 1 bij 0.5 cm is er echt uitgeslagen en verder zitten er nog allemaal scheuren omheen. Plakken was geen optie meer.
Gaaf van je hypotheek. Zo leuk, huisje kopen.
***Levi was here***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')