abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:03:50 #181
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66742571
om nog maar te zwijgen over de dubbele standaard die aangehouden wordt; een artikel als dit over faillissementen, dat wordt standaard aan het rookverbod toegeschreven. Een artikel waarin staat dat het aantal faillissementen vergeleken met vorig jaar niet hoger was; dat komt dan omdat niemand zich aan het verbod houdt, daarom zijn de cijfers een valse weergave of het is nog te vroeg om te peilen maw; de kroegen druppelen op een faillisement af dus de echte klapkomt nog.

Zijn we trouwens vergeten dat in de 3e week van juli de eerste kroeg al melde failliet gegaan te zijn door het rookverbod?

Overigens blijft een een dubieus argument van mensen die zelf wegblijven uit de horeca. Als je niet meer naar de kroeg gaat moet je ook niet huilie doen dat kroegen failliet gaan. Als je zo begaan bent met de horeca ga je gewoon.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:09:19 #182
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66742749
Het gaat nog niet eens over faillissementen maar over sluitingen.
Life is what you make it.
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:54:14 #183
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66750715
die junkies from hereitmay toch:
quote:
Ingediend door Otto Braackenssieck op do, 05/03/2009 - 16:44.

Eens kijken, of ik het Emailadres van Obama te pakken kan krijgen, dan kan ie aan de slag :-)

Ingediend door Dinie op do, 05/03/2009 - 18:39.

Hij is echt sterk! Obama heeft een persoonlijke website. Dat weet ik omdat ik hem laatst heb gevraagd of hij, als roker met macht, onze vrijheid a.u.b. weer terug wil brengen.
Yup Obama komt hier straks de boel binnenvallen om het rookverbod terug te draaien
[..]
  vrijdag 6 maart 2009 @ 00:00:00 #184
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66750900
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:09 schreef Schanulleke het volgende:
Het gaat nog niet eens over faillissementen maar over sluitingen.
Jij wil mensen dwingen failliet te gaan voor ze hun zaak sluiten? Heb je daar al een wet voor bedacht?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 6 maart 2009 @ 00:03:33 #185
pi_66751034
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:03 schreef MikeyMo het volgende:

Overigens blijft een een dubieus argument van mensen die zelf wegblijven uit de horeca. Als je niet meer naar de kroeg gaat moet je ook niet huilie doen dat kroegen failliet gaan. Als je zo begaan bent met de horeca ga je gewoon.
Kroegen gingen anders niet failliet vanwege alle niet-rokers die niet naar de kroeg gingen toen er nog gerookt werd.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_66752734
Ach...de niet-rokers hebben niet in de gaten dat door het rookverbod er weer geen keuze is om naaar een kroeg te gaan.
Die zijn inmiddels failliet...
Benieuwd wie dan de gebeten hond weer is.
Ik gok op de rokers, omdat die nu niet meer naar die rookvrije kroegen gaan, maar hun eigen rookkroegen opzoeken.
Of je moet in Den Helder wonen.....
  vrijdag 6 maart 2009 @ 07:00:17 #187
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66753709
En nummer 2 is aan de beurt:
quote:
Eerste Bredase rookcafé voor de rechter

BREDA – De uitbater van Café Victoria aan de Oranjeboomstraat moet op 23 maart wegens het herhaaldelijk overtreden van het rookverbod voor de rechter verschijnen. Het Openbaar Ministerie (OM) bevestigde donderdag tegenover deze site dat het een Bredase horecazaak heeft gedagvaard.

Een woordvoerder van Bredase cafés die het verbod negeren bevestigde dat het gaat om het café aan de Oranjeboomstraat. De Bredase kroeg is het tweede café in Nederland dat zich voor een rechtbank moet verantwoorden. Het Groningse café De Kachel kreeg eerder al een boete van 1200 euro opgelegd en bij een volgende overtreding moet de kroeg een maand sluiten. Het Groningse café tekende overigens hoger beroep aan.

Overtreding van het rookverbod geldt als een economisch delict.

In navolging van het OM in Groningen gaat Breda over tot vervolging van een horecaondernemer die het rookverbod overtreedt. “We hebben met veel interesse de zaak in Groningen gevolgd. Maar we weten nog niet wat de eis zal zijn. We zijn de feiten nog aan het bekijken”, zegt een woordvoerder van het OM in Breda.

De eigenaar van Café Victoria was donderdag niet bereikbaar voor een reactie.
Volgens het AD dient de zaak 23 maart

[ Bericht 4% gewijzigd door MikeyMo op 06-03-2009 09:17:57 ]
[..]
  vrijdag 6 maart 2009 @ 07:12:31 #188
pi_66753769
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 07:00 schreef MikeyMo het volgende:
En nummer 2 is aan de beurt:
[..]
We maken de horeca kapot!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 07:13:06 #189
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66753774
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 07:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

doen ze zelf stel kamikazepiloten
[..]
pi_66756558
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 07:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De horeca die zich normaal aan de regels houdt komt er sterker uit.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 09:51:58 #191
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_66756663
Ik lees al een tijdlang mee op dit forum, en die rokersdiscussie vind ik echt leuk.
Dus als nieuweling hier even posten.
Onze vriendenclub blijft al een tijd lang weg uit de horeca, omdat wij de kroeg graag gebruikten als bijkletsplaats, maar de muziek nam de overhand, ook in de zomer buiten: elke keer als wij lekker wilden kletsen was er wel weer een activiteit in de stad. Dus om die reden borrelen wij al jaren lekker thuis, met een rokertje er bij. Ook heel gezellig. (Wij hebben er helaas nooit aan gedacht om Klink om een muziekverbod te vragen )
Dus de pijn van het niet kunnen roken in de kroeg is aan mij voorbijgegaan, maar anders was dat voor mij de reden geweest om niet meer naar de kroeg te gaan. Ik rook namelijk heel weinig: juist als ik wijn drink, of een biertje, dan wil ik roken.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 09:56:57 #192
pi_66756803
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:48 schreef mgerben het volgende:

[..]

Als verzameling sapjesbarren en komkommersaladerestaurants

Illegale horeca ftw
pi_66756932
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als verzameling sapjesbarren en komkommersaladerestaurants

Illegale horeca ftw
Wat is het probleem? Houd je niet van komkommer?
pi_66757021
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:48 schreef mgerben het volgende:

[..]

Dat hebben we gezien op de Britse eilanden. Daar zijn honderden kroegen over de kop gegaan door het rookverbod. Maar dat geeft natuurlijk niet, als een paar zuurpruimen maar hun rookvrije holletje hebben. Maakt verder ook niet dat zij slechts een keer per jaar hun kop laten zien, als men maar een rookvrije toko heeft.

Dat is, zoals reeds gezegd, stuitend egoisme
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66757352
Prima om deze wetsovertreders te vervolgen. Als ik na herhaaldelijke waarschuwingen de wet blijf overtreden, word ik ook vervolgd. Elke vervolging van notoire overtreders is goed nieuws.

En helaas is het nu nog zo dat uitbaters de risico's van een overtreding incalculeren en dus rekening houden met een eventuele boete. Dat calculerende moet eruit. Boetes vervangen door tijdelijke intrekking van de vergunning. Begin maar met één week sluiting, tweede overtreding: één maand, derde overtreding: permanent. Je moet de overtreders zodanig straffen dat ze het risico niet meer willen lopen.
pi_66757421
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
Dat hebben we gezien op de Britse eilanden. Daar zijn honderden kroegen over de kop gegaan door het rookverbod. Maar dat geeft natuurlijk niet, als een paar zuurpruimen maar hun rookvrije holletje hebben. Maakt verder ook niet dat zij slechts een keer per jaar hun kop laten zien, als men maar een rookvrije toko heeft.

Dat is, zoals reeds gezegd, stuitend egoisme
De harde feiten in Nederland liggen heel anders. De invloed van het rookverbod is heel minimaal. Waar ondernemers momenteel last van hebben is de economische crisis en het feit dat er gewoon te veel kroegen zijn.

Verder zijn niet-rokers geen zuurpruimen. Ik heb jarenlang in de rook gezeten als ik kroegen bezocht. Nu is dat gelukkig niet meer zo en daar ben ik erg blij mee. Leer gewoon te accepteren dat roken in de kroeg een uitstervend fenomeen is, ondanks dat wat hardleers volk er nu nog anders over denkt. En stop eens om er zo'n drama van te maken dat je je sigaretje nu buiten moet oproken.
pi_66757679
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:21 schreef Elfletterig het volgende:
De harde feiten in Nederland liggen heel anders. De invloed van het rookverbod is heel minimaal. Waar ondernemers momenteel last van hebben is de economische crisis en het feit dat er gewoon te veel kroegen zijn.
Nee, er is te weinig publiek, dat wordt namelijk weggejaagd door de domineetjes. Vandaar ook dat er al problemen waren met de omzet voor de economische crisis.
quote:
Verder zijn niet-rokers geen zuurpruimen. Ik heb jarenlang in de rook gezeten als ik kroegen bezocht. Nu is dat gelukkig niet meer zo en daar ben ik erg blij mee. Leer gewoon te accepteren dat roken in de kroeg een uitstervend fenomeen is, ondanks dat wat hardleers volk er nu nog anders over denkt.
Wat ik niet accepteer is die verstikkende kuddementaliteit van jou en je medestanders. Uitsterven gaat vanzelf, het zij zo, het punt is dat men probeert iets dood te maken.
quote:
En stop eens om er zo'n drama van te maken dat je je sigaretje nu buiten moet oproken.
Het drama is dat bemoeizieke figuren met dubieuze motieven de vrije hand krijgen, bemoeiziekte als deugd. Terug naar de jaren 50.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:32:03 #198
pi_66757768
quote:

het feit dat er gewoon te veel kroegen zijn.
Hoe kun je als anti-roker nou klagen over te weinig keus als er te veel kroegen zijn
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:33:52 #199
pi_66757841
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:01 schreef mgerben het volgende:

[..]

Wat is het probleem? Houd je niet van komkommer?
Niet als ik ga stappen.
pi_66757960
quote:

[..]

Allereerst kun je na een paar maanden rookverbod in NL nog niet de ware feiten boven tafel halen. Kroegen hebben een vetlaag en zullen niet na 4/5 maanden falliet gaan. Vooral niet omdat het rookverbod in de zomer is ingevoerd, en vervolgens hebben de kroegen die in de problemen kwamen het verbod aan hun laars gelapt. Teveel kroegen? Wat een gelul. In mijn woonplaats zijn er kroegen voor alle typen personen. Mij zul je niet aantreffen in een skihut-achtige tent, maar anderen weer wel. Laat die keuze aub bestaan.
quote:
Verder zijn niet-rokers geen zuurpruimen. Ik heb jarenlang in de rook gezeten als ik kroegen bezocht. Nu is dat gelukkig niet meer zo en daar ben ik erg blij mee. Leer gewoon te accepteren dat roken in de kroeg een uitstervend fenomeen is, ondanks dat wat hardleers volk er nu nog anders over denkt. En stop eens om er zo'n drama van te maken dat je je sigaretje nu buiten moet oproken.
Het zou een uitstervend fenomeen zijn geweest als kroegbezoekers duidelijk aangaven dat een rookverbod nodig was. Ik heb hier werkelijk nooit iemand over gehoord, enkel een groepje fanatici van CAN en wat internetklagers probeerden het verbod er doorheen te rammen. Met succes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')