abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66640783
De belasting op alcohol moet sterk omhoog om drankmisbruik onder kinderen goed aan te pakken. Zo bespaart de overheid ook meteen miljarden euro’s doordat de problemen die jongeren veroorzaken afnemen.

Dat stellen Stichting Alcoholpreventie (Stap), criminoloog Jan van Dijk en kinderarts Nico van der Lely. Volgens Van Dijk is het tijd voor drastische maatregelen. ,,We zijn al twintig jaar te soft bezig: reclamebeperking, voorlichting, leeftijdslegitimatie. Het haalt allemaal niets uit. Daarom moet de belasting op alcohol minimaal worden verdubbeld.’’

Stap noemt de prijs ‘het allerbelangrijkste wapen’. ,,Zolang je de zeer lage prijs van bier niet aanpakt, slaag je er niet in het excessieve gebruik onder jongeren te tackelen,’’ zegt directeur Wim van Dalen.

Volgens de drie pleitbezorgers kunnen gezondheidszorg en justitie miljarden besparen als het alcoholmisbruik onder jongeren daalt. Van der Lely: ,,De politie heeft haar handen vol aan geweld van jongeren, veroorzaakt door alcohol. En wat te denken van het potentieel dat door alcohol wordt vernietigd.’’

Hoogleraar Van Dijk trekt een vergelijking met de sigaret. ,,Accijnsverhoging was tientallen jaren onbespreekbaar, maar is uiteindelijk wel doorgevoerd. Met daling van het aantal rokers als gevolg.’’

Bierbrouwerijen menen dat de huidige maatregelen wel werken en noemen belastingverhoging onwenselijk. ,,Uit onderzoek van het CBS bleek onlangs dat jongeren onder de 16 minder zijn gaan drinken. We kunnen de jongeren met voorlichting dus wel bereiken,’’ zegt een woordvoerder van het Centraal Brouwerij Kantoor.

,,Het aantal opnamen van jongeren met alcoholvergiftiging blijft stijgen,’’ stelt Van der Lely evenwel.

De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) maakte gisteren bekend dat controleurs tijdens carnaval veel jonge tieners hebben gezien die alcohol dronken.

Bron AD.nl

Wtf. Omdat ouders hun kutkoters niet aangelijnd kunnen houden moeten wij als volwassene straks dubbel gaan betalen?
Flikker op met je hoeren accijns .
oftewel
BLIJF MET JE TYFUSPOTEN VAN ONS BIER AF
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66640805
Goh, weer van die muppets die internationaal beleid proberen te pushen om meer poen te vergaren voor de
bankiers

http://news.bbc.co.uk/1/hi/scotland/7917824.stm
pi_66640817
Lage prijs van bier? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAYAHHAHAHAHAHAHA

Ik heb in Tsjechie gewoond en daar betaalde ik relatief gezien veeeeeeeeeeeeeeel minder aan dezelfde hoeveelheid drank als in NL. 5 Euro voor een halve liter bier in de kroeg in Amsterdam, rot toch op man.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 3 maart 2009 @ 03:48:04 #4
84524 Morwen
I got life
pi_66640819
A, daar hebben we dat grijze stokpaard weer. Alsof het verdubbelen van de prijs van bier de consumptie onder dat soort randdebielen gaat verminderen. De enige die ze ermee pakken is Jan onder-modaal die na zijn onderbetaalde werk thuis een paar pilsjes drinkt.

Way to go weer, maar ach, dat is al jaren zo. Het èchte probleem aanpakken is allemaal veels te moeilijk. Nu kunnen ze roepen dat ZIJ er alles aan gedaan hebben en schoppen de bal weer keihard naar een open doel waarvan niemand weet welke keeper er in hoort te staan.

Zakkenvullers, niks meer niks minder.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  dinsdag 3 maart 2009 @ 03:50:33 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66640823
Gewoon veel hogere straffen uitdelen aan zowel de verkopers alswel aan de minderjarige gebruikers, ipv de normale gebruikers nu te 'straffen' door ze weer extra te laten dokken.

Het probleem is niet dat de prijzen te laag zijn, maar het probleem is dat er blijkbaar nog steeds drank verkocht kan worden aan minderjarigen, en dat daar verder ook weinig/geen gevolgen aan vast zitten.
pi_66640829
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:47 schreef Aanvoerder het volgende:
Lage prijs van bier? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAYAHHAHAHAHAHAHA

Ik heb in Tsjechie gewoond en daar betaalde ik relatief gezien veeeeeeeeeeeeeeel minder aan dezelfde hoeveelheid drank als in NL. 5 Euro voor een halve liter bier in de kroeg in Amsterdam, rot toch op man.
Euroshopper bier op je zolderkamer is ook goedkoper.
Mensen die oostblok landen met onze hoofdstad vergelijken
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66640831
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:52 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Alsof het Oostblok niet goed vertegenwoordigd is in Amsterdam in een zekere handel in vrouwen. Enzo.
pi_66640835
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:50 schreef Yi-Long het volgende:
Gewoon veel hogere straffen uitdelen aan zowel de verkopers alswel aan de minderjarige gebruikers, ipv de normale gebruikers nu te 'straffen' door ze weer extra te laten dokken.

Het probleem is niet dat de prijzen te laag zijn, maar het probleem is dat er blijkbaar nog steeds drank verkocht kan worden aan minderjarigen, en dat daar verder ook weinig/geen gevolgen aan vast zitten.
Het probleem ligt aan de betutteling . Ik heb op mijn 15e ook wel eens straal tyfuslam op de wc liggen slapen. So what? Ja ik had ook dood kunnen gaan door een alcoholvergiftiging. Is niet gebeurt . Big deal zeg pubers blijven toch wel expirimenteren
pi_66640836
quote:

[..]

Ik vergelijk de prijzen in de kroeg in Praag en in Amsterdam. En Euroshopperbier. Kom op hey, nagenoeg elk merk bier in Tsjechie kan zich meten met de topmerken in Nederland.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_66640837
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:52 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Alsof het Oostblok niet goed vertegenwoordigd is in Amsterdam in een zekere handel in vrouwen. Enzo.
Ik had het even niet over de Wallen
Avondje stappen in Amsterdam mag best wat kosten vind je niet?
pi_66640840
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:54 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Ik vergelijk de prijzen in de kroeg in Praag en in Amsterdam. En Euroshopperbier. Kom op hey, nagenoeg elk merk bier in Tsjechie kan zich meten met de topmerken in Nederland.
Waarom zou je Amsterdam vergelijken met Praag? Praag is en blijft een pauperstad. Best leuk voor een goedkoop weekendje comazuipen met vrienden . Maar Amsterdam is kwalitatief toch net wat beter dan Praag(hoewel je daar ook aardig kunt stappen)
pi_66640841
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:55 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ik had het even niet over de Wallen
Avondje stappen in Amsterdam mag best wat kosten vind je niet?
De kosten voor ondernemers in Amsterdam liggen hoger dan elders, dus zullen de prijzen verhoudingsgewijs ook hoger liggen. Moet kunnen.
pi_66640844
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:57 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

De kosten voor ondernemers in Amsterdam liggen hoger dan elders, dus zullen de prijzen verhoudingsgewijs ook hoger liggen. Moet kunnen.
Precies. En het gemiddelde inkomen in Amsterdam zal ook vele malen hoger liggen dan in Praag. Al vind ik 5 euro voor een glas bier ( 10 gulden +) zwaar overdreven.
Mja zo goed gaat het niet in de horeca. Dan nog een kredietcrisis en ze moeten op een gegeven moment de prijzen wel omlaag pleuren. 1 euro 50 voor een biertje meer dan genoeg en dan 2,50 voor een halve liter.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:00:55 #14
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_66640850
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:57 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Waarom zou je Amsterdam vergelijken met Praag? Praag is en blijft een pauperstad. Best leuk voor een goedkoop weekendje comazuipen met vrienden . Maar Amsterdam is kwalitatief toch net wat beter dan Praag(hoewel je daar ook aardig kunt stappen)
Pas als je daar woont kom je veel dieper in het nachtleven terecht van Praag wat echt veeeel beter is dan Amsterdam of elke andere stad in Nederland. En Praag een pauperstad noemen. Het stikt er tegenwoordig van de rijken. Vooral Russen.
pi_66640851
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:00 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Pas als je daar woont kom je veel dieper in het nachtleven terecht van Praag wat echt veeeel beter is dan Amsterdam of elke andere stad in Nederland. En Praag een pauperstad noemen. Het stikt er tegenwoordig van de rijken. Vooral Russen.
Ja tieft dan op naar Praag als het daar zoveel beter is
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:02:00 #16
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_66640852
Ga vooral de prijs van alcohol omhoog gooien, dan is de stap naar drugs ook weer veel sneller gezet
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_66640853
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:02 schreef Red_Cat het volgende:
Ga vooral de prijs van alcohol omhoog gooien, dan is de stap naar drugs ook weer veel sneller gezet
Owja en alcohol = geen drugs?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:03:14 #18
84524 Morwen
I got life
pi_66640854
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:50 schreef Yi-Long het volgende:

En die jongeren hebben natuurlijk geen oudere vrienden die het wel kunnen kopen. Compleet zinloos om dit op dat niveau aan te pakken. Ze weten gewoon niet hoe ze het wel aan moeten pakken, daarom verhogen ze de prijzen en trekken op die manier de handen ervan af. Terwijl dat natuurlijk complete BS is, want als wij kunnen verzinnen dat dat niet werkt kunnen zij dat ook neem ik aan......

Lekker met rust laten die prijzen, je pakt er de verkeerde mensen mee. Alsof dat ze ook maar iets kan schelen
Only Human
pi_66640859
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:03 schreef Morwen het volgende:

[..]

En die jongeren hebben natuurlijk geen oudere vrienden die het wel kunnen kopen. Compleet zinloos om dit op dat niveau aan te pakken. Ze weten gewoon niet hoe ze het wel aan moeten pakken, daarom verhogen ze de prijzen en trekken op die manier de handen ervan af. Terwijl dat natuurlijk complete BS is, want als wij kunnen verzinnen dat dat niet werkt kunnen zij dat ook neem ik aan......

Lekker met rust laten die prijzen, je pakt er de verkeerde mensen mee. Alsof dat ze ook maar iets kan schelen
het is gewoon de zoveelste melkkoe
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:04:28 #20
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_66640860
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:02 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Owja en alcohol = geen drugs?
Dat heb je mij niet horen zeggen, maar liever tien maal alcohol dan tien maal drugs. Dat kan namelijk veel eerder fout gaan dan met alcohol.
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:06:01 #21
165512 MASD
Music is dead.
pi_66640862
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:04 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Dat heb je mij niet horen zeggen, maar liever tien maal alcohol dan tien maal drugs. Dat kan namelijk veel eerder fout gaan dan met alcohol.
Alcohol = drugs.
Long live music.
pi_66640864
quote:

[..]

Slaat helemaal nergens op . Alcohol kun je ook gewoon dood aan gaan.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:06:18 #23
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_66640865
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:01 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ja tieft dan op naar Praag als het daar zoveel beter is
Dat zeg ik niet huilebalk.

Relatief gezien t.o.v. je salaris betaal je daar veel minder voor alcohol en vooral bier dan in Nederland. En dan durven ze in het artikel in de OP te stellen dat bier goedkoop is in Nederland. Flikker toch op.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:07:58 #24
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_66640871
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:06 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Slaat helemaal nergens op . Alcohol kun je ook gewoon dood aan gaan.
Ach kom op man. Ja je kan aan alles doodgaan tegenwoordig! Maar maak even de vergelijking hoeveel mensen er out gaan op een party van alcohol en hoeveel er out gaan van drugs
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:08:15 #25
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_66640872
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:06 schreef MASD het volgende:

[..]

Alcohol = drugs.
Dat zeg ik net
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:08:34 #26
165512 MASD
Music is dead.
pi_66640873
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:07 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Ach kom op man. Ja je kan aan alles doodgaan tegenwoordig! Maar maak even de vergelijking hoeveel mensen er out gaan op een party van alcohol en hoeveel er out gaan van drugs
Mijn linkerarm dat dat bij alcohol hoger is.
Long live music.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:08:54 #27
165512 MASD
Music is dead.
pi_66640874
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:08 schreef MASD het volgende:

[..]

En daar ben ik aan gehecht, fap-arm jeweet.
Long live music.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:09:36 #28
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_66640875
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:08 schreef MASD het volgende:

[..]

Denk het niet maargoed.. Lekker boeiend verder, ik gaat naar mn nest!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:10:21 #29
84524 Morwen
I got life
pi_66640877
quote:

[..]

Het gaat eerder fout met alcohol, omdat: sociaal geaccepteerd, relatief goedkoop en makkelijk te verkrijgen overal.

Misschien een punt om het uit de supermarkten te halen op de langere termijn, alleen nog bij de slijter. Al is dat ook verre van waterdicht maar wel een extra drempel om overheen te stappen.
Only Human
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:12:12 #30
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_66640879
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:10 schreef Morwen het volgende:

[..]

Het gaat eerder fout met alcohol, omdat: sociaal geaccepteerd, relatief goedkoop en makkelijk te verkrijgen overal.

Misschien een punt om het uit de supermarkten te halen op de langere termijn, alleen nog bij de slijter. Al is dat ook verre van waterdicht maar wel een extra drempel om overheen te stappen.
Zeker een goed idee. In Finland is er maar 1 winkel die alcohol mag verkopen. Alko heet die keten. Zelfs een man van 80 in de rij die voor me stond moest z'n legitimatie laten zien.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:16:57 #31
84524 Morwen
I got life
pi_66640883
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:12 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Zeker een goed idee. In Finland is er maar 1 winkel die alcohol mag verkopen. Alko heet die keten. Zelfs een man van 80 in de rij die voor me stond moest z'n legitimatie laten zien.
Alko Toepasselijk.

Maar de scandinavische landen zijn sowieso al stukken duurder met alcohol, dacht ik? Die gaan gelijk out als ze hier een kroeg binnen stappen, alleen al van de lucht.
Only Human
pi_66640885
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:06 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet huilebalk.

Relatief gezien t.o.v. je salaris betaal je daar veel minder voor alcohol en vooral bier dan in Nederland. En dan durven ze in het artikel in de OP te stellen dat bier goedkoop is in Nederland. Flikker toch op.
Ik stel niet dat alcohol goedkoop is mafkees. Maar vergelijken met Praag of andere derdewereldlanden gaat ook echt niet werken.
pi_66640887
Goedzo, maak het iets duurder en mensen gaan het minder gebruiken of verbied het en mensen stoppen
met het gebruik.

Ik snap werkelijk geen ene flikker van die mensen.
pi_66640888
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:18 schreef Specularium het volgende:
Goedzo, maak het iets duurder en mensen gaan het minder gebruiken of verbied het en mensen stoppen
met het gebruik.

Ik snap werkelijk geen ene flikker van die mensen.
Typte hij met zijn magnum fles champagne in zijn linkerhand
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:24:23 #35
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_66640899
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:17 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ik stel niet dat alcohol goedkoop is mafkees. Maar vergelijken met Praag of andere derdewereldlanden gaat ook echt niet werken.
Ok, met jou valt niet op niveau te discussieren. Ga vooral zo door, dan kom je nog eens nergens in de wereld.
pi_66640901
Het is altijd zo tekenend hoe overheden zeggen dat het beleid wat ze voeren ten goede van ons is, maar uiteindelijk neerkomt op dat wij hun meer gaan betalen.
pi_66640907
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:24 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Ok, met jou valt niet op niveau te discussieren. Ga vooral zo door, dan kom je nog eens nergens in de wereld.
Zegt een kutpauper die Praag prefereert boven onze hoofdstad
Als je van een uitkering rond moet komen lijkt Praag me idd het paradijs op aarde.
Ik ga lekker naar Ibiza . Bier voor 6 euro en coctails vanaf 15 euro. Werk me toch zeker niet voor niks het hele jaar de tering.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:28:23 #38
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_66640909
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:25 schreef Salvad0R het volgende:
Het is altijd zo tekenend hoe overheden zeggen dat het beleid wat ze voeren ten goede van ons is, maar uiteindelijk neerkomt op dat wij hun meer gaan betalen.
Alcohol is de eeuwige cashcow. Je doet me ineens aan een gezegde in Tsjechie denken: de regering die de bierprijzen verhoogt, zal het einde van het jaar niet halen.
pi_66640912
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:27 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Als je van een uitkering rond moet komen lijkt Praag me idd het paradijs op aarde.
Ik ga lekker naar Ibiza . Bier voor 6 euro en coctails vanaf 15 euro. Werk me toch zeker niet voor niks het hele jaar de tering.
Mijn god, ben je hier ook al aan het trollen / flamen
pi_66640914
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:28 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Alcohol is de eeuwige cashcow. Je doet me ineens aan een gezegde in Tsjechie denken: de regering die de bierprijzen verhoogt, zal het einde van het jaar niet halen.
LOL!
pi_66640915
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:29 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Mijn god, ben je hier ook al aan het trollen / flamen
Jij hier ook weer met je gezeik? Reageer OT of pleur op
pi_66640920
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:31 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Jij hier ook weer met je gezeik? Reageer OT of pleur op
Mocht je vriendinnetje niet op een doordeweekse dag bij je slapen van haar ouders?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 04:33:48 #43
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_66640921
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:27 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Er valt meer te beleven in het nachtleven van Praag dan in Amsterdam. Dat betekent niet dat ik Praag boven Amsterdam prefereer als geheel. Je neemt maar dingen aan uit het niets.
pi_66640931
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:32 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Mocht je vriendinnetje niet op een doordeweekse dag bij je slapen van haar ouders?
Flikker gewoon op idioot. Elke keer topics verneuken met je persoonlijke issues. Rot op naar R & P en ga daar een of ander huiltopic over het misbruik in je jeugd openen.
pi_66640958
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:36 schreef Pacmaniac het volgende:
Wtf. Omdat ouders hun kutkoters niet aangelijnd kunnen houden moeten wij als volwassene straks dubbel gaan betalen?
Flikker op met je hoeren accijns .
oftewel
BLIJF MET JE TYFUSPOTEN VAN ONS BIER AF
dat dus...

omdat supermarkten en slijterijen hun plicht niet doen moet de burger gestraft worden?
straks krijg je, net als in Zweden, overheidswinkels die alcohol verkopen
pi_66640960
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 04:33 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Er valt meer te beleven in het nachtleven van Praag dan in Amsterdam. Dat betekent niet dat ik Praag boven Amsterdam prefereer als geheel. Je neemt maar dingen aan uit het niets.
Anders spreek je jezelf ff tegen
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 06:50:07 #47
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_66641067
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:36 schreef Pacmaniac het volgende:

Stap noemt de prijs ‘het allerbelangrijkste wapen’. ,,
Nou ja, eigenlijk het enige wapen. Voorlichting is er dan nog maar dat heeft ook zijn grenzen.

Ik vraag me af waarom we in Europa zoveel zuipen.

Uit de cijfers van het CBS mag dan een daling blijken, volgens de WHO staat Europa bovenaan in de wereld.

Voorheen werd het meest gedronken in Zuid-Amerika, Centraal Azië en Oost-Europa. Veel werkeloosheid en armoe maar nog net welvaart genoeg om alcohol te kopen of te produceren.

Dat we als Europa bovenaan staan komt ook niet omdat Oost- en West-Europa weer samengegaan zijn, landen als Engeland, Denemarken en Ierland voeren de lijst aan.

Of valt het wel mee en praten we elkaar een probleem aan, is de "binge drinking" van nu niet anders dan vroeger?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 06:50:13 #48
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_66641069
Ach ja, de resultaten uit het verleden bieden dna ook hier zeker een perspectief voor de toekomst. De accijns op alcohol ging een paar jaar terug omhoog om alcoholmisbruik te beperken (of was het nu om meer geld in het laadje te brengen??) Resultaat was dat er minder werd verkochtin in Nederland en men boos was dat er minder geld binnenkwam.
Aanpakken aan de bron, kopers en verkopers dus. Als een verkoper willens en wetens aan jongeren verkoopt aanklagen voor poging tot doodslag. En ouders die hun kinderen al op hun 10e bier voeren opsluiten en de Frans Bauer collectie in beslag nemen.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 06:55:02 #49
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_66641088
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 06:50 schreef JaapB het volgende:

Aanpakken aan de bron, kopers en verkopers dus. Als een verkoper willens en wetens aan jongeren verkoopt aanklagen voor poging tot doodslag. En ouders die hun kinderen al op hun 10e bier voeren opsluiten en de Frans Bauer collectie in beslag nemen.
Je kunt met verboden niet voorkomen dat jongeren aan drank komen imo.

Haalt toch gewoon een ouder iemand het op? Krijgt die een fles gratis voor de moeite. Zo deden wij dat ook als een winkelier lastig deed.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 07:17:04 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66641167
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:54 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

De oorsprong van pils ligt zelfs in Tsjechië.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 07:21:08 #51
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_66641188
Door de prijzen in de horeca en het anti rookbeleid is het in de horeca stukken minder druk geworden en drinken mensen hun drankje thuis, als je dat drankje thuis extra belast genereer je dus meer inkomsten.
Onder het mom van 'gezonder voor de jeugd' maak je de prijsverhoging acceptabel.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 07:26:31 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66641218
quote:

[..]

Alcohol is de op 2 na gevaarlijkste harddrug.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_66641344
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:48 schreef Morwen het volgende:
De enige die ze ermee pakken is Jan onder-modaal die na zijn onderbetaalde werk thuis een paar pilsjes drinkt.
Daar zit juist een groot deel van het probleem. In de kanswijken waar Jan onder-modaal zijn zorgen wegzuipt.
pi_66641369
quote:

[..]

Ooit in Praag geweest? Nee? Houd je 'mening' dan voor je.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 07:49:19 #55
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_66641389
Praag is prachtig.
Mooier dan A'dam, dat is een onder water gelopen bouwput.
pi_66641396
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 07:49 schreef DrDarwin het volgende:
Praag is prachtig.
Mooier dan A'dam, dat is een onder water gelopen bouwput.
Ik was er afgelopen zomer - en het was echt geweldig.
pi_66641405
goed plan, gewoon 3-4x zo duur..
pi_66641409
Zoals we weten helpt een verbod altijd enorm bij dit soort zaken. Gaat dus vast en zeker goed komen!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:00:30 #59
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_66641487
Onbegrijpelijk dat men alcohol niet gewoon verbiedt.

Wat een lafbekken in die regering.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_66641612
Even tussendoor: Als alcohol pokkeduur of verboden wordt, gaan mensen dan niet zelf beginnen stoken?

Dat lijkt me lichtjes gevaarlijker!

Ik stel eerder voor op een verbod op sterkedrank in supermarkten. Laten we daarmee beginnen en zien wat het effect is.
pi_66641630
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:12 schreef katerwater het volgende:
Even tussendoor: Als alcohol pokkeduur of verboden wordt, gaan mensen dan niet zelf beginnen stoken?
Neejoh! Dat gebeurt in landen als Zweden toch ook niet? Toch...?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_66641653
Prijs was al verdubbeld door de euro
Rookworst zonder "R" is ookworst!
pi_66642270
Ik zeg verdriedubbel de prijs ... als ik om me heen kijk en zie wat de alcohol onder de jeugd kapot maakt.
Echt schokkend!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 09:08:30 #64
28033 Pek
je moet wat
pi_66642509
Gooi de minimumleeftijd dan ook meteen naar 21 jaar
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 09:24:54 #65
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_66642876
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:57 schreef omapietje het volgende:
Ik zeg verdriedubbel de prijs ... als ik om me heen kijk en zie wat de alcohol onder de jeugd kapot maakt.
Echt schokkend!
Fok! is de wereld niet.
pi_66643057
Dit was natuurlijk te verwachten. Na het roken wordt nu het alcoholgebruik aangepakt. Natuurlijk onder het mom dat op deze wijze preventief wordt gehandeld ten aanzien van de minderjarigen, maar uiteindelijk zijn wij allemaal de lul.

Met roken was het precies hetzelfde liedje. Dus op naar een ultragezonde maatschappij!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 3 maart 2009 @ 09:47:20 #67
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66643504
Als ze dan die belasting eens ergens anders vanaf halen. Benzine ofzo.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 09:50:50 #68
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_66643607
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

Neejoh! Dat gebeurt in landen als Zweden toch ook niet? Toch...?
Hehe. En je moet eens zien hoe lam ze daar rondlopen in het uitgaanscircuit

En als ze dit gaan doen krijg je natuurlijk een run naar Duitsland en gaan die sukkeltjes zeggen van "Kijk! De verkopen in NL gaan naar beneden !"
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_66643704
Wanneer gaan mensen hun eigen kinderen weer eens opvoeden?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_66643742
Dergelijke maatregelen zijn overigens funest voor de horeca....
  dinsdag 3 maart 2009 @ 09:56:00 #71
84524 Morwen
I got life
pi_66643755
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 09:47 schreef Mikkie het volgende:
Als ze dan die belasting eens ergens anders vanaf halen. Benzine ofzo.
Of gezonde voeding zoals fruit en groente. Vandaar dat het nergens over gaat. Ze hebben het beste met de jeugd voor Maar in de tussentijd stampen ze talloze vinexwijken uit de grond waar geen reet te beleven is voor kinderen tot 16 jaar. Dan is een krat pils en een hangplek in het saaie plantsoentje al snel een optie om de verveling te verdrijven. Voetbalveldjes worden omringt door woningen met 55 plussers die de hele dag opmeten tot waar de bal nu weer geschopt is om vervolgens brieven en mails te sturen naar de gemeente waar ze het adres van uit het hoofd weten.

Verveling, verveling, verveling, van een hele hoop kanten. Er moet maar weer eens iets ècht gebeuren in Nederland al zou ik niet weten wat.
Only Human
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 09:58:13 #72
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66643825
Het verleden heeft bewezen dat het verhogen van de prijs van plezierdingen het gebruik ook doet afnemen.

Ohnee.
Carpe Libertatem
pi_66643881
Jongeren zul je er helemaal niet mee hebben. Die hebben een bijbaantje, maar wonen ook nog bij hun ouders, krijgen studiefinanciering. Niet voor niks hebben ze vaak geld voor dure merkkleding en een scooter.

De arme man die rond moet komen van een uitkering... die heb je ermee.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_66643929
Het gaat ook helemaal niet om de jongeren. Net zoals het rookverbod niet om de werknemer gaat. Men wil ons met dergelijke maatregelen van de drank af helpen, opdat wij een heerlijk gezonde maatschappij scheppen
pi_66644018
Wat is er eigenlijk met het voorstel gebeurd om de zoete breezerachtige drankjes langzaam uit de handel te halen?
Zeker weer niet mogelijk vanwege Europese regelgeving?
pi_66644042
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
Het gaat ook helemaal niet om de jongeren. Net zoals het rookverbod niet om de werknemer gaat. Men wil ons met dergelijke maatregelen van de drank af helpen, opdat wij een heerlijk gezonde maatschappij scheppen
Wie is "men"? Dit voorstel komt van een belangenorganisatie, niet van de overheid zelf.

Is een samenleving zonder ontspanning + vertier wel een gezonde samenleving? Ik durf te wedden dat zonder alcohol het aantal gezondheidsproblemen a.g.v. stress en het aantal zelfmoorden veel groter is.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:08:52 #77
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_66644063
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:08 schreef teknomist het volgende:

[..]

Wie is "men"? Dit voorstel komt van een belangenorganisatie, niet van de overheid zelf.

Is een samenleving zonder ontspanning + vertier wel een gezonde samenleving? Ik durf te wedden dat zonder alcohol het aantal gezondheidsproblemen a.g.v. stress, depressie veel groter zou zijn.
Daar zijn weer (hele) dure pilletjes voor.
-
pi_66644102
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:08 schreef teknomist het volgende:

[..]

Is een samenleving zonder ontspanning + vertier wel een gezonde samenleving? Ik durf te wedden dat zonder alcohol het aantal gezondheidsproblemen a.g.v. stress en het aantal zelfmoorden veel groter is.
Het rookverbod was ook afkomstig van belangenorganisaties (CAN). Inmiddels is het toch echt een wet, mn beste.
pi_66644110
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:08 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Waar de bijeffecten zo gigantisch nadelig zijn dat je af en toe beter kan zuipen.
Stuk gezonder.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:13:35 #80
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_66644189
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

Waar de bijeffecten zo gigantisch nadelig zijn dat je af en toe beter kan zuipen.
Stuk gezonder.
Sja, dat interesseert een dokter niet. Die wil alleen maar dure medicijnen voorschrijven zodat ie z'n zakken kan vullen. .
-
pi_66644267
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:08 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik ga liever een avondje zuipen in de kroeg dan met valium op de bank tv kijken.
pi_66644298
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het rookverbod was ook afkomstig van belangenorganisaties (CAN). Inmiddels is het toch echt een wet, mn beste.
Ik vraag me af of dat vergelijkbaar is. Roken is evident schadelijk; matig gebruik van alcohol kan juist gezonder zijn dan geheelonthouding. Het rookverbod en het ontmoedigingsbeleid was ook niet alleen op jongeren gericht...
pi_66644374
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:13 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Sja, dat interesseert een dokter niet. Die wil alleen maar dure medicijnen voorschrijven zodat ie z'n zakken kan vullen. .
Daar verdient de dokter niks aan alleen de apotheek en het farmaceutisch bedrijf.
De dokter krijgt hooguit om de zoveel tijd een snoepreisje.
pi_66644432
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:17 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat vergelijkbaar is. Roken is evident schadelijk; matig gebruik van alcohol kan juist gezonder zijn dan geheelonthouding. Het rookverbod en het ontmoedigingsbeleid was ook niet alleen op jongeren gericht...
Ga maar eens een avondje stappen in het weekend, dan zul je zien dat slechts weinig stappers matig alcohol gebruiken. Neen, 10-20 biertjes op een zaterdagavond valt moeilijk gezond te noemen.

En iemand achteraf op zn bek rammen is ook niet gezond voor derden.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:22:54 #85
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_66644433
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:20 schreef teknomist het volgende:

[..]

Daar verdient de dokter niks aan alleen de apotheek en het farmaceutisch bedrijf.
De dokter krijgt hooguit om de zoveel tijd een snoepreisje.
Op dat soort cadeautjes doelde ik ook.
-
pi_66644579
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ga maar eens een avondje stappen in het weekend, dan zul je zien dat slechts weinig stappers matig alcohol gebruiken. Neen, 10-20 biertjes op een zaterdagavond valt moeilijk gezond te noemen.
Je hebt gelijk. Alleen in het uitgaansleven wordt alcohol gedronken.

Maar ik mag aannemen, dat je wel begrijpt met wat ik bedoel: dat alcohol in tegenstelling tot roken niet per definitie ongezond is?
quote:
Daar hebben we het strafrecht voor.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:29:51 #87
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_66644636
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat komt niet door de alcohol, maar omdat de rammer een retard is.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_66644886
Ik denk dat je vooral gericht beleid moet voeren richting jonge tieners die drinken. De vraag is of prijsverhoging veel uithaalt. De groep in kwestie heeft tegenwoordig namelijk meer te besteden dan vroeger. Ik zie meer in het bestraffen van gedrag. Bestraf winkeliers of kroegbazen die alcohol verkopen aan jongeren onder de 16, bestraf ouderen wiens kinderen dronken op straat lopen, bestraf de jongeren zelf met taakstraffen, of wat dan ook.
pi_66645029
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:27 schreef teknomist het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Alleen in het uitgaansleven wordt alcohol gedronken.

Maar ik mag aannemen, dat je wel begrijpt met wat ik bedoel: dat alcohol in tegenstelling tot roken niet per definitie ongezond is?
Jammer dat niemand zich aan de gezondheidsnorm houdt. Bovendien is blowen in beperkte mate ook gezond. Dat wordt echter aan banden gelegd omdat de overheid meent dat niemand kleine hoeveelheden gebruikt.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:59:42 #90
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66645538
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jammer dat niemand zich aan de gezondheidsnorm houdt. Bovendien is blowen in beperkte mate ook gezond. Dat wordt echter aan banden gelegd omdat de overheid meent dat niemand kleine hoeveelheden gebruikt.
Ik drink 3-4 biertjes per week (max. 1 per dag), en 1 glaasje rode wijn per dag, wanneer ik het in huis heb (lang niet altijd). En ja, dat is met mate, en ja, dat is puur vanwege de gezondheid (bier voor de nieren, wijn voor het bloed).
pi_66645572
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:59 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik drink 3-4 biertjes per week (max. 1 per dag), en 1 glaasje rode wijn per dag, wanneer ik het in huis heb (lang niet altijd). En ja, dat is met mate, en ja, dat is puur vanwege de gezondheid (bier voor de nieren, wijn voor het bloed).
Gefeliciteerd, dan ben jij een van die 100 verstandige inwoners van ons land.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:08:28 #92
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_66645795
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, dan ben jij een van die 100 verstandige inwoners van ons land.
Wat lief van je dat je over iedereen even een oordeel geeft
Ik neem aan dat jij ook bij die 100 hoort? Of toch, niet met je betweterigheid?
Hmmmm...
LastFM
pi_66645952
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:08 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Wat lief van je dat je over iedereen even een oordeel geeft
Ik neem aan dat jij ook bij die 100 hoort? Of toch, niet met je betweterigheid?
Hmmmm... [ afbeelding ]
Zo ben ik Maar neen, ik hoor niet bij die 100 en bovendien veroordeel ik mensen ook niet die teveel drinken. Het enige wat ik probeerde duidelijk te maken was dat drinken wel degelijk schade toebrengt aan een persoon. En dat was een reactie op iemand die beweerde dat roken evident schadelijk is en drinken zelfs gezond.

Tsjaa, dat vind ik gewoon grote onzin.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:19:17 #94
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_66646135
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 03:57 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Hahahahaha .

Ik sprak - BIJVOORBEELD - een paar Polen bij ons in het dorp en die vond Nederland maar suf uitgaan vergeleken met Polen en Tsjechie.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:24:14 #95
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_66646287
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:19 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Hahahahaha .

Ik sprak - BIJVOORBEELD - een paar Polen bij ons in het dorp en die vond Nederland maar suf uitgaan vergeleken met Polen en Tsjechie.
Nederland heeft een volstrekt andere cultuur... Wij hebben geen clubcultuur, zij wel.

Dan kijk je raar op je neus als je geacht wordt lol te hebben in een bar-dancing, en dat er ook gewoon feesten worden gegeven, dat zegt ze niet zoveel.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_66646473
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo ben ik Maar neen, ik hoor niet bij die 100 en bovendien veroordeel ik mensen ook niet die teveel drinken. Het enige wat ik probeerde duidelijk te maken was dat drinken wel degelijk schade toebrengt aan een persoon. En dat was een reactie op iemand die beweerde dat roken evident schadelijk is en drinken zelfs gezond.

Tsjaa, dat vind ik gewoon grote onzin.
Ik heb nergens gezegd dat drinken per definitie ongezond is. Met mate is drinken gezond maar dat geldt niet voor roken. Als je niet mate drinkt is alcohol ook gewoon niet gezond meer.
pi_66646502
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:59 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

En jij hebt nooit een avondje stappen of een feestje waardoor je er hierdoor overheen gaat?
pi_66646586
Gewoon helemaal verbieden. Dat past prima bij het huidige tijdsbeeld.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:34:10 #99
224798 superXmacho
Hou je bek! Ken je plek!
pi_66646604
Dat wordt dan maar alcohol over de grens smokkelen
Don't hate me because I am a blonde!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:34:52 #100
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66646629
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:30 schreef teknomist het volgende:

[..]

En jij hebt nooit een avondje stappen of een feestje waardoor je er hierdoor overheen gaat?
Nooit. Ik hou sowieso niet van alcohol (qua smaak), dus neem het echt puur en alleen voor de gezondheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')