abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66733842
-edit: doe normaal

[ Bericht 95% gewijzigd door Mylene op 05-03-2009 22:08:19 ]
pi_66734131

[ Bericht 96% gewijzigd door Mylene op 05-03-2009 22:08:29 ]
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:20:55 #211
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_66734350
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:03 schreef Topspin het volgende:

[..]

Alsof dat nodig is met de huidige baby boom ? Open eens een willekeurige hyves site en je komt de baby's massaal tegen. Loop eens op straat en de kinderwagens rijden om de have klap over je tenen. Voortbestaan van de soort is niet bepaald in gevaar, denk eerder dat het een groter gevaar is dat er teveel van onze soort op deze aarde gaan rondhuppelen.
Babyboom?? Was het maar zo dat zou weer 10 jaar schelen in je pensioen.
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:25:03 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66734499
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:06 schreef CasB het volgende:

[..]

Lekker kortzichtig .
Geen wonder dat je vrienden geen interesse in jou tonen, als jij al afhaakt bij alles wat minderjarig is .
Vriendschappen gaan twee kanten op, zij delen mee in jouw vreugde/verdriet, jij deelt me in hun vreugde/verdriet. Of dat nou om een bevalling gaat, een kotsende kat, een lekkere brunette of de eerste stapjes van Jopie; in een echte vriendschap zou dat geen drol uit moeten maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mylene op 05-03-2009 22:10:04 ]
KuikenGuppy
pi_66734994
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lekker kortzichtig .
Geen wonder dat je vrienden geen interesse in jou tonen, als jij al afhaakt bij alles wat minderjarig is .
Vriendschappen gaan twee kanten op, zij delen mee in jouw vreugde/verdriet, jij deelt me in hun vreugde/verdriet. Of dat nou om een bevalling gaat, een kotsende kat, een lekkere brunette of de eerste stapjes van Jopie; in een echte vriendschap zou dat geen drol uit moeten maken.
Ik ben het wel met je eens dat die ophef over echo-foto's een beetje overdreven is (kutfoto? seriously? ) maar sommige ouders zouden er goed aan doen zich te realiseren dat die zwart-wit-grijze vlek bij anderen toch wat minder enthousiasme oproept dan voor jou als het jouw zeer gewenste zwart-wit-grijze vlek is.
"Kijk! Dit is de beeeeeeeeeeebie!"
Nee schat, dat is een vlek.

Ik kan voor zo'n foto ook geen enthousiasme opbrengen. Ik heb al gezegd dat ik blij voor ze ben dat ze zwanger is, ik vind het leuk als ze het hartje gehoord hebben en het daardoor ineens 'echter' lijkt en ik zal ze straks als het kind er is ook feliciteren maar die echo doet mij als buitenstaander echt helemaal niets. Dat staat wat mij betreft ook totaal los van meedelen in vreugde en verdriet.

-edit- Overigens vind ik dat je tegen vrienden ook moet kunnen zeggen dat je het weliswaar leuk vind voor hen dat hun wens in vervulling gaat maar dat je daar zelf helemaal niet zo om staat te springen. En als het om echte vrienden gaat dan houden ze daar ook rekening mee.
Ik heb mijn vrienden liever eerlijk dan dat ze enthousiasme faken omdat je mee hoort te leven.

[ Bericht 8% gewijzigd door MinderMutsig op 05-03-2009 17:49:43 ]
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:39:35 #214
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66735034
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:47 schreef Babbelzz het volgende:
. Uitbreiding die lang van tevoren al besproken dient te worden, alle klachten en kwalen gedeeld, echos'worden vol trots geshowd (ik vind het raar een foto laten zien van een inwendige kut/buik), dan de plannen over opvang, de kamerinrichting. Niets mag het de kleine spruit(en) ontbreken en er wordt honderduit over gekletst. Dan de bevalling; we mogen aanhoren hoe vreselijk het was (ja, hallo! je wil het toch zelf???), hoe de knip verliep, de scheur, de keizersnee, en dan het ge OOOOO en ge AHHH... het is de liefste baby van de hele wereld, en vooral ook altijd de kanpste (NOT!!!)....

Sja als mensen hun leven 360 graden omgegooid zien worden dan hebben ze wel eens de neiging het erover te willen hebben?
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:45:36 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66735224
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Sja als mensen hun leven 360 graden omgegooid zien worden dan hebben ze wel eens de neiging het erover te willen hebben?
360 graden omgooien?
The love you take is equal to the love you make.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 5 maart 2009 @ 17:49:09 #216
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66735336
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

360 graden omgooien?
Incluis de kids.

Blijkbaar/gelukkig zijn wij gezegend met vrienden die ook over andere dingen kunnen en willen praten dan alleen hun kleine.
Dus ik herken het verhaal/klacht/frustratie van TS gelukkig niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_66735446
quote:

[..]

Lekker kortzichtig .
Gelukkig ben ik nog niet op de leeftijd waarbij mijn vrienden vader/moeder gaan worden. En ja het is misschien lullig, maar ik kan gewoon geen interesse opwekken voor babies/peuters/kleuters. Daarnaast weten mijn vrienden dat zowel ik als mijn vriendin geen kinderen willen. Voor mij is het net als voetbal: Ik vind er niks aan en ik interesseer me er niet voor. Als iemand een heel verhaal tegen me op gaat hangen over voetbal, zeg ik dat ik niet geinteresseerd ben, zelfde geld voor kinderen.
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:55:20 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66735503
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:38 schreef MinderMutsig het volgende:
-edit- Overigens vind ik dat je tegen vrienden ook moet kunnen zeggen dat je het weliswaar leuk vind voor hen dat hun wens in vervulling gaat maar dat je daar zelf helemaal niet zo om staat te springen. En als het om echte vrienden gaat dan houden ze daar ook rekening mee.
Ik heb mijn vrienden liever eerlijk dan dat ze enthousiasme faken omdat je mee hoort te leven.
Jawel, maar ik vind dat het twee kanten op hoort te gaan. Misschien vinden die vrienden het wel eens fijn als je uit jezelf naar de kids vraagt, het gaat niet alleen maar om de kinderloze .
KuikenGuppy
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:04:06 #219
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66735750
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 00:48 schreef childintime het volgende:
Mensen worden zachter, vergeeflijker en meer toegankelijk als ze een kind hebben.

Ik zie dat je nog nooit naar wedstrijden van het jeugdelftal bent geweest
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:17:09 #220
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_66738168
quote:

[..]

Lekker kortzichtig .
Precies. TS heeft een nogal egoistisch idee over vriendschap naar mijn idee.

Het begint er bovendien een beetje op te lijken dat je hier alleen mag reageren als je in het straatje van TS meelult.
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:55:57 #221
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66739741
Tot nu toe zijn de enigen die niet naar anderen luisteren in deze topic de oh zo breed georienteerde "bewust kinderlozen"(wat me een goede keus lijkt btw, van een aantal, om zichzelf vrijwillig uit de genenpoel te verwijderen gezien het antisociale gedrag wat ze tentoon spreiden).

TS gaat ook niet op een volwassen manier in op de normale reacties die ze krijgt, het enige wat ze lijkt te willen is even flink tegen anderen aanschoppen....behoorlijk puberaal en sneu kom je over zo, veel "Babbelz", maar bijzonder weinig wol dus . In mijn vriendenkring zou je behoorlijk snel gedelete worden iig, ook door de kinderlozen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_66739975
ow ja, lekker op TS richjten... als je goed kan zien heb ik pagina 2,5-3 en 4 niet eens bij kunnen houden qua reacties en niet eens gereageerd... werk en zo, sociaal leven enzo...geen tijd om tussen de luiers door te fokken en dan reageer ik weer en heb ik het gedaan.

Volgens mij he, zijn jullie DAAROM ouders geworden: hoef je niet naar jezelf te kijken en kun je anderen corrigeren. jammer joh, dat je daar in doorslaat, bah

je hoeft hier niet te reageren hoor!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 maart 2009 @ 20:09:13 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66740306
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik ben al wat jaartjes vader van inmiddels drie kinderen, maar hier krijg ik ook wel stekels van. In [OUD] zie ik dat ook weleens. Van die gasten die ineens he-le-maal om zijn en meehuilen met de wolven door te zeggen dat 'dit het mooiste is dat ze óóóóit hebben meegemaakt'. Papa-dagen (jeukwoord) op de 'zaak' bedingen.

Kinderen zijn mooi hoor, prachtig om te zien dat ook zij echte individuen zijn, maar overdrijf alsjeblieft niet zo....
Nou, ik kan nou niet zeggen dat een fotootje op je bureau "overdrijven" is.
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:28:08 #224
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_66741108
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:01 schreef Babbelzz het volgende:
ow ja, lekker op TS richjten... als je goed kan zien heb ik pagina 2,5-3 en 4 niet eens bij kunnen houden qua reacties en niet eens gereageerd... werk en zo, sociaal leven enzo...geen tijd om tussen de luiers door te fokken en dan reageer ik weer en heb ik het gedaan.

Volgens mij he, zijn jullie DAAROM ouders geworden: hoef je niet naar jezelf te kijken en kun je anderen corrigeren. jammer joh, dat je daar in doorslaat, bah

ik vind het heel verstandig van je om geen kinderen te willen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_66741841
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:28 schreef Flurry het volgende:

[..]

ik vind het heel verstandig van je om geen kinderen te willen
want mensen die geen kinderen willen zijn er zeker ook niet geschikt voor he ?

1 bezoek aan de supermarkt en het is je duidelijk dat 80% van de ouders geen kinderen hadden moeten nemen.
underground forever baby
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:58:53 #226
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66742354
Ik vind dat mensen het helemaal zelf moeten weten, maar dat ze zich wel bewust moeten zijn van de implicaties.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:00:02 #227
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66742400
quote:

Goh, toevallig dat je dan net de reacties eruit pikt die in je straatje passen, heb je daar wél tijd voor, gezien je drukke bestaan? Dat je uberhaupt nog tijd hebt om een topic te openen als dit zeg, wat gestoeld is op niets anders dan azijnpissen op anderen...dan zet ik toch wel mijn vraagtekens bij dat zg interessante sociale leven c.q. werk van je, meid. Ik denk nml. dat dat reuze meevalt. In my book vallen alleen mensen die zelf behoorlijk gefrustreerd of ongelukkig zijn over hun leven anderen aan op dat van hun.

En als je een beetje verstand in je bolletje zou hebben, zou je zelf kunnen bedenken dat de beste ouders eerst zichzelf eens goed in ogenschouw nemen, en vrnml dan mbt de interactie tot hun medemens. Iets waar jij nog wel wat over te leren heb, gezien hoe je je hier profileert, namelijk als een stampvoetende peuter die d'r zin niet krijgt.
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:05:04 #228
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66742610
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:46 schreef Laton het volgende:

[..]

want mensen die geen kinderen willen zijn er zeker ook niet geschikt voor he ?

1 bezoek aan de supermarkt en het is je duidelijk dat 80% van de ouders geen kinderen hadden moeten nemen.
Want? Kinderen komen niet opgevoed ter wereld hoor. Elke 2-jarige heeft driftbuien en ook al lijkt het voor jou alsof de ouder daar niets aan doet, doen ze dat misschien juist wél door dat gedrag te negeren...dan leren ze dat dramgedrag het snelste af namelijk.
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:06:36 #229
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_66742664
-edit: offtopic

[ Bericht 97% gewijzigd door Mylene op 05-03-2009 22:11:49 ]
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_66742748
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij wilde op je ouwedag nog even naar Azië of Afrika verhuizen, omdat er daar nog wel genoeg jongeren zijn om voor je te zorgen? Ze zien je aankomen...
Ach, de vergrijzing, het is maar tijdelijk, als de oude generatie weg is hebben we het over de norm met 1 tot 2 kinderen en komt het allemaal wel weer in evenwicht.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_66742832
quote:
Dat laat ik na deze reactie hier ook verder achterwege.

Succes met je mooie topic, heel interessant
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66742964
-edit: ONZ is een paar deuren verder

[ Bericht 92% gewijzigd door Mylene op 05-03-2009 22:13:08 ]
underground forever baby
pi_66743005
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:34 schreef WRH het volgende:
maar al met al hebben we als bewust kinderlozen toch best een leuke club bij elkaar zo
Weet je wat het is, er is geen enkel probleem met kinderloos willen blijven, dat is je eigen keuze, je moet doen wat je wil in jouw leven, waar jij gelukkig van denkt te worden.
Maar sommige bewust kinderlozen gaan over tot kinderhaat, kunnen niets hebben als het met kinderen te maken heeft.
Vriendin van ze zwanger, och en wee ze praat erover zeg, vrienden met kinderen, gatver, het is zelfs erg als ze op bezoek gaan bij die vrienden en de kinderen er zijn, in hun eigen huis.
Dat vind ik tever gaan.

Maar zo heb ik in gedachte ook weleens met mijn hoofd in mijn handen gezeten tijdens een verjaardag tussen het mama geblaat in, echt elk detail over kinderen werd besproken, de mannen in de ene hoek over auto's en voetbal(mijn man zag ik ook al denken aaaaarrrrgggghhhh), de vrouwen in de andere hoek over kinderen, kleertjes naaien(van dat soort naaien heb ik nu weer net geen verstand ) en andere shit, als het maar met kinderen/mamagedrag te maken had.
Dat hoeft van mij nu ook ecth weer niet, vind ik ook weer een beetje ver gaan.

Beetje in het midden blijven is het beste en dat geld voor beide partijen in deze.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_66743652

ff ontopic, hoewel ik weinig vrienden heb met kinderen, is bij degene die ze hebben het zeker niet zo dat het er altijd over moet gaan.. ja je ziet ze amper meer met uitgaan en uberhaupt is lastiger af te spreken. maar storend is het niet.

[ Bericht 40% gewijzigd door Mylene op 05-03-2009 22:16:15 (reactie op verwijderd) ]
underground forever baby
pi_66744100

[ Bericht 95% gewijzigd door Mylene op 05-03-2009 22:19:05 ]
underground forever baby
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:12:23 #236
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_66745763
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

In Nederland is de bevolking inmiddels aan het afnemen. Maar die lui die bewust kinderloos zijn, zijn vaak diezelfden die helemaal in extase raken als het kabinet dit land vol wil proppen met nog weer tienduizenden (vaak criminele) asielzoekers en ander arm gespuis afkomstig uit het buitenland, teneinde het probleem van de krimpende bevolking op te lossen. Omdat ze te lui en egocentrisch zijn om zelf een paar kinderen op de wereld te zetten.
Je vindt bewust kinderlozen egocentrisch maar jouw argument om kinderen te nemen is dat je dan op je oude dag tenminste verzorgd wordt. Wie is er nou egocentrisch dan, mafkees.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:19:00 #237
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66746140
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:12 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Je vindt bewust kinderlozen egocentrisch maar jouw argument om kinderen te nemen is dat je dan op je oude dag tenminste verzorgd wordt. Wie is er nou egocentrisch dan, mafkees.
Nee, da's egoistisch. Da's iets anders. En da's gezond.
pi_66751616
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:26 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Je leest dingen die ik niet heb gepost. Ik geef mijn kinderen gewoon medicijnen, want in tegenstelling tot wat jij denkt vind ik medicijnen, verwarming, etc. gewoon natuurlijk: onze soort heeft de capaciteit gekregen om die dingen te bedenken en toe te passen.
A-ha. Zoals onze soort ook het vermogen heeft om anticonceptie toe te passen? Euthanasie te plegen? Zelfdestructief gedrag te vertonen? Allemaal evolutionair onverklaarbaar. Wellicht is de mens als soort in staat het pure instinct te overstijgen?
Volgens mij heb je zojuist de basis van je eigen argument onderuit gehaald - tenzij je nog het kunstmatige onderscheid tussen voortplanting en andere evolutionair verklaarbare gedragingen wilt verdedigen.

Jouw persoonlijke definitie van wat natuurlijk is, is overigens irrelevant. Ik wacht nog op antwoord: waarom zou onnatuurlijk = slecht? Puur abstract gesproken.
quote:
Als jij dat drogredenen vindt, prima: een drogreden is een waardeoordeel, net zoals mijn post een waardeoordeel is.
Fijn dat je zo makkelijk je ongelijk toegeeft.
quote:
Waarbij ik even duidelijk gesteld wil hebben dat de term "weeffoutje" geen waardeoordeel inhoudt over wie dan ook, ik kijk puur naar de biologische waarde voor de menselijke soort.
Vandaar mijn opmerking over je onbegrip van het fenomeen evolutie (en biologische determinatie).
Overigens is "fout" uiteraard automatisch een waardeoordeel; het suggereert dat er ook een "goede" optie is. Als je enig inzicht zou hebben in evolutionaire biologie, zou je weten dat er het een proces zonder richting is en er slechts in termen van "succes" gesproken wordt. Nice try.
pi_66751802
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:47 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nou, laten we het niet omdraaien: De stelling van het topic is dat mensen met kinderen slecht zijn.
Eh. Nee.
quote:
Daar reageerde ik op. Ouders doen iets wat volstrekt natuurlijk is, hoe kan dat slecht zijn?
Jij bent degene die het omdraait. Jouw argument was: bewust kinderlozen zijn onnatuurlijk en daarom slecht. Ik ben niet degene geweest die natuurlijkheid aan een waardeoordeel verbindt, dat is namelijk volstrekt onlogisch.
Graag onderbouwen of je ongelijk toegeven. Zowel natuurlijk = goed (zoals je hierboven nogmaals zegt) als onnatuurlijk = slecht, overigens.
quote:
Bewustkinderlozen gaan daar precies tegenin. Ik heb daar niet het kaartje "slecht" aan gehangen, dat doe jij uit mijn naam.
ORLY?
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:42 schreef RonaldV het volgende:

[..]
Je bent bewust de natuur aan het negeren, op sommige momenten zou ik zelfs zeggen dat er niets mis is met de mensen die ze wel willen hebben, maar juist met de mensen die ze niet willen!
[...]
...maar ga niet doen alsof ouders niet goed bij hun hoofd zijn en jij wel.
Edit: ja, ik ben in een pishumeur en daarom wat kortaf. Mijn verontschuldigingen daarvoor. Dat wil echter niet zeggen dat ik onredelijk ben, ik sta achter wat ik schrijf.

[ Bericht 1% gewijzigd door veuve_amiot op 06-03-2009 00:47:00 ]
pi_66752255
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:24 schreef WRH het volgende:
het duurt even een paar pagina's maar als kinderloze wordt je vanzelf wel weer tegennatuurlijk, slecht en egoistisch genoemd en de oorzaak van het uitsterven van het briljante Nederlandse ras...
heerlijk verfrissend...
Inderdation. Het is één van die lakmoesonderwerpen; het raakt aan genoeg sociale thema's om te bepalen of ik al dan niet met een willekeurig iemand door één deur zal kunnen. Het brengt ook absoluut de meest walgelijke uitspraken naar boven in sommigen: we hebben al een raszuivere racist met een parttime functie in de misogynie te pakken, enkelen die bereid zijn om bewust kinderlozen wilsonbekwaam te verklaren, en een aantal beroepsconformisten. De parade zal zich ongetwijfeld nog uitbreiden.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 09:53:01 #241
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_66756688
We hebben voortplantingsdrang zodat ons ras kan overleven, maar het feit dat sommige mensen die drang niet hebben is even natuurlijk als de drang om je wel voor te planten. Je zou het ook als een "oplossing" van de natuur kunnen zien tegen overbevolking. Te veel mensen op deze planeet zou het voortbestaan van ons ras in gevaar kunnen brengen en de natuur steekt altijd overal een stokje voor.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:08:40 #242
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66757123
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:53 schreef -Mellow- het volgende:
We hebben voortplantingsdrang zodat ons ras kan overleven, maar het feit dat sommige mensen die drang niet hebben is even natuurlijk als de drang om je wel voor te planten. Je zou het ook als een "oplossing" van de natuur kunnen zien tegen overbevolking. Te veel mensen op deze planeet zou het voortbestaan van ons ras in gevaar kunnen brengen en de natuur steekt altijd overal een stokje voor.
De natuur zit inderdaad wel slim in elkaar, en natuurlijk ook wel zodanig dat in zo'n geval alleen de zwakste schakels die voortplantingsdrang missen.
pi_66757270
Dit topic ging toch heel ergens anders over en niet over de drang je te moeten voortplanten of ben ik nou gek?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66757319
Als je dik in de 30 bent en nog kinderen wilt dan ben je gewoon te laat.
Biologisch gaat het nog wel lukken maar er komt meer bij kijken.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:26:14 #245
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66757583
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:16 schreef sig000 het volgende:
Als je dik in de 30 bent en nog kinderen wilt dan ben je gewoon te laat.
Biologisch gaat het nog wel lukken maar er komt meer bij kijken.
Totaal kansloos inderdaad. Kan ook nooit goed zijn voor die kinderen, dat worden dan van die gemankeerde krengen. Dat zie je nu ook gebeuren, de kindertherapeuten draaien overuren.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:39:30 #246
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_66758054
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De natuur zit inderdaad wel slim in elkaar, en natuurlijk ook wel zodanig dat in zo'n geval alleen de zwakste schakels die voortplantingsdrang missen.
Ik zie anders genoeg zwakke schakels om mij heen die zich helaas wel voortplanten
pi_66758334
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:26 schreef Lemmeb het volgende:

Totaal kansloos inderdaad. Kan ook nooit goed zijn voor die kinderen, dat worden dan van die gemankeerde krengen. Dat zie je nu ook gebeuren, de kindertherapeuten draaien overuren.
De wetenschap spreekt je volkomen tegen. Kinderen van jonge gezinnen blijken vaker probleemkinderen te zijn dan kinderen van al oudere ouders.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66758394
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:53 schreef -Mellow- het volgende:
De natuur lijkt me geen zelfstandige entiteit dat kan anticiperen op overbevolking. Als er eenmaal sprake is van overbevolking kunnen er wel mechanismen ontstaat om daar wat aan te doen, maar qua mens is de situatie naar mijn mening nog niet echt kritiek.

Ik denk dat het "geen kind willen hebben" vooral een product van de welvaart is. Mensen hebben geen kinderen meer nodig om op hun oude dag verzorgd te worden of om geld in het laatje te brengen. Alleen wint bij veel mensen de nestdrang van het individualisme.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_66758502
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De wetenschap spreekt je volkomen tegen. Kinderen van jonge gezinnen blijken vaker probleemkinderen te zijn dan kinderen van al oudere ouders.
Dan waren die van mij een uitzondering.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 6 maart 2009 @ 11:14:24 #250
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_66759222
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:14 schreef Isabeau het volgende:
Dit topic ging toch heel ergens anders over en niet over de drang je te moeten voortplanten of ben ik nou gek?
nee jij bent niet gek.

Maar de mensen die niet snappen dat mensen ook bewust kinderloos kunnen zijn die willen graag over voortplantingsdrang praten omdat je je dan ongewoon moet gaan voelen als bewust kinderloze.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_66759486
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:49 schreef teknomist het volgende:

Ik denk dat het "geen kind willen hebben" vooral een product van de welvaart is.
Lagere geboortecijfers correleren sterk met alfabetisme, opleidingsniveau en toegang tot medische diensten - niet zozeer "welvaart" (lastig te definiëren).
Maar er wordt nog steeds geruzied over de kip en het ei.
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:52 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dan waren die van mij een uitzondering.
Gefeliciteerd. Dat is statistisch niet relevant.
pi_66759575
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:14 schreef Nizno het volgende:

[..]

nee jij bent niet gek.

Maar de mensen die niet snappen dat mensen ook bewust kinderloos kunnen zijn die willen graag over voortplantingsdrang praten omdat je je dan ongewoon moet gaan voelen als bewust kinderloze.
Ik heb er nooit over na kunnen denken maar als ik kon kiezen had ik nog steeds geen kinderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2009 11:26:26 ]
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:25:59 #253
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_66759576
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:49 schreef teknomist het volgende:

[..]

De natuur lijkt me geen zelfstandige entiteit dat kan anticiperen op overbevolking. Als er eenmaal sprake is van overbevolking kunnen er wel mechanismen ontstaat om daar wat aan te doen, maar qua mens is de situatie naar mijn mening nog niet echt kritiek.

Ik denk dat het "geen kind willen hebben" vooral een product van de welvaart is. Mensen hebben geen kinderen meer nodig om op hun oude dag verzorgd te worden of om geld in het laatje te brengen. Alleen wint bij veel mensen de nestdrang van het individualisme.
Ik geloof niet dat mensen over het algemeen het nemen van kinderen laten afhangen van het verzorgd worden op hun oude dag. Dit is puur het hebben van een natuurlijke drang ( of het ontbreken daarvan in het geval van bewust kinderlozen)
pi_66759623
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:25 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat mensen over het algemeen het nemen van kinderen laten afhangen van het verzorgd worden op hun oude dag. Dit is puur het hebben van een natuurlijke drang ( of het ontbreken daarvan in het geval van bewust kinderlozen)
Het gebeurd gewoon.
pi_66759792
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:23 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

Lagere geboortecijfers correleren sterk met alfabetisme, opleidingsniveau en toegang tot medische diensten - niet zozeer "welvaart" (lastig te definiëren).
Maar er wordt nog steeds geruzied over de kip en het ei.
Welvaart correleert ook met zaken als alfabetisme, opleidingsniveau en het medisch niveau.

Hoe hoger de welvaart, hoe beter de toegang tot medische zorg, hogere opleidingen etc.
Maar, het is inderdaad een kip-en-ei verhaal. Hoewel mijn gevoel zegt dat welvaart de oorzaak is.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_66759919
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:25 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Evolutionaire veranderingen gebeuren niet 1-2-3 in tegenstelling tot economische veranderingen. Sinds WOII is de gemiddelde gezinsgrootte sterk gedaald. Dat kan een gevolg zijn van de ontzuiling maar ook van de toegenomen welvaart. Imho is de mens niet alleen een biologische machine maar ook een economisch wezen. En aangezien economische veranderingen zich sneller manifesteren dan genetische mutaties; zoek ik toename van het aantal kinderlozen en de daling van de gemiddelde gezinsgrootte vooral in die richting.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:36:56 #257
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_66759992
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:34 schreef teknomist het volgende:

[..]

Evolutionaire veranderingen gebeuren niet 1-2-3 in tegenstelling tot economische veranderingen. Sinds WOII is de gemiddelde gezinsgrootte sterk gedaald. Dat kan een gevolg zijn van de ontzuiling maar ook van de toegenomen welvaart. Imho is de mens niet alleen een biologische machine maar ook een economisch wezen. En aangezien economische veranderingen zich sneller manifesteren dan genetische mutaties; zoek ik toename van het aantal kinderlozen en de daling van de gemiddelde gezinsgrootte vooral in die richting.
Daar denk ik dan anders over
pi_66760140
Ja, dat had ik al begrepen.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:00:32 #259
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66760860
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een probleemkind is iets anders dan een gemankeerd kind.

Dat kinderen van jonge gezinnen vaak tot 'probleemkind' bestempeld worden heeft andere oorzaken, die veelal gelegen zijn in de opvoeding en de gebrekkige tolerantie t.o.v. de opvoedkwaliteiten van jonge ouders. Echter, dit is op de lange termijn geen enkel probleem, met zulke kinderen komt het vanzelf wel goed.

Waar ik op doel zijn aangeboren gezondheidsproblemen, van zowel het fysiek als de psyche. Iets wat je onder ouders boven de 35 opvallend vaak tegenkomt.
pi_66763169
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:00 schreef Lemmeb het volgende:

Waar ik op doel zijn aangeboren gezondheidsproblemen, van zowel het fysiek als de psyche. Iets wat je onder ouders boven de 35 opvallend vaak tegenkomt.
Gezondheidsproblemen bij de ouders? Of bedoel je bij de kinderen?
Verder is het echt niet zo dat er zoveel meer gehandicapte kinderen geboren worden bij moeders boven de 35, vrouwen van boven de 35 worden tijdens hun zwangerschap goed in de gaten gehouden en ernstige afwijkingen worden vaak al vroeg opgemerkt.
De meeste vrouwen van boven de 35 baren gewoon een gezond kind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')