abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin woensdag 25 februari 2009 @ 19:06:35 #51
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_66455463
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?
Op nederlands grondgebied denk ik wel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_66455468
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef sjimz het volgende:

[..]

Was Regilio Tuur er weer bij?
Die was toch ook bij dat ongeluk in de Hudson?
Die is overal bij waarmee ie in het nieuws kan komen.
pi_66455470
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik snap dat met Regillio Tuur nog steeds niet...
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef sjimz het volgende:
Was Regilio Tuur er weer bij?
Die was toch ook bij dat ongeluk in de Hudson?
Nou, daar is de uitleg van de grap
pi_66455481
Ow ja de Hercules ramp.
Die was ik onderhand al weer "vergeten"
pi_66455482
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?
Nee hoor slechts op de 8e plaats
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_66455484
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ik snap dat met Regillio Tuur nog steeds niet...
http://www.geenstijl.nl/m(...)lio_tuur_is_een.html
pi_66455494
tvp
pi_66455499
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?

Nee

al zijn er de afgelopen horderd jaar bijzonder weinig doden gevallen bij vliegongevallen op Nederlands grondgebied.

http://www.baaa-acro.com/Pays/P/Pays-Bas.htm
pi_66455500
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef Piles het volgende:

[..]


[..]

Nou, daar is de uitleg van de grap
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:08:07 #60
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_66455515
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:04 schreef Dibble het volgende:
Ik heb gehoord dat het ook kon komen door een vortexwind van een ander groot vliegtuig die in de nabijheid was opgestegen. Daardoor kwamen de motoren van dit vliegtuig zonder lucht te zitten door de vacuumwind en verloren ze hun kracht.
Mocht dit waar blijken te zijn dan ligt de oorzaak bij luchtverkeersleiding.
Plausibele verklaring.
Als het een vliegtuig was van minstens 3x de grootte van een Airbus A380 die ongeveer een meter voor de cockpit vloog. .
And now for something completely different, I'm on a horse.
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:08:27 #61
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_66455524
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:04 schreef Dibble het volgende:
Ik heb gehoord dat het ook kon komen door een vortexwind van een ander groot vliegtuig die in de nabijheid was opgestegen. Daardoor kwamen de motoren van dit vliegtuig zonder lucht te zitten door de vacuumwind en verloren ze hun kracht.
Mocht dit waar blijken te zijn dan ligt de oorzaak bij luchtverkeersleiding.
Interessant. Bron?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_66455534
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?
Oktober 1946 - Vliegtuigcrash bij Apeldoorn - 23 doden
November 1946 - Vliegtuigcrash bij Schiphol - 26 doden
Augustus 1954 - Vliegramp bij Bergen (in zee) - 21 doden
Oktober 1981 - Vliegtuigongeval Moerdijk - 17 doden
Oktober 1992 - Bijlmerramp A'dam - 43 doden
Juli 1996 - Herculesramp Eindhoven - 34 doden
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:09:02 #63
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_66455544
tvp
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_66455557
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:08 schreef NJ het volgende:

[..]

Plausibele verklaring.
Als het een vliegtuig was met minstens 3x de grootte van een Airbus A380 die ongeveer een meter voor de cockpit vloog. .
pi_66455558
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:04 schreef Dibble het volgende:
Ik heb gehoord dat het ook kon komen door een vortexwind van een ander groot vliegtuig die in de nabijheid was opgestegen. Daardoor kwamen de motoren van dit vliegtuig zonder lucht te zitten door de vacuumwind en verloren ze hun kracht.
Mocht dit waar blijken te zijn dan ligt de oorzaak bij luchtverkeersleiding.
Als er op de Polderbaan geland word, dan wordt er daar ook niet opgestegen hoor, ook op de Zwanenburgbaan niet
pi_66455570
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:09 schreef Drifter__ het volgende:
ook op zwanenburgbaan niet
Dat is niet waar Gebeurt niet vaak, maar kan wel
pi_66455572
quote:
schlecht
gr gr
pi_66455588
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef sjimz het volgende:

[..]

Was Regilio Tuur er weer bij?
Die was toch ook bij dat ongeluk in de Hudson?
Ja idd
pi_66455595
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Oktober 1946 - Vliegtuigcrash bij Apeldoorn - 23 doden
November 1946 - Vliegtuigcrash bij Schiphol - 26 doden
Augustus 1954 - Vliegramp bij Bergen (in zee) - 21 doden
Oktober 1981 - Vliegtuigongeval Moerdijk - 17 doden
Oktober 1992 - Bijlmerramp A'dam - 43 doden
Juli 1996 - Herculesramp Eindhoven - 34 doden
25 september 1996; Dakotaramp bij Den Helder, 32 doden De enige nog vliegende Dakota krijgt op de terugvlucht van Texel naar Schiphol mechanische problemen in een van de motoren. De gezagvoerder probeert een noodlanding op het marinevliegveld bij Den Helder te maken. Voordat het dat vliegveld bereikt stort het in zee. Alle passagiers, medewerkers van de provincie Noord-Holland die een personeelsuitje hadden, komen om het leven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_66455597
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat is niet waar Gebeurt niet vaak, maar kan wel
Oke, vandaag niet in ieder geval
pi_66455617
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:08 schreef NJ het volgende:

[..]

Plausibele verklaring.
Als het een vliegtuig was dat minstens 3x een Airbus A380 was dat ongeveer een meter voor de cockpit vloog. .
Onderschat wake turbulence niet hoor.

Het is inderdaad mogelijk dat wake turbulence een compressor stall veroorzaakt, wat resulteert in het compleet wegvallen van de thrust.
Echter hier zijn seperatienormen voor. Het voorgaande vliegtuig was voor zover ik heb begrepen een 757, die toch al niet al te veel wake turbulence zal veroorzaken.

Het is een mogelijkheid, en daar zijn echt geen 3 A380's voor nodig, maar de kans is met de huidige regelgeving erg klein.

(het zou dan gaan om een landend vliegtuig itt een opstijgend vliegtuig. Wake turbulence word trouwens veroorzaakt door alle langzaam-vliegende vliegtuigen, of dat nou tijdens take-off of landing is..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:12:03 #72
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_66455624
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:04 schreef Dibble het volgende:
vacuumwind
Wat een geweldige term trouwens.
Ik heb ook nog een leuke: contradictie in terminus
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_66455639
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

25 september 1996; Dakotaramp bij Den Helder, 32 doden De enige nog vliegende Dakota krijgt op de terugvlucht van Texel naar Schiphol mechanische problemen in een van de motoren. De gezagvoerder probeert een noodlanding op het marinevliegveld bij Den Helder te maken. Voordat het dat vliegveld bereikt stort het in zee. Alle passagiers, medewerkers van de provincie Noord-Holland die een personeelsuitje hadden, komen om het leven.
Die zag ik niet in het lijstje op de Wiki pagina of stond er niet tussen..
Dus top 5 wordt niet gehaald, qua dodenaantal dus.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 25 februari 2009 @ 19:13:00 #74
163650 Greys
pi_66455643
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef Specularium het volgende:
Henk heeft voor het eerst in zijn leven niet naar zijn vrouw geluisterd en daarom leeft ie nog.

Zegt ie zelf he?
Normaal luistert hij altijd naar zijn vrouw zei hij.
De eigenwijsheid heeft hem deze keer wellicht het leven gered
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:13:45 #75
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_66455659
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:11 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Onderschat wake turbulence niet hoor.

Het is inderdaad mogelijk dat wake turbulence een compressor stall veroorzaakt, wat resulteert in het compleet wegvallen van de thrust.
Echter hier zijn seperatienormen voor. Het voorgaande vliegtuig was voor zover ik heb begrepen een 757, die toch al niet al te veel wake turbulence zal veroorzaken.

Het is een mogelijkheid, en daar zijn echt geen 3 A380's voor nodig, maar de kans is met de huidige regelgeving erg klein.
Dat onderschat ik zeker niet. En een overvliegende 747 heeft op een cessna een behoorlijke impact, maar een 737 heeft daar een stuk minder last van.
En al helemaal niet tot het punt dat de motoren vacuüm komen te staan.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_66455664
Strakke actie van de politie.
............................
pi_66455686
Persconferentie begint wat later...
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:15:45 #78
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_66455700
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:08 schreef NJ het volgende:

[..]

Plausibele verklaring.
Als het een vliegtuig was van minstens 3x de grootte van een Airbus A380 die ongeveer een meter voor de cockpit vloog. .
Hoe weet jij dat? Blijkbaar heb je het over iets war je nul verstand van hebt want het maakt niet uit of het een A380 is of een 773. Het is ook bekend dat ze voldoende tijd en afstand proberen te houden tussen de stijgers en landers omdat er mogelijk vortexwinden gecreerd kunnen worden die op het pad liggen van een ander vliegtuig. Bij mission control zijn ze zich ook hier bewust van.

Heb het trouwens gehoord van een Turkse expert op Turkse tv. Ik zeg niet dat dit de oorzaak is van het ongeluk maar 1 van de verklaringen is die hij heeft voorgelegd.
*Hosselcopter*
pi_66455738
10 mei 1990: vliegtuig van Rijksluchtvaartschool in Eelde stort neer in Aduarderzijl - 3 doden

16 mei 1992: sportvliegtuig stort neer in Arnemuiden - 1 dode

20 september 1992: sportvliegtuig stort neer bij Tholen - 4 doden

4 oktober 1992: vrachtvliegtuig van El-Al stort neer op flats Amsterdamse wijk Bijlmermeer - 43 doden

22 juli 1993: sproeivliegtuig stort neer nabij Stavoren - 1 dode

13 augustus 1993: zweefvliegtuig stort neer in Schinveld - 1 dode

5 december 1993: op vliegveld Gilze-Rijen stort een Piper neer - 1 dode

4 april 1993: een Saab van KLM-Cityhopper stort neer naast de Kaagbaan van Schiphol - 3 doden en 21 gewonden

20 mei 1995: een reclamevliegtuig stort neer op Zestienhoven - 1 dode

22 april 1996: een sportvliegtuig stort neer bij Hoogeveen - 1 dode en 1 zwaargewonde.

15 juli 1996: een C-130 Hercules transportvliegtuig van de Belgische luchtmacht crasht op vliegbasis Eindhoven - 34 doden en 7 zwaargewonden

25 september 1996: een historische Douglas DC-3 stort neer bij Texel - 32 doden

22 december 1999: botsing F-16 van de luchtmacht met Piper boven Brabant - 2 doden

8 juni 2000: twee Beech Bonanza A36's van de KLM Luchtvaartschool botsen in de lucht bij Smilde - 3 doden

24 april 2002: bij Sellingen botsen een Belgische F-16 en een lichtgewicht vliegtuig op elkaar - 3 doden

10 december 2005: Belgisch sportvliegtuig stort neer in Clinge - 2 doden

15 april 2006: ultralight-vliegtuigje stort neer op hangar op vliegveld Stadskanaal - 1 dode

22 april 2006: ultralight-vliegtuigje stort neer in Stadskanaal - 1 dode

19 oktober 2007: twee vliegtuigjes botsen in de lucht bij Lelystad - 2 doden

14 september 2008: sportvliegtuigje stort in Markermeer bij Hoorn - 2 doden

25 februari 2009: een Boeing 737-800 crasht vlak voor de landing op Schiphol - 9 doden en 84 gewonden.
pi_66455789
tveepe
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:19:08 #82
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_66455795
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:15 schreef Dibble het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Blijkbaar heb je het over iets war je nul verstand van hebt
Motoren zonder lucht? Kom op hè.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:19:26 #83
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66455800
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:57 schreef sjimz het volgende:
Welke TT klopt nou?
Deze of van het topic dat te laat was?
Deze
pi_66455836
Er wordt trouwens gesproken door ooggetuigen over 'brullende motoren', hoor ik zojuist.
Kan out-of-fuel dus worden uitgesloten, net zoals een compressorstall.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66455860
Twee mannen die vanochtend vanaf de weg richting het vliegtuig zijn gerend om te helpen zitten zometeen in De Wereld Draait Door.
sig verwijderd door FA
pi_66455902
Ze hebben de zwarte doos toch gevonden? Daarmee weten ze zo of de benzine op was ja of nee.
pi_66455920
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:22 schreef magnifor het volgende:
Ze hebben de zwarte doos toch gevonden? Daarmee weten ze zo of de benzine op was ja of nee.
Er was helemaal geen benzine aan boorddd
pi_66455925
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:23 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Er was helemaal geen benzine aan boorddd
Misschien juist wel, en was dat de oorzaak

Automobilisten tanken ook wel eens verkeerd
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:24:24 #89
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_66455939
Mensen houd eens op met de benzine. In een vliegtuig zit kerosine GEEN benzine
pi_66455959
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:24 schreef GoeRoe86 het volgende:
Mensen houd eens op met de benzine. In een vliegtuig zit kerosine GEEN benzine
Sorry dat ik geen expert ben op dat gebied. Dan noem ik het maar brandstof.
pi_66455975
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:20 schreef Me_Wesley het volgende:
Er wordt trouwens gesproken door ooggetuigen over 'brullende motoren', hoor ik zojuist.
Kan out-of-fuel dus worden uitgesloten, net zoals een compressorstall.
Een van de passagiers die ongedeerd uit het toestel kon komen vertelde voor de camera al dat hij kerosine rook op het moment dat hij het toestel verliet. Volledig out-of-feul kon dus al uitgesloten worden.
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_66456023
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:56 schreef HighVolume het volgende:


Nieuwe beelden !
die zijn niet nieuw. zag ik vanmiddag al
Do what you love, love what you do!
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:27:49 #93
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_66456047
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:26 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Ja en je kan er natuurlijk ook niet inkomen wat diegene bedoelt he.. Gezeik..
Als hij had gezegd dat er kleine baby's in de motor zaten, dan had ik ook wel begrepen dat het om kerosine gaat. Daar gaat het niet om
pi_66456049
Hoe is het ongeluk gebeurd?
Hoor allemaal geruchten, maar is er al uitsluitsel?
pi_66456068
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:27 schreef Adothehague het volgende:
Hoe is het ongeluk gebeurd?
Hoor allemaal geruchten, maar is er al uitsluitsel?
Nee, ze zijn net begonnen met het onderzoek. Alles is nog onbekend, en iedereen is nu aan het gokken
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:28:25 #96
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_66456069
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:27 schreef Adothehague het volgende:
Hoe is het ongeluk gebeurd?
Hoor allemaal geruchten, maar is er al uitsluitsel?
Nee nog niet
pi_66456083
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?url=http://streaming.bnr.nl/csStreamingAudio/redactie/y2009/m02/d25/090225830%2C061%2C129.mp3&titel=Jihad%20Alariachi%20van%20de%20Meiden%20van%20Halal

Ik was mooi niet terug gegaan om mn laptop te halen.
pi_66456087
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:27 schreef Adothehague het volgende:
Hoe is het ongeluk gebeurd?
Hoor allemaal geruchten, maar is er al uitsluitsel?
Als er uitsluitsel was hoorde niet allemaal geruchten, helder licht
pi_66456144
Die persconferentie komt volgens mij niet live op TV?
Waar kan ik hem op internet dan kijken.....
gr gr
pi_66456151
Oke jammer, wil wel weten waar de fout zat eigenlijk.
Ik kan me niet voorstellen dat het iets met turbulentie oid geweest is.
Een vliegtuig kan daar gewoon tegen.
Kan me ook haast niet voorstellen dat het iets technisch was aangezien er nooit 2 motoren tegelijk uitvallen. Een getuigen kan wel zeggen dat de motor is uitgevallen, en dat zal best kloppen maar bij een landing gaat (afhankelijk van de wind) de motor soms helemaal uit, of zo zacht draaien dat je denkt dat hij uit is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')