Yup Obama komt hier straks de boel binnenvallen om het rookverbod terug te draaienquote:Ingediend door Otto Braackenssieck op do, 05/03/2009 - 16:44.
Eens kijken, of ik het Emailadres van Obama te pakken kan krijgen, dan kan ie aan de slag :-)
Ingediend door Dinie op do, 05/03/2009 - 18:39.
Hij is echt sterk! Obama heeft een persoonlijke website. Dat weet ik omdat ik hem laatst heb gevraagd of hij, als roker met macht, onze vrijheid a.u.b. weer terug wil brengen.
Jij wil mensen dwingen failliet te gaan voor ze hun zaak sluiten? Heb je daar al een wet voor bedacht?quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:09 schreef Schanulleke het volgende:
Het gaat nog niet eens over faillissementen maar over sluitingen.
Kroegen gingen anders niet failliet vanwege alle niet-rokers die niet naar de kroeg gingen toen er nog gerookt werd.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:03 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens blijft een een dubieus argument van mensen die zelf wegblijven uit de horeca. Als je niet meer naar de kroeg gaat moet je ook niet huilie doen dat kroegen failliet gaan. Als je zo begaan bent met de horeca ga je gewoon.
Volgens het AD dient de zaak 23 maartquote:Eerste Bredase rookcafé voor de rechter
BREDA – De uitbater van Café Victoria aan de Oranjeboomstraat moet op 23 maart wegens het herhaaldelijk overtreden van het rookverbod voor de rechter verschijnen. Het Openbaar Ministerie (OM) bevestigde donderdag tegenover deze site dat het een Bredase horecazaak heeft gedagvaard.
Een woordvoerder van Bredase cafés die het verbod negeren bevestigde dat het gaat om het café aan de Oranjeboomstraat. De Bredase kroeg is het tweede café in Nederland dat zich voor een rechtbank moet verantwoorden. Het Groningse café De Kachel kreeg eerder al een boete van 1200 euro opgelegd en bij een volgende overtreding moet de kroeg een maand sluiten. Het Groningse café tekende overigens hoger beroep aan.
Overtreding van het rookverbod geldt als een economisch delict.
In navolging van het OM in Groningen gaat Breda over tot vervolging van een horecaondernemer die het rookverbod overtreedt. “We hebben met veel interesse de zaak in Groningen gevolgd. Maar we weten nog niet wat de eis zal zijn. We zijn de feiten nog aan het bekijken”, zegt een woordvoerder van het OM in Breda.
De eigenaar van Café Victoria was donderdag niet bereikbaar voor een reactie.
We maken de horeca kapot!quote:
doen ze zelf stel kamikazepilotenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We maken de horeca kapot!
De horeca die zich normaal aan de regels houdt komt er sterker uit.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We maken de horeca kapot!
Als verzameling sapjesbarren en komkommersaladerestaurantsquote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:48 schreef mgerben het volgende:
[..]
De horeca die zich normaal aan de regels houdt komt er sterker uit.
Wat is het probleem? Houd je niet van komkommer?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als verzameling sapjesbarren en komkommersaladerestaurants
Illegale horeca ftw
Dat hebben we gezien op de Britse eilanden. Daar zijn honderden kroegen over de kop gegaan door het rookverbod. Maar dat geeft natuurlijk niet, als een paar zuurpruimen maar hun rookvrije holletje hebben. Maakt verder ook niet dat zij slechts een keer per jaar hun kop laten zien, als men maar een rookvrije toko heeft.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:48 schreef mgerben het volgende:
[..]
De horeca die zich normaal aan de regels houdt komt er sterker uit.
De harde feiten in Nederland liggen heel anders. De invloed van het rookverbod is heel minimaal. Waar ondernemers momenteel last van hebben is de economische crisis en het feit dat er gewoon te veel kroegen zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
Dat hebben we gezien op de Britse eilanden. Daar zijn honderden kroegen over de kop gegaan door het rookverbod. Maar dat geeft natuurlijk niet, als een paar zuurpruimen maar hun rookvrije holletje hebben. Maakt verder ook niet dat zij slechts een keer per jaar hun kop laten zien, als men maar een rookvrije toko heeft.
Dat is, zoals reeds gezegd, stuitend egoisme
Nee, er is te weinig publiek, dat wordt namelijk weggejaagd door de domineetjes. Vandaar ook dat er al problemen waren met de omzet voor de economische crisis.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:21 schreef Elfletterig het volgende:
De harde feiten in Nederland liggen heel anders. De invloed van het rookverbod is heel minimaal. Waar ondernemers momenteel last van hebben is de economische crisis en het feit dat er gewoon te veel kroegen zijn.
Wat ik niet accepteer is die verstikkende kuddementaliteit van jou en je medestanders. Uitsterven gaat vanzelf, het zij zo, het punt is dat men probeert iets dood te maken.quote:Verder zijn niet-rokers geen zuurpruimen. Ik heb jarenlang in de rook gezeten als ik kroegen bezocht. Nu is dat gelukkig niet meer zo en daar ben ik erg blij mee. Leer gewoon te accepteren dat roken in de kroeg een uitstervend fenomeen is, ondanks dat wat hardleers volk er nu nog anders over denkt.
Het drama is dat bemoeizieke figuren met dubieuze motieven de vrije hand krijgen, bemoeiziekte als deugd. Terug naar de jaren 50.quote:En stop eens om er zo'n drama van te maken dat je je sigaretje nu buiten moet oproken.
Hoe kun je als anti-roker nou klagen over te weinig keus als er te veel kroegen zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:21 schreef Elfletterig het volgende:
het feit dat er gewoon te veel kroegen zijn.
Niet als ik ga stappen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:01 schreef mgerben het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Houd je niet van komkommer?
Allereerst kun je na een paar maanden rookverbod in NL nog niet de ware feiten boven tafel halen. Kroegen hebben een vetlaag en zullen niet na 4/5 maanden falliet gaan. Vooral niet omdat het rookverbod in de zomer is ingevoerd, en vervolgens hebben de kroegen die in de problemen kwamen het verbod aan hun laars gelapt. Teveel kroegen? Wat een gelul. In mijn woonplaats zijn er kroegen voor alle typen personen. Mij zul je niet aantreffen in een skihut-achtige tent, maar anderen weer wel. Laat die keuze aub bestaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De harde feiten in Nederland liggen heel anders. De invloed van het rookverbod is heel minimaal. Waar ondernemers momenteel last van hebben is de economische crisis en het feit dat er gewoon te veel kroegen zijn.
Het zou een uitstervend fenomeen zijn geweest als kroegbezoekers duidelijk aangaven dat een rookverbod nodig was. Ik heb hier werkelijk nooit iemand over gehoord, enkel een groepje fanatici van CAN en wat internetklagers probeerden het verbod er doorheen te rammen. Met succes.quote:Verder zijn niet-rokers geen zuurpruimen. Ik heb jarenlang in de rook gezeten als ik kroegen bezocht. Nu is dat gelukkig niet meer zo en daar ben ik erg blij mee. Leer gewoon te accepteren dat roken in de kroeg een uitstervend fenomeen is, ondanks dat wat hardleers volk er nu nog anders over denkt. En stop eens om er zo'n drama van te maken dat je je sigaretje nu buiten moet oproken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |