abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:34:52 #76
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_66652226
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:50 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Als je überhaupt één keer zakt al. Kom op man, zes fouten mag je maken! Overal wordt altijd maar geroepen dat het verkeer zo'n serieuze zaak is, en dat het zo gevaarlijk is enzo, maar ondertussen mag je dus meer dan 10% van de theoretische situaties verkeerd inschatten. Er is nota bene 10 seconden nadenktijd! Dat kan nooit goed gaan als je op de weg maar 0,5 sec hebt om na te denken en te anticiperen .

Wat mij betreft gaat het aantal toegestane fouten daarbij omlaag naar twee. En die mogen dan komen door de zenuwen.
Wat ben jij een walgelijk arrogant mannetje, zelfbenoemde "mastermind"

Heeft jouw mastermind er ook eens bij stilgestaan dat 70% van de mensen die inmiddels het rijbewijs hebben, zouden zakken voor de theorie? Leuke gedachte he
Yo, Yo, Luister dan, Luister dan, hier is Fritz, de man die alles kan,
Aan kunstjes geen gebrek, ik sla iedereen op ze bek, je moet niet sollen met mij,
want voor je het weet, lig je op een boerderij rij rij, BITCH
Peace out homies
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:36:47 #77
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66652283
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:34 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

Heeft jouw mastermind er ook eens bij stilgestaan dat 70% van de mensen die inmiddels het rijbewijs hebben, zouden zakken voor de theorie? Leuke gedachte he
Moeite met je theorie-examen gehad?
pi_66652319
Alle mensen die zich hier druk om maken.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_66652347
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:38 schreef Quir het volgende:
He..wat?
pi_66652393
Ik ben het wel eens met je klacht ja ik hoor zo vaak mensen die zeggen, ooh ja ik had ook vwo kunnen doen hoor, maar ik wilde liever met mn handen werken dus doe ik nu MBO niveau 2!

En dan denk ik:
pi_66652423
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:38 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

He..wat?
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:38 schreef Quir het volgende:
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_66652478
zinloos...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:45:18 #83
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_66652567
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:33 schreef Cybey het volgende:
Niet alle replies gelezen btw, maar bestaat hier niet al een topic over?
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:50 schreef Florian_ het volgende:
Ah, het tweewekelijkse mbo/hbo bashtopic. Tvp
Hmmm, ik denk wel meer zelfs
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:50:17 #84
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_66652734
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:36 schreef Lekkere_Kwal het volgende:

[..]

Moeite met je theorie-examen gehad?
Hehe zou je wel denken maar nee. Ik heb hem overigens wel sinds kort ( )

Had 0 fouten maar ik ben er echt serieus tegenaan gegaan. Inzet wordt beloond
Aan kunstjes geen gebrek, ik sla iedereen op ze bek, je moet niet sollen met mij,
Peace out homies
pi_66652837
Staar je ook niet teveel dood op MBO/HBO/WO etc.
Je kunt namelijk, vooral nu, heel veel dingen ZELF leren en daar heb je echt GEEN school voor nodig.
Je hebt bijvoorbeeld echt geen GRAPHIC DESIGN opleiding nodig om photoshop te leren e.d.

Voorbeeld 1: Een vriend van mij studeerde 'slechts' MBO (dus die moet natuurlijk rioleringen schoonmaken en dergelijke) maar in plaats van onnozele kutbaantjes aan te nemen hielp hij mensen van de Universiteit (W.O.) met hun huiswerk C++ omdat deze het niet gedaan kregen . Zijn kennis van programmeren komt door zelfstudie overigens. Dankzij hem zijn deze ijverige slimmeriken van de uni afgestudeerd dus eigenlijk mogen ze deze MBO'er op hun blote knieen danken. Hun hebben natuurlijk wel de dikke baan nu en de MBO'er zal natuurlijk niet verder komen dan het afstoffen van hun kantoor, hoe bot het ook moge klinken. Werknemers nemen GEEN risico meer tegenwoordig en durven niet meer naar de persoon te kijken. Naar mijn mening zijn er altijd uitzonderingen en daarom is het ook belangrijk naar de persoon individueel te kijken in plaats van alleen het papiertje. Heb genoeg mensen gezien zonder ook maar iets met veel potentie en heb helaas ook mensen gezien met de dikste opleidingen die op de werkvloer helaas niks presteerde Gebeurd overigens niet vaak hoor

Er zijn namelijk altijd redenen waarom iemand geen diploma heeft of slechts bla en bla gedaan heeft. Feit is dat mensen met een lage opleiding of geen opleiding door de hele wereld voor dom of lui wordt uitgemaakt en dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn; hier een paar voorbeelden:

- Iemand is ernstig ziek en kan niet studeren
- Iemand wordt vreselijk gepest en studeren is onmogelijk
- Stagebegeleider is kut

Ander voorbeeld uit de praktijk:

Ik ben leraar in diverse highschools en language institutes (Chiangmai University e.d.) in Thailand en ik heb wat testlessen geobserveerd van mensen met "Masters of education" met natuurlijk een grote bek vanwege hun papiertje, die het allemaal wel dachten te kunnen. Ik kan je zeggen: ik heb nog NOOOIT zo een slechte les gezien als toen. Het was echt slecht Type: kort pittig kapsel + bril en ze kon de les niet eens starten omdat ze geen orde kon houden.
Ze werd dus ook na 20 minuten overgenomen door iemand met meer werkervaring maar minder opleidingsniveau en zij verliet huilend en rillend het klaslokaal en vertelde me zelf in persoon dat ze het niet aan kon ondanks haar opleiding
Hoe verklaar je dat dan?

Hoe ik het zie:

- Opleidingsniveau hoef je niet te verdedigen dat is kul en slaat werkelijk nergens op
- Opleidingsniveau is veelzeggend maar je moet niet te bang zijn om individueel zaken in te schatten. Er zijn altijd
uitzonderingen.
- Mensen met excuusjes vind ik inderdaad ook erg lame. Ook al heb je een VMBO diploma ofzo, je kan zoveel dingen zelf
doen en leren, dus in plaats van het te verdedigen met goedkope excuusjes moet je zoveel mogelijk dingen leren om je CV wat meerwaarde te geven. Excuusjes helpen daar namelijk niet mee.

out
pi_66652979
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:50 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

Hehe zou je wel denken maar nee. Ik heb hem overigens wel sinds kort ( )

Had 0 fouten maar ik ben er echt serieus tegenaan gegaan. Inzet wordt beloond
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:57:26 #87
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_66652989
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:53 schreef Flammie het volgende:
lap teskt
De clue van dit topic is dan ook dat het niet uitmaakt wat je doet, als je maar op jouw niveau presteert. Het devies luidt zodoende dat mensen die een bepaald niveau niet gehaald hebben dit moeten accepteren en niet goed moeten praten.

pi_66653378
In Nederland krijg ik soms het gevoel dat een gebrek aan intelligentie iets positiefs is. Alsof dat opklimtuig (VMBO, MBO, HBO, WO) ook maar enigszins in de buurt komt op erudiet niveau van een rechtgeaarde VWO-WO'er. Dan denk ik altijd: blijf toch in je kaste!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:13:57 #89
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66653693
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:07 schreef Emimich het volgende:
In Nederland krijg ik soms het gevoel dat een gebrek aan intelligentie iets positiefs is.
Nou en of dan ben je 'gewoon gebleven' dat is ook meestal de doelgroep die het woord 'gewoon' gebruikt als synoniem voor 'simpelweg' en 'normaal'.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:14:32 #90
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66653721
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:34 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

Een prachtige gedachte ja, want het verkeer zou er een stuk beter op worden. Het zal mij jeuken of iedereen zakt. Hoe meer mensen zakken, hoe rustiger het wordt. En naarmate meer mensen gaan slagen, rijden ze tenminste beter. Maar al die klapjosti's gaan maar mooi met het OV.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:22:25 #91
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_66654027
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:14 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Een prachtige gedachte ja, want het verkeer zou er een stuk beter op worden. Het zal mij jeuken of iedereen zakt. Hoe meer mensen zakken, hoe rustiger het wordt. En naarmate meer mensen gaan slagen, rijden ze tenminste beter. Maar al die klapjosti's gaan maar mooi met het OV.
Ik ben bang van niet.

Mensen houden zich niet aan de regels als zij de noodzaak er niet van inzien. Zoals met voorsorteren, maximumsnelheden, richtingaanwijzers, bumperkleven etc.

Iedereen weet wel dat het niet hoort, maar dat weerhoudt ze er niet van om zich hieraan schuldig te maken.

Verder is er geloof ik geen verband tussen slagen voor theorie/praktijk en rijkwaliteiten, anders zouden er geen josti's op de weg zitten toch? Zij hebben immers bewezen dat zij het kunnen, waardoor volgens jou het algemene rijniveau omhoog zou gaan.

Daarnaast zou er totaal geen plek zijn in het OV voor al die mensen die ongeschikt worden verklaard als automobilist, hoe zou je dat op willen vangen? Meer trams en bussen? Indien ja, waar wordt dat van betaald?

Al met al heb je hier imho niet goed over nagedacht.
Peace out homies
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:22:36 #92
204604 Stukjekaas
Lekker pittig
pi_66654035
Doet me denken aan menig tegenstander van mij op de tennisbaan ''Ja ik had Stukjekaas wel kunnen verslaan maar ik had geen zin meer''
Daar heb jij geen kaas van gegeten!
pi_66654219
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:57 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

De clue van dit topic is dan ook dat het niet uitmaakt wat je doet, als je maar op jouw niveau presteert. Het devies luidt zodoende dat mensen die een bepaald niveau niet gehaald hebben dit moeten accepteren en niet goed moeten praten.

Je kunt ook gelijk liggen//Op eenzelfde golflengte, met iemand van "niveau" zonder dat "niveau" op school gestudeerd te hebben aangezien 4 jaar school slechts 4 jaar is in een lang leven . School is ook niet de top van de wetenschap ofzo en het meeste zul je toch echt in de praktijk leren wanneer je je routine op dagelijkse basis uitoefent, zie de epic fail les van iemand met een masters of education Dat is wat ik bedoel te zeggen.

Waar ik natuurlijk op doel is het volgende :

- Excuusjes zijn niet overtuigend genoeg om iemand van "jouw echte niveau" te overtuigen en in plaats van domme excuusjes te maken is het wellicht beter om een portfolio op te stellen of om bepaalde dingen te leren/studeren
zodat je in ieder geval iets tastbaars hebt om te laten zien in plaats van een excuusje waarvan iedereen zegt: hahah wat een kut excuus weer

Excuusjes zijn doorzichtig want als je de capaciteiten echt in huis had, had je minimaal aan zelfstudie gedaan. Wil je aan een "niveau" voldoen dan is het beter om jezelf goed te presenteren (zonder excuus dus maar met iets tastbaars dat blijk geeft van je eigenlijke niveau en kennis, je hebt geen school gedaan dus als je "diploma" niet voldoende is, dan wat anders. Je moet minimaal kunnen laten zien dat je het WEL kan of gewoon je bek houden, diploma of niet. Uiteindelijk moet iedereen dat

School zegt voor mij niks. Niveau is bepalend op verschillende vlakken. Een excuus is geen blijk van niveau want als je dat wel had, had je minimaal zelf wat bijgespijkerd. punt
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:27:20 #94
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66654252
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:22 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

Ik ben bang van niet.

Mensen houden zich niet aan de regels als zij de noodzaak er niet van inzien. Zoals met voorsorteren, maximumsnelheden, richtingaanwijzers, bumperkleven etc.
Wie zegt dat dat met beter rijden te maken heeft? Ik doel o.a. op inzicht dat getoetst kan worden, maar bijvoorbeeld het verminderen van ongelukken door voorrangsfouten e.d.
quote:
Verder is er geloof ik geen verband tussen slagen voor theorie/praktijk en rijkwaliteiten, anders zouden er geen josti's op de weg zitten toch? Zij hebben immers bewezen dat zij het kunnen, waardoor volgens jou het algemene rijniveau omhoog zou gaan.
Het grote verschil is dat nu elke apelul z'n theorie-examen kan halen, doordat het te makkelijk is. Vragen zijn simpel en je mag 12% van de opgaven fout hebben. Als je in 12% van de verkeerssituaties de mist in gaat, is je geen lang leven beschoren... Door de eisen strenger te maken, filter je een hoop theoretisch onkundige mensen eruit. De volgende stap is een ander praktijkexamen dat in gaat op inzicht.
quote:
Daarnaast zou er totaal geen plek zijn in het OV voor al die mensen die ongeschikt worden verklaard als automobilist, hoe zou je dat op willen vangen? Meer trams en bussen? Indien ja, waar wordt dat van betaald?
Van alle extra inkomsten van extra aangevraagde theorie-examens? Van kaartjes natuurlijk, net als dat het nu gaat.

Maar de discussie over rijbewijzen en rijvaardigheid wil ik hier eigenlijk niet aanslingeren, open daar maar een ander topic voor .

Het gaat hier om huillies die zich slimmer willen voordoen dan ze zijn .
Zerg schreef:
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:28:09 #95
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66654291
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:57 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

* Mikkie nomineert deze samenvatting voor post van de dag .
Zerg schreef:
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:30:27 #96
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66654397
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:22 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

Misschien een idee dat diegenen die zakken zich ook kunnen 'aanpassen' (leren genaamd) zodat ze alsnog de weg op kunnen?
pi_66654804
Maar Mik, ik denk ook WO te kunnen en heb het ook een half jaar gedaan.
Ik ben alleen overgestapt naar HBO omdat ik liever praktisch aan de slag ging, plus dat mijn opleiding ook echt een HBO-opleiding is. En dan kan iedereen wel roepen dat ik mezelf overschat ofzo, maar ik weet toch dat het waar is? Ik heb m'n VWO met niet overdreven veel moeite in één keer gehaald, en ben van plan hierna weer WO te gaan doen... Omdat ik zin heb om door te studeren, niet omdat ik moet bewijzen dat ik het kan.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:45:25 #98
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_66654941
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:27 schreef Mikkie het volgende:
Wie zegt dat dat met beter rijden te maken heeft? Ik doel o.a. op inzicht dat getoetst kan worden, maar bijvoorbeeld het verminderen van ongelukken door voorrangsfouten e.d.
Ik. Want hoeveel ongelukken zouden er voorkomen kunnen worden als mensen niet zouden bumperkleven? Denk aan kettingbotsingen, kopstaartbotsingen en denk aan de ergernis nummer 1 in het verkeer (bumperkleven).

Verder heeft dit alles met inzicht te maken (mijn voorbeelden staan namelijk in het boekje "Gevaarherkenning", oftewel inzicht). Het inzicht om bijvoorbeeld niet op 5 meter afstand jouw voorganger te volgen op een snelheid van 80 km omdat je weet dat als hij een noodstop maakt, jij door zijn achterruit vliegt.
quote:
Het grote verschil is dat nu elke apelul z'n theorie-examen kan halen, doordat het te makkelijk is. Vragen zijn simpel en je mag 12% van de opgaven fout hebben. Als je in 12% van de verkeerssituaties de mist in gaat, is je geen lang leven beschoren... Door de eisen strenger te maken, filter je een hoop theoretisch onkundige mensen eruit. De volgende stap is een ander praktijkexamen dat in gaat op inzicht.
Sorry, maar dit stuk staat vol aannames.

Iedere apenlul kan zijn theorie halen?
- Waarom zakken er nog zoveel mensen dan
Theorie te makkelijk- Hoe ben je tot die conclusie gekomen. Kennelijk heb je het vergeleken met iets. Waarmee?
Je mag 12% fout hebben - Klopt niet. Theorie bestaat uit 65 vragen en je mag er 6 fout hebben. Dat is afgerond 10.8%
ls je in 12% van de verkeerssituaties de mist in gaat, is je geen lang leven beschoren... Hoe weet je dat nou? die 12% die fout beoordeeld wordt, zijn dat ernstige fouten, zoals verkeerd voorrang verlenen, of dubbelparkeren? Of is het een combinatie van verschillende fouten, wat dus betekent dat het aantal kritische fouten ver onder de 12% ligt? Waardoor "geen lang leven beschoren" reuze meevalt?

Verder betreft het praktijkexamen tegenwoordig al een stuk meer inzichtskwesties.
quote:
Van alle extra inkomsten van extra aangevraagde theorie-examens? Van kaartjes natuurlijk, net als dat het nu gaat.

Maar de discussie over rijbewijzen en rijvaardigheid wil ik hier eigenlijk niet aanslingeren, open daar maar een ander topic voor .

Het gaat hier om huillies die zich slimmer willen voordoen dan ze zijn .
Euh nee

CBR is geen privaatsinstelling wat dus betekent dat het een instelling is met het doel tot het behalen van winst. ZIj gaan dus geen geld afstaan voor het extra inzetten van bussen en trams.

Maar we laten het hier wel bij , ik hou me wel weer op de achtergrond

[ Bericht 0% gewijzigd door Fritztiaan op 03-03-2009 15:53:37 ]
Peace out homies
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:49:12 #99
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_66655089
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:26 schreef Flammie het volgende:

[..]

Je kunt ook gelijk liggen//Op eenzelfde golflengte, met iemand van "niveau" zonder dat "niveau" op school gestudeerd te hebben aangezien 4 jaar school slechts 4 jaar is in een lang leven . School is ook niet de top van de wetenschap ofzo en het meeste zul je toch echt in de praktijk leren wanneer je je routine op dagelijkse basis uitoefent, zie de epic fail les van iemand met een masters of education Dat is wat ik bedoel te zeggen.

...

School zegt voor mij niks. Niveau is bepalend op verschillende vlakken. Een excuus is geen blijk van niveau want als je dat wel had, had je minimaal zelf wat bijgespijkerd. punt
Daarom is het ook niet nodig om excuses te verzinnen. Afronden van een school zegt wel dat jij een bepaalde handelingssnelheid hebt en daar dus na het vergaren van ervaring gebruik van kan maken.

Een voorbeeld dat erg lijkt op de jouwe is die van mijn vader (met een weet ik wat voor extreem lage kwalificatie) bij zijn werkgever. Ten tijde de ICT-zeepbel werd zijn werk weliswaar op prijs gesteld, maar door zijn ervaring was de prijs die ze betaalden te hoog. Gevolg: dikke gouden handdruk om de rest van zijn leven riant door te komen en tabee! De nieuwe werknemer was een net afgestudeerd ventje, die even contacten moest gaan leggen in het buitenland om goede contractne binnen te slepen. Mijn vader had in zijn jaren zeer veel contacten opgedaan door naar het buitenland uitgezonden te worden. Die nieuwe jongen kreeg dat dus niet voor elkaar omdat niemand hem kende. Gevolg: miljoenen euro's werden misgelopen, puur door het gebrek aan ervaring. (Als klap op de vuurpijl werkt mijn vader nu voor het dubbel netto-salaris op zijn oude positie).
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:50:12 #100
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_66655133
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:30 schreef Lekkere_Kwal het volgende:

[..]

Misschien een idee dat diegenen die zakken zich ook kunnen 'aanpassen' (leren genaamd) zodat ze alsnog de weg op kunnen?
Ho ho ho. Ik kom niet met de stelling "Dat ze dan maar met het OV moeten". Ik stel tegenvragen.
Peace out homies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')