Ik heb me altijd gekeerd tegen hervormingen van de AWBZ die ertoe leiden dat mensen onnodig begeleiding verliezen e.d. Maar dan nog zal iedere cent verantwoord moeten kunnen worden. Geld kan niet zomaar in een potje gegooid worden in hoop dat het goed besteed wordt. Gezien de kosten van de AWBZ laatste decennia zo sterk zijn gestegen is het ook mis gegaan. Ondanks die zogenaamde efficiency-slag in de zorg.quote:Bussemaker: geen verantwoording AWBZ
Staatssecretaris Jet Bussemaker (Volksgezondheid) vindt het niet nodig bekend te maken waaraan de 22 miljard euro aan Algemene Bijzondere Ziektekosten (AWBZ) opgaat. Dat zegt Bussemaker maandag in een vraaggesprek met de Volkskrant.
Het parlement hoeft volgens de bewindsvrouw alleen ingelicht te worden als er een ,,opvallende verschuiving'' is van de kosten. ,,Ik stuur ze nu al boekwerken met informatie. Maar op een gegeven moment houdt het op. Ik vind het mijn verantwoordelijkheid om de Kamer erop te wijzen als er iets raars gebeurt.''
Inzicht
Bussemaker zegt zelf wel inzicht te hebben waar de miljarden naar toe gaat. ,,Ik kan precies zeggen hoeveel geld er gaat naar verpleging en verzorging, gehandicaptenzorg of de ggz, dus naar de psychiatrie en verslavingszorg.''
Bron: SpitsNieuws
We zullen je missen.quote:
Nietes...quote:Op maandag 23 februari 2009 14:13 schreef Monolith het volgende:
Wat een klotefeest is dat carnaval toch ook.
Het was in elk geval geen verzoek. Maar je onderschat z'n ondernemendheid.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:11 schreef Autodidact het volgende:
Dat zou ik onkies van hem vinden. Hij neemt nu opdrachten van jou aan?
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)t_jaar___.html?p=5,1quote:'Leterme lul van het jaar'
AMSTERDAM - Het populaire Belgische weekblad Humo heeft ex-premier Yves Leterme verkozen tot 'Lul van het jaar'. Leterme won de bedenkelijke prijs een jaar eerder ook al.
Opmerkelijk is dat de lezers het meest op hem stemden in de categorieën 'Ergelijkste politicus' en 'Meest bekwame politicus'.
Of dat nu opmerkelijk is? Een bekwaam politicus kan juist heel ergerlijk zijn: politiek is immers nauwelijks een zaak van rationele overwegingen. Daarom is Wilders ook een bekwaam politicus.quote:Opmerkelijk is dat de lezers het meest op hem stemden in de categorieën 'Ergelijkste politicus' en 'Meest bekwame politicus'.
Het was ook meer een "day after" opmerking.quote:
Nu kan je het ritueel oneindig herhalen.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:14 schreef Autodidact het volgende:
Ik had altijd al een keer de Sjonnies willen zien, en nu weet ik er niks meer van.
quote:Op maandag 23 februari 2009 18:14 schreef Autodidact het volgende:
Ik had altijd al een keer de Sjonnies willen zien, en nu weet ik er niks meer van.
Daar ben ik nog niet overuit.quote:
Mijn vriendin heeft een N85 en eigenlijk vind ik hem goed bevallen. Enige nadeel is inderdaad dat die een beetje traag is, maar voor de rest is die best goed. Een N96 is mij te groot. Overigens ga ik denk ik voor de 7100, die is maar 100,- Niet zo heel veel functies, maar volgens mij prima. Hoewel ik er niet helemaal achter kan komen of het geheugen uitbreidbaar is dus dat kan weleens een struikelblok zijn.quote:Op zondag 22 februari 2009 23:41 schreef Napalm het volgende:
[..]
ik heb zelf een N96. Gammel, goedkoopaandoend, traag & batterijvretend. Kan je, na 8 jaar Nokia, helaas geen Nokia meer aanraden.
Paapquote:Op maandag 23 februari 2009 22:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Vandaag een dagje niet carnavallen maar het mag ook wel want financieel hakt het er stevig in
Weekendje London was ook wat duur...quote:Op maandag 23 februari 2009 22:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Vandaag een dagje niet carnavallen maar het mag ook wel want financieel hakt het er stevig in
helemaal mee eens.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:33 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik heb me altijd gekeerd tegen hervormingen van de AWBZ die ertoe leiden dat mensen onnodig begeleiding verliezen e.d. Maar dan nog zal iedere cent verantwoord moeten kunnen worden. Geld kan niet zomaar in een potje gegooid worden in hoop dat het goed besteed wordt. Gezien de kosten van de AWBZ laatste decennia zo sterk zijn gestegen is het ook mis gegaan. Ondanks die zogenaamde efficiency-slag in de zorg.
Bussemaker redeneert andersom. Het maakt haar eigenlijk niets uit hoe het besteed wordt, zolang de boel maar inkrimpt. Ze schopt met haar ogen dicht personen uit de AWBZ om zodoende het maar beheersbaar te houden. Het interesseert haar niet waar de verspilling plaatsvindt of wat er uberhaubt gebeurt in de zorg. Dit zagen we ook al in Klopkoek zijn topics over de AWBZ terug. Kost het teveel? Mensen eruit. Klaar.
Tot zover zorg op maat.
iedereen is wel eens verdrietig.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:25 schreef Yildiz het volgende:
Ik heb niet meer zo'n zin in 'politiek'.
Er zijn ook alternatieven hoor maar we hebben idd nog steeds een nucleaire taak.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:28 schreef Yildiz het volgende:
Wat wel grappig is.
Les 1: Als Amerika zijnde vliegtuigen verkopen aan bondgenoten.
Geef ze atoombommen van jouw fabriek. Laat ze op hun vliegbasis opslaan, Volkel bijvoorbeeld. Stel nog wel voor om voor de bewaking te zorgen. Zolang ze die atoombommen hebben, en in kunnen zetten, zijn ze een goede bondgenoot.
Dan stap b:
Ze willen na verloop van tijd nieuwe vliegtuigen. Dan wordt het eenvoudig, namelijk: accepteer simpwelweg niet dat er vliegtuigen van een niet-Amerikaans merk ermee gaan vliegen.
Kassa. De 'vrije markt' heeft het nakijken.
Addendum: eigenlijk stap 1a, meer voor de bühne. Doe alsof ze een afweging kunnen maken, houd de illusie van 'keuze' voor. Nogmaals, dat is puur voor de bühne, meer niet.
Kijk.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens voor aan de muur
[ afbeelding ]
meer in B&h maar vond dit wel de mooiste van de shootquote:Op maandag 23 februari 2009 22:58 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Kijk.
Dan is de JSF toch niet meer belangrijk.
quote:Late night joke:
“A lot of individual states are having budget problems right now. California in particular is a mess. Governor Schwarzenegger can’t get fellow Republicans to vote for his compromise plan because it includes a big tax increase. And he’s already done everything he can possibly do to convince them. He told them he’ll ‘be back,’ he said, ‘Hasta la vista, baby.’ He even threatened to terminate them, several times, to no avail.” –Jimmy Kimmel
Schitterende fotoquote:Op maandag 23 februari 2009 22:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens voor aan de muur
[ afbeelding ]
quote:‘Zelfs bij de uitverkoop poogt klant af te dingen’
Door Ariejan Korteweg
DE CRISIS EN IK
De kredietcrisis verspreidt zich als een inktvlek. Veel mensen hebben er last van, iedereen op zijn eigen manier. Kledingontwerpster Xuan-Thu Nguyen merkt dat haar Parijse klanten tegenwoordig vragen of het niet goedkoper kan.
Boven de trap naar het atelier is strak een wapen uitgelicht: X-T N. Het zijn de initialen van de ontwerpster.
Verspreid in de winkel prijken de resten van haar zware strijd: een strijkplank, een paspop vol naalden, dozen met jurken, tassen met kettingen van dikke kralen. Uit een zak puilen schoenen, aan een rek hangt, verpakt in plastic, de zomercollectie haute couture.
Twee dagen geleden paradeerden daarin nog mannequins over de catwalk. Een zucht van bewondering ging door de zaal toen de jasjes werden opengeritst en een vloedgolf van gekleurde bloemen naar buiten stroomde.
Het is haar laatste coutureshow geweest, denkt Xuan-Thu Nguyen (31 jaar, zeg maar: Tho). Ze rekent voor wat zoiets kost: met zaalhuur, geluid en licht kom je op vijftien- à twintigduizend euro. De mannequins lopen dan voor weinig, het persbureau krijgt ook niet veel.
‘Dat is dus heel low budget.’
‘Haute couture gaat niet om verkoop.
Je laat een droombeeld zien, om te tonen wie je bent en wat je wilt. Het gaat louter om je creativiteit.’
Van haar vorige show verkocht ze drie jurken, voor acht- à negenduizend euro per stuk. ‘Dat is het arbeidsloon. Elke creatie is uniek en met de hand gemaakt.’
Prêt-à-porter, daar moet ze het van hebben. De prijzen liggen dan tussen de 150 en 2.000 euro. Ook daarvoor loopt de belangstelling terug.
Ze heeft wel eens het gevoel dat ze op een verkeerd moment de mode is binnengestapt. Toen ze afstudeerde van de modeacademie in Amsterdam was het 2001; de Amerikaanse klanten haakten af.
Slechter dan dit wordt het niet, dacht ze.
Het bleek toch minder te kunnen.
Een winkel beginnen in Amsterdam durfde ze uiteindelijk niet, omdat de Nederlandse clientèle haar geld niet waagt aan beginners zoals zij.
Haar ouders kwamen rond 1980 als bootvluchteling uit Vietnam naar Nederland. Ze werden eigenaar van een confectieatelier. Met hun hulp kon Tho een winkeltje in Parijs beginnen, in de Rue Ferdinand Duval, een klein straatje in de Marais. Haar zus ging mee om de zaken te regelen. Veel van het machinewerk wordt bij haar ouders in Oss gedaan.
Wie bij haute couture aan glamour denkt, wordt snel uit de droom geholpen. Tho pakt een vosje, gemaakt uit vierhonderd zijden bloemetjes. ‘Allemaal handwerk’, zegt ze. ‘Er zijn er geen twee gelijk. Alleen dan krijgt elke bloem een eigen leven.’ Als ze ’s nachts om 1 uur het werk neerlegt, vindt ze dat ze spijbelt. Vaker naait ze door tot 4 uur. De vos kostte haar zo twee weken.
‘Een enorme stress’, noemt ze haar laatste show. Niet vanwege de tijdsdruk, maar omdat de leveranciers zo lastig waren. ‘Je bent gewend na afloop af te rekenen. Nu wilde iedereen voor levering betaald krijgen. Wat betekent dat de winkel steeds geld moet aandragen.
Terwijl er in deze tijd meer uitgaat dan er binnenkomt.’
De klandizie is de laatste zes maanden gehalveerd, schat ze.
Klanten die blijven komen, vertonen nieuw gedrag: ze onderhandelen.
‘Ze pakken twee kledingstukken en vragen of het goedkoper kan. Dat heb ik niet eerder meegemaakt.
Zelfs bij de uitverkoop proberen ze af te dingen. Terwijl we al tot 60 procent gaan, in plaats van 40 procent zoals vorig jaar.’
Soms krijgen die klanten hun zin. ‘Als het heel leuk staat, of als ik zie dat ze enthousiast zijn, wil ik wel wat toegeven.’
De teruglopende klandizie betekent overigens niet dat Tho wil aanpassen. ‘Ik luister goed naar de reacties, maar laat me niet sturen.
Gooi ik er een printje in, dan verdien ik misschien meer. Maar zo wil ik niet werken.’
In de loop van dit jaar zal ze een knoop moeten doorhakken. Haar verkoopagent, die vooral de Aziatische markt voor haar bewerkt, vindt dat ze naar de buurt van het Palais Royal moet verhuizen, waar de grote merken zitten. Dan zou ze moeten huren, wat betekent dat de verkoop omhoog moet. ‘Nog meer stress, ik weet niet of ik dat wil.’
Over zichzelf maakt ze zich geen zorgen. ‘Naast m’n werk geef ik eigenlijk niets uit. Vroeger keek ik nog wel eens naar schoenen, maar dat is ook over. Ik draag alleen zelfgemaakte kleren. Of zoals nu: iets van H & M, gekocht voor 20 euro.’
‘Ik ben hier niet aan begonnen om snel geld te verdienen’, zegt Tho. ‘Dit is een uitbarsting van mijn gevoelens, ik moet het kwijt.
Ook als het geld er niet meer is, ga ik door.’
quote:De klandizie is de laatste zes maanden gehalveerd, schat ze.
Gelukkig maar, anders zou je nu wel balen hè.quote:‘Ik ben hier niet aan begonnen om snel geld te verdienen’, zegt Tho. ‘Dit is een uitbarsting van mijn gevoelens, ik moet het kwijt.
quote:Take A Darwinian Approach To A Dangerous World: Ecologist Preaches 'Natural' Security For Homeland Defense
ScienceDaily (Feb. 23, 2009) — In nature, the threat level is always at least orange: Predators and plagues are an unrelenting menace to the well-being (and successful reproduction) of every living thing.
So does your body make every gulp of air take off its shoes before entering your lungs to ensure that it's not smuggling pathogens?
Of course not, says Rafe Sagarin, an assistant research professor of marine science and conservation in Duke University's Nicholas School of the Environment, and it would be ridiculous to try. If you didn't suffocate first, the microbes would simply find another way to get in. That's what natural threats do.
Sagarin, an ecologist who's normally more concerned with the urchins and starfish in tide pools, got to thinking about these things as a Congressional science fellow less than a year after the 9/11 terrorist attacks. He saw Washington building an expensive new shell, erecting large barriers around buildings and posting guards and cameras in every doorway.
"Everything was about more guards, more guns, and more gates," he said. "I was thinking, 'If I'm an adaptive organism, how would I cope with this?' "
Pretty simply, as it turns out. "If they're checking every trunk, I'll put the bomb in the back seat."
Sagarin thinks this way because he's a biologist, not a cop. And, he says, it's a mode of thinking—informed by Charles Darwin's insights into life's struggle for survival and fecundity—that more security analysts would be wise to adopt.
At the annual meeting of the American Association for the Advancement of Science in Chicago, Sagarin has organized a 90-minute symposium on the subject, to be held Friday morning, Feb. 13.
Sagarin is also the editor of "Natural Security: A Darwinian Approach to a Dangerous World" (University of California Press, 2008), which convened a national committee of experts from related fields like biology, anthropology, and virology, as well as security, psychology, and math to think about ways that Homeland Security could act more like an immune system and less like a tough-talking Texas sheriff.
In nature, a threat is dealt with in several ways. There's collectivism, where one meerkat sounds the alarm about an approaching hawk, or camouflage, where the ptarmigan hides in plain sight. There's redundancy, like our wisdom teeth, or unpredictable behavior, like the puffer fish's sudden, spiky pop.
Under the unyielding pressure of 3.5 billion years of evolution, the variety of defenses is beyond counting. But they all have a few features in common. A top-down, build-a-wall, broadcast-your-status approach "is exactly the opposite of what organisms do," Sagarin says.
An immune system, for example, is not run by a central authority. It relies on a distributed network of autonomous agents that sense trouble on the local level and respond, adapting to the threat and signaling for backup without awaiting orders from HQ.
Sagarin's brand of "natural security" may take some getting used to. "Organisms do not try to get rid of risk in their environment," he says. "They learn to live with it."
The total elimination of risk is far more costly than the organism could bear, and probably futile, since the threats adapt. But by being responsive and adaptable and not putting every last bit of its budget into defense, an organism stands a far better chance of being able to handle an unforeseen risk in an escalating arms race, he says.
"Almost everything organisms do is, in some way, about security."
Ja erg slim om zulke eisen te gaan stellen wanneer je tegen je houdbaarheidsdatum aanzit.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:52 schreef Fastmatti het volgende:
Man moet de rekening betalen
Wat een fantastisch stukje is dit zeg. Vrouwen
Overigens snap ik best waarom Beatrice 39 en vrijgezel is![]()
quote:„Ik hoop altijd heel hard dat de man de rekening niet wil delen, maar gewoon zelf betaalt”, zegt Sophie. „Op die manier weet ik dat hij echt in mij is geïnteresseerd.”
Alsof er ooit zo een tijd is geweestquote:De tijd ’man-en-vrouw-zijn-gelijk, we delen de rekening’ is al lang voorbij.
Dit vind ik nog de mooiste. Betaalt de man gewoon is het weer niet goed, omdat hij het bonnetje meeneemt. Lijkt me trouwens vrij normaal, maar goed.quote:Esther zag hoe haar afspraak van die avond het bonnetje mee naar huis nam. „Romantisch hoor. Ik verdween als bon in zijn zakelijke beslommeringen. Nee, ik heb geen vervolgafspraak met hem gemaakt.”
Inderdaad, zodra het over kosten gaat, dan moet het romantisch afgehandeld worden, wat is dat voor bullshitquote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dit vind ik nog de mooiste. Betaalt de man gewoon is het weer niet goed, omdat hij het bonnetje meeneemt. Lijkt me trouwens vrij normaal, maar goed.
Sowieso, Nederlandse vrouwen en romantisch in één zinquote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Inderdaad, zodra het over kosten gaat, dan moet het romantisch afgehandeld worden, wat is dat voor bullshit
Nee, jij.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:38 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Vieze kerel.
eten en lustobject zijn, meer is er niet.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Sowieso, Nederlandse vrouwen en romantisch in één zin
Eten koken kunnen ze ook al niet en een lustobject en 'zware' botten gaan ook al niet samenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:10 schreef Aoristus het volgende:
[..]
eten en lustobject zijn, meer is er niet.
Zijn er mensen die X-chromosomen graaien?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:20 schreef Monolith het volgende:
Zeg EG, moet jij geen topic openen over die schandalige graaiers met twee X chromosomen?
Misschien moet ze daarvoor even op haar rekeningsaldo kijken.quote:Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer, aldus psychotherapeute Ilana Reiss-Schimmel: „Het gaat om de vraag: wat ben ik waard?”
Of achter de ramen gaan staan.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:40 schreef Picchia het volgende:
[..]
Misschien moet ze daarvoor even op haar rekeningsaldo kijken.
En dan kan ze maar beter die salade hebben besteld voor haar gewichtsideaalquote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:40 schreef Picchia het volgende:
[..]
Misschien moet ze daarvoor even op haar rekeningsaldo kijken.
Ja, die hebben het Syndroom van Klinefelterquote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zijn er mensen die X-chromosomen graaien?
quote:Vragen van de leden Agema en Wilders (beiden PVV) aan de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport over het knotsgekke bericht dat de rookpolitie tijdens carnaval verkleed gaat controleren. (Ingezonden 19 februari 2009).
2
Hoe gaan deze controleurs verkleed?
Als peukje?
Mind you, dit zijn de gedachten die bij de Nederlander speeltquote:
De Nederlander?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Mind you, dit zijn de gedachten die bij de Nederlander speelt
De Nederlander ja, dat is laatst uitgeplozen door de krant. Hbo'ers die massaal op Wilbers stemmen enzo.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
De Nederlander?
Rita zal je dankbaar zijn..
maar serieus, dit kost belastinggeld.
Dat is verzwegen. Recht heeft het graag niet over de hobby's die ze hebben.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:34 schreef Aoristus het volgende:
[..]
De Nederlander ja, dat is laatst uitgeplozen door de krant. Hbo'ers die massaal op Wilbers stemmen enzo.
Is er een nieuwe kampioen kamervragen stellen, of is dat een verzwegen onderwerp geworden?
Het zou best kunnen dat een ambtenaar een maand bezig is met het beantwoorden van zo'n vraag, maar ik denk het niet. Volgens mij is een telefoontje en een zinnetje in de publicatie van de antwoorden toevoegen genoeg.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
De Nederlander?
Rita zal je dankbaar zijn..
maar serieus, dit kost belastinggeld.
Dat volk valt me ook wat teveel in herhaling.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:31 schreef Autodidact het volgende:
Vandaag in Pauw & Witteman
* Hans Teeuwen en Gregorius Nekschot
Ben benieuwd of 'ie zijn gezicht laat zien. Baard en bril zeker...
Het is steeds hetzelfde riedeltje. Dat vermoeid een beetje. Heeft er niets mee te maken of ze ergens wel of niet wat van vindenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:34 schreef Autodidact het volgende:
Ja, verschrikkelijk vervelend hè. Mensen die wel ergens iets van vinden.
Vermoeiend, ja.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:34 schreef Autodidact het volgende:
Weinig zo deerniswekkend als een mening. Beter snijdt men het weg voordat het 's mans complete denkwereld gaat beheersen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:34 schreef Autodidact het volgende:
Dat zou een geweldig EchtGaafTopic zijn. Alle meningen verbieden!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:34 schreef Autodidact het volgende:
Hoe moet je nu weten welk type vrouw je aan de haak hebt. Het geemancipeerde type of het type prinses op de erwt...?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dit vind ik nog de mooiste. Betaalt de man gewoon is het weer niet goed, omdat hij het bonnetje meeneemt. Lijkt me trouwens vrij normaal, maar goed.
Nee, du_ke, jij hebt hier nog nooit ergens een mening over geformuleerd, geen enkel bezwaar tegen iets gehad. Als iemand iets wil dat tegen de bestaande situatie ingaat, is het voor du_ke aanleiding om het te bestrijden. Het is allemaal wel prima voor de oerconservatief. Je moet er toch niet aan denken dat als iemand van zijn bed gelicht wordt omdat hij tekeningetjes maakt, hij daar tegen wil protesteren!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is steeds hetzelfde riedeltje. Dat vermoeid een beetje. Heeft er niets mee te maken of ze ergens wel of niet wat van vinden.
Winston Churchill.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, du_ke, jij hebt hier nog nooit ergens een mening over geformuleerd, geen enkel bezwaar tegen iets gehad. Als iemand iets wil dat tegen de bestaande situatie ingaat, is het voor du_ke aanleiding om het te bestrijden. Het is allemaal wel prima voor de oerconservatief. Je moet er toch niet aan denken dat als iemand van zijn bed gelicht wordt omdat hij tekeningetjes maakt, hij daar tegen wil protesteren!
Gelukkig zijn er mensen die er anders over denken.
Zo begint Johan Derksen z'n columns altijd.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
1973, vader van de dominee was de producent.
De oudste auto die ik zie rijden op dat plaatje is een Renault Express.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:03 schreef Wheelgunner het volgende:
Een land waar ze nog met Fiorinos uit de jaren '80 rijden?
Doe geen moeite, ik heb er meer bezocht dan jij.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, je weet niet veel van andere landen.
Alleen zegt dat niets over kennis.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:07 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Doe geen moeite, ik heb er meer bezocht dan jij.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De oudste auto die ik zie rijden op dat plaatje is een Renault Express.
En zegt Algerije niks over andere landen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen zegt dat niets over kennis.
Wat een vreselijke functie.quote:
Nu vormt zich een erehaag van duizend Bora's.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En zegt Algerije niks over andere landen.
Fail.
Dom gelul en dat weet je zelf ook welquote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, du_ke, jij hebt hier nog nooit ergens een mening over geformuleerd, geen enkel bezwaar tegen iets gehad. Als iemand iets wil dat tegen de bestaande situatie ingaat, is het voor du_ke aanleiding om het te bestrijden. Het is allemaal wel prima voor de oerconservatief. Je moet er toch niet aan denken dat als iemand van zijn bed gelicht wordt omdat hij tekeningetjes maakt, hij daar tegen wil protesteren!
Je bent de grootste verdediger, door het hele politieke spectrum heen, van wat de overheid doet, die op POL zit.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dom gelul en dat weet je zelf ook wel. Dat ik niet mee wil gaan met bepaalde lieden wil niet zeggen dat ik geen mening heb. Dat mijn meningen over het algemeen vrij genuanceerd zijn wil niet zeggen dat ik geen mening heb. Het idee alleen al van je dat ik koste wat kost de huidige situatie zou willen behouden laat al zien dat je een erg slechte lezer en interpreteur bent
.
Ook dat valt reuze mee.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je bent de grootste verdediger, door het hele politieke spectrum heen, van wat de overheid doet, die op POL zit.
Dat ben ik volgens mij.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je bent de grootste verdediger, door het hele politieke spectrum heen, van wat de overheid doet, die op POL zit.
Dan moet je nog 3 jaar?quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:37 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En mijn conclusie na 3 jaar is dat het tof is.
Nee joh, heb nu bijna mijn Bachelor en dan nog een jaartje Master.quote:
Hier op Fok! laat je weten dat je je behoefte doet op wetenschap???quote:Op woensdag 25 februari 2009 01:22 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nee joh, heb nu bijna mijn Bachelor en dan nog een jaartje Master.
En wetenschappelijk doe ik wel op de uni, niet op fok
Ik snap hem trouwens niet?quote:Op woensdag 25 februari 2009 01:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hier op Fok! laat je weten dat je je behoefte doet op wetenschap???
Toch wel, maar je oogkleppen laten je de nuance niet zien. Dat ik tegen een systeem zonder overheid ben wil zeker niet zeggen dat ik voor een systeem ben waar de overheid het op alle vlakken voor het zeggen heeft.quote:
Walgerije wel.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En zegt Algerije niks over andere landen.
Fail.
veertig dagen?quote:
Er is een groot verschil tussen nuance en alles goed praten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 08:19 schreef du_ke het volgende:
Toch wel, maar je oogkleppen laten je de nuance niet zien. Dat ik tegen een systeem zonder overheid ben wil zeker niet zeggen dat ik voor een systeem ben waar de overheid het op alle vlakken voor het zeggen heeft.
Hier noemen we dat ophangfeest.quote:Op woensdag 25 februari 2009 09:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Vasten bitch! en daarna suikerfeest!
Nuance en overschilligheid schijnt ook wel eens verward te worden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 09:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen nuance en alles goed praten.
Als oplossing voor een slangebeet dienen ze je nog meer slangengif toe....quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:18 schreef Boze_Appel het volgende:
D'r kan nog meer bij![]()
787 miljard dollar is natuurlijk lang niet genoeg!
(Over niet al te lang) een permanent slangengifinfuus.quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als oplossing voor een slangebeet dienen ze je nog meer slangengif toe....
Waarom wordt er zo'n drukte over gemaakt? Sinds wanneer is het zo kwalijk om folders te verspreiden met je eigen bekrompen ideeën erin, dat het aanleiding is voor bedreigingen?quote:Doodsbedreiging voor creationist
Hij ontving naar eigen zeggen tientallen grievende e-mails. In enkele daarvan wordt hij met de dood bedreigd. 'Dood aan Kees', zo luidde het in één van de berichten die hij kreeg. De man ontving ook onvriendelijke telefoons.
Nog geneukt?quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Gelukkig is dat stomme feest ook weer voorbij.
Je hebt je verjaardag weer gevierd?quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Gelukkig is dat stomme feest ook weer voorbij.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:51 schreef Boze_Appel het volgende:
'Vliegtuig neergestort bij Schiphol'
Uitgegeven: 25 februari 2009 10:48
Laatst gewijzigd: 25 februari 2009 10:48
AMSTERDAM - Bij luchthaven Schiphol is een vliegtuig neergestort.
Meer informatie ontbreekt.
quote:Bizar verkeersongeluk in Nijmegen
AMSTERDAM – Het verkeer in Nijmegen is woensdagochtend ernstig ontregeld door een bizar verkeersongeluk. Rond zes uur ’s ochtends reed een automobilist vanaf het Keizer Karelplein richting de Kronenburgersingel.
Daar sprong een voetganger bij hem op de motorkap, die met een bierflesje de voorruit in wilde slaan.
Op hetzelfde moment werd de automobilist van achteren aangereden door een andere auto, meldt dagblad de Gelderlander.
De beschonken bestuurder van deze auto bleek familie te zijn van de man die op de motorkap sprong. De drie raakten allen gewond en werden naar het ziekenhuis gebracht.
http://www.volkskrant.nl/(...)gestort_bij_Schipholquote:Henk Westbroek heeft de rampvlucht van Turkish Airlines gemist die woensdagochtend bij Schiphol neerstortte. Dat meldde hij vanaf het vliegveld in Istanbul.
Westbroek houdt niet van vroeg opstaan en betaalde 70 euro extra om ‘s middags te kunnen vliegen.
Kut, daar heb ik heel wat flappen voor neergelegd.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:24 schreef Autodidact het volgende:
Ik lees zojuist dat het waaschijnlijk een mislukte moordaanslag is geweest.
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)gestort_bij_Schiphol
en weer ¤4000 door de pleequote:
Lord Ahmed achter de traliesquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
je verzint het niet
Irak-aanval vanwege Annunaki/Aliens?!
quote:
Natuurlijk.quote:De man die er persoonlijk voor zorgde dat Geert Wilders de toegang tot Engeland werd ontzegd [..]
Een politicus heeft toch wel een macht wie het land geweigerd wordt. Net zoals een politicus bepaald wie wel of niet het land uit moet. Goed het wordt daarna getoetst door een rechter, maar die politicus tieft ze eruit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:00 schreef Yildiz het volgende:
Natuurlijk.
Net zoals Hirsch Ballin er persoonlijk voor zorgde daar boer Tjedde een snelheidsovertredding kreeg, omdat hij te hard reed over een landweggetje.
Een wetgevende macht is nog steeds anders dan een uitvoerende macht, of de trias politica moet volledig dood zijn in GB, maar daar ben ik me nog niet van bewust.
Als het goed is niet. Als ik de soortgelijke EU-wetgeving bekijk, hebben politici alleen invloed om iemand er juist af te halen. Iemand weigeren gebeurt door ambtenaren, niet door politici.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een politicus heeft toch wel een macht wie het land geweigerd wordt.
Ook daar wordt het eerst getoetst door de rechterlijke macht voordat het uitgevoerd wordt.quote:Net zoals een politicus bepaald wie wel of niet het land uit moet. Goed het wordt daarna getoetst door een rechter, maar die politicus tieft ze eruit.
Kloptquote:Op woensdag 25 februari 2009 09:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen nuance en alles goed praten.
Goed planquote:Op woensdag 25 februari 2009 08:43 schreef Reya het volgende:
Veertig dagen trappistenbier.
Chemtrailcrashes?quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:34 schreef One_of_the_few het volgende:
al een BNW topic ver het vliegtuig ongeluk?
En op homo's kankeren, niet te vergeten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:37 schreef Aoristus het volgende:
het vervelende van zo'n ramp is dat mensen er wekenlang over napraten, terwijl je net als met het andere nieuws de gebeurtenis voor kennis kan aannemen en dan verder gaan met je leven.
Ja, ik weet nog dat toen de buurman in paniek ons huis kwam binnenrennen dat we het nieuws moesten aanzetten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:37 schreef Aoristus het volgende:
het vervelende van zo'n ramp is dat mensen er wekenlang over napraten, terwijl je net als met het andere nieuws de gebeurtenis voor kennis kan aannemen en dan verder gaan met je leven. Ik weet nog wel hoe dat ging met de Bijlmerramp, dat was maandenlang mediavoer.
En moslimsquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:40 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
En op homo's kankeren, niet te vergeten.
Ik kan me meestal niet inhouden en dan ga ik nogal grof tekeer, en dat zijn me een paar tere zieltjes daar. Van de 30 ofzo notes die ik heb, heb ik er volgens mij 25 in BNW en TRU verzameld.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Chemtrailcrashes?
BNW; ik kijk er welleens, maar na 1 regel van het eerste de beste topic ben ik weer weg.
Je hebt geld uitgegeven om te kijken wat mods over je schrijven. WHY???!?!!quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:57 schreef Wheelgunner het volgende:
Van de 30 ofzo notes die ik heb, heb ik er volgens mij 25 in BNW en TRU verzameld.
Nee joh, dat is een gokje van mij. Maar ik kan wel zien hoeveel notes ik heb.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je hebt geld uitgegeven om te kijken wat mods over je schrijven. WHY???!?!!
Als je dom genoeg bent om geld uit te geven aan carnaval...quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:07 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nee joh, dat is een gokje van mij.
Mooi toch, even geen geneuzel over de 'crisis'quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:37 schreef Aoristus het volgende:
het vervelende van zo'n ramp is dat mensen er wekenlang over napraten, terwijl je net als met het andere nieuws de gebeurtenis voor kennis kan aannemen en dan verder gaan met je leven. Ik weet nog wel hoe dat ging met de Bijlmerramp, dat was maandenlang mediavoer.
Zoals iedereen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:07 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nee joh, dat is een gokje van mij. Maar ik kan wel zien hoeveel notes ik heb.
Schade is een dikke 200 euro dit jaar, en dan ben ik maar 3 van de 5 dagen gegaanquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:09 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Als je dom genoeg bent om geld uit te geven aan carnaval...
quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:13 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Schade is een dikke 200 euro dit jaar, en dan ben ik maar 3 van de 5 dagen gegaan
200 euro per avond mag ik hopen?quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:13 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Schade is een dikke 200 euro dit jaar, en dan ben ik maar 3 van de 5 dagen gegaan
Gelukkig niet zeg. Biertjes kosten hier trouwens maar 1.70, lang leve de provincie.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
200 euro per avond mag ik hopen?
Dat doet elke gezonde burgerquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:40 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
En op homo's kankeren, niet te vergeten.
De Heere geeft en de Heere neemt. Ik zie het wel op aircrash investigationsquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, ik weet nog dat toen de buurman in paniek ons huis kwam binnenrennen dat we het nieuws moesten aanzetten.![]()
Maarja, er is denk ik wel nogal een verschil of een vliegtuig een flat invliegt of een in een weilandje landt en waar bijna iedereen, op 9 (?) na het kunnen navertellen. Dat is niet meer dan een busongeluk of een flinke kop-staart.
Je had gelijk, Harry. Ik was de hele dag al aan het consumeren, maar deze maaltijd overtrof toch wel alles.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:12 schreef Aoristus het volgende:
consumeer iets, Sammie, je voelt je daarna vast beter
Je bent een deugdelijke Nederlanderquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:43 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Je had gelijk, Harry. Ik was de hele dag al aan het consumeren, maar deze maaltijd overtrof toch wel alles.
Zo lang is dat toch ook niet geleden?quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:38 schreef Bluesdude het volgende:
the return of kaalhei
zo lang geleden dat hij zijn pijlen gooide dat de helft van de slowchatters hem niet kent?
Wat later won ze ook het huwelijk van een bekende advocaat.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:50 schreef Sam_Spade het volgende:
''De toen 24-jarige studente die in 2003 afstudeerde in Utrecht, won onder meer een Jaguar, een scooter en een bedrag van 25.000 euro.''
[ afbeelding ]
Dit citaat stamt ook uit dat bericht, maar ik weigerde om een bijdrage aan het showbizfirum te leveren.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat later won ze ook het huwelijk van een bekende advocaat.
Bullshit.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Met een fles champange in het zwembad liggen trekt me toch iets meer dan tussen een stel hossende boeren staan.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:40 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg. Biertjes kosten hier trouwens maar 1.70, lang leve de provincie.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:00 schreef Sam_Spade het volgende:
Helaas doe je het geen van beide, met je huidige salaris.
Dan had je maar een degelijke studie moeten kiezen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Met een fles champange in het zwembad liggen trekt me toch iets meer dan tussen een stel hossende boeren staan.
Ben je al bij KLB langsgeweest? Fred Phelps z'n God Hates Fags over Nederland.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:17 schreef Aoristus het volgende:
Het is duidelijk, hier zitten de hoogvliegers
Als Nautilus z'n Nederlands niet beheerst, dan zeg je: "Hij heeft een aparte stijl". Als Sam_Spade z'n Nederlands niet beheerst, dan zeg je: "Hij is niet naar school geweest".quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:29 schreef Sam_Spade het volgende:
Lomperiken.
"ik heb hoofdpijn"quote:
quote:De boeken van Oek de Jong hebben vrijwel dezelfde thematiek als die van Van der Heijden, maar De Jong is qua schrijfstijl beter. Safran Foer heeft al helemaal alles bij elkaar geplunderd.
Ik geloof echt, dat Multatuli ''jufvrouw'' schreef.quote:
3 jaar ofzo ?quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo lang is dat toch ook niet geleden?
Ga je nu ook Zeitgeist kijken?quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:45 schreef One_of_the_few het volgende:
heb me laten verlijden tot een reactie in BNW.
nee.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ga je nu ook Zeitgeist kijken?
Erasmo is nu juist een van de weinige koele denkers daar. Je miskent hem.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:52 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nee.
heb proberen uit te leggen dat als iets in de praktijk gebeurt is het ook echt gebeurt is en dat wiskundig bewijs een beschrijving is van de waarneming en niet ene bevestiging dat de waarneming echt heeft plaatsgevonden. Dat is omtrent 9/11 wel duidelijk, dat het heeft plaatsgevonden.
er zijn echt mensen die denken dat je kan bewijzen dat een waarneming natuurkundig niet kan. Dat gebouw stortte niet in, kijk maar naar mijn formule
Afgezien van de stompzinnige redenering: waarom schrijft iemand ''mensch''? Waarom? Mensch, ene...kneuzentaal is 't.quote:Mensen die in Evolutie geloven beweren dat de Mensch al een miljoen jaar bestaat. Waarom is er na de mens dan niet een nieuwe soort geëvolueerd? Hoe kan het dat de mens de top is? Volgens de Evolutietheorie zou de Evolutie altijd doorgaan.
"De boeken van Rushdie vind ik toch geen zak aan. Zijn roep op een eigen leven...laat hem maar zijn mond houden. Ik word het moe. Elke keer dezelfde oproep!"quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dom gelul en dat weet je zelf ook wel. Dat ik niet mee wil gaan met bepaalde lieden wil niet zeggen dat ik geen mening heb. Dat mijn meningen over het algemeen vrij genuanceerd zijn wil niet zeggen dat ik geen mening heb. Het idee alleen al van je dat ik koste wat kost de huidige situatie zou willen behouden laat al zien dat je een erg slechte lezer en interpreteur bent
.
Maar goed dat maakt allemaal niet uit. Ik vind de tekeningetjes van Nekschot gewoon erg lelijk en smakeloos en Hans Teeuwen heeft z'n beste jaren ook al weer een tijdje achter zich liggen. Daarom heb ik er weinig trek in, beetje het idee wat ik ook bij een Prem, Jan Mulder of Freek de Jonge heb. Of moet eenieder maar elke keer jubelen als ze weer in beeld komen?
Dat jij op die types geilt hoeft toch niet te betekenen dat ik er veel aan moet vinden?quote:Op donderdag 26 februari 2009 07:09 schreef Autodidact het volgende:
[..]
"De boeken van Rushdie vind ik toch geen zak aan. Zijn roep op een eigen leven...laat hem maar zijn mond houden. Ik word het moe. Elke keer dezelfde oproep!"
Wat ben je toch ook een ongelooflijke ei.
Nee, leer lezen.quote:Dat jij op die types geilt hoeft toch niet te betekenen dat ik er veel aan moet vinden?
Nee, dat lijkt mij niet nee. Waar vroeg ik daar om? Waar zeg ik dat ik gecharmeerd ben van zijn werk? Het schijnt moeilijk te begrijpen te zijn zie ik...het enige waar ik mij over verbaas, is dat iemand er moe van kan worden, de andere kant op kan kijken, als mensen hun leven en veiligheid niet zeker zijn omdat tekeningen of films gemaakt worden en boeken of columns geschreven worden, en daar hun onvrede over uiten. Vervolgens wordt het hun kwalijk genomen drammers te zijn....quote:Op donderdag 26 februari 2009 08:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Natuurlijk moet iedereen vrij zijn overal een mening over te hebben en die mag van mij zo schokkend zijn als maar mogelijk is. Maar moet ik het met al die meningen eens zijn? Of moet ik het eens zijn met hoe ze het brengen?
Lijkt me niet toch.
Het zijn dan ook drammers. Voor hen is het een extra stukje reclame voor hetgeen ze publiceren, ze mogen op TV hun tekeningen laten zien, hun boeken promoten etcetera. Op een gegeven moment heb je het wel gezien en is het een logische reactie om de andere kant op te kijken. Neem nu Wilders bijvoorbeeld, die erg leuk toneel weet te spelen door een van te voren opgegeven verbod te negeren (UK), komt hij weer in de media met het standaard riedeltje (zwarte pagina voor v. v meningsuiting/islamisering/dhimmi). Het is niet verwonderlijk dat bepaalde mensen dan gaan weg zappen en het hen geen reet meer kan schelen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:13 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, leer lezen.
[..]
Nee, dat lijkt mij niet nee. Waar vroeg ik daar om? Waar zeg ik dat ik gecharmeerd ben van zijn werk? Het schijnt moeilijk te begrijpen te zijn zie ik...het enige waar ik mij over verbaas, is dat iemand er moe van kan worden, de andere kant op kan kijken, als mensen hun leven en veiligheid niet zeker zijn omdat tekeningen of films gemaakt worden en boeken of columns geschreven worden, en daar hun onvrede over uiten. Vervolgens wordt het hun kwalijk genomen drammers te zijn....
Zulke apathie en onverschilligheid is letterlijk levensgevaarlijk. Vandaar de felle reactie.
En terecht.quote:
Dat is niet logisch, dat is het gevolg van de keuze om politiek onverschillig te zijn.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op een gegeven moment heb je het wel gezien en is het een logische reactie om de andere kant op te kijken.
Kom nou toch. Bij Guantanamo is er ook jarenlang hetzelfde geluid te horen geweest; de mensenrechten worden geschonden, men moet zich internationale standaarden houden, er moeten artsen komen. Dat is drammen, maar dat drammen is volkomen terecht.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:31 schreef Reya het volgende:
Bovendien is het nou bepaald niet een nieuw, revolutianair geluid wat ze laten horen; dat is ook het trieste van al die zogenaamde vrijdenkers; uiteindelijk praten ze elkaar allemaal na. Zoals Mutant al zegt, dan is het niet bevreemdend dat het publiek het op een gegeven moment wel heeft gezien.
Dan zouden we nu nog naakt in grotten rondlopen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:52 schreef Autodidact het volgende:
Ik ben toch blij dat het publiek het niet 'op een gegeven moment heeft gezien'.
Wanneer is drammen 'terecht'? Lambiekje wordt ook grotendeels genegeerd met zijn theorieen over AIDS, is dat ook onverschilligheid?quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:52 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Kom nou toch. Bij Guantanamo is er ook jarenlang hetzelfde geluid te horen geweest; de mensenrechten worden geschonden, men moet zich internationale standaarden houden, er moeten artsen komen. Dat is drammen, maar dat drammen is volkomen terecht.
Dat is een politieke visie. Het op een gegeven moment gezien hebben betekend niet dat je de problematiek vergeet of niet wil begrijpen. Het heeft te maken met het constante in de picture zijn betreffende 1 visie, met een daaraan gekoppelde problematiek waarvoor geen oplossing te vinden is - alleen daarom al loopt de vergelijking met GB mank. Ik gaf een Wilders als voorbeeld, wat je compleet negeerde in je vorige post. Zijn actie noem ik een sterk staaltje misbruik van omstandigheden, ook wel onterecht drammen genoemd, om maar die term te blijven gebruiken. Hetzelfde geldt voor GN, die met een boerka op TV komt verschijnen, dan weet ik al meteen waar het hem om te doen is. Heel leuk dat jij je inzet voor het ideaal van de vrijheid van meningsuiting, heel leuk dat jij het consequent doet, maar dat maakt het drammen van de personen die hun politieke visie willen laten zien (d.m.v. het "kapen" van de vrijheid van meningsuiting, zichzelf als een personificatie van de vrijheid van meningsuiting zien - hoe triest eigenlijk - om een politiek doel te bereiken) niet minder. Doorgaans staat de vrijheid van meningsuiting namelijk helemaal niet ter discussie, het is slechts een middel om een politiek doel te bereiken (hun goed recht ook, daar niet van), maar dat continu aanhoren van dat politieke doel is geen verplichting om de waarde van de vrijheid van meningsuiting in te kunnen schatten.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:52 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Kom nou toch. Bij Guantanamo is er ook jarenlang hetzelfde geluid te horen geweest; de mensenrechten worden geschonden, men moet zich internationale standaarden houden, er moeten artsen komen. Dat is drammen, maar dat drammen is volkomen terecht.
Ik ben toch blij dat het publiek het niet 'op een gegeven moment heeft gezien'. Politiek draait niet om wat 'een nieuw geluid' is, maar om wat er veranderd moet worden.
In dit geval, de onverschilligheid ten opzichte van de keuze van het OM om een tekenaar van zijn bed te lichten.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:51 schreef Reya het volgende:
Onverschillig ten opzichte van wat? Van hun mening? Van hun veiligheid?
Als hij gelijk zou hebben wel. Wil je zeggen dat ze ongelijk hebben verantwoordigd te zijn over de methodes van het OM?quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Wanneer is drammen 'terecht'? Lambiekje wordt ook grotendeels genegeerd met zijn theorieen over AIDS, is dat ook onverschilligheid?
Daar is destijds genoeg publiciteit over geweest, en een flink aantal mensen heeft zich ertegen uitgesproken. Dat is nou niet echt onverschilligheid; evenmin verplicht het mensen zich tot in de lengte der dagen er druk om te maken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:09 schreef Autodidact het volgende:
[..]
In dit geval, de onverschilligheid ten opzichte van de keuze van het OM om een tekenaar van zijn bed te lichten.
Dat valt niet objectief vast te stellen. Persoonlijk vind ik het optreden van het OM op zijn minst twijfelachtig, maar zolang het bij dat incident blijft, lijkt het me evengoed niet een zaak van wereldbelang.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:10 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als hij gelijk zou hebben wel. Wil je zeggen dat ze ongelijk hebben verantwoordigd te zijn over de methodes van het OM?
Probeer jij thuis maar eerst weer eens de baas te worden.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Is het nog wel een beetje gezellig hier?
Pas maar op, anders laat ik EG los.
Ik schijt met de deur open.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Probeer jij thuis maar eerst weer eens de baas te worden.
Dat is zo op te lossen, door de methodes van het OM te veranderen, daar de minister verantwoording voor af te laten leggen. De vergelijking gaat best ver op eigenlijk.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een politieke visie. Het op een gegeven moment gezien hebben betekend niet dat je de problematiek vergeet of niet wil begrijpen. Het heeft te maken met het constante in de picture zijn betreffende 1 visie, met een daaraan gekoppelde problematiek waarvoor geen oplossing te vinden is - alleen daarom al loopt de vergelijking met GB mank.
Ik denk dat hij gewoon nog een beetje gevoel voor ironie heeft.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor GN, die met een boerka op TV komt verschijnen, dan weet ik al meteen waar het hem om te doen is.
En het maakt het niet minder terecht dat zij drammen op wat gewoon misbruik van overheidsmacht is.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heel leuk dat jij je inzet voor het ideaal van de vrijheid van meningsuiting, heel leuk dat jij het consequent doet, maar dat maakt het drammen van de personen die hun politieke visie willen laten zien (d.m.v. het "kapen" van de vrijheid van meningsuiting, zichzelf als een personificatie van de vrijheid van meningsuiting zien - hoe triest eigenlijk - om een politiek doel te bereiken) niet minder.
Dat politieke doel is helemaal niet ter sprake gekomen in dit gesprek. Volgens mij heeft GN nog nooit een politiek doel geformuleerd, wel?quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Doorgaans staat de vrijheid van meningsuiting namelijk helemaal niet ter discussie, het is slechts een middel om een politiek doel te bereiken (hun goed recht ook, daar niet van), maar dat continu aanhoren van dat politieke doel is geen verplichting om de waarde van de vrijheid van meningsuiting in te kunnen schatten.
Niemand is iets verplicht natuurlijk.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Daar is destijds genoeg publiciteit over geweest, en een flink aantal mensen heeft zich ertegen uitgesproken. Dat is nou niet echt onverschilligheid; evenmin verplicht het mensen zich tot in de lengte der dagen er druk om te maken.
Zoiets heeft natuurlijk een intimiderend effect op mensen die zich nu misschien wel twee keer bedenken voor ze iets publiceren. Zo'n inval kan bij een incident blijven, maar de gevolgen niet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat valt niet objectief vast te stellen. Persoonlijk vind ik het optreden van het OM op zijn minst twijfelachtig, maar zolang het bij dat incident blijft, lijkt het me evengoed niet een zaak van wereldbelang.
Guantanamo was blijvend onrecht; dag in, dag uit werd een groep gevangenen een aantal basale rechten ontzegd. Bovendien hing Guantanamo samen met schimmige ontvoerings- en martelingspraktijken; Nekschot is daarentegen eenmalig - op twijfelkachtige gronden - opgepakt, maar ik heb niet vernomen dat hij ontvoerd danwel gemarteld is, en evengoed heeft hij op dit moment weer alle vrijheid, zowel van beweging als van meningsuiting. Dat lijkt me toch wel een verschil in magnitude en ernst.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:20 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Niemand is iets verplicht natuurlijk.
Ik ben blij dat dat bij Guantanamo in ieder geval anders is gegaan.
Daar zijn de discussies al een jaar geleden over gevoerd, dus daar ligt de onverschilligheid totaal niet. Bovendien is het een incident geweest, van een stelselmatige methode is dus geen sprake. Itt GB.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:17 schreef Autodidact het volgende:
Dat is zo op te lossen, door de methodes van het OM te veranderen, daar de minister verantwoording voor af te laten leggen. De vergelijking gaat best ver op eigenlijk.
Ik denk het niet.quote:Ik denk dat hij gewoon nog een beetje gevoel voor ironie heeft.
Maar dat maakt het nog steeds drammen. En dat gedram kan er toe leiden dat mensen het nu wel weer weten, helemaal als er al over gesproken is, zelfs in de kamer volgens mij.quote:En het maakt het niet minder terecht dat zij drammen op wat gewoon misbruik van overheidsmacht is.
Het politieke doel van Wilders bijvoorbeeld? Dat GN geen politiek doel heeft geformuleerd wil overigens niet zeggen dat hij er geen heeft. Zijn tekeningen stralen wat mij betreft geen humor uit, maar een mindset van de tekenaar zelf waarin hij zijn walgelijke fantasieën en oordelen over negers, joden en moslims uit. Ik twijfel dan ook zeer aan de persoon en vertrouw hem voor geen meter.quote:Dat politieke doel is helemaal niet ter sprake gekomen in dit gesprek. Volgens mij heeft GN nog nooit een politiek doel geformuleerd, wel?
Een discussie is gevoerd. En wat waren de acties?quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar zijn de discussies al een jaar geleden over gevoerd, dus daar ligt de onverschilligheid totaal niet.
Er is helemaal niks mis met drammen als er sprake is van misbruik van overheidsmacht. Er zijn ook genoeg debatten geweest over Irak...soms heeft iets wat langer aandacht nodig. Dat is politiek nou eenmaal.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat maakt het nog steeds drammen. En dat gedram kan er toe leiden dat mensen het nu wel weer weten, helemaal als er al over gesproken is, zelfs in de kamer volgens mij.
Je hebt het over 'het continu aanhoren van een politiek doel'. Daar is hiervan gewoon geen sprake. Die cartoons zijn niet eens in de uitzending gekomen, dus waar heb je het over?quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat GN geen politiek doel heeft geformuleerd wil overigens niet zeggen dat hij er geen heeft. Zijn tekeningen stralen wat mij betreft geen humor uit, maar een mindset van de tekenaar zelf waarin hij zijn walgelijke fantasieën en oordelen over negers, joden en moslims uit. Ik betwijfel zeer zijn doel.
Gelukkig is het ergste wat hij kan doen en doet een tekening maken. Dat is wat anders dan een intimidatiecampagne, razzia's en doodsbedreigingen. Een en ander in zijn context plaatsen is hier wel gepast.quote:Ik twijfel dan ook zeer aan de persoon en vertrouw hem voor geen meter.
De aandacht die aan Nekschot is besteed verschilt dan ook in magniitude. Dat is ook niet erg, maar dat wil niet zeggen dat er geen aandacht aan moet worden besteed - is een interview afleggen in P&W nou zo'n overdreven middel? Zolang er geen veranderingsacties zijn vastgesteld is het intimiderende effect blijvend.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Guantanamo was blijvend onrecht; dag in, dag uit werd een groep gevangenen een aantal basale rechten ontzegd. Bovendien hing Guantanamo samen met schimmige ontvoerings- en martelingspraktijken; Nekschot is daarentegen eenmalig - op twijfelkachtige gronden - opgepakt, maar ik heb niet vernomen dat hij ontvoerd danwel gemarteld is, en evengoed heeft hij op dit moment weer alle vrijheid, zowel van beweging als van meningsuiting. Dat lijkt me toch wel een verschil in magnitude en ernst.
Vraag het haar zelf, als je zo flink bent die bijnaam te bezigen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:54 schreef Aoristus het volgende:
zeg, Sammie, heeft die Turkse troel eigenlijk nog iets met de vliegramp te maken
Nee, ik lag toen al te slapen.quote:en heb je zelf iets gezien vanaf Schiphol?
Dat was niet de vraag, er blijkt aan de hand van die gevoerde discussies geen sprake te zijn geweest van onverschilligheid. Zolang het beperkt is tot een incident en er geen sprake is van een overheidsbeleid die dergelijke wantoestanden promoot, is er wat mij betreft genoeg aandacht naar uit gegaan.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:36 schreef Autodidact het volgende:
Een discussie is gevoerd. En wat waren de acties?
Wat mij betreft is dat eenzelfde zaak die mijn aandacht heeft verloren, heeft niets met onverschilligheid te maken, wel met dat ik nu inmiddels het politieke circus m.b.t dit onderwerp zat ben. De geloofwaardigheid is 0.0.quote:Er is helemaal niks mis met drammen als er sprake is van misbruik van overheidsmacht. Er zijn ook genoeg debatten geweest over Irak...soms heeft iets wat langer aandacht nodig. Dat is politiek nou eenmaal.
Over Wilders, die je stelselmatig negeert in mijn post. Bovendien zijn z'n cartoons weldegelijk in de uitzending gekomen.quote:Je hebt het over 'het continu aanhoren van een politiek doel'. Daar is hiervan gewoon geen sprake. Die cartoons zijn niet eens in de uitzending gekomen, dus waar heb je het over?
Dat is pas onverschillig.quote:Gelukkig is het ergste wat hij kan doen en doet een tekening maken. Dat is wat anders dan een intimidatiecampagne, razzia's en doodsbedreigingen. Een en ander in zijn context plaatsen is hier wel gepast.
En met de laptop aan.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik schijt met de deur open.
ik krijg hier geen positieve gedachten bijquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:49 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Vraag het haar zelf, als je zo flink bent die bijnaam te bezigen.
[..]
Nee, ik lag toen al te slapen.
Zonder overheid.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan zouden we nu nog naakt in grotten rondlopen.
Volledige vrijheid van meningsuiting, dat wel. Althans, juridisch gezien.quote:
Je vroeg helemaal niksquote:
Zolang misbruik van overheidsmacht niet wordt aangepast is er niet genoeg aandacht aan besteed. Dat kan natuurlijk wel zo zijn, als jij er eigenlijk helemaal niet zo'n probleem mee hebt als politieke tegenstanders de bak in worden gesmeten. Opgeruimd staat netjes, nietwaar?quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
er blijkt aan de hand van die gevoerde discussies geen sprake te zijn geweest van onverschilligheid. Zolang het beperkt is tot een incident en er geen sprake is van een overheidsbeleid die dergelijke wantoestanden promoot, is er wat mij betreft genoeg aandacht naar uit gegaan.
Ik denk dat het alles te maken heeft met onverschilligheid.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat mij betreft is dat eenzelfde zaak die mijn aandacht heeft verloren, heeft niets met onverschilligheid te maken, wel met dat ik nu inmiddels het politieke circus m.b.t dit onderwerp zat ben. De geloofwaardigheid is 0.0.
Omdat ik het niet over Wilders heb, slimmerik. Hij wordt op een normale manier verolgd. Welnee, de uitzending draaide er totaal niet om om de tekeningen te laten zien. Het ging om het handelen van het OM.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Over Wilders, die je stelselmatig negeert in mijn post. Bovendien zijn z'n cartoons weldegelijk in de uitzending gekomen.
Wat is dat nou weer voor emotioneel getier. Het gaat hier om een incident en er is geen structurele misbruik van overheidsmacht. Er valt dus niets te veranderen, het is namelijk geen beleid - er is geen structuur - het staat niet op papier - het is geen wet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:02 schreef Autodidact het volgende:
Zolang het misbruik van overheidsmacht niet wordt aangepast is er niet genoeg aandacht aan besteed. Dat kan natuurlijk wel zo zijn, als jij er eigenlijk helemaal niet zo'n probleem mee hebt als politieke tegenstanders de bak in worden gesmeten. Opgeruimd staat netjes, nietwaar?
Je moet geheel zelf weten wat jij denkt, er is in ieder geval duidelijk gemaakt dat in dit geval gedram over een incident niet veel zoden aan de dijk zet - eerder het tegenovergestelde.quote:Ik denk dat het alles te maken heeft met onverschilligheid.
Ik wel, maar dat negeer je wijselijk omdat we het hadden over het gedram weet je nog? En hij is het ultieme voorbeeld van een drammer. Een drammer die zijn onfortuinlijke omstandigheden misbruikt om zijn politieke agenda te voeden.quote:Omdat ik het niet over Wilders heb, slimmerik. Welnee, de uitzending draaide er totaal niet om om de tekeningen te laten zien. Het ging om het handelen van het OM.
Neu, je bent volgens mij best tevreden met deze gang van zaken. De overheidsmacht is misbruikt, lastpak opgeruimd, er staat niet op papier dat dit de regel is, maar geen publicist die zich nog waagt aan iets onwelvalligs te publiceren want deze methodes van het OM hangt als een zwaard van Damokles boven ze. Succes geboekt, verantwoordelijkheid ontlopen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor emotioneel getier. Het gaat hier om een incident en er is geen structurele misbruik van overheidsmacht. Er valt dus niets te veranderen, het is namelijk geen beleid - er is geen structuur - het staat niet op papier - het is geen wet.
Je denkt dat jij iets of iemand vertegenwoordigt? Als ik om me heen vraag, is het een en al verontwaardiging over het handelen van het OM.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je moet geheel zelf weten wat jij denkt, er is in ieder geval duidelijk gemaakt dat in dit geval gedram over een incident niet veel zoden aan de dijk zet - eerder het tegenovergestelde.
Ja, mijn vriend Piet is ook een drammer. Wil je het daar ook over hebben? Wat zielig om Wilders er bij te slepen. Beetje last van een Wildersfetisj, niet?quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wel, maar dat negeer je wijselijk omdat we het hadden over het gedram weet je nog? En hij is het ultieme voorbeeld van een drammer. Een drammer die zijn onfortuinlijke omstandigheden misbruikt om zijn politieke agenda te voeden.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:21 schreef Wheelgunner het volgende:
Hij zet zijn meisje af en toe ook een peroxide-pruik op en dan moet ze hem uitschelden
Wie kaatst mag de bal verwachten.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:22 schreef Mutant01 het volgende:
"Je bent volgens mij"
"Je denkt dat je"
"Beetje last van een Wildersfetisj, niet?".
Probeer er niet onder uit te komen, want ik speel duidelijk niet op de persoon, ik speel duidelijk op de reactie. Veel succes met je kruistocht tegen eenieder met een afwijkende mening.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:23 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wie kaatst mag de bal verwachten.
¤250 waarvan op 1 dag ¤100quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:13 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Och och och. Als je er niet tegen kunt, dan moet je zelf niet die grote broek aantrekken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Probeer er niet onder uit te komen, want ik speel duidelijk niet op de persoon, ik speel duidelijk op de reactie. Veel succes met je kruistocht tegen eenieder met een afwijkende mening.
goed nieuws hij had altijd goede postsquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:38 schreef Bluesdude het volgende:
the return of kaalhei
zo lang geleden dat hij zijn pijlen gooide dat de helft van de slowchatters hem niet kent?
Er hangt wel een racistisch luchtje aan hè. Kan me wel wat minder frisse posts herinneren over gedrag en ras enzo.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
goed nieuws hij had altijd goede posts
Ook netjes.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
¤250 waarvan op 1 dag ¤100
Als je niet normaal wenst te discussiëren, dan moet je naar de FP verhuizen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Och och och. Als je er niet tegen kunt, dan moet je zelf niet die grote broek aantrekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |