quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:51 schreef Kugari-Ken het volgende:
Op RTL-Z stond in de balk dat de Turkse Media kritiek hebben... of iets in die richting... iemand daar nog iets over gehoord?
- knip -quote:ANKARA - De Turkse minister van Transport Binali Yildirim heeft donderdag uitgehaald naar de Turkse pers vanwege de kritiek die hij kreeg over de informatievoorziening rond het ongeluk met de Boeing 737-800 van Turkish Airlines bij Schiphol.
Volgens Turkse media was Yildirim veel te positief. Hij verklaarde in een vroeg stadium dat er geen doden waren te betreuren. De minister van Transport zegt juist te hebben gehandeld.
''Hadden we dan per se moeten speculeren over veel doden? Wij waren afhankelijk van informatie die we kregen van de Nederlandse overheid.''
Wat is dit nu weer voor raars. De NTSB denkt a priori al dat 'wij' geen fatsoenlijk onderzoek kunnen doen? Realiseren ze zich daar waar de N in NTSB voor staat?quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:34 schreef BadDay het volgende:
NTSB Advisory
National Transportation Safety Board
Washington, DC 20594
February 25, 2009
NTSB SENDS TEAM TO AMSTERDAM TO ASSIST WITH 737 AIRCRAFT ACCIDENT INVESTIGATION
The National Transportation Safety Board is sending a team of investigators to Amsterdam, the Netherlands, to assist in the investigation of a B-737-800 (T-CJGE) Turkish Airlines flight 1951 that crashed short of the runway on approach. Multiple fatalities and injuries have been reported.
NTSB Acting Chairman Mark V. Rosenker has designated senior air safety investigator Joe Sedor as the U.S. Accredited Representative. He will be joined by three other NTSB investigators. The U.S. team will also include technical advisors from the Federal Aviation Administration (FAA), Boeing and General Electric.
Information on the progress of the investigation will be released by the Dutch Safety Board. The agency's phone number in the Netherlands is (31)70 333 7000, the agency’s website is www.safetyboard.nl and the email address is aviation@safetyboard.nl.
Media contact: Keith Holloway 202-314-6100
hollowk@ntsb.gov
http://ntsb.gov/Pressrel/2009/090225.html
Nou ja, ze hebben natuurlijk meer ervaring omdat het een stuk groter land is, maar dat ze (blijkbaar) zonder officieel verzoek uit zichzelf mensen naar Nederland sturen vind ik nogal onbeschoft.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:17 schreef master111 het volgende:
wij als Nederland kunnen een onderzoek zelf wel alleen doen, daar hebben we Amerika toch niet voor nodig.
Ja.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:22 schreef ktnxbye het volgende:
Heeft het niet te maken met het feit dat het vliegtuig van Amerikaanse makelij is?
tja, omdat het een boeing is worden er amerikanen bij betrokken en omdat er franse motoren opzaten ook fransen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:17 schreef master111 het volgende:
wij als Nederland kunnen een onderzoek zelf wel alleen doen, daar hebben we Amerika toch niet voor nodig.
ah je was me net voor, inderdaad, tenminste, dat zeiden ze zo op het NOS journaalquote:Op donderdag 26 februari 2009 16:22 schreef ktnxbye het volgende:
Heeft het niet te maken met het feit dat het vliegtuig van Amerikaanse makelij is?
Nou, dat een team van Boeing komt vind ik niet meer dan normaal. Maar we hebben al een eigen NTSB hier in Nederland (in tegenstelling tot een vliegtuigbouwer).quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:22 schreef ktnxbye het volgende:
En Turks eten aan boord...dus...quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
tja, omdat het een boeing is worden er amerikanen bij betrokken en omdat er franse motoren opzaten ook fransen.
quote:Q13 FOX News has learned at least one of four Boeing employees from the Puget Sound who were on board the Turkish Airlines flight that crashed near Amsterdam survived. So far, there's no word on if he was injured or the conditions of the other three. The four men were on a business trip for Boeing.
Here is a list of the employees and where they are from:
Michael Hemmer, Federal Way
Ricky Wilson, Unknown
Ronald Richey, Duvall
John Salman, Kent
Wednesday night, Turkish Airlines said that Ronald Richey survived the crash, but said they have no information about the other three.
Several of the family members said they were getting assistance from Boeing to go the Netherlands and be closer to their loved ones.
A Boeing spokesman, Jim Proulx says the company is sending a team to the Netherlands to provide technical assistance in the 737-800 crash investigation.
misschien omdat ze een shitload aan ervaring hebben en het primair gaat om het achterhalen van de oorzaak...quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:12 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor raars. De NTSB denkt a priori al dat 'wij' geen fatsoenlijk onderzoek kunnen doen? Realiseren ze zich daar waar de N in NTSB voor staat?
Ik begrijp het ook wel hoor, maar het zou wel aardig zijn als ze het even officieel vragen of gevraagd worden. Zo gaat dat immers meestal, in diplomatieke kringen. Nu komt het nogal bemoeizuchtig over.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:37 schreef BadDay het volgende:
De NTSB heeft enorme trackrecord wat betreft onderzoeken naar vliegtuigcrashes, waar de nederlandse onderzoeksraad dat niet heeft. Er waren ook een aantal amerikanen aan boord. Het gebeurd vaker dat de NTSB betrokken wordt bij een vliegtuigongeluk gewoon door hun kennis.
en wie zegt dat er geen contact is geweest dan?quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:39 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook wel hoor, maar het zou wel aardig zijn als ze het even officieel vragen of gevraagd worden. Zo gaat dat immers meestal, in diplomatieke kringen. Nu komt het nogal bemoeizuchtig over.
In mijn eerste bericht hierover vertelde ik ook al dat ik er van uitging dat er niet om gevraagd zou zijn, omdat het niet in het persbericht staat. Dergelijke info lijkt me namelijk vrij belangrijk.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:43 schreef The_Original_Kyoujin het volgende:
Wie zegt dat er niet gevraagd is? Dat het niet in dat persbericht staat betekent natuurlijk niet dat er geen communicatie daarover is geweest.
[EDIT] RE was me voor
volgens één van de passagiers (die bij paul en witteman zat) deden de motoren het wel en waren ze niet uitgevallen...quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:56 schreef master111 het volgende:
de vliegtuig motors waren afkomstig uit frankrijk heb ik gehoord, en laat het nou net zijn de die uitvielen waardoor het vliegtuig een vrije val maakte
Tot nu toe zijn er alleen fragmenten tussen Approach en TK1951 gehoord en tussen Tower en ander toestellen na de crash. De laatste minuten tussen Tower en TK1951 zijn nog niet openbaar (althans, niet dat ik weet).quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:51 schreef cptmarco het volgende:
heeft de piloot eigenlijk nog een melding richting de toren kunnen maken, ik kan mij niet herinneren dat ik daar iets over gelezen heb?
Over de communicatie tussen Tower en TK1951 is idd nog weinig bekend.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn er alleen fragmenten tussen Approach en TK1951 gehoord en tussen Tower en ander toestellen na de crash. De laatste minuten tussen Tower en TK1951 zijn nog niet openbaar (althans, niet dat ik weet).
Ik snap niet hoe ze bij Frankrijk komen, de motoren zijn van General Electric en dat is een amerikaans bedrijf.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:56 schreef master111 het volgende:
de vliegtuig motors waren afkomstig uit frankrijk heb ik gehoord, en laat het nou net zijn de die uitvielen waardoor het vliegtuig een vrije val maakte
Buiten dat, in de auto is de kans groter dat het fout gaat.quote:Op donderdag 26 februari 2009 01:22 schreef remlof het volgende:
Ik stap volgende week weer in zo'n 737-800. Ik leef gewoon met het idee dat je gaat als het je tijd is.
Alhoewel ik me wel voor kan stellen dat je een beetje huiverig bent om weer te vliegen als je zo'n crash overleefd hebt.
GE levert niet direct de motoren voor de Boeing 737-700/800/900 series, die zijn afkomstig van CFM International (een joint venture tussen GE Aviation uit de VS en Snecma uit Frankrijk).quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:04 schreef BadDay het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe ze bij Frankrijk komen, de motoren zijn van General Electric en dat is een amerikaans bedrijf.
Dat wist ik niet.. Dank voor de info.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
GE levert niet direct de motoren voor de Boeing 737-700/800/900 series, die zijn afkomstig van CFM International (een joint venture tussen GE Aviation uit de VS en Snecma uit Frankrijk).
De motoren kunnen geassembleerd zijn bij Snecma in Frankrijk, het gaat dan om de CFM56-7 series.
is al genoemd in dit topicquote:Op donderdag 26 februari 2009 17:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Ah.. daar zaten we net op te wachten
Betrof een vos 2 melding, das geen crash maar een mayday call. Gelukkig niets aan de handquote:Op donderdag 26 februari 2009 17:43 schreef Digi-Djeff het volgende:
Is het weer raak?!
Grip 2 momenteel!
Zie: http://www.p2000zhz-rr.nl/p2000-brandweer-kennemerland.html
Edit: Loos alarm![]()
Wat betekenen die vos meldingen eigenlijk?quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:51 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Betrof een vos 2 melding, das geen crash maar een mayday call. Gelukkig niets aan de hand
Da's een heel zooitjequote:Op donderdag 26 februari 2009 19:05 schreef Remote het volgende:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen:
[ afbeelding ]
Sow, heftig zeg...quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:05 schreef Remote het volgende:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen:
[ afbeelding ]
Ik snap niet dat Turkish Airlines niet meteen een passagierslijst beschikbaar kan stellen. Normaal gesproken is het toch duidelijk wie er incheckt, en wie er ook daadwerkelijk het vliegtuig betreedt. Zelfs als je incheckt en je je uiteindelijk niet bij de gate meldt wordt je op het vliegveld omgeroepen en wordt je bagage van boord gehaald. Vreemde zaak waarom dan niet direct duidelijk is wie er in het toestel zitten. Nog vreemder is zelfs dat er dan een persoon meer dan in eerste instantie verondersteld zich in het vliegtuig bevond. Hoe is die er dan ingekomen?quote:5 Turken, 4 Amerikanen dood bij crash
ANP
gepubliceerd op 26 februari 2009 20:09, bijgewerkt op 20:11
SCHIPHOL - Bij de crash van het toestel van Turkish Airlines zijn woensdag vijf Turken en vier Amerikanen omgekomen. Dat heeft burgemeester Theo Weterings van Haarlemmermeer donderdagavond bekendgemaakt. Van alle doden zijn inmiddels de familieleden ingelicht.
Het identificeren van de slachtoffers werd bemoeilijkt doordat er één extra passagier aan boord van het vliegtuig was. In plaats van 134 mensen zaten er 135 in het toestel. Van 133 inzittenden is inmiddels de nationaliteit vastgesteld. Onder hen bevinden zich ook alle zwaargewonden.
Ik vind het ook erg vreemd....quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:14 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat Turkish Airlines niet meteen een passagierslijst beschikbaar kan stellen. Normaal gesproken is het toch duidelijk wie er incheckt, en wie er ook daadwerkelijk het vliegtuig betreedt. Zelfs als je incheckt en je je uiteindelijk niet bij de gate meldt wordt je op het vliegveld omgeroepen en wordt je bagage van boord gehaald. Vreemde zaak waarom dan niet direct duidelijk is wie er in het toestel zitten. Nog vreemder is zelfs dat er dan een persoon meer dan in eerste instantie verondersteld zich in het vliegtuig bevond. Hoe is die er dan ingekomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |