En toen nam ik je niet meer serieus en ga ik dus geen energie meer aan je besteden.quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik had het over 'zelfmoord van de soort'. Daar is dit geen omschrijving van, want dat begrip heb ik zojuist zelf geïntroduceerd.
[..]
Dat is waar. Maar ik zou het wel jammer vinden. Bovendien lijkt het me ook niet erg leuk om oud te worden zonder jongeren om je heen. Of alleen maar jongeren die er anders uitzien dan jij en die continu van je stelen en op je spugen.
Als een vriend van je een huis koopt met veel verbouwingsellende en hij praat daar wat over, vindt je dat dan raar?quote:Op donderdag 5 maart 2009 00:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dus omdat je vrienden ineens de interesse in kinderen krijgen moet je het ook maar meteen accepteren dat je alle bloed en slijmverhalen er bij krijgt?
[..]
In het laatste wat Krak zegt kan ik me ook zeer zeker vinden.
In het middendeel minder:
[..]
Dus ondanks dat ik nu al zou weten dat ik een kind een mindere jeugd zou geven dan een heterostel zou ik dus een kind op de wereld moeten zetten omdat ik een kind niet zou verwaarlozen en de verantwoordelijk best aan zou kunnen?
Zou ik toch maar doen als ik jou was. Want zo gaat Nederland eruit zien, straks, als jij oud bent. Tenzij je als de weerlicht zelf kindertjes gaat maken.quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:06 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En toen nam ik je niet meer serieus en ga ik dus geen energie meer aan je besteden.
Niet...praktisch al mijn vrienden hebben kinderen en dat wordt gewoon een deel van het sociaal leven. Als ik met ze afspreek gaat het spruit mee, dan babbel je hooguit 5 minuten over het grut en daarna hebben we het over van alles en nog wat.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:47 schreef Babbelzz het volgende:
Herkennen jullie dit ook? Hoe gaan jullie er mee om?
Jemig. Ben ik de enige die dit behoorlijk grof vindt?quote:Op donderdag 5 maart 2009 10:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat een frustratie klinkt hieruit zeg. Die kinderloosheid is bij jullie zeker niet 'bewust'? In dat geval valt jullie natuurlijk ook niks te verwijten.
Misschien een kindje adopteren, uit China ofzo?
Wat is er grof aan? Ik heb juist met hem te doen. Dat lees je toch???quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jemig. Ben ik de enige die dit behoorlijk grof vindt?
Nee.quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik zei toch al: 'mafketel'?quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jemig. Ben ik de enige die dit behoorlijk grof vindt?![]()
Ben jij ook onbewust kinderloos en uit jij je frustraties op iedereen die wel bewust de keuze heeft genomen om geen kinderen te krijgen?quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat is er grof aan? Ik heb juist met hem te doen. Dat lees je toch???
Volgens mij kunnen wij sws wel door één deurquote:Op donderdag 5 maart 2009 11:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vivi, volgens mij zouden jij en ik best door een deur kunnen, betreffende dit issue. Jij omschrijft wat ik bij het gros van mijn vrienden-met-kinderen ook ervaar: je bent nog een persoon zonder kinderen. Niet dat ik hun kinderen niet leuk vind, ik ben in het algemeen dol op ze. Maar ik ben bevriend met hun ouders, en niet met de spruiten
Ja. Mijn vriendin wil geen kinderen. Met haar heb ik dan ook dezelfde gesprekken. Ik denk overigens ook niet dat ze nog erg lang m'n vriendin zal zijn.quote:
Nee, ik maak me gewoon ernstig zorgen over onze kinderloze toekomst. That's all.quote:en uit jij je frustraties op iedereen die wel bewust de keuze heeft genomen om geen kinderen te krijgen?
Of ben jij zo'n gefrustreerde ouder, die vind dat iedereen ook in dat plezier moet delen?
Je komt redelijk fundamentalistisch over imho....doe eens een chill-pil nemen jong?
Dus de eeuwige singles zijn een nog grotere ramp dan de bewust kinderloze stellen?quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja. Mijn vriendin wil geen kinderen. Met haar heb ik dan ook dezelfde gesprekken. Ik denk overigens ook niet dat ze nog erg lang m'n vriendin zal zijn.
[..]
Nee, ik maak me gewoon ernstig zorgen over onze kinderloze toekomst. That's all.
En terecht imho: door net te doen of het probleem niet bestaat los je echt het probleem niet op. Nederland vergrijst in rap tempo en de nieuwe aanwas laat ook te wensen over. Met gemiddeld één kind per paar gaan we het echt niet redden, zeker niet met al die eeuwige singles.
En ik maak me zorgen om de overbevolking, dat is voor mij 1 van de redenen waarom ik geen kinderen wil.quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:52 schreef Lemmeb het volgende:
Nee, ik maak me gewoon ernstig zorgen over onze kinderloze toekomst. That's all.
Niet voor zover ze niet bewust single zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dus de eeuwige singles zijn een nog grotere ramp dan de bewust kinderloze stellen?
Dat kan. Maar die overbevolking wordt al lang niet meer in Nederland gecreëerd maar met name in Azië en Afrika. Dan kun je je als klein landje met een toch al krimpende bevolking natuurlijk een 'kinderstop' opleggen, maar dat zal niets veranderen aan het probleem van de overbevolking.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:12 schreef CasB het volgende:
[..]
En ik maak me zorgen om de overbevolking, dat is voor mij 1 van de redenen waarom ik geen kinderen wil.
Dus sterven we nog lang niet uit!quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat kan. Maar die overbevolking wordt al lang niet meer in Nederland gecreëerd maar met name in Azië en Afrika. Dan kun je je als klein landje met een toch al krimpende bevolking natuurlijk een 'kinderstop' opleggen, maar dat zal niets veranderen aan het probleem van de overbevolking.
Je leest dingen die ik niet heb gepost.quote:Op donderdag 5 maart 2009 01:47 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
= Wahwah gemangeld begrip van evolutie wah wah naturalistic fallacy wahwahwah.
Maar goed, het heeft nog 4 pagina's mogen duren voordat de volkomen onlogische maar populaire gevolgtrekking kinderloos=onnatuurlijk=einde van de wereld boven is komen drijven, dat scheelt weer.
Lieve Ronald V, 2 punten:
-Als onnatuurlijk = slecht, wil je dan wel eens heel snel van je computer afblijven? Oh, vaccinaties (voor die oh zo natuurlijke kinderen van je) en medicijnen kun je dan ook wel vergeten, trouwens. Vliegen, magnetrons, mobieltjes, electronica, antibiotica, zeep, verwarming, plastic... allemaal tegennatuurlijk. Inleveren. Maar zonder scherts: leg eens uit wat er precies zo slecht is aan iets "onnatuurlijks"? Graag funderen op logica en beargumenteren zonder drogredenen.
-"Ik vraag me regelmatig af waarom mensen bewust het besluit nemen om geen kinderen te willen. Even een biologisch foutje in je hersenen negerend, kan ik maar twee redenen bedenken..." Nou - dat zegt meer over jouw inlevingsvermogen dan over de werkelijke veelheid aan redenen. Dat terzijde: beargumenteer waarom het niet krijgen van kinderen egoïstisch is. Opnieuw op basis van logica, niet op basis van ongefundeerde aannames, zoals hierboven.
Jij wilde op je ouwedag nog even naar Azië of Afrika verhuizen, omdat er daar nog wel genoeg jongeren zijn om voor je te zorgen? Ze zien je aankomen...quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:21 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dus sterven we nog lang niet uit!Heb je nog je zin.
![]()
Weer s wat anders dan sextourisme.quote:Op donderdag 5 maart 2009 13:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij wilde op je ouwedag nog even naar Azië of Afrika verhuizen, omdat er daar nog wel genoeg jongeren zijn om voor je te zorgen? Ze zien je aankomen...
Nou, laten we het niet omdraaien: De stelling van het topic is dat mensen met kinderen slecht zijn. Daar reageerde ik op. Ouders doen iets wat volstrekt natuurlijk is, hoe kan dat slecht zijn? Bewustkinderlozen gaan daar precies tegenin. Ik heb daar niet het kaartje "slecht" aan gehangen, dat doe jij uit mijn naam.quote:Op donderdag 5 maart 2009 02:02 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Da's mooi en prachtig, maar wat ik van Ronald wil, is dat hij zijn argumenten onderbouwt. Het gaat er nu niet om wat de definitie van onnatuurlijk is, maar om de aanname onnatuurlijk=slecht.
Zijn argument rust op zijn aanname dat onnatuurlijk gelijk staat aan slecht - dat zal hij moeten verdedigen met logica als hij een fatsoenlijk argument wil aanvoeren.
Ik zou in jouw geval dan ook idd niet echt lang in zo'n situatie blijven hangen, niet bepaald eerlijk naar beide toe lijkt me.quote:Op donderdag 5 maart 2009 11:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja. Mijn vriendin wil geen kinderen. Met haar heb ik dan ook dezelfde gesprekken. Ik denk overigens ook niet dat ze nog erg lang m'n vriendin zal zijn.
Gezien de geraamde toekomstige wereldbevolking stijging hoef je je daar niet bepaald zorgen om te maken.quote:Nee, ik maak me gewoon ernstig zorgen over onze kinderloze toekomst. That's all.
Nederland is geen afgelegen eiland, ergens op een andere planeet dan de Aarde, het maakt gewoon onderdeel uit van deze planeet, dus ook van de toekomstige stijging van de wereldbevolking, elke eventuele afname van de Nederlandse bevolking Maar volgens mij zal stijgt deze ook nog gewoon zal met een uiterst makkelijk gemak worden opgevangen door de absurde aanwas van de wereldbevolking.quote:En terecht imho: door net te doen of het probleem niet bestaat los je echt het probleem niet op. Nederland vergrijst in rap tempo en de nieuwe aanwas laat ook te wensen over. Met gemiddeld één kind per paar gaan we het echt niet redden, zeker niet met al die eeuwige singles.
Het kan natuurlijk wel. Als je maar genoeg geld meebrengt kan alles.quote:Op donderdag 5 maart 2009 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Weer s wat anders dan sextourisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |