Zijn de volumes echt zo laag? Voor zover ik kan zien, zijn de volumes niet veel lager dan vrijdag.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:14 schreef Lemans24 het volgende:
Opvallende uitspraak:
[..]
Daarme zegt hij eigenlijk dat je nu gerust al je geld in aandelen kan steken, omdat we toch niet meer omlaag gaan.
Nog een paar maanden denk ik.quote:
Da's mooi.. Dan kunnen er ook centrale afspraken gemaakt worden die voorkomen dat zo'n crisis nog eens voorkomt.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nog een paar maanden denk ik.
Het is nu vrij duidelijk welke kant het opgaat: een nationalisering van bijna het hele bankenstelsel in de westerse wereld.
Voorkomen is heel simpel. Laat het niet meer toe dat banken zó groot worden als ING, Lehman en AIG. Dan kunnen ze nl rustig omvallen zonder al te veel consequenties voor de economie.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's mooi.. Dan kunnen er ook centrale afspraken gemaakt worden die voorkomen dat zo'n crisis nog eens voorkomt.
Die stijgende goud en grondstofprijzen duiden eerder op terugkeer van inflatie op termijn, wat gezien het creeeren van geld door centrale banken niet verwonderlijk is. Ik verw8 eerder een stagflatie, dalende groei met een toch stijgende inflatie op wat langere termijn.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:14 schreef Lemans24 het volgende:
Opvallende uitspraak:
[..]
Daarmee zegt hij eigenlijk dat je nu gerust al je geld in aandelen kan steken, omdat we toch niet meer omlaag gaan.
En hoe zou je dat voorkomen zien dan?quote:Op maandag 9 maart 2009 12:21 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Voorkomen is heel simpel. Laat het niet meer toe dat banken zó groot worden als ING, Lehman en AIG. Dan kunnen ze nl rustig omvallen zonder al te veel consequenties voor de economie.
De centrale banken zijn in het leven geroepen om het juist te voorkomen. Sinds dat ze bestaan is het alleen maar erger geworden.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's mooi.. Dan kunnen er ook centrale afspraken gemaakt worden die voorkomen dat zo'n crisis nog eens voorkomt.
Wanneer er veel kleine banken zijn, is er geen tot extreem klein, risico op een systeemcrisis zoals wij nu meemaken. Wanneer banken veel concurrentie hebben, zullen ze wellicht eerder geneigd zijn om gewoon door te gaan met bankieren, ipv alles stop te zetten.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En hoe zou je dat voorkomen zien dan?
Ik bedoelde eerder hoe je gaat voorkomen dat banken te groot worden..quote:Op maandag 9 maart 2009 12:28 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Wanneer er veel kleine banken zijn, is er geen tot extreem klein, risico op een systeemcrisis zoals wij nu meemaken. Wanneer banken veel concurrentie hebben, zullen ze wellicht eerder geneigd zijn om gewoon door te gaan met bankieren, ipv alles stop te zetten.
Ook moet er strengere wetgeving, of toezicht, komen op het verlenen van kredieten.
Recessies zul je altijd houden, die hou je niet tegen. Maar een ongebreidelde crisis in de kredietverlening en de torenhoge schulden kan je voorkomen.
kan via wetgeving. Of dat wenselijk is, laat ik ff over een Den Haag...quote:Op maandag 9 maart 2009 12:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik bedoelde eerder hoe je gaat voorkomen dat banken te groot worden..
K/W verhouding in Japan is nog steeds 1 op 20 geloof ik.quote:Op maandag 9 maart 2009 11:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb het wel te doen met die Jappen.
Vooral omdat hun beurs op dit niveau nog steeds niet goedkoop is.
[ afbeelding ]
Valt wel mee hoor, verliezen lopen momenteel zelfs wat terug.quote:
Komt er donderdag niet meer naar buiten over het banken reddingsplan in de VS? Ik meen zoiets te hebben gehoord.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:21 schreef Lemans24 het volgende:
straks klopt het toch nog, dat we niet meer lager dan 194,99 gaan. Zou ook wel een acceptabel bodem-niveau zijn voor de geschiedenisboeken.
Maar ik denk dat we woensdag of donderdag nog wel even daaronder gaan en eigenlijk vandaag ook nog wel even naar 192,50....
die wijziging van accountingsregels die bankaandelen op miraculeuze wijze 100% zou doen stijgen?quote:Op maandag 9 maart 2009 13:32 schreef edwinh het volgende:
[..]
Komt er donderdag niet meer naar buiten over het banken reddingsplan in de VS? Ik meen zoiets te hebben gehoord.
Als we dat vandaag halen...quote:Op maandag 9 maart 2009 13:48 schreef Lemans24 het volgende:
Wat er gaat gebeuren zodra we weer door de 195 gaan, bepaalt waarschijnlijk veel vandaag.
zet gewoon stops klaar, om je winst af te dekken. Zit zelf sinds vrijdag ook short en blijf nog ff zitten....quote:Op maandag 9 maart 2009 13:46 schreef TheRoach het volgende:
Zal ik me LS 220 nog wat langer aanhouden (heb nu ongeveer 40% winst) of nog langer aanhouden met zicht op verdere daling? Of gaan we binnenkort nog stijgen naar 220?
Veel cijfers zullen nog relatief goed zijn omdat de crisis pas echt toesloeg in de laatste maanden van 2008. Het jaar 2009 zal veel slechter zijn denk ik. Kwa koersreactie zal het vooral afhangen van de outlook die wordt gegeven voor 2009.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:58 schreef shilizous_88 het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat de overige jaarcijfers 2008 gaan veroorzaken voor de beurs als er een groot aantal tussenzitten die helemaal niet tegenvallen.
Vandaag al een uur eerder? Moet echt beter opletten... Voel me net Peter Heerschopquote:
Haha, ik vroeg me al af waarom het wat drukker werd hiero, helemaal vergetenquote:
Erg hypocriet inderdaad, er was zware oververhitting in de bouw. Nu gaat het wat minder, lopen ze meteen te klagen.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Recordomzet voor bouw in 2008
Ondanks de laatste 3 maanden een record, en maar huilen dat ze 't meest getroffen zijn.
Goh.. dat heb ik eerder gezien... FF denken... Oh ja, een stel beleggers mbt een bank die in ene niet meer van hun was...quote:Op maandag 9 maart 2009 14:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Erg hypocriet inderdaad, er was zware oververhitting in de bouw. Nu gaat het wat minder, lopen ze meteen te klagen.
quote:Op maandag 9 maart 2009 14:23 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Goh.. dat heb ik eerder gezien... FF denken... Oh ja, een stel beleggers mbt een bank die in ene niet meer van hun was...
Dow 6,569.35 -57.59 (-0.87%)quote:
Wie gewönlich, of niet dan?quote:Op maandag 9 maart 2009 14:36 schreef M.Melandri het volgende:
Gaan ze nu weer opveren in het eerste half uurtje om daarna weer down te gaan?
Nee dus.quote:Op maandag 9 maart 2009 14:36 schreef M.Melandri het volgende:
Gaan ze nu weer opveren in het eerste half uurtje om daarna weer down te gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |