abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:21:07 #161
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_66484839
- knip -

[ Bericht 92% gewijzigd door sp3c op 26-02-2009 16:40:08 ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_66484916
Heeft het niet te maken met het feit dat het vliegtuig van Amerikaanse makelij is?
pi_66485014
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:22 schreef ktnxbye het volgende:
Heeft het niet te maken met het feit dat het vliegtuig van Amerikaanse makelij is?
Ja.
sig verwijderd door FA
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:25:18 #164
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66485018
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:17 schreef master111 het volgende:
wij als Nederland kunnen een onderzoek zelf wel alleen doen, daar hebben we Amerika toch niet voor nodig.
tja, omdat het een boeing is worden er amerikanen bij betrokken en omdat er franse motoren opzaten ook fransen.
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:25:50 #165
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66485042
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:22 schreef ktnxbye het volgende:
Heeft het niet te maken met het feit dat het vliegtuig van Amerikaanse makelij is?
ah je was me net voor, inderdaad, tenminste, dat zeiden ze zo op het NOS journaal
pi_66485116
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:22 schreef ktnxbye het volgende:
Heeft het niet te maken met het feit dat het vliegtuig van Amerikaanse makelij is?
Nou, dat een team van Boeing komt vind ik niet meer dan normaal. Maar we hebben al een eigen NTSB hier in Nederland (in tegenstelling tot een vliegtuigbouwer).

Maar het kan goed zijn dat dit nu eenmaal een procedure is.
pi_66485130
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:25 schreef Marrije het volgende:

[..]

tja, omdat het een boeing is worden er amerikanen bij betrokken en omdat er franse motoren opzaten ook fransen.
En Turks eten aan boord...dus...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:29:19 #168
798 voyeur
bemoeit zich
pi_66485190
En er komt ook nog een Boeing onderzoekscommissie deze kant op.

Was dit overigens al gepost?:
quote:
Q13 FOX News has learned at least one of four Boeing employees from the Puget Sound who were on board the Turkish Airlines flight that crashed near Amsterdam survived. So far, there's no word on if he was injured or the conditions of the other three. The four men were on a business trip for Boeing.
Here is a list of the employees and where they are from:
Michael Hemmer, Federal Way
Ricky Wilson, Unknown
Ronald Richey, Duvall
John Salman, Kent
Wednesday night, Turkish Airlines said that Ronald Richey survived the crash, but said they have no information about the other three.
Several of the family members said they were getting assistance from Boeing to go the Netherlands and be closer to their loved ones.
A Boeing spokesman, Jim Proulx says the company is sending a team to the Netherlands to provide technical assistance in the 737-800 crash investigation.
Here we are now, entertain us.
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:37:04 #169
88523 BadDay
The One I Love
pi_66485504
De NTSB heeft enorme trackrecord wat betreft onderzoeken naar vliegtuigcrashes, waar de nederlandse onderzoeksraad dat niet heeft. Er waren ook een aantal amerikanen aan boord. Het gebeurd vaker dat de NTSB betrokken wordt bij een vliegtuigongeluk gewoon door hun kennis.
Birds, Happiness & Still Not Worried
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:38:44 #170
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66485562
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:12 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor raars. De NTSB denkt a priori al dat 'wij' geen fatsoenlijk onderzoek kunnen doen? Realiseren ze zich daar waar de N in NTSB voor staat?
misschien omdat ze een shitload aan ervaring hebben en het primair gaat om het achterhalen van de oorzaak...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66485600
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:37 schreef BadDay het volgende:
De NTSB heeft enorme trackrecord wat betreft onderzoeken naar vliegtuigcrashes, waar de nederlandse onderzoeksraad dat niet heeft. Er waren ook een aantal amerikanen aan boord. Het gebeurd vaker dat de NTSB betrokken wordt bij een vliegtuigongeluk gewoon door hun kennis.
Ik begrijp het ook wel hoor, maar het zou wel aardig zijn als ze het even officieel vragen of gevraagd worden. Zo gaat dat immers meestal, in diplomatieke kringen. Nu komt het nogal bemoeizuchtig over.
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:42:42 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66485725
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:39 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik begrijp het ook wel hoor, maar het zou wel aardig zijn als ze het even officieel vragen of gevraagd worden. Zo gaat dat immers meestal, in diplomatieke kringen. Nu komt het nogal bemoeizuchtig over.
en wie zegt dat er geen contact is geweest dan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66485773
Wie zegt dat er niet gevraagd is? Dat het niet in dat persbericht staat betekent natuurlijk niet dat er geen communicatie daarover is geweest.
[EDIT] RE was me voor
The best there is, the best there was, the best there ever will be!
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:45:22 #174
88523 BadDay
The One I Love
pi_66485832
Tuurlijk is hier om gevraagd, ze sturen niet zo maar een team ergens naar toe. Daarnaast zit in dit zelfde team ook de vertegenwoordigers/onderzoekers van Boeing en General Electric waar eerder van werd gezegd dat die met een andere team zouden komen. Ik snap ook niet hoe ze bij Frankrijk komen, GE is een erg amerikaans bedrijf.
Birds, Happiness & Still Not Worried
pi_66485946
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:43 schreef The_Original_Kyoujin het volgende:
Wie zegt dat er niet gevraagd is? Dat het niet in dat persbericht staat betekent natuurlijk niet dat er geen communicatie daarover is geweest.
[EDIT] RE was me voor
In mijn eerste bericht hierover vertelde ik ook al dat ik er van uitging dat er niet om gevraagd zou zijn, omdat het niet in het persbericht staat. Dergelijke info lijkt me namelijk vrij belangrijk.
  FOK!fossiel donderdag 26 februari 2009 @ 16:51:53 #176
8443 cptmarco
it's captain...
pi_66486100
heeft de piloot eigenlijk nog een melding richting de toren kunnen maken, ik kan mij niet herinneren dat ik daar iets over gelezen heb?
pi_66486302
de vliegtuig motors waren afkomstig uit frankrijk heb ik gehoord, en laat het nou net zijn de die uitvielen waardoor het vliegtuig een vrije val maakte
  FOK!fossiel donderdag 26 februari 2009 @ 16:58:50 #178
8443 cptmarco
it's captain...
pi_66486397
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:56 schreef master111 het volgende:
de vliegtuig motors waren afkomstig uit frankrijk heb ik gehoord, en laat het nou net zijn de die uitvielen waardoor het vliegtuig een vrije val maakte
volgens één van de passagiers (die bij paul en witteman zat) deden de motoren het wel en waren ze niet uitgevallen...

de data van de vluchtrecorder zal wel uitsluitsel geven...
pi_66486411
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:51 schreef cptmarco het volgende:
heeft de piloot eigenlijk nog een melding richting de toren kunnen maken, ik kan mij niet herinneren dat ik daar iets over gelezen heb?
Tot nu toe zijn er alleen fragmenten tussen Approach en TK1951 gehoord en tussen Tower en ander toestellen na de crash. De laatste minuten tussen Tower en TK1951 zijn nog niet openbaar (althans, niet dat ik weet).
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:01:10 #180
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66486495
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:59 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Tot nu toe zijn er alleen fragmenten tussen Approach en TK1951 gehoord en tussen Tower en ander toestellen na de crash. De laatste minuten tussen Tower en TK1951 zijn nog niet openbaar (althans, niet dat ik weet).
Over de communicatie tussen Tower en TK1951 is idd nog weinig bekend.
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:04:32 #181
88523 BadDay
The One I Love
pi_66486606
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:56 schreef master111 het volgende:
de vliegtuig motors waren afkomstig uit frankrijk heb ik gehoord, en laat het nou net zijn de die uitvielen waardoor het vliegtuig een vrije val maakte
Ik snap niet hoe ze bij Frankrijk komen, de motoren zijn van General Electric en dat is een amerikaans bedrijf.
Birds, Happiness & Still Not Worried
pi_66486628
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 01:22 schreef remlof het volgende:
Ik stap volgende week weer in zo'n 737-800. Ik leef gewoon met het idee dat je gaat als het je tijd is.
Alhoewel ik me wel voor kan stellen dat je een beetje huiverig bent om weer te vliegen als je zo'n crash overleefd hebt.
Buiten dat, in de auto is de kans groter dat het fout gaat.

Maar goed, als het met een vliegtuig ook fout gaat gaat het ook goed fout.
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:06:12 #183
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66486655
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:04 schreef BadDay het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe ze bij Frankrijk komen, de motoren zijn van General Electric en dat is een amerikaans bedrijf.
GE levert niet direct de motoren voor de Boeing 737-700/800/900 series, die zijn afkomstig van CFM International (een joint venture tussen GE Aviation uit de VS en Snecma uit Frankrijk).
De motoren kunnen geassembleerd zijn bij Snecma in Frankrijk, het gaat dan om de CFM56-7 series.
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:09:40 #184
88523 BadDay
The One I Love
pi_66486791
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

GE levert niet direct de motoren voor de Boeing 737-700/800/900 series, die zijn afkomstig van CFM International (een joint venture tussen GE Aviation uit de VS en Snecma uit Frankrijk).
De motoren kunnen geassembleerd zijn bij Snecma in Frankrijk, het gaat dan om de CFM56-7 series.
Dat wist ik niet.. Dank voor de info.
Birds, Happiness & Still Not Worried
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:21:24 #185
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66487242


Ah.. daar zaten we net op te wachten
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:39:09 #186
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66487974
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]

Ah.. daar zaten we net op te wachten
is al genoemd in dit topic
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:43:10 #187
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66488104
Oh
pi_66488110
Is het weer raak?!

Grip 2 momenteel!

Zie: http://www.p2000zhz-rr.nl/p2000-brandweer-kennemerland.html

Edit: Loos alarm
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:51:17 #189
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_66488312
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:43 schreef Digi-Djeff het volgende:
Is het weer raak?!

Grip 2 momenteel!

Zie: http://www.p2000zhz-rr.nl/p2000-brandweer-kennemerland.html

Edit: Loos alarm
Betrof een vos 2 melding, das geen crash maar een mayday call. Gelukkig niets aan de hand
* I intend to live forever, so far so good! *
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:58:19 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66488540
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:51 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Betrof een vos 2 melding, das geen crash maar een mayday call. Gelukkig niets aan de hand
Wat betekenen die vos meldingen eigenlijk?
Gisteren was vos-6, dat weet ik wel .
KuikenGuppy
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:59:09 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66488566
Ah, ik weet het al:

VOS 1: panpancall, mogelijk problemen, kan van alles zijn.
VOS 2: maydaycall tot 50 pax maximaal.
VOS 3: maydaycall 50 tot 250 pax maximaal.
VOS 4: maydaycall meer dan 250 pax.
VOS 5: crash tot 50 pax.
VOS 6: crash 50 tot 250 pax maximaal.
VOS 7: crash meer dan 250 pax.
KuikenGuppy
pi_66490684
Weet niet of deze al voorbij is gekomen:

  donderdag 26 februari 2009 @ 19:08:15 #193
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_66490787
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:05 schreef Remote het volgende:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen:

[ afbeelding ]
Da's een heel zooitje
pi_66491211
Wat kan die Mustapha Bahcecioglu het toch zo goed omschrijven allemaal.

http://www.rtl.nl/compone(...)e_jong.avi_plain.xml

  donderdag 26 februari 2009 @ 19:48:01 #195
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_66492229
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:05 schreef Remote het volgende:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen:

[ afbeelding ]
Sow, heftig zeg...
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_66493012
5 turken en 4 amerikanen zijn overleden door de crash
bron: nos teletekst
pi_66493234
quote:
5 Turken, 4 Amerikanen dood bij crash

ANP
gepubliceerd op 26 februari 2009 20:09, bijgewerkt op 20:11

SCHIPHOL - Bij de crash van het toestel van Turkish Airlines zijn woensdag vijf Turken en vier Amerikanen omgekomen. Dat heeft burgemeester Theo Weterings van Haarlemmermeer donderdagavond bekendgemaakt. Van alle doden zijn inmiddels de familieleden ingelicht.

Het identificeren van de slachtoffers werd bemoeilijkt doordat er één extra passagier aan boord van het vliegtuig was. In plaats van 134 mensen zaten er 135 in het toestel. Van 133 inzittenden is inmiddels de nationaliteit vastgesteld. Onder hen bevinden zich ook alle zwaargewonden.
Ik snap niet dat Turkish Airlines niet meteen een passagierslijst beschikbaar kan stellen. Normaal gesproken is het toch duidelijk wie er incheckt, en wie er ook daadwerkelijk het vliegtuig betreedt. Zelfs als je incheckt en je je uiteindelijk niet bij de gate meldt wordt je op het vliegveld omgeroepen en wordt je bagage van boord gehaald. Vreemde zaak waarom dan niet direct duidelijk is wie er in het toestel zitten. Nog vreemder is zelfs dat er dan een persoon meer dan in eerste instantie verondersteld zich in het vliegtuig bevond. Hoe is die er dan ingekomen?
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:26:21 #198
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_66493735
Door die ene persoon hadden ze natuurlijk nét te weinig brandstof om de baan te halen
pi_66493820
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 20:14 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat Turkish Airlines niet meteen een passagierslijst beschikbaar kan stellen. Normaal gesproken is het toch duidelijk wie er incheckt, en wie er ook daadwerkelijk het vliegtuig betreedt. Zelfs als je incheckt en je je uiteindelijk niet bij de gate meldt wordt je op het vliegveld omgeroepen en wordt je bagage van boord gehaald. Vreemde zaak waarom dan niet direct duidelijk is wie er in het toestel zitten. Nog vreemder is zelfs dat er dan een persoon meer dan in eerste instantie verondersteld zich in het vliegtuig bevond. Hoe is die er dan ingekomen?
Ik vind het ook erg vreemd....

Of zou die 3de piloot niet meegeteld zijn ofzo?
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:30:32 #200
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_66493921
-Dubbel.
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:54:27 #201
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_66494959
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:05 schreef Remote het volgende:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen:

[ afbeelding ]
Tafeltje inklappen heeft dus ook niet veel nut
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_66494995
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 20:14 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat Turkish Airlines niet meteen een passagierslijst beschikbaar kan stellen. Normaal gesproken is het toch duidelijk wie er incheckt, en wie er ook daadwerkelijk het vliegtuig betreedt. Zelfs als je incheckt en je je uiteindelijk niet bij de gate meldt wordt je op het vliegveld omgeroepen en wordt je bagage van boord gehaald. Vreemde zaak waarom dan niet direct duidelijk is wie er in het toestel zitten. Nog vreemder is zelfs dat er dan een persoon meer dan in eerste instantie verondersteld zich in het vliegtuig bevond. Hoe is die er dan ingekomen?
De lijst was meteen online hoor. Gistermiddag op alle Turkse nieuwssites geweest.
Alleen vond men in Nederland het nog te voorbarig omdat die lijst niet altijd blijken te koppen (ervaring met andere rampen)

Sowieso gaat men in Nederland erg zorgvuldig om met informatie bij dit soort rampen. Eerst de families en dan de pers. In Turkije is het vaak andersom.

Dat verklaart het één en ander.
pi_66495511
tvp
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:42:20 #204
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66497660
Maar bijzonder vreemd dat er een extra persoon in het vliegtuig zat. Nee, ik denk niet aan een complot oid Maar vraag me wel af hoe het mogelijk is dat er een passagier te weinig op je lijst staat.

En 4 amerikanen omgekomen, nou reken maar op bemoeienis vanuit de states.
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:50:29 #205
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66498086
Zijn dat misschien de boing mensen waar voyeur het over had?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66498402
Onder de doden zit sowieso een Boeing medewerker aangezien er 7 Amerikanen aan boord waren en er 4 van boeing aan boord zijn en 4 Amerikanen zijn overleden... http://seattlepi.nwsource(...)lane_crash_wash.html
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:57:51 #207
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66498420
Grote kans want er zaten in totaal 7 amerikanen in het toestel.
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:02:52 #208
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66498672
Toch toevallig, 4 medewerkers van Boeing aan boord.
Zeker nu blijkt dat het vliegtuig toch wat last had van technische mankementen.
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:03:38 #209
240487 Jaya
what goes around comes around
pi_66498742
mogelijke oorzaak (van aviation forum)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windshear
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:06:17 #210
240487 Jaya
what goes around comes around
pi_66498902
iemand van turkish airlines zegt op het forum dat er 12000 *eenheid* brandstof meewas voor een vlucht van 8000.

http://www.airliners.net/(...)main/4329329/#menu76
pi_66499023
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 22:06 schreef Jaya het volgende:
iemand van turkish airlines zegt op het forum dat er 12000 *eenheid* brandstof meewas voor een vlucht van 8000.

http://www.airliners.net/(...)main/4329329/#menu76
Dat is de standaard procedure volgens mij.

Ze moeten genoeg hebben om naar een andere vliegveld (in dit geval Frankfurt) te vliegen inclusief half uur extra vliegen.
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:12:38 #212
240487 Jaya
what goes around comes around
pi_66499218
Dan is een brandstof tekort toch niet erg plausibel..tenzij er een lek was natuurlijk. Maar dat zou snel moeten zijn opgemerkt. Bezuinigingen slaan dus nergens op.
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:13:44 #213
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_66499301
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 22:03 schreef Jaya het volgende:
mogelijke oorzaak (van aviation forum)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windshear
bs, het was bijna windstil, er was geen melding van windshear... de atmosfeer was zelfs heel rustig en stabiel, het was een beetje nevelig zelfs!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:19:02 #214
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66499565
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 22:02 schreef Marrije het volgende:
Toch toevallig, 4 medewerkers van Boeing aan boord.
Zeker nu blijkt dat het vliegtuig toch wat last had van technische mankementen.
Complot!
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:35:05 #215
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66500549
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 22:19 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Complot!
pi_66502380
Ik vind hem allemaal maar vreemder en vreemder worden....
pi_66503188
Ben vandaag bij iemand geweest die het overleeft heeft. Hij zat 1 zit plaats achter de scheur. De mensen op de scheur zijn allemaal dood.
pi_66503206
een deskundige zegt bij Pauw/Witteman dat het zeer opmerkelijk is dat er meteen een onderzoek is door het OM.
normaal gesproken doet de onderzoeksraad voor de veiligheid aangifte en pas dan begint het OM een onderzoek.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_66503489
Wat die gast vertelde was dat het vliegtuig nog gas wilde geven of zoiets maar gewoon naar beneden viel
pi_66503771
reconstructievideo
pi_66503808
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:22 schreef Chadi het volgende:
Ben vandaag bij iemand geweest die het overleeft heeft. Hij zat 1 zit plaats achter de scheur. De mensen op de scheur zijn allemaal dood.
Raar, in de media wordt overal gezegd dat juist de mensen die helemaal voorin (bemanning) en de mensen die in de staart zaten het niet hebben overleefd.
pi_66504682
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:29 schreef Chadi het volgende:
Wat die gast vertelde was dat het vliegtuig nog gas wilde geven of zoiets maar gewoon naar beneden viel
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:49 schreef Me_Wesley het volgende:
Een speculatie van pprune die plausibel klinkt en strookt met de verklaringen van passagiers:
[..]


Dan moet dit dan de oorzaak zijn.
pi_66505268
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Raar, in de media wordt overal gezegd dat juist de mensen die helemaal voorin (bemanning) en de mensen die in de staart zaten het niet hebben overleefd.
de 3 bemanningsleden werden geplet door de schakelkasten die achter hun stonden (die waren dus denk ik op slag dood..).
En over dat andere durf ik niet te spreken...
Every war is different, every war is the same.
pi_66505611
en de eerste moppen zijn binnen

eerste mop rond crash waard al rond
Oorzaak crash bekend: piloot heeft les nederlands overgeslagen; ik land, jij landt, hij/zij landt, wei land.

hoe krijgen ze het voor elkaar...noem me maar gek maar kan er de humor wel van inzien ook

ik ben gewoon emotioneel incontinent
pi_66505712
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 00:26 schreef klus het volgende:
en de eerste moppen zijn binnen

eerste mop rond crash waard al rond
Oorzaak crash bekend: piloot heeft les nederlands overgeslagen; ik land, jij landt, hij/zij landt, wei land.

hoe krijgen ze het voor elkaar...noem me maar gek maar kan er de humor wel van inzien ook


vindt deze nog wel kunnen.
Every war is different, every war is the same.
pi_66505891
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:49 schreef Me_Wesley het volgende:
Een speculatie van pprune die plausibel klinkt en strookt met de verklaringen van passagiers:
[..]


klinkt erg plausibel!
'Yes my son, the raven has landed, it is truely a magnificent creature.' - Arend Glas
  vrijdag 27 februari 2009 @ 00:50:52 #227
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_66506144
http://www.telegraaf.nl/b(...)g_op_Schiphol__.html
quote:
SCHIPHOL - Een vliegtuig van Air France moest donderdagmiddag een noodlanding maken op Schiphol. Het toestel met tien passagiers aan boord vloog van Parijs naar Bremen toen ineens alle zuurstofmaskers uit het plafond kwamen vallen
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_66506307
Noodlanding?

Volgens mij heet zo iets toch echt een voorzorgslanding
  PR/Manusje van alles vrijdag 27 februari 2009 @ 01:00:15 #229
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_66506370
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 00:57 schreef Drifter__ het volgende:
Noodlanding?

Volgens mij heet zo iets toch echt een voorzorgslanding
Een voorzorgslanding maak je als je vermoed dat er iets mis kan gaan. Dit was gewoon een noodlanding aangezien er een noodsituatie aan de hand was. Want immers, die maskers knallen niet zomaar uit het plafond.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_66506552
Zo'n net omploegde zwarte akker is niet te missen, of dat nu dom geluk of heldhaftigheid is geweest zal door de piloten niet meer naverteld kunnen worden.
***** Kraak.....
pi_66506620
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 01:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Een voorzorgslanding maak je als je vermoed dat er iets mis kan gaan. Dit was gewoon een noodlanding aangezien er een noodsituatie aan de hand was. Want immers, die maskers knallen niet zomaar uit het plafond.
Als die dingen eruit knallen, maar je verder totaal niets merkt, dus je kan gewoon normaal ademen enz, dan is er toch geen noodsituatie
pi_66506655
Het was geen noodlanding meer een geluk bij een ongeluk lijkt me.
***** Kraak.....
pi_66506836
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 01:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een voorzorgslanding maak je als je vermoed dat er iets mis kan gaan. Dit was gewoon een noodlanding aangezien er een noodsituatie aan de hand was. Want immers, die maskers knallen niet zomaar uit het plafond.
Hoe weet jij dat? Zeker nu het carnaval is, zou ik niet te gauw "NOOD" roepen als je spontaan maskers ziet opduiken...
pi_66506968
Die reconstructie, ja anders zet je er bomen voor zodat je goed kan zien wat er gebeurd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_66507002
Op een of andere manier denk ik aan weersomstandigheden. Ben geen technicus,weet verder niets, maar ja, het weer is hier ook steeds vreemder en doet rare dingen met materiaal als de inwerking heel plotseling is?.

Kunnen bij plotselinge hevige afkoeling op een bepaalde plek (vijftig meter verder kan het misschien weer veel warmer zijn) bijvoorbeeld de motoren even uitvallen met alle noodlottige gevolgen vandien?

Kan het ook zijn dat bepaalde motoren hier niet tegen bestand zijn ? En andere vliegtuigmotoren weer wel?)_

Courage77.
pi_66507027
Er ging iets mis dat is wel duidelijk.
***** Kraak.....
pi_66507124
quote:
The Turkish Civil Aviation Union announced on its Web site on Feb. 18 that THY "is ignoring the most basic function of flight safety, which is plane maintenance services."

"The company administration does not understand the consequences of removing people from their jobs, inviting a disaster," the union said.
http://www.todayszaman.com/tz-web/detaylar.do?load=detay&link=168114&bolum=101
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_66507185
quote:
Justitie krijgt vluchtgegevens ramptoestel niet

Door AXEL VELDHUIJZEN
DEN HAAG - De Onderzoeksraad voor Veiligheid van mr. Pieter van Vollenhoven weigert de vluchtgegevens en de gesprekken uit de cockpit te overleggen. De zwarte dozen worden op dit moment in Parijs onderzocht bij een zusterorganisatie van de onderzoeksraad.

Van Vollenhoven hoopt de resultaten begin volgende week te krijgen. Turkish Airlines bevestigt dat er in de week voor de crash twee keer aan het toestel is gesleuteld, vanwege mankementen.

De onderzoeksraad vindt dat meewerken aan een strafrechtelijk onderzoek de onafhankelijke positie van de raad ondermijnt. Justitie is verbijsterd over die houding. ,,Om een goed beeld te krijgen, hebben wij zo veel mogelijk gegevens nodig,'' zegt officier van justitie M. Vos. Volgens de Raad mag justitie de zwarte doos alleen uitlezen als zij hem eerder te pakken heeft gekregen. ,,En zelfs dan mag zij die informatie niet gebruiken voor haar onderzoek.''


Justitie vindt dat hierover 'afstemming nodig is'. Maar volgens de onderzoeksraad zijn de regels duidelijk: ,,Er is eenrichtingsverkeer. Wij krijgen wel informatie van justitie, technische recherche of andere onderzoekers, maar wij geven geen informatie aan hen.''
http://www.ad.nl/binnenla(...)amptoestel_niet.html
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_66507383
Ganzen, error benzinemeter, enz..

Later zullen we wel weten wat er echt heeft afgespeeld..

Wel een pluim voor de hulpverleners..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')