abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66758069
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:21 schreef Elfletterig het volgende:
Leer gewoon te accepteren dat roken in de kroeg een uitstervend fenomeen is, ondanks dat wat hardleers volk er nu nog anders over denkt. En stop eens om er zo'n drama van te maken dat je je sigaretje nu buiten moet oproken.
Al eerder gezegd, prima maar dan is er dus geen wet nodig die roken in de kroeg (aan de bar, tussen personeel) verbiedt.

11 je probeert deze wet wel heel erg sociaal te verdedigen maar in elke reactie van je kom je met dezelfde onzin aanzetten waaruit blijkt dat je enige beweegreden puur eigenbelang is. Niet dat daar wat mis mee is, al begrijp ik dat belang hierin niet, maar kom er dan gewoon eerlijk voor uit.

Overigens begrijp ik dan nog niet waarom elke kroeg rookvrij zou moeten zijn om jou aan je plezier te helpen. Ik heb een hekel aan de zogenaamde feestcafe's (zoals Cooldown enz) maar dat is nog geen reden om voor een verbod te pleiten, en ja die vergelijking gaat op omdat bij rookkroegen er ook niet per definitie overlast en gezondheidsschade is aangezien men er vrijwillig voor kiest (en er nooit enkele belemmering is geweest om rookvrije horeca te beginnen behalve dan het eventuele gebrek aan vraag), ik kies er gewoon voor om die zaken niet te bezoeken.
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2009 @ 11:17:34 #202
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66759323
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:21 schreef Elfletterig het volgende:
Verder zijn niet-rokers geen zuurpruimen. Ik heb jarenlang in de rook gezeten als ik kroegen bezocht. Nu is dat gelukkig niet meer zo en daar ben ik erg blij mee. Leer gewoon te accepteren dat roken in de kroeg een uitstervend fenomeen is, ondanks dat wat hardleers volk er nu nog anders over denkt. En stop eens om er zo'n drama van te maken dat je je sigaretje nu buiten moet oproken.
Hou eens op met het regels opleggen als bepaalde groepen zelf niet in staat zijn om horeca uit te buiten. Dat anti-rokers falen om goedlopende horeca op te zetten is geen reden om anderen te verbieden wel succesvolle horeca uit te buiten.

En hou meteen op met vrijheidsbeperkende maatregelen goed te praten. Mensen die dit rookverbod goedkeuren verdienen geen vrijheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boze_Appel op 06-03-2009 12:22:48 ]
Carpe Libertatem
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:44:48 #203
3542 Gia
User under construction
pi_66762299
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

Dat is, zoals reeds gezegd, stuitend egoisme
Het zijn nog altijd de kleuters die hun stamkroeg de rug hebben toegekeerd omdat ze niet meer binnen mogen roken, die de kroegen nu failliet laten gaan. Makkelijk hoor, om te vingerwijzen naar de nietrokers. Maar jullie zijn het die wegblijven en waar de kroeg van kapot gaat.

Dat nietrokers nog steeds niet massaal naar de kroeg gaan, komt deels omdat je vooraf niet weet of er wel of niet gerookt wordt, maar ook omdat zij niet gewend zijn dat geld daar aan uit te geven. En met de huidige crisis veranderen mensen niet 1, 2, 3 hun spendeergedrag.

In de nietrook kroegen waar ik kom, komen ook rokers. En die doen er helemaal niet moeilijk over om even buiten een peuk te roken. De meesten zijn juist blij met het neveneffect dat ze nu minder roken dan voorheen. Binnen blijft het gewoon heerlijk schoon en fris ruiken.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:48:52 #204
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66762434
Ah nog een die een voorwaardelijek sluiting tegemoet kan zien
quote:
'We ga gewoon door met roken'

BREDA – Tonny van Haperen uitbater van café Victoria moet 23 maart voor de rechter komen voor het meermalen overtreden van het rookverbod. “Bovenaan de dagvaarding staat ‘zware criminaliteit’. Het lijkt wel of ik iemand heb vermoord.”

Van Haperen en zijn vrouw Marian Kromhof hebben beiden een dagvaarding gehad. “Waarschijnlijk omdat het een V.O.F. is moeten we alle twee naar de rechtbank. Maar dat maakt mij niets uit. Ik ga gewoon door met de asbakken op tafel.”

De kroegbaas die reageert vanaf zijn vakantieadres in Spanje en vindt de manier waarop hij wordt aangepakt allemaal flauwekul. “Ik heb nu drie jaar dit café. Ik kan de omzetdaling zo aantonen. Dus ik vind het wel goed dat ik mijn situatie kan uitleggen bij de rechter.”

Hoeveel bekeuringen hij precies heeft gehad is niet geheel duidelijk. “Ik begin zelf te twijfelen”, zegt hij lachend. “Volgens mij een stuk of vier.”
Niet slim natuurlijk. De rechter nam 1 op 1 de eis van het OM over nadat duidelijk was dat ook na het vonnis men gewoon door zou gaan met roken. Dus deze kan hetzelfde verwachten.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_66762609
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:44 schreef Gia het volgende:
Het zijn nog altijd de kleuters die hun stamkroeg de rug hebben toegekeerd omdat ze niet meer binnen mogen roken, die de kroegen nu failliet laten gaan. Makkelijk hoor, om te vingerwijzen naar de nietrokers. Maar jullie zijn het die wegblijven en waar de kroeg van kapot gaat.
Zoals voorspeld, maar nee, al die niet-rokers zouden van de bank afkomen en een oppas regelen en een uurtje later op hun werk beginnen en dat ruimschoots compenseren.
quote:
Dat nietrokers nog steeds niet massaal naar de kroeg gaan, komt deels omdat je vooraf niet weet of er wel of niet gerookt wordt, maar ook omdat zij niet gewend zijn dat geld daar aan uit te geven. En met de huidige crisis veranderen mensen niet 1, 2, 3 hun spendeergedrag.
Hun aard ook niet. Als je op de cent bent, hypochonder bent en je een leuke avond moet afwegen tegen het wassen van je kleren, dan ben je gewoon geen kroegtijger. Dat zit dan niet in je aard. Prima, maar laat de mensen met een aard die wel een uitgaansleven draaiend kan houden met rust.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:22:13 #206
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66763600
quote:

[..]
Dat nietrokers nog steeds niet massaal naar de kroeg gaan, komt deels omdat je vooraf niet weet of er wel of niet gerookt wordt, maar ook omdat zij niet gewend zijn dat geld daar aan uit te geven.
Niet-rokers zijn dus geen horeca klanten. Rookverbod opheffen, Klink aftreden. Slotje
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_66763983
quote:

[..]

De rug toegekeerd? Ooh, ik kom nog wel in mijn kroeg, maar wel minder vaak dan voorheen. Waarom? Inderdaad, omdat het roken is verboden. Kinderachtig? Vind ik niet. Als jij van muziek houdt, dan ga je toch ook niet 4 x per week naar een kroeg waar geen muziek wordt gedraaid.
quote:
Dat eerste is natuurlijk grote kul. Zo weet ik van elke kroeg in mijn stad of er wel of niet mag worden gerookt. Bovendien vind ik het een beetje makkelijk excuus. Ooh jongens, het gaat nu minder met de economie dus ik mijd de kroeg (zoals diegenen al jaren doen). Bovendien is uitgewezen dat mensen op het moment juist meer hebben te spenderen en de gevolgen van de crisis nog niet in hun portemonnee voelen.
quote:
In de nietrook kroegen waar ik kom, komen ook rokers. En die doen er helemaal niet moeilijk over om even buiten een peuk te roken. De meesten zijn juist blij met het neveneffect dat ze nu minder roken dan voorheen. Binnen blijft het gewoon heerlijk schoon en fris ruiken.
Heerlijk schoon en fris?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:36:11 #208
pi_66764208
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:48 schreef MikeyMo het volgende:
Ah nog een die een voorwaardelijek sluiting tegemoet kan zien
[..]

Niet slim natuurlijk. De rechter nam 1 op 1 de eis van het OM over nadat duidelijk was dat ook na het vonnis men gewoon door zou gaan met roken. Dus deze kan hetzelfde verwachten.
Rokers zijn zware criminelen 10 jaar gevangenisstraf met TBS
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_66764343
quote:
“Bovenaan de dagvaarding staat ‘zware criminaliteit’
pi_66771733
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Rokers zijn zware criminelen 10 jaar gevangenisstraf met TBS
Op een of andere manier zijn we het af en toe bijna eens.
pi_66771824
quote:
De kroegbaas die reageert vanaf zijn vakantieadres in Spanje en vindt de manier waarop hij wordt aangepakt allemaal flauwekul. “Ik heb nu drie jaar dit café. Ik kan de omzetdaling zo aantonen. Dus ik vind het wel goed dat ik mijn situatie kan uitleggen bij de rechter.”
Die omzetdaling is dus zó ernstig dat hij er op zijn vakantieadres in Spanje van moet bijkomen

[ Bericht 7% gewijzigd door mgerben op 06-03-2009 17:21:23 ]
pi_66771901
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:00 schreef mgerben het volgende:

[..]

Die omzetdaling is dus zó ernstig dat hij er op zijn vakantieadres in Spanje van moet bijkomen

Waarschijnlijk heeft ie ook een kroeg in Spanje, daar nemen ze het namelijk niet zo nauw met het rookverbod
pi_66771976
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
De rug toegekeerd? Ooh, ik kom nog wel in mijn kroeg, maar wel minder vaak dan voorheen. Waarom? Inderdaad, omdat het roken is verboden. Kinderachtig? Vind ik niet. Als jij van muziek houdt, dan ga je toch ook niet 4 x per week naar een kroeg waar geen muziek wordt gedraaid.
Als ik naar een kroeg ga waar iedereen buiten tegen de muur zeikt, en de kroegbaas installeert eindelijk toiletten, blijf ik ook thuis als ik daar ineens gebruik van moet maken.
Roken wordt niet afgeschaft (zoals jij suggereert met je muziek-vergelijking) het gaat alleen op een geëigende plaats.
quote:
Heerlijk schoon en fris?
Hihi, de Goeie Ouwe Glorix kroeg.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:26:01 #214
pi_66772692
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:57 schreef mgerben het volgende:

[..]

Op een of andere manier zijn we het af en toe bijna eens.
Roep even als jouw hobby's verboden zijn in ik jou kan opsluiten wegens zware criminele activiteiten

[ Bericht 7% gewijzigd door Papierversnipperaar op 06-03-2009 19:38:53 ]
pi_66773963
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:00 schreef mgerben het volgende:

[..]

Lekker kneuterig weer.... Omdat die man zijn omzet is gehalveerd mag hij niet een weekje op vakantie om bij te komen van de carnaval....
  vrijdag 6 maart 2009 @ 19:42:52 #216
pi_66776915
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:12 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Lekker kneuterig weer.... Omdat die man zijn omzet is gehalveerd mag hij niet een weekje op vakantie om bij te komen van de carnaval....
Het rookverbod is slechts het begin. Horeca mensen mogen niet meer op vakantie, ze moeten verplicht failliet en ze moeten opgesloten worden. Kroegen moeten veranderen in saladebuffetten en kinderdagverblijven.

We maken de horeca kapot!
pi_66777531
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:12 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Vakantie ver weg van je zaak is inderdaad precies wat het Handboek Voor Ondernemers aanraadt als je zaak iets minder draait.
  † In Memoriam † vrijdag 6 maart 2009 @ 19:59:46 #218
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66777578
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 19:58 schreef mgerben het volgende:

[..]

Vakantie ver weg van je zaak is inderdaad precies wat het Handboek Voor Ondernemers aanraadt als je zaak iets minder draait.
Is het niet genoeg dat jullie al voor hem willen bepalen of er in zijn eigen zaak gerookt mag worden ... nu willen jullie ook nog gaan bepalen waarheen en wanneer hij op vakantie mag?
Carpe Libertatem
pi_66778381
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 19:58 schreef mgerben het volgende:
Hij heeft de asbakken toch weer terug op tafel, waarom zou zijn zaak dan minder draaien?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66778735
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Roep even als jouw hobby's verboden zijn in ik jou kan opsluiten wegens zware criminele activiteiten
Ik heb diverse hobbies en liefhebberijen.
Het grootste verschil tussen jou en mij is dat ik begrijp dat een liefhebberij niet komt met het recht die overal uit te oefenen maar met de verantwoordelijk om te zorgen dat anderen er geen last van hebben.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:50:13 #221
pi_66779585
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:29 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ik heb diverse hobbies en liefhebberijen.
Het grootste verschil tussen jou en mij is dat ik begrijp dat een liefhebberij niet komt met het recht die overal uit te oefenen maar met de verantwoordelijk om te zorgen dat anderen er geen last van hebben.
Dat kan prima door roken toe te staan in rookkroegen zodat alleen mensen die daar bewust en vrijwillig naar binnen gaan daar "last" van kunnen hebben. Nu moet er buiten gerookt worden zodat mensen die helemaal niet uit gaan last hebben van rook en geluidsoverlast. Het rookverbod is dus contraproductief en in weze asociaal.
pi_66782197
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan prima door roken toe te staan in rookkroegen zodat alleen mensen die daar bewust en vrijwillig naar binnen gaan daar "last" van kunnen hebben. Nu moet er buiten gerookt worden zodat mensen die helemaal niet uit gaan last hebben van rook en geluidsoverlast. Het rookverbod is dus contraproductief en in weze asociaal.
Ja, diezelfde denkwijze kan ik ook proberen toe te passen wanneer ik ergens wil vliegen met een modelvliegtuig. Alle mensen die dat ding niet tegen hun hoofd of op hun auto willen hebben hebben de verantwoordelijkheid om uit de buurt te blijven.

Het is erg makkelijk om jezelf allerlei rechten toe te kennen en de verantwoordelijkheid bij anderen neer te leggen.
pi_66782425
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:46 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ja, diezelfde denkwijze kan ik ook proberen toe te passen wanneer ik ergens wil vliegen met een modelvliegtuig. Alle mensen die dat ding niet tegen hun hoofd of op hun auto willen hebben hebben de verantwoordelijkheid om uit de buurt te blijven.

Het is erg makkelijk om jezelf allerlei rechten toe te kennen en de verantwoordelijkheid bij anderen neer te leggen.
Gaan we nu de openbare ruimte vergelijken met kroegen?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 22:00:00 #224
pi_66782888
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:46 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ja, diezelfde denkwijze kan ik ook proberen toe te passen wanneer ik ergens wil vliegen met een modelvliegtuig.
In een modelvliegtuigkroeg?
quote:
Alle mensen die dat ding niet tegen hun hoofd of op hun auto willen hebben hebben de verantwoordelijkheid om uit de buurt te blijven.
Niet naar de modelvliegtuigkroeg gaan, Je snapt het!
quote:
Integendeel, ik neem alle verantwoordelijkheid voor mijn gedrag door naar een rookkroeg te gaan, maar het word me verboden.
pi_66782928
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Gaan we nu de openbare ruimte vergelijken met kroegen?
Ik zie niet hoe de ruimte iets te maken heeft met de verantwoordelijkheid om geen overlast te veroorzaken.
Ik zie niet in hoe iemand die ergens last van heeft verandert in een 'asociaal' (PV's woorden) als hij/zij toevallig in een kroeg werkt.

Je kunt overal waar iemand last van je heeft wel bepalen dat hij weg moet gaan, dat hij makkelijk ergens anders heenkan, en dat hij er zelf voor kiest om bij jou in de buurt te zijn.
Dat is afschuiven van je eigen verantwoordelijkheid en het heeft niets te maken met waar je zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')