Ik spreek jou nog wel een keer als je een loodgieter nodig hebt.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:38 schreef Mikkie het volgende:
Van dat volk dat dat net het vmbo heeft gehaald, zich niet kan meten met de rest van Nederland, en dan ter compensatie zegt 'Ja ik had ook wel vwo kunnen doen maar ik had geen zin'. Of 'ja ik doe nu mbo niveau 2, maar hbo had ik ook makkelijk gekund maar dat kost teveel tijd'.
Wat een KUT excuses. Helemaal niet erg als je er te dom voor bent of andere prioriteiten hebt, maar ga dan niet als één of andere azijnpisser achteraf alles goed lopen praten. Je hebt ervoor gekozen om een opleiding te doen, ga jezelf dan niet omhoog proberen te kletsen. Feit blijft dat je het niet hebt gedaan omdat je kennelijk niet voldoende competenties had om het te volbrengen in de tijd die jij er aan wilde besteden.
Klacht: domme rukkers die zichzelf beter proberen te praten.
Ho, ho. Ik zeg niet dat die mensen niet handig zijnquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:39 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Ik spreek jou nog wel een keer als je een loodgieter nodig hebt.
Idd..quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:39 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Ik spreek jou nog wel een keer als je een loodgieter nodig hebt.
Een beter voorbeeld voor mijn klacht had ik niet kunnen verzinnenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:41 schreef SilentSimon het volgende:
Zo heb ik VBO (mavo D niveau btw) elektro gedaan terwijll ik achteraf makkelijk havo had kunnen doen.
Mn laagste cijfer was een 7 en ik heb nog _nooit_ langer dan 10min huiswerk zitten maken
Moet wel zeggen dat ik geen spijt van heb, elektro kennis is quite handy en ben een goede bijna afgestudeerde HBO'er
had trouwens wel ongelooflijke domme mensen in de klas![]()
Hahahaha....wat een droplulquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een beter voorbeeld voor mijn klacht had ik niet kunnen verzinnen.
"Ik had makkelijk havo kunnen doen", "mavo D niveau", etc.. Feit blijft dat je gewoon VBO hebt gedaan. Kun je omheen lullen, maar daar komt het wel op neer. Maak het dan niet mooier dan het is!
.
En dan is het des te beter dat je nu bijna met het HBO klaar bent, natuurlijk.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:47 schreef Lekkere_Kwal het volgende:
"Ja ik had wel hoger gekund maar ik was te lui/docenten wilden me niet/had andere dingen te doen"...
Doet me ook denken aan CBR-bashers als ze zelfs voor de 4e keer hun theorie niet hebben gehaald 'want ik had één fout te veel'...
Als je meer dan één keer zakt voor je theorie ben je natuurlijk ook gewoon een epic failure.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:47 schreef Lekkere_Kwal het volgende:
"Ja ik had wel hoger gekund maar ik was te lui/docenten wilden me niet/had andere dingen te doen"...
Doet me ook denken aan CBR-bashers als ze zelfs voor de 4e keer hun theorie niet hebben gehaald 'want ik had één fout te veel'...
ik zeg dan ook dat ik geen spijt heb dat ik VBO gedaan hebquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
"Ik had makkelijk havo kunnen doen", "mavo D niveau", etc.. Feit blijft dat je gewoon VBO hebt gedaan. Kun je omheen lullen, maar daar komt het wel op neer. Maak het dan niet mooier dan het is!
.
Zeker Wilders aanhangers....quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:48 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als je meer dan één keer zakt voor je theorie ben je natuurlijk ook gewoon een epic failure.
28 uur per week.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:48 schreef SilentSimon het volgende:
[..]
ik zeg dan ook dat ik geen spijt heb dat ik VBO gedaan hebin tegenstelling juiist waarschijnlijk
40 uur per week theorie op de havo lijkt me echt kut
Als je überhaupt één keer zakt al. Kom op man, zes fouten mag je maken! Overal wordt altijd maar geroepen dat het verkeer zo'n serieuze zaak is, en dat het zo gevaarlijk is enzo, maar ondertussen mag je dus meer dan 10% van de theoretische situaties verkeerd inschatten. Er is nota bene 10 seconden nadenktijd! Dat kan nooit goed gaan als je op de weg maar 0,5 sec hebt om na te denken en te anticiperenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:48 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als je meer dan één keer zakt voor je theorie ben je natuurlijk ook gewoon een epic failure.
Me too..quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:50 schreef Florian_ het volgende:
Ah, het tweewekelijkse mbo/hbo bashtopic. Tvp
Mwoah, als ie het woordje 'makkelijk' weg had gehaald was dat geen vreemde opmerking geweest. VMBO-D is 1 stapje onder de HAVO.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
.
Nee.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:50 schreef Florian_ het volgende:
Ah, het tweewekelijkse mbo/hbo bashtopic. Tvp
Mwoah, je kan je een keer verkijken op het examen en de stof onderschatten, dan kan je een keer zakken, niet zo erg. Als je echter serieus leert en dan alsnog zakt, dan doe je toch iets verkeerd. Het aantal maximale fouten omlaag brengen naar 2 vind ik een beetje overdreven, er zitten altijd wel één of twee vragen tussen waarvan je denkt "wtfquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:50 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als je überhaupt één keer zakt al. Kom op man, zes fouten mag je maken! Overal wordt altijd maar geroepen dat het verkeer zo'n serieuze zaak is, en dat het zo gevaarlijk is enzo, maar ondertussen mag je dus meer dan 10% van de theoretische situaties verkeerd inschatten. Er is nota bene 10 seconden nadenktijd! Dat kan nooit goed gaan als je op de weg maar 0,5 sec hebt om na te denken en te anticiperen.
Wat mij betreft gaat het aantal toegestane fouten daarbij omlaag naar twee. En die mogen dan komen door de zenuwen.
Meer Gymnastiek....quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:51 schreef bijdehand het volgende:
Mijn zusje denkt serieus dat HAVO en Gymnasium niets schelen
Maar kennelijk vonden ze de meerwaarde van het VWO niet zodanig dat ze die tijd en energie erin wilden steken. Prima, maar dan heb je dus gewoon havo-niveau. Ik denk dat veel havisten ook nog wel universiteit zouden kunnen. Maar dat kost zoveel energie, denkwerk en vooral tijd, dat ze het niet binnen de normen zouden halen. 60u in de week zou meer reëel zijn. Als men dat eraan wil besteden is dat prima, maar feitelijk zit zo iemand dan boven z'n kunnen. Want leuk als je die studie haalt en dus academisch denkniveau zou bezitten, maar als je er kennelijk zoveel moeite voor moet doen om dat te triggeren, kom je later in een baan ook niet weg. Daar heb je ook een werkweek van 40u waarin dingen moeten gebeuren, dan moet jij geen 60u nodig hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:50 schreef Le_Grand het volgende:
Tsja, ik denk dat 25-40 % van de HAVO'ers wanneer ze keihard werkten b.v. wel het VWO had kunnen doen.
Maar VMBO-VWO is idd onzin. Dat verschil is te groot om puur aan inzet/prioriteiten te wijten.
Terechte klacht, en op een fatsoenlijke manier gebracht voor de verandering.
Uitzondering bevestigt de regelquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:50 schreef koningdavid het volgende:
Grotendeels terechte klacht maar het gaat niet helemaal op.
Ik heb hoog IQ en had VWO advies n.a.v. de cito. Ik ging naar een middelbare school waar je niet 1VWO kon doen maar alleen 1 HAVO/VWO. Eerste twee jaar was ik een gruwelijk pestventje die vaker niet dan wel in de les zat. Ik had na mijn tweede rapport 8 tekorten omdat ik nooit dingen inleverde of toetsen niet maakte. Ik besloot mijn leven te beteren en haalde uiteindelijk genoeg punten voor VWO met mijn laatste rapport (allemaal 9-ens ongeveer). Desondanks mocht ik niet naar het VWO omdat mijn gedrag 'te wensen over liet'. Mijn vader pisssig naar school gebeld, brieven gestuurd naar ministerie etc. Maar ik moest per se HAVO doen, en dat deed ik op mijn sloffen (haalde 3 9's, 3 8'en voor mijn examens zonder te leren)
Tuurlijk ligt het aan mijzelf dat het zo gelopen is, maar ik ben ook echt zwaar genaaid door school als je het mij vraagt.
Nou, die vragen kun je dan dus fout hebben, daar is de marge voor. Moet je de rest dus goed hebben. Scheelt een hoop kuttekoppen op de weg, hoor. Wat mij betreft voeren ze ook een hernieuwd theorie-examen in. Verplicht voor alle automobilisten, om de vijf jaar. Zakken is een rij-ontzegging, net zo lang tot je de theorie weer hebt. Dat zou een hoop fouten in het verkeer schelen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Mwoah, je kan je een keer verkijken op het examen en de stof onderschatten, dan kan je een keer zakken, niet zo erg. Als je echter serieus leert en dan alsnog zakt, dan doe je toch iets verkeerd. Het aantal maximale fouten omlaag brengen naar 2 vind ik een beetje overdreven, er zitten altijd wel één of twee vragen tussen waarvan je denkt "wtf?" en die je dan fout kan hebben.
Ja hoor, en dat is prima. Houden zo! Maar dan is het zo jammer dat mensen die kennelijk minder capaciteiten hebben, zichzelf toch beter proberen te praten door allerlei factoren te noemen die buiten henzelf liggen. Een beetje de slachtofferrol, en het ophemelen van zichzelf terwijl daar geen aanwijsbare reden voor is.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:55 schreef A-mineur het volgende:
En ts.... Is het je al opgevallen dat niet iedereen dezelfde capaciteiten heeft
Heeft ook met leeftijd te maken. De Nederlandse jeugd is verwend en wil vooral niet teveel tijd aan school besteden (best begrijpelijk) met al die luxe om je heen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar kennelijk vonden ze de meerwaarde van het VWO niet zodanig dat ze die tijd en energie erin wilden steken.
Nu overdrijf je wel een beetje. Ik ken meerdere mensen die na het behalen van hun Havo-diploma en hun P naar de universiteit gegaan zijn en daar nu succesvol zijn met minder dan 40 u/w. Voor de meeste mensen zal je stelling wel kloppen ja.quote:Prima, maar dan heb je dus gewoon havo-niveau. Ik denk dat veel havisten ook nog wel universiteit zouden kunnen. Maar dat kost zoveel energie, denkwerk en vooral tijd, dat ze het niet binnen de normen zouden halen. 60u in de week zou meer reëel zijn.
Waar haal je die 60u steeds vandaan?quote:Als men dat eraan wil besteden is dat prima, maar feitelijk zit zo iemand dan boven z'n kunnen. Want leuk als je die studie haalt en dus academisch denkniveau zou bezitten, maar als je er kennelijk zoveel moeite voor moet doen om dat te triggeren, kom je later in een baan ook niet weg. Daar heb je ook een werkweek van 40u waarin dingen moeten gebeuren, dan moet jij geen 60u nodig hebben.
Ok.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ho, ho. Ik zeg niet dat die mensen niet handig zijn. Ze moeten zichzelf alleen niet beter voordoen dan dat ze zijn.
Jij begrijpt de klacht ook niet helemaal. VWO'ers besteden absoluut niet meer tijd aan school dan Havo-leerlingen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:57 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Heeft ook met leeftijd te maken. De Nederlandse jeugd is verwend en wil vooral niet teveel tijd aan school besteden (best begrijpelijk) met al die luxe om je heen.
Noem maar weer een externe factorquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:57 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Heeft ook met leeftijd te maken. De Nederlandse jeugd is verwend en wil vooral niet teveel tijd aan school besteden (best begrijpelijk) met al die luxe om je heen.
Ik ken ze wel die er 50 - 60 u/wk aan besteden op de uni. Dat is niet gezond, en ik zou die mensen niet op een WO-functie als collega willen hebben. Wat voor hen spreek is werklust, ambitie en doorzettingsvermogen, maar kennelijk ontberen ze het denkniveau om alles binnen het gestelde tijdskader rond te breien. Blijf dan lekker op je eigen niveau HBO doen, daar is meer dan genoeg te bereikenquote:[..]
Nu overdrijf je wel een beetje. Ik ken meerdere mensen die na het behalen van hun Havo-diploma en hun P naar de universiteit gegaan zijn en daar nu succesvol zijn met minder dan 40 u/w. Voor de meeste mensen zal je stelling wel kloppen ja.
Het is een voorbeeldgetal.quote:[..]
Waar haal je die 60u steeds vandaan?
Ik werd ook cum laude afgestuurd, ben toen maar HBO gaan doenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:59 schreef JoeThePlumber het volgende:
Mijn broer kreeg mavo advies met cito toets, middels met cum laude afgestuurd aan universiteit..
"Ik had een langzame kart"quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:59 schreef Skylark. het volgende:
Of van die mensen die het materiaal altijd de schuld geven van hun fouten.![]()
"Ja, ik viel met skiën want deze ski's snijden niet goed/m'n skischoenen zaten te strak/ik werd afgesneden".
Juist. Het beeld dat bestaat is dat naarmate het niveau hoger wordt, er meer tijd wordt besteed aan studie. Niet dusquote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:00 schreef Merkie het volgende:
[..]
Jij begrijpt de klacht ook niet helemaal. VWO'ers besteden absoluut niet meer tijd aan school dan Havo-leerlingen.
Ik had anders ooit een keer een kart met slechte banden waardoor ik de tweede sessie beduidend langzamer was dan de eerstequote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
"Ik had een langzame kart"
"Mijn banden waren zacht"
"Jij hebt een beter racket"Sadness.
Dat zou kunnen, maar dat is een gemiddelde. Wat ik bedoel is dat de 'bovenste laag' van de HAVO met enkele uurtjes boven het gemiddelde per week (en dan niet een idioot aantal uren zoals de TS beweert) het VWO wel (met een boel 6-jes) hadden kunnen halen. Maar als je nog 3 keer per week voetbalt, uitgaat, met vrienden hangt etc. dan lukt dat niet nee.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:00 schreef Merkie het volgende:
[..]
Jij begrijpt de klacht ook niet helemaal. VWO'ers besteden absoluut niet meer tijd aan school dan Havo-leerlingen.
Dat is de hele clue inderdaad. Je moet binnen een bepaalde tijd zonder te veel stress een studie met een bepaald resultaat kunnen afronden om goed te kunnen functioneren.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar kennelijk vonden ze de meerwaarde van het VWO niet zodanig dat ze die tijd en energie erin wilden steken. Prima, maar dan heb je dus gewoon havo-niveau. Ik denk dat veel havisten ook nog wel universiteit zouden kunnen. Maar dat kost zoveel energie, denkwerk en vooral tijd, dat ze het niet binnen de normen zouden halen. 60u in de week zou meer reëel zijn. Als men dat eraan wil besteden is dat prima, maar feitelijk zit zo iemand dan boven z'n kunnen. Want leuk als je die studie haalt en dus academisch denkniveau zou bezitten, maar als je er kennelijk zoveel moeite voor moet doen om dat te triggeren, kom je later in een baan ook niet weg. Daar heb je ook een werkweek van 40u waarin dingen moeten gebeuren, dan moet jij geen 60u nodig hebben.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit bij iedereen hier wel speelt, de klacht slaat meer op het blaten van dergelijke ongestaafde beweringen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:04 schreef Florian_ het volgende:
De klacht is mijns inziens niet helemaal terecht. Veel van deze mensen hadden het namelijk ook écht kunnen doen, maar dit is vanwege omstandigheden vaak niet gelukt.
Dan zijn we het eensquote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:05 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dat is een gemiddelde. Wat ik bedoel is dat de 'bovenste laag' van de HAVO met enkele uurtjes boven het gemiddelde per week (en dan niet een idioot aantal uren zoals de TS beweert) het VWO wel (met een boel 6-jes) hadden kunnen halen. Maar als je nog 3 keer per week voetbalt, uitgaat, met vrienden hangt etc. dan lukt dat niet nee.
Alleen dan moeten ze niet steeds blijven zeuren over dat ze het 'wel gekund hadden' want dan hadden ze die keuze maar eerder moeten maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |