abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66726843
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij wilde op je ouwedag nog even naar Azië of Afrika verhuizen, omdat er daar nog wel genoeg jongeren zijn om voor je te zorgen? Ze zien je aankomen...
Pff... wie zegt dat ik op mijn oude dag (als ik die al haal) verzorgd moet worden?

En geografische spreiding was toch niet de kern van je betoog?

Lees je eigen woorden nog maar eens:
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:36 schreef Lemmeb het volgende:
'Bewuste kinderloosheid' staat gelijk aan zelfmoord, alleen dan op grotere schaal. Zelfmoord van de soort, welteverstaan. Zonder nieuwe aanwas houdt alles op.
Er is nieuwe aanwas in Azië en Afrika dus de soort houdt niet op te bestaan!
Ben je nu niet blij? Kun je eindelijk weer een nachtje doorslapen. Als je jouw bijdrage aan het voortbestaan van het menselijk ras je niet wakker houdt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66726864
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk wel. Als je maar genoeg geld meebrengt kan alles.

Maar ik laat me toch liever door m'n eigen kinderen verzorgen. D.w.z. door jongeren die zeer goed bekend zijn met mijn eigen cultuur of die daarin zijn opgegroeid.
Ah, ik had al zo'n vermoeden toen je over Afrika begon. Egocentristisch racisme.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:02:38 #178
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66727078
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:48 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik zou in jouw geval dan ook idd niet echt lang in zo'n situatie blijven hangen, niet bepaald eerlijk naar beide toe lijkt me.
Nee. Ze is erg knap en de seks is bijzonder goed. Dus onderneem ik liever nog wat pogingen om haar om te praten.
quote:
Maar volgens mij zal stijgt deze ook nog gewoon
Ik heb het even voor je opgezocht en deze stijgt inderdaad nog een heel klein beetje. Deze stijging komt overigens vooral voor rekening voor niet-westerse allochtonen, die, zoals we inmiddels allemaal weten, schijt hebben aan ons en onze cultuur.
quote:
En daar die voornamelijk plaatsvind in Azië en juist dat werelddeel in de toekomst zal bestaan uit de meeste hoogopgeleide ter wereld, hoef je je ook geen zorgen te maken dat alleen arme, onderontwikkelde mensen deze kant op komen.
Ja, net als de afgelopen jaren zeker. Want Nederland is immers zo aantrekkelijk voor hoger opgeleiden!
quote:
Hoewel je je mag af gaan vragen hoelang Nederland, met de stijging van de zeespiegel dat meer en meer een waarschijnlijkheid zal zijn, nog zal bestaan.
Als er niemand meer is om de kosten voor dijkverhogingen etc. te betalen, zal Nederland inderdaad langzaam in zee zakken.
quote:
Ik doe niet alleen of het probleem niet bestaat, in realiteit bestaat het probleem ook gewoon weg niet.
Dat ben ik niet met je eens. Het is een reëel probleem. Maar de omvang van het probleem is wel afhankelijk van de vraag of je graag met gelijkgestemden door het leven wilt blijven gaan, of het niet erg vindt ruimte te maken voor achterlijke culturen en terug te gaan naar de middeleeuwen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:04:05 #179
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66727114
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:55 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ah, ik had al zo'n vermoeden toen je over Afrika begon. Egocentristisch racisme.
Zeg linkse troll, blijven we wel even normaal tegen elkaar doen?
pi_66727156
Ik vind bewuste kinderloosheid geen egoisme.
Je weet dat je geen kinderen wilt, dus je begint er niet aan. Niks erger voor een kind dan het gevoel te hebben ongewenst te zijn. Daarmee wil ik niet zeggen dat bewust kinderlozen slechte ouders zullen zijn, maar je moet iets doen als je er zelf 100% achter staat, en niet omdat de omgeving dat van je verwacht.

Ben zelf nu zwanger en kan me trouwens soms ook een beetje ergeren aan mensen die zwanger zijn of kinderen hebben en echt nergens anders meer mee bezig zijn. Dat het bijna een obsessie wordt.
pi_66727218
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:02 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee. Ze is erg knap en de seks is bijzonder goed. Dus onderneem ik liever nog wat pogingen om haar om te praten.
De manier waarop jij praat over je vriendin, en dat zie je wel als de toekomstige moeder van je kinderen?
Of ben je nu zelf zo wanhopig ofzo?
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:09:14 #182
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66727263
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:07 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De manier waarop jij praat over je vriendin, en dat zie je wel als de toekomstige moeder van je kinderen?
Of ben je nu zelf zo wanhopig ofzo?
Hoezo? Ik volg je even niet. Wat is er mis met de manier waarop ik praat over m'n vriendin?
pi_66727363
Je zegt dat je vriendin geen kinderen wilt, maar jij wel. En dat je denkt dat ze niet nog erg lang je vriendin zal zijn.
Maar ze is wel knap en de seks is bijzonder goed.

Ik vind het een beetje vreemd dat je zo over je partner praat, maar haar kennelijk wel als de toekomstige moeder van je kinderen ziet.
pi_66727392
ik vraag overigens eens in de zoveel tijd aan mijn partner of hij nog steeds geen kinderen wil

ik kan hem namelijk niet garanderen dat ik ooit nog van gedachte verander (mijn toekomst zie ik op dit moment ook kindervrij).

Zeg nooit nooit, heb in inmiddels leren zeggen, om de gehate 'wacht maar....' gesprekken te voorkomen maar ik wil zeker niet mijn partner in de waan laten dat ik ooit écht wel kinderen wil en wil ik dus voorkomen dat we zo jaren aan elkaar spenderen en dat het hier op kapot loopt.

Vanaf moment 1 (ok, niet de eerste date, maar vrij vroeg in de relatie) hebben we het er over gehad samen en kwamen we allebei tot de conclusie dat we onze toekomst kind-vrij zien
En eens in de zoveel tijd dubbelcheck ik dat nog even met hem en kijken we of we nog op gelijke hoogte zitten.

Ja doei.
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:19:09 #185
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66727495
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je zegt dat je vriendin geen kinderen wilt, maar jij wel. En dat je denkt dat ze niet nog erg lang je vriendin zal zijn.
Maar ze is wel knap en de seks is bijzonder goed.

Ik vind het een beetje vreemd dat je zo over je partner praat, maar haar kennelijk wel als de toekomstige moeder van je kinderen ziet.
Nouja, mocht ze toch besluiten kinderen te willen, dan trouw ik natuurlijk met haar. Zoniet, dan is het binnenkort toch een keer over.
pi_66727649
het duurt even een paar pagina's maar als kinderloze wordt je vanzelf wel weer tegennatuurlijk, slecht en egoistisch genoemd en de oorzaak van het uitsterven van het briljante Nederlandse ras...
heerlijk verfrissend...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_66727706
waarom heb je dan niet eerder de keus gemaakt om het met iemand te proberen met een 100% kinderwens?

Eerst jaren in elkaar investeren, samenwonen, band opbouwen, trouwplannen en dan dit laten verpesten door één ding: de kinderwens.

Die kinderwens kan heel belangrijk zijn, maar als hij ZO belangrijk voor je is, als jij vanaf moment 1 al weet dat je je voort wilt planten en je vriendin geeft al vanaf begin / langere tijd aan dit niet te kunnen garanderen, dan kwel zowel jezelf als je vriendin door langer bij elkaar te blijven.

Zij hoopt dat jij ingeeft en zegt: "dan geen kinderen, ik ben gelukkig met JOU"
Jij hoopt dat zij ingeeft en zegt: "dan nemen we wel kinderen, want ik wil je niet kwijt!"

Maar zou je dat willen? dat zij toegeeft, wat wrsch zal zijn omdat JIJ zo graag kinderen wilt en anders een ander gaat zoeken?

Ik zal noooooit voor een ander kinderen nemen, maar als je zoveel van iemand houdt, die dreigt weg te gaan als niet, dan kan ik me mensen voorstellen die toegeven en tegen hun zin een belangrijke keus in hun leven maken, die de rest van dit leven beïnvloedt?
Ja doei.
pi_66727715
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:24 schreef WRH het volgende:
het duurt even een paar pagina's maar als kinderloze wordt je vanzelf wel weer tegennatuurlijk, slecht en egoistisch genoemd en de oorzaak van het uitsterven van het briljante Nederlandse ras...
heerlijk verfrissend...
dat zei ik hierboven ook al...
Ja doei.
pi_66727779
quote:
heerlijk verfrissend...
Japs, we = bad.
pi_66727835
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zal noooooit voor een ander kinderen nemen,
'Zeg nooit nooit'
'Als je de ware tegenkomt wil je vanzelf kinderen'

donderdag 5 maart 2009 @ 14:30:24 #191
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66727836
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
waarom heb je dan niet eerder de keus gemaakt om het met iemand te proberen met een 100% kinderwens?
Omdat ik graag seks wilde met een mooie vrouw. En deze lag op dat moment voor het oprapen.
quote:
Eerst jaren in elkaar investeren, samenwonen, band opbouwen, trouwplannen en dan dit laten verpesten door één ding: de kinderwens.
Nou, zoveel heb ik nog niet geïnvesteerd hoor.
quote:
Die kinderwens kan heel belangrijk zijn, maar als hij ZO belangrijk voor je is, als jij vanaf moment 1 al weet dat je je voort wilt planten en je vriendin geeft al vanaf begin / langere tijd aan dit niet te kunnen garanderen, dan kwel zowel jezelf als je vriendin door langer bij elkaar te blijven.
Neehoor, ZO belangrijk is het niet, voor mij persoonlijk althans. Ik ben niet het type dat door dit soort zaken gefrustreerd raakt.
quote:
Maar zou je dat willen? dat zij toegeeft, wat wrsch zal zijn omdat JIJ zo graag kinderen wilt en anders een ander gaat zoeken?
Ja. Dat lijkt me ideaal. Ook erg bevordelijk voor de dominante positie die ik toch al heb over haar.
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:31:13 #192
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_66727857
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:02 schreef Lemmeb het volgende:
Ik heb het even voor je opgezocht en deze stijgt inderdaad nog een heel klein beetje. Deze stijging komt overigens vooral voor rekening voor niet-westerse allochtonen, die, zoals we inmiddels allemaal weten, schijt hebben aan ons en onze cultuur.
Het is ook niet alsof de Nederlanders enige moeite doen, om die mensen tot "onze cultuur" toe te laten. Wellicht qua projecten en geld wel, maar niet qua mentaliteit. Nederlanders hebben toch wel een chronische moeite om buitenlanders te accepteren, komt vast door ons klagerige natuur ofzow.
quote:
Ja, net als de afgelopen jaren zeker. Want Nederland is immers zo aantrekkelijk voor hoger opgeleiden!
Daar zijn we zelf ook debet aan natuurlijk, we hebben tot nu toe namelijk vooral mensen toegelaten die het werk wilde doen, wat wij niet meer deden.

Op het moment dat wij geen beroepsbevolking hebben die groot genoeg is, om ook de betere banen te bezetten, zullen we, net als andere landen dat doen, opgeleide mensen van buiten af. Sterker nog, dat doen we al.
quote:
Als er niemand meer is om de kosten voor dijkverhogingen etc. te betalen, zal Nederland inderdaad langzaam in zee zakken.
Ookal zou de de Nederlandse bevolking explosief stijgen, dan zullen de kosten van de dijken toch zo hoog worden, dat het economisch niet meer interesant is om Nederland in stand te houden. De stijgende zeespiegel, die toch echt aan het stijgen is, is wat dat betreft een probleem van enige kwadraten groten, dan een eventueel krimpende bevolking.
quote:
Dat ben ik niet met je eens. Het is een reëel probleem.
Dat mag, maar dat zegt meer over jouw prioriteiten, dan over het werkelijke probleem.
quote:
Maar de omvang van het probleem is wel afhankelijk van de vraag of je graag met gelijkgestemden door het leven wilt blijven gaan, of het niet erg vindt ruimte te maken voor achterlijke culturen en terug te gaan naar de middeleeuwen.
Ik heb idd geen probleem om met meerdere culturen samen te leven. Het getuigt van een behoorlijk kortzichtige blik op de wereld als jij denkt dat er enkel alleen maar "achterlijke" culturen zijn, maar goed.

Ik zie zelf dat we meer en meer beinvloed zullen worden door Aziatische culturen, daar dat de komende 50 jaar het dominante continent wordt, zoals de USA dat was de afgelopen 60/70 jaar.

En tja...mijn gelijkgestemden zijn idd nou eenmaal mensen met een wat "wereldse mindset" en een open blik naar buiten gericht. En ja ik weet hoe arrogant en elitair dit overkomt, maar ja dat is dan maar zo.

Cosmopolitanism FTW
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_66727943
maar al met al hebben we als bewust kinderlozen toch best een leuke club bij elkaar zo
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:35:42 #194
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66727986
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:31 schreef Semisane het volgende:
En tja...mijn gelijkgestemden zijn idd nou eenmaal mensen met een wat "wereldse mindset" en een open blik naar buiten gericht. En ja ik weet hoe arrogant en elitair dit overkomt, maar ja dat is dan maar zo.
Neehoor, dat komt niet arrogant over. Ieder z'n meug.

Ik heb de hele wereld al zo'n beetje gezien, heb elk continent gehad behalve Australië. En ben tot de conclusie gekomen dat we hier over een superieure cultuur beschikken vergeleken met de continenten waar volgens jou de groei vandaan moet komen.
pi_66728099
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:30 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

'Zeg nooit nooit'
'Als je de ware tegenkomt wil je vanzelf kinderen'

shit, dan is Mr. Moblo niet mijn ware

ik ga 't vanavond wel uitmaken
Ja doei.
pi_66728123
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Omdat ik graag seks wilde met een mooie vrouw. En deze lag op dat moment voor het oprapen.
[..]

Nou, zoveel heb ik nog niet geïnvesteerd hoor.
[..]

Neehoor, ZO belangrijk is het niet, voor mij persoonlijk althans. Ik ben niet het type dat door dit soort zaken gefrustreerd raakt.
[..]

Ja. Dat lijkt me ideaal. Ook erg bevordelijk voor de dominante positie die ik toch al heb over haar.

is de enige reactie die ik ga geven:

Ja doei.
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:40:53 #197
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_66728152
Altijd grappig, van die verzuurde chagerijnige zeikerige mensen die alleen willen blijven
zzz
pi_66728180
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

geldt ook voor :
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:40 schreef _Led_ het volgende:
Altijd grappig, van die verzuurde chagerijnige zeikerige mensen die alleen willen blijven
Ja doei.
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:42:21 #199
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_66728209
quote:
heerlijk verfrissend...
Nee hoor, maar als klagende kinderloze word je wel chagerijnig, verzuurd en ongezellig genoemd
zzz
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:45:29 #200
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66728313
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jammer. Ik zie niet wat er zo " " aan is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')