abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:00:16 #151
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_66479329
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:51 schreef Kugari-Ken het volgende:
Op RTL-Z stond in de balk dat de Turkse Media kritiek hebben... of iets in die richting... iemand daar nog iets over gehoord?
quote:
ANKARA - De Turkse minister van Transport Binali Yildirim heeft donderdag uitgehaald naar de Turkse pers vanwege de kritiek die hij kreeg over de informatievoorziening rond het ongeluk met de Boeing 737-800 van Turkish Airlines bij Schiphol.

Volgens Turkse media was Yildirim veel te positief. Hij verklaarde in een vroeg stadium dat er geen doden waren te betreuren. De minister van Transport zegt juist te hebben gehandeld.

''Hadden we dan per se moeten speculeren over veel doden? Wij waren afhankelijk van informatie die we kregen van de Nederlandse overheid.''
- knip -

meot zn bek houden, de Ned. overheid heeft echt niet 20 min na de crash gezegd dat er niemand dood is. Die gast is gewoon een dikke leugenaar en ontkent alles al voordat hij informatie heeft...

Gewoon DOM... ik zeg, ga jij maar lekker op de blaren zitten!

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 26-02-2009 16:37:34 ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_66480056
tvp
  PR/Manusje van alles donderdag 26 februari 2009 @ 14:28:52 #153
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_66480389
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_66480515
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:21 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:50:40 #155
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66481249
Het is hoe dan ook niet verstandig geweest van de Turkse minister van transport en woordvoerders van Turkish Airlines om in zo'n vroeg stadium uitspraken te doen over een Nederlandse reddingsoperatie.
Ze hebben er onnodige verwarring mee gezaaid terwijl men hier in Nederland juist nadrukkelijk de kaken stijf op elkaar hield totdat er feiten gepresenteerd konden worden.

Men had er goed aan gedaan om te verwijzen naar het onderzoek en de Nederlandse autoriteiten voor updates en feiten.

Hetzelfde lijkt te gelden voor de 737-800, Erdogan was er heel snel bij om te verklaren dat er technisch niets aan te merken was op het vliegtuig.
Nog geen 24 uur later weet men in de pers te melden dat het toestel wel enkele technische problemen heeft gekend die nader uitgezocht moeten worden.
pi_66481951
tvp
  donderdag 26 februari 2009 @ 15:34:13 #157
88523 BadDay
The One I Love
pi_66482880
NTSB Advisory
National Transportation Safety Board
Washington, DC 20594
February 25, 2009

NTSB SENDS TEAM TO AMSTERDAM TO ASSIST WITH 737 AIRCRAFT ACCIDENT INVESTIGATION

The National Transportation Safety Board is sending a team of investigators to Amsterdam, the Netherlands, to assist in the investigation of a B-737-800 (T-CJGE) Turkish Airlines flight 1951 that crashed short of the runway on approach. Multiple fatalities and injuries have been reported.

NTSB Acting Chairman Mark V. Rosenker has designated senior air safety investigator Joe Sedor as the U.S. Accredited Representative. He will be joined by three other NTSB investigators. The U.S. team will also include technical advisors from the Federal Aviation Administration (FAA), Boeing and General Electric.

Information on the progress of the investigation will be released by the Dutch Safety Board. The agency's phone number in the Netherlands is (31)70 333 7000, the agency’s website is www.safetyboard.nl and the email address is aviation@safetyboard.nl.



Media contact: Keith Holloway 202-314-6100
hollowk@ntsb.gov

http://ntsb.gov/Pressrel/2009/090225.html
Birds, Happiness & Still Not Worried
pi_66484478
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:34 schreef BadDay het volgende:
NTSB Advisory
National Transportation Safety Board
Washington, DC 20594
February 25, 2009

NTSB SENDS TEAM TO AMSTERDAM TO ASSIST WITH 737 AIRCRAFT ACCIDENT INVESTIGATION

The National Transportation Safety Board is sending a team of investigators to Amsterdam, the Netherlands, to assist in the investigation of a B-737-800 (T-CJGE) Turkish Airlines flight 1951 that crashed short of the runway on approach. Multiple fatalities and injuries have been reported.

NTSB Acting Chairman Mark V. Rosenker has designated senior air safety investigator Joe Sedor as the U.S. Accredited Representative. He will be joined by three other NTSB investigators. The U.S. team will also include technical advisors from the Federal Aviation Administration (FAA), Boeing and General Electric.

Information on the progress of the investigation will be released by the Dutch Safety Board. The agency's phone number in the Netherlands is (31)70 333 7000, the agency’s website is www.safetyboard.nl and the email address is aviation@safetyboard.nl.



Media contact: Keith Holloway 202-314-6100
hollowk@ntsb.gov

http://ntsb.gov/Pressrel/2009/090225.html
Wat is dit nu weer voor raars. De NTSB denkt a priori al dat 'wij' geen fatsoenlijk onderzoek kunnen doen? Realiseren ze zich daar waar de N in NTSB voor staat?
pi_66484679
wij als Nederland kunnen een onderzoek zelf wel alleen doen, daar hebben we Amerika toch niet voor nodig.
pi_66484750
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:17 schreef master111 het volgende:
wij als Nederland kunnen een onderzoek zelf wel alleen doen, daar hebben we Amerika toch niet voor nodig.
Nou ja, ze hebben natuurlijk meer ervaring omdat het een stuk groter land is, maar dat ze (blijkbaar) zonder officieel verzoek uit zichzelf mensen naar Nederland sturen vind ik nogal onbeschoft.
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:21:07 #161
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_66484839
- knip -

[ Bericht 92% gewijzigd door sp3c op 26-02-2009 16:40:08 ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_66484916
Heeft het niet te maken met het feit dat het vliegtuig van Amerikaanse makelij is?
pi_66485014
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:22 schreef ktnxbye het volgende:
Heeft het niet te maken met het feit dat het vliegtuig van Amerikaanse makelij is?
Ja.
sig verwijderd door FA
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:25:18 #164
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66485018
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:17 schreef master111 het volgende:
wij als Nederland kunnen een onderzoek zelf wel alleen doen, daar hebben we Amerika toch niet voor nodig.
tja, omdat het een boeing is worden er amerikanen bij betrokken en omdat er franse motoren opzaten ook fransen.
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:25:50 #165
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66485042
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:22 schreef ktnxbye het volgende:
Heeft het niet te maken met het feit dat het vliegtuig van Amerikaanse makelij is?
ah je was me net voor, inderdaad, tenminste, dat zeiden ze zo op het NOS journaal
pi_66485116
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:22 schreef ktnxbye het volgende:
Heeft het niet te maken met het feit dat het vliegtuig van Amerikaanse makelij is?
Nou, dat een team van Boeing komt vind ik niet meer dan normaal. Maar we hebben al een eigen NTSB hier in Nederland (in tegenstelling tot een vliegtuigbouwer).

Maar het kan goed zijn dat dit nu eenmaal een procedure is.
pi_66485130
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:25 schreef Marrije het volgende:

[..]

tja, omdat het een boeing is worden er amerikanen bij betrokken en omdat er franse motoren opzaten ook fransen.
En Turks eten aan boord...dus...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:29:19 #168
798 voyeur
bemoeit zich
pi_66485190
En er komt ook nog een Boeing onderzoekscommissie deze kant op.

Was dit overigens al gepost?:
quote:
Q13 FOX News has learned at least one of four Boeing employees from the Puget Sound who were on board the Turkish Airlines flight that crashed near Amsterdam survived. So far, there's no word on if he was injured or the conditions of the other three. The four men were on a business trip for Boeing.
Here is a list of the employees and where they are from:
Michael Hemmer, Federal Way
Ricky Wilson, Unknown
Ronald Richey, Duvall
John Salman, Kent
Wednesday night, Turkish Airlines said that Ronald Richey survived the crash, but said they have no information about the other three.
Several of the family members said they were getting assistance from Boeing to go the Netherlands and be closer to their loved ones.
A Boeing spokesman, Jim Proulx says the company is sending a team to the Netherlands to provide technical assistance in the 737-800 crash investigation.
Here we are now, entertain us.
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:37:04 #169
88523 BadDay
The One I Love
pi_66485504
De NTSB heeft enorme trackrecord wat betreft onderzoeken naar vliegtuigcrashes, waar de nederlandse onderzoeksraad dat niet heeft. Er waren ook een aantal amerikanen aan boord. Het gebeurd vaker dat de NTSB betrokken wordt bij een vliegtuigongeluk gewoon door hun kennis.
Birds, Happiness & Still Not Worried
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:38:44 #170
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66485562
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:12 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor raars. De NTSB denkt a priori al dat 'wij' geen fatsoenlijk onderzoek kunnen doen? Realiseren ze zich daar waar de N in NTSB voor staat?
misschien omdat ze een shitload aan ervaring hebben en het primair gaat om het achterhalen van de oorzaak...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66485600
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:37 schreef BadDay het volgende:
De NTSB heeft enorme trackrecord wat betreft onderzoeken naar vliegtuigcrashes, waar de nederlandse onderzoeksraad dat niet heeft. Er waren ook een aantal amerikanen aan boord. Het gebeurd vaker dat de NTSB betrokken wordt bij een vliegtuigongeluk gewoon door hun kennis.
Ik begrijp het ook wel hoor, maar het zou wel aardig zijn als ze het even officieel vragen of gevraagd worden. Zo gaat dat immers meestal, in diplomatieke kringen. Nu komt het nogal bemoeizuchtig over.
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:42:42 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66485725
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:39 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik begrijp het ook wel hoor, maar het zou wel aardig zijn als ze het even officieel vragen of gevraagd worden. Zo gaat dat immers meestal, in diplomatieke kringen. Nu komt het nogal bemoeizuchtig over.
en wie zegt dat er geen contact is geweest dan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66485773
Wie zegt dat er niet gevraagd is? Dat het niet in dat persbericht staat betekent natuurlijk niet dat er geen communicatie daarover is geweest.
[EDIT] RE was me voor
The best there is, the best there was, the best there ever will be!
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:45:22 #174
88523 BadDay
The One I Love
pi_66485832
Tuurlijk is hier om gevraagd, ze sturen niet zo maar een team ergens naar toe. Daarnaast zit in dit zelfde team ook de vertegenwoordigers/onderzoekers van Boeing en General Electric waar eerder van werd gezegd dat die met een andere team zouden komen. Ik snap ook niet hoe ze bij Frankrijk komen, GE is een erg amerikaans bedrijf.
Birds, Happiness & Still Not Worried
pi_66485946
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:43 schreef The_Original_Kyoujin het volgende:
Wie zegt dat er niet gevraagd is? Dat het niet in dat persbericht staat betekent natuurlijk niet dat er geen communicatie daarover is geweest.
[EDIT] RE was me voor
In mijn eerste bericht hierover vertelde ik ook al dat ik er van uitging dat er niet om gevraagd zou zijn, omdat het niet in het persbericht staat. Dergelijke info lijkt me namelijk vrij belangrijk.
  FOK!fossiel donderdag 26 februari 2009 @ 16:51:53 #176
8443 cptmarco
it's captain...
pi_66486100
heeft de piloot eigenlijk nog een melding richting de toren kunnen maken, ik kan mij niet herinneren dat ik daar iets over gelezen heb?
pi_66486302
de vliegtuig motors waren afkomstig uit frankrijk heb ik gehoord, en laat het nou net zijn de die uitvielen waardoor het vliegtuig een vrije val maakte
  FOK!fossiel donderdag 26 februari 2009 @ 16:58:50 #178
8443 cptmarco
it's captain...
pi_66486397
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:56 schreef master111 het volgende:
de vliegtuig motors waren afkomstig uit frankrijk heb ik gehoord, en laat het nou net zijn de die uitvielen waardoor het vliegtuig een vrije val maakte
volgens één van de passagiers (die bij paul en witteman zat) deden de motoren het wel en waren ze niet uitgevallen...

de data van de vluchtrecorder zal wel uitsluitsel geven...
pi_66486411
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:51 schreef cptmarco het volgende:
heeft de piloot eigenlijk nog een melding richting de toren kunnen maken, ik kan mij niet herinneren dat ik daar iets over gelezen heb?
Tot nu toe zijn er alleen fragmenten tussen Approach en TK1951 gehoord en tussen Tower en ander toestellen na de crash. De laatste minuten tussen Tower en TK1951 zijn nog niet openbaar (althans, niet dat ik weet).
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:01:10 #180
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66486495
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:59 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Tot nu toe zijn er alleen fragmenten tussen Approach en TK1951 gehoord en tussen Tower en ander toestellen na de crash. De laatste minuten tussen Tower en TK1951 zijn nog niet openbaar (althans, niet dat ik weet).
Over de communicatie tussen Tower en TK1951 is idd nog weinig bekend.
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:04:32 #181
88523 BadDay
The One I Love
pi_66486606
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:56 schreef master111 het volgende:
de vliegtuig motors waren afkomstig uit frankrijk heb ik gehoord, en laat het nou net zijn de die uitvielen waardoor het vliegtuig een vrije val maakte
Ik snap niet hoe ze bij Frankrijk komen, de motoren zijn van General Electric en dat is een amerikaans bedrijf.
Birds, Happiness & Still Not Worried
pi_66486628
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 01:22 schreef remlof het volgende:
Ik stap volgende week weer in zo'n 737-800. Ik leef gewoon met het idee dat je gaat als het je tijd is.
Alhoewel ik me wel voor kan stellen dat je een beetje huiverig bent om weer te vliegen als je zo'n crash overleefd hebt.
Buiten dat, in de auto is de kans groter dat het fout gaat.

Maar goed, als het met een vliegtuig ook fout gaat gaat het ook goed fout.
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:06:12 #183
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66486655
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:04 schreef BadDay het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe ze bij Frankrijk komen, de motoren zijn van General Electric en dat is een amerikaans bedrijf.
GE levert niet direct de motoren voor de Boeing 737-700/800/900 series, die zijn afkomstig van CFM International (een joint venture tussen GE Aviation uit de VS en Snecma uit Frankrijk).
De motoren kunnen geassembleerd zijn bij Snecma in Frankrijk, het gaat dan om de CFM56-7 series.
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:09:40 #184
88523 BadDay
The One I Love
pi_66486791
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

GE levert niet direct de motoren voor de Boeing 737-700/800/900 series, die zijn afkomstig van CFM International (een joint venture tussen GE Aviation uit de VS en Snecma uit Frankrijk).
De motoren kunnen geassembleerd zijn bij Snecma in Frankrijk, het gaat dan om de CFM56-7 series.
Dat wist ik niet.. Dank voor de info.
Birds, Happiness & Still Not Worried
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:21:24 #185
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66487242


Ah.. daar zaten we net op te wachten
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:39:09 #186
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66487974
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]

Ah.. daar zaten we net op te wachten
is al genoemd in dit topic
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:43:10 #187
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66488104
Oh
pi_66488110
Is het weer raak?!

Grip 2 momenteel!

Zie: http://www.p2000zhz-rr.nl/p2000-brandweer-kennemerland.html

Edit: Loos alarm
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:51:17 #189
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_66488312
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:43 schreef Digi-Djeff het volgende:
Is het weer raak?!

Grip 2 momenteel!

Zie: http://www.p2000zhz-rr.nl/p2000-brandweer-kennemerland.html

Edit: Loos alarm
Betrof een vos 2 melding, das geen crash maar een mayday call. Gelukkig niets aan de hand
* I intend to live forever, so far so good! *
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:58:19 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66488540
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:51 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Betrof een vos 2 melding, das geen crash maar een mayday call. Gelukkig niets aan de hand
Wat betekenen die vos meldingen eigenlijk?
Gisteren was vos-6, dat weet ik wel .
KuikenGuppy
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:59:09 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66488566
Ah, ik weet het al:

VOS 1: panpancall, mogelijk problemen, kan van alles zijn.
VOS 2: maydaycall tot 50 pax maximaal.
VOS 3: maydaycall 50 tot 250 pax maximaal.
VOS 4: maydaycall meer dan 250 pax.
VOS 5: crash tot 50 pax.
VOS 6: crash 50 tot 250 pax maximaal.
VOS 7: crash meer dan 250 pax.
KuikenGuppy
pi_66490684
Weet niet of deze al voorbij is gekomen:

  donderdag 26 februari 2009 @ 19:08:15 #193
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_66490787
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:05 schreef Remote het volgende:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen:

[ afbeelding ]
Da's een heel zooitje
pi_66491211
Wat kan die Mustapha Bahcecioglu het toch zo goed omschrijven allemaal.

http://www.rtl.nl/compone(...)e_jong.avi_plain.xml

  donderdag 26 februari 2009 @ 19:48:01 #195
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_66492229
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:05 schreef Remote het volgende:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen:

[ afbeelding ]
Sow, heftig zeg...
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_66493012
5 turken en 4 amerikanen zijn overleden door de crash
bron: nos teletekst
pi_66493234
quote:
5 Turken, 4 Amerikanen dood bij crash

ANP
gepubliceerd op 26 februari 2009 20:09, bijgewerkt op 20:11

SCHIPHOL - Bij de crash van het toestel van Turkish Airlines zijn woensdag vijf Turken en vier Amerikanen omgekomen. Dat heeft burgemeester Theo Weterings van Haarlemmermeer donderdagavond bekendgemaakt. Van alle doden zijn inmiddels de familieleden ingelicht.

Het identificeren van de slachtoffers werd bemoeilijkt doordat er één extra passagier aan boord van het vliegtuig was. In plaats van 134 mensen zaten er 135 in het toestel. Van 133 inzittenden is inmiddels de nationaliteit vastgesteld. Onder hen bevinden zich ook alle zwaargewonden.
Ik snap niet dat Turkish Airlines niet meteen een passagierslijst beschikbaar kan stellen. Normaal gesproken is het toch duidelijk wie er incheckt, en wie er ook daadwerkelijk het vliegtuig betreedt. Zelfs als je incheckt en je je uiteindelijk niet bij de gate meldt wordt je op het vliegveld omgeroepen en wordt je bagage van boord gehaald. Vreemde zaak waarom dan niet direct duidelijk is wie er in het toestel zitten. Nog vreemder is zelfs dat er dan een persoon meer dan in eerste instantie verondersteld zich in het vliegtuig bevond. Hoe is die er dan ingekomen?
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:26:21 #198
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_66493735
Door die ene persoon hadden ze natuurlijk nét te weinig brandstof om de baan te halen
pi_66493820
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 20:14 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat Turkish Airlines niet meteen een passagierslijst beschikbaar kan stellen. Normaal gesproken is het toch duidelijk wie er incheckt, en wie er ook daadwerkelijk het vliegtuig betreedt. Zelfs als je incheckt en je je uiteindelijk niet bij de gate meldt wordt je op het vliegveld omgeroepen en wordt je bagage van boord gehaald. Vreemde zaak waarom dan niet direct duidelijk is wie er in het toestel zitten. Nog vreemder is zelfs dat er dan een persoon meer dan in eerste instantie verondersteld zich in het vliegtuig bevond. Hoe is die er dan ingekomen?
Ik vind het ook erg vreemd....

Of zou die 3de piloot niet meegeteld zijn ofzo?
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:30:32 #200
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_66493921
-Dubbel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')