Op nederlands grondgebied denk ik wel.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?
Die is overal bij waarmee ie in het nieuws kan komen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Was Regilio Tuur er weer bij?
Die was toch ook bij dat ongeluk in de Hudson?
quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik snap dat met Regillio Tuur nog steeds niet...
Nou, daar is de uitleg van de grapquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef sjimz het volgende:
Was Regilio Tuur er weer bij?
Die was toch ook bij dat ongeluk in de Hudson?
Nee hoor slechts op de 8e plaatsquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?
http://www.geenstijl.nl/m(...)lio_tuur_is_een.htmlquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik snap dat met Regillio Tuur nog steeds niet...
quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?
quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Nou, daar is de uitleg van de grap
Plausibele verklaring.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:04 schreef Dibble het volgende:
Ik heb gehoord dat het ook kon komen door een vortexwind van een ander groot vliegtuig die in de nabijheid was opgestegen. Daardoor kwamen de motoren van dit vliegtuig zonder lucht te zitten door de vacuumwind en verloren ze hun kracht.
Mocht dit waar blijken te zijn dan ligt de oorzaak bij luchtverkeersleiding.
Interessant. Bron?quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:04 schreef Dibble het volgende:
Ik heb gehoord dat het ook kon komen door een vortexwind van een ander groot vliegtuig die in de nabijheid was opgestegen. Daardoor kwamen de motoren van dit vliegtuig zonder lucht te zitten door de vacuumwind en verloren ze hun kracht.
Mocht dit waar blijken te zijn dan ligt de oorzaak bij luchtverkeersleiding.
Oktober 1946 - Vliegtuigcrash bij Apeldoorn - 23 dodenquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:01 schreef remlof het volgende:
Dit is toch wel een behoorlijke vliegramp voor Nederlandse begrippen. De Bijlmerramp was natuurlijk "erger" omdat dat in een woonwijk was, maar deze komt toch ook wel in de top-5 van vliegtuigongelukken op Nederlands grondgebied?
quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:08 schreef NJ het volgende:
[..]
Plausibele verklaring.
Als het een vliegtuig was met minstens 3x de grootte van een Airbus A380 die ongeveer een meter voor de cockpit vloog..
Als er op de Polderbaan geland word, dan wordt er daar ook niet opgestegen hoor, ook op de Zwanenburgbaan nietquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:04 schreef Dibble het volgende:
Ik heb gehoord dat het ook kon komen door een vortexwind van een ander groot vliegtuig die in de nabijheid was opgestegen. Daardoor kwamen de motoren van dit vliegtuig zonder lucht te zitten door de vacuumwind en verloren ze hun kracht.
Mocht dit waar blijken te zijn dan ligt de oorzaak bij luchtverkeersleiding.
schlechtquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)lio_tuur_is_een.html
Ja iddquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Was Regilio Tuur er weer bij?
Die was toch ook bij dat ongeluk in de Hudson?
25 september 1996; Dakotaramp bij Den Helder, 32 doden De enige nog vliegende Dakota krijgt op de terugvlucht van Texel naar Schiphol mechanische problemen in een van de motoren. De gezagvoerder probeert een noodlanding op het marinevliegveld bij Den Helder te maken. Voordat het dat vliegveld bereikt stort het in zee. Alle passagiers, medewerkers van de provincie Noord-Holland die een personeelsuitje hadden, komen om het leven.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Oktober 1946 - Vliegtuigcrash bij Apeldoorn - 23 doden
November 1946 - Vliegtuigcrash bij Schiphol - 26 doden
Augustus 1954 - Vliegramp bij Bergen (in zee) - 21 doden
Oktober 1981 - Vliegtuigongeval Moerdijk - 17 doden
Oktober 1992 - Bijlmerramp A'dam - 43 doden
Juli 1996 - Herculesramp Eindhoven - 34 doden
Oke, vandaag niet in ieder gevalquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is niet waarGebeurt niet vaak, maar kan wel
Onderschat wake turbulence niet hoor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:08 schreef NJ het volgende:
[..]
Plausibele verklaring.
Als het een vliegtuig was dat minstens 3x een Airbus A380 was dat ongeveer een meter voor de cockpit vloog..
Wat een geweldige term trouwens.quote:
Die zag ik niet in het lijstje op de Wiki pagina of stond er niet tussen..quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
25 september 1996; Dakotaramp bij Den Helder, 32 doden De enige nog vliegende Dakota krijgt op de terugvlucht van Texel naar Schiphol mechanische problemen in een van de motoren. De gezagvoerder probeert een noodlanding op het marinevliegveld bij Den Helder te maken. Voordat het dat vliegveld bereikt stort het in zee. Alle passagiers, medewerkers van de provincie Noord-Holland die een personeelsuitje hadden, komen om het leven.
Normaal luistert hij altijd naar zijn vrouw zei hij.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:06 schreef Specularium het volgende:
Henk heeft voor het eerst in zijn leven niet naar zijn vrouw geluisterd en daarom leeft ie nog.
Zegt ie zelf he?
Dat onderschat ik zeker niet. En een overvliegende 747 heeft op een cessna een behoorlijke impact, maar een 737 heeft daar een stuk minder last van.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:11 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Onderschat wake turbulence niet hoor.
Het is inderdaad mogelijk dat wake turbulence een compressor stall veroorzaakt, wat resulteert in het compleet wegvallen van de thrust.
Echter hier zijn seperatienormen voor. Het voorgaande vliegtuig was voor zover ik heb begrepen een 757, die toch al niet al te veel wake turbulence zal veroorzaken.
Het is een mogelijkheid, en daar zijn echt geen 3 A380's voor nodig, maar de kans is met de huidige regelgeving erg klein.
Hoe weet jij dat? Blijkbaar heb je het over iets war je nul verstand van hebt want het maakt niet uit of het een A380 is of een 773. Het is ook bekend dat ze voldoende tijd en afstand proberen te houden tussen de stijgers en landers omdat er mogelijk vortexwinden gecreerd kunnen worden die op het pad liggen van een ander vliegtuig. Bij mission control zijn ze zich ook hier bewust van.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:08 schreef NJ het volgende:
[..]
Plausibele verklaring.
Als het een vliegtuig was van minstens 3x de grootte van een Airbus A380 die ongeveer een meter voor de cockpit vloog..
net geen 2e 9/11quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)lio_tuur_is_een.html
Motoren zonder lucht? Kom op hè.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:15 schreef Dibble het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Blijkbaar heb je het over iets war je nul verstand van hebt
Dezequote:Op woensdag 25 februari 2009 18:57 schreef sjimz het volgende:
Welke TT klopt nou?
Deze of van het topic dat te laat was?
Er was helemaal geen benzine aan boordddquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:22 schreef magnifor het volgende:
Ze hebben de zwarte doos toch gevonden? Daarmee weten ze zo of de benzine op was ja of nee.
Misschien juist wel, en was dat de oorzaakquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:23 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Er was helemaal geen benzine aan boorddd
Sorry dat ik geen expert ben op dat gebied. Dan noem ik het maar brandstof.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:24 schreef GoeRoe86 het volgende:
Mensen houd eens op met de benzine. In een vliegtuig zit kerosine GEEN benzine
Een van de passagiers die ongedeerd uit het toestel kon komen vertelde voor de camera al dat hij kerosine rook op het moment dat hij het toestel verliet. Volledig out-of-feul kon dus al uitgesloten worden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:20 schreef Me_Wesley het volgende:
Er wordt trouwens gesproken door ooggetuigen over 'brullende motoren', hoor ik zojuist.
Kan out-of-fuel dus worden uitgesloten, net zoals een compressorstall.
die zijn niet nieuw. zag ik vanmiddag alquote:
Als hij had gezegd dat er kleine baby's in de motor zaten, dan had ik ook wel begrepen dat het om kerosine gaat. Daar gaat het niet omquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:26 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ja en je kan er natuurlijk ook niet inkomen wat diegene bedoelt he..Gezeik..
Nee, ze zijn net begonnen met het onderzoek. Alles is nog onbekend, en iedereen is nu aan het gokkenquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:27 schreef Adothehague het volgende:
Hoe is het ongeluk gebeurd?
Hoor allemaal geruchten, maar is er al uitsluitsel?
Nee nog nietquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:27 schreef Adothehague het volgende:
Hoe is het ongeluk gebeurd?
Hoor allemaal geruchten, maar is er al uitsluitsel?
Als er uitsluitsel was hoorde niet allemaal geruchten, helder lichtquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:27 schreef Adothehague het volgende:
Hoe is het ongeluk gebeurd?
Hoor allemaal geruchten, maar is er al uitsluitsel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |