abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66455140
quote:
Samenvatting:
Toestel Turkish Airlines, vertrokken uit Istanbul, 135 mensen aan boord. Rond 10.30 uur neergestort nabij de landingsbaan van Schiphol, bij de A9. Persconferentie: 9 doden, 85 gewonden, van wie minimaal 25 zwaar gewond en er nog 6 in levensgevaar zijn
quote:
[Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol
Update 12.03
Een ooggetuige meldt tegenover de NOS: "Ikreed onder de aanvliegroute op de N232 vanaf Boesingeliede naar de N205. Het trok mijn aandacht, omdat het toestel zo raar in de lucht hing. Hij leek op z'n staart te gaan landen. Daarna volgde een, voor mijn gevoel, een te sterke correctie. De neus ging richting grond en het toestel verdween toen, voor mij achter het talud van de A9. Ik heb de auto nog even aan de kant gehad. Er was niets te horen of zien."

Update 12.29
Henk Westbroek zou eigenlijk in dit vliegtuig moeten zitten, maar hij had de vlucht op het laatste moment gecanceld. Hij heeft een vlucht later geboekt, zodat hij kon uitslapen. Twee meiden van Halal waren aan boord van het toestel, zij hebben het ongeluk overleefd.

Update 13:11
De NOS meldt dat er tot nu toe negen doden zijn. Zes pasagiers en drie doden in de cockpit. Vermoedelijk de twee piloten en de boordwerktuigkundige.

Update 13:35
Negen doden, zeker vijftig gewonden, 25 zwaargewonden, aldus loco-burgemeester Michiel Bezuijen.
Oorzaak niet bekend. Aandacht van de hulpdiensten gaat eerst uit naar opvang van gewonden. Het exacte tijdstip van de crash is 10.31 uur. De persconferentie was kort, alleen Bezuijen voerde het woord. Om 16.30 uur volgt een tweede persconferentie.

Update 14.35
In het hoofdkantoor van Turkish Airlines in Istanbul is het rustig gebleven bij de opvang voor familieleden van mensen uit het gecrashte toestel op Schiphol. Welgeteld twee families meldden zich. De pers kwam wel massaal op het crisiscentrum af.

Update 14.37
Snelweg A9 is woensdag aan het begin van de middag weer vrijgegeven voor het verkeer, meldt de ANWB. Vanwege het vliegtuigongeluk bij Schiphol werd de weg eerder in beide richtingen afgesloten

Update 15.23
Vanuit Istanbul is een vliegtuig onderweg naar Schiphol met nabestaanden en familieleden van slachtoffers van de vliegcrash die woensdagochtend plaatsvond. De vlucht met het nummer TK5901 arriveert naar verwachting om 18.10 uur op de luchthaven, liet een woordvoerster van Schiphol weten.

Update 16.31
Geruchten doen de ronde dat de twee piloten van het toestel zijn omgekomen. De zwarte doos met vluchtgegevens is nog niet gevonden.

Update 16.45
Zes mensen zeer zwaar gewond, niet te voorspellen of zij in leven blijven. Dat zei Ineke van der Zande van de geneeskundige dienst van Kennemerland. 25 mensen zijn "behoorlijk gewond". 24 lichtgewond, van 31 overlevenden is de aard van de verwondingen nog niet vastgesteld. Van der Zande wil niets zeggen over de vraag of de piloten zijn omgekomen.

Update 16.52
Er zijn nog stoffelijke overschotten in het vliegtuig, onder anderen van drie bemanningsleden

Update 18.14
Premier Balkenende heeft het beleidsteam in Schiphol bezocht. Daarna is hij naar het Spaarne-ziekenhuis gegaan om met overlevenden en familieleden te spreken.
NIEUWE PERSCONFERENTIE IS OM 19.45 UUR

VORIGE TOPICS
[BREAKING] Vliegtuigongeluk bij Schiphol
[BREAKING] Vliegtuig neergestort bij Schiphol (deel 2)
[BREAKING] Vliegtuig stort neer bij Schiphol (deel 3)
[BREAKING] Doden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 4)
Doden, gewonden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 5)
Doden, gewonden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 6)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden, 50 gewonden (deel 7)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden, 50 gewonden (deel 8)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden, 50 gewonden (deel 9)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden en 50 gewonden #10

VERMOEDELIJKE AANVLIEGROUTE


NOS TIJDLIJN - MINUUT VAN MINUUT UPDATE
Tijdlijn

NOS DOSSIER VLIEGRAMP SCHIPHOL - ALLE INFO + AUDIO/VIDEO
Dossier Vliegramp




Foto's: ANP

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 25-02-2009 19:32:59 ]
pi_66455190
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:55 schreef Burdie het volgende:
Is de communicatie van lvnl met de piloten publiekelijk te ontvangen dan?
Ja hoor
pi_66455194
Nou, daar zijn die Halal-mutsen .


jammer voor RTL zeg, dat ze hen niet live hebben .
pi_66455197
nee echt niet !
  woensdag 25 februari 2009 @ 18:56:53 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66455198
Turkish Airlines heeft slechte reputatie voor de discussie over de vliegtuigmaatschappij.
KuikenGuppy
pi_66455204
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:46 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

ik ben ook turks. Maar feiten liegen niet. kranten wel:

KLM http://is.gd/kOEi versus Turkish http://is.gd/kOED


Buiten dat doet de KLM natuurlijk veel meer vluchten dan de Turkish Airlines en bestaan ze een stuk langen.

...maar laat iedereen hier nou eens ophouden met roepen dat Turkish airlines een buitengewoon slechte/gevaarlijke maatschappij is, dat is namelijk gewoon onzin.
  woensdag 25 februari 2009 @ 18:57:15 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66455209
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja hoor
dawistiknie
dan zal het wel uitlekken binnenkort .
KuikenGuppy
pi_66455222
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Twitter meldt idd dat er één in het AMC zou zijn overleden.
Welke twitter?
pi_66455227
Er zou om 19.15 nog een persconferentie zijn, is die ergens te zien? Zie niks op teletekst van extra nieuwsuitzendingen iig.
sig verwijderd door FA
pi_66455233
Welke TT klopt nou?
Deze of van het topic dat te laat was?
  woensdag 25 februari 2009 @ 18:58:03 #11
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_66455235
Jezus, het 11de deel al? Ik heb iets gemist volgens mij, samenvatting?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_66455236
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:56 schreef HighVolume het volgende:

Nieuwe beelden !
Uhm, nee
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:57 schreef Burdie het volgende:
dawistiknie
dan zal het wel uitlekken binnenkort .
Ik ben benieuwd, 1 bron doet het niet iig
  woensdag 25 februari 2009 @ 18:58:32 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66455246
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:57 schreef Ambrosius het volgende:
Er zou om 19.15 nog een persconferentie zijn, is die ergens te zien? Zie niks op teletekst van extra nieuwsuitzendingen iig.
Op RTL 4 komt het sowieso, tijdens Boulevard.
KuikenGuppy
  woensdag 25 februari 2009 @ 18:58:48 #14
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_66455256
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:56 schreef HighVolume het volgende:


Nieuwe beelden !
Niets nieuws aan, is al een paar keer gepost hier
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 25 februari 2009 @ 18:58:55 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66455261
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:58 schreef Rosbief het volgende:
Jezus, het 11de deel al? Ik heb iets gemist volgens mij, samenvatting?
Zie TT.
KuikenGuppy
pi_66455276
Ben benieuwd of ze nog iets nieuws gaan zeggen in de komende persconferentie...
pi_66455281
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:57 schreef Ambrosius het volgende:
Er zou om 19.15 nog een persconferentie zijn, is die ergens te zien? Zie niks op teletekst van extra nieuwsuitzendingen iig.
Op RTL.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 25 februari 2009 @ 18:59:51 #18
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_66455283
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zie TT.
Zijn daar 11 topiques voor nodig?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_66455286
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Op RTL 4 komt het sowieso, tijdens Boulevard.
Dank, helaas maar daarnaar kijken dan.
sig verwijderd door FA
pi_66455288
quote:
The United States is sending a team to investigate the deadly plane crash in Amsterdam today, CNN reports

Hebben we daar zelf niet genoeg expertise voor?
Jawel,

echter is de producent van het vliegtuig amerikaans en het is gebruikelijk dat de producent een eigen onderzoeks team laat aanrukken.
pi_66455293
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:57 schreef Ambrosius het volgende:
Er zou om 19.15 nog een persconferentie zijn, is die ergens te zien? Zie niks op teletekst van extra nieuwsuitzendingen iig.
RTL4.
pi_66455296
Ik weet niet of dit al gepost is:
quote:
Ooggetuigen filmen minuut na de crash
Frank Boon staat naast de crash te werken en filmt de eerste passagiers die uit het vliegtuig komen terwijl zijn collega met de politie belt: "Er is een vliegtuig neergestort"
Film is hier te zien.
Life is Music
pi_66455303
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:58 schreef Rosbief het volgende:
Jezus, het 11de deel al? Ik heb iets gemist volgens mij, samenvatting?
Er is een vliegtuig gecrashed.

Korter kan ik het niet voor je samenvatten
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_66455307
Nogmaals: Ik denk dat de brandstof niet op was, aangezien geen van de overlevende passagiers heeft gezegd dat de motoren uitvielen. Want dat zou je horen.
gr gr
pi_66455319
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:58 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Niets nieuws aan, is al een paar keer gepost hier
Ok... had geen zin om de 10 voorafgaande topics door te nemen of dit filmpje toevallig al was langsgekomen.
nee echt niet !
pi_66455320
Erg triest net op RTL boulevard hoe ze dit brachten. (waarom kijk ik daar naar )

Hadden het er over dat de nieuws lezers amper tijd hadden om hun boterham en appel te ten ivm live uitzending.
............................
pi_66455327
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:00 schreef Quyxz_ het volgende:
Nogmaals: Ik denk dat de brandstof niet op was, aangezien geen van de overlevende passagiers heeft gezegd dat de motoren uitvielen. Want dat zou je horen.
Huh, volgens mij hadden meerdere passagiers dat juist wel gemerkt
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:01:32 #28
104871 remlof
Europees federalist
pi_66455328
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?
pi_66455341
tvp.
Fuck today, it's tomorrow.
pi_66455343
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef sander89 het volgende:
Erg triest net op RTL boulevard hoe ze dit brachten. (waarom kijk ik daar naar )

Hadden het er over dat de nieuws lezers amper tijd hadden om hun boterham en appel te ten ivm live uitzending.
Hebben ze het wel overleefd?
Zo niet, moeten we die dan bij die 9 doden tellen

  woensdag 25 februari 2009 @ 19:02:37 #31
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_66455349
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:59 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Jawel,

echter is de producent van het vliegtuig amerikaans en het is gebruikelijk dat de producent een eigen onderzoeks team laat aanrukken.
Duidelijk, vroeg het me ook af
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:02:45 #32
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_66455358
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?
Is dit een vraag of een opmerking?
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:02:56 #33
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_66455364
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Er is een vliegtuig gecrashed.

Korter kan ik het niet voor je samenvatten
Bedoel meer een samenvatting van de voorgaande 10 delen, kan me niet voorstellen dat daar alleen zinloos gelul in staat.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_66455365
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:00 schreef Fredo55 het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is:
[..]

Film is hier te zien.
Bizar. "Een vliegtuig ja."
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:03:05 #35
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_66455369
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_66455374
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?
Denk het wel.

Al is een van de ergste Nederlandse ongelukken met een vliegtuig in Portugal gebeurd.
(Op de Bijlmerramp na)

Henk Westbroek in de studio
pi_66455385
Westbroek bij RTL Boulevard. Wat doet ie daar
pi_66455387
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?
Ik denk na de rampen in de Bijlmer en Moerdijk op de 3e plaats maar ik kan me ook nog herinneren dat er een Dakota in de waddenzee terecht is gekomen, t zou kunnen dat dat meer slachtoffers waren. Yep, die was zwaarder 32 slachtoffers dus:http://www.aviacrash.nl/paginas/ph-dda.htm
pi_66455394
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?
http://www.baaa-acro.com/Pays/P/Pays-Bas.htm

Hangt ervanaf hoe ver je terug wil gaan in de tijd.
pi_66455403
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Huh, volgens mij hadden meerdere passagiers dat juist wel gemerkt
Ik heb geen enkele passagier daarover gehoord.
Maar als dat wel het geval is kunnen we juist WEL concluderen dat de motoren geen brandstof meer kregen.
gr gr
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:04:21 #41
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_66455404
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef sander89 het volgende:
Erg triest net op RTL boulevard hoe ze dit brachten. (waarom kijk ik daar naar )

Hadden het er over dat de nieuws lezers amper tijd hadden om hun boterham en appel te ten ivm live uitzending.
Ja, presenteer dan niet
pi_66455406
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:02 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Bedoel meer een samenvatting van de voorgaande 10 delen, kan me niet voorstellen dat daar alleen zinloos gelul in staat.
- Regilio Tuur was erbij
- Meiden van Halal
- Henk Westbroek
- Slecht Engels van Nederlanders
- Twitter
dat zo'n beetje.
sig verwijderd door FA
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:04:42 #43
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_66455411
Ik heb gehoord dat het ook kon komen door een vortexwind van een ander groot vliegtuig die in de nabijheid was opgestegen. Daardoor kwamen de motoren van dit vliegtuig zonder lucht te zitten door de vacuumwind en verloren ze hun kracht.
Mocht dit waar blijken te zijn dan ligt de oorzaak bij luchtverkeersleiding.
*Hosselcopter*
pi_66455428
"Henk, super dat je er bent"
Lees: geweldig Henk, ik zit al te masturberen op het hogere aantal kijkers dat dit oplevert.
pi_66455436
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:03 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik denk na de rampen in de Bijlmer en Moerdijk op de 3e plaats maar ik kan me ook nog herinneren dat er een Dakota in de waddenzee terecht is gekomen, t zou kunnen dat dat meer slachtoffers waren. Yep, die was zwaarder 32 slachtoffers dus:http://www.aviacrash.nl/paginas/ph-dda.htm
Sinds 1945:

7 oktober 1946, vliegtuigcrash in HBS-school in Apeldoorn: 23 doden, 5 gewonden Tijdens een oefenvlucht van de Marine Vliegdienst kwam een vliegtuig zo laag te vliegen dat de vleugel het hoofdgebouw van een HBS-school in Apeldoorn raakt. Het vliegtuig stort achter de school neer, waarna de gymzaal van de school in de brand ging. Op dat moment kregen 27 jongens daar les; 22 jongens overleefden de ramp niet.

14 november 1946, vliegtuigcrash op Schiphol: 26 doden Een lijnvlucht van de KLM raakt bij het landen op Schiphol vanaf Londen bij een derde landingspoging uit koers. Een vleugel raakt de grond waarna het vliegtuig in de polder neerstort.

23 augustus 1954, vliegtuigcrash Noordzee; 21 doden Een KLM-vlucht vanuit Ierland stort in zee voordat het Schiphol bereikt. Onduidelijk is wat de oorzaak van deze ramp is geweest. De bemanning reageerde niet op verzoeken van de luchthaven contact op te nemen.

22 september 1956, vliegtuigcrash woonwijk Eindhoven: 2 doden, 20 gewonden Een straaljager van de Koninklijke Luchtmacht raakt bij het naderen van het vliegveld in Eindhoven het dak van een rij huizen en stort neer op het huizenblok. De vlieger zou zijn vrouw gedag hebben willen zwaaien

14 november 1957, vliegtuigcrash Bussum: 6 doden, 15 gewonden Tijdens een oefenvlucht vanaf de vliegbasis Soesterberg raakt een gevechtsstraaljager in de brand. de piloot verlaat het vliegtuig met behulp van een schietstoel. De brokstukken van het vliegtuig vallen op twee gebouwen van de Kolonel Palm Kazerne en op een woonhuis.

3 januari 1959, vliegtuigcrash Huis ter Heide: 2 doden Een straaljager van de luchtmacht vliegt tijdens het opstijgen in de brand. Het vliegtuig raakt bij het neerstorten een schuur waar op dat moment twee mensen in zaten. Beiden komen om.

21 november 1960, vliegtuigcrash Franeker: 7 doden Een militair vliegtuig raakt tijdens een oefenvlucht in de nacht in de brand en stort neer op een boerderij. Alle zes bewoners en de piloot komen om het leven

6 oktober 1981, vliegtuigcrash Moerdijk: 18 doden Een Fokker F-28 komt na het opstijgen van vliegveld Zestienhoven in een windhoos terecht waardoor een vleugel afbreekt. Het vliegtuig raakt onbestuurbaar en stort neer in de polder bij Moerdijk.

4 oktober 1992, Bijlmerramp in Amsterdam: 43 doden, 25 gewonden Na het opstijgen van Schiphol verliest een vrachtvliegtuig van El Al twee motoren. De gezagvoerder probeert terug te keren naar Schiphol, maar tijdens die vlucht boort het vliegtuig zich in twee flats in de Amsterdamse Bijlmer. De doden en gewonden vallen vooral onder bewoners van die flats.

4 april 1994, vliegtuigcrash op Schiphol: 3 doden, 9 gewonden Een cityhopper van de KLM krijgt bij het opstijgen van Schiphol naar Engeland problemen in de rechter motor. Tijdens een noodlanding op Schiphol breekt het vliegtuig in stukken.

15 juli 1996, Herculesramp op Eindhoven, 34 doden, 7 gewonden Tijdens de landing van een Herculesvliegtuig op het militaire vliegveld van Eindhoven vliegt een vogel in de motor. Het vliegtuig stort neer naast de baan en raakt in de brand. Aan boord zat een fanfarekorps van de Nederlandse Koninklijke landmacht.

25 september 1996; Dakotaramp bij Den Helder, 32 doden De enige nog vliegende Dakota krijgt op de terugvlucht van Texel naar Schiphol mechanische problemen in een van de motoren. De gezagvoerder probeert een noodlanding op het marinevliegveld bij Den Helder te maken. Voordat het dat vliegveld bereikt stort het in zee. Alle passagiers, medewerkers van de provincie Noord-Holland die een personeelsuitje hadden, komen om het leven.
***** Kraak.....
pi_66455445
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:04 schreef Dibble het volgende:
Ik heb gehoord dat het ook kon komen door een vortexwind van een ander groot vliegtuig die in de nabijheid was opgestegen. Daardoor kwamen de motoren van dit vliegtuig zonder lucht te zitten door de vacuumwind en verloren ze hun kracht.
Mocht dit waar blijken te zijn dan ligt de oorzaak bij luchtverkeersleiding.
Er ligt geen andere baan in de buurt, onzin dus.
pi_66455450
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:03 schreef sjimz het volgende:

[..]

Denk het wel.

Al is een van de ergste Nederlandse ongelukken met een vliegtuig in Portugal gebeurd.
(Op de Bijlmerramp na)
Vergeet Tenerife niet.

edit: over ongelukken ín Nederland ging het dus. Excuus.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66455451
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:04 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

- Regilio Tuur was erbij
- Meiden van Halal
- Henk Westbroek
- Slecht Engels van Nederlanders
- Twitter
dat zo'n beetje.
Ik snap dat met Regillio Tuur nog steeds niet...
gr gr
pi_66455454
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:04 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

- Regilio Tuur was erbij
- Meiden van Halal
- Henk Westbroek
- Slecht Engels van Nederlanders
- Twitter
dat zo'n beetje.
Was Regilio Tuur er weer bij?
Die was toch ook bij dat ongeluk in de Hudson?
pi_66455461
Henk heeft voor het eerst in zijn leven niet naar zijn vrouw geluisterd en daarom leeft ie nog.

Zegt ie zelf he?
  Admin woensdag 25 februari 2009 @ 19:06:35 #51
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_66455463
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?
Op nederlands grondgebied denk ik wel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_66455468
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef sjimz het volgende:

[..]

Was Regilio Tuur er weer bij?
Die was toch ook bij dat ongeluk in de Hudson?
Die is overal bij waarmee ie in het nieuws kan komen.
pi_66455470
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik snap dat met Regillio Tuur nog steeds niet...
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef sjimz het volgende:
Was Regilio Tuur er weer bij?
Die was toch ook bij dat ongeluk in de Hudson?
Nou, daar is de uitleg van de grap
pi_66455481
Ow ja de Hercules ramp.
Die was ik onderhand al weer "vergeten"
pi_66455482
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?
Nee hoor slechts op de 8e plaats
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_66455484
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ik snap dat met Regillio Tuur nog steeds niet...
http://www.geenstijl.nl/m(...)lio_tuur_is_een.html
pi_66455494
tvp
pi_66455499
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?

Nee

al zijn er de afgelopen horderd jaar bijzonder weinig doden gevallen bij vliegongevallen op Nederlands grondgebied.

http://www.baaa-acro.com/Pays/P/Pays-Bas.htm
pi_66455500
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef Piles het volgende:

[..]


[..]

Nou, daar is de uitleg van de grap
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:08:07 #60
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_66455515
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:04 schreef Dibble het volgende:
Ik heb gehoord dat het ook kon komen door een vortexwind van een ander groot vliegtuig die in de nabijheid was opgestegen. Daardoor kwamen de motoren van dit vliegtuig zonder lucht te zitten door de vacuumwind en verloren ze hun kracht.
Mocht dit waar blijken te zijn dan ligt de oorzaak bij luchtverkeersleiding.
Plausibele verklaring.
Als het een vliegtuig was van minstens 3x de grootte van een Airbus A380 die ongeveer een meter voor de cockpit vloog. .
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_66455524
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:04 schreef Dibble het volgende:
Ik heb gehoord dat het ook kon komen door een vortexwind van een ander groot vliegtuig die in de nabijheid was opgestegen. Daardoor kwamen de motoren van dit vliegtuig zonder lucht te zitten door de vacuumwind en verloren ze hun kracht.
Mocht dit waar blijken te zijn dan ligt de oorzaak bij luchtverkeersleiding.
Interessant. Bron?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_66455534
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?
Oktober 1946 - Vliegtuigcrash bij Apeldoorn - 23 doden
November 1946 - Vliegtuigcrash bij Schiphol - 26 doden
Augustus 1954 - Vliegramp bij Bergen (in zee) - 21 doden
Oktober 1981 - Vliegtuigongeval Moerdijk - 17 doden
Oktober 1992 - Bijlmerramp A'dam - 43 doden
Juli 1996 - Herculesramp Eindhoven - 34 doden
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:09:02 #63
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_66455544
tvp
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_66455557
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:08 schreef NJ het volgende:

[..]

Plausibele verklaring.
Als het een vliegtuig was met minstens 3x de grootte van een Airbus A380 die ongeveer een meter voor de cockpit vloog. .
pi_66455558
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:04 schreef Dibble het volgende:
Ik heb gehoord dat het ook kon komen door een vortexwind van een ander groot vliegtuig die in de nabijheid was opgestegen. Daardoor kwamen de motoren van dit vliegtuig zonder lucht te zitten door de vacuumwind en verloren ze hun kracht.
Mocht dit waar blijken te zijn dan ligt de oorzaak bij luchtverkeersleiding.
Als er op de Polderbaan geland word, dan wordt er daar ook niet opgestegen hoor, ook op de Zwanenburgbaan niet
pi_66455570
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:09 schreef Drifter__ het volgende:
ook op zwanenburgbaan niet
Dat is niet waar Gebeurt niet vaak, maar kan wel
pi_66455572
quote:
schlecht
gr gr
pi_66455588
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef sjimz het volgende:

[..]

Was Regilio Tuur er weer bij?
Die was toch ook bij dat ongeluk in de Hudson?
Ja idd
pi_66455595
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Oktober 1946 - Vliegtuigcrash bij Apeldoorn - 23 doden
November 1946 - Vliegtuigcrash bij Schiphol - 26 doden
Augustus 1954 - Vliegramp bij Bergen (in zee) - 21 doden
Oktober 1981 - Vliegtuigongeval Moerdijk - 17 doden
Oktober 1992 - Bijlmerramp A'dam - 43 doden
Juli 1996 - Herculesramp Eindhoven - 34 doden
25 september 1996; Dakotaramp bij Den Helder, 32 doden De enige nog vliegende Dakota krijgt op de terugvlucht van Texel naar Schiphol mechanische problemen in een van de motoren. De gezagvoerder probeert een noodlanding op het marinevliegveld bij Den Helder te maken. Voordat het dat vliegveld bereikt stort het in zee. Alle passagiers, medewerkers van de provincie Noord-Holland die een personeelsuitje hadden, komen om het leven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_66455597
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat is niet waar Gebeurt niet vaak, maar kan wel
Oke, vandaag niet in ieder geval
pi_66455617
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:08 schreef NJ het volgende:

[..]

Plausibele verklaring.
Als het een vliegtuig was dat minstens 3x een Airbus A380 was dat ongeveer een meter voor de cockpit vloog. .
Onderschat wake turbulence niet hoor.

Het is inderdaad mogelijk dat wake turbulence een compressor stall veroorzaakt, wat resulteert in het compleet wegvallen van de thrust.
Echter hier zijn seperatienormen voor. Het voorgaande vliegtuig was voor zover ik heb begrepen een 757, die toch al niet al te veel wake turbulence zal veroorzaken.

Het is een mogelijkheid, en daar zijn echt geen 3 A380's voor nodig, maar de kans is met de huidige regelgeving erg klein.

(het zou dan gaan om een landend vliegtuig itt een opstijgend vliegtuig. Wake turbulence word trouwens veroorzaakt door alle langzaam-vliegende vliegtuigen, of dat nou tijdens take-off of landing is..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:12:03 #72
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_66455624
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:04 schreef Dibble het volgende:
vacuumwind
Wat een geweldige term trouwens.
Ik heb ook nog een leuke: contradictie in terminus
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_66455639
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

25 september 1996; Dakotaramp bij Den Helder, 32 doden De enige nog vliegende Dakota krijgt op de terugvlucht van Texel naar Schiphol mechanische problemen in een van de motoren. De gezagvoerder probeert een noodlanding op het marinevliegveld bij Den Helder te maken. Voordat het dat vliegveld bereikt stort het in zee. Alle passagiers, medewerkers van de provincie Noord-Holland die een personeelsuitje hadden, komen om het leven.
Die zag ik niet in het lijstje op de Wiki pagina of stond er niet tussen..
Dus top 5 wordt niet gehaald, qua dodenaantal dus.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 25 februari 2009 @ 19:13:00 #74
163650 Greys
pi_66455643
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef Specularium het volgende:
Henk heeft voor het eerst in zijn leven niet naar zijn vrouw geluisterd en daarom leeft ie nog.

Zegt ie zelf he?
Normaal luistert hij altijd naar zijn vrouw zei hij.
De eigenwijsheid heeft hem deze keer wellicht het leven gered
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:13:45 #75
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_66455659
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:11 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Onderschat wake turbulence niet hoor.

Het is inderdaad mogelijk dat wake turbulence een compressor stall veroorzaakt, wat resulteert in het compleet wegvallen van de thrust.
Echter hier zijn seperatienormen voor. Het voorgaande vliegtuig was voor zover ik heb begrepen een 757, die toch al niet al te veel wake turbulence zal veroorzaken.

Het is een mogelijkheid, en daar zijn echt geen 3 A380's voor nodig, maar de kans is met de huidige regelgeving erg klein.
Dat onderschat ik zeker niet. En een overvliegende 747 heeft op een cessna een behoorlijke impact, maar een 737 heeft daar een stuk minder last van.
En al helemaal niet tot het punt dat de motoren vacuüm komen te staan.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_66455664
Strakke actie van de politie.
............................
pi_66455686
Persconferentie begint wat later...
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:15:45 #78
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_66455700
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:08 schreef NJ het volgende:

[..]

Plausibele verklaring.
Als het een vliegtuig was van minstens 3x de grootte van een Airbus A380 die ongeveer een meter voor de cockpit vloog. .
Hoe weet jij dat? Blijkbaar heb je het over iets war je nul verstand van hebt want het maakt niet uit of het een A380 is of een 773. Het is ook bekend dat ze voldoende tijd en afstand proberen te houden tussen de stijgers en landers omdat er mogelijk vortexwinden gecreerd kunnen worden die op het pad liggen van een ander vliegtuig. Bij mission control zijn ze zich ook hier bewust van.

Heb het trouwens gehoord van een Turkse expert op Turkse tv. Ik zeg niet dat dit de oorzaak is van het ongeluk maar 1 van de verklaringen is die hij heeft voorgelegd.
*Hosselcopter*
pi_66455738
10 mei 1990: vliegtuig van Rijksluchtvaartschool in Eelde stort neer in Aduarderzijl - 3 doden

16 mei 1992: sportvliegtuig stort neer in Arnemuiden - 1 dode

20 september 1992: sportvliegtuig stort neer bij Tholen - 4 doden

4 oktober 1992: vrachtvliegtuig van El-Al stort neer op flats Amsterdamse wijk Bijlmermeer - 43 doden

22 juli 1993: sproeivliegtuig stort neer nabij Stavoren - 1 dode

13 augustus 1993: zweefvliegtuig stort neer in Schinveld - 1 dode

5 december 1993: op vliegveld Gilze-Rijen stort een Piper neer - 1 dode

4 april 1993: een Saab van KLM-Cityhopper stort neer naast de Kaagbaan van Schiphol - 3 doden en 21 gewonden

20 mei 1995: een reclamevliegtuig stort neer op Zestienhoven - 1 dode

22 april 1996: een sportvliegtuig stort neer bij Hoogeveen - 1 dode en 1 zwaargewonde.

15 juli 1996: een C-130 Hercules transportvliegtuig van de Belgische luchtmacht crasht op vliegbasis Eindhoven - 34 doden en 7 zwaargewonden

25 september 1996: een historische Douglas DC-3 stort neer bij Texel - 32 doden

22 december 1999: botsing F-16 van de luchtmacht met Piper boven Brabant - 2 doden

8 juni 2000: twee Beech Bonanza A36's van de KLM Luchtvaartschool botsen in de lucht bij Smilde - 3 doden

24 april 2002: bij Sellingen botsen een Belgische F-16 en een lichtgewicht vliegtuig op elkaar - 3 doden

10 december 2005: Belgisch sportvliegtuig stort neer in Clinge - 2 doden

15 april 2006: ultralight-vliegtuigje stort neer op hangar op vliegveld Stadskanaal - 1 dode

22 april 2006: ultralight-vliegtuigje stort neer in Stadskanaal - 1 dode

19 oktober 2007: twee vliegtuigjes botsen in de lucht bij Lelystad - 2 doden

14 september 2008: sportvliegtuigje stort in Markermeer bij Hoorn - 2 doden

25 februari 2009: een Boeing 737-800 crasht vlak voor de landing op Schiphol - 9 doden en 84 gewonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')