Ze is ook al fotm geweest! De middelste dus...quote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:00 schreef DeVinger het volgende:
Wie was die knappe blondine?
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:16 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
En @ toffe_ellende. Nee, nog lang niet!!!
Nee man. Is niet mn zusquote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:19 schreef DeVinger het volgende:
Jezus, heftig.
Hoeft niet hoor. Er zal vast wel ooit iemand met een "Herinnert U zich..." - topic op de proppen komen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
vooruit dan maar.. wellicht het laatste roda topic ooit?
Dan laat hij zich 'fusie-eren'.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:51 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan bij een fusie?(serieuze vraag)
Moet jij van je therapeut niet wat meer onder de mensen komen? Zaterdagnacht om twee uur fokken is een beetje triest.quote:
Als familie van je overlijd is dat dan geen familie meer? Als Roda niet meer bestaat betekent dat niet dat het mijn club niet meer is...!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:51 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan bij een fusie?(serieuze vraag)
Mwam ok, al zal dat denk ik eerder als kansloos bestempeld worden. Maargoed, je kunt ook niet zomaar overlopen en voor VVV zijn dus je krijgt het voordeel van de twijfel.quote:Op zondag 8 maart 2009 11:08 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als familie van je overlijd is dat dan geen familie meer? Als Roda niet meer bestaat betekent dat niet dat het mijn club niet meer is...!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | De Wree De Fauw Addo De Jong Delorge Meeuwis Vormer Bodor Cissé Hadouir |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | De Wree De Fauw Kah De Jong Vormer Meeuwis Bodor Vandamme Yulu-Matondo Cissé |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | De Wree De Fauw Kah Delorge Vormer Hadouir Meeuwis Bodor Cissé Yulu-Matondo |
2-3 achter. 106e minuut:quote:Op zondag 8 maart 2009 11:26 schreef DeVinger het volgende:
Sturing (als interim-trainer) wisselde ook altijd pas in 88ste minuut of helemaal niet, maar in de beker pas in de verlenging begreep ik?
Middenvelder voor middenvelder, aanvaller voor aanvaller.quote:Linssen (uit) - Delorge (in)
Hadouir (uit) - Vandamme (in)
Verdediger voor een spits.quote:Cissé (uit) - Kah (in)
Nou en wie is het? Of moet je het zelf weten?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:01 schreef TheYoung1 het volgende:
Gaan we hier dus verder met het supporteren van de spelers en het afgeven op de "leiding".
Voorlaatste post uit vorig topic..![]()
Valt me overigens een beetje tegen, dat nog niemand gevraagt heeft wie die knappe blondine was, die in de "Uitkijk" op de 2de pagina stond. Op de "Zuid-limburger" stond ze zelfs op de voorpagina...
Foto van afgelopen zondag tegen De Graafschap
Ik hoop het toch van niet, waarom?quote:Op zondag 8 maart 2009 11:18 schreef Professional het volgende:
En nog wat, ik begin me steeds meer te irriteren aan de wekelijkse waardeloze praatjes van Van Veldhoven. Die man heeft werkelijk niks zinnigs te melden. Laten we hopen dat die volgend jaar geen trainer meer is.
Och nee, ik weet wie het is. Ik sta nl naast haarquote:Op zondag 8 maart 2009 12:47 schreef LeonH het volgende:
[..]
Nou en wie is het? Of moet je het zelf weten?
Delorge vind ik persoonlijk wel een meerwaarde hebben. Dat ie niet opstaat snap ik ook niet...quote:Op zondag 8 maart 2009 15:23 schreef iehlaak het volgende:
Hadden we voor het geld van Addo, Delorge en Suitchin -die allemaal niet opstaan- geen aardige spits kunnen halen. Het hoeft geen topper te zijn, gewoon een nummer 9, die tien doelpunten maakt in een seizoen.
Had trouwens nog een gele kaart gegeven moeten worden. Die keeper die al vanaf de eerste minuut tijdrektquote:Op zondag 8 maart 2009 17:00 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat een fletse wedstrijd vandaag. Van 2 kanten. 2 overtredingen die geel waard waren in de eerste helft voor roda die niet gegeven werden en 2e helft werd het een kaartenfestijn in de laatste 10 minuten.
En tot zover mijn uitgebreide samenvattingMeer was het simpelweg niet.
Bepaalde Utrechtse spelers dachten dat anders wel...quote:Op zondag 8 maart 2009 17:04 schreef Tha_Duck het volgende:
Kwamen we even winnen? Zo heb ik het nooit ervaren.
Ik vermoed dat ze alleen melden dat de wedstrijd geweest isquote:Op zondag 8 maart 2009 17:05 schreef LeonH het volgende:
Ben eens benieuwd hoelang de samenvatting vanavond duurt. Ik verwacht iets van een opstelling, beginsignaal en eindsignaal
Dom van zequote:Op zondag 8 maart 2009 17:07 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Bepaalde Utrechtse spelers dachten dat anders wel...
Er zit ons dit jaar ook echt niets mee. Maar ik vind het vooral heel erg lullig voor die jongen. Twee keer de kruisband is meestal einde carrière.quote:Op zondag 8 maart 2009 19:45 schreef TheYoung1 het volgende:
Wtf met Vandamme?
net op studio sport, kniebanden gescheurt?
Hey Iehlaak, heij bin iech werrem.quote:Op zondag 8 maart 2009 19:45 schreef TheYoung1 het volgende:
Wtf met Vandamme?
net op studio sport, kniebanden gescheurt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
hahaquote:Op zondag 8 maart 2009 18:43 schreef DarkShine het volgende:
Iemand trouwens nog die arrogante Utrechter meegekregen die tegen die Jaguar was aangereden op de rotonde/bushalte?
Zegt die "Jij in je dikke bak denkt zeker dat je overal voor mag!" waarop die als antwoord "ïk zit op een voorrangsweg" kreeg. Dat kon dat Utrechtsupportertje niet echt waarderen (mocht dan ook in een busje met blauwe lampen instappen...
Dat was bij de Leenbakker.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:42 schreef planethugo het volgende:
[..]
hahajammer dat ik dat niet meegekregen heb. Die van t uitvak rijden ook meestal als idioten langs als de weg voor ze afgezet wordt, meestal natuurlijk met middelvinger onder t rijden omhoog dus heb me altijd verbaasd dat er nog nooit iemand gewoon tegen de rotonde aangereden is
Ik zei dat gisteren ook al. Atte en de spelers lagen elkaar dan misschien niet, er zat nog wel enigzins lijn in het spel en er was nog iets wat op een aanval leek. Nu is er niks meer, behalve een trainer die met de meest domme uitspraken komt!quote:Denk dat we met Atteveld nog wel hoger gestaan haddenEr zit gewoon geen enkel idee achter
volgens mij kunnen ze 'm zo ontslaan en dan Trost voor de groep gooien, die is er toch al en kan het onmogelijk slechter doen. Dan moeten ze denk ik alleen tot het einde vh seizoen doorbetalen en trost zal wel niets extra's vragen denk ik dus in principe zou het niets extra's kosten.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:59 schreef DeVinger het volgende:
Is die Velthoven zo duur dan? Want hij lijkt me namelijk niet de man die Roda voor degradatie kan behoeden....
Het lijkt me dat mocht Roda het redden dat enkel te danken is aan de spelersgroep zelf en niet aan de coach als ik het zo allemaal bekijk.quote:Op maandag 9 maart 2009 14:50 schreef planethugo het volgende:
[..]
volgens mij kunnen ze 'm zo ontslaan en dan Trost voor de groep gooien, die is er toch al en kan het onmogelijk slechter doen. Dan moeten ze denk ik alleen tot het einde vh seizoen doorbetalen en trost zal wel niets extra's vragen denk ik dus in principe zou het niets extra's kosten.
Denk alleen dat van geel daar niet aanwil omdat hij dan gezichtsverlies lijdt...
als je ziet met welke instelling ze het veld in gaan de laatste wedstrijden dan is het vrij duidelijk dat de trainer iig helemaal niets extra's brengt. En van tachtiek kan ik ook al niet echt spreken aangezien er totaal geen lijn in het spel zit. Maar van de andere kant: de spelers zijn ook gewoon een stel lamzakken. Als je degradatievoetbal moet spelen dan moet je elke meter opvreten en ook oprecht voor de winst van élk duel willen gaan en niet zo slapjes de supporters het gevoel geven dat het ze allemaal geen fuck kan schelen.quote:Op maandag 9 maart 2009 14:54 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Het lijkt me dat mocht Roda het redden dat enkel te danken is aan de spelersgroep zelf en niet aan de coach als ik het zo allemaal bekijk.
Ik heb maar 2 spelers die zondag een voldoende kregen bij mij. Vormer omdat hij tenminste de enige was die niet bang was om ergens in te gaan, daar waar de rest maar bleef hangen bang dat ze een stootje kregen.quote:Op maandag 9 maart 2009 14:59 schreef planethugo het volgende:
[..]
als je ziet met welke instelling ze het veld in gaan de laatste wedstrijden dan is het vrij duidelijk dat de trainer iig helemaal niets extra's brengt. En van tachtiek kan ik ook al niet echt spreken aangezien er totaal geen lijn in het spel zit. Maar van de andere kant: de spelers zijn ook gewoon een stel lamzakken. Als je degradatievoetbal moet spelen dan moet je elke meter opvreten en ook oprecht voor de winst van élk duel willen gaan en niet zo slapjes de supporters het gevoel geven dat het ze allemaal geen fuck kan schelen.
quote:Het beduidend sterkere Roda duwde Utrecht steeds verder terug, maar kwam in de jacht naar de verlossende 1-0 niet verder dan een goede kans voor Boldizsar Bodor. „Als je ziet hoe je na donderdag vandaag speelt, moet je het team een compliment maken”, aldus trainer Harm van Veldhoven. „Qua inzet en mentaliteit hebben ze alles gedaan. Je mist alleen het surplus om wedstrijden te beslissen en dat achtervolgt je meer en meer.”
quote:Op maandag 9 maart 2009 18:49 schreef planethugo het volgende:
omfg die van veldhoven heeft ze echt niet op een rijtje
[..]
Dan heb je Vitesse - Roda zeker niet gezien.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:42 schreef planethugo het volgende:
[..]
hahajammer dat ik dat niet meegekregen heb. Die van t uitvak rijden ook meestal als idioten langs als de weg voor ze afgezet wordt, meestal natuurlijk met middelvinger onder t rijden omhoog dus heb me altijd verbaasd dat er nog nooit iemand gewoon tegen de rotonde aangereden is
de eerste helft was toch wel een van de slechtste 45 minuten die ik ooit gezien heb. Utreg probeerde nog wel iets maar bij ons was er overduidelijk totaal geen instelling of passie te vinden. Lijkt me duidelijk dat harmke de spelers niet kan raken. Denk dat we met Atteveld nog wel hoger gestaan haddenEr zit gewoon geen enkel idee achter, ze doen maar wat en het is allemaal zo voorspelbaar. Daarnaast is er voorin, zeker zonder Oper, ook gewoon te weinig kwaliteit. Onze aanval werd al op het middenveld geblokkeerd waarna een kansloze bal richting superspits yulu kwam met de bekende afloop: balverlies
2de helft was IETSJE beter, er was zowaar nog 1 hele kans voor ons
Zucht....
ABN?quote:Op maandag 9 maart 2009 19:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
alleen d'r herjod kan roda nog redden
helaas wel, dat was idd nog ietsje slechter...quote:Op maandag 9 maart 2009 22:07 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Dan heb je Vitesse - Roda zeker niet gezien.
de 1e helft tegen volendam was idd ook dramatisch, de 2e was ook niet best, maar wel een stuk beter dan de kansloze wedstrijd van afgelopen zondagquote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:22 schreef TheYoung1 het volgende:
Ik vond de wedstrijd tegen volendam (beker) eigenlijk de slechtste. Maar toen scoorden ze wel dus.... Hmmmmmmmm.....
Sorry hoor, maar deze enquête is net zo belachelijk als die suggestieve van RMI... díe heb ik trouwens wel gekregen en ingevuld, deze, net zoals velen, nooit gezien..quote:In totaal reageerden 339 supporters op de enquête. Dit zorgt voor een betrouwbaarheid van 99%, aangezien vrijwel alle vragen door de respondenten werden ingevuld.
Je zult deze nog wel te zien krijgen, de uitslagen komen nog online meen ik.quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:05 schreef NoMercy285 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar deze enquête is net zo belachelijk als die suggestieve van RMI... díe heb ik trouwens wel gekregen en ingevuld, deze, net zoals velen, nooit gezien..
de vraagstelling is anders niet suggestief maar gewoon direct. Het aantal ondervraagde is net zo gedaan als bij een 'professionele' enquete, maar dan aan seizoenskaarthouders ipv lukraak mensen vragen die 1x of nog nooit in een stadion geweest zijn. Een stuk representatiever dan die RMI shit. Er zijn relatief evenveel kaarthouders van iedere tribune ondervraagd dus het fabeltje dat alleen de harde kern tegen is, is hiermee iig ook van de baanquote:Op woensdag 11 maart 2009 00:05 schreef NoMercy285 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar deze enquête is net zo belachelijk als die suggestieve van RMI... díe heb ik trouwens wel gekregen en ingevuld, deze, net zoals velen, nooit gezien..
Ze kunnen beide representatief zijn voor verschillende groepen. De ene voor vast bezoekers van Roda JC, de andere voor mensen die niet van voetbal houden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:35 schreef planethugo het volgende:
[..]
de vraagstelling is anders niet suggestief maar gewoon direct. Het aantal ondervraagde is net zo gedaan als bij een 'professionele' enquete, maar dan aan seizoenskaarthouders ipv lukraak mensen vragen die 1x of nog nooit in een stadion geweest zijn. Een stuk representatiever dan die RMI shit. Er zijn relatief evenveel kaarthouders van iedere tribune ondervraagd dus het fabeltje dat alleen de harde kern tegen is, is hiermee iig ook van de baan
nog zo iemand die zo betrokken is bij de clubquote:Op woensdag 11 maart 2009 19:38 schreef ZoneKill het volgende:
Heb net op de bus gedaan.![]()
Dus dat komt op 340 deelnemers.
Ruim 300 respondenten -mits mooi random- geven een prima beeld van een populatie. Of die populatie nu 20.000, 16 miljoen of 6 miljard is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:19 schreef NoMercy285 het volgende:
Ik bedoel ook niet dat de uitslag niks voorstelt, die spreekt wel voor zich, echter over een erg kleine groep... als je dan als supportersverenigingen genoeg aanspraak kan hebben op tribunes en de wsu met de op een na drukstbezochte supporterssite van nederland, tsja dan kun je wel wat meer mensen dan die 339 krijgen toch? Ik vraag me echt af wie hem heeft ingevuld, want ik ken niemand (!) die hem gezien heeft... zal de resultaten dus eens afwachten
quote:Ultimatum FC Limburg vrijdag 13 mrt 2009 07:35uur
Roda JC wil uiterlijk op 20 maart garanties omtrent FC Limburg hebben, anders trekt de club uit Kerkrade zich terug uit het project. De KNVB geeft de Stuurgroep Topvoetbal Limburg tot 1 april de tijd. De voorvechters van een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard presteren vandaag de financiële onderbouwing van hun plannen.
Fortuna Sittard heeft signalen gekregen dat de KNVB bij het afketsen van een fusie de licentie zal intrekken. De stichting Trots Op Fortuna (TOF) heeft een reddingsplan voor de club klaar, maar dat is voor het bestuur nog geen reden om af te treden. De enige twee commissarissen Sjra Phillipen en Jo Abelshausen hebben zich zwart op wit aan een fusie gecommitteerd en veel privékapitaal in de club gestoken. Bij een fusie zal de provincie Limburg naar verluidt de schuldsanering van de club regelen. Voor Phillipen en Abelshausen houdt dat in dat zij nog iets van hun geld terug zullen zien.
Bronquote:Dinsdag D-day! - Gemeentes op audiëntie bij provincie!
De krant van wakker Nederland weet vanmorgen te melden dat volgende week vrijdag (20 maart 2009) als ultimatum geldt voor de fusie-besprekingen. Wij kunnen u echter melden dat 3 dagen eerder de daadwerkelijke beslissing zal gaan vallen.
Op dinsdag 17 maart zal een afvaardiging van de gemeente Kerkrade en de gemeente Sittard-Geleen op audientie gaan bij Frissen en zijn collega's. Indien tijdens dit overleg een oplossing wordt gevonden voor de financiële problemen in Sittard zal de stemming binnen STAK & Stichting slechts een formaliteit zijn. Beide organen zullen dan zonder al te veel moeite instemmen met het fusie-verhaal. De toekomst van onze geliefde club ligt dus in handen van een aantal ambtenaren zonder enig gevoel met Roda JC en/of Fortuna. Concluderend kunnen we zeggen dat als het tegenzit we volgende week een staatsbegrafenis dienen te organiseren voor onze club, zit het mee dan mogen we ons opmaken voor een 2de carnaval dit jaar!
ik zie het niet echt meer zitten dat het nog goed gaat komenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:07 schreef planethugo het volgende:
het echt besluit valt dinsdag:
[..]
Bron
Harm luistert al goed.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:01 schreef iehlaak het volgende:
Hopelijk speelt hij zonder Janssen en Matondo. Zoiets lijkt me wel aardig:
Castro
de Wree de Fauw Kah de Jong
Meeuwis Vormer
Delorge Hadouir Bodor
Cissé
0-0 bij rust beschouw ik als goed spelen. Maar als Groningen scoort dan kunnen we ook meteen ophouden.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:40 schreef iehlaak het volgende:
Ik heb het gevoel dat we wel eens aardig zouden kunnen gaan spelen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:50 schreef Timo20 het volgende:
k* knvb!!!! bah bah bah. triest dat ze daar een vrije trap krijgen. stelletje trieste figuren![]()
![]()
![]()
en dat hadouir die bal niet afspeelt bij een 0-0 stand: ook afschieten! arrogante klootzak!![]()
![]()
![]()
heb je het gezien? hadouir die de bal maar hoeft af te spelen op ( ik geloof) Cisse die dan vrij baan heeft naar de keeper. Nee, meneer gaat weer alleen. mijn fucking god, wat doet die kerel nog in het elftal? stempel op de kop en weg ermeequote:
Ja, hij bakt er weinig van en heeft de uitstraling van een geslagen hond, maar ik betwijfel of het nog wat oplost. Bovendien wordt hij natuurlijk geconfronteerd met allerlei randzaken waar hij ook niks aan kan doen, maar die wel invloed hebben. Hoofdverantwoordelijken voor dit seizoen zijn dan ook bestuur en management.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 09:38 schreef DarkShine het volgende:
Harm rot op!
Gozer... niet dat ik het gisteren heb gezien (1e keer dit seizoen) maar weet alsjeblieft waar je over praat. Imho zijn juist Linssen en Janssen iedere keer de zwakste mensen. Vormer is uitgegroeid tot 1 van de publiekslievelingen vanwege zijn inzet en voetbal. En De Wree is juist een speler die eens rust brengt achterin.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 09:45 schreef TvhN het volgende:
Wat waren jullie verschrikkelijk slecht zeg, en dan met name op het gebied van positiespel. Jullie hebben echt wel een paar goede voetballers (de Fauw, Meeuwis, Cisse etc.), maar het komt er totaal niet uit. Waarom houdt die trainer spelers als Linssen en Willem Janssen op de bank? Die Vormer bijvoorbeeld kan er echt helemaal niets van.Daarnaast viel die nieuwe Belg, de Wree, behoorlijk door de mand.
Als jullie zo doorgaan betwijfel ik zelfs of jullie het in de nacompetitie wel redden. Sterkte...
Nee, alsof het zonder Linssen en Janssen geweldig gaat. Ik heb beide spelers vaak genoeg zien spelen om tot een oordeel te komen. Hetzelfde geldt voor Vormer. Dan vind ik dat die twee toch over meer kwaliteit beschikken.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:13 schreef LeonH het volgende:
[..]
Gozer... niet dat ik het gisteren heb gezien (1e keer dit seizoen) maar weet alsjeblieft waar je over praat. Imho zijn juist Linssen en Janssen iedere keer de zwakste mensen. Vormer is uitgegroeid tot 1 van de publiekslievelingen vanwege zijn inzet en voetbal. En De Wree is juist een speler die eens rust brengt achterin.
Dus kijk alsjeblieft eens wat vaker of hele wedstrijden i.p.v. een 1 wedstrijdmening...
De Wree is inderdaad een aanwinst. Vormer is geen topper, maar wel een nuttige speler in dit elftal, hoewel het gegeven dat hij publiekslieveling is vooral wat zegt over de verwrongen wijze waarop een deel van het Rodapubliek naar voetbal kijkt (zo zijn er bijvoorbeeld nog altijd mensen die Peter van Houdt een betere pits dan Yannis Anastasiou vindenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:13 schreef LeonH het volgende:
[..]
Gozer... niet dat ik het gisteren heb gezien (1e keer dit seizoen) maar weet alsjeblieft waar je over praat. Imho zijn juist Linssen en Janssen iedere keer de zwakste mensen. Vormer is uitgegroeid tot 1 van de publiekslievelingen vanwege zijn inzet en voetbal. En De Wree is juist een speler die eens rust brengt achterin.
Dus kijk alsjeblieft eens wat vaker of hele wedstrijden i.p.v. een 1 wedstrijdmening...
Hadden we d'r Yannis nog maar eens...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De Wree is inderdaad een aanwinst. Vormer is geen topper, maar wel een nuttige speler in dit elftal, hoewel het gegeven dat hij publiekslieveling is vooral wat zegt over de verwrongen wijze waarop een deel van het Rodapubliek naar voetbal kijkt (zo zijn er bijvoorbeeld nog altijd mensen die Peter van Houdt een betere pits dan Yannis Anastasiou vinden). Wat Janssen betreft ben ik het echter pertinent met je oneens. Het spel van Janssen voegt wat toe aa Roda, door zijn loopvermogen en sluwheid weet hij elke wedstrijd wel een aantal maal gevaar te stichten en ik zou hem in dit Roda dan ook altijd opstellen.
Niet dat FCG veel beter was. Als dat slechte Roda iets wat op een aanval leek liet zien stond het achterin bij FCG ook op breken...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 09:45 schreef TvhN het volgende:
Wat waren jullie verschrikkelijk slecht zeg
Als we zo onder een fusie uitkomen moeten we maar voor het eerst degraderen uit de Eredivisiequote:Als jullie zo doorgaan betwijfel ik zelfs of jullie het in de nacompetitie wel redden. Sterkte...
precies lekker makkelijk om dan meteen op de scheids af te geven (hoewel terecht in die 2 situaties) maar voor de rest was het ook weer niks wat ze lieten zienquote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:02 schreef Professional het volgende:
En Harm gaat nu weer eens zeiken op de scheidsrechter. Hij heeft misschien gelijk maar kan zich toch echt beter bezig houden met andere zaken. Breng die lamzakken eens aan het voetballen.
En als ik de samenvatting bekijk en ik zie Hadiour op de goal afrennen terwijl Cisse megavrij staat in het midden en dan ook nog eens tegen de speler voor je aanschieten dan word ik echt niet goed. Als medespeler zou ik hem echt finaal verrot gescholden hebben.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:45 schreef LeonH het volgende:
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)etErBlijkbaarUit.htm
Het was ook niet best van onze kant, maar dat was van te voren wel te voorspellen. Ik had meer van Roda verwacht, vooral voetballend gezien. Ik schat jullie, kwa spelersmateriaal, toch hoger in dan clubs als Volendam, De Graafschap, ADO Den Haag, Willem II, Heracles Almelo.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:47 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Niet dat FCG veel beter was. Als dat slechte Roda iets wat op een aanval leek liet zien stond het achterin bij FCG ook op breken...
[..]
Mwoh, het was niet geweldig, maar anderzijds werd er in Groningen ook weinig weggegeven en tegenwoordig mogen we daarbij Groningen-uit niet ontevreden over zijn. We zijn door de scheids en in details geklopt. Maar als Hadouir die bal afgeeft, wat hij natuurlijk had moeten doen, dan wordt het waarschijnlijk 0-1 en hadden we zomaar kunnen winnen.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:18 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
precies lekker makkelijk om dan meteen op de scheids af te geven (hoewel terecht in die 2 situaties) maar voor de rest was het ook weer niks wat ze lieten zien
Het zal de 22e in ieder geval los gaan.quote:
Er is te weinig balans. We kunnen bijna een elftal met controlerende middenvelders opstellen, maar er is niemand (fit) die de goals maakt. We hebben vier centrumspitsen:quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:54 schreef TvhN het volgende:
[..]
Het was ook niet best van onze kant, maar dat was van te voren wel te voorspellen. Ik had meer van Roda verwacht, vooral voetballend gezien. Ik schat jullie, kwa spelersmateriaal, toch hoger in dan clubs als Volendam, De Graafschap, ADO Den Haag, Willem II, Heracles Almelo.
Het gebrek aan scorend vermogen is inderdaad absoluut een groot probleem. Met een spits erbij die er een stuk of 15 inschiet hadden we in de middenmoot gestaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:13 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Er is te weinig balans. We kunnen bijna een elftal met controlerende middenvelders opstellen, maar er is niemand (fit) die de goals maakt. We hebben vier centrumspitsen:
Oper: Loopt in de eredivisie 31 op 97. Vaak geblesseerd. Rest van het seizoen uitgeschakeld
Yulu: 8 op 55. Naast zijn doelpunten totaal geen waarde voor het team.
Van Tornhout: 5 op 59. Hele seizoen zwaar geblesseerd geweest. Weer terug, maar weer geblesseerd.
Gommans: 7 op 45. Verhuurd en zwaar geblesseerd.
!
Tyton is geblesseerd tochquote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:49 schreef Professional het volgende:
Mardulier is ook geen reet waard, zet dat Tyton erin. Maar die is weer geblesseerd. Je zou bijna terug verlangen naar Damjanac en Kaesmann!
ik hoor van geel nog zeggen in augustus dat 'de prioriteit niet zozeer bij nieuwe spitsen ligt maar bij het behouden van de huidige voorhoede die genoeg kwaliteit bezit...'quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het gebrek aan scorend vermogen is inderdaad absoluut een groot probleem. Met een spits erbij die er een stuk of 15 inschiet hadden we in de middenmoot gestaan.
Dat was Vandamme. Geblesseerd en vaker te licht bevonden voor het eerste...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:09 schreef TheYoung1 het volgende:
En ik weet niet, of er in het beloften-elftal een kandidaat speelt.
Vandamme is sowieso geen scorende spits. Buiten Oper hebben we die gewoon niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:24 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat was Vandamme. Geblesseerd en vaker te licht bevonden voor het eerste...
Ik ben bang, dat ik 1 van de weinige ben, die hem idd meer aan het spelen had gezien. Zeker nu.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:24 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat was Vandamme. Geblesseerd en vaker te licht bevonden voor het eerste...
Oper die, door zijn vele blessures, amper speelt scoort in verhouding in meest...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Vandamme is sowieso geen scorende spits. Buiten Oper hebben we die gewoon niet.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:16 schreef Timmie1983 het volgende:
Zou het juridisch niet mogelijk zijn om spelers als Castro, Hadouir en Kah aan te klagen wegens het opgeven van onjuiste informatie aan, pak hem beet, de belastingdienst? Ze staan namelijk ten onrechte geregistreerd als profvoetballer...
Ik zie Roda thuis misschien ook nog wel winnen van Ajax. Sterker: Ik zie ze eerder winnen van Ajax dan van Volendam.quote:Op zondag 15 maart 2009 09:38 schreef Plato1980 het volgende:
Gezien het programma zou het eigenlijk mogelijk moeten zij om geen laatste te worden. Als de thuiswedstrijden tegen ADO, Volendam en Willem II gewonnen worden, wat normaalgesproken zou moeten lukken, dan ben je denk ik zo ver. Weet je nog een andere wedstrijd te winnen dan kan ook de nacompetitie nog ontlopen worden. Toch zou k daar niet al teveel geld op in willen zetten.
Dat sluit ik ook zeker niet uit, ik probeerde het even rationeel te benaderen, maar bij Roda is dat meestal niet mogelijkquote:Op zondag 15 maart 2009 11:26 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ik zie Roda thuis misschien ook nog wel winnen van Ajax. Sterker: Ik zie ze eerder winnen van Ajax dan van Volendam.
Misschien presteren de spelers weer wat beter als ze zelf ook eens weten waar ze aan toe zijn.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:30 schreef iehlaak het volgende:
Als tegen ADO bekend is dat de fusie niet doorgaat, gaan de supporters dan weer 100% achter Roda staan?
Als tegen ADO bekend is dat de fusie wel doorgaat, gaan de supporters dan 100% achter ADO staan zodat Roda degradeert?
Grappig zeg. Eerst werd Hadiour op handen gedragen hier, ook al speelde ie slecht. Ook werd er nog geklaagd dat Castro dit keer de pispaal was samen met De Jong dat deze nooit iets goed konden doen... En nu ditquote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:16 schreef Timmie1983 het volgende:
Zou het juridisch niet mogelijk zijn om spelers als Castro, Hadouir en Kah aan te klagen wegens het opgeven van onjuiste informatie aan, pak hem beet, de belastingdienst? Ze staan namelijk ten onrechte geregistreerd als profvoetballer...
Niet door mij hoor. Het is een egoïst en een onrustzaaier. Helaas moet hij, gezien de selectie, wel opgesteld worden.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:24 schreef LeonH het volgende:
[..]
Grappig zeg. Eerst werd Hadiour op handen gedragen hier, ook al speelde ie slecht.
En het is een ongelofelijke luie lam-bal eerste klasquote:Op zondag 15 maart 2009 15:35 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Niet door mij hoor. Het is een egoïst en een onrustzaaier. Helaas moet hij, gezien de selectie, wel opgesteld worden.
Maar als het aan mij lag....![]()
Misschien, maar hij is ook 1 van onze beste spelers en zo ongeveer de enige die met een individuele actie een wedstrijd open kan breken. Hij moet dan ook altijd spelen, want zonder hem is de creativiteit helemaal nul.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:38 schreef LeonH het volgende:
[..]
En het is een ongelofelijke luie lam-bal eerste klas
Dat dus.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Misschien, maar hij is ook 1 van onze beste spelers en zo ongeveer de enige die met een individuele actie een wedstrijd open kan breken. Hij moet dan ook altijd spelen, want zonder hem is de creativiteit helemaal nul.
ik dacht dat dat plan afgelopen vrijdag aan beide directies voorgelegd was?quote:De stuurgroep legt op dit moment de laatste hand aan het Businessplan, dat later deze week gepresenteerd gaat worden.
morgen gaan de gemeentes met frissen praten, vrijdag valt de beslissing zoals ik het begrepen heb. Maar de stuurgroep TOPVOETBAL(HAHAHA) limburg zegt wel vaker iets dat niet blijkt te kloppen....quote:Op maandag 16 maart 2009 14:22 schreef TheYoung1 het volgende:
Morgen zou er toch een defeniteif voorstel/planning/begrotingsstatuut bekend gemaakt worden?
quote:Vertrouwen in Van Veldhoven volledig zoek bij Roda JC
EXCLUSIEF - Het rommelt opnieuw bij Roda JC. De club uit Kerkrade stevent keihard af op degradatie, de spelers hebben geen vertrouwen meer in trainer Harm van Veldhoven en intussen voelt geldschieter Arnold Hendriks zich volledig genegeerd.
In de eerste dagen na zijn aanstelling eind november 2008 noemden de spelers van Roda Van Veldhoven nog een verademing vergeleken bij zijn ontslagen voorganger Raymond Atteveld, die veel kwaad bloed zette met zijn driftbuien.
Inmiddels verlangt een deel van de selectie alweer terug naar de Amsterdammer. Niet naar zijn gedrag, maar wel naar zijn voetbalinhoudelijke aanpak. Van Veldhoven komt er juist heel slecht vanaf in gesprekken met spelers. Ze noemen hem slap en tactisch zwak.
Op de achtergrond voelt geldschieter Arnold Hendriks zich genegeerd. Hij was blij dat er in juli met de aanstelling van Martin van Geel als manager voetbalzaken iemand met voetbalverstand in huis was gehaald, maar is inmiddels veel minder enthousiast. Hendriks was bereid te investeren in jonge spelers met potentie, maar naar eigen zeggen heeft Van Geel hem nooit om advies gevraagd.
Na de verloren bekerwedstrijd tegen FC Volendam van begin deze maand was de maat vol voor Hendriks. De man die Roda JC in het verleden overeind hield met financiële injecties belde met trainer Van Veldhoven, sprak zijn ongenoegen uit over enkele keuzes van de Brabander en souffleerde hem over de opstelling.
Een uitdrukkelijke wens van de textielbaron was het meespelen van Pa-Modou Kah. En zowaar, drie dagen later keerde de Afrikaanse Noor terug in de basis van Roda voor het thuisduel met FC Utrecht. 'Ach, zoals iedereen heb óók ik een mening over voetbal. Ik heb de trainer inderdaad twee keer gebeld om mijn mening te geven over een aantal zaken', aldus Hendriks.
VI
Beter wordt alleen Kuijer in dat plaatje vermeld. Narinx werd/wordt alleen maar onder druk gehouden door deze smeerlapquote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:08 schreef iehlaak het volgende:
Dat onderzoekje van hypercube:
[ afbeelding ]
Met hoeveel pixels heb je dit plaatje moeten verkeinen om ervoor te zorgen dat die kuusjekop van Kuijer niet het hele beeldscherm in beslag neemtquote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:08 schreef iehlaak het volgende:
Dat onderzoekje van hypercube:
[ afbeelding ]
ach gut ben je nog steeds pro-narinx? Hij kan leuk babbelen maar daarachter gaat gewoon een regelrechte leugenaar schuil. Als ie dan zo tegen een fusie zou zijn dan had ie het allang moeten dwarsbomen of opstappen en niet opeens de grootste pro-fusie aanhanger gaan spelen. Daarnaast kunnen we nu ook niet bepaald zeggen dat het er beter op geworden is sinds narinx aan het roer staat. Kortom: veel gelul, weinig inhoudquote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:46 schreef LeonH het volgende:
[..]
Beter wordt alleen Kuijer in dat plaatje vermeld. Narinx werd/wordt alleen maar onder druk gehouden door deze smeerlap
volkomen mee eensquote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:52 schreef planethugo het volgende:
[..]
ach gut ben je nog steeds pro-narinx? Hij kan leuk babbelen maar daarachter gaat gewoon een regelrechte leugenaar schuil. Als ie dan zo tegen een fusie zou zijn dan had ie het allang moeten dwarsbomen of opstappen en niet opeens de grootste pro-fusie aanhanger gaan spelen. Daarnaast kunnen we nu ook niet bepaald zeggen dat het er beter op geworden is sinds narinx aan het roer staat. Kortom: veel gelul, weinig inhoud
quote:Juist in misschien wel het moeilijkste en turbulenste seizoen uit de historie is het zaak en wenselijk dat de gelederen gesloten blijven en de rust zo veel als mogelijk wordt bewaard. Daarom is het teleurstellend te moeten constateren dat de heer Arnold Hendriks zich juist op dit moment heeft geuit in de media. Roda JC heeft de heer Arnold Hendriks dit seizoen overal in proberen te betrekken.
Kritiek op Nolchen is meestal het begin van het einde van een werknemer van Roda. Go Nol!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:09 schreef DarkShine het volgende:
Mag ik trouwens even kotsen op het "statement" van 'Roda JC'? Hoe durft het huidige bestuur, de RvC en spelersgroep Nol een dergelijke schop na te geven?!
[..]
Nol laat zich tenminste niet als een naief schaap naar de slachtbank leiden. Die man heeft een winnaarsmentaliteit en dat is zeldzaam in het bestuur van Roda.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:00 schreef Plato1980 het volgende:
Het is niet handig van Nol, hij had het misschien niet moeten doen, maar het is lachwekkend dat het bestuur over het belang van het bewaren van de rust en de eenheid durft te spreken.
Nee, natuurlijk niet. De mentaliteit in de Mijnstreek is waardeloos en in zekere zin krijgt men nu wat men verdient.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:47 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Nol laat zich tenminste niet als een naief schaap naar de slachtbank leiden. Die man heeft een winnaarsmentaliteit en dat is zeldzaam in het bestuur van Roda.
Ik moet zeggen dat ik steeds meer teleurgesteld raak in de slaafse mentaliteit van de mensen in de mijnstreek. Toen de mijnen dichtgingen was het ja-en-amen, toen het geld vanuit Den Haag naar Maastricht ging sliepen ze en nu Roda en Fortuna langzaam opgedoekt worden maakt slechts een handvol mensen zich druk. Straks klagen als ze voor betaald voetbal naar Maastricht moeten, nu de supporters uitfluiten die een 15 minuten te laat actie uitvoeren. Die mensen hebben vroeger veel te goed naar de kerk en de politici geluisterd en dat zit er nu nog in.
Stel je voor: We sluiten de haven in Rotterdam, sluizen de compensatiemiddelen naar Den Haag en laten vervolgens Feyenoord met Sparta fuseren (om in de toekomst op te gaan in Ajax en te gaan spelen in Amsterdam). Zouden die Rotterdammers dit allemaal slikken?
Nee hoor, zij gaan niet naar het nieuwe stadion in Maastricht rijden. Maar ze gaan dan uiteraard wel kankeren dat de kloep kapot is gemaakt.quote:Op donderdag 19 maart 2009 01:45 schreef Schimpie het volgende:
Zeker 75% van het publiek bestaat uit dat soort types. Ik ben ervan overtuigd dat het merendeel van die lieden binnen 2 jaar na een eventuele fusie gewoon weer in het stadion is te vinden.
Zolang ze in het PLS blijven uiteraard. Maar als ze afhaken bij een verhuizing naar Maastricht dan heeft de fusieclub daar niks aan natuurlijk.quote:Op donderdag 19 maart 2009 08:00 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Nee hoor, zij gaan niet naar het nieuwe stadion in Maastricht rijden. Maar ze gaan dan uiteraard wel kankeren dat de kloep kapot is gemaakt.
SVNquote:Op donderdag 19 maart 2009 11:45 schreef Timmie1983 het volgende:
Als die fusie er komt, zeg ik het Nederlandse betaalde voetbal vaarwel. Het wordt dan vrijwel wekelijks ijshockey kijken in Geleen bij de Eaters
en af en toe eens naar SVN , want met Alemannia Aachen en de rest van het Duitse voetbal heb ik niets, laat staan met die club uit de banlieue van Luik
Eja, dichtsbijzijnde club voor mijquote:
ben je al eens bij alemannia geweest? 1x en je bent verkochtquote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:45 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Eja, dichtsbijzijnde club voor mij
en als we weten dat de stichting roda jc volgens mij niet veranderd is kwa stemming (2-4) dan is de enige hoop nog de gemeente sittardquote:Een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard is een stap dichterbij gekomen. Eén van de belangrijkste spelers in het fusieproces, de Stichting Administratiekantoor Roda JC (STAK), staat open voor een fusie tussen beide clubs. Dat zegt voorzitter Prieckaerts van de Stichting tegenover L1.
STAK zegt dat Roda haar positie in Limburg moet versterken. Een fusie is volgens die stichting een goed middel. 'Wij zullen een fusiebesluit daarom niet tegen houden', aldus STAK.
STAK en Stichting Roda zijn de enige partijen die het fusieproces nog kunnen tegenhouden. Vrijdag vergaderden beide stichtingen in Kerkrade. Stichting Roda JC moet zich nog uitspreken over de fusieplannen. Dat zal vermoedelijk volgende week gebeuren.
quote:De Stichting Administratiekantoor (STAK) en de Stichting hebben vrijdag een toelichting gekregen op het businessplan van de stuurgroep die de fusiemogelijkheden onderzoekt. De STAK beschouwt de plannen als 'een positieve bijdrage om de Limburgse identiteit te versterken', terwijl de Stichting meer zekerheid verlangt over een aantal zaken.
Volgens voorzitter Jos Muller zal de Stichting niet akkoord gaan met een fusieverzoek als niet eerst aan alle voorwaarden is voldaan. ,,Wij willen zoveel mogelijk zekerheid dat een fusievariant een duidelijke meerwaarde heeft ten opzichte van een stand-alone versie van Roda”, aldus Muller. ,,Dat is nu nog niet het geval."
De STAK wacht op een formeel verzoek van de Raad van Commissarissen om haar goedkeuring te geven. Bij een positief antwoord is de Stichting als laatste orgaan aan zet. ,,De toelichting die we vandaag (vrijdag, red.) hebben gekregen biedt wat ons betreft nog steeds te weinig zekerheid over de voorwaarden die aan een fusie zijn gesteld", aldus Muller. ,,En we geven geen goedkeuring aan een fusie onder voorwaarden. Volgens de stuurgroep en de Raad van Commissarissen zijn de vooruitzichten met betrekking tot een aantal onzekere factoren goed. Dan heb je het onder andere over de schuldsanering, de rol van provincie en gemeenten, en de steun vanuit het bedrijfsleven. Maar wij willen meer inzicht in bepaalde posten. Het is wat ons betreft geen rapport waar geen speld tussen te krijgen is.”
Als we toch moeten verdwijnen, doe dan maar degradatie. Als wij niet, dan jullie ook niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:33 schreef planethugo het volgende:
2 zeker, ene zwalkte en 3 waren voor maar opeens wisten de voorstanders niet meer dat de voorzitter dan dé stem had dus dat boeit al niet meer.
[..]
De trots van het zuiden wordt vervangen door de bedelaar uit het zuiden. Hoeveel geld gaan ze krijgen van de overheid? 7 miljoen voor Fortuna, 3 voor roda en dan nog eens drie jaar lang 4 miljoen overbuggingskrediet per jaar? 22 miljoen dus. Om je dood te schamen. Ik zou niet op de tribune durven zitten!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:48 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Als we toch moeten verdwijnen, doe dan maar degradatie. Als wij niet, dan jullie ook niet.
Hup ADO
Dat lijkt me een reden te meer om tegen een fusie te zijn. Hoe eerder Van Eijndhoven en co weg zijn hoe beter het is!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:04 schreef LeonH het volgende:
Van Eijndhoven is de hele boel gek aan het maken, en duwt iedereen met de rug tegen de muur door te roepen dat de RvC dan helemaal op zou stappen.
' Een positieve bijdrage aan de Limburgse identiteit'. Hoe verzin je zulke onzin?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:54 schreef planethugo het volgende:
De stak zal nu dan nog niet definitief voorgestemd hebben maar dat gaat wel gebeuren, zeker als de voorzitter al met zulke teksten komt: STAK beschouwt de plannen als 'een positieve bijdrage om de Limburgse identiteit te versterken'. WTF hebben wij als roda met de limburgse identiteit te maken. Opzouten idioten!
Zo denk ik er ook over, maar het probleem is dat de mensen binnen de stichting en evt. stak geen zin hebben om die miljoenenschuld op de nek te krijgen waar Eijndhoven en co. nu wel mee dreigen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een reden te meer om tegen een fusie te zijn. Hoe eerder Van Eijndhoven en co weg zijn hoe beter het is!
Plus misschien Oper, Bodor en Janssen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:18 schreef iehlaak het volgende:
Hebben we eigenlijk nog wel voldoende spelers om de bank vol te krijgen?
keeper
De Wree
De Fauw
Kah
De Jong
Delorge
Linssen
Meeuwis
Addo
Yulu-Matondo
Cissé
Bank:
Mardulier
Knops
Sutchuin
over kutmomenten gesproken jaquote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:41 schreef LeonH het volgende:
En net alsof de ellende niet erger kan, hadden ze een Huntelaar-vraag bij Ik Hou Van Holland met beelden van de bekerwedstrijd tegen Ajax... 10 seconden scheelde het...
Voor de tv. Om naar het stadion te gaan is het niet leuk, maar voor de tv vind ik die 12.30 uur wedstrijd altijd heerlijk.quote:Op zondag 22 maart 2009 10:51 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
over kutmomenten gesproken ja![]()
pff en over kuttijden gesproken, waarom spelen we in godsnaam om half 1 dalijk al thuis tegen ado
We gaan FTW!!!!quote:Op zondag 22 maart 2009 11:07 schreef DarkShine het volgende:
Daar gaan we dan maar weer met frisse tegenzin...
Als Bossen die schalbe van matenaaier Buijs met een gele kaart had beloond, dan had dat kunnen gebeuren inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:27 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Meeuwis had ook best z'n 2e geel kunnen hebben anders. Wat dat betreft niets te klagen lijkt me. 2-0, wordt nog spannend onderin de laatste weken wanneer de staartclubs plotseling punten gaan/blijven pakken..
quote:[...]Kort nadat Oper aan zijn tweede gele kaart was ontsnapt - het enige smetje op het verder vlekkeloze optreden van Ruud Bossen - nam hij een afgeslagen corner met succes op de schoen: 1-0. [...]
ja graag! Kan t zelf niet lezen vandaag namelijk....quote:Op maandag 23 maart 2009 09:49 schreef DarkShine het volgende:
Iemand intresse in de LD/DDL Pravda artikelen?
De provincie wilt het via het sportplan Sittard doorsluizen naar de fusieclub.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:03 schreef Zemi77 het volgende:
Volgens het "businessplan" gaat de Provincie de komende 3 jaar 3 miljoen per jaar investeren in de fusieclub. Mag dit eigenlijk wel? Ik dacht dat dat soort overheidssteun verboden was. Ik weet nog dat NEC enorm op zijn flikker heeft gehad omdat ze voor 1 euro het stadion van de gemeente kochten om het vervolgens weer voor x miljoen terug te verkopen.
'quote:Op maandag 23 maart 2009 11:58 schreef DarkShine het volgende:
[..]
De provincie wilt het via het sportplan Sittard doorsluizen naar de fusieclub.
ja precies, mag langzaam wel eens tijd worden dat er duidelijkheid komt, want dit is ook niks allemaal van die tegenstrijdige berichtenquote:Op woensdag 25 maart 2009 15:49 schreef Schimpie het volgende:
Hoe lang gaan ze ons nog in onzekerheid laten? Ik heb onderhand wel genoeg van het hele spelletje.
De ene dag hebben ze al een shirtje klaarstaan en de volgende dag krijg je weer zo'n bericht, wat moet je daar nou van denken?
In Aken ook al.....quote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In Maastricht lachen ze zich ondertussen rot.
ik voel de bui al hangenquote:Stichtingsbestuur bij elkaar
maandag, 30 maart 2009 16:42
Stemmen over fusie
Heden avond zit de Stichting Roda JC in het Parkstad Limburg Stadion om te stemmen over een fusie met Fortuna Sittard. Dit bericht bereikte fanproject98.nl zojuist. Hoe en wat is ons niet bekend. Heeft Narinx dan ineens wel getekend? Heeft STAK al haar akkoord gegeven? Wel zeker is dat wethouder Terpstra bij de stemming aanwezig is. Wat deze wethouder hier in hemelsnaam te zoeken heeft is ons onbekend. Duidelijk is dat Terpstra fusievoorstander is en alleen al om deze reden is zijn aanwezigheid discutabel. Zodra ons meer informatie bereikt zullen wij dit onmiddelijk aan u mededelen.
Er is geen besluit genomen.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:31 schreef planethugo het volgende:
wat ik zoal hoor is het nieuws wat komen gaat ook niet al te positief nee
quote:Op maandag 30 maart 2009 20:35 schreef Zemi77 het volgende:
Maar ja er gaan ook geruchten over red bull.
Zie je het al voor je volgend jaae Roda red bull oftewel Roda RB.
Dat is een slecht teken, want dat zou weleens kunnen betekenen dat men voor Roda-Ajax niet met een fusie durft in te stemmen.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:43 schreef planethugo het volgende:
niet voor zondag? Gaan we nu alweer nieuwe deadlines krijgen?
en men hoopt dat de twee uitwedstrijden de rust doen weder keren......quote:Op maandag 30 maart 2009 20:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is een slecht teken, want dat zou weleens kunnen betekenen dat men voor Roda-Ajax niet met een fusie durft in te stemmen.
Schandalig.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:05 schreef Zemi77 het volgende:
Stichting Roda JC stemt voor fusie
De Stichting Roda JC heeft vanavond ingestemd met de fusie met Fortuna Sittard. Dat meldden bronnen rond de stichting. Het besluit is genomen op aandringen van wethouder Terpstra van Kerkrade, die uitstel van de beslissing niet wilde accepteren.
De Stichting wilde het besluit eigenlijk uitstellen tot aanstaande zondag. De stichtingsleden vonden dat ze nog onvoldoende zicht hadden op de financiele onderbouwing van de fusieplannen.
De Stichting Roda JC zou eigenlijk pas in beeld komen na de besluiten door directie en STAK. Door de tijdsdruk werd de Stichting nu al om een voorlopige uitspraak gevraagd.
L1
Und alles ist vorbei, tsjuss!
quote:Wethouder Terpstra manipuleert Stichting Roda JC tot ‘Ja’
Onderstaand bericht betreft wel degelijk het gehele gebeuren van heden avond. Er is blijkbaar niets zo veranderlijk als een mens. Zo staat Jos Muller de Roda JC-supporters nog te woord en zegt hij dat er op deze manier niets besloten wordt; zo doet Jos Muller nog geen uur later een belrondje onder de Stichtingsleden. Niet de Stichting, niet Huub Narinx, maar wethouder Terpstra bepaalt het beleid bij Roda JC. Hij nam geen genoegen met het standpunt van de Stichting Roda JC en dwong Jos Muller tot een 'belrondje'. Het resultaat: 3 voor, 2 tegen en 1 blanco en het lot over onze club is bepaald. Ongelofelijk maar waar!
Wat wil je, er zit een buschauffeur in die stichting. Niks tegen buschauffeurs, maar voor zo'n functie is zo'n man natuurlijk absoluut niet capabel. Hij is niet gewend aan dit soort praktijken en laat zich makkelijk beinvloeden. Je kunt het de man niet eens echt kwalijk nemen, maar er is natuurlijk wel misbruik van gemaakt.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:07 schreef planethugo het volgende:
dit is toch niet te geloven. het dringt nog niet echt tot me door.....
wat een domme idioten zijn die voorstemmers in de stichting toch. Die laten zich echt alles aanpraten, en zoiets beslist over het lot van onze club!!!!
Ik ken smileys die geschikter zijn!quote:
hoe naief kun je nu nog reageren! ongeloofelijkquote:Op maandag 30 maart 2009 23:48 schreef LeonH het volgende:
Als Fortuna de financiën niet rond krijgt, gaat daar hoogstwaarschijnlijk de stekker er uit en krijgt Roda het provinciegeld aangezien nu dus blijkt dat zij wel "goedwillig" tegenover een fusie staan. Dan zal de club wel verder gaan onder Roda Kerkrade of Roda Limburg. Dus geen fusienaam Ik verwacht dat dit de hele insteek er achter is. En zolang er geen papieren zijn getekend...
quote:Es gibt nicht viel auf dieser Welt
Woran man sich halten kann.
Manche sagen "die Liebe"!
Vielleicht ist da was dran.
Und es bleibt ja immer noch Gott,
Wenn man sonst niemand hat.
Und wir, wir glauben an Roda!
Das Leben hat sie hart gemacht.
Es kann so viel passieren,
Es kann so viel geschehen,
Nur eins weiss ich hundertprozentig:
Nie im Leben würde ich zu Sporting gehen!
Ich meine, wenn ich 20 wär
Und supertalentiert,
Und Real Madrid hätte schon angeklopft
Und die Jungs aus Manchester.
Und ich hätt auch schon für Deutschland gespielt
Und wär mental topfit
Und Uli Höneß würde bei mir auf der Matte stehen;
Ich würde meine Tür nicht öffnen,
Weil's für mich nicht in Frage kommt,
Sich bei so Leuten wie den Sporting seinen Charakter zu versauen!
Chorus:
Wir würden nie zum FC Sporting Limburg gehen!
Das woll'n wir nur mal klarstellen,
Damit man uns richtig versteht.
Bridge:
Wir haben nichts gegen Limburg,
Wir würden nur nie zu den Sporting gehen
(Instrumentalsolo)
Muss denn sowas wirklich sein,
Ist das Leben nicht viel zu schön,
Sich selber so wegzuschmeißen
Und zum Sporting Limburg zu gehen?
Chorus
Was für Eltern muss man haben
Um so verdorben zu sein,
Einen Vertrag zu unterschreiben
Bei diesem Scheißverein??
Chorus 2:
(Niemals zu den Sporting geh'n)
(Nie zu den Scheiß-Sporting gehn)
Repeat Chorus 2
Wat een onzin, heb je een fles strorum achter je kiezen of zo?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:48 schreef LeonH het volgende:
Als Fortuna de financiën niet rond krijgt, gaat daar hoogstwaarschijnlijk de stekker er uit en krijgt Roda het provinciegeld aangezien nu dus blijkt dat zij wel "goedwillig" tegenover een fusie staan. Dan zal de club wel verder gaan onder Roda Kerkrade of Roda Limburg. Dus geen fusienaam Ik verwacht dat dit de hele insteek er achter is. En zolang er geen papieren zijn getekend...
that makes 2 of usquote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:31 schreef Plato1980 het volgende:
Ik zit hier inmiddels letterlijk huilend achter mijn computer. Ik kan gewoon niet geloven dat mijn club, mijn grote liefde waar ik al 25 jaar kom niet meer bestaat en verkwanseld is om niks alsof het een goedkope straathoer is.
En zo zijn er nog wel meer. Ik wil me eigenlijk volledig bedrinken met de fles whiskey die ik nog heb, maar dat kan ik beter niet doen.quote:
ik zit hier wat voor me uit te staren, mijn handen jeuken heel erg...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En zo zijn er nog wel meer. Ik wil me eigenlijk volledig bedrinken met de fles whiskey die ik nog heb, maar dat kan ik beter niet doen.
Nee ik kan ook nog niet slapen, de whiskey bijft dicht, maar ik heb wel een nieuwe Duvel geopend. Ik ben hier dus nog wel een uurtje.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:55 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik zit hier wat voor me uit te staren, mijn handen jeuken heel erg...
slapen zal er voorlopig wel niet inzitten
In dat geval zou ik als ik Huub was de beerput volledig opentrekken en zo bijdragen aan de ondergang van Sporting.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:55 schreef DarkShine het volgende:
Morgen, beter gezegd vandaag, zullen we nog wel iets lezen over het ontslag van Huub Narinx...
Ik ga ook niet, ik kan me ook niks veroorloven en daarom blijf ik zondag op grote afstand van het stadion en van Limburg. Ik zou komen ikijken, maar ik denk nu dat ik een strandwandeling of zo ga maken.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:24 schreef Schimpie het volgende:
Wie gaat zich zondag kunnen inhouden? Ik denk dat ik beter niet kan gaan, een strafblad kan ik helemaal niet gebruiken en die delen ze met veel plezier uit tegenwoordig.
Ik wil er niks meer mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:39 schreef planethugo het volgende:
misschien dat ik toch nog wel even ga, al is het dan alleen maar om het gedrocht richting jupiler league te schreeuwen en de verantwoordelijken nog één keer laten weten wat ik van ze vind
vrees dat t ijdele hoop is van TOFquote:31/03 TOF brengt hoop terug in Fortuna harten
31 March 2009
Draagkracht, geld en schuldensanering ontbreekt nog altijd!
Stichting TOF heeft afgelopen maanden al meerdere malen groen-gele harten sneller laten kloppen. N.a.v. de ontwikkelingen afgelopen avond (Stichting Roda JC stemt voor fusie) weigert TOF zich neer te leggen bij een op het eerste oog, niet te ontkomen fusie.
Op geheel eigen zienswijze laat TOF aan FortunaHome weten dat de strijd nog lang niet is gestreden!
TOF heeft vanaf begin af aan de pro-stemmen van het STAK en de Stichting Roda JC ingecalculeerd. Deze pro fusie stemmen zijn in Kerkrade tot tweemaal toe middels manipulatie en dwang tot stand gekomen wat iets zegt over de draagkracht in de Oostelijke Mijnstreek betreffende de fusie.
De draagkracht in de Westelijke Mijnstreek voor deze fusie is er geenszins. Roda gerelateerde Stichtingen kunnen dan wel onder druk hun goedkeuren uitspreken over een fusie en besturen kunnen hun intenties ondertekenen om te fuseren, dit is echter nog altijd iets anders dan daadwerkelijk fuseren!
Voor een fusie moeten twee partijen schuldenvrij samengaan, dient er geld en draagkracht te zijn. Juist deze drie aspecten ontbreken nog in zijn geheel! TOF stelt dan ook dat de gemanipuleerde en geforceerde stemmen van STAK en Stichting Roda JC niet bepalend zijn of een fusie daadwerkelijk tot stand zal komen. Schuldenvrij, geld en draagkracht bepalen of er gefuseerd wordt of niet.
Zolang de Stuurgroep geen passend antwoord heeft op hoe men bijvoorbeeld de schulden van Fortuna Sittard (en Roda JC) wil saneren komt er simpelweg geen fusie! De Gemeente Sittard-Geleen heeft tot driemaal toe aangegeven deze schuldensanering niet op zich te nemen.
De term 'loopplankfinanciering' kent vele vraagtekens. De Stuurgroep kan tot op heden nog altijd de vraag niet beantwoorden welke partij de schuldsanering van Fortuna Sittard op zich zal nemen. Ook blijven er grote vraagtekens zweven boven de begroting van de beoogde fusieclub. De Stuurgroep meent 6 tot 14 miljoen euro op te halen echter tot op heden is er nog geen cent overgemaakt! Er zijn ook nog geen contracten gesloten, het hele businessplan is één op papier gezette farce!
> Zonder draagkracht, geen geld, geen fusie.
> Zonder schuldensanering, geen fusie.
TOF beseft dat het onder druk en bedrog instemmen met een fusie (STAK en Stichting) als een klap aankomt in vele supportersgezichten, de stemmen zijn volgens TOF echter niet bepalend of een fusie daadwerkelijk zal plaatsvinden. Boven het dossier FC Limburg hangen volgens TOF teveel vraagtekens die ook komende maand NIET beantwoord zullen worden.
Bron: FH
Same here!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:19 schreef planethugo het volgende:
ik wil wel helpen waar mogelijk,
Het Roda publiek is er één van uitersten idd!quote:maar ik vrees dat de lol er snel af is als je na 2 maanden met 50 man staat te kijken
Ik denk dat dat wel meevalt. Natuurlijk zul je geen duizenden toeschouwers trekken in den beginne, maar ik denk dat zo'n club goed opgezet kan worden en redelijk snel zal kunnen doorstoten in de amateurklassen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:19 schreef planethugo het volgende:
ik wil wel helpen waar mogelijk, maar ik vrees dat de lol er snel af is als je na 2 maanden met 50 man staat te kijken
Ja een geweldig signaal naar de fans Harm! Alleen zijn er dalijk weinig fans meer over!quote:Roda JC legt talentvolle Cissé twee jaar langer vast
31/03/2009 18:04
Ondanks de onduidelijkheid over de op handen zijnde fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard heeft de club uit Kerkrade de optie in het contract met Sekou Cissé verlengd. De 23-jarige Ivoriaanse aanvaller is daardoor nu tot de zomer van 2011 verbonden aan de Limburgse club. Roda JC moest voor woensdag aangeven of het de verbintenis zou verlengen.
'En dat hebben we na het duel met ADO Den Haag van vorige week zondag meteen gedaan', aldus trainer Harm van Veldhoven tegen Voetbal International. 'Sekou is een jonge spits waar we heel veel vertrouwen in hebben. Een groot talent, die we momenteel als club moeten koesteren.'
'Eigenlijk was er daarom ook geen twijfel over de vraag of we met hem door wilden of niet', vervolgt Van Veldhoven. 'Bovendien is dit een opsteker voor de club en ook een goed signaal naar de fans. Hij was zelf ook blij met dit nieuws want hij is gelukkig in Kerkrade. Ik hoop dat we nog lang van zijn aanvalsdriften kunnen genieten.'
Cissé kwam in het seizoen 2004/05 voor het eerst in actie voor Roda JC. Sindsdien scoorde hij in 127 duels twintig doelpunten voor de geplaagde degradatiekandidaat uit Zuid-Limburg.
quote:De Stuurgroep Topvoetbal gaat ervan uit dat het Parkstad Limburg stadion over 2 jaar vrijwel volledig uitverkocht is. Negentig procent van de toeschouwers zou een seizoenskaart moeten hebben. De nieuwe naam van de club blijft Sporting Limburg.
ie informatie kregen Fortuna en Roda JC in het nieuwe businessplan. Op basis van dat plan moeten beide clubs een definitief akkoord geven over de fusie. De fusieclub houdt rekening met drie scenario's, waarin ook een plan is gemaakt voor degradatie van Roda JC. De verwachte begroting voor komend seizoen bedraagt elf miljoen euro. De provincie Limburg betaalt de komende twee jaar zes miljoen om de begroting te verhogen naar veertien miljoen. Nog eens twee miljoen euro extra provinciegeld is gereserveerd voor 'migratiekosten'. Daarmee zouden de twee organisaties in elkaar geschoven moeten worden.
Als sportieve ambitie meldt het businessplan een positie tussen de 7e en 12e plek op de eredivisieranglijst. Incidenteel hoopt Sporting Limburg Europees voetbal te halen.
dat is moeilijk te zeggen. Denk dat er al veel fans zijn die helemaal niet meer komen, anderen zullen misschien wel gaan flippen en een ander deel zal het gelaten aankijken.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:23 schreef Silenus het volgende:
Wat denken jullie wat de sfeer zal zijn a.s. zondag? Naargeestig en gelaten of echt een tikkende tijdbom?
We laten de trein doorrijden ipv. stoppen?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:41 schreef Jasza het volgende:
Geen domme duitse geintjes zondag he?
Danke bitte enzoquote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:57 schreef DarkShine het volgende:
[..]
We laten de trein doorrijden ipv. stoppen?
Meen je nu werkelijk dat die wedstrijd nog boeit?quote:
Voor ons wel misschien?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:02 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Meen je nu werkelijk dat die wedstrijd nog boeit?
Pak de punten dan maar, des te sneller staat Sporting op de laatste plek.quote:
Ik denk dat dit veel meer is. De schulden van Fortuna moeten immers ook betaald worden en alles bij elkaar denk ik dat het eerste jaar al circa 20.000.000 aan overheidssteun nodig is. In de jaren daarna zullen nog miljoenen vormen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:21 schreef planethugo het volgende:
En even 8 miljoen euro in een voetbalclub steken. Wat een schande, heeft de provincie niets anders te doen???
Roda bestaat niet meer, de club is dood. Ik hoop dat de voorloper vanquote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:52 schreef TheYoung1 het volgende:
Ik word er harstikke horendoldoorgedraaid van.
Wat ik voor mezelf wel zeker weet, is dat ik er zondag weer gan zijn, schreeuwen voor een overwinning maar ook dolblij met een goed gespeelde pot voetbal.
Ik ga voor Roda, de spelers, het elftal waar ik nu nog na mag kijken in het geel/zwart.
ga jij maar lekker happy klappen voor de spelers, diezelfde spelers die in de zomer met een 'boeie' gevoel het roda shirt verwisselen voor het blauwe van frissen....quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:52 schreef TheYoung1 het volgende:
Ik word er harstikke horendoldoorgedraaid van.
Wat ik voor mezelf wel zeker weet, is dat ik er zondag weer gan zijn, schreeuwen voor een overwinning maar ook dolblij met een goed gespeelde pot voetbal.
Ik ga voor Roda, de spelers, het elftal waar ik nu nog na mag kijken in het geel/zwart.
Van mij mogen we ook zelfs na-competitie gaan spelen. Alleen maar meer wedstrijden mijn Roda, hoedanook.
Wat daarna volgt, is voor mij één groot grijs ontastbaar iets. Wtf gaat nu echt gebeuren...??
Al ben ik dan niet de meest fanatieke, maar dat stukje Roda in mn borst doet heel erg pijn nu.
Aub geen rellen zondag, geen anti-spreekkoren. Alleen maar Rodagezang en aanmoedigingen voor die kerels die daar op het veld staan.
Als het dan al het einde gaat zijn, laten we dat met waardigheid doen.
Roda Jc, geel/zwart hart, tot de laatste snik!!
En jij bewijst mij nu dat je een domme lul met ongegronde vooroordelen bent. Sukkel.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:59 schreef planethugo het volgende:
[..]
ga jij maar lekker happy klappen voor de spelers, diezelfde spelers die in de zomer met een 'boeie' gevoel het roda shirt verwisselen voor het blauwe van frissen....
jij zal er waarschijnlijk over 1/2 jaar weer gewoon zitten
En dan doe je precies wat ze willen. Sporting moet een zo zwaar mogelijke start krijgen en waar kan dat beter dan in de eerste divisie. Wat zal dat mooi worden als we de stuurgroep mogen geloven: 15.000 toeschouwers tegen TOP Oss, geweldig!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:22 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
En jij bewijst mij nu dat je een domme lul met ongegronde vooroordelen bent. Sukkel.
Zolang Roda!! voetbalt, ook al is het zo dramatisch als nu, blijf ik er staan. Als jij met je zelfingenomen harses denkt, dat ik daar nog naar een opgedolven lijk wil gaan blijven kijken volgend seizoen vergis je je zwaar.
Whatever die dikke nekken daarboven ons ook door de strot willen en zullen duwen. Het is nu nog Roda Jc, en ik wil geen minuut missen van de laatste minuten van "onze jongens" in het geel en zwart.
Doe er je ding mee..
Gelukkig is er dan wel geld voor versterkingen, wat zal die Cziommer bikkelen uit tegen Telstar!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En dan doe je precies wat ze willen. Sporting moet een zo zwaar mogelijke start krijgen en waar kan dat beter dan in de eerste divisie. Wat zal dat mooi worden als we de stuurgroep mogen geloven: 15.000 toeschouwers tegen TOP Oss, geweldig!
Cziommer? Ik verwacht toch echt wel meer kwaliteit dan Cziommer, in 2011 moet Sporting immers in een uitverkocht Jos Muller Stadion kampioen worden! Stel je voor: promotie in 2010, kampioen in 2011.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:38 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Gelukkig is er dan wel geld voor versterkingen, wat zal die Cziommer bikkelen uit tegen Telstar!
Nee dat doe ik niet he...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En dan doe je precies wat ze willen. Sporting moet een zo zwaar mogelijke start krijgen en waar kan dat beter dan in de eerste divisie. Wat zal dat mooi worden als we de stuurgroep mogen geloven: 15.000 toeschouwers tegen TOP Oss, geweldig!
als er iemand hier bewijst dat ie een domme lul is dan ben je jij het wel. Die arme spelers verdienen dit niet he.... nee de meeste verdienen meer dan een ton, das een mooie pleister op de wonden voor ze, als ze die al hebben. Die dikke nekken lachen om ons, en zeker als je nog lekker blijft gaan terwijl een fusie al beklonken is. Maargoed iedereen moet doen waar ie zich lekker bij voelt.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:22 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
En jij bewijst mij nu dat je een domme lul met ongegronde vooroordelen bent. Sukkel.
Zolang Roda!! voetbalt, ook al is het zo dramatisch als nu, blijf ik er staan. Als jij met je zelfingenomen harses denkt, dat ik daar nog naar een opgedolven lijk wil gaan blijven kijken volgend seizoen vergis je je zwaar.
Whatever die dikke nekken daarboven ons ook door de strot willen en zullen duwen. Het is nu nog Roda Jc, en ik wil geen minuut missen van de laatste minuten van "onze jongens" in het geel en zwart.
Doe er je ding mee..
OPNIEUW uitstel. Handig zo een deadlines, die kan je toch gewoon verschuiven!quote:De Stuurgroep Topvoetbal corrupte bende van het luchtkasteel in Limburg stelt de presentatie van de definitieve versie van het businessplan voor een fusieclub in Limburg 24 uur uit. Dat gebeurt om Fortuna Sittard een laatste gelegenheid te geven een oplossing te vinden voor zijn miljoenenschuld.
"De gemeente Sittard-Geleen kan daar een cruciale rol in spelen", aldus woordvoerder Arie de Zeeuw van de stuurgroep. De gemeente heeft tot op heden aan duidelijkheid niets te wensen overgelaten: ze wil onder geen enkele voorwaarde de schuld van Fortuna mee helpen saneren.
slechte 1 april grap of toch waar? Iedereen met geld is natuurlijk welkom. Maar iemand die bij Moeskroen al niet serieus genomen werd zal ons toch niet kunnen redden vrees ik...quote:De fusieperikelen in Limburg hebben een extra dimensie gekregen door de toenadering van de Australiër David Thorne. De multimiljonair doet al maanden pogingen om een in financiële problemen geraakte Europese club over te nemen en heeft zich nu op Roda JC gestort. De Stichting Roda JC, de beheerder van de proflicentie van de club, neemt het verhaal van Thorne serieus. De Stuurgroep Topvoetbal Limburg (STL), initiator van een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard, heeft geen enkel vertrouwen in Thorne.
Dat de STL vooralsnog volledig voorbijgaat aan de inmenging van Thorne blijkt uit het ultimatum dat aan de gemeente Sittard-Geleen is gesteld. De lokale overheid heeft tot vanavond de tijd gekregen om, net als eerder de gemeente Kerkrade en de provincie Limburg deden, akkoord te gaan met een bijdrage in de schuldsanering van Fortuna Sittard. Als de lokale politiek niet over de brug komt, gaat er een streep door de fusie.
De plotselinge opkomst van Thorne heeft in Kerkrade voor verwarring gezorgd. Roda JC-directeur Huub Narinx voerde meerdere gesprekken met Dennis Murray, een in Eindhoven woonachtige intermediair, die de belangen van Thorne behartigt. Eerder deed de gefortuneerde Australiër pogingen om Excelsior Moeskroen, Zulte Waregem en KV Kortrijk over te nemen. In Moeskroen schilderen ze hem inmiddels af als een fantast, Zulte Waregem en KV Kortrijk hebben niet eens naar zijn plannen geluisterd. Een eerdere inmenging bij de diep gezonken Engelse club Queens Park Rangers liep ook al uit op niets.
Narinx wil echter verder met Thorne, maar enkele andere beleidsbepalers van de club noemen het verhaal een vertragingstactiek van de tegenstanders van een fusie. ,,Wij beschouwen Thorne als betrouwbaar", zegt voorzitter Jos Muller van de Stichting Roda JC, die ook bij de gesprekken aanwezig was.
Thorne wil tussen de twintig en vijfentwintig miljoen euro in Roda JC investeren. Daarnaast zou de Koreaanse multinational Hyundai vanaf volgend seizoen op het shirt van Roda JC willen staan. In ruil daarvoor wil Thorne het Parkstad Limburg Stadion commercieel exploiteren. Muller: ,,Het verhaal is eigenlijk te mooi om waar te zijn, maar het is zeker geen 1 april-grap."
Pff ik blijf me er toch mee bemoeien he.quote:Op woensdag 1 april 2009 11:25 schreef planethugo het volgende:
[..]
slechte 1 april grap of toch waar? Iedereen met geld is natuurlijk welkom. Maar iemand die bij Moeskroen al niet serieus genomen werd zal ons toch niet kunnen redden vrees ik...
quote:Limburger.nl
Bestuur en directie van Fortuna Sittard (Jo Abelshausen, Sjra Phillippen en Hans Erkens) stellen met onmiddellijke ingang hun positie ter beschikking. Zij hebben de stichting Trots Op Fortuna (TOF) uitgenodigd om een stand alone versie van Fortuna te realiseren. Voor 16.00 uur willen de drie weten of TOF deze verantwoordelijkheid wil nemen.
"Natuurlijk onder de voorwaarde van een gegarandeerde begroting en liquiditeit van de club", zegt Hans Erkens in een toelichting. TOF heeft de afgelopen weken geschermd met een sluitende begroting, "maar die hebben wij ook elk jaar", aldus Erkens. Als het TOF niet mocht lukken aan de voorwaarden te voldoen, "dan zorgt Fortuna voor een oplossing", zegt de directeur." Welke dat is, wil ik nog even voor me houden."
Dat zou TOF zijn!quote:Op woensdag 1 april 2009 11:55 schreef planethugo het volgende:
hoe dan ook, fusie lijkt van de baan met dit bericht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[..]
Ik denk het niet. TOF krijgt vier uur de tijd om een sluitende begroting en een reddingsplan te presenteren. Vooral dat laatste is zo goed als onhaalbaar aangezien TOF niet in staat zal zijn om op zo'n belachelijk korte termijn een saneringsplan te maken. Vervolgens gaat alsnog de oplossing van Erkens gelden en welke dat is laat zich niet moeilijk raden.quote:Op woensdag 1 april 2009 11:55 schreef planethugo het volgende:
hoe dan ook, fusie lijkt van de baan met dit bericht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |