abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66721467
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:56 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik had het over 'zelfmoord van de soort'. Daar is dit geen omschrijving van, want dat begrip heb ik zojuist zelf geïntroduceerd.
[..]

Dat is waar. Maar ik zou het wel jammer vinden. Bovendien lijkt het me ook niet erg leuk om oud te worden zonder jongeren om je heen. Of alleen maar jongeren die er anders uitzien dan jij en die continu van je stelen en op je spugen.
En toen nam ik je niet meer serieus en ga ik dus geen energie meer aan je besteden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_66721531
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 00:14 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dus omdat je vrienden ineens de interesse in kinderen krijgen moet je het ook maar meteen accepteren dat je alle bloed en slijmverhalen er bij krijgt?
[..]

In het laatste wat Krak zegt kan ik me ook zeer zeker vinden.

In het middendeel minder:
[..]

Dus ondanks dat ik nu al zou weten dat ik een kind een mindere jeugd zou geven dan een heterostel zou ik dus een kind op de wereld moeten zetten omdat ik een kind niet zou verwaarlozen en de verantwoordelijk best aan zou kunnen?
Als een vriend van je een huis koopt met veel verbouwingsellende en hij praat daar wat over, vindt je dat dan raar?

Natuurlijk is het irritant als iemand alleen nog maar over 1 onderwerp kan praten en dat erg lang duurt, welk onderwerp dat is maakt dan niet uit, maar dat een kersverse ouder over het kroost praat, dat bij wat minder kersverse ouders het kind deel uit maakt van het gezin en ook genoemd wordt lijkt me niet meer dan logisch.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:12:38 #153
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_66721653
Jezus waar gaat dit weer heen. Wat een treurige argumenten worden hier weer aangehaald zeg
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:14:24 #154
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66721713
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:06 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En toen nam ik je niet meer serieus en ga ik dus geen energie meer aan je besteden.
Zou ik toch maar doen als ik jou was. Want zo gaat Nederland eruit zien, straks, als jij oud bent. Tenzij je als de weerlicht zelf kindertjes gaat maken.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:17:40 #155
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_66721810
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:47 schreef Babbelzz het volgende:
Herkennen jullie dit ook? Hoe gaan jullie er mee om?
Niet...praktisch al mijn vrienden hebben kinderen en dat wordt gewoon een deel van het sociaal leven. Als ik met ze afspreek gaat het spruit mee, dan babbel je hooguit 5 minuten over het grut en daarna hebben we het over van alles en nog wat.

Zo nu en dan kruipt zo'n kind op schoot of over de tafel heen of ramt één of ander breekbaar product van een tafel of kast, maar dat maakt ons verder weinig uit, we komen bij elkaar "om elkaar" en niet om die kinderen en zo nu en dan plannen we wat zonder die koters en dan komen kindergespreken al helemaal niet aan bod.

Wellicht heeft het te maken omdat ze van mij weten dat, ondanks dat ik wel aardig met kinderen om kan gaan, er verder niks mee heb, maar ik ga ook niet panisch doen omdat men het even over hun kinderen willen hebben.

En tja...dat relaties over de jaren heen wel wat veranderen is wel logisch, mensen veranderen ook, dus we gaan nu ook niet meer met elkaar om zoals we dat deden toen we 18 waren....gelukkig maar, want dat had ik denk ik niet overleefd.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_66722017
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat een frustratie klinkt hieruit zeg. Die kinderloosheid is bij jullie zeker niet 'bewust'? In dat geval valt jullie natuurlijk ook niks te verwijten.

Misschien een kindje adopteren, uit China ofzo?
Jemig. Ben ik de enige die dit behoorlijk grof vindt?

Vivi, volgens mij zouden jij en ik best door een deur kunnen, betreffende dit issue. Jij omschrijft wat ik bij het gros van mijn vrienden-met-kinderen ook ervaar: je bent nog een persoon zonder kinderen. Niet dat ik hun kinderen niet leuk vind, ik ben in het algemeen dol op ze. Maar ik ben bevriend met hun ouders, en niet met de spruiten
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:25:55 #157
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66722092
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:23 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wat is er grof aan? Ik heb juist met hem te doen. Dat lees je toch???
pi_66722299
quote:

[..]

Nee.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:34:13 #159
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_66722371
quote:

[..]

Ik zei toch al: 'mafketel'?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_66722523
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:44:31 #161
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_66722755
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat is er grof aan? Ik heb juist met hem te doen. Dat lees je toch???
Ben jij ook onbewust kinderloos en uit jij je frustraties op iedereen die wel bewust de keuze heeft genomen om geen kinderen te krijgen?

Of ben jij zo'n gefrustreerde ouder, die vind dat iedereen ook in dat plezier moet delen?

Je komt redelijk fundamentalistisch over imho....doe eens een chill-pil nemen jong?
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:46:07 #162
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66722815
quote:

[..]

Vivi, volgens mij zouden jij en ik best door een deur kunnen, betreffende dit issue. Jij omschrijft wat ik bij het gros van mijn vrienden-met-kinderen ook ervaar: je bent nog een persoon zonder kinderen. Niet dat ik hun kinderen niet leuk vind, ik ben in het algemeen dol op ze. Maar ik ben bevriend met hun ouders, en niet met de spruiten
Volgens mij kunnen wij sws wel door één deur .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:52:00 #163
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66723008
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:44 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ben jij ook onbewust kinderloos.
Ja. Mijn vriendin wil geen kinderen. Met haar heb ik dan ook dezelfde gesprekken. Ik denk overigens ook niet dat ze nog erg lang m'n vriendin zal zijn.
quote:
en uit jij je frustraties op iedereen die wel bewust de keuze heeft genomen om geen kinderen te krijgen?

Of ben jij zo'n gefrustreerde ouder, die vind dat iedereen ook in dat plezier moet delen?

Je komt redelijk fundamentalistisch over imho....doe eens een chill-pil nemen jong?
Nee, ik maak me gewoon ernstig zorgen over onze kinderloze toekomst. That's all.

En terecht imho: door net te doen of het probleem niet bestaat los je echt het probleem niet op. Nederland vergrijst in rap tempo en de nieuwe aanwas laat ook te wensen over. Met gemiddeld één kind per paar gaan we het echt niet redden, zeker niet met al die eeuwige singles.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 5 maart 2009 @ 12:10:19 #164
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_66723650
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja. Mijn vriendin wil geen kinderen. Met haar heb ik dan ook dezelfde gesprekken. Ik denk overigens ook niet dat ze nog erg lang m'n vriendin zal zijn.
[..]

Nee, ik maak me gewoon ernstig zorgen over onze kinderloze toekomst. That's all.

En terecht imho: door net te doen of het probleem niet bestaat los je echt het probleem niet op. Nederland vergrijst in rap tempo en de nieuwe aanwas laat ook te wensen over. Met gemiddeld één kind per paar gaan we het echt niet redden, zeker niet met al die eeuwige singles.
Dus de eeuwige singles zijn een nog grotere ramp dan de bewust kinderloze stellen?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_66723734
quote:

En ik maak me zorgen om de overbevolking, dat is voor mij 1 van de redenen waarom ik geen kinderen wil.
  donderdag 5 maart 2009 @ 12:16:52 #166
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66723869
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:10 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dus de eeuwige singles zijn een nog grotere ramp dan de bewust kinderloze stellen?
Niet voor zover ze niet bewust single zijn.
  donderdag 5 maart 2009 @ 12:18:50 #167
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66723926
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:12 schreef CasB het volgende:

[..]

En ik maak me zorgen om de overbevolking, dat is voor mij 1 van de redenen waarom ik geen kinderen wil.
Dat kan. Maar die overbevolking wordt al lang niet meer in Nederland gecreëerd maar met name in Azië en Afrika. Dan kun je je als klein landje met een toch al krimpende bevolking natuurlijk een 'kinderstop' opleggen, maar dat zal niets veranderen aan het probleem van de overbevolking.
pi_66724030
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat kan. Maar die overbevolking wordt al lang niet meer in Nederland gecreëerd maar met name in Azië en Afrika. Dan kun je je als klein landje met een toch al krimpende bevolking natuurlijk een 'kinderstop' opleggen, maar dat zal niets veranderen aan het probleem van de overbevolking.
Dus sterven we nog lang niet uit! Heb je nog je zin.
  donderdag 5 maart 2009 @ 13:26:05 #169
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_66725998
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 01:47 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

= Wahwah gemangeld begrip van evolutie wah wah naturalistic fallacy wahwahwah.

Maar goed, het heeft nog 4 pagina's mogen duren voordat de volkomen onlogische maar populaire gevolgtrekking kinderloos=onnatuurlijk=einde van de wereld boven is komen drijven, dat scheelt weer.
Lieve Ronald V, 2 punten:
-Als onnatuurlijk = slecht, wil je dan wel eens heel snel van je computer afblijven? Oh, vaccinaties (voor die oh zo natuurlijke kinderen van je) en medicijnen kun je dan ook wel vergeten, trouwens. Vliegen, magnetrons, mobieltjes, electronica, antibiotica, zeep, verwarming, plastic... allemaal tegennatuurlijk. Inleveren. Maar zonder scherts: leg eens uit wat er precies zo slecht is aan iets "onnatuurlijks"? Graag funderen op logica en beargumenteren zonder drogredenen.
-"Ik vraag me regelmatig af waarom mensen bewust het besluit nemen om geen kinderen te willen. Even een biologisch foutje in je hersenen negerend, kan ik maar twee redenen bedenken..." Nou - dat zegt meer over jouw inlevingsvermogen dan over de werkelijke veelheid aan redenen. Dat terzijde: beargumenteer waarom het niet krijgen van kinderen egoïstisch is. Opnieuw op basis van logica, niet op basis van ongefundeerde aannames, zoals hierboven.
Je leest dingen die ik niet heb gepost. Ik geef mijn kinderen gewoon medicijnen, want in tegenstelling tot wat jij denkt vind ik medicijnen, verwarming, etc. gewoon natuurlijk: onze soort heeft de capaciteit gekregen om die dingen te bedenken en toe te passen.

Het is heel simpel: elke soort, ook de mens, wordt gedreven door maar één ding: de wens om zijn/haar genen door te geven aan de volgende generatie. Heb je die wens niet, dan heb je dus een "weeffoutje", ongeacht de vraag of je homo of lesbo bent, of om een andere reden. Heb je geen "weeffoutje", dan komt het neer op de twee redenen die ik al postte. Als jij dat drogredenen vindt, prima: een drogreden is een waardeoordeel, net zoals mijn post een waardeoordeel is.

Waarbij ik even duidelijk gesteld wil hebben dat de term "weeffoutje" geen waardeoordeel inhoudt over wie dan ook, ik kijk puur naar de biologische waarde voor de menselijke soort.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 5 maart 2009 @ 13:27:49 #170
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66726053
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:21 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dus sterven we nog lang niet uit! Heb je nog je zin.
Jij wilde op je ouwedag nog even naar Azië of Afrika verhuizen, omdat er daar nog wel genoeg jongeren zijn om voor je te zorgen? Ze zien je aankomen...
  donderdag 5 maart 2009 @ 13:40:24 #171
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66726397
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij wilde op je ouwedag nog even naar Azië of Afrika verhuizen, omdat er daar nog wel genoeg jongeren zijn om voor je te zorgen? Ze zien je aankomen...
Weer s wat anders dan sextourisme.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 5 maart 2009 @ 13:47:33 #172
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_66726607
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 02:02 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

Da's mooi en prachtig, maar wat ik van Ronald wil, is dat hij zijn argumenten onderbouwt. Het gaat er nu niet om wat de definitie van onnatuurlijk is, maar om de aanname onnatuurlijk=slecht.
Zijn argument rust op zijn aanname dat onnatuurlijk gelijk staat aan slecht - dat zal hij moeten verdedigen met logica als hij een fatsoenlijk argument wil aanvoeren.
Nou, laten we het niet omdraaien: De stelling van het topic is dat mensen met kinderen slecht zijn. Daar reageerde ik op. Ouders doen iets wat volstrekt natuurlijk is, hoe kan dat slecht zijn? Bewustkinderlozen gaan daar precies tegenin. Ik heb daar niet het kaartje "slecht" aan gehangen, dat doe jij uit mijn naam.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 5 maart 2009 @ 13:48:08 #173
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_66726627
quote:

[..]

Ik zou in jouw geval dan ook idd niet echt lang in zo'n situatie blijven hangen, niet bepaald eerlijk naar beide toe lijkt me.
quote:
Gezien de geraamde toekomstige wereldbevolking stijging hoef je je daar niet bepaald zorgen om te maken.
quote:
Nederland is geen afgelegen eiland, ergens op een andere planeet dan de Aarde, het maakt gewoon onderdeel uit van deze planeet, dus ook van de toekomstige stijging van de wereldbevolking, elke eventuele afname van de Nederlandse bevolking Maar volgens mij zal stijgt deze ook nog gewoon zal met een uiterst makkelijk gemak worden opgevangen door de absurde aanwas van de wereldbevolking.
En daar die voornamelijk plaatsvind in Azië en juist dat werelddeel in de toekomst zal bestaan uit de meeste hoogopgeleide ter wereld, hoef je je ook geen zorgen te maken dat alleen arme, onderontwikkelde mensen deze kant op komen.

Hoewel je je mag af gaan vragen hoelang Nederland, met de stijging van de zeespiegel dat meer en meer een waarschijnlijkheid zal zijn, nog zal bestaan.

Ik doe niet alleen of het probleem niet bestaat, in realiteit bestaat het probleem ook gewoon weg niet. Dat kan je niet leuk vinden, maar dat neemt niet weg dat het zo is.
pi_66726774
het is inmiddels weer dezelfde discussie als altijd..

waarom kunnen we niet gewoon allemaal de standpunten van een ander respecteren en ons er verder niet mee bemoeien?

ja, dit is een discussieforum, en er werd een idee geopperd voor bewust kinderlozen om eens een 'clubje' op te richten om tussen alle vrienden met kinderen door eens een geheel kinderloos (zowel lijfelijke aanwezigheid als gespreksonderwerp) weekendje weg ofzo mee te organiseren

Daar mogen ook vast mensen met kinderen bij mee die even een weekendje zonder hun kroost op pad willen.

Maar de hele discussie

"jij moet kinderen, want dat is natuurlijk"
-niet, want ik beslis zelf wel...
"nee, dat is tegennatuurlijk"
-ik richt mijn eigen leven in, en dat jij kinderen puik vindt, dat mag, maar ik wil ze niet
"wacht maar"
-nee, ik ben 38 en wil ze écht niet
"dan ben je tegennatuurlijk bezig geweest, én egoïstisch!"
-nee, jij bent egoistisch
"nee jij"

etc.

kommop zeg...
Ja doei.
  donderdag 5 maart 2009 @ 13:53:41 #175
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66726820
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Weer s wat anders dan sextourisme.
Het kan natuurlijk wel. Als je maar genoeg geld meebrengt kan alles.

Maar ik laat me toch liever door m'n eigen kinderen verzorgen. D.w.z. door jongeren die zeer goed bekend zijn met mijn eigen cultuur of die daarin zijn opgegroeid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')