Ja.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:22 schreef ktnxbye het volgende:
Heeft het niet te maken met het feit dat het vliegtuig van Amerikaanse makelij is?
tja, omdat het een boeing is worden er amerikanen bij betrokken en omdat er franse motoren opzaten ook fransen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:17 schreef master111 het volgende:
wij als Nederland kunnen een onderzoek zelf wel alleen doen, daar hebben we Amerika toch niet voor nodig.
ah je was me net voor, inderdaad, tenminste, dat zeiden ze zo op het NOS journaalquote:Op donderdag 26 februari 2009 16:22 schreef ktnxbye het volgende:
Heeft het niet te maken met het feit dat het vliegtuig van Amerikaanse makelij is?
Nou, dat een team van Boeing komt vind ik niet meer dan normaal. Maar we hebben al een eigen NTSB hier in Nederland (in tegenstelling tot een vliegtuigbouwer).quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:22 schreef ktnxbye het volgende:
En Turks eten aan boord...dus...quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
tja, omdat het een boeing is worden er amerikanen bij betrokken en omdat er franse motoren opzaten ook fransen.
quote:Q13 FOX News has learned at least one of four Boeing employees from the Puget Sound who were on board the Turkish Airlines flight that crashed near Amsterdam survived. So far, there's no word on if he was injured or the conditions of the other three. The four men were on a business trip for Boeing.
Here is a list of the employees and where they are from:
Michael Hemmer, Federal Way
Ricky Wilson, Unknown
Ronald Richey, Duvall
John Salman, Kent
Wednesday night, Turkish Airlines said that Ronald Richey survived the crash, but said they have no information about the other three.
Several of the family members said they were getting assistance from Boeing to go the Netherlands and be closer to their loved ones.
A Boeing spokesman, Jim Proulx says the company is sending a team to the Netherlands to provide technical assistance in the 737-800 crash investigation.
misschien omdat ze een shitload aan ervaring hebben en het primair gaat om het achterhalen van de oorzaak...quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:12 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor raars. De NTSB denkt a priori al dat 'wij' geen fatsoenlijk onderzoek kunnen doen? Realiseren ze zich daar waar de N in NTSB voor staat?
Ik begrijp het ook wel hoor, maar het zou wel aardig zijn als ze het even officieel vragen of gevraagd worden. Zo gaat dat immers meestal, in diplomatieke kringen. Nu komt het nogal bemoeizuchtig over.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:37 schreef BadDay het volgende:
De NTSB heeft enorme trackrecord wat betreft onderzoeken naar vliegtuigcrashes, waar de nederlandse onderzoeksraad dat niet heeft. Er waren ook een aantal amerikanen aan boord. Het gebeurd vaker dat de NTSB betrokken wordt bij een vliegtuigongeluk gewoon door hun kennis.
en wie zegt dat er geen contact is geweest dan?quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:39 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook wel hoor, maar het zou wel aardig zijn als ze het even officieel vragen of gevraagd worden. Zo gaat dat immers meestal, in diplomatieke kringen. Nu komt het nogal bemoeizuchtig over.
In mijn eerste bericht hierover vertelde ik ook al dat ik er van uitging dat er niet om gevraagd zou zijn, omdat het niet in het persbericht staat. Dergelijke info lijkt me namelijk vrij belangrijk.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:43 schreef The_Original_Kyoujin het volgende:
Wie zegt dat er niet gevraagd is? Dat het niet in dat persbericht staat betekent natuurlijk niet dat er geen communicatie daarover is geweest.
[EDIT] RE was me voor
volgens één van de passagiers (die bij paul en witteman zat) deden de motoren het wel en waren ze niet uitgevallen...quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:56 schreef master111 het volgende:
de vliegtuig motors waren afkomstig uit frankrijk heb ik gehoord, en laat het nou net zijn de die uitvielen waardoor het vliegtuig een vrije val maakte
Tot nu toe zijn er alleen fragmenten tussen Approach en TK1951 gehoord en tussen Tower en ander toestellen na de crash. De laatste minuten tussen Tower en TK1951 zijn nog niet openbaar (althans, niet dat ik weet).quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:51 schreef cptmarco het volgende:
heeft de piloot eigenlijk nog een melding richting de toren kunnen maken, ik kan mij niet herinneren dat ik daar iets over gelezen heb?
Over de communicatie tussen Tower en TK1951 is idd nog weinig bekend.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn er alleen fragmenten tussen Approach en TK1951 gehoord en tussen Tower en ander toestellen na de crash. De laatste minuten tussen Tower en TK1951 zijn nog niet openbaar (althans, niet dat ik weet).
Ik snap niet hoe ze bij Frankrijk komen, de motoren zijn van General Electric en dat is een amerikaans bedrijf.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:56 schreef master111 het volgende:
de vliegtuig motors waren afkomstig uit frankrijk heb ik gehoord, en laat het nou net zijn de die uitvielen waardoor het vliegtuig een vrije val maakte
Buiten dat, in de auto is de kans groter dat het fout gaat.quote:Op donderdag 26 februari 2009 01:22 schreef remlof het volgende:
Ik stap volgende week weer in zo'n 737-800. Ik leef gewoon met het idee dat je gaat als het je tijd is.
Alhoewel ik me wel voor kan stellen dat je een beetje huiverig bent om weer te vliegen als je zo'n crash overleefd hebt.
GE levert niet direct de motoren voor de Boeing 737-700/800/900 series, die zijn afkomstig van CFM International (een joint venture tussen GE Aviation uit de VS en Snecma uit Frankrijk).quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:04 schreef BadDay het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe ze bij Frankrijk komen, de motoren zijn van General Electric en dat is een amerikaans bedrijf.
Dat wist ik niet.. Dank voor de info.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
GE levert niet direct de motoren voor de Boeing 737-700/800/900 series, die zijn afkomstig van CFM International (een joint venture tussen GE Aviation uit de VS en Snecma uit Frankrijk).
De motoren kunnen geassembleerd zijn bij Snecma in Frankrijk, het gaat dan om de CFM56-7 series.
is al genoemd in dit topicquote:Op donderdag 26 februari 2009 17:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Ah.. daar zaten we net op te wachten
Betrof een vos 2 melding, das geen crash maar een mayday call. Gelukkig niets aan de handquote:Op donderdag 26 februari 2009 17:43 schreef Digi-Djeff het volgende:
Is het weer raak?!
Grip 2 momenteel!
Zie: http://www.p2000zhz-rr.nl/p2000-brandweer-kennemerland.html
Edit: Loos alarm![]()
Wat betekenen die vos meldingen eigenlijk?quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:51 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Betrof een vos 2 melding, das geen crash maar een mayday call. Gelukkig niets aan de hand
Da's een heel zooitjequote:Op donderdag 26 februari 2009 19:05 schreef Remote het volgende:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen:
[ afbeelding ]
Sow, heftig zeg...quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:05 schreef Remote het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap niet dat Turkish Airlines niet meteen een passagierslijst beschikbaar kan stellen. Normaal gesproken is het toch duidelijk wie er incheckt, en wie er ook daadwerkelijk het vliegtuig betreedt. Zelfs als je incheckt en je je uiteindelijk niet bij de gate meldt wordt je op het vliegveld omgeroepen en wordt je bagage van boord gehaald. Vreemde zaak waarom dan niet direct duidelijk is wie er in het toestel zitten. Nog vreemder is zelfs dat er dan een persoon meer dan in eerste instantie verondersteld zich in het vliegtuig bevond. Hoe is die er dan ingekomen?quote:5 Turken, 4 Amerikanen dood bij crash
ANP
gepubliceerd op 26 februari 2009 20:09, bijgewerkt op 20:11
SCHIPHOL - Bij de crash van het toestel van Turkish Airlines zijn woensdag vijf Turken en vier Amerikanen omgekomen. Dat heeft burgemeester Theo Weterings van Haarlemmermeer donderdagavond bekendgemaakt. Van alle doden zijn inmiddels de familieleden ingelicht.
Het identificeren van de slachtoffers werd bemoeilijkt doordat er één extra passagier aan boord van het vliegtuig was. In plaats van 134 mensen zaten er 135 in het toestel. Van 133 inzittenden is inmiddels de nationaliteit vastgesteld. Onder hen bevinden zich ook alle zwaargewonden.
Ik vind het ook erg vreemd....quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:14 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat Turkish Airlines niet meteen een passagierslijst beschikbaar kan stellen. Normaal gesproken is het toch duidelijk wie er incheckt, en wie er ook daadwerkelijk het vliegtuig betreedt. Zelfs als je incheckt en je je uiteindelijk niet bij de gate meldt wordt je op het vliegveld omgeroepen en wordt je bagage van boord gehaald. Vreemde zaak waarom dan niet direct duidelijk is wie er in het toestel zitten. Nog vreemder is zelfs dat er dan een persoon meer dan in eerste instantie verondersteld zich in het vliegtuig bevond. Hoe is die er dan ingekomen?
Tafeltje inklappen heeft dus ook niet veel nutquote:Op donderdag 26 februari 2009 19:05 schreef Remote het volgende:
[ afbeelding ]
De lijst was meteen online hoor. Gistermiddag op alle Turkse nieuwssites geweest.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:14 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat Turkish Airlines niet meteen een passagierslijst beschikbaar kan stellen. Normaal gesproken is het toch duidelijk wie er incheckt, en wie er ook daadwerkelijk het vliegtuig betreedt. Zelfs als je incheckt en je je uiteindelijk niet bij de gate meldt wordt je op het vliegveld omgeroepen en wordt je bagage van boord gehaald. Vreemde zaak waarom dan niet direct duidelijk is wie er in het toestel zitten. Nog vreemder is zelfs dat er dan een persoon meer dan in eerste instantie verondersteld zich in het vliegtuig bevond. Hoe is die er dan ingekomen?
Dat is de standaard procedure volgens mij.quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:06 schreef Jaya het volgende:
iemand van turkish airlines zegt op het forum dat er 12000 *eenheid* brandstof meewas voor een vlucht van 8000.
http://www.airliners.net/(...)main/4329329/#menu76
bs, het was bijna windstil, er was geen melding van windshear... de atmosfeer was zelfs heel rustig en stabiel, het was een beetje nevelig zelfs!quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:03 schreef Jaya het volgende:
mogelijke oorzaak (van aviation forum)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windshear
Complot!quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:02 schreef Marrije het volgende:
Toch toevallig, 4 medewerkers van Boeing aan boord.
Zeker nu blijkt dat het vliegtuig toch wat last had van technische mankementen.
Raar, in de media wordt overal gezegd dat juist de mensen die helemaal voorin (bemanning) en de mensen die in de staart zaten het niet hebben overleefd.quote:Op donderdag 26 februari 2009 23:22 schreef Chadi het volgende:
Ben vandaag bij iemand geweest die het overleeft heeft. Hij zat 1 zit plaats achter de scheur. De mensen op de scheur zijn allemaal dood.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 23:29 schreef Chadi het volgende:
Wat die gast vertelde was dat het vliegtuig nog gas wilde geven of zoiets maar gewoon naar beneden viel
Dan moet dit dan de oorzaak zijn.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:49 schreef Me_Wesley het volgende:
Een speculatie van pprune die plausibel klinkt en strookt met de verklaringen van passagiers:
[..]
de 3 bemanningsleden werden geplet door de schakelkasten die achter hun stonden (die waren dus denk ik op slag dood..).quote:Op donderdag 26 februari 2009 23:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Raar, in de media wordt overal gezegd dat juist de mensen die helemaal voorin (bemanning) en de mensen die in de staart zaten het niet hebben overleefd.
vindt deze nog wel kunnen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:26 schreef klus het volgende:
en de eerste moppen zijn binnen
eerste mop rond crash waard al rond
Oorzaak crash bekend: piloot heeft les nederlands overgeslagen; ik land, jij landt, hij/zij landt, wei land.
hoe krijgen ze het voor elkaar...noem me maar gek maar kan er de humor wel van inzien ook
klinkt erg plausibel!quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:49 schreef Me_Wesley het volgende:
Een speculatie van pprune die plausibel klinkt en strookt met de verklaringen van passagiers:
[..]
quote:SCHIPHOL - Een vliegtuig van Air France moest donderdagmiddag een noodlanding maken op Schiphol. Het toestel met tien passagiers aan boord vloog van Parijs naar Bremen toen ineens alle zuurstofmaskers uit het plafond kwamen vallen
Een voorzorgslanding maak je als je vermoed dat er iets mis kan gaan. Dit was gewoon een noodlanding aangezien er een noodsituatie aan de hand was. Want immers, die maskers knallen niet zomaar uit het plafond.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:57 schreef Drifter__ het volgende:
Noodlanding?
Volgens mij heet zo iets toch echt een voorzorgslanding
Als die dingen eruit knallen, maar je verder totaal niets merkt, dus je kan gewoon normaal ademen enz, dan is er toch geen noodsituatiequote:Op vrijdag 27 februari 2009 01:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Een voorzorgslanding maak je als je vermoed dat er iets mis kan gaan. Dit was gewoon een noodlanding aangezien er een noodsituatie aan de hand was. Want immers, die maskers knallen niet zomaar uit het plafond.
Hoe weet jij dat? Zeker nu het carnaval is, zou ik niet te gauw "NOOD" roepen als je spontaan maskers ziet opduiken...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 01:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een voorzorgslanding maak je als je vermoed dat er iets mis kan gaan. Dit was gewoon een noodlanding aangezien er een noodsituatie aan de hand was. Want immers, die maskers knallen niet zomaar uit het plafond.![]()
http://www.todayszaman.com/tz-web/detaylar.do?load=detay&link=168114&bolum=101quote:The Turkish Civil Aviation Union announced on its Web site on Feb. 18 that THY "is ignoring the most basic function of flight safety, which is plane maintenance services."
"The company administration does not understand the consequences of removing people from their jobs, inviting a disaster," the union said.
http://www.ad.nl/binnenla(...)amptoestel_niet.htmlquote:Justitie krijgt vluchtgegevens ramptoestel niet
Door AXEL VELDHUIJZEN
DEN HAAG - De Onderzoeksraad voor Veiligheid van mr. Pieter van Vollenhoven weigert de vluchtgegevens en de gesprekken uit de cockpit te overleggen. De zwarte dozen worden op dit moment in Parijs onderzocht bij een zusterorganisatie van de onderzoeksraad.
Van Vollenhoven hoopt de resultaten begin volgende week te krijgen. Turkish Airlines bevestigt dat er in de week voor de crash twee keer aan het toestel is gesleuteld, vanwege mankementen.
De onderzoeksraad vindt dat meewerken aan een strafrechtelijk onderzoek de onafhankelijke positie van de raad ondermijnt. Justitie is verbijsterd over die houding. ,,Om een goed beeld te krijgen, hebben wij zo veel mogelijk gegevens nodig,'' zegt officier van justitie M. Vos. Volgens de Raad mag justitie de zwarte doos alleen uitlezen als zij hem eerder te pakken heeft gekregen. ,,En zelfs dan mag zij die informatie niet gebruiken voor haar onderzoek.''
Justitie vindt dat hierover 'afstemming nodig is'. Maar volgens de onderzoeksraad zijn de regels duidelijk: ,,Er is eenrichtingsverkeer. Wij krijgen wel informatie van justitie, technische recherche of andere onderzoekers, maar wij geven geen informatie aan hen.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |